Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Oon käyny meidän paikkakunnalla kaikki marketit läpi eikä missään oo piparisuklaata. Minkä valmistamaa se on? Ärrältä myyjä sano että joku suklaalevy olis meilläpäin vedetty markkinoilta viikko sitten kun ei oo ollu ykköslaatua tjs. Että olisko se sitten ollu just tuo piparisuklaa ja meille tänne kaikkiin kauppoihin tullu samasta huonosta erästä satsit jotka kaikki otettu takasin..

Saisin tuttavalta Emmaljungan yhdistelmävaunut vm.2003 hintaan 100e. Onko hinta sopiva vai liikaa noin vanhoista, mitä sanotte? Ovat olleet kolmella lapsella mut kova koppa ei kuulema ole ollu käytössä ollenkaan. Ja sisätiloissa aina säilytetty. Sinänsä kun on laadukkaat ja vielä noin edulliset niin en koe hintaa pahana mut kun onhan ne jo aika vanhat ja monella lapsella olleet niin.. Mustanharmaat ne kuulema on ja tosi hyvät lenkkeily/juoksuvaunuina.
En oo niitä vielä nähny joten ulkonäöstä/kunnosta en osaa sanoa sen kummemmin.

Meillä kuoli töissä taas yks asukas, en tällä kertaa pillahtanu itkuun vaikkei kaukana ollukaan. Mut kissan takia kyllä itkin kun mies meni mulle tosi ajattelemattomasti laittamaan tarkasti kuvaillun tekstiviestin kuinka epämukavaa ja surullista oli ollu sitä siirrellä liiteristä arkku-laatikkoon puunlehtien päälle jne (enempää en kerro kun menee ehkä liian dramaattiseksi). Aloinpa sitten itkee siinä kaikkien nähden, pakenin tiskaushuoneeseen vollottamaan..
Mies ei oo ymmärtäny tätä mun pahaa oloa ja surua ollenkaan tai ainakaan näyttäny ymmärtävän ja itse ei suostu pahaa mieltään näyttämään tai siitä sanomaan.
Oli kummiskin varmaan itekin pari kyyneltä vuodattanu siinä päivällä niin sanoimpa sitten että toivottavasti sulla on nyt pieni aavistus siitä minkälainen olo mulla on 24/7 tuon asian takia ja kuinka ahdistaa ja surettaa ja itkettää ja kun sen haluaa purkaa ulos ja kertoa eikä se jaksa kuunnella.

Niille jotka ihmettelee mistä on kyse niin meidän rakas tyttökissa kuoli viikko sitten kun jäi kai auton alle lähitiellä.. ja asia on ollu mulle aivan älyttömän rankka ja vaikee, olis varmasti muutenkin pahinta mitä koskaan on tapahtunu + tämä tunneryöppy jonka raskaus lisää tilanteeseen.

Mulla on lantio ja häntäluu ja vasen pakara aina selällään maatessa niin kipeä ja koskee ihan pirusti kun yrittää kyljelleen kääntyä että tarviin varmaan liukulakanan kohta. Kysyin jo tänään fysioterapeutilta että saisko semmosen lainattua jostain.
Toissailtana viimeks 20min venkoilin sängyssä kun en päässy selältään kyljelleen kun iski aina liikahtaessa ihan hirvee jäykkyys pakaran lihaksiin ja reiden sivuun/alle ja niinku sähköä syöttäis siihen samalla. Ja tulee tunne että jotain menee rikki ja sijoiltaan jos sentinkään pidemmälle liikun. Ei vaan pysty eikä kykene. Tuo häntäluu oikein rutisee jos väkisin yrittää kääntyä. Lieneekö iskias vai mikä, en tiedä kun mulla ei oo semmosia vaivoja ennen tätä hetkeä ollu. Lääkäriin en mene, mitä se asialle pystyis tekemään, saikkua ei antais (kun ei töissä ollessa eikä seisaallaan/liikkeessä vaivaa) enkä ottaiskaan kun palkatta jäisin ja lääkkeeks panacodia jota mulla on jo eikä vaivaan auta kun kipu menee jo hyvinkin panacodin maksimiapu-rajan yli.

Mun piti mennä sänkyyn ja nukkumaan jo 9ltä tänään mutta hupsistahei mitäs se kello taas näyttää. Aamulla taas silmät seisoo ja meinaa itku tulla ja oksettaa ja varmaan nukahtaisin seisaalleen jos itselleni siihen luvan antaisin.

Koitan mennä nyt anelemaan Nukkumatilta jos iiiihan pikkusen ripsauttais jotain jauhetta mun silmukoihin että tulis vaikka unikin joskus..tai sitten itken taas itseni uneen. Eipä oiskaan uutta..

Mut hei ihanaa, mun sisko ja sen 3,5kk ikänen vauva tulee torstaina meille. Ihanaa ihanaa en malta oottaa. Se poikavauva on vielä toistaiseksi maailman sulosin ja ihanin ja rakkain ja paras :heart: Tätin oma kulta :heart:

Jadeza & ruipelo 20+3 :heart:
 
susanna mä niin ymmärrän ton sun omanajan tarpeen -täällä nimittäin kans yks jolla sitä ei ole! just eilen mietin et millon oon tehny viimeks jotain YKSIN, siskon kaa juteltiin aiheesta ni sen kommentti "onhan sulla tavallaan päivälläkin omaa aikaa ku ei oo mies paikalla ku on vaan lapset"... ööö miks mä en ajattele et se on sitä omaa aikaa?!! ja toi kommentti siis sellaisen ihmisen suusta joka päivät kotona kun muksu päiväkodissa ja lisäks muksu viikonloppusin usein mummin luona..

Mut omaaikapa se taitaa olla lapsiperheessä se vaikein asia järjestää.. tai parisuhdeaika! ehkä vielä vaikeempi. Millonhan me on viimeks tehty jotai kahestaan... kesäkuussa käytiin leffassa et varmaan sillon..

kynnet jos joku kynsi vahingossa sattuu kasvamaan edes puolipitkäks ni kyl se seuraavassa työvuorossa ja katkee :D ja lakkoja tms. koristeita ei saa olla joten ihan naturalina ja minikynsillä mennään :D

Hitto mä oon mättäny kaikkee paskaa taas pari päivää ku tytsyn kaa tehtiin torttuja ja sit äiti oli tänään hoitamassa muksuja ni teki pullaa ja sit eilen herkuteltiin leivoksilla ja töissä tulee vedettyy nopeeta jotain hampparii ja lisäks ostin dumlelaatikon minkä melkei yksin vedin -yök yök yök!!! pakko ois alkaa rajottaa!!

Joku valitteli kellojen siirrosta , meillä muksut sopeutunu ihan hyvin (ei ees huomanneet) mut ite on ihan puhki -tänään oli kymppiin asti töitä ni en meinannu pysyy hereillä tota automatkaa töistä kotiin ku väsyttää niin hitosti... unirytmi ihan sekasin ja taas sellanen olo et vois nukkuu viikon putkeen!! Näinköhän hb taas laskusuunnassa ku on niin voimaton olo :/

pikkumökö + pesusieni 20+3
 
Aattelin vähän nyt kirjottaa tänne kun ei oo juttu kaveria:)

Oli sen verran puuduttava yö ettei ookkaa pitkää aikaa ollut, juoksin koko ajan vessassa kun pissatti... sellanen hieman nolo kysymys: onks teillä muilla ilma vaivoja normaalia enemmän? mulla ollu pitkän aikaa ummetusta ja nyt sit taas oon ihan toisessa ääripäässä ja kivuista huomaa... mistähän toi vois johtua? kun en mitään erikoisempaa oo syönny ni epäilen ettei allergiaakaan oo... :ashamed:

Monella ollut lähiaikoina itkuherkkyyttä .. Mä oon jo melkein tavaks ottanut että pari kertaa viikon aikana menee kuumaan suihkuun ja itkeepillitän siellä. Kyllä mä sanon että luoja kun se helpottaa! uni tulee "itkusuihkun" jälkeen tosi hyvin ja hartialihakset rentoutuu :)

Hei täs kirjottaessa tulikin mieleen tosta vatsan käymisestä, oisko mulla ressimaha.. huomenna kun on r.ultra niin jos mä alitajunnassa jännitän sitä yölläkin...
tiedä häntä...

