Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Vesisateista päivää mammat :wave:

Joo siis ihan tosi vettä sataa kaatamalla marraskuun 16.päivä :O En muista koska ois näin pitkään ollu ettei ois lunta satanu..

Ultrassakäyneille onnittelut:flower:

Takki mulla on nyt käytössä tuommonen pitkä toppatakki joka juuri ja juuri menee kiinni, sitte kun ilmat kylmenee niin mulla on h&m:n äitiystoppatakki.

Työ olen ammatiltani ravintolakokki mutta en hirveesti ole niitä hommia tehny. Ennen kun jäin tytöstä kotiin olin lastenohjaajana seurakunnalla.

Vauvan vaatteiden peseminen joo pesen kyllä kaikki, uudet ja käytetyt. Ja pesen ne kyllä vasta joskus tammi-helmikuulla koska jos ne nyt pesee ne joutuu vielä kertaalleen peseen..Pesuaineena käytän LV-hajusteetonta.

Vuokralla asuminen Kaikilla ei todellakaan ole mahollisuutta ostaa omaa joten jos haluaa vähänkään laadukkaan saunallisen rivari/omakotitaloasunnon niin valitettavasti vuokra on korkeampi. Tuo 800-900e on nykypäivänä ihan normaali vuokra saunalliseta kolmiosta. Me asutaan rivarikolmiossa ja vuokra on 850e/kk.

( . ) Neuvolassa käyty tänään ja samalla oli ylimääränen lääkärikäynti ja ultra Kaikki oli ok. Sain kelan laput täytettäväksi ja sokerirasitukseen pitäs varata aika. Paino +480/viikko (tähän mennessä noussu 8 kiloa), verenpaineet hyvät, hb 125
Vauvalla kaikki hyvin, kovasti potki ja liikkui masussa, painoarvio oli n.700gr
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni.
Ja muuten kysyin lekurilta että näyttääkö pojalta vielä niin se ultras jalkoväliä eikä siellä kauheesti mitään näkyny:O Sanoi että hän ei kyllä tätä pojaksi varmuudella sanois..eli ilmeisimmin joudutaan kuitenki jännittään synnytykseen asti onko se onnimanni vaiko anni!

Mulla on ihan kauheat suonikohjut tullu alapäähän, ne on ihan sikakipeät ja lääkäri sanoki että kannattaa välttää istumista pitkiä aikoja. Jaloissa on kans ja nyt on puhjennu semmonen iso tonne takareiteen..onko muilla? Miten noita jalan suonikohjuja vois hoitaa tai mikä auttas tuohon kipuun? Mulla ei ennen jaloissa ole ollu..Tosi veemäinen vaiva..

Jahas, päiväunet kutsuu :)

Katjuska ja Onnimanni 24+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
katjuska eikö tukisukat ja tukisukkahousut ole sitä varten että estyisi suonikohjuilta?
Meillä fysioterapeuttien perhevalmennuksessa puhuttiin tukisukkahousujen/sukkien käytöstä.. joita en ole vieläkään hommannut.. pitäisi nyt käydä kyllä hommaamassa..
 
Siellä se fyssari sanoi että ne pitäisi laittaa jalkaan kun avaa silmät, eli sängyssä jo, ei saa nousta seisomaan vaan ihan ekaks laitat sukat/sukkahousut jalkaan siinä pitkilläs ja sitten vasta nouset päivän pariin.
Niistä katoaa jo hyötyä jos laittaa esim vasta puolilta päivin tai aamutoimien jälkeen.
Kun laittaa jos sängyssä ennen nousemista ei kerkeä jalat turpoamaan sun muuta..


jotenki sillai se selitti
 
Mun oli pakko tulla kommentoimaan pikasesti tota vuokra-asiaa... se varmaan riipuu just vähän siitä, missä päin on tottunu asumaan. Isoissa kaupungeissa (E-Suomessa) 500 eurolla ei saa kyllä kun jonkinlaisen tosi surkeen ja huonokuntosen asunnon, muovimattolattialla ja tosi kuluneella yleisilmeellä. Puhun kokemuksesta, sillä mä olen asunut mm. Tampereella ja nyt Helsingissä ja käynyt monissa, monissa asuntonäytöissä noissa kaupungeissa. En siis viitti edes sanoa, paljon maksetaan miehen kanssa meidän Hgin isosta kaksiosta vuokraa, ja tässäkin meidän superihanat vuokranantajat antaa meidän asua selvästi alle markkinahintojen, vaikka kämppä on hyvällä paikalla ja tosi hyväkuntonen.

