Maaliskuun Muruset 2012 *Helmikuussa*

Tervetuloa uudet odottajat!

Totta on, että Chusa on synnyttänyt. Fb:n puolella ilmoitteli hän asiasta.

Pelko vauvan voinnista ei ole nyt loppuraskaudesta ollut mitenkään voimakasta. Pahin pelko vauvasta minulla oli aikalailla rakenneultraan asti. Nyt eniten pelkotiloja tulee omasta jaksamisesta vauva-arjessa... Eiköhän nämä ole ihan normaaleja mietteitä.

Nivuskipuihin ei ole minulla tiedossa mitään poppaskonstia. Ainoastaan lepoa ja tarvittaessa särkylääkettä. Mulla kivut vaan pahenee liikunnasta ja pitkään istumisesta. Kauratyynyä olen myös kokeillut, mutta ei silläkään mitään erityistä vaikutusta ollut.

ON Neuvolassa käyty ja siellä oli kaikki ok. Ei nuita vauvan sydänääniä ikinä kyllästy kuuntelemaan ja muutaman viikon sisällä pääsee kuuntelemaan pikkuisen tuhinaa ihan livenä. :)

Kirskis ja Kaiku 37+3
 
Chusalle onnea vauvasta!

Olisi ihanaa, jos täältä faceen siirtyneet jaksaisivat käydä jossain välissä täällä kertomassa vähän kuulumisiaan tai edes vauvauutiset. Mulla ainakin käytte mielessä myös te jotka täällä joskus vielä ahkeraan kirjoittilitte meidän kanssa. Välillä vaan tuntuu vähän hölmöltä kirjoitella tänne omia juttuja kun tuntuu ettei niitä kukaan taida pahemmin edes lukea, mutta onneksi täällä on edes muutama kirjoitelija jäljellä ja muutamia uusia saatu mukaan :) Täältä on kuitenkin saanut niin paljon kaivattua vertaistukea tämän matkan varrella. Kiitos siitä teille!
 
Muakii pelotti esikoista oottaessa nii moni asia.. mm. kehitysvammasuus kun mun serkku on autistinen ja nähny ettei niillä aina oo helppoo. Sitä nii mietti et entä jos kaikki ei ookaan hyvin tai entä jos jotain käy, mut terve tyttö kaikista huolista huolimatta saatiin ja nyt en oo nii päässy rauhottumaan ja miettimään asioita, mut pieni pelko silti välillä käy mielessä, että entä jos... Varmaan aika yleista näin synnytyksen lähestyessä miettiä kaikkee tällästä..

Tänää oli neuvola ja kaikki näytti olevan hyvin. Pien on kuulemma laskeutunu jo alas eikä saanu enää liikkumaan oikein minnekään suuntaan, joten varmaan on jo kiinnittynykin.. :) Sano et nyt sais niitä supistuksia tulla ihan vapaasti ja kypsyttää paikkoja. Seuraava käynti oliskii viikonpäästä perjantaina.

Täällä ei oo tarvinnu vielä kertaakaan huolestua liikkeiden vähyydestä sellasta möngerrystä on yleensä mahassa päivät... Potkii ilkeesti välillä kylkiluita ja en tiiä käsilläkö vai jaloilla saa muksittua ilkeen tuntusesti myös lonkaluun luoksekin.

mine ja juniori 36+3
 
Onnea Lillille rinsessasta! :)

Soraya on varmaan jakautunut, koska ei oo käynyt päivittämässä tilannetta? Ku eikö häneltä menny vedet tai jotain vastaavaa?

