Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Miten musta on näin laiska tullut tän kirjottelun kanssa :O Kai se johtuu siitä kun oon tosi väsynyt. En saa öisin nukuttua ja herään vähintään 2 kertaa hihhuloimaan täällä, ensin vessaan ja juomaan ja sitten ei enää tulekkaan uni. Ja nokka menee tukkoon... Ja nää poikaset on sellasia yöeläjiä, että huh huh.. Ei ollu meijän tyttö tällänen mahassa :D Muutenkin liikettä tulee nyt nimenomaan tuplana, ja tää maha ei oo paikallaan ikinä. Tai ainakin siltä musta tuntuu. Ihan jatkuvasti jompikumpi myllää tuolla, tai molemmat (auts) ja yötä päivää. :D

Meillä on matkaa sairaalaan noin 30km. Se menee suunnilleen vartissa autolla se matka. Tulee muutenkin tätä kerava-helsinki väliä ravattua tosi paljon.

Hope Tee valitus tollasesta mulkusta! Kamala ihminen.

Pitäis varmaan nukkumaan mennä, nyt kun lapsikin on päikkäreillä.. Ei vaan jotenkin nyt osaa nukkua. Viime yö vietettiin lastenklinikalla kun on hiukan kipee tää meijän pikku likka. Ei siltä muuta löytynyt kun korvatulehdus, mutta alko mua vaan niin huolestuttaa se, kun ei syö eikä nuku, valittaa ja huutaa vaan. Nyt sille tuli toi räkätautikin takasin ja ihan hirvee yskä. Tosi pahan kuulonen :( Toisella ääni ihan menny.. Toisen kerran tässä kuukauden sisään nyt on kipeenä. Yöllä lähettiin 1 aikaan ja takasin päästin 4 jälkeen, nukkumaan mentiin noin 5 ja heräsin sitte vielä 6 aikaan eikä olevinaan väsyttäny. 9 piti sitten taas herätä kun oli neuvolaan meno, ja johan olis sitten väsyttäny... Ohhoh.

Neuvolasta vielä jotain, hb pysyny samana 117, eikä se tosta edes nouse mihinkään. Rautaa oon syöny pari kuukautta jo. Sf-mitta 31cm (mihinköhän mittoihin toi vielä venyy..) Ja semmosta vain.. Nyt alkaa väsyttää :D Tänään mä' kyllä meen aikasin nukkumaan ja se on ihan varma asia. Tai sitten toi lapsukainen taas huutaa vaan ja ei nuku kukaan. Noh, saa nähä ja toivotaan parempia öitä..

j&poikaset 25+4
 
Oonko mä nyt ihan väärillä jäljillä, ku luin tuon Ruskan linkin, et se isyysloma, mille iskät jää ku vauva syntyy, ei pitenis, vaan se jonka isä voi pitää sit ku mä menisin töihin? Tosi epämääräinen tuo mun kysymys ku en osaa kirjottaa, mut toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkotan :D
 
Laretzki
Täytyy tännekin kommentoida samaa mitä laitoin FB:n puolelle, kun sinne oli linkitetty yksi uutinen. Tää ei mun ymmärryksen mukaan koske sitä isyyslomaa, joka pidetään syntymän jälkeen, koska se on vain 18 päivää eli 3 viikkoa.
Tää pidentymä koskis sitä isäkuukautta, eli jonka saa ylimääräisenä, jos isä pitää sen tietyn pituisen pätkän vanhempainvapaasta. Jos äiti pitää kaiken vanhempainvapaan, niin tätä ei isä saa.

Harmi sinänsä, koska olisi ollut kivempi että se tulis isyyslomaan tää lisäys, koska monella (esim. meillä) ei oo taloudellisesti mahdollisuutta siihen, että mies jäis kotiin, koska silloin mä olisin ilman mitään Kelan rahoja...

Lare ja Spyro 27+3
 
HUomatkaapas tuon Ruskan linkin päiväys! Se on 2009 kirjotettu uutinen. :) Eli siis tämä uusi raamisopimus koskee nimenomaan sitä isyyslomaa mikä on nyt kolme viikkoa ja se siis pitenee viiteen viikkoon. Ei siis ole se isäkuukausi vaan ihan nimenomaan isyysloma. Näin lukee tuossa mun laittamassa linkissä:

Kivoja porkkanoita palkansaajalle riittää: vuorotteluvapaa säilyy ja isyyslomakin pitenee viitteen viikkoon.