Hei te jotka asutte omakotitalossa.. Jokos on teille hiiriä ruvennu tulee sisälle? onko keinoja millä sais pidettyy pois?

Ei kai mulla taas tän taivaallista :)

Jassu ja Hytky 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: jadeza
Huomenta =)


meillä herättiin taas jo 4.15,kun tuo esikoisen nokkosrokko vaivaa :/ huoh..

ON: kovasti vv potkii,ja onpa tosiaankin hassua että potkut tuntuu ja näkyy ihan tuossa kylkiluun alla :D koko maha heilahtaa kun pieni ottaa vauhtia ja potkii kauheeta kyytiä.. närästys ja selkäkivutkin on alkaneet vaivata nyt vaan enemmän :( iltaisin aina alkaa närästään ja päivisin selkä on ihan poikki,ei saa jotenkin hyvää asentoa että selkä lepäis,lihakset ihan jumissa.. pitää varmaan hierojalle mennä :)

itkuherkkyyttä on juu,itken ihan kaikesta. tunnen itteni tosi itkupilliksi nykyään kun saatan tirauttaa kyyneleen ihan tyhmienkin asioiden takia :D

raudan syönnin alotin nyt sit vihdosta viimein,ostin sitä Floradix litkua,ja hyi hitto :/ meinaa aina nousta ylös.karmeen makusta,mut selvästi oon kyllä piristiny ja jaksaa paremmin. positiivista =)


Talvikengät millasia talvikenkiä ootte ostellu? mulla ei oo oikeen nyt mitään millä pysyis pystyssä tuolla hangessa ja liukkaassa sitten,pitää varmaan ostaa jotkut kunnon maiharit :D



tekis mieli alkaa vauvan vaatteita jo laittaan kaappiin ja kattoon valmiiks,ja mut onkohan liian aikasta? jollain olikin jo laitettuna lipastoon,mäkin haluan =) kehtaanko jo :D

sunniee ja vv 22+1
 
kiitos sukkapuikko infosta :) Mä kun mietin jo, että tuntuu kuin olisi sukkapuikkomahassa, sellainen pitkä tikku jossain :LOL:

pööppis Oliskohan niissä uuniperunoissa remouladekastiketta? Se on aika yleinen täyte uuniperunoissa ja muutenkin tosi hyvää :p Esim. King meal ketjussa sitä saa ranskisten dippinä :p

piparisuklaa ei mene kyllä mulla alas ollenkaan, mutta on miehen herkkua. Minttusuklaa on mun :p

hiiret jassukka, mun vanhemmilla on aina ollut hiiriongelma, olivat nyt ostaneet jonku yliäänikarkoituslaitteen. Yksi hiiri oli vahingossa tullut ulkona olleiden mattojen mukana sisälle ja oli vaan seissyt paikoillaan, vaikka oli otettu kiinni. Sellainen pieni yövalon kokoinen, joka laitetaan suoraan pistorasiaan.

jadeza jos rattaat on ehjät, niin ei mun mielestä ole paha hinta. Mä onneksi pääsin jo 9 aikaan nukkumaan, oli eilen niin kamalaa kun olin kahtena yönä nukkunut vain 4 tuntia enkä päikkäreitä ollenkaan.

Sunniee Mä ostin riekerin vähän kalliimmat talvikengät ja mulla on niiden lisäksi vielä sellaiset liukastumisstopparit, kun koiran kanssa pitää olla talvella vähän enemmän pitoa jaloissa. Nuo myös pitää vähän vettä, ettei sukat heti kastu kun tulee lunta. Mun on muutenkin tosi vaikea löytää kenkiä, kun mulla on leveä lestinen jalka

Rieker Jura keng

Nyt koiran kanssa aamulenkille

hepuhi:heart:käpy 21+4
 
Mulla on alkanut nyt selvästi sellainen "sitä tätä ja tota vaivaa" - vaihe tässä raskaudessa. Ensimmäiset 3 kuukautta oli sitä kuvotusta, mutta kun se loppui niin tässä välissä oli melkein pari kuukautta kun ei oikein mistään arvannut olevansa raskaana.

Nyt on sitten vaikeuksia nukkua kun ei hyvää asentoa oikein löydy, välillä pistää sieltä täältä kyljestä, on nälkä mutta kun yrittää syödä niin tuntuu että ensimmäisen suupalan jälkeen onkin jo ihan täynnä, ikenistä tulee verta kun harjaa hampaat, selittämätöntä hengästymistä jne. Vähän sitä sun tätä!

Mulla on vasta esikoinen tulossa enkä ole muutenkaan ollut koskaan kauheasti vauvojen kanssa tekemisissä, niin en osaa oikein ajatella sitä, että mitähän kaikkia varusteita se tulee oikein tarvitsemaan. Toisaalta en uskallakaan hankkia vielä oikein mitään, kun kuitenkin jäynää pelko siitä, ettei kaikki menekään hyvin. Päässäkin on siis vähän vikaa.
 
Jassukka Meillä ei ainakaan hiiriä ole näkynyt, ei näkynyt viime vuonnakaan. Ja puitteet niiden tuloon olis kyllä optimaaliset, olohuoneessa lattia kallioon asti auki (vieläkin!!!) ja keittiön ja olkkarin välinen oviaukko peitetty vaan tommosella bilteman muoviovella.
Kissasta ei tässä asiassa olis kyllä ees hyötyä, se pelkää jo hiukan isompia kärpäsiäkin :LOL: (että semmonen prinsessa).

Mä en ole vieläkään saanut mun raskausfiilistä! Oikeesti, pakko monta kertaa päivässä muistuttaa itseäni raskaudesta :( Eilen tuli jo sellainen olo, et en mä edes haluis sitten olla raskaana kun ei miltään tunnu! Ja sitten iski niin huono omatunto, että. Mietin tässä, että jos ei ens maanantain ultrassa tule edes jotain oloja, soitan neuvolaan, josko joku iskis lekalla mun päähän tiedon, että olen raskaana.

Liikkeitä en tunne varmaksi vieläkään, mähän lupasin itselleni, että 20 viikkoa on se raja jolloin saan alkaa miettimään asiaa enemmän. Nyt se lähestyy kovaa vauhta sekin.

Musta on joko tullut ihan hirvee, tai sit vaan sanon ääneen kaikki ne hirveydet mitä yleensä osaan pitää sisälläni. Lähinnä töissä tää ilmenee, kukaan ei oo mitään vielä sanonut, mutta tajuan aina suun avatessani, että olis pitäny jättää avaamatta. Sitten sitä juttua vaan tulee. Sen verran pomo mulle vitsillä heitti yks päivä, että musta on tullut kauheen lyhytpinnainen ja agressiivisempi, että en mä nyt tätä kuvittelekkaan.

Kiitos ja anteeks omanapailu. (tää muuten taitaa olla joku yleinen negatiivisuusaika kun muutama muukin on avautunut täällä )

Mariaja & Tyyppi 19+2
 
Tupakointi Ketkä ikävöi? Mulla tulee aina välillä semmonen tunne et "rööki -vanha ystäväni, missä oot" :) Tosi helposti meni lopettaminen, enkä lopettamisen jälkeen oo polttanu ainuttakaan, mut silti välillä tulee ikävä.. Tuli mieleen tuosta mariajan tunteesta ku ei oliskaan raskaana :)

elsama Sullekki: Syötkö rautaa? Sen puute aiheuttaa hengästymistä.

hepuhi Repesin tuolle sun sukkapuikko jutulle :LOL:

Anoppilassa kans hiiriä. Hyi olkoon kun avasin kaapin oven vkoloppuna siellä ni oli jääny hiiri loukkuun. Mies nakksa sen pönttöön ni ei "uponnu" vaan jäi pyöriin sinne pönttöön.. :D Raukka hiiri.. Kohta on green peace mun kannoilla tommosten kommenttien jälkeen.. :D

sunniee Täällä ollu vauvan kamppeet jo kauan pestyinä, silitettyinä ja viikattuna tyynen lipastossa! :D Huomasitko mun fb pyynnön?

itkuherkkyyttä on joo! Mä kun käyn tän paniikki jutun takia mielenterveyshoitajan juttusilla jossa löhöpenkit ja nästyykit käden ulottuvilla niin välillä tuntuu et kaikki muka itkettää vaikka oikeesti se ite asia mua ei edes itketä :D

pikkumökö mä oon hoitoalalla kynsieni kanssa! nää on niin vahvat ettei näitä poikki saa :D

jadeza mun siskolla 5kk vauva, ihan samat ajatukset ku sullaki! :)

ON Tänään olis sit neuvola. Ärsyttää kun mun oma neuvolantäti tän viikon saikulla ni siel on joku nuori tyttö sen sijalla.. Ja sit tänään on myös neuvolan järjestämä juttutuokio meidän paikallisen rakastetun papin kanssa, jonka kans keskustellaan parisuhteesta, isyydestä jne. Aivan ihana pappi! Vihki meidät ja on ollu myös mun riparipappi :) Mies uskovaisesta perheestä ja näin siis käyny eri riparin ku mä.

kn&tyyne 22+5
 
Hei taas tuli kysymys mieleen! Ku mulla alko tos viikko sitten tisseistä vuotamaan sitä sellasta kirkasta nestettä nii onko se hyvä merkki maidon tulon kannalta? vai voiko se maito silti jättää tulematta kun on ajankohtasta?:|
 
Laretzki
Huomenia täältäkin ennen kouluun lähtöä. Jos tällä viikolla koettaisi harrastaa ihan normaalia arkea sellaiset kaksi päivää, ennen kuin lähtee etelään porukoiden luokse viikonlopuksi :D Eli ei liian rankaksi käy, tänään 3 h koulua, illalla lähetään kattoon Sami Hedbergin keikka ja huomenna olisi tentti ja pari tuntia ja sitten pitääkin jo johonkin junaan ehtiä kotiinpäin. Vielä kun tänään saisi yhden raportin tehtyä, niin hyvä olisi. Paska se on, mutta toivotaan että menee läpi kun on sentään tehty.

Lare ja Spyro 23+4
 
pööppis uuniperunasta :D Meillä on valkosipulimajoo täytteenä, ja samaa ketjuu ku amarillo. Mut ei siis amarillon perunasta hajuukaan :D :D

ruska mäkin tahtois sellaset vahvat kynnet... entisellä työkaverilla oli kerran töissä sellaset halpis"rakennekynnet" ja sai vähä palautetta ku illalla siivotessa oli yks kynsi löytyny ranskisasemasta -onneks ei joutunu asiakkaan ranskiksiin :D

mariaja peesi!! Mä en yleensäkään oo osannu suutani kauheen nätisti pitää kiinni mut nyt tuntuu et ei ees tunnu pahalta laukoo ihmisille päin näköö jos vituttaa :D Muutenkin kaikenlainen teeskentely on ruennu ärsyttää ihan 6-0 ja etenkin mies saa kyllä kuulla jokaisesta sen teennäisestä kommentista -sillä ku tapana viel pakko miellyttää kaikkia ni mulla sit palaa hermo siihen perseennuolentaan :D Ei varmaan vaikee arvata kumpi meistä on palveluvastaava ja kumpi normiduunari ku molemmat tehään asiakaspalvelussa töitä :D


itkuherkkyys juu on!! ja nyt ku jotenki viel täysin puhki ni alkaa ihmeasiat itkettää -eilen illallaki itkin itseni uneen ku käytiin nukkuu ja mies sit siirsi mun hiukset silmiltä ni tuli niin haikee olo siitä ajasta ku alettii seurustella ja se aina silitti mut uneen -nykysin ku se menee niin et valot kiinni ja 10sekunttii ja alkaa kuuluu kuorsaus ja mulla sit aikaa miettii ja pyöritellä pienessä päässäni kaikkee paskaa mistä tulee sit entistä pahempi olo... taas järkevää touhuu..
 
Eilen oli se ylimääränen neuvola kun verenpoaineet alkoi nousemaan , sain lähetteen ultraan, mutta ei ole vielä kiirellistä joten katellaan.

Mä oon ettiiny kans sitä piparisuklaata tosta lähikaupasta ( prisma) mutten oo löytäny... onko se sellanen iso levy vai?

Mulla on kauheesti alkanu tekee mieli tupakkaan :/ mutta tiiän kyllä et pystyn nyt ainakin olee ilman mut taitaa se palata suupieleen kun imetys loppuu... niin on käyny muittenkin kohdalla :/

Tessa ja POKS 22+0
 
Talvikengät Mä ostin Legeron goretex saappaat talveksi. Mulla oli paikalliseen kenkäkauppaan leimakortti täynnä, niin sain kengät puoleen hintaan ja päätin satsata sit kunnon talvikenkiin. En ois kyllä muuten niitä raaskinut ostaakkaan, ku hinta ilman alea 159€ :whistle:

Hiiret Luojan kiitos niitä ei meillä oo, ainakaan vielä! Mulla on ollut lemmikkinä kesyrotta, mutta pelkään pienen pieniä hiiriä! :D

Kynnet Jos sattuu kasvamaan, niin katkeaa samantien ku vähä mittaa tulee. Tai sit puren ne :D Eli ei tule olemaan ongelmana liian pitkät kynnet.

Mariaja Mä kans oon varmaan välillä ihan täys v***upää ku sanon asioita niin suoraan ja sietokyky on täys nolla :D Mut sit ku oikeesti pitäis avata suunsa ja laukoa niin enpä saa sanottua. Jospa sitä tasoittus taas synnytyksen jälkeen :saint:

Tupakka Mäkään en oo polttanu plussan jälkeen muutaku sillon muutaman hermotupakan, ku oli se kohdunulkois epäily, mut edelleenki välillä tuntuu et oispa kiva polttaa tupakki. Saa nähä miten sitä pystyy oleen polttamatta sit ku ei enää imetä :/ En todellakaan haluais enää alottaa uudestaan ku kerran oon eroon päässy.

Lare Pomo oli kans käynyt kattoon Hedbergiä, ja kehui kovasti! :) Selitti niitä sen juttuja ja nauroi vielä siinäkin vaiheessa melkein vedet silmissä :D

(.) Neuvolassa käyty ja kaikki taas ok. Sf- mitta heitteli ihan omilla käyrillä, oli 23cm, mut neukkutäti sanoi et oon pienillä ihmisillä se onkin monesti korkeampi. Ja koska vauva normaalikokoinen ka lapsivettä normaalisti niin nou hätä. Seuraavaksi oiski lääkärineuvola 1.12, ja saattaapa olla että sen jälkeen jään sit oloneuvokseksi (jos nyt tuo selkä kestää sinnekään asti, mutta toivotaan).

-Pätkis- +Helmi 21+4
 
Viimeksi muokattu:
Siis voi kettu! Aamulla kun oltiin lähdössä puistoon, tuli joku hemmetin ikkunan tiivisteiden laittaja kyselemään monelta meille voi tulla. Ei taas ollut kukaan hallituksesta muistanut mua infota, että semmonen on tilattu. Sanoin, että palataan tunnin kulutuuta ja siitä tunnin kuluttua tyttö käy päikkäreille, että jos ennen sitä tulisi. Arvatkaapa näkyykö sitä miestä?!? :kieh: Nyt sitten koitan saada tytön nukkumaan ja toivon ettei se ukko soita ovikelloa juuri kun tyttö on nukahtamassa.

Nukkumisesta tuli mieleen, että mites Pikkumökö teillä on pienen unet sujuneet isojen sängyssä? Meillä siis tuo sama homma edessä lähiaikoina.

Kengistä: Mulla on tommoset nahkasaappaat ja mokkanahkaiset saappaat goretex pinnoitteella (Högl), joissa on kiilakorot ja ihanan lämmin lampaan villa vuori. Toisissa ihan matala ja toisissa semmonen 6cm, mutta ovat kyllä tosi tukevat (käytin koko viime talven) ja pitävät verrattuna Vagabondin saappaisiin jotka mulla oli tyttöä odottaessa. Ne oli matalat, mutta ihan kamalan liukkaat ja kylmät! Pitää katsoa sitten loppumetreillä miten paljon tulee turvotusta, että tarvitseeko hankkia jotkut Uggit tai vastaavat, joilla lyllertää menemään.

Itkuherkkyyttä on täälläkin. Samoin tulee ylireagoitua välillä aika huolella.