Tervetuloa uusille! :wave:

Mä käyn päivittäin lukemassa täällä, mut ei tuu kirjotettua tänne "julkiselle" puolelle pahemmin omia asioita. Ennemmin kirjottelisin kuulumisia kerhon puolelle, mut siellä on niiiiiin hiljasta, et ei sit tuu kirjotettua sinnekkään. Vauvauutiset pitää tietenki käydä kertomassa, tai sit päivitän kuulumiset facen puolelle, koska sinne on helpompi kirjottaa kännykällä ku tänne. Joku saa sit sieltä käydä kertomassa :) Toivon että niitä uutisia ois jo ens viikolla :)

Pätkis 37+6
 
Moi kaikki vanhat ja uudet!
Ja onnea vauvan jo syliinsä saaneille tätäkin kautta :flower:

Mä oon pitkään täällä foorumin puolella vaan taustaillut, jossain kohti oli karsee väsymysvaihe menossa ja silloin sitä ei jaksanut yhtään mitään..
Ja jotenkin enempi reagoi silloin fb:n puolelle ja kirjoittelut onkin jääneet sit enimmäkseen sille tielle. Oon nyt taas uudelleen saanut aktivoiduttua lukemiseen täällä ja nyt vihdoin saan naputettuakin :) Josko sais jatkossakin vähän paremmin aikaiseksi.. Yritän ;)

Saman huomannut ku Pätkis - Mäkin käytän aika paljon nettiä kännykällä ja fb on sen kautta helpompi kyllä kuin tää foorumi.

Tänään POKS 37+0!! :heart:

Jos mä nyt omanapailen kuulumisia tähän.. Vointi on aika jees, selkäkivut vaivailee ja enenevissä määrin lantion alueen kivutkin, mutta kaikkineen on ollut ihan kelpo olo. Närästys, jos pysyisi enempi poissa, niin olisi superhienoa! Mä voisin pitää tätä masua vielä vaikka kuinka kauan, en malttais luopua siitä vaikka odotankin kovasti Masupapua maailmaan.

Toivon, ettei synnytysoireita ilmaannu hirveen äkkiä, tiistaina on äippäpolilla synnytyksen suunnittelua varten treffit synnytyslääkärin kanssa, tarkistetaan ilmeisesti lopullinen tilanne istukalle ja oletan, että sovitaan sektioasioista. Se vähän jännittää ja stressaakin, mutta onneksi siihen on neljä yötä enää. Tätä asiaa on kummiskin ressattu/mietitty jo rakenneultrasta asti. Saisi jo pisteen asialle ja sen mukaan pääkoppaa valmisteltua tulevaan koitokseen.

Liikkeistä.. Masussa on kova elämöinti pitkin päiviä. Öisinkin kaveri varmasti mesoaa, mutta siihen en käsittääkseni oo heräillyt. Kova on pyörittämään pyllyä ja potkimaan ja kaikkea mahdollista :D Ja yhtäkään supistusta en oo vielä koskaan tuntenut tai tunnistanut. Tuntuu hölmöltä. Vaikkakaan en niitä muuten vaan haluakaan kyllä kärsiä, kipeitä ainakaan, jos tää leikkaukseksi menee tää homma.

Vanillac ja MP 37+0
 
Voiko näin loppumetreillä liittyä mukaan maaliskuisiin? Olen seurannut palstaa koko raskauden ajan mutta en ole jostain syystä päässyt rekisteröitymään, herjaa aina jotain olevan väärin mutta nyt taisi onnistua :)
Minulla siis l.a 24.3 ja viides lapsi, sukupuolesta ei tietoa kun ei kyselty ultrissa, oma veikkaus että poika olisi. Kaikki mennyt loistavasti tähän saakka ja vaan uutta tulokasta odotellaan innolla :)

Batsy 35+6
 
Minäkin samaa kyselisin että saakos näin loppumetreillä liittyä mukaan? Jo monta kuukautta sivusta seuraillut ja nyt vihdosta viimein sain rekisteröityä itseni :)
L.a olis 13.3 ja toinen lapsi olisi. sukupuolta ei tiedetä, kysyttiin mutta ultran täti ei saanut selville kumpi siellä masussa asuu :) Itselläni ei ole mitään tuntemuksia sen suhteen, että kumpi sieltä olisi tulossa.
Kaikki mennyt ok tähän saakka, väsymys vaan on ollut oikeastaan koko raskauden ajan mieletön ja tällä hetkellä suurin riesa on närästys:|
 
Huomenta, Viikonloppu alkakoon :snotty: nuhaisen esikoisen kanssa. Yö unet meni jälleen kerran pätkiksissä, ensin itse valvoskelin maha asukin kokeillessa yksiönsä seinämien kestävyyttä sekä harkkari suppareiden yrittäessä saada asukkia hiljentymään :) Sitten kun muutaman tunnin kävelyn, sänky-sohva-vessa väliä tarpeeksi tarponeena sain unen päästä kiinni hiipi esikko sängyn viereen pärskimään ja valittelemaan nuha nenäänsä.. Noh, loppu yö olikin meidän "tila-ihme" sängyssämme ruuhkaa-->isukki, koira, esikko ja minä tämän pienen mahani kanssa! (juurikin eilen mies naureskeli kun vien sängystä reilusti tilaa tämän pienen mahani kanssa)
Nauratti muutens aamulla kun eilen viimeksi tuskailin liikkeistä ja nyt yöllä oli masu asukilla tosiaan bileet päällä :popcorn:

Maanantaina on neuvola aika, onkin taas paljon asiaa mielessä, mietityttää edelleen tuo val.vuoto ja alamaha kipu, kaks vkoa jo jatkunut tuo vuoto ja maha tosiaan menkkamaisen jomotuksen armoilla jatkuvasti.. eilen jo tuskailin lapsivesillä ja muilla. Noh, jos maanantaina ilmaisisi huolensa ja pyytäis jotain näytteiden ottoo tuolta alhaalta :stick: Onko muilla : menkkamaista jomotusta alamahalla? tai erilaista val.vuotoo? (luulen että on ihan normaalia/yleistä, mut jotenkin nyt vaan pyörii jatkuvasti päässä et onko kaikki hyvin.. hormoonit vissiin jyllyttää :whistle: )

susanna ja pallero 36+3
 
Viimeksi muokattu:
tervetuloa uusille :wave:

kyllä minäkin käyn täällä useana päivänä viikossa lukemassa, kirjottelu on sit toinen asia. sormet olleet nyt tosi turvoksissa ja tuntuu et kirjotusvirheitä tulee aivan mielettömästi. muutenkin turvotus ollut viimeaikainen riesani.

viimeneuvolakynnillä kaikki hyvin 37+1. RT tarjonta, ei kiinnittynyt ja hemppa laskenut 119->113 vaikka lisä rautaa olen kokoajan syönyt. sf-mitta hypännyt viikossa 4cm ollen nyt 36cm, ja ens viikolla tilannetta lisää tarkastellaan, jos siltä näyttää niin tayssiin kokoarvioon.
lääkäri antoi rv36+2 syntymäpaino arvioksi n 3,6kg ja neuvola terkka sanoi viimeks että yli 3kg on jo, mutta terkka ei anna sen tarkempaa määritystä. toisalta toivois että pääsis kokoarvioon ja vilkaseen pientä vielä kerran ennen synnytystä. olis valmistautuminen jotenkin helpompaa kun tietää minkä kokoinen olisi luvassa, vaikka voihan se arviokin mennä täysin puskaan :D

pelkoja on myös täällä. lähinnä pelkään että kuolee vatsaan. kehitysvamma, synnynnäiset vauriot ei niin pelota, niistä puhuttiin miehen kanssa esikoista odottessa tosi paljon. mutta se voimattomuus jos toiselle tapahtuu jotain vielä kun on mahassa. tajuanko minä ajoissa hakea apua ym.. elvyttää on niin paljon helpompi kun pieni olis heti avun saatavilla kuin että ensin aletaan minua leikkaan ja vasta sitten pieni saa apua.

