Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Pööppis: Eikö sulla olisi esim. ketään naapuria tai muuta, joka voisi satunnaisesti sua vähän autella lumitöissä jos lunta tulee paljon kerralla?

Hope: :O En voi käsittää miten joku voi päästää suustaan tuollaista! :stick:Törkeää! Siinä taas ihminen, joka on "onnistunut uravalinnassaan". Soita ihmeessä neuvolaan ja kerro tuosta, jos saisit ajan jollekin toiselle lääkärille sinne polille.

ON:
Oksettanut koko päivän, mutta aamun jälkeen ei onneksi ole laatta sentään lentänyt.

Sipsunen & pikkusisko 24+3
 
Kamala lekuri ollu H.o.p.e.lla. Pyydä päästä jollekkin toiselle lekurille. Mä kerran valitin neuvolan thsta ja perään sitten soiteltiin että kelle haluaisin mennä ja että saako palauteviestin näyttää kyseiselle thlle. Hieman kyräilyä oli sit neuvolan käytävällä jos törmättiin tai sit kuvittelin vainoharhaisuudessani niin :)
 
Viimeksi muokattu:
hope otat esille neuvolassa. pakko sun on "oikeelle" lääkärille päästä ja itse laittaisin palautetta hänen käytöksestä. kamala ihminen

mullakin alkanut närästys. juur muutama päivä sitten kirjottelin että ei närästä. nyt viimeset pari päivää on kyllä närästänyt ja reilusti, mutta ei ole rennieen tarvinnut vielä tarttua

oli paljon muutakin kommentoitavaan mut toi hopen juttu tyhjensi pään ja ei muistu enään mieleen
ja salkkarit kutsuu...

m+e 25 poks poks

lueskelin vau kirjasta että 26 tai 27 viikolla alkaa vauveli valoon reagoida, josko tää meitin jätkä alkas tajuamaan koska nukutaan ja koska riehutaan, nyt lauantaina oli juhat masussa ilta 9-yö 2 ja ja jatkot 3-4. päivisin on kyllä ihan iisisti eikä turhia hötkyä. oon vähän kauhulla miettinyt et jos tää on jätkän vuorokausi rytmi vie syntymän jälkeen niin hyvästi sosiaalinen elämä. me nukutaan päivät ja seurustellaan yöt.
 
Viimeksi muokattu:
H.o.p.e kannustan myös sinua tekemään valituksen henkilöstä. Varmaan jokin muukin saanu kyseiseltä henkilöltä epäasiallista kohtelua ja toivon mukaan tuollasesta jokainen valittaa. ja ylempi taho näkee myös saman, ettei tuollanen ihminen kuulu lääkäriks. Ei kukaan selvä järkinen mene sanomaan noin raskaana olevalle ja ylipäätään ei potilaita sais loukata noin millonkaan.

Mä muistan myös viime talven kun tuli ihan kauheesti lunta ja mies reissuhommissa, tyttö oli sillo n. puolvuotias ja aina kun päivä unille kävi nii minä lykin pihasta lunta sen minkä ehin. :D

23+6
 
Milla: Mulle jäi kanssa esikoisen synnytyksestä hyvät muistot. Itse asiassa mulla on sellainen mielikuva, että se oli kivaa (kaikesta kivusta huolimatta) :D Toivottavasti seuraavakin synnytys menisi yhtä hyvin.

Nyt nukkumaan...
 
Kiitos supistustiedoista, niitä mullakin sitten taitaa olla aina välillä.

Ihanan pitkällä raskaudessa ollaan kaikki :)

Vanillac miehes on kyllä ihana sulle :)

H.o.p.e Toi lääkäri kyllä ansaitsisi saada lopputilin, ei kellekkään saa noin sanoa!

pööppis Toivottavasti keksit jonku ratkaisun lumiongelmaan!

Kommentoiminen jäänyt täällä vaan vähemmälle ja vähemmälle.:ashamed: anteeksi
Oon ollut nyt todella väsynyt ja facebookinkin lukeminen on tuntunut vievän jo voimat.
Huomenna on sokerirasitus ja kysyn, josko mittaisivat samalla hemoglobiinin, ei oo kivaa olla näin väsy.

Eilen tuntui selvästi navan vieressä jalka :D mitenköhän käpy oikein pyörinyt, aivan kuin olisi seisonut navan päällä :D Muutenkin liikkeet ovat nyt viikon aikana muuttuneet jokapäiväisiksi:heart:

Heräsin kaksi tuntia sitten ja miehen kielloista huolimatta laitan kohta pullapitkon uuniin :p

hepuhi:heart:käpy 25+3
 
pööppis suosittelen kyllä tota traktori hommaa mitä mietit kalliiks -meillä kävi jo viime vuonna auraa lopputalven ku tätä pihaa tosiaan on -nyt ku kaks vuorotyöläistä ja maha ( :D ) ni juttelin ton meiän kuskin kaa et jatketaan sopparia todellakin -viime talvesta otti vähä yli satasen (laskutti joskus kesän jälkeen...), jota en kyllä pidä kalliina. naapuri tota meille ehdotti (näytin vissii niin ryytyneeltä ku kolailin :D ) ja niiden pienemmästä pihasta oli ottanu koko talvesta 50e.

Neuvolaan täytys alkaa hipsiä... ja sieltä taas heti perään töihin.. työpäivä 6/6 ja alkaaki olla vapaan tarve -huomenna shoppailee!!! ja vissii tilailee niitä vaunuja... oioioi.....

pikkumökö + pp 24+3
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! :wave:

ON Kylpyläreissu tehtiin ja ai että oli ihanaa. Siellä oli viel perjantaina kynttiläuinti; koko kylpylästä sammutettiin valot ja altaiden reunat oli täynä kynttilöitä :heart: Parasystäväni kävi myös siellä meidän kanssa polskimassa :)

Lauantaina käytiin myös ne pikkujoulut. Siellä myös oli mukavaa! Miehet ajoivat semmosilla "formula-autoilla" kilpaa ja ruoka oli ihanaa! Saatiin viettää aikaa VIP-tiloissa.

Tänään oli lääkäri/neuvola. Tyynellä kaikki hyvin! Tosi vilkas ja potkiva vauva :) Sanoikohan lääkäri kohdun kooksi 26cm vai jopa enemmän, joka tapauksessa kuitenkin yläkäyrillä mennään! Painoa tulee edelleen 622g/vko ja neukkutäti sanoi sen olevan hyvä ja normaali. Uskoi, että mun painon nousu vähän hellittää loppua kohden, toivossa on hyvä elää :LOL: Sydän löi n.150krt/min. Rauta oli taas tippunu sinne 109, joten annos nousi. Kohdun suu oli tosi tiukasti kiinni, puhuiko 2 tai 3cm jotain, mutta en ymmärtänyt et mitä se meinas??





kn&tyyne 26+4
 
pokspoks ! 26+0 :heart:

mulla kans ensviikon perjantaina neuvolalääkäri,saa nähä onko tuhoja tullu kohdunkaulalle näistä suppareista. toivotaan että ei =)

-ruska- tarkoitti varmaan että kohdunkaulaa on jäljellä 2-3cm,ja on kiinni :)
ihana etten oo ainoo jolla tolla kohdunkasvu menee yläkäyrien yllä :D ! ja painoa tulee mullakin tota tahti kun sulla :)

plääh,kauhee ressi rahasta kun miehenkin työpaikalla alkaa YT-neuvottelut ja on sitten työpaikka uhanalla.. onneks sitä tulee pienelläkin toimeen,mutta kyllä mä nauttisin kun ei tarttis sitten miettiä joka kerta et mitä ostaa ja milloin.. ehkä sit kun mäkin pääsen takas töihin niin alkaa taas raha-asiat oleen reilassa :D

mutjuu,eipä tässä sen kummempaa! :)


sunniee ja vv 26+0
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Sitten myös muuta kommentointia :)

Kela Tuli eilen päätös, äippäpakkaus tulee 2 vkon päästä :)

hepuhi Laitahan mullekki pitkoa tulemaan, laitan paluupostissa sulle muutaman joulutortun :)

Himo tällä hetkellä mandariiniin ja hedelmäsalaattiin, joulutorttuihin ja pastaan, joka tomaattikastikkeessa! nams. :)

Närästys tekee tännekki tuloaan! Monena iltana mennään rennien avulla..