Elikkäs nimenomaan koskee meitä ja kaikkia isiä eikä niitä vain joilla on mahdollisuus isäkuukausi pitää. Tietenkään tuolta viideltä viikoltakaan ei täyttä palkkaa saa niinkuin harva on siltä kolmelta viikoltakaan saanut, vaan osan ajasta maksaa kelä isyyspäivärahaa, mutta anyway se on siis se loma joka ihan alkuun pidetään kun vauva syntyy. :)
 
  • Tykkää
Reactions: jadeza ja mesisa
Uskomaton lääkäri ollut Hopella, huh! :mad: Ilman muuta olisi aihetta tehdä valitus tuosta.

Isyysloman pituus ei täällä juuri vaikuta, koska mies jää työttömäksi todennäköisesti joka tapauksessa toukokuun lopussa. Aikoo pitää ennen sitä isyysloman, ja on sitten vähintään koko kesän kotona. :) Toivottavasti syksyllä kuitenkin työt jatkuisi, menee tulot vähän pieniksi muuten.

Neuvolassa olin tänään taas (aika menee nyt jotenkin tosi nopeasti) ja paino noussut edelleen kilon viikossa. Nyt th jo vihjaili että tästä eteenpäin voisi tulla vähän vähemmänkin... Muuten kaikki oli ok, sf-mitta oli 23 cm, syke 145 ja liikkeet ++ kun potki niin kovasti anturia. Sokerirasitus on edessä ylihuomenna.

Koetan kovasti keksiä vielä pikku reissuja ennen maaliskuuta, mutta miten kauan uskaltaa lähteä esim. risteilylle? Suunnittelin Tallinnan reissua synttäripäivälle helmikuun alkuun, kai silloin vielä uskaltaa lähteä...

Tänään poksutaan. 25 viikkoa takana, 15 (kai) edessä!

Imoen & Mantti 25+0
 
Pikkumökö: Pikainen kysymys liittyen tuohon lumenauraukseen teidän pihasta. Niin siis aurattiinko se piha päivittäin sillä satasella vai oliko tuo vaan satunnaisesti? Meilläkin olis kyllä tarvetta auraajalle vaikkei hirveän iso piha olekaan, pieni alue tuo mikä pitäis aurata että pääsee aamulla kiireessä lähtemään töihin eikä miehenkään kaikkee vapaata aikaa tarviis käyttää siihen. Meillä kun on muutenki niin vähän yhteistä aikaa niin se tunti/pväkin olis aika hyvä lisä.
 
Chevanne: pistä mulle yksityisviestillä nimesi ja jotain muita tietoja miten bongaan sinut facebookista jos saman nimisiä on paljon niin pistän sulle kaveripyynnön ja sitä kautta pääset facebookin murusiin.

Sonsku 25+5 ja huomenna taas kontrolli. Toivottavasti saan jatkaa kotona makoilua...
 
Joku oli tämmösen kirjottanu tuohon palstalle:

"kun laittaa ruokasoodaa (baking soda) kuppiin ja pissii päälle, selviää onko tulossa tyttö vai poika! jos kuppi porisee kuin limsa, tulee poika, jos ei ollenkaan, niin tulee tyttö!"

Meinaatteko kokeilla? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83
Pööppis
Huh...
Kiireinen päivä olikin.
Tuosta pihamaasta ja lumesta..mie jo suunnittelin jos mie nuotioo alan pitää... että lumia poltellessa :D :D Ei ois iso toi ala autotallilta tohon auratulle pätkälle, kun kuitenki autoo ois pakko pitää tallissa, et kovienki pakkasten aikaan lähtis tulille, nimittäin viime talvena ku paukkui kovimmillaan -37 (ihan oikeesti) niin eipä se inahtanutkaan,piti latuksessa olla,vaikka muka uus akku on.
Kyllähän se niin on et joudun auramiehen pyytää tota pihaa höyläämään kovempien lumisateiden jälkeen ainakin, se on varmaa että ite en uskalla kolata.


Oii mitä luksusta meitsi sai tänään. Kävin parturissa tänään hakemassa ihan uuden lookin :) Aijaii miten tuntuu upeelle saada itelle jtn uutta,kun en oo parturissa käyny vuos kausiin,aina vaan ite värjänny. uuuuhhh että on tyytyväinen olo :)
Ja tänään ei oo koskenu mihkää, mut en oo kyl tehnykään _yhtään_ mitään :)


Ainiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihh ja just muistinn että se on POKS wuhuu 26+0 !!!!:wave:
 
Kiitos teille kaikille ihanille :heart: tänään jo vähän parempi mieli. Soitin aamulla neuvolaan ja kerroin tapauksesta, kehotti myös tekemään valituksen - jonka varmasti teenkin!