liikkeet on vähentyneet myös tässä masussa. potkuja/nyrkkeilyä ei enään juurikaan ole. lähinnä möyrimistä ja asennon vaihtoa. joka päivä on kyllä möyritty, mutta välillä joutuu pysätymään ja kuulostelemaan liikeitä. istukka myös edessä mutta pylly pyörii vasemmassa kyljessä

täällä on vihdoin sairaalakassi pakattu :D. sieltä ei puutu kuin "eväät" ja sitten kun lähtö tulee pitää kattoa mitä löytyy kaapista :p

m+e 37+5
 
valkovuotoa on tullut jo monta viikkoa ja todella vetistä on. lapsi vedeksi minäkin epäilin muutama viikko sitten, mutta lääkärin mukaan ihan normaalia valkovuotoa. kannattaa ottaa puheeksi neuvolassa, turha enempää stressin aiheita itselleen aiheuttaa.
menkkamaista jomotusta ei sen sijaan ole ollut, kuin supistusten yhteydessä. eli nykyään tosi harvoin :kieh:
 
Heipsulivei taasen!

Tosiaan noista liikkeistä, niin kun aiemmin sanoin että ihan samaa menoo on kun ollut koko raskausajan, mutta siis huomaa selkeästi että tuolla masussa on jo jonkinlainen päivärytmi menossa :) Ja tietysti sillain on liikkeet "vähentynyt", kun ei toi möllykkä mahdu tuolla enää kauheesti liikkuun, huomaa kyllä kun se kovasti koittaa asentoa vaihtaa muttei enää mahdu =)

Ja peloista vielä lisää, mua on alkanut nyt oikeesti pelottaan eniten se, että miten pärjään äitinä ja oonko sittenkään valmis tähän hommaan :D Ollut tässä 9kk aikaa nyt valmistautua, mut silti tuntuu että koko homma tulee täysin yllätyksenä :D En oo osannut oikein vieläkään asennoitua siihen, että mustakin tulee kohta äiti. Ja pelkään siksi synnytystäkin, kun tiedän et sen jälkeen elämä muuttuu vielä tosi paljon enemmän, kun mitä sillon plussatestin jälkeen.

Omalla tavallaan synnytyskin on alkanut pelottaan, että mitä jos se venyy kauhean pitkäks ja kivut onkin aivan sietämättömät. Siis pelkään ponnistusvaihetta varmaan eniten ja sitä pelkäänkin, että venyy pitkäks. Tai että jos joudutaan tekeen hätäsektio, sitä pelkään eniten. Kuulemma siitä parantuminen ja palautuminen on niin paljon hitaampaa, niin pelkään edelleen kaikkea sitä kipua ja sit mietin, että mitenkä pärjäisin yksin kotona vauvan ja niiden kipujen kanssa..

Omaa napaa sen verran, että sitä jännittävää limatulppaa tulee edelleen. Tai tuli eilen. En halua ihan oikeesti edes tietää, että kuinka kauan sitä vielä tulee tai kuinka paljon sitä ylipäätään voi tulla! Illalla kyllä pisteli jonkinnäkösten supistusten merkeissä tonne alakertaan aika huolella, tosi tiiviisti ja kipeemmin kun koskaan ennen, kun meinas lähtee jalatkin alta. Elättelin vähän toiveita, että josko nyt, mutta plaah, lopahtihan nekin tietty. Yö oli taas aivan kamala, supistukset ei oo kertaakaan oikein haitannut nukkumista, mutta se asennon vaihtaminen on ihan kamalaa kun joka kerta kolottaa jostain! Ja kylkeäkin pitää vaihtaa niin, että nousen kunnolla ensin istuun ja sitten asetun toiselle kyljelle :D Voi odotan sitä hetkeä kun ei oo enää mahaa tiellä!

ringaa ja masumies 39+4
 
Hei!Kirjoittelenpa kuulumisia minäkin pitkästä aikaa. Joku kyseli menkkajomotuksista, niitä on täälläkin lähes päivittäin, ollut jo noin viikon verran. Vauva on raivotarjonnassa, hyvin laskeutunut ja aika tiukasti kiinnittynytkin. Napakoita kivuttomia supistuksia tulee useita kymmeniä päivässä. Mutta toisin kuin useimmat teistä, itse en toivo synnytyksen vielä käynnistyvän, ainakaan ennen ensi viikkoa kun minulla on silloin synnytystapa-arvio. En vain ole vielä päättänyt vaadinko suunniteltua sektiota vai lähdetäänkö yrittämään alakautta. Ahdistaa koko ajatuskin synnytyksestä kummallakaan tavalla :( Toisaalta, ehkä ihan pieni osa minusta toivoo että synnytys käynnistyisi luonnollisesti ennen tuota synnytystapa-arviota ja olisi "pakko" kokeilla alakautta synnyttämistä. Minulla tosiaan meni esikoisen synnytyksessä aikalailla kaikki mahdollinen pieleen ja hän syntyi lopulta kiireellisellä sektiolla, siksi en synnytystä niin innolla odota...

Oma olo on jo tukala, painoa tullut nyt 19 kiloa. Kävelylenkit ovat kuin jostakin huonosta sketsistä, öisin valvottaa närästys ja lonkkakivut. Että ei tosiaan olo ole ihan hehkeimmillään :) Onneksi kaikki alkaa olla vauvaa varten valmista, tuntuu vain niin uskomattomalta että kohta se vauva on tosiaan täällä, tavalla tai toisella. HUI!!

sannuliini81 rv 37+0 tai 37+1, en ikinä muista tarkkoja päiviä...
 
tervetuloa uudet!:flower:

Lillille onnittelut tyttösestä!:heart:

kylläpäs porukka saa ajoissa pienokaisensa...:),
ite joudun kärvistelee varmasti ihan viimisilleen, vaikka kuinka yritän pienokaiselle iltaisin jutella miten hyvä päivä olis huomenna syntyä....

oon alkanut tuntea itteni nii huonoks äidiks joka ei jaksa muksujen kaa tehä mitään ja niillä taas olis energiaa vaikka pienelle kylälle ja inttävät koko ajan kun on tylsää... sääliks käy! onneks ukko on ens viikon lomilla ni se yrittää vähän järjestää heille aktiviteetteja...

valkovuodosta on ihan vetistä, ollut joka raskauden loppuvaiheessa sillai... aina kyl toivois et se olis lapsvettä joka olis ruvennut tihkuu, muttei oo.

närästys on alkanut vaivaa ikävästi iltaisin kun nukkumaan menee, onkohan se makuuasento joka sen aiheuttaa, mut rasittava vaiva se on...

tällaset valitukset tällä kertaa...

pepper& mussukka 39+4
 
Uusille tervetuloa!

Mulla jää tänne kirjoittelu tän rannekanavaongelman takia, kun aika lyhyesti jaksaa kirjoittaa enää näillä käsillä ja tonne naamakirjan puolelle on sitten helpompi vetää pikapäivityksiä... Lukemassa käyn täällä kyllä kanssa päivittäin ja tietty päivittelemässä :)

Supistelee kovin, kävellessä ja puuhatessa lähinnä. Seksi (niinä harvoina kertoina) eikä sauna saa mitään tunteita aikaiseksi.
Närästys alkaa olemaan järkyttävää :S

Tyllerö pyörii ja venyttelee koko pitkällä vartalollaan niin, että usein mulle iskee tosi epämukava olo kun hän ottaa koko tilan haltuun :D

Mariaja & Tyllerö 35+5
 
Pikaisesti...

Valkovuoto: On tosi runsasta, vaikka on ollut runsasta koko raskauden ajan. Vetisemmäksi on myös muuttunut, yök.

Menkkajomotuksia on ollut useampana päivänä. Parina päivänä ihan polttavaa jomotusta.

Minä joka olen välttynyt raskausarvilta myös edellisessä raskaudessa, bongasin eilen muutaman alavatsalta, näin viimeisten viikkojen kunniaksi. Vauvahan on oleillut jo pidemmän aikaa ihan tuolla alhaalla ja pää "kadoksissa", joten pylly ja selkä ovat aiheuttaneet lähes päivittäin kamalaa painetta navan alapuolelle. Välillä on tuntunut, että hän aikoo tulla läpi tuosta häpyluun yläpuolelta. Eli ei ihme, että ihokin sai osansa. No, eivät ole vielä mitään isoja taikka tummia, mutta ovatpa silti siellä. Maailma ei niihin kaadu, mutta :kieh: silti...

