Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Tyttö nukkuu ja uuniperunat on uunissa tulossa. Pitäisi vielä tehdä se täyte niitä varten...

Turvakaukalo: Meillä on esikoiselta jääneenä Recaron kaukalo isofix telakalla, johon ollaan oltu tyytyväisiä. Mies on hoitanut meillä nuo kaukalo ja istuin ostokset/valinnat.

Susanna: Baby bjönin sitteri on kyllä ollut meilläkin ihan joka sentin ja euron arvoinen hankinta. Ainut mihin tyttö vatsakivuissaan rauhoittui ja tykkäsi siinä istua niin pitkään, kunnes painorajat (13kg) ylittyi ja laitoin sen kellariin odottamaan pikkusiskoa. Todella hyvä ja laadukas! Tilattiin se esikoiselle Diners clubin pisteillä, niin äi itselle maksettavaa vähän vähemmän kuin liikkeessä.
 
Viimeksi muokattu:
Sipsunen älä puhu uuniperunoista,voi nam...

sukkapuikkokipuja on aina välillä,ja niinkuin sanakin sanoo hepuhi niin se tuntuu kun joku tökkis sukkapuikolla tuolta alapäästä :/ vihloo ja viiltää.. ei kivan tuntusta.. mäkin muistan että enemmän niitä oli tosiaan ihan loppuraskaudessa kun vauva tunki päätään alemmas..


sitteri on meillä tollanen esikoiselta jäänyt disneyn nallepuh sitteri, uus turvakaukalo ostetaan vaan vielä ei oo päätetty et millanen :)

keuhkot lysyssä täälläkin,hengästyttää helposti,ja selällään on mahdoton maata !

tänään ois taas ohjelmassa Napapiirin synnytysilta,ohjelmassa tänään kotisynnytys :D hui ! mä en ikinä uskaltais,mut mielenkiinnolla meen kuunteleen et millasia kokemuksia ihmisilllä on siitä :)


sunniee ja vv 22+0 :heart:

ps. oon taas jo varmaa kymmenen kertaa kirjottanu tänne tänään. ei oo tylsää ei! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Laretzki
Nyt täytyy hetken aikaa itkee tänne että kuinka voi pientä ihmistä sattua näin paljon! Ihan romuna tuntuu olevan paikat eilisestä, vaikken mä edes juuri kasannutkaan mitään noista kalusteista. Alaselkä ja pakarat ihan paskana. Eikä kiinnostaisi niin yhtään lähteä ajamaan takas opiskelukämpille tänä iltana. Voisin jäädä jo tänne. Noin, nyt ehkä pikkasen helpotti kun sai ruikuttaa.

Piti sitä viimeistä kesäjakson tehtävää viimeistellä, mutta eihän tästä juuri mitään tule, jos sen sitten huomenna saisi tehtyä. Pari kuvaa pitäisi lisätä, mutten tiiä yhtään missä mun datapiuha puhelimeen on, eikä känny suostu lähettää niitä spostina eteenpäin. Kyllä on vaikeeta pienen ihmisen. Mutta katsoin tuossa pitkästä aikaa videon (joo silloin yritin vielä tehdä raporttia, mutta tein kaikkea muuta, joten nyt luovutin oikeasti) joka periaatteessa selittää meidän työnimen ja hyvä etten alkanut itkeen lopussa, joten huvin vuoksi linkitän sen tännekin, jos jollain vaikka on liikaa aikaa kuten mullakin :D : Spy & Pyro - YouTube
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Pööppis
susanna täällä kanssa harakat terrorisoi lintukeidasta. suoraan sanoen mieli tekisi ampua ne harakat :kieh:
oon kyl ikkunaa koputtamalla onnistunu niitä säikyttelee jo niin paljon,et ne ei oikein päiväsaikaan enää usklla tulla,ne harakat, mut aikasi aamulla käyvät kun räkätys kuuluu joka aamu. sit hankin semmoset talipallo telineet et ne ei niillä isoilla nokillaan saa rohmuttua niistä mitään :)
Tintit rules :)


Huh, nyt on maha niin täynnä riisipyörösiä,että Rusinapullakin intoutui potkimaan ihan urakalla :)
 
Arghhh...äsken kirjoitin pitkät litaniat ja netti menikin jumiin.... ärsyttävää

Hille&Hepuhi: paljon onnea syntymäpäiväsankareille :flower:

Hartia jumit: täällä niskat niin jumissa et yöllä kun kylkeä kääntää niin huimaa ja herään siihen joka kerta, ylös ei voi katsoa eikä voimakkaasti alas. Istuin eilen sohvalla ja suihkun jälkeen ajattelin pyörätäyttää pyyhkeen hiuksiini ni huippas niin pahasti kun pää oli alaspäin et piti ottaa miehestäni kiinni, mie niin ahdistun kun en ole voimissani. Ja toinen eilen ihan koski mahaa kun vatsalihakset alkaa anataa periks ihan kuin olis ollu kramppi meni kyllä ohi ja tänään selkä&vatsalihakset hellinä... siinä purkausta

Pööppis: hobbyhall on kans mistä saa osamaksulla.

Näillä etiäpäin.. luen kyllä aina jutut mut kommentoiminen on jotenkin viime aikoina ollut työlästä. Hassua kun käyn päivässä kuitenkin monta kertaa mut sitten kommentoiminen tökkii.. voi olla et nyt on niin paljon kaikenlaista et haluaisin sitten ihan rauhan kun kirjoitan enkä härdelliä koko aika ympärilleni...

minnarn&rinssi 21+6
 
Voi Sipsunen nam uuniperunoita! :p`` Mitä laitat täytteeseen?
Mä aion hankkia turvakaukalon vasta joskus talvemmalla...Tai aiemminki kyllä jos josssain pistää silmään halpa ja hyvä kuntonen :) Tällänen olis ykkös vaihtoehtona
BRIO.NET
Mäki oon miettiny tota kynsijutskaa,mulla ei tosin oo rakennekynsiä mutta omat kynnet on pitkät ja tykkään lakkailla niitä ja liimailla kynsikoristeita :) Aion luopua niistä tai ainaki aluksi lyhentää reilusti ku vauva syntyy etten vaan raavi sitä :heart: Muutenki moni asia on vaikeempi tehdä pitkillä kynsillä esim.piilareita en meinaa saada pois silmistä :D Toi oli mulle uutta ettei synnytykses saa olla kynsilakkaa,hyvä tietää!
Jotain piti vielä kommentoida mutten millään muista mitä :O Odotan täälä vaan että kello tulis neljä että pääsee shoppailemaan :p Pakko käydä ettiis uusia housuja ainaki ku kaikki tuntuu painavan alamahaa varsinki istues...
Kerttu&Rääpäle 21+5
 
Sunnie Laitoin sulle pyyntöä fb:seen liittyen. Parei on ettei muut nää missä ryhmässä oon! Jännittää :D

Rakennekynnet on mulla aika lyhkäset nyt. Et ainakin happisaturaation kattominen onnistuu! En sit muuten tiedä onko jotain estettä?

Täälläkin ilmottautuu harakoiden vihaaja! :wave: Aina lintulaudalla ja sit kissalle räksyttävät!

Täällä tein ruuaksi "mummun lihapullia" ja pottumuusia, laitoin lihapullakastikkeeseen vähän kipparin savujuusto kermaa, ai että oli hyvää!! :)