Toisaalta taas, mun syntymäpaikkakunnalla, Etelä-Suomessa sekin, on varmaan yks maan halvimpia hintatasoja ja pyörittelen aina silmiä hämmästyksestä, kun kuulen miten joku sukulainen on taas ostanu oman asunnon ja millä hinnalla. Mut asialla on myös kääntöpuoli, ei siellä ole töitäkään, työttömien määrä nousee jatkuvasti kys. seudulla ja kaikki teollisuus kuihtuu ja firmat kaatuu. Eli sekin laskee hintoja.

Jokainen taaplaa tyylillään, sopii tähänkin. :) Mun mielestä toi on myös aika keskeinen asia, että pitää olla varma siitä, että tänne jään ja pysyn, että ostaa oman (hepuhin kommentti).

Nyt meen jatkamaan piparkakkutaikinan tekoa, tuolla se liedellä jäähtyy... tuli inspiraatio, nam. :p
 
oi mäkin tahtoo pipareita!! mä oon vaan niiiiin laiska tekee taikinaa et tyydyn yleensä siihen "valmiina pakkasesta" versioon.. Onhan se melkein sama :D

nittta kannattaa kyl käydä kyselee (siis jos ihan tosissaan omaa ootte ajatellu) niitä lainoja, sulla kuitenkin säännölliset tulot vaikka äippälomalla ootkin -kyllä me saatiin asuntolaina kesäkuussa ku heinäkuussa jäin äipälle.. ja kyllä ne ainakin siellä kertoo et millasii summii sais.. ei se ota jos ei annakaan :D Mut tosta vuokratasosta niin onhan summa iso mutta eipä varmaan halvemmallakaan saa -valitettava tosiasia. Ja kyllä mä sit taas oisin valmis sijottaa jonkun satasen kuussa enempi kämppään joka ois mieluisa ja käytännöllinen ku sit taas tyytyy johonkin halvempaan jossa ois vikoja.

2h laittelin vauvan vaatteita ja järkkäilin vaatehuonetta ja kävin ettii varastosta vauvakamoja nyt kivasti kiristää mahaa :/ Mulla ei mikään muu ala suppailee ku kumartelu ja kyykkiminen, pystyy kantelemaan ja kiipeilemään mielin määrin mut vähä ku kyykkii ni maha ihan kivikova.

Nyt postista hakee vähä lisää vauvan vaatteita.... ja mä kun päätin et nyt niitä ei tuu niin paljoo et puolet jää käyttämättä :ashamed:
 
meni muutama päivä kun en ole ehtinyt kommentoimaan ainoastaan lukenut ja nyt oli iso urakka purkaa lukemattomia...

eilen oli lääkärineuvola sf-mitta menee ylimmällä käyrällä 23 cm paino +700g/vko yhteensä jo 7 kg :ashamed: hemppari 121 ja vauva voi oikein hyvin... kohdunkaulaa 3cm kiinteä ja kiinni...

ja tänään sokerirasitus ja tunnin arvossa kävi käry arvasin kyllä kun tuo paino nousee vaan vaikka koetan syödä järkevästi ni ei kun nousee... no nyt alkoi sitten ruokqavalion noudattaminen perjantaina haen sokerimittarin kotiin... ei kun ruokapäiväkirjan pitoon... ottaa niin päähän mut hyvä et löyty selitys miten paino vaan nousee vaikka syön fiksusti.

Kelan laput tuli miullekkin neuvolasta...tuossa ne oottaa palkanlaskijalta yhteenvetoa tämän kuun lopussa tulee. Jännittää pljon äitiyspäivärahan määrä tulee olemaan.

AMIE: ihana mies sinulla... kelpais pikku ylläi minullekkin.

NEULOMINEN/VIRKKAUS: ihania ohjeita mielessä toivottavasti osaan toteuttaa nimittäin joululahjoiks meinasin kyhäillä tossuja...sekä huovutettuja patalappuja mummoille.

Uimapuku: miulla on adidaksen uikkari peittää kyllä kaiken mut olisihan se mukava un olisi joku hieman hehkeämpi uikkari en se päällä tykkää mihinkään kylpylään mennä..

Tää alkaa tutstumaan uuteen ruokavalioon... mie kyllä niin arvasin mut kyllä mie oon pettynyt.. ja harmissani. No eiköhän tämä tästä. No taas tulee lisä ultria pääsenpähän pikkuista moikkailemaan jos tässä nyt jotain hyvää on.

Minnarun&rinssi 24+0

ja tietysti tänään vielä poks poks poks :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Mää mietin kans tota vuokrasta 500€ on paljon..

Ei taida saada esim helsingin kaupungilta isoa kaksiotakaan alle 500€

me maksettiin 53m2 2h+k+parveke joku ~550€ ja se oli HALPA täällä. Suurin osa ystävistäni jotka vuokralla kaksiossa maksaa ainakin 600€

Omaa asuntoa lähdettiin kesän alussa pyydystämään ja jos helsingistä oltaisiin haluttu esim alle 200 000 ostaa kolmio, niin todella surkeeseen kolmioon oisi päästy tai surkealle asuinalueelle. Lähdettiin siis vantaan puolelle ja saatiin todella hyvä asunto jota ihan koonsa ja kuntonsa puolesta ei helsingistä olisi saatu samalla hinnalla ei sitten millään.
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Pikkumökö Yhdistelmävaunut, Rattaat ja vaunut, Lastentarvikkeet ja vaatteet, Turku, Tori.fi tossa on ne vaunut, tyypit ei ole ilmoitusta vielä poistaneet :p
Kuulostipa muuten työhöntulotarkastus turhalta! Mulla otettiin aikoinaan sentään kuulo, mutta muuten oli lähinnä semmosta kyselyä, mikä olis kans puhelimessa hoitunut. Ja sit tietty salmonella otettiin, mut ei sihenkään mitään aikaa olis tarvinnu, kun labraan heittää vaan kakkapurkin.

Vauvan vaatteet pesen kaikki, tarkoitus olisi myös silittää, mutta katsotaan nyt mikä on todellisuus :D

Nittta Kaveri oli tosiaan laittanut r-todistuksen perässä, ottanut nettihakemuksestaan lähetysajan ylös ja laittanut todistuksen kanssa saatekirjeen, että on laittanut tällöin ja tällöin netissä. Pakkaus oli hälle ainakin tullut perille :)
Oletteko pankissa käyneet kyselemässä lainaa? Me saatiin exän kanssa asunto ostettua jopa ilman henkilötakauksia (otettiin maksullinen takaussysteemi) vaikka mä opiskelin...
Talvitakki Ostin kirpparilta polvipituisen beigen untuvatakin (kuin uusi sekin!) 5,8e \o/ Piti monta kertaa hintaa tihrustaa, ettei ollut 58e, oli meinaan niin hyvänkuntoinen sekin! Koko on XL, ihan perusmalli, ei äippä, mut ajattelin siihen mahtuvani ja jos en, niin sitten viipotan takki auki!

Tää päivä meni taas ihan v****lleen, piti mennä iltavuoroon klo 17. Aamulla 9.40 pomo soitti, että voisinko tehdä hyppypäivän kun hällä ei ole ääntä enää... Olin töissä 10.30, nyt hetki kotona ja sit klo 17 takas \o/ Meil on harjottelija töissä nyt, niin totesin sille vaan, että tervetuloa ravintola-alalle! Ja siis meillä on tämmönen alle 15 hlön työpaikka, jossa kaikki on enempikin kavereita kuin pelkkiä työkavereita, niin tiedän, että jos en tämmöstä tekis, joku muu olis pississä, enkä halua semmosta läheisille ihmisille.

Mariaja & Tyyppi 21+2
 
Vuokra-asiaa Sehän on päivänselvää et etelässä vuokrat kovempia kun täällä pohjosen korvessa. Luulen, et asunto josta me täällä maksettiin reilu 400€/kk maksais helsingissä väh. 600€/kk. Siinä asunnossa oli 60 neliöö ja sauna.
Nyt maksetaan omasta talosta reilut 600€/kk, jää paljon rahaa muuhunki ja aina omaa maksetaan pois. Ainahan tämän talon voi tästä myydä jos mielii muualle, mekin ku ollaa se 2 vuotta tässä jo asuttu. Mut tosiaan omatalo, omaa maksetaan pois ja halvalla!!

amie Täällä sais kuule niin hulppeen talon/huvilan jo tuolla 200 000 ;) Toki sit niinki vähän matkan päähän ku ouluun ni 200 000 ei saa kovinkaan kummosta, jonku perus talon..

Täällä himo joulutorttuihin. Nyt toka pelti jo tällä talvea uunissa ja ostinpa viel pakkaseenki taikinalevyjä.. :p

minnarun on mullekki tullu +6kg ja vkossa reilut 600g. Ei neukku täti mitään valittanut :)

pipareista puheen ollen, pitäis tehdä taas piparkakkutalo :)

pikkumökö mulla touhuaminen alkaa nipistään alamahaa ja menee ohi kun käy pötkölleen. En silti usko et nää olis suppareita :)

suonikohjuja ei oo näkyny, mut suonenvetoja sitäki enemmän :) Just viime yönä veti pohkeesta.. ai että käy kipeää!

24+5 tyynen kanssa
 
Moi!

Tulen tänne näköjään aina vaina poksumaan, eli 23 POKS! Ja jee!

Mesisa kyselit miksi verenpaineen kohotessa joutuu ultraan. Itsellä oli viime raskaudessa raskausmyrkytys (vakava sellainen, jak!) ja nyt olen erikoistarkkailussa. Vp minulla kohdallaan, mutta silti ultrissa seurataan istukan kokoa, koostumusta ja ennenkaikkea verenkiertoa istukasta lapsukaiseen. Eli äidin korkea verenpaine aiheuttaa sen, ettei sikiölle mene tarpeeksi verta ja siten happea, ravintoa ym. Tästä ymmärrettävästi aiheutuu ongelmia ja ultrassa lääkäri tarkistaa napasuonivirtauksia ja istukanvirtauksia (siis verivirtauksia) säännöllisesti. Jos vp on korkea,s e lääkitään alemmaksi juuri tuosta syystä.

Jassukka, jotenkin tuntuu että minun mahani ehtii kasvaa valtavaksi vielä, joten ei taatusti tule sitä ikävä :D

Vauvan vatteiden pesusta todellakin pesen uudet vaatteet. Uusissa tekstiileissä on jäämiä kaikesta, etenkin puuvillan kasvatuksen myrkyistä ja sitten pintakäsittelystä ym. Vuoden 2008 äitiyspakkauksessa oli suomalainen täkki, josta erikseen vielä varoitettiin, että peskää ennen käyttöä 60 c-asteessa, voimakkaiden formaldehydi-jäämien vuoksi! Pesen aina kaikkien kaikki uudet vaatteet, no, ehkä ukoilutakkeja en, mutta lapsen kamat neuroottisesti, koska lapsi on niin ohutihoinen ja "puhdas", en halua myrkkyjä häneen.
Muistattehan muuten ne kiinalaiset nojatuolit ja kengät, mistä aikuiset saivat vaatteidenkin läpi järkyttävät ihottumat/palovammat homemyrkyistä ym.?!

Laitoin tänään postiin KELA-laput, emme ota äippäpakkausta, koska kaikki tallessa edellisestä ja haluan ostaa jotain tyttövaatetta lisäksi :) <3

Työstä sen verran että olen akateeminen pätkätyöläinen,siistissä hyvinpalkatussa sisätyössä, joka loppuu vuoden loppuun. Ehdin nauttia noin kuukauden ansiosidonnaista ennen äippälomaa, ihanaa jäädä 3,5-v pojan kanssa kotiin tästä arkirumbasta!

:)Kellukka & Raisa 23 POKS!!
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja mesisa
Apua ku paljon tullut tekstiä päikkäreitten aikana :)

Nittta meillä on vuokra lähemmäs 800 luhtitalo kolmiosta ja nää on kaupungin asuntoja, tosin asutaan ihan keskustan kupeessa ja nää todellakin on halvimpia(tämän tasoisia) kämppiä, joten en pidä liian kalliina tuota hintaa. Tosin meillä kuuluu netti ja vesi vuokraan vielä.
Ja meillä kans oman asunnon hankinta tökkää mun tuloihin.. mies sais yksinään lainaa jonkun 110t maksimissaan ja sillä nyt ei saa paljon minkäänlaista rivaria oulun alueelta.

Vauvanvaatteet pesen kaikki, varsinki uudet, ties missä ne pyörineet ja mitä jäämiä niissä on. Ja pesin pitkää lapsen vaatteet erillään aikuisten vaatteista ja edelleenkää en meidän alusvaatteita laita samalla kertaan pyörimään jos lapsenvaatteita on siellä. Silitän varmaan nuo mitä oon hankkinut, mutta sen jälkeen tuskin on aikaa :D ja mun silityshetki on sellainen et tuo natiainen "järjestelee" apuna niitä joten..

Täytin kelan sivulla äippäpakkaushakemuksen ja vanhempainrahahakemusken ja sehän antaa sitä päivämäärän mihin mennessä pitää raskaustodistus viedä liitteeksi viimeistään.

H&mörrykkä 24+3
 
Ihania vaunuja olitte ostanut :)
mäki oon aivan ihastunu ruskeeseen väriin,etenki sellaseen beigen ruskeeseen,äitiyspakkaukseski on sellasia värejä :heart:
...Ja ihastuin myöski niihin virkattuihin eläinhahmoihin mistä olitte täälä puhunu!Aivan ihania :) Pakko ittekki koittaa tehdä sellanen koira hahmo ku vaan löydän jostain virkkuukoukun :D Villasukkia onki tullu jo kudottua kolmet tälle syksyä :p
Soittelin tänään neuvolaan ja sain onneksi muutettua seuraavan neuvola-ajan oikeen lääkärille ku on ollu kaks kertaa sitä menkkakipua alamahas ja harjotus supistuksia on edelleen päivittäin : / No ens viikolla sitte onneksi saa selvyyden onko se vaaratonta vai ei.
Kerttu&Rääpäle 23+6 :)
 
Mun täytyy kyllä kunnostautua ihan oikeesti tässä kirjottelussa!! Kauhee, kun heti tosiaan on paaaljon asiaa, kun ei päivään kahteen oo vastaillut (lueskellut kyllä, mutta yritäppä nyt muistaa vastata eilen illalla luettuihin juttuihin :ashamed: )

Kela: Me saatiin paprut kaikkineen neuvolasta mukaan palautuskuoren ja raskaustodistuksen kera. Ajattelin kyllä silti mahdollisesti palauttaa ihan toimistolle, etten mokaa ton lapun kanssa mitään.. Mä en ikinä saa mitään selvää noista lomakkeista :kieh:

Minäminäminä: Mulla on noi mielialaitkupotkusurkuärsytykset ja väsymys ihan käsi kädessä ja jotenkin mä varmaan liittäisin ne tohon mun alhaseen hemppaan :headwall:

Talvitakki: Mä oon jo muutaman viikon vedellyt pikkuveljeltä lainaamallani pusakkamallisella villakangastakilla. Se menee vielä jonkin aikaa ja on ollut suht lämmin.. Vaan päällähän sei ole kauheen nätti vaan lähinnä säkki. No näillä mennään nyt..

Uikkarit: Mä ajattelin pikkujoulusaunailtaan ahtautua bikineihin. Ei paljon oo vaihtoehtoja ja kokouikkaria mullei oo ollutkaan vuosikausiin. Ehkä mä selviän :)

Neulominen yms: Ihanaa, kun ootte noin reippaina! Mulla ei käsityötaitoja oo edes vahingossa. Olis kyllä kiva osata jotain pientä tehdä. Ehkä mä yritän jotain nallea tms jossain kohti vääntää. Sille saattaa kertyä edes tunnearvoa vauvelin silmissä ajan kanssa vaikka oliskin hirvittävä ilmestys :D Vaatteisiin en uskalla ees yrittää. Hyvä, kun tunnistan sukkapuikon ja virkkuukoukun toisistaan *reps*

Talvi: Voi oon kade teidän ensilumista! Mä tahtosin jo paljon lunta! Tai sit ees sen muutaman tunnin kestoisen ensilumen <3 Mä RAKASTAN talvea!!

Vanillac + MP 22+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
neuvolassa käyty. reissu oli tunteita nostattava. mulla oli sijainen, tosi ihana sellainen. mutta nää arvot... verenpaine 130/78 eli se vielä ihan ok.pissa puhdas. hemppa oli romahtanut 107, eli rautaa aletaan syömään päivittäin sf mitta oli 21 cm ja nätisti keskikäyrällä meni mut tää paino +1040/viikko :snotty:. hyvä etten itkua vääntänyt. tuli kyllä hieman yllätyksenä tuommoinen paino lukema. kasvoista en ole lihonut maha kasvanut ja reidet. nyt kohta peilin eteen peilaan missä on ne viimesimmät 6kg. turvotustakaan ei ole merkittävästi. onneks oli ihana th ja se ei mua lyttyyn haukkunut van kannusti katsomaan mitä suuhuni laitan, koska liikun aika paljon niin sitäkään ei voi lisätä. laittoi mut pimpin hajun takia labraan ja supisteluista ja muista painontunteista mahassa sain tarkistus käynnin lääkärille joka samalla kattoo labran tulokset. itellä tunne että voi hiivaa olla.
äsken sokerirasitukseen varasin ajan. ja stressaa sinne mennä niin 100 varma et kärähdän siellä. no onneks siihen aikaa vielä 3vk. tähän asti painon nousu maltillista 300-500g/viikko. mä niin häpeissäni noista tuloksista, luulis et makaan sohvalla ja syön, mutta kun en. ottaa niin päähän että pää halkee.

mariaja oli nätit vaunaut hommannut

onnea hyvistä ultra kuulumisista

suonikohjuja/suonen vetoja ei ole ollut/ näkynyt

kelan laput makaa tuossa pöydällä. täyttelen joku päivä ja heitän kelaan ja samaten saatiin ne ipana tunnukset ja tarttis sitäkin alkaa täytteleen.
nyt vaan niin pettynyt itteensä et ei huvita

rahtilaiva+jäbä 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Ihanat vaunut mariaja. Mun mielestä tuollasiin vois riittä pelkkä lämpöpussukka, jos sei nuiden pohjassakaan ole mitään suurempia kohoumia tai muuta mitkä vois vauvan selkään painaa. Maaliskuussa kun rupee ilmat lämpiämään niin ilmojenkaan puolesta ei tarviis mitään paksua koppaa erikseen..

Mä oon aina ollu niin laiska et oon ostanu valmista piparkakkutaikinaa. :D

Vaatteiden pesusta Mä oon aina pessy kaikki uudet vauvan vaatteet ennen käyttöö, Vauvoilla kun on niin ohut ja herkkä iho, et nopeesti tulee ihottumaa jos vaatteisiin on sattunu jäämään valmistuksessa esim. jotain väriaineita pintaan.
Nyt en enään oo jaksanu ihan jokaista vaatetta uutuudeltaan pestä.

Ammatista Mä oon koulutukseltani merkonomi, mutta pisimmän työsuhteen oon tehny rakennusalan tehtaassa. Ja haaveena olis tulevaisuudessa kouluttautua ihan uudelle alalle, ei tuo kaupan ala oikein ole mun juttu pitemmän päälle..

22+1
 
Paljon kaikkee mielenkiintosta, mihin ois jotain sanottavaa, liekkö muistan kaiken!

nittta en nyt muista, mistä päin oot kotoisin, mut miun korvaan kuulostaa "kalliilta" :D Siis joo, vähän pihistelen. :D Me saatiin saunallinen muistaakseni 74neliöinen luhtitalon kolmio 614€ ja vuoden alusta 639€ vuokralla JNS. Mekin ollaan tuota asuntolainaa mietitty, mutta mie en kyllä vielä halua sitä ottaa, kun tuntuu, et vaikka opiskelut onkin jo ohi, niin ei oo kuitenkaan vielä sitä vakkaripaikkaa tai edes varmempaakaan työtä, mitä miulla nyt on. Sit lisäks kun jään vielä mammarahoille, niin jeah nou tänks ei vielä! :D Ja kaiken kukkuraks halutaanko me edes jäädä tänne pidemmäksi aikaa asumaan, sekään ei oo vielä varmaa..

Talvitakki Toisinaan on jo käytössä, jos lähen kaupungille tai oon pidemmän aikaa ulkona (lenkillä miulla on kuitenkin vielä tuo tuulipuku -jossa muuten alkaa olla jo PIRUN KYLMÄ) Mammatakkia miulla ei oo, että ihan on Ellokselta vuoden vanha villakangastakki, jolla meinasin pärjätä. :p Se on A-linjassa, toistaseks ainakin vielä toimii päällä. :) (Siinä on kolme nappia ihan about rintojen kohilla, et sen alemmas ei napit mee.. saa nähä pitääkö "napa paljaana sit kulkea" viimeisillä :D)

pikkumökö Saapiko udella, millä ABC:lla oot töissä? :)

Vaunut olivat somat, taisivat olla bambin! :) Meilläkin on ruskeaa vaunuissa ja lisäks turkoosia. Aivan syötävät kyllä. :p Mut miten kun tuon kopan laittaa tuohon vaunujen runkoon, niin jääkö tuo "ratasosa" vielä siihen kopan alle? :O Asia jota oon pohdiskellut, et miten se pitäis oikeaoppisesti ja turvallisesti laittaa tuohon kiinni. Juu, ohjeissa luki kyllä, miten se koppa laitetaan käytännössä kiinni, mut ei oo sit mitään hajua, mitä tuolle ratasosalle tapahtuu (eli esim. jääkö noi 5-pistevaljaat sinne kopan alle jne...?) Olikohan tuossa kysymyksessä nyt mitään järkeä. :D

Hope Teen peittoa ohjeella:
4,5 puikot paksuhkoa (puuvilla)lankaa (neuletiheys 18s 25krs sileää neuletta 10x10cm)
Peiton koko siis pitäis olla 90x 74cm

-Luodaan 130s
-neulotaan 7krs aina oikein-neuletta
-sen jälkeen jatkuu sileänä neuleena kuitenkin niin, että peittoa reunustaa aina oikein-neule 5s kummastakin reunoista (eli 1. krs oikein 2. krs 5 o, sitten nurin kunnes jäljellä enää 5s, 5o. 1 & 2 krs toistetaan 47 kertaa yhteensä siis 96krs)
-Sitten mie neuloin siihen nimikirjaimen, riippuen kirjaimesta neuleohje vaihtelee.. Nimikirjaimen neulominen kuitenkin alotetaa oikealta puolelta, ja jotta kirjain tulee keskelle, sen neulominen nurjana aloitetaan 53s jälkeen reunasta. Sitten kun aloitetaan nurjalta puolelta neulomaan niin 5o (reunus) ja 48n ja sitten nimikirjaimen neulominen oikeana.
-Kun kirjainosuus on neulottu, lopuksi vielä 95 krs sileää neuletta siten, että siis sivujen aina oikein-neulos jatkuu. Viimeinen kerros jää nurjalle puolelle.
-Sitten 7 krs aina oikein-neuletta ja päätellään.

Huh. Ei oo kyllä kovin selkee toi miun ohje :D Ja sitten kun riippuu tietenkin, et minkä kirjaimen haluaa peittoon neuloa. Tokihan kirjaimen voi olla myös neulomattakin, mielikuvitustahan näissä saapi käyttää, ja vaikka kirjailla sen tmv. :)

Vauvanvaatteista vielä sananen, et tietenkin pesen ne vielä, kun on ollut kaikkien kätösillä hypisteltävänä (etenkin noi kirpparilta hommatut), vaikka tuoksuvatkin vastapestyiltä. Haha, mie se en vissiinkään jaksa ruveta silittelemään, kun en kuitenkaan jättäis sitä tavaksi.. :D

Näihin tunnelmiin,

Hopea ja Alien 23+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mariaja, mä ostaisin pelkän lämpöpussin noihin vaunuihin. Riittää varmaan ihan hyvin. =)

Joku mainitsi piparipirtelön, kuulostaa aika herkulta! Murskaantuuko ne piparit hyvin tehosekoittimessa, vai murskataanko ne etukäteen? Joulutorttuja olen himoinnut jo pitkään..nyt levyt sulamassa, kohta "leipomaan".. =D

Toppatakki. Ei sitten löydy, ei millään.. =( Äsken hain XL- kokoisen äitiystoppatakin postista, niin on rinnan kohdalta tiukka, kun mikä!!! Maha kyllä mahtuu ja pitkään..Outo mitoitus..Ei sitten taida takkia löytyä mulle, ei millään.. =( Ja töissä (pk) sitä tarvitsisin mitä pikimmiten..Eli villakangastakit ei tule kysymykseenkään.. =( Huoh..
 
Heips pitkästä aikaa. Täällä enemmän käydään facessa kun muutenkin se taitaa olla enemmän päivällä auki.

Liikunta Vähiin on käyny vaikka koitien kanssa lenkeillä käydään. Pieniä lenkkejä on tullu nyt käytyy ja ennen käytiin 2xpäivässä 5km pururatalenkki ja siihen pyritään kyllä vielä pääsemään niin sais tota kuntoo ainakin kohennettua

lapsivakuutus Ei olla vielä lapsille otettu mutta lähi viikkoina kyllä kun ollaan muutenkin menossa vakuutuksista puhumaan ja koirallekkin pitäisi ottaa niin samalla sitten lapsille ja tulevallekkin

Nimet Nimiä ei olla vielä päätetty mutta pikku hiljaa nyt kun on sukupuolikin selvillä niin parempi miettiä vaan yhelle

Suklaahimo Täällä kanssa todella perso ihminen suklaalle ja sitä tulee kyllä syötyy. Nyt olen yrittäny jättää vähän vähemmälle ja tilalle ostellu enenmmän hedelmiä niin niitä voi sitten popsia pahimpaan himoon.


Tänään oli rakenne uä ja POIKALUPAUS tyttöolo kyllä oli mutta pojaksi muuttu mutta ei se haittaa ja poikakin on ihan kiva. Painoo pikkuherralla tällä hetkellä 312g ja Lääkäriköyntiä täytyy varailla rv37 jälkeen niin käynistellään näitten edellisten syöksysynnytysten jälkeen niin ois sitten vähän hallitumpi synnytys.

Tiukuliina ja papunen rv20+6
 
Laretzki
nitta Mä suosittelen kyllä kysymään lainaa, vaikka tällä hetkellä ne saattaakin olla hieman tarkempia lainan antamisessa kun talouden tilanne on mikä on. Mutta me saatiin syyskuussa laina ihan sen kummempia ongelmia, vaikka mä olen opiskelija ja tuloina on pelkästään Kelan opintotuet. Ja siis laina on meillä ihan molempien nimissä, samoin asuntokin. Ainoa mihin multa kysyttiin tuloja oli takaajalle menevä lappu (meillä tarvittiin takaaja meidän remonttilainaa varten)

Eli nyt maksellaan omaa just jollain 800 eurolla (sis. vastikkeen) kuussa, ja kyllähän se aina tuntuu hurjalta summalta, mutta voi miettiä että laittaa rahaa pankkiin. :) Enkä mä pelkää sitä että ei tiiä missä parin kolmen vuoden päästä on. Mutta ainahan tän kämpän voi sitten laittaa vaikka vuokralle jos ei myytyä saa sillä hetkellä kun tilanne on muuttumassa. Samahan se on vuokralla, koskaan ei voi tietää että miten käy ja meneekö kämppä alta joskus vai ei. Mutta kukin tosiaan tekee tilanteensa mukaan :)


Mä ajattelin olla aktiivinen ja käydä lämpösalilla venyttelytunnilla, mutta mies perkele on piilottanut mun salikassin jonnekin suureen tuntemattomaan-->siellä on mun ilmottautumistunnukset ja salikortti, joten se siitä aktiivisuudesta. Katoin meinaa kaikki paikat jotka keksin katsoa (eli missä se yleensä voisi olla) niin en löytänyt. ALkaa mietityttää oonko muka unohtanut sen viimeksi salille, mutta miehen kanssa siellä ollaan oltu, joten se olis kyllä huomattanut asiasta. Joten nyt sit vaan maataan sohvalla ja mietitään mitä helkattia mä teen lauantaihin asti, kun mies tulee vasta silloin työmatkaltaan :(. Kuulostellaan vauvaa ja sen jytäämistä ja mietitään myös että olisko nyt liian aikaista mennä jo nukkumaan?
 

Yhteistyössä