Talvi sais tulla jo ja lumen kanssa!! Tänä aamuna -7 pakkasta ja hitusen on lunta :)

hope Vääryyttä oot saanu osakses! Valitusta kehiin!!

Supistukset Täällä ei oo edelleenkään hajua, et mitä ne on :D

Tädit haluis ostaa meille jotain suurempaa. Sanokaa mitä voisin niille vinkata?? Meillä on jo hoitopaikka/alusta, vaunut, kaukalo, sitteri, imetystyyny ja jopa semmonen mamas&papas keinu ymym. Mulla ei tuu mitään mieleen mitä tarvis.. Vaatteitakin on..

Matka synnärille Jos synnytys käynnistyy 1.3 niin matkaa n.30km. Jos synnytys käynnistyy 2.3 tai sen jälkeen ni sit matkaa reilu 60km. Kehevelit lakkauttaa tuon meidän ensisijaisen synnäripaikan :(

Olipa ny omanapasta mut koitan taas tauon jälkeen päästä kärryille ja teidän juttuihin mukaan :)

kn&tyyne 26+4
 
Ruska: Ihanan kuuloinen kylpyläreissu ja pikkujoulut olleet teillä :heart:

Vauva on pungannut itsensä nyt sitten tuonne oikean puolen kylkiluihin, AUTS! Oli vähän tuskaa koittaa laittaa vaelluskenkää tuohon oikeaan jalkaan, kun ei oikein onnistunut taivutus. Työnsi myös ilmeisesti jalkaansa tossa heti kylkiluiden alla oikealla mun vatsanahasta läpi. Työnsin sitä takaisin, mutta suostui vain vähän vaihtamaan asentoa. Nyt vatsa on tosta kohdun yläreunasta ihan hellänä.

Pahaa oloa ei ole onneksi tänään näkynyt!

Sipsunen & pikkusisko 24+4:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
H.o.p.e Hui, mitä olet joutunut kokemaan! Jos jaksat, niin valita ihmeessä kyseisestä tyypistä.

Kela En malttanut olla soittamatta Kelan palveluun... Ei näkynyt heidänkään järjestelmässään merkkiä äitiysavustuksesta ja lapsinlisästä. Kuulosti virkailijakin olevan hieman hämillään. Hän sitten tarkasti minun hakemuksen ja laittoi sen takaisin käsittelyyn. En sitten oikein tiedä, että olisiko homma hoitunut ilman, jos itse en olisi huomannut sitä.

Kohdun kasvu oli viime käynnillä yläkäyrillä. Olen ihmeissäni siitä, että miten se voi olla, koska maha on pieni ilman turvotuksia. Aamuisin maha on melko pieni ja ei välttämättä uskoisi, että raskaana olen. Päivällä ja illalla se turpoaa sitten ihan kunnolla.

Kirskis ja Kaiku 25+0
 
Heipä hei, tänään oli eka neuvolalääkärikäynti koko raskauden aikana, siitä pikaisia kuulumisia...

Olin vähän pihalla, kun olin ihan toisella puolella kaupunkia neuvolassa, kun sillon kun toi aika varattiin niin vapaita lekuriaikoja ei ollut muualla. Ikinä ennen en ole tossa terveyskeskuksessa käynyt ja mä meinaan aina eksyä joka paikkaan. :) Mittailin itse vessassa verenpaineen, painon ja pissan tsekkasin, ne kaikki ok. Painoa tullut lisää vaan 108 grammaa/vko, mutta tosiasiassa vähän enemmän kuin neuvolakortissa lukee, koska siellä mun vakkarineuvolassa on se aataminaikainen vaaka, joka näyttää n. kilon enemmän kuin esim. meillä kotona. Verenpaine oli ihan ok, 107/68.