kn&tyyne 22+4
 
valivali varotus

Mä tuun nyt avautuu tänne ku ei ketään kavereista oo puhelimen ääressä ku mä tartten niitä. :D
Mulla hirttää kiinni tuon ukon kanssa. Siis aivan ihana ja pla pla pla mutta nyt on jo kolmatta päivää niin vitun ärsyttävä. Tai siis musta tuntuu että se on ärsyttävä.
Eilen ja tänään tehny pitemmän päivän töissä ja tänään sitten meinaa vielä salille lähteä. Mua niin ketuttaa ku sovittiin ettei sitä salia kauheesti harrastas ku on toi yläkerran remppa ja siihen menee aikaa.
Nyt sit ku soitin että monelta tulee ni samalla hän kysy että miten voin, voiko mennä salille. Mä sitten sanoin että no päätä särkee, mut kattelen josko häippäis ku oltii just lähetty ulos esikoisen kanssa. Sit viel sanoin että ois kiva ettei menis ku eilen oli vasta kuuden aikoihin kotona ja tänää sitten tulee vasta 5-6 aikoihin, ja kaupassa käy tullessa, eli joskus kuuden jälkee varmaa kotona.
No tää sitten vastaa että nii ja ois kiva joskus nukkua kunnolla ilman kipuja (selkä särkee usein ku autolla paljon ajaa työkseen ja senkin takia käy puntilla sitä vetreyttää). Vittu vieköön minäkään missään käy tai nuku mitenkää hyvin. Viime yönäki neljä kertaa heräsin nostaa esikoisen omaan sänkyyn ku oli köpiny meijän jalkopäähän + sit ne muut heräämiset joita oli varmaan 10.
Ottaa niin pannuun. Ja ei tee mieli ruokaakaan vaik nälkä ois ja itkettääki hitto vie :ashamed:
Hirvee valittaja mä oon, mutta ku nyt ahistaa niin paljon ettei mitään rajaa. Tekis mieli hyppää autoon ja häipyä pariks päivää johki ilmottamatta mitään ja pistää vielä puhelinki pois päältä. Ihan sama mitä ukko ajattelee.
 
Turvakaukalosta Meillä on esikoiselta oran perus vöillä kiinnitettävä kaukalo. Joka tuolla kaapissa pussissa näyttää vielä siltä kun olis juuri ostettu.. Sillä yritetää pärjätä tän tulevankin kanssa vaikka olishan se kätevä sellanen "nips naps" kaukalo.
emma Sitteri meillä on myös esikoisen jäljiltä, minun mummoni osti sen meille lahjaksi. Oli kyllä korvaamaton, vaikka sillon aluks mietin et onko se niin tarpeellinen. Suihkussakin käydessä oli mukava laittaa pien siihen tuijottelemaan kun ite suihkutteli.

Leivoin tänään mustikkapiirakkaa ja nyt tekis niin mieli sen kanssa vielä vaniljakastiketta vaan kun ei ole. :/ Kauheesti on tehny nyt mieli leipoo kaikkee hvyää makeeta syötävää ja mässytän sit suurimman osan niistä ite.. Kun mies ei paljoo makeesta tykkää ja tuo esikoinenkin aika ranttu niiden suhteen... Pieni morkkis aina välillä kun huomaa syöneensä koko piirakan ite. :D
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja cherrrye
susanna kuulostipa välillä tuo sinun avautuminen kovin tutulta.meillä miehellä myös semmoinen luulo et kun hän tarvii hengähdys taukoo tai on ollut rankkaa töissä ni se hälle suokoon. ja jumalat palveleen.. kyllä käynyt itelläkin mielessä et mitä hittoo toi luulee et koti hommat ei muka vois olla rankkoja ja väsyttäviä jopa välillä ilman et muksut sairastaa. mut huomauttelen yleensä asioita sit kun on tilanne "rauhoittunut" ja voi tappelematta puhua järkee niin kyllä se sanoma menee silloin perille ja ehdottelee mulle omaa aikaa ottavani ja keksiväni ittelleni jotain kivaa.

turvakaukalo meillä nyt graco logigo s+telakka. esikoisella britax.britax on selkeesti kaposampi ja saa nähä kuinka tuon gracon kanssa homma sujuu, näyttää ainakin silmämääräisesti niin paljon isommalta kuin britax.britaxin käytöstä ei mitään huonoa kerrottavaa.

sitteri esikoiselta saa jätkä periä.ostettiin uutena, merkkiä en muista, mut hyvässä kkunnossa. pitää laittaa baby björnin sitteri korvan taakse jos siitä on ollut apua koliikki ja vatta vaivojen kanssa. ei vielä tiedä jos semmoselle tulis käyttöö.
 
Mä oon ihan pihalla teijän jutuista nyt, kun en oo hirveesti koneella ehtinyt olla muuton takia. Muutettiin siis lauantaina ja kaikki on vielä tooooosi kesken.. :) Yritän saada jutuista kiinni tässä kunhan pääsee ensin kiinni taas normaaliin elämään :D En ollu lauantain jälkeen poistunu tästä asunnosta kertaakaan, kun aika on menny vaan tavaroiden järkkäilyssä ja tätä kämppää siivotessa (oli meinaan ihan vähän paskanen...), niin on ihan unohtunu koko muu maailma :D Onneks mun äiti oli auttamassa siivouksessa, tai siis vahtimassa etten mä rasita itteäni liikaa.. :) Tänään sitten käytiin vaan rtv:ssä kattelemassa maaleja ja lattioita, kun täytyy aika paljon remppaa tehä tänne. Molemmista makkareista ja olkkarista repiä tapetteja pois ja maalailla uusiks lähes koko kämppä + laittaa laminaattia lattiaan. Hommaa siis riittää.

Nyt lähen jatkamaan makkarakeittoni tekoa ja lettuja paistelee :p Haleja kaikille :hug:

jende & pojat 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee ja cherrrye
Uuniperunan voi tehdä myös mikrossa

Valmistusaineet 1:lle
1 kpl perunaa (esim. rosamunda)
0.5 dl raejuustoa
10 g Maitorahkaa (1 rkl)
0.5 tl sinappia
1 viipale kinkkuviipaletta
0.25 kpl punaista paprikaa
1 g Kapriksia (1 tl)
Valmistusohjeet

Kypsennä perunaa mikrossa täydellä teholla 3–4 minuuttia.
Pilko paprika ja kinkkuviipale ja yhdistä ne täytteen muiden ainesten kanssa.
Tee perunaan ristikkäisviilto ja purista perunaa, niin että viilto aukeaa sopivasti. Laita täytettä koloon. Itse vielä lisäsin vähän yrttisuolaa ja pippuria tuohon täytteeseen, muuten oli aika mautonta.
Hyvää ja nopeaa ruokaa oli silloin kun laihdutin ennen Käpyä.
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Täälläkin alkaa jo masu olemaan edessä etenkin töissä.. =/ Mitä se onkaan parin kuukauden päästä..?! Mun työ on vielä suht fyysistä, kumartelua ja nostelua..tänäänkin monesti meinas tulla oksut ylös, kun kumarteli ja närästi niin pirusti! =( Ja viikon saikulta palasin töihin tänään (käsi ollut kipeä), niin eiköhän tänään sitten selkä ole vaivannut..On niin vaivanen olo jo, ei kiva..
Vielä pari päivää töitä ja pe vapaa! Jee!!

Kaukaloista, meille varmaan tulee myös Brio Primo. "Edullinen" hinta ratkaisee. Haetaan sellainen, kunhan äitiysavustusraha tulee. =)

moomin 18+5
 
Pööppis
uuuuummmh..uuniperunoita <3
kellään tietoo mitä amarillon uunipotuissa täytteenä ,sellanen valkee tahna,nams että tekis mieli!
Huomenna mennäänkin Amarilloon herkuttelemaan. Pitäsköhän jo käydä kuolaa menua..

Hitto kun väsyttää! Sauna ois varmaan jo lämmin, pääsee sinne levyttään :) Ihanaa!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Kynnet: Mulla ei ole rakennekynsiä, mutta omat on tosi hyvät ja aina huolitellut, oli sitten lakattu tai ei. Mulla oli kyllä synnytyksessä lakkaa (vaaleaa) niin sormissa kuin varpaissakin eikä kukaan siitä mitään sanonut. Happisaturaatiota jos tarvitsee katsoa, niin tumma lakka voi olla esteenä. Ennen tytön syntymää vimosen päälle lakatut ja koristellut kynnet oli mun "tavaramerkki", mutta nyt ei ole tullut lakattua kovin usein kun ne ei tahdo pysyä ja ei ole aikaa koko ajan olla niitä laittamassa. Lyhyenä olen tykännyt pitää nyt viimeaikoina muutenkin.

Kerttu: Laitoin täytteeseen ihan vaan turkkilaista jogurttia, raejuustoa, palvikinkkua (ihan tiskistä ostettua ja siellä leikattua; en siedä valmiiksi pakattuja, "limaisia" kinkkuja), vähän suolakurkkua ihan pieneksi pilkottuna ja mustapippuria mylly
stä.

Susanna: Tutun kuuloisia tunteita :hug:

Hitto, mun piti tehdä tänään illaksi vispipuuroa, mutta unohdin ostaa puolukoita :kieh: Huomenna uusi yritys sitten...

Ei pahaa oloa tänäänkään, jee! Nytkö se loppuu... :saint:

Sipsunen & pikkusisko 20+4
 
Minnarun: Mullakin niska- ja hartiaseutu aivan totaalijumissa. Huimaa kylkeä kääntäessä ja ylösnoustessa. Yöllä kun menin vessaan niin näkyi sellaista TV-ruudun lumisadetta näkökentän päällä. Sunnuntaina menen uimahallin terapia-altaaseen ja sen hierovien suihkujen alle itseäni hoidattamaan.

Joulukuulle olisi sitten suunnitteilla se meidän kahden keskinen kylpyläreissu :heart: En malta odottaa!
 
Kynnet toki happis. tai muut tarvittavat voi kattoa muualtakin( kait). Mun kommentti oli taas vaihteeks aika töks. Sori ei oo tarkotus, mutta joskus en vaan ajattele, se on tätä jousimiehen vikaa :) ja kyllä kait ne poistaakin ne lakat jos tarttee.

Mua niin ärsyttää tuo mies.. Siis nyt meidän asuntotilanne on se että ollaan hankkimassa sitä omaa, mutta vaikka miehellä on vakkari nyt alla on sillä myös koulua vielä pari kk jäljellä ja sit pitäsi olla valmis ja sen jälkeen kuulemma aletaan kyseleen lainoja (kun se aikaisemmin sano työsopparin allekirjotuksen jälkeen että ens viikolla kysellään), nyt kuitenki oltais mahdollisesti saamassa valmistuva vuokra rivitaloasunto, mutta tuo ei suostu siihen muuttamaan!! Oon itse valmis muuttamaan ja siivoamaan 2 asuntoa ja mitä kaikkea se vaatiskaan kun vaan pääsis pois tästä. Onhan tääkin ihan ok, 2007 valmistunut 70neliöinen saunallinen luhtitalon alakerran kolmio, MUTTA
mulla siis menee totaalisesti hermo yläkerran ja seinänaapureiden rakkien + bileiden kanssa ja vaikka kuinka valittaa niin ei mitää vaikutusta. Lisättäköön vielä yläkerran erittäin äänekäs seksielämä. ARGH!

Mulle se nukkuminen on erittäin tärkeää ja en saa unta jos on häiriötekijöitä vaan alkaa ärsyttää kaikki se melu ja sitten adrenaalit nousee ja vielä vähemmän saan unta. Ymmärtääkö kukaan mua? Mies ei ainakaan. Sano että laita korvatulpat, mutta miten mä sitten kuulen jos lapselle tulee joku hätä omassa huoneessa tai sitten vauvalle..
Uhkasin jo muuttaa ilman sitä, sanoin et tuu peräsä jos kiinnostaa.. oon joo vähän tuulella käyvä ja meen äärimmäisyyksiin heti. PUUUUH. Ihana ku on paikka missä purkautua :)

H&mörrykkä 22+2
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Tulin vaan pikasesti ilmottaa kun jotkut ainaki on jaksanu lukee mun avautumisen että en sit lähteny menee.. :D
Nyt on jo paljon parempi olo, sain kaverin kii ja avauduin sille, sit ukko tuli kotiin ni menin tulikuumaan suihkuun pillittää puoleks tunniks jonka jälkeen jatkoin toiset puoli tuntia sängyssä itkemistä ja sitten vielä pari minuuttia ukon sylissä.
Tuli kyllä huono omatunto ku sitten ku tulin sängystä näin että mies oli tuonu kukkakimpun ja sitten kaks pakettia pipareita joita mä en oo löytäny kaupasta vielä tänä vuonna.
Viel en kyllä tie pitikö sen salille lähtee ku oon vähän niin ku ollu omissa oloissa, on tuo itku aikasta herkässä vieläki.

Mutta jotain hyvääki, siinä itkiessä tajusin mitä mä kaipaan ja tartten ja ilmeisesti enempi ku mitään muuta tällä hetkellä. Nimittäin omaa aikaa ihan rauhassa/yksin.
Mä en vaa tie miten sen tekisin ku lähinnä tuntuu siltä että mä tarttisin työmatkat.. Sillon ku kävin töissä ni aina työmatkoilla sai sen oman ajan ja hengähdystauon. Nyt ku oon ollu kotiäitinä ni sellasta hengähystaukoa ei tule. Mietin että mitä mä sit voisin tehä, jumppia täällä ei mammoille oo, enkä sitä ehkä haluiskaa ku haluisin kokonaan irti tästä mammailusta. Sit ois lenkkeily koiran kanssa, mutta kun sekään ei oikeastaan oo sellasta mitä tunnen että tartten extrana viel.
Mä varmaan joudun lähtee aina ku mies tulee töissä ni ajaa tampereelle ja takas. :D
Ei vaan en tie mitä kaipaan, mutta nyt ainaki tien että kaipaan jotain ja pitää vaan selvittää mitä se on.

Sellasta oma napailua taas... Huomenna sit kommentoimaan lisää.
 
Susanna: Mulla ollut myös välillä samansuuntaisia tunteita ja sun itkukohtaus oli lähes kuin kopio mun viikonloppuisesta. Mulla olisi ollut mahdollisuus järjestää omaa aikaa, mutta pahoinvoinnin takia en ole jaksanut. Nyt jos se tosiaan katoaa, niin teen sillekin asialle jotain :) Yksi kaveri odottelee jo milloin jaksan lähteä ravintolaan herkuttelemaan hänen kanssaan ja toinen tyttöjen shoppailureissua. Ja miehen kanssa on myös yhteistä aikaa tulossa. Sitäkin on ollut viimeaikoina turhan vähän.
 
Huhhu, hirveen kiire päivä ollut tänään! Onneks sai nyt kaiken maailman asiat hoidettua. Tänään ollut ihana olo, vaikka melkein juoksu jalkaa koko ajan menty, ei minkäänlaisia huonoja oloja, ja vauveli pitänyt kovaa myllerrystä taas iltasella ? Nyt illalla sitten piti tietysti pienet itkut vetästä, kun mein pienemmällä kissalla suolistossa tulehdus ja sillä masu ihan sekaisin ja maukuu koko ajan kipujaan, lääkekuuri nyt menossa, mutta tekee pahaa kun ei edes voi toista kunnolla sylissä pitää kun koko ajan alleen päästelee eikä itseään huvita koko ajan rätin kanssa perässä juosta. :(

Niskakivuista: Mulla ollut ihan aina niskat jumissa, ihan yläniskan kiinnityskohtia myöten. Tästä johtuen sitte välillä kiristävää pääkipua, mut kylmägeeli auttaa! Kun noita lihaksen rentouttajia ei voi raskausaikana käyttää.

Nyt unille, öitä kaikille!

Jenikk + pikkuinen 22+1
 
Hei vain kaikille piitkästä aikaa...:) Tää on ollu niin paljon töissä ettei ole yksinkertaisesti aikaa ollu tietokoneelle: /
Pitäis keretä vielä tuhat ja miljoonaa asiaa tehä ennen kuin pikkuinen syntyy. Kämppään pientä pinta remonttia, laminaatti laittaa lattiaan, seiniä maalailla, käydä toissäkin että sais sitä millä toteuttaa :) huh...

Huomenna iltapäivällä rakenneultraan jee! Toivotaan että kaikki olisi hyvin ja sais tietää kumpi olisi tuloillaan.. Esikoinen ei halunnut silloin näytellä.
 

Yhteistyössä