Mulle on nyt vaihteeksi tullut sellainen rauhallisempi, odottava olo. Vaikka oma keho ja olo tuskastuttaa, tuntuu että jaksan odottaa kunnes mun keho ja vauva ovat valmiita. Ei tässä joka tapauksessa ole enää montaa viikkoa jäljellä.

Kuten Pepper sanoi, muakin harmittaa etten jaksa esikoisen kanssa touhuta niin paljon kuin hän kaipaisi. Onneksi hän on parhaillaan isovanhemmilla yökylässä (ja kerrankin kun saisi nukkua, mä kukun täällä koneella eikä muka väsytä :headwall:) ja siellä heidän jakamattoman huomionsa osakseen. Tyttö ei edes välittänyt kun koitin pusutella ja sanoa heipat eilen kun vietiin hänet mummilaan.

Mua vaivaa taas vaihteeksi otettaan kiristävä pahoinvointi. Taas on saanut kolmena päivänä peräkkäin oksennella ja koko ajan on ollut sellainen alkuaikojen merisairas ja vellova olo :x Ruoka ei maistu, paitsi cola, peruna ja karkit : / Kaiken muun saa syödä oksennusta pidätellen. Muahan tämä pahoinvointi on seurannut lähes koko matkan ajan, mutta oli sentään pitkän aikaa sellaista kerta- kaksi viikkoon oksentelua jolloin etova olo vaivasi vain sen hetken kun laatta lensi.

Lämpimästi tervetuloa uusille! :wave:

Sipsunen & pikkusisko 37+2
 
Viimeksi muokattu:
Heps:)

Täälä ei tapahdu mitään:/supisteluja on kyllä mutta kivuttomia.
Selkä vihottelee ja alhaalle vihloo ei sen kummempia.Lapsi potkii normaalia vähemmän mutta sopivasti kuitenkin.

JA ONNEA JO LAPSEN SAANEILLE:)

raskausarpia tuli heti sen jälkeen kun sanoin ettei ole tullut:D
ja painoarviossa lapsen paino arvioitiin (37+5 ) 3,2kg ja La 3,5kg joten katotaan kuinka pitää paikkansa;)

no toivottavasti täälä ny porukka pääsis jakautumaan reippaasti:)

mimma & pikkunen 38+3<3
 
tosi rankkaa toi sun pahoinvointi sipsunen, varmaan toivois et lapsi syntyis jo (kuka ei..) et vois taas syödä -mut ei kyl varmaan turhia kilojakaan oo tullu.
Mä taas voisin syödä, syödä ja syödä -ihan mitä vaan ja koko ajan!! Ärsyttää ihan suunnattomasti ku saanu pidettyy painonnousun tosi kohtuullisena äippäloman alkuun asti ja sit ku jäin kotiin ni melkeinpä 1kg/vko joka viikko... vaikka lopussa pitäs rauhottuu..

valkovuoto taas jotenkin muuttunu paakkusemmaks :/ jonkun hiivan mä tähän vielä kaipasinki :headwall:

jaahas jos vaihteeks syömäääääääään......

pikkumökö + pp 37+1
 
Tervetuloa uusille ja onnea vauvan saaneille!!