Eipä tossa ihmeempää muuten, Pikkumies oli vilkkaalla tuulella ja potki kovasti, liikkeistä siis useampi plussa korttiin. Syke tasainen 140. Siitä vähän huolestuin, kun TAAS vaihteeksi kysyin tästä minimasun koosta. Lääkäri tunnusteli käsikopelolla ja sanoi, että on ihan sellainen kuin pitääkin, mutta sf-mitta oli vaan hädin tuskin 22 cm, eli mennään alakäyrää pitkin. Kuulemma ei ole mitään syytä huolestua, seuraavan neuvolakäynnin jälkeen sitten lisäultraan, jos olisi tipahtanut tolta alakäyrältä pois. Mutta näemmä mä saan kantaa tästä minimasustani huolta raskauden loppuun saakka. : / Taas kyllä sain kuulla sen saman, että "kun oot niin hoikkarakenteinen niin sen takia". Joo joo, mutta ei ole kivaa kun tää päivittely mun masusta jatkuu aina vaan ulkopuolisten taholta. Niin kun täällä jo on monesti todettu, niin oli se sitten iso tai pieni, hyvä ei ole koskaan (tuttujen ja tuntemattomien meilestä). Kohdunsuun tilanne oli hyvä, kiinni ja napakka, 3 cm.

Lisää ON: Mulla on kyllä jo niin ajatukset Pikkumiehessä. Nytkin toi lääkäri kysy, että ootko ajatellu synnytystä, mietityttääkö sen suhteen mikään yms. On jotenkin jännä ajatella, että enää niin vähän aikaa jäljellä, mutta silti niin kauan. Pikkumies on alkanu iltasin liikkua ihan tosi paljon, aina nukkumaan mennessä alkaa tosi hurjat cembalot mahassa ja liikkeet näkyy päälle päin. Laitan käden vaan siihen masun päälle ja tulee niin sellanen hellä mieli. Kunpa Pikkumies jo olis meidän luona, ei millään malttais odottaa. Siitä tulee vaan meille niin mielettömän rakas pieni poika!

Eiköhän tää riitä omanapailusta, meen tekemään joulutorttuja ja syömään (taas) sitä uuniomenajugurttia. :) Mukavaa päivää kaikille mammoille ja masuille!

Vaniljarinkeli ja Pikkumies 26+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Pööppis Toivottavasti sun lumityöt järjestyy jotenkin, ettei sun tarvi niitä ite tehä. Mä ajattelin skipata ne tältä talvelta (jos sitä lunta ees tulee sen vertaa että tarvis kolata), vaikka tykkäänki tosi paljon lumitöistä. Meidän porukoilla käy traktori auraamassa niiden pihatien, ja se ei oo ku muutaman kympin koko talvelta.

Kohdun kasvu Täällä kans mentiin viime neuvolassa yläkäyrän yläpuolella. 23 cm oli rv 21+4. Kylkiluissa tuntuu jo täälläkin! Eilenki rupes niin ahistaan kylkiluita että piti käsillä painattaa kohtua alaspäin ku istu. Saa nähä miten loppuaika menee ku nyt jo ahistaa :/

Kelan laput saan pistää vasta perjantaina vetämään, ku on neuvolalääkäri. Tai menee varmaan ens viikkoon ennen ku vien ne. Viime neuvolaan ei ollu vielä tarpeeksi viikkoja. Mut eipä mulla oo mitään kiirettä niiden suhteen ollutkaan ku äitiyspakkausta ei oteta.

Ruska Onko teillä itkuhälytintä vielä? Jos toivoisitte semmosta? Se pitäis meidänkin vielä hankkia.

Nyt siivoamaan ku illalla kynttiläkutsut. Leipomukset niiiiin polttelis tuolla jääkaapissa! :D

Pätkis+ Helmi 25+3
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Ihania mahakuvia =)

Väsytää taas ihan kiitettävästi, hb oli laskenut ja oiskos osa syyllinen väsymykseen, yö heräilyjen lisäksi. Muutenkin jotenkin tympeä olo, jotenkin tuntuu, ettei päivät ees riitä mihkään... jne,,, jne,,,

PAinoa tullut nyt alusta +7kg

Kelaan kävin eilen heittämässä hakemusket, äitiysavustus otetaan rahana.

Kivuttomia supistuksia tulee iltaisin, taikka lenkkeilyn jälkeen, ei joka pv.

Meillä neuvolassa aletaan SF mittaa ottamaan vasta 24 vk lähtien, ennen sitä se on kuulemma turhaa..... !!!

punis + pieni 24+ 3
 
hei kaikille pitkästä aikaa:)

lueskelen ahkerasti täälä mutta niin laiska etten jaksa kommentoida vaikka mieli tekiskin:D
mutta näin lyhesti:

H.O.P.E : minä oisin varmaan huitassu päin näköä ja pistäny hormonien piikkiin:D mutta joo kyllä sun ainakin valitus kannattaa tehä tuosta! ja ei muuta ku paremmalle lääkärille aikaa.

SUPISTUKSET: tääläki tullu vaan noin 2-3 koko raskauden aikana:)

PAINO: lähtö paino 53kg ja tällä hetkellä 61kg eli melko reippaasti sitä tulee ja on tässä tosin vatsakin kasvanut niin että ihmiset kyselee laskettua aikaa ja kun sanoo että maaliskuussa ne pudistelee päätä ja kehuu että voi mennä loppu aika vaan sängys maaten tän mahan kans:D ja Rinnat on varmaa ottanu tosta painon lisäyksestä puolet:D

ON: selkäkipu on kova vähäväliä ja suonenvetoa on tullu öisin ja ei lopu ennen ku hyppää pystyyn:/ närästystä on ruvennu olemaan välillä ja jalat alkanu puutumaan:/ eli vaivoja on mutta eiköhän tää oo vaivan arvosta vai mitä leidit;)

Mimma & piskuinen 25+5<3
 
heippa hei

luin aamulehdestä että nyt kun ollaan jonkinlainen työpoliittinen sopimus saatu aikaan niin isyys lomat pitenee 2 viikkoa. en aikasemmin ole kuullutkaan, enkä netti lehdistä sanallakaan löytänyt mitään tuohon viittaavaa. onko kellään tietoa onko näin ja koskiskohan se jo meidän miehiä.
mä näistä asioista niin pihalla, mut aivan innoissani jos se totta ois ja mies vielä enemmän innoissaan.

en ole vielä papereita edes kelaan vienyt vaikka ne jo toista viikkoa tuolla kaapissa seisoo, jotenkin saamaton... ens viikolla tarkotus kelaan mennä nii saa senkin asian eteenpäin.

ens viikolla sokerirasitus. jänskättää ja siks varmaan tullut tällänen viimehetkien karkkihimo, et jos makeesta joutuu luopuun niin ainakin voi sanoo et on kerennyt niistä nauttiin. mut karkki lakon aloitan viimeistään perjantaina.
 
Voi vitsit mä tavasin tota Vaniljarinkelin lopputekstiä.. Ihmettelin et mikä ihmeen omenapillu.. ;) Jep jep. Hieman silmät ristissä vissiin. :D

Omasta kokemuksesta suosittelen jonkinnäköisen rintapumpun hankintaa kaikille. :D Oli meinaan ihan hirveää kun esikoisen kanssa kotiuduin ja tissit oli niin järkyttävän täys maitoa ja olin sairaalassa tottunut pumppaamaan ennen joka imetystä tai viimeistään imetyksen jälkeen (oli pakko ennen imetystä kun tissit niin täys ettei poika meinannut saada otetta..) ja sitten ei kotona ollutkaan rintapumppua. Olin sellaisen onneksi jo sopinut kaveriltani ostavani että siinä oli sitten pakko samantein ajella kaverilta se hakemaan. :D

Jaahas, mä luulen et kirjottelen toiste enemmän kun sain pojan just nukkumaan ja sellanen olo et itekin vois hieman oikasta maaten tohon telkkarin eteen. :)

Chevanne 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-

Yhteistyössä