Nyt ensimmäinen työpäivä takana ja olo on kyllä kun jyrän alle jääneellä :( Koitan nyt kuitenkin sinnitellä. Neuvolantäti sanoi kyllä että ei ole pakko jaksaa töissä, neuvolalääkäri kyllä kirjoitaa sitten sairaslomaa jos tuntuu siltä. Epäilyttää vaan noiden lääkkeiden (verenpaine lääkettä siis supistuksiin) syöminen kun on ollut sydämen kanssa ongelmia, mutta kai sitä täytyy uskaltaa edes kokeilla jos saisi niistä jotain apua.

Ruska Ihana viikonloppu teillä ollut! Mulla kans iski eilen himo hedelmäsalaattiin, en ole syönyt varmaan vuosiin kotona.

Vaniljarinkeli Hienoa että pikkuisella kaikki hienosti, kyllä se masukin siitä varmasti vielä kasvaa ja loppuaikoina tulet toivomaan että maha olisi pienempi kun olo on tukala ja koittaa löytää sopivaa asentoa :) Mustakin tuntuu että elämä pyörii jo nyt ihan pikkumiehen ympärillä vaikka hän on vasta masussa, ooon ihan hullantunut jo tuohon pieneen ihmeeseen :heart:

Chevanne Omenapillu :LOL:

Hope ja jr. 25+4
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Hope: Hae vaan saikkua neuvolasta jos yhtään tuntuu siltä, että sitä tarvitset! Sinä ja vauva olette kaikkein tärkeintä nyt, sanoi joku äippäpolin idiootti mitä hyviään. Tässä maailmassa kun ei mitään urhoollisuus mitaleita jaeta siitä kuinka pitkään pystyy sinnittelemään töissä. Tsemppiä!

Aamulla oli -4C ja nyt on +5C :O Vettä sataa...

ON:
Kylkiluut ja kyljet on niin kipeänä, ettei edes nauraa kärsi. AUTS! Toinen on nyt pysyvästi päättänyt vissiin jäädä tuonne kylkiluihin kolistelemaan ja samalla tökkii virtsarakkoa "mukavasti".

Sipsunen & pikkusisko 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: H.o.p.e
ruska :LOL: ruokasooda kuplii kyllä aina mun mielestä, ihan sama pissaako siihen, vai laittaako vettä :D Pitäsköhän vitsinä kokeilla näin oman ajan kunniaksi? :LOL:

Jendde Mun miehen kanssa just mietti mitä sulle ja (miehen mukaan se joku joka odottaa kaksosia) plussalaiselle kuuluu ja miten mahassa möyritään. Ihanaa kun olit jaksanut päivittää :) Ei ole varmasti helppo olla kahden masuasukin kanssa, kun mun rauhallinen yksilö tuntuu potkivan välillä liikaa.

vielä 15 minuuttia aikaa syödä ennen sokerirasitus paastoa ja mun ei tee mitään mieli!:mad: Arvatkaa vaan onko puolen tunnin päästä sitten kauheat himot kun tietää ettei saa syödä :/

Pitko hieman epäonnistui, moni kakku päältä kaunis, mun pitko sisältä hieman raaka, tai siis just sellainen että mä ainakin tykkään siitä :p
hepuhi:heart:käpy 25+3
 
Iltoja mammakaverit :wave:

Hope aivan järkky kokemus ollu sullaki, nyt alkaa kyllä oikeesti mietityttään mitä ihmeen lääkäreitä tuolla pyörii :O Todellaki teet valituksen!
Ja saikulle ehdottomasti jos yhtään siltä tuntuu.

Ruska ei hitto kaikkea ne keksii, nauran täällä veet silmissä kun mietin miltä tuoki testaaminen näyttää :LOL:
Oishan tuo tieten mielenkiintosta testata pitääkö paikkansa ;)

Jenddelle jaksamisia, se on todella inhottavaa kun noin pieni on niin kauhean kipeä :(

Sipsunen täällä on nyt kans vielä -7 mutta aamuksi lupas +4 ja vettä : / Tosi kummalliset kelit kun kohta on kuiten joulukuu..

En nyt muista oliko vielä jotaki mitä piti kommentoida..

( . ) Eilen oli se sokerirasitus ja arvot oli 4,7 tunnin päästä 3,8 ja kahen tunnin 5,8. Meinasivat että on ihan normaalit mutta itseä jäi mietityttään kun oli laskenu tuo arvo sen litkun jälkeen..kävin sitte netistä lukemassa aiheesta ja joillaki kuulemma reagoi noin ja on ihan normaalia, en nyt sitte tiiä..
Tänään ollu tosi väsyny päivä ja taidanki painua kohta saunaan ja sitte sohvan nurkkaan makoileen..