Aamusta asti sitten tullut todella runsaasti veristä ja limaista vuotoa :( alapäätä jomottelee.. Mä niin toivon ettei pieni vaan vielä synny.. Viikot on periaatteessa hyvät, mut mulla noi aikasemmatkin olleet pieniä syntyessään, ja toi edellinen joka synty rv 37+2, ei olis ihan valmis viel ollu syntymään. Se ei meinannu pitää ruumiinlämpöään eikä meinattu saada painoa nousemaan.. Joten toivon että vielä ainaskin pari viikkoa menisi.. eipä nyt jaksa muuta..

maruli 36+5
 
Raskausarpia ilmesty tännekkin, vaikka olin ihan varma, että niiltä säästyn kokonaan kun oli alkuun niin pieni maha. Mut joskus rv 34 huomasin, että oli pari arpea ilmestynyt kauheen kasvuspurtin seurauksena alamahaan. Ja nyt onkin sitten koko alamaha täysin revityn näkönen, eipä sille enää oikein ollut mitään tehtävissä kun vähän pääsi repsahtamaan. Itkuhan mulla sillon pääsi, kun ekat arvet huomasin, mutta nyt niihin on vaan jo jotenkin "tottunut" ja luotan siihen, että ne ajan kanssa haalistuu ja katoaa näkyvistä :)

Valkovuoto on myöskin nyt taas lisääntynyt, välillä meinasin, että tihkuis jopa lapsivettä kun tuli niin vetisenä, mutta kun se ei ollut niin jatkuvaa niin totesin sen sitten valkkariks.

Pahoinvoinnista sen verran, että mullakin on sitä huonompaa oloa ollut nyt loppuraskaudesta uudelleen, samaa kuin alkuraskaudesta mutta paljon lievempänä. Tosin alkuraskaudessakaan mun pahoinvointi ei ollut mitenkään kovin kamalaa, kun en kertaakaan edes oksentanut, mutta eri ruuat etoi ja pystyi syömään vaan tiettyjä ruokia. Monelta oonkin kuullut ja useista paikoista oon lukenut, että aika monella ilmestyy tuota pahoinvointia näin loppuraskaudessa uudelleen.

Omaa napaa: Vieläkään ei mitään tapahdu, oon nyt sitä lähtöö tosiaan odotellut 2,5viikkoa, kun irtos limatulppaa aika reilulla kädellä sillon. Nyt vaan pistelee ilkeästi tonne alakertaan ja nipistelee tuolta jostain alamasun syvyyksistä tosi ilkeesti, mutta ei oo kunnon supistuksiakaan taas näkynyt. Alkaa pikkuhiljaa tuntuun siltä, että pääsen sinne yliaikakontrolliin asti joka olis hieman reilun viikon päästä 41+0. Olisin vähän toivonu tätä kaveria saapuvaks tän kuun puolella, mut ei väkisin :(

ringaa ja masumies 39+5
 
Huomenet!
Viikonloppu meni ja nyt virallinen talviloma alkoi esikolla, pärskii tuolla peittojen suojissa ja katselee pikku kakkosta! Täytyy nyt toivoa että menis tauti nopsasti ohi ja jäis tarttumatta minuun.

Mikäs tuo kerho hommeli on? oon ihan pihalla..

Kasasin pinnasängyn ja hain ullakolta turvakaukalonkin jo venailemaan. Jospa niille ois kohta käyttöä! Heräsin sitten yöllä useesti siihen kun köllötin jotenkin masuni päällä, oikein piti hieraista silmiä ja herätä tähän maailmaan jotta tajuaisin että vauva on vielä masussa ja kaikki on edelleenkin hyvin.

Maruli: miten sen edellisen kanssa tarina jatkui? Itse pelkään kovasti "ennenaikaisuutta" tai sitä että lapsi ei ole vielä täysin valmis kun syntyy. Toinen osa minusta toivoo että saisin jo tuon nuppusen syliini tuolta yksiöstään ja toinen puoli toivoo että raskaus jatkuisi vielä hetken. Meillä esikoinen syntyi tosiaan suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi (rv39), terve vauva mutta vatsan toiminta ei ollut kuitenkaan vielä kehittynyt kunnolliseksi ja saimmekin kärsiä koliikki vaivoista useamman kuukauden. Esikoisestahan minulla ei ollut ainuttakaan supistuksen tuntemusta tai muita vaivoja koko raskaus aikana, jotenkin ajattelin että vauva ei ollut valmis tähän maailmaan ja tavallaan väkisin hän joutui luopumaan yksiöstään.. Tämän takia ikäero lapsillamme on näin iso kun mietimme mieheni kanssa useamman kerran että uskallamme/jaksammeko samanlaisen vyörytyksen kun esikon kanssa jouduimme kokemaan ensinmäisen puolen vuoden aikana. (Lisäksi esikkomme on koko pienen ikänsä kärsinyt infektio-astmasta, sairaala on tullut tutuksi. Nyt vasta viimeinen vuosi on mennyt ilman sairaala käyntejä)