Sipsunen & pikkusisko 20+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
pikkumökö joo eihän tää välttämättä lopullinen lapsiluku ole mutta nyt on silleen päätetty. Neljä lasta riittää ja mun täytyy alkaa miettiin myös itteäni. Haluan töihinki joskus ja haluan saada oman kroppani takas. Enkä halua olla kovin iäkäs sitte kun viimenenki lapsi lentää pesästä, jotta saa sitte nauttia siitä omasta ajasta =) (jota ei nyt todellakaan ole!)

Itkuherkkyys mie huomasin että tyttöä oottaessa itketti enemmän ja luinki jostain että kun sulla on kehossa ns.kaksinkertasesti naishormonia niin oot herkempi. Myös raivarit on yleisempiä tyttöä oottavilla. Eli nyt ei niin kauheesti itketä, on ehkä jotenki miehinen olo :D

Tupakointi joo mielessä on ja usein..mies lopetti kans kuukausi sitte ja oon kyllä meinannu että jos vain suinki pystyn niin en enää alota raskauden jälkeen.

Ilmavaivat kyllä on enemmän ku normaalisti ja muutenki tuntuu maha olevat koko ajan kipeenä ja käymistilassa. Mulla ummettaa joka toinen päivä ja joka toinen päivä ripulilla..

Talvikengät mie ostin ne semmoset ugg-saappaat (ei aidot) mulla oli tyttöä oottaessaki ne. On lämpimät ja tukevat sekä helppo laittaa jalkaan. Näissä on pohjaki paksu eikä luista.

Sukkapuikkokipuja on ja paljon Ne ei ole tosiaankaan mukavia, tämä poitsu on varmaanki aika lailla koko ajan pää alaspäin ja porailee jo päällänsä tuonne alas. Mulla on kohtu tosi matalalla ja tuntuu jo nyt että pää painaa alapäätä. Tyttö kiinnitty jo jotain 29.viikolla joten uskosin tämänkin jo poraavan itelleen kiinnittymisalustaa.

Mulla masentaa nää vesisateet :( just äskönki käytiin ulkona niin eiköhän alkanu sataan kaatamalla..muuttus jo lumeksi!!
Joku kyseliki että onko rovaniemellä lunta, ei ole eikä ole luvannukkaan ainakaan pariin viikkoon.
Mulla on alkanu käymään mahaan kipeää kun kävelee ja varsinki kun on vähän reippaampi tahti. Ei supistele mutta tosi ilkeästi alamahaan koskee. Ei ole tosiaankaan kiva jos ei pysty lenkkeilemään ollenkaan, painon kannalta.
Mie kans olen leiponu nyt enemmän ja just meinasin pullataikinaa lähteä vääntään :)

Päivänjatkoja mammat ja masut :wave:

Katjuska ja Onnimanni 22+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
TURVOTUSTA: onko muilla ? miulla olki aamulla sormet niin turvoksissa et sormuksien pito tuntui kipeeltä.

KELAN-paperit: täyttelin eilen haen äitiyslomaa alkavaksi 10.1.2012 viimeinen työpäivä 30.12.2011... haen sitä varhennettua saa lasten kanssa totutella rauhassa siihen rytmiin et äiti on kotona ja sitten laitella vauvalle. EIkä tartte ajaa joka päivä 90 kilometriä. Talviloman pidän siis noiden päivien välissä. Kohta vois jo laskurin laittaa raksuttamaan :)

SF-mitta miulla oli viime neuvolassa 20 cm...esikoiselta oli 16 cm samaan aikaan ja kakkoselta kaksi viikkoa myöhemmin 20 cm. Valas minusta on tulossa. Hassua kyllä maha on vain edessä ei sivuilla... niin poika maha. Pitäis ottaa kuvituksia.

Piparisuklaa bongattu joulusuklaiden joukosta. IIISOOO levy. En uskalla vielä ostaa voi olla et joku oikein herkuttelu ilta ostan. Meillä syödään karkkipäivänä aina suklaata ei karkkia lapset ei oikein välitä kuin suklaasta. Ja silloin tällöin sipsejä.

Nyt tuntuu et on tuo ruokailu vähän paremmin sujunu ja pysyny kontrollissa jos painokin alkais tasautumaan mut se tulee mikä on tullakseen. Hassua en poidä itseäni kaunina mut parina päivänä olen oikein hymyillyt omalle peilikuvalleni... kaikkea ne hormoonit teettää... :heart:

Kynnet: just nyt on pitkät ja kauniit liekkö vitaaminien tulosta vai mistä johtuvaa miulla kyllä kasvaa mut on kovin hennot ilman lakkaa lohkeavat heti ja sitten miulla on ah niin ihana tapa hermostus päissäni purra kynnet ois...

Näihin tunnelmiin poksuen...

minnarun&rinssi 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Eiliset neukku kuulumiset
RV 18+5
paino +600g/vk
paineet 110/70
hb 131
sf 15
sykkeet 150
Liikkeet tuntuu uloskin päin jo ihan hyvin ja sen sai neukkutätikin tuntea kun sydänääniä kuunteli. Seuraav neuvola 29.11 ja sillin Kela papereita täytellä.

Tiukuliina ja papunen rv 18+6 ja huomenna poksuu
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja hepuhi
sipsunen nukkuu kyllä hyvin, ei heräile kesken tms. eilen tajus et pääsee sieltä ite pois niin täytyy aina käydä palauttelemassa sänkyyn takas ennen kun nukahtaa.. mut pääpiirteittäin sujunu *koputtaa puuta* paremmin ku mitä ajattelin et sujuis..

tupakointi poltan n.pari päivässä. Mies polttaa ja haisee tupakalle + sen pitää päästä tupakalle ni oopa sit ite ilman ku alkaa vituttaa koko ihminen, oisin toivonu yhteistä panostusta asiaan mut sillä nyt ei ollu oikei motivaatioo tähän hommaan ku sen verran et sillon ku oli pahaolo ni ei tullu mun lähelle tupakan hajusena..tai siis sen jälkeen ku olin pari kertaa käskeny sen painuu helvettiin ;) Nyt ku oon tehny nää lapset tällee 2kpl / mies ni seuraaville kahelle valitsen sit miehen joka ei oo riippuvainen mistään :D :D no joo.. tää on siis viimenen muksu!!

Musta ois kyl kiva päästä päiväks miehen päänsisään ja ees yrittää ymmärtää mitä siellä liikkuu (siis jos liikkuu...).. ku tuntuu ettei sitä oikein kiinnosta mikään (esim.neuvoloista ei oo kysyny kertaakaan miten siellä on menny -viimeks kerroin mut ens kerralla en vaivaudu ku vastaus: "ihan kiva") mut sit ku avaudut asiasta ni 2päivää leikkii taas kunnollista ja tunnollista ja sit se taas unohtuu -ihan sellanen lapsisyndrooma "juu,äiti en hypi sohvalla".. Toisaalta vois olla aika helppo elämä ku ei tarviis stressaa tai miettii muita ku omaa napaa -ei voi tietää joten siksipä tahtoisinkin miesten päähän kurkata :)

Nyt taas töihin -jos tänään yrittäis olla vähä virkeempi töissä...

pikkumökö + paavo 20 + 4
 
  • Tykkää
Reactions: Jassukka
Nyt pitäis kaveripyynnöt ryhmään olla matkalla kaikille ketkä on minulle nimensä laittaneet. JOS jostain syystä et ole ryhmään vielä päässyt niin pistä viestiä uudestaan!

Täällä siis eillisestä kontrollista kohtuullisen hyvät uutiset saatu ja kotona makoilu saa jatkua. Suljettua kanavaa saatiin siis mitattua peräti 19mm! Eihän se hurjasti ole, mutta sillä on nyt pärjättävä.

Huomenna täyttyy 22 vkoa ja neuvolantäti tulee kotikäynnille tuomaan kelan paperit ja tekemään rutiinijutut.

Sonsku 21+6
 
Katsjuska: mulla oli ne feikki uggit kun ootin poikaa,ja mä en pysyny niillä pystyssä sit mitenkää :D oli hirmu liukkaat lumessa ja jäässä :S

siks siis kyselinkin mitä muut meinaa jalkaansa laittaa kun mulla ei oo mitään hajua mitä ostan. lämpimät ja kestävät pitää olla kun ulkoiltua tulee paljon tuon pojankin kanssa....


sunniee ja vv 22+1
 

Yhteistyössä