Katjuska ja onnimanni 26+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Hei taas kaikille.

Itse käväsin tänään neuvola-lääkärissä, kun ollut vaivaa, jos toista. Lääkäri säikäytti minut pahanpäiväisesti tänään, kun makasin pöydällä ja ei saanut vauvan sykkeitä kuulumaan. Tiputti äkkiä doplerin masulta ja alko sanaa sanomatta mittailee mun pulssia. Tässä vaiheessa ite olin ihan paniikissa ja olin, että mitä ihmettä tapahtuu, onko vauvalla kaikki hyvin. Sitten lopuksi lääkäri hiljaa sanoo, että "hmm, oli se sitten vauvan syke, eikä sinun". Jäin ihan monttu auki siihen, et kamalaa, luuliko se, että vauvan sydän ei enää olis lyönyt.. :(

Onneksi sentään sykkeet löyty, vauva taisi olla nukkumassa.. kyllä säikähdin. Koko ilta on mennyt kuullostellessa, että liikkuuko se vauva vai ei.. Ihan epämiellyttävä olo jäi kyllä, et onko nyt kaikki kunnossa vauvalla. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Supistukset on alkanut tehdä töitä kohdunsuulla.. paikat alkaa olla pehmeät ja kohdun suu kaventunut 2cm.. toivottavasti nyt ei ala liikaa paikat muuttumaan.
SF-mitta oli 21cm ja oikea polvi on hiukan tulehtunut. Jospa tää tästä vielä iloksi muuttuu ja kunhan pikku säikähdyksestä toivun..

Emsku ja masuasukki 24+2
 
jadeza aina tarvittaessa kävi auraamassa -ja tänä talvena eka kerran eilen.. Meilläki tosi huono ku pihaan ei pääse jos on paljon pehmyttä lunta, ni periaattees pitäs jättää auto tielle ja alkaa kolailee jos lumet sataa työpäivän aikana.. sit ku tuut töistä kahen nälkäsen ipanan kanssa, parhaillaan kauppakassejen kaa ni on ehkä jotai muuta mielessä ku alkaa kolailee pihaa :D

Tänään kävin aamulla neuvolassa ja ja..
verenpaineet edelleen tosi alhaalla ja sano et ei kannata hirveesti kiipeillä missään ettei ala ylähäällä pyörryttää ja ettet putoo.. -eiei, ei tietenkään.. (neuvolan jälkee töihin ja just tänään rasvafilttereiden pesu..eli katon rajassa tuli keikuttuu :D )

HB: 105... taas tippunu ku päästiin viimeks jo 115!! : / Eipä ihme että koko aika vaan väsyttää, väsyttää ja väsyttää!!!

Paino: 500g/vko.. kokonaisuutena tullu nyt 3,5kg -ei paha.

kaikki muuten ok ja kelan todistuksen sain ja vois alkaa sen täyttelee netissä kuhan saa tän orkesterin nukkumaan.

mutta siihen puuhaan siis...
 
Huomenia !! =)

ei hitto,huomasitteko että ELOKUUN pino on jo tullut :D voi että. ! ja huomenna alkaa jo joulukuu,tässähän tää aika menee ,ja kohta ollaankin jo helmikuulla ja ootellaan ekoja vauvoja syntyväksi =) ihanaa !

heräsin taas tänään puol 5 miehen herätyskelloon,ja niin heräs poikakin. jo toinen aamu peräkkäin kun se herää tohon kelloon.. ei yleensä siis herää. noh,sain onneks takas nukkumaan ettei mee koko rytmi ihan sekasin :D


tänään ois ohjelmassa sitten kaverin kanssa treffailua,lupas leipoa mulle joulutorttuja =) nam ! ite kun en viitti kun joutuis ite syömään ne kaikki,mies ei tykkää niistä meinaan..

ON: kauheesti supistelee,ja vv potkii kylkiluita niin että rytinä käy.. välillä oikein tuntuu että nyt katkee kun se tikkasee tonne jonnekin kylkiluun väliin :s käväsin tossa vaa'allakin ja voi jessus mulla paino vaan nousee :D oon yrittäny nyt olla syömättä herkkuja,ja oonkin jo ollut niin muutaman päivän. tänään on siis jo aikakin vähän maistella taas herkkuja ;)


sateiseen aamuun taas,mittari näyttää +6. HUOH !

sunniee ja vv 26+1
 
  • Tykkää
Reactions: jadeza ja Sipsunen

Yhteistyössä