Onneksi tänään on neuvola, on taas niin paljon kaikenmaailman "ajatusta" päässä ja pääsenpähän pyyteleen että tutkais että onks toi valkovuoto ihan normaalia vai ei.. Hiivalta se muuten vaikuttais mut ei kutia eikä tuoksu samanlaiselta ja mieskin on oireeton (tosi vaaka mamboa ei täällä olla kyl harrasteltu mitenkään maarittelevasti, taitaa tuo ukko pelätä "legendoja".. noh, ehkä se taas tästä.. TOIVOTTAVASTI!!)

susanna ja pallero 36+5 ?
 
Heips!

Huh, ei merkkejä synnytyksen käynnistymisestä, vuotokin on enää enemmän haaleen oranssia, mutta reilusti sitä vielä tulee..

susanna-maria ei siinä muuta häikkää ollut. Ruumiinlämpö rupes parin päivän jälkeen pysymään, mut pari viikkoo piti olla kotonakin tuplavaatetuksella. Ja oli todella väsyny, piti väkisin herätellä 3h välein syömään ja silloinkin hyvä että toisesta rinnasta jaksoi syödä, joten aika äkkiä tuli käsky, että lisäksi pullosta jotta saa nopeammin, ja saadaan paino nousemaan.

Keskiviikkona olis seuraava neuvola. Eipä siel enää mitään erikoista tapahdu.

maruli 36+6
 
Huomenta mammat! sehän ois nyt mulla sit laskettuaika, tosin palkinto köllöttää tuolla eteisessä jo vaunuissa! =) Äkkiä menee aika, pojalla ikää jo 10 päivää. Huomenna tulee taas neuvolan täti katsastamaan onko paino noussut. Kovasti mua huolettaa ja stressaa tuo koko, mutta josko se tästä. Eilen todella säikähdin kun en saanut pumppaamalla rinnoista maitoa kuin 10ml ja sitä on kyllä tullut yli tarpeiden muuten. Poika oli rinnalla kyllä melko tiheästi koko aamupäivän ja päivän, että sen takia ilmeisesti kävi hiukan tyhjempänä varastot.. Ja minä niin lupasin itselleni etten tälläkertaa ota mitään stressiä koko imetyksestä, mutta voi paska-tässä sitä ollaan..:(

Epparihaava meinasi ruveta vaivaamaan viime viikolla to-pe aikana. Särkylääkettä on pitänyt ottaa ihan reilusti, mutta nyt pikkuhiljaa ehkä asettuu. En saanut oikeen minkäälaisia ohjeita sairaalasta haavan/tikkien hoitoon, joten ihan huuhtelu&ilmakylpy linjalla ollaan menty. Toisilta on kuulemma kielletty istuminen 2 viikkoon ja neuvottu laittamaan basibact voidetta jne. Saa nähdä miten parantuu, mutta toivottavasti ajan kanssa..

Onko ollut puhetta että tehdäänkö omaa pinoa tuonne vauva puolelle? kerhokin kyllä käy mutta toisaalta samanlainen pino kuin tämäkin olisi kiva. Vai meinaako kaikki kirjoitella vaan FB:n puolella? Minäkin voisin sinne liittyä, mutta en muista kyllä miten se tapahtui tai mistä löydän pinon?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille mammoille, kohta alkaa oikea vauvatulva meidänkin pinossa! :flower:

Tea ja J-poika 10vrk:heart:
 

Yhteistyössä