*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Uusille Tervetuloa :wave:

liikunta Joku kyseli ratsastuksesta. Minä jätän hevoseni muiden
armoille raskausaikana, lopetin esikoisesta heti plussattua ja nyt kävin viime viikolla viimeisen kerran selässä. Monethan kyllä ratsastavat pitkällekkin, tapoja on niin monia kuin on tekijöitäkin.

Oireet Täällä yrjöillään nyt niin että välillä hirvittää. Pahaolo on jatkuvasti,
ja tekisi mieli syödä jatkuvalla syötöllä. Mutta heti kun jotain isompaa syö, saa
jo katsella reittiä vessaan. Oon vieläkin ihan vaan innoissani tästä, ompahan viimein oireita :LOL: Tissit myös ajoittain arat, muttei mitään sellaista mitä esikoisen aikana, silloin hyvä että suihkussa pystyi käymään kun tissit oli niin arat :D

Turvotus
Ei ole vieläkään löytänyt tänne, olisi hauskaa jos jo jonkinlaista raskauspömppöä rupeaisi ilmaantumaan

Sukupuoli Nyt on vahva tyttöolo. Esikoisesta oli poikaolo
ja tyttö tuli, että ei näihin oloihin ihan omalla kohdalla voi luottaa :LOL:
Rakenneultrassa jos vain näkyy, niin haluamme kyllä tietää sukupuolen. Kumpi vaan
vaihtoehdoista sopii täydellisesti :heart:

Tupakointi Poltin ennen esikoista, plussan jälkeen lopetin kuin seinään vaikka tiukkaa teki. Imetyksen loputtua tupakointi alkoi taas, ja nytkin loppui heti plussaan. Tällä kertaa ei ole ollut vaikeaa. En pystyisi puhaltamaan tupakan savuja vauvan naamalle, joten en pysty tupakoimaan vauva masussa, näin olen sen ajatellut.
Tuo on oikeasti hyvä keino saada itselleen stoppi, kun etsii tietoa tupakan vaaroista sikiölle ja etsii videoita joissa näkyy miten sikiö käyttäytyy mahassa äidin tupakoidessa. (jostain luin että sellaisia on, itse en ole katsonut)
Älytsin kovastipaljon hirmuisesti tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen kaikille!!!
Ja jos ei omin keinoin meinaa onnistua, niin heti soittoa neuvolaan, luulisi että sieltäkin olisi apua tarjolla :hug:

Lapsilukuna 2 olisi toiveiden täyttymys. Jossain vaiheessa haaveilin 3 ja mies 4 lapsesta, mutta
tähän ollaan tultu keskustelujen ja fiilisten perässä.

Kertomisesta Molempien parhaat kaverit sekä perheet tietävät odotuksesta, muille sitten sopivien tilanteiden tullen kertoillaan syksymmällä.
Jos joku nyt ihan suoraan kysyy, niin sitten en valehtelemaan rupea, oon niin huono huijaamaan, olen oikein tunnettu siitä että korvat heiluu ja ääni väpättää ja kädet tärisee jos edes suunnittelen kertovani valkoisen valheen :LOL:

Alkuraskauden ultrassa käyty tänään iltapäivällä. Ja itkuhan siellä pääsi, onnesta. Oikeassa paikassa majaili pieni salamatkustaja, sydän pumpsutti selvästi. Lääkäri määräsi että nyt pitää rueta onnellisena odottamaan, kun kerroin keskenmenopeloistani ja epäilyksistä, että onko siellä edes ketään. Koko vastasi viikkoja 6+6, vaikka nyt menossa menkkojen mukaan
7+1. Oon toosi happy ja helpottunut :heart:

Meliah 7+1
 
Raita12 mukavaa että pääset ar-ultraan.
Itsekin haluisin ar ultraan mutten taida päästä ainakaan kunnalliseen ja yksityiseen ei ole rahallisesti mahdollista vaikka mieli tekisi. Mulla on epäsäännöllinen kierto niin olisi mukava tietää onko raskaus kenties pitemmällä,plussasin ensimmäisen haamun niin aikaisin. Mutta täytyy keskustella terkan kanssa kunhan saan sen neuvolan joskus varattua :)
Meliah Onnea mahtavista ultrakuulumisista :heart:


Katjuliisa ja neljäsnapero
 
Ihania ultrakuulumisia Meliah! =)
En millään malta odottaