~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Nyt on luettu kaikki sitte viime kerran ja huh huh, ladyt, mulla tuli kirjaimellisesti aivan hiki :D Ja nyt lyhyttä kommenttia..

daizz, jaksamisia pienen kanniskelun kans.
marcelina, toivottavasti pikkuinen pysyttelis sisällä viel jonku aikaa.
hekla, onnittelut että pääsitte sopuun nimestä, nätti nimi :) Ja pistätte tommoset herjauskommentit toisasta korvasta sisään ja toisesta ulos. Nimiasiat kun on makuasia ja täts it!
Pääasia, et ite tykkäätte.
miimon ja abello etsiskeli pientä vauvapeittoa. Ite ostin joskus aikoinaan esikoiselle Prismasta semmosen vauvan petivaatesetin,
siis lähinnä sen sentin paksusen tyynyn takia. Se peitto oli tosi pieni. Kantsii käyä vaik Prismasta kattoon.
lillamy, voimia sinne koko perheelle *hali* Ikäviä uutisia :(
minna77, mies on yhtä "innostunut" osakestoiluun kuin mieki, eli ei koe sitä mitenkään hankalana, mut on hän meistä kahdesta se, joka helpommin
"sortuu" laittaan kertiksen :D
lana-muikku, mie en ainakaan tarkottanu mitenkään loukata Steiner-koulua käyviä tms. :O Päinvastoin, mun mielestä se ihan yhtä hyvä koulu
kuin ne ns. normaalikoulutkin. Meillä varmaan miehen kans tullaan käymään sit aika paljon aiheesta keskustelua kun lapset kouluiässä,
just sen takia et kummankilaisessa koulussa omat hyvät ja huonot puolensa.

Mitä odottaa eniten synnytyksen jälkeen -gallupiin: Jos lasketaan pois kaikki se ihana mitä ite vauvan syntymään ja sitä seuraavaan
elämäntilanteeseen tulee, niin Ed Lemon light -energiajuomaa, kunnon hikiurheilua (lähinnä kuntosalia), omia vaatteita ja muotoja, voi riehua ja leikkiä
esikoisen kans kuten ennen raskautta - näin muutamia mainitakseni. Alkoholiaki, joo, mut ei ole listalla ekana mitä odotan :D Ja pakko tunnustaa, et otin yhen kulauksen
miehen lonkusta yks ilta, saa kivittää ;)

darwin, mulla ei oo oikein neuvoa tohon anoppi-asiaan :/ Ehkä paras neuvo on jättää sen jutut omaan arvoonsa mitättömään?

Kiihkänä on käyny keskustelut täällä viime aikoina. Koitetaas kuite olla sopuisasti, jotta JOKAISELLA ois kiva kirjottaa täällä, eiks jeh :)

Ryysyrannan rinsessa, meilläki viel vääntöä pojan nimestä. Tytölle on meän mielestä ihana nimi valmiina <3
krokodiili, toivottavasti selviää mistä kohonneet arvot.
katariina, voi sinnuu :/ Toivottavasti saisit jotain apua närästykseen *hali*

latsis, voip olla et mie tahon lekurille jossain vaiheessa, kun nuita supisteluja (kipeitäkin) riittäny ja esikoinenki synty "jo" 38+2. Tosin
riippuu tietysti siitä, miten nää supistelut jatkuu. Mut jännitetään tääl sun puolesta, milloinen teän pikkukakkonen syntyy <3
Ja samanlaisia ajatuksia mullakin tosta esikoisen huomion määrän vähenemisestä. Harmittaa jo nyt pojan puolesta.

Jaa, ei tullukaan ihan lyhyt kommentointi. Nyt kuite saunaan rentoutuun :) Mukavaa jatkoa kaikille maalismasuille ja
jo-nyyttinsä saaneille.

mobic - rapakunnossa kun lukeminenki aiheuttaa hikoilua :D :D




 
latsis, mulla kans vähän surku tuon 1,5v. esikoispojan kohdalla. ei varppina ymmärrä mikä se pikku kääryle on joka tököttää sujuvasti äidin tissillä:/ raukka on just sitäpaitsi oppinut sanomaan tissi. mutta ei auta kun antaa oikein extrahuomiota sitten joka välissä pienelle pojalle. imetystyynyn aattelin hankkia niin voi samalla lukea esim. kirjoja poikaselle. mies onneks on vuorotyössä, eli paljon on arkisinkin kotona, saa sitten olla välillä vauvan kans ja välillä antaa extraa pojalle.

lana-muikku-mä oon tulossa NKL synnyttää, mutte ne tuu tutustumaan kun siellä 1,5v. sitten kävin tuon pojan pyöräyttämässä.
 
Narkissos Onnea pikku pojan johdosta!

Nimigallup Meillä on sekä tytön että pojan nimi ollu tiedossa jo pitkään. Ovat täysin miehen valitsemia ja molemmat on siis igbo-kielisiä nimiä.

Vauvan tubi rokote annetaan ainakin Kättärillä vauvan kotiinlähtötarkastuksen yhteydessä niille vauvoille jotka sitä tarvitsevat. Eli kriteerit on ainakin toinen vanhempi kotoisin alueelta jossa tubia esiintyy tai jos on todennäköistä että vauva tulee lapsena matkustamaan tubi alueelle. Vuosia sitten annettiin kaikille mutta nyt jo vuosia ollut tää käytäntö.

Nyt koulutehtävää kirjoittamaan kun kädet antaa vähän periks koko päivän oli niin turvoksissa ettei sormia meinannut saada taivutettua ja aamulla pukiessa niihin sattu niin että pieni itkukin tuli.

Fantaihana 34+0
 
Narkissos paljon onnea pikkuisen johdosta :)

Hiukkasen omaa napaa:
Edelleen päätä särkee. Ei oo auttanut mihinkään mikään. :( Kurjaa.. Yöllä kun herää niin maha on tosi kipee ja kova. :( Mutta onneks saa kuitenkin nukuttua uudestaan että ei sen puoleen häiritse nukkumista mutta ei oo kivaa kun maha on kipee. Torstaina neuvola niin täytyy mainita siellä sitten. Tänään on ollut koko ajan huono-olo.. Mistälie johtuu.. Normaalisti oon syöny että sen puoleen ei pitäis johtua mistään.
Kävin myös kampaajalla tänään ja oon tosi tyytyväinen "uusiin"hiuksiin. :) Vihdoinkin sain jotain vaihtelua itselleni. Huomenna olisi mentävä asunnolle laittelee tavaroita paikoilleen, että pääsis sängyn viemään sinne sitten ja muuttamaan ja muutenkin paikat kuntoon ennen pikkuista. :)
Tällä kertaa ei enempää. Tuun sit kertoo neuvola kuulumisia kun pääsen taas koneelle.

Koitetaan vielä pysyä yhtenäisinä ja voimia kaikille kipujenne kanssa. :) Ja :hug: ketkä tuntee sitä tarvitsevan. :)

Suvisku+ "ötökkä" 34+1 (jos en ihan väärin ole laskenut)
 
MLL Arvaappa tuliko mulla siellä mieleen, että onkohan joku valmennukseen osallistuneista mammoista täältä palstalta :LOL: ? AAAAA! Nyt mie tiiän kans kuka sie oot, kun katoin etusivulta lasketut ajat. Melkeinhän siinä vierekkäin istuttiin :LOL: . Mulla on ollu jotenki semmonen kutina, että sie oisit täältä "meidän nurkilta". Oliksie neuvolallakin käymässä joku päivä samaan aikaan.. tuntuu, että oisin nähny sinut joskus aiemminkin.

Miimon: Mie sen tänään mainitsin, ettei koskaan tiiä onko uusia vauvoja syntynyt. Kappas mikä sattuma, kun Narkissos oli juuri ilmoittanut ilouutisen!

Ja tähän loppuun: Narkissokselle ja perheelle superhyper isot onnittelut uudesta perheenjäsenestä! Me varmaan kaikki ootellaan täällä malttamattomina teidän kuulumisia. Voimia :flower:

Mimmurainen & ötiskä 34+3

 
Narkissos Paljon paljon onnea pienestä pojasta :heart:

Haettiin tänään varastosta esikoisen vanha pinnasänky(ollu siellä 8 vuotta) ja ei löydetä ruuveja ja pultteja mistään. Harmittaa ku olisin halunnu sen jo valmiiks kokoon ku mies lähtee työreissulle ni sit se siirtyy taas. Tarvii ensin hakee sellaset ruuvitki jostain. Meillä kun ei tota tilaakaan niin kauheen paljon ylimäärästä ole ni nyt ne on tuolla eteisessä tukkeena ne sängyn laidat. :| No jos mä saisin tarmonpuuskan ja haen ite ne ruuvit ja kokoon sängyn, sit ku alkaa tarpeeks ahdistamaan se tossa eteisessä ni voin sen jopa tehdä :LOL:

Mua on alkanu närästää ihan hirveesti, mä röyhtäilen täällä kun joku possu koko ajan. Välillä tulee ihan oksennus kurkkuun ja sellanen polttava tunne kurkussa muutenkin. Tosi inhottavaa. Rennietä siihen olen koittanu ottaa mut ei kauaa tunnu auttavan. No ens viikolla on vimppa lääkäri ni jos kysyis siltä jotain lääkettä. Joku tais puhuakin jostain sellasesta täällä et oli saanu.

Nimikysely Meillä ei ole vielä nimiä ollenkaan mietittynä. En laittanu mitään sairaalan esitietolomakkeeseenkaan. Esikoisenkaan nimeä en aikoinaan miettiny oikeastaan yhtään valmiiks vaan katottiin millanen tapaus sieltä tulee ja pian se nimikin sitte löyty.

Mitä synnytyksen jälkeen odottaa kysely Että ei närästäisi, saisi oman mahan takaisin, siis pienemmän ;) voisi ottaa siiderin jos toisenkin, tietty et näkee vauvan ja et miten isosisko siihen suhtautuu, pääsee vaunuttelemaan sekä harrastamaan jumppaa, saisi nukuttua miten päin haluaa jne.. siinä nuo päällimmäiset mitä tulee mieleen.

Johonkin muuhunkin piti kommentoida mut en enää muista mihin. Mukavaa viikon alkua kaikille :wave:

Mamu-78+masuasukki 34+4 :heart:
 
JÖSSES, KU ON TULLUT TEKSTIÄ JA TAPAHTUMIA 24h aikana!! :D :flower:

Ensiksikin, kiitos tuhannesti Pippa3 siitä että jaksat meille näitä ihania pinoja tehdä! :heart:

Narkissos :heart: :heart: :heart: :heart: Onnea monta kiloa pienestä pojasta!! Tulehan kertomaan pian miten teillä menee!

Niin ja haluan vielä tehdä lisäyksen tuohon mitä odotat raskauden jälkeen-galluppiin: Minäkin odotan että saa juoda energiajuomaa! Jostain syystä se on haissut koko raskauden ajan mun nenuun kauhean hyvälle ja pelkkä haju pistänyt veden kielelle. Sitten saa juoda batteryä jos tahtoo.

Harakanhattu ja ManU-Tappara 33+6 *huomenna sitten taas poksuu*

:heart:
 
Onnea Narkissos :heart:

Äitiyspoliklinikalla käyty, pää ihan sekaisin sillä meille onkin tulossa poika! :eek: :D
Sukupuolella ei ole oikeasti välilä mutta pienen paniikin meinaa saada aikaiseksi sillä meillä meni liki kaikki uudestaan ostettavaksi :ashamed: Tiedän ettei saisi ennakkoon ostaa vaaleanpunaista- tai sinistä mutta kyllä meillä vaan on vaunuista lähtien oikeastaan kaikki tytölle sopivaa :ashamed: Eli, jos joku oikeasti haluaa ostaa halvalla vaatetta 50cm-80cm, vaunut tai käyttämättömät Hello Kitty petivaatteet ja reunasuojukset pinnasänkyyn niin yksityisviestiä vaan tulemaan. Pakko saada myytyä vanhat pois, ennenkun on varaa ostaa "uusia". Vaatteet on liki kaikki alesta tai kirpparilta ostettuja, mutta todella hyvä kuntoisia. :)

Leikkauspäivä tuli sovittua ja kaikki oli ihan ok. Kanavaa oli ultralla 3,4cm, vähän lyhentynyt muttei kamalasti.

En osaa oikein muuta nyt kirjoitella, on vähän hassu olo.. :D

Pikkarainen&poju :heart: 33+3
 
Onneaonnea Narkissos!

Katariina, kokeile Gavisconia. Se on auttanut mulle! Ällöttävää se toki on.

Odota eniten sitä, että mun selän hermopinne voidaan naksauttaa pois. Olis mahtavaa, kun selkä olis taas paikoillaan! Ja muutkin kivut olis kiva saada pois. Toki odotan myös vauvan syntymää, mutta mies varmaan odottaa sitä enemmän. En oo kuitenkaan hirveen vauvakuumeinen ollut, joten aika neutraalisti vedetään. Tiedän, että joidenkin on sitä vaikee ymmärtää. Kaveritkin on vähän ihmetelly, et miksi sitten hankitte, mutta kyse ei oo sellasesta. Mä vaan nyt otan tän lapsiasian aika neutraalisti. Haluan kokea äitiyden ja perustaa perheen, en vain ole hirveen ihq-mahtavaa-vauvoja-jee -tyyppi. Toivottavasti joku tajuu mitä tarkotan. Oon aika tyytyväinen, että pystyn ottamaan tän näin. Olen meinaan huomannut, että jos innostun kamalasti jostain asiasta, niin lopputulos ei sitten ole hyvä. Historiassa olleet mielenterveysongelmat ovat opettaneet mulle itsestäni sen, että niin kauan kun vedetään jalat maassa, niin kaikki on enemmän kuin hyvin!

Nimiasia on täällä yhä hankala! Onneksi sitä ei tartte vielä päättää. Meillä pidetään nimiäiset näillä näkymin ellei mies välttämättä halua ristiäisiä. Itse haluaisin nimiäiset, mutta mies kuuluu kirkkoon ja saa tehdä päätöksen tässä asiassa.

Mun äiti sai eilen jonkinmoisen lyhyen poissaolokohtauksen kun oltiin käymässä. Kävi lääkärissä tänään ja päästivät kotiin. Viime yö meni sitten valvoessa, kun olin niin huolissani. Äiti kun asuu maalla, eikä suostunut lähtemään n. 100 km päähän päivystykseen illalla. Kaikki näyttäis nyt olevan kunnossa, mutta sai vielä lähetteen neurologille. Tai koetulokset menee sinne ensin ja sitten neurologi päättää tarvitaanko siellä lisätutkimuksia. Lekuri oli kieltänyt vain autolla ajamisen, muuten ei ollut huolissaan. Siis jos ei uusi.

Äh, lisäksi mulla on ihan järkky flunssa. Tuntuu siltä ku nyt olis vähän liikaa asioita joista kantaa huolta. Työpaikan kamatkin pitäis lähteä palauttamaan Hesaan. Sekin vie koko päivän. Huoh! Pääasia kuitenkin, että äitillä näyttäis olevan kaikki kohtuullisen ok ja vauvakin ilmoittelee olemassa olostaan säännöllisesti.

Haleja kaikille kanssa sisarille näin virtuaalisesti :hug: ettei tää flunssa tartu ;)

NinaRinsessa ja Poikanen 34+?
 
MITEN sä mobic pystytkin tohon eli muistamaan noin monta kirjoittajaa ja kommetoimaan B) Itelle tekee tiukkaa muistaa yhen sivun tekstit ees...No anoppi asia edelleen kummittelee mielessä, päätin, että jos kerrankin vielä saan kuulla jotain moista niin sitten otan kyllä varovaisesti puheeksi mieheni kanssa, mies vaan niin herkästi loukkaantuu...

SUVISKULLE kans jaksamista!!!

Ja voi PIKKARAISTA, tuo oli yksi syy, miksei haluttu ees tietää Vaavin sukupuolta, kun olemme kuulleet noista harhaveikkauksista....Ja meillä on sellanen värimaku, että mä tykkään sinertävistä/turkooseista ja mies punertavista niin molemmat värit sit menee kummalle vaan =)

Ja NINARINSESSALLE voimia äidin asian kanssa, kurjia mokomat, toivottavasti kaikki on hyvin...
 
Iltaa ja helmikuuta kaikille!
Ihan hirveästi olette tänään kirjoitelleet. Onpa kiva! Menee loppu ilta mukavasti kuulumisianne lukien. =)
:flower: Ja oikein lämpimät onnittelut Narkissosille. Toivottavasti kaikki meni hyvin!!! :flower:
Ennen kuin alan lukemaan kuulumisianne tarkemmin, vähän omaa:
Tänään oli kontrolliultra kohdun kaulan ja sisäsuun vuoksi. Kyllä lepo näköjään auttaa, sillä tilanne on pysynyt samana. Ulkosuu on auki, kohdunkaula noin 3 cm ja sisäsuu kiinni. Vauva on pää alaspäin. Kiva, kiva! Kokoarvio oli vähän yllätys, sillä vauva on vähän pikkuinen viikkoihin nähden - nyt noin 1600g. (Saisi olla noin 1800g). Menee kuitenkin vielä alakäyrälle, joten ei nyt aihetta huoleenkaan. Mennään silti vielä 3 viikon kuluttua uudestaan katsomaan että pikkuinen kasvaa tasaisesti omaa vauhtiaan. Ja sekin vahvistui vielä että pikku prinsessa sieltä olisi tulossa :heart:
Pian saadaan varmaan lisääkin vauvauutisia maaliskuun mussukoissa, alkukuiset kun alkavat olla aivan viimeisillään...

Öitä kaikille!
(itse tässä joutuu vielä varmaan jonkin aikaa valvomaan, sillä heräsin päikkäreiltä 20.30 :LOL:)

Hani-pöö & nöösi, tänään 32 + 0
 
Kaikki on nyt luettu!! =)
Pikkarainen - onnittelut tulevasta pikku prinssistä. Meillä oli tänään myös
ylimääräisessä ultrassa jännät paikat, kun rakenneultrassa luvattiin varmasti
tyttö. Sainoinkin heti tätille, että meille on kerrottu kumpi tulee, mutta vahvistus
tietenkin olisi vielä kiva. (Ei kerrottu kuitenkaan kumpaa oli luvattu) No se sanoi
heti, että kyllä tämä tytöltä näyttää =).
Meilläkin on siis pikkuiselle kaikki vaaleanpunaista; vaatteet, tapetit, petivaatteet -
kaikki!!!! On se sitten aika hurjaa jos sieltä poika tuleekin.
Eihän se pettymys tietenkään ole, mutta varmasti tulee aika hassu olo =)

Hani-pöö & nöösi
 
MLL
Sukupuoli veikkauksissahan se on 50% mahdollisuus erehtyä..Meille edellinen lääkäri totesi kun varmistusta kyseltiin, ettei hän ole erikoistunut asiaan, mutta sanoisi että kyllä se 50% todennäköisyydellä on poika :LOL: Meillä on vaatteet aika poikamaisia ja samoin osa tavaroistakin, mutta toisaalta ne on turkooseja/vihreitä, eli käy kyllä tytöllekkin. Vaaleanpunainen on siitä ongelmallinen, että sitä ei kyllä pojan väriksi taas muuntele oikeen millään ajatuksella :/ Toivottavasti kellekkään ei aiheudu liikaa harmaita hiuksia ultran sukupuoli veikkauksista, pikkaraiselle erityis :hug:

Ninarinsessa tääläkään ei ole mitään hirveää vauvakuumehössötystä ilmassa =) Lapsi on toivottu ja sitä on kauan odotettu, mutta en leiju mitenkään pää pilvessä. En itseasiassa ole edes kovin lapsirakas, mutta omaani rakastan nyt jo jollain tavalla ja uskon rakastuvani täysin hänen synnyttyään.

MLL :heart: oletettu poju 33+6
 
Pippa3:lle kiitokset uudesta pinosta! =)

Hurjasti muuten tulee tekstiä ihan yhdessä päivässä jo! Meinaa ees peräs pysyy :LOL: Mut no hyvä vaan että tääl on aktiivista porukkaa.

Sukupuoliveikkauksista juu eihän ne ihan 100% varmoja oo. Nyt ihan viime aikoina oon kuullu tuttava/kaveripiirissä muutamalle käyneen niin, että oli toinen tullu ku mitä oli ultrassa lupailtu :D Yhdelle tutulle oli ultrassa veikattu poikaa mut tyttö syntyi. Toiselle lupailtu tyttö, mut poika syntyikin. Eikä näitten vauvojen syntymistä kovin montaa viikkoa oo kulunut. Että kiva ylläri ollut varmaan :D

Kestoilusta meillä kestoillaan osittain. On kestoiltu tuon esikoisen kanssa ja sama jatkuu tän pikku-Piipiäisen kanssa. Ihan sen rahan säästön, mutta erityisesti myös luonnonsäästön vuoksi. Ajattelen näin, että JO YKSI kestis päivässä on 365 kertakäyttövaippajätettä vähemmän vuodessa. Jos kaikki aattelis näin, niin aikas paljon säästyis luontoa. Onhan sitä muitakin tapoja säästää luontoa, mutta vauvaperheissä noi vaipat taitaa olla ylivoimaisesti se suurin rasite. Kyllähän sitä kannattaa pikkaisen miettiä, millaisen maapallon haluaa omille jälkipolvilleen jättää. Näin minun mielestä. =)

Alkoholista ja imetyksestä ootte jutellu. Siis silloin jos juo alkoholia niin se sama määrä alkoholia, joka sulla veressä on, on sitten myös siinä äipänmaidossa. Eli silloin ei saa imettää vaikka ihan vähän vaan jois! Vauva ei kestä alkoholia samalla tapaa kuin aikuinen. Sen maidon voi sit vaikka pumpata/lypsää etukäteen jos haluu vähän alkoholia rentoutuakseen ottaa. Mut älkää nyt ihmeessä imettäkö vauvalle äidinmaitoa, jossa alkoholia :eek: Imetystukilista.net-sivuilla on paljon asiaa myös tästäkin aiheesta. Tuossa kohtaa --> http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=134

Hyvää päivänjatkoa kaikille! :wave:

Prinpressa & Piipiäinen 36+2 (Iik! Tajusin, että enää muutama päivä ja Piipiäinen onkin jo täysiaikainen eli 37 viikkoa tulee ihan just täytee! |O )
 
Paljon onnea Narkissokselle!!

Alkoholi ja imetys Mä en oo ihan ihan tiukkislinjalla tässä asiassa, esim. vaikka imetän niin voin juhlissa ottaa muutaman kulauksen kuoharia jos otetaan malja tai illalla voin hyvin ottaa yhden siiderin. Mutta viimeksi en kyllä juonut yhtään alkoholia varmaan ainakaan ekaan puoleen vuoteen kun imetin, silloin kun se imetys oli semmosta, että melkein koko ajan vauva oli tissillä, eikä tehnyt mielikään ottaa. Mutta siis alkoholia on sitten äidinmaidossa saman verran kuin äidin veressä eikä mulle kyllä ainakaan yhdestä siideristä promilleja vielä tuu. Sitten kun vauva oli vanhempi ja nukahti illalla ja tiesin, että nukkuu sen muutaman tunnin sit vähintään putkeen niin silloin aina välillä otin illalla sitten siiderin tai pari esim. viikonloppuna. Mutta ymmärrän tietenkin jos haluaa kokonaan pidättäytyä alkoholista imetyksen aikana eikä itseänikään nyt kauheasti se himota. Sitten jos meinaan joskus vähänkään reilummin ottaa eli enemmän kuin kaks siideriä, niin sitten on kyllä vauva jossain muualla hoidossa. Ja tietenkin täytyy muistaa, että vauvaahan ei saa koskaan hoitaa humalassa tai edes hiprakassa eli senkin puolesta mulla menee raja siinä 1-2 siiderissä jos oon kotona vauvan kanssa. Mutta ei nyt tuomita ketään, kyllä imettävä äiti voi alkoholia nauttia, kunhan huolehtii sitten vauvan hoidosta.

Täällä ollaan muuten sitten kanssa jo äitiyslomalla! Oli jo aikakin. Nyt vaan täytyy jaksaa tota ukkoa, joka on äkäisellä päällä kun joutuu niin paljon hoitaa kaikenlaisia asioita, joita mä en enää pysty tehdä... Tänään meinaan katella vauvan vaatteita läpi, josko ne pitäis pestä ja täytyy kattoa, että tarviiko jotain vielä. Eilen sain kotiin vaunut vauvaa varten, ostin huutiksesta käytetyt Emmaljungat.

Nyt ei siis tän enempää. :hug: kaikille sitä tarvitseville! Alkaa kyllä jo jännittää että kohta niitä vauvoja sitten alkaa tulla enemmänkin... :heart:

Bamboo 35+2
 
Huomenta mammat!
Imetys ja alkoholi
Tuolla imetystukilistalla käsitellään aihetta mielestäni hyvin kohtuullisesti eikä syyllistetä ketään.
Tässä vielä sitaatti tuolta sivulta:
"Kun äiti juo alkoholia, sitä imeytyy äidinmaitoon samalla lailla kuin äidin vereenkin. Jos äiti siis on "yhden promillen humalassa", maidossa on alkoholia yksi promille.Tämä on niin pieni määrä, että kun vauva juo tätä maitoa, vauvan verestä ei enää alkoholia pysty mittaamaan. Tällä perusteella neuvolan lääkärikin voi sanoa, että voit aivan hyvin juoda sen saunakaljan ja toisenkin ja imettää vauvaasi saman tien. Paljosta alkoholista lapsi voi tulla väsyneeksi, veltoksi ja nukkua tavallista raskaammin, mutta tutkimukset eivät ole osoittaneet lasten kärsivän vahinkoa jos imettävä äiti juo kohtuullisesti ja vain harvoin. "
Yhden promillen humala... Se on ainakin mulle jo humala se! Olen kerran puhaltanut poliisin alkometriin, kun halusin tarkistaa ajokuntoni. Itse olin sitä mieltä että en voi enää ajaa, ja puhalsin 0,28 :LOL: eli rattiin vaan??? No en tietenkään lähtenyt ajamaan, sillä omasta mielestäni en ollut ajokykyinen.
Kohtuus kaikessa, paitsi rakkaudessa ja hyvä tulee!!!

...tulisikohan telkusta jo jotain kivaa tähän aikaan???

Hani-pöö & nöösi 32+1

 
narkissos, PALJON ONNEA PRINSSISTÄ!!! outoa ajatella että itelläki jo se pieni vois ollu tullu. samalla päivällä kerta toi la sun kanssa. vointeja ja onnittelut vielä koko perheelle! :heart:

(.) mäki jo taas miettisin lähtöä synnärille, kun eilisestä klo 17. lähtien tuli kovia supistuksia 2-3kpl tunnissa. viimeks kun katoin yöllä kello ni se näytti 2.30 ja siihen asti oli tullu joka tunti eikä ne siihen vielä rauhottunut. nyt onki alapää TOSI herkällä ku ei pysty edes seisomaan ettei sattuis saatikka istua tai nousta istumasta. Huoh! mies on kaiken lisäksi yli 3h ajomatkan päässä musta ja ilman autoa. viikon se kerkes olemaan kotona lomalla..toivottavasti tulee nyt sit jo ke-to kotiin v.lopuksi. tuntuu kuin maha olis laskenut entisestään eilisen/viime öisen jälkeen.

mussu täällä ainakin sanottiin tuolla synnäri tutustumisessa, että rokotteen saa just kotiinlähtötarkastuksessa jos sitä tarvitsee. eli vanhempi venäjä/viro suunnalta tai tulee matkustamaan sinne päin.

lähden tästä hakemaan uutta nousua supisteluihin koiran kanssa lenkkeillen (pakko pisuttaa) ja kolaamalla vähäsen (eilen ne supparit innostu kolauksesta). päivän jatkoja ja mahdollisimman kivutonta päivää KAIKILLE!! :hug: :heart:

Mä & ee 34+6
 
Hani-pöö joo minullakin tuol imetystukilistas pisti silmään toi kohta, että yhden promillen humala ois pieni humala!!! :LOL: :eek: Siis mie ainakin oisin ihan piupaut! Ja 0,50 promilleakin tulee jo jostain parista siideristä/kaljasta! Toki ihmiset kestää alkoholia eri tavalla mutta ei se vauva sitä kestä!! Itse kyl pidättäytyisin kokonaan alkoholista jos imetän! Sit jos haluu ottaa niin lypsää sen maidon. Nii ja tosiaan vauvaa hoitaa silloin joku muu kun vauvaa ei saa hiprakkainen koskea! Sehän nyt on itsestään selvä... :)

NIIN ja se on muuten ihan harhaluulo, kun sanotaan, että alkoholi tai olut jotenkin lisäis maidontuotantoa. Noup. Alkoholi nyt ei ainakaan TODELLAKAAN! :eek:
 
Ihme rajoja tuolla tukilistassa. No joo, kaljanhan pitäisi lisätä maidon määrää... Eipä ole tullut testattua.
Esikon aikaan maitoa riitti just hätäseen 3 kk pelkästään ja sen jälkeen vielä sain väkisin kuukauden imetettyä, kun antoi korviketta ja sosetta vähän lisäksi.
Ei kannata ottaa siitä painetta kenenkään. Maito riittää just niin pitkään kuin riittää.
Kaverille neuvola sanoi, että vauvaa pitää imettää vähintään 2 tunnin välein (siis vastasyntynyttä) ja pitää yölläkin herättää syömään. No lopputulos oli, että vauva oli liian väsynyt ja ei syönyt, äidillä synnytyksen jälkeinen masennus, kun ei kyennyt hoitamaan edes tälläistä asiaa lapselleen kunnolla...
Meillä esikko söi just silloin kun söi, ei otettu mitään paineita asiasta. Paniikissa heräsin yks aamu, kun ipana oli nukkunut 3kk koko yön heräämättä. Ei siis syönyt yöllä kertaakaan. Muutenkin söi yleensä 20-21, nukkumaan ja 4-5 aikoihin heräs kerran syömään ja jatkoi uniaan sitten johonkin 8 asti.
Mutta eiköhän kaikki täällä muista/tajua, että ei voi imettää ottaneena ja ettei vauvaa voi hoitaa päihtyneenä... Olettaisin näin, ettei täällä kukaan voi niin hölmö olla...

(.)
Joko mulla on synnytys alkamassa tai sitten on mahatauti meneillään. Ihan järkky olo tällä hetkellä. En oikein tiedä onko huono olo vai mikä... Heikottaa aika kivasti joka tapauksessa. Ei oikein okseta, mutta on kuitenkin vähän sellainen olo. Maha on hieman sekaisin. Järkkyjä suppareita lyö välillä ja ja ja... En tiedä, saa nähdä mitä tästä tulee...
Neuvola olis iltapäivällä ja samalla pitäisi tarkistaa esikon korvat. Hällä kun on ollu korvatulehdus...
 
Mun pahin pelko on nyt sitten tapahtunut Pikkaraiselle :eek:

Mä näin viime yönä unta, että meille ilmoitettiin viikon 38 ultrassa (olen siis menossa tuolloin ultraan) että meille tuleekin POIKA!!! Mä olin niin hajalla siinä unessa :'( Mä olen ostanut niin paljon kaikkia prinsessajuttuja, suunnitellut miten meidän pikkutytöt (1v2kk ikäerolla) menee samaan huoneeseen jonne heille rakennetaan prinsessakerrossänky ja miten mä saan isommalta kaikki vaatteet siirrettyä pienemmälle ja ja ja...ja sitten meille tuleekin poika :/

Mä alkuun luulin odottavani poikaa, mutta rakenneultrassa paljastui, että pojalta puuttuu vehkeet, eli tyttö on tulossa. Mä toivon tyttöä sydämeni pohjasta ja mun on todella vaikeaa uskoa että mä sen kolmannen tytön saan...se vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta. Niinpä mä sitten heräilin varmaan sen kymmenen kertaa viime yönä kesken tuon "painajaiseni" ja aina kun nukahdin niin sama uni jatkui.

Älkää käsittäkö väärin, kyllä mä sitä poikaakin rakastaisin ihan siinä missä sitä tyttöäkin ja siinä unessakin mä totesin, että kyllä mä sitä lasta rakastan enkä pois vaihtaisi, vaikka se sukupuoli pettymys olikin. Ja mulle siis pettymys sukupuolesta ei tarkoita samaa, kuin pettymys siihen lapseen itseensä sillä sukupuolipettymys menisi omalla kohdallani uskoakseni ohi muutamassa tunnissa sen syntymän jälkeen.

Alkoholi ja imetys ovat mielestäni sellaiset asiat jotka eivät kuulu samaan lauseeseen. Eli jos imetän, niin en juo ja jos juon, niin en imetä. Ykköskaljaa join kyllä kakkosen kohdalla, sillä sen pitäisi lisätä maidontuotantoa...ei lisännyt. Sama pätee raskauteen. Puolikkaan ykköslonkun (miedompaa kuin ykköskalja) olen tainnut juoda kahdesti tämän raskauden aikana aterian yhteydessä ja hissuksiin, eli siitä tuskin on alkoholia elimistööni imeytynyt sen enempää, kuin mitä sitä saa kotikaljasta tai simasta.

Onko kellään hyvää ideaa miten saada miehen pää käännettyä lapsen nimen suhteen?
Meillä on siis tytölle nimet (kolme etunimeä ) päätettynä ja sovittuna. Nimet olivat mun ehdottamia ja ne sopi miehelle...kolmannesta nimestä vähän väännettiin mutta sain tahtoni läpi.
Nyt olen kuitenkin tullut ensimmäisen etunimen suhteen ikäänkuin katumapäälle :/ Kyllä mä siitä nimestä edelleen pidän (meinasin sen aikoinaan esikolle antaa) mutta kun mä nyt vaan yksinkertaisesti löysin paremman :ashamed: Tämä nimi johon me yhdessä päädyttiin on kaikin puolin nätti mutta se on ehkä jo vähän liian käytetty...tai siis 2000-luvulla sen nimen käyttö on kasvanut räjähdysmäisesti...ja mä en halua että samalla luokalle/tarharyhmään jne. tulee samanniminen lapsi, sillä itse aikoinaan olen kärsinyt siitä että sain aina olla "Mari U." kun samalla luokalla oli pahimmillaan jopa 3 saman etunimen omaavaa tyttöä :/

Ja mies siis ei tietenkään tykkää yhtään tästy uudesta nimestä :headwall:

Joten kaikki vinkit ja ideat otetaan vastaan jotta miten saan miehen pään käännettyä :attn:

Chef ja Nöttis, jolle äiti haluaa uuden nimen!
 
Mie pikaseen kommentoin....

Siis haloo tuo alkoholi ja imetys jutun kanssa! Tässä pinossa on useimmilla järki päässä, enkä yksinkertaisesti usko että kukaan ajatteli hiprakoissaan imettääkkään.

Jos illalla viihteellä, niin aamulla lypsää pois ton alkoholimaidon niin eipä se vauva sitä saa.
Ja ihan tosi lanamuikku jos provoaminen ei lopu, niin usko tai älä, se onnistuu varmasti muiltakin niin että loppuu se hauskuus. :kieh:


(.) Eilen menin sinne hemmetin äitipolille taas, mulla kuopus kuumeessa. Siinä tunnin jonotettuani repasin herneet nenään siinä määrin että menin sanomaan että nyt se nlakortti tänne, minä lähen kotia. Joka kerta saanut tunnin odottaa sovitun ajan päälle!

Siinä se täti istui kauhistuneen näkösenä ja yritti kysellä että mihin se seuraava aika varataan? Johon mä että eipä kuule varata, ens kerralla tulen tänne kun pää on näkösällä :kieh: :kieh: :kieh: :LOL: :LOL:

Sit soittelin tonne omaan neuvolaan jossa selviteltiin miks mua siellä oikein kontrolloidaan, eli aluks oli se istukan virtaus, jota piti tarkistaa vkolla 32. Sinne tarkistukseen menin, istukan virtausta ei tarkistettu, vaan todettiin liiallinen lapsivesi.

Sitähän ois sitten tarkisteltu eilen, kunnes selviskin että mun aika ei ollut laisinkaan ultraavalle lääkärille, vaan gynelle?? Hitto että osaa olla LKS:ssä puurot ja vellit sekasin.

Päätin et ton nlatädin kanssa katsotaan tarkemmin tilanne kun menen sinne, ja käyn sitten vaikka yksityisellä.

Että tällasta tällä kertaa....

Ja sitten PAAAALJOON ONNEA NARKISSOKSELLE!!!! :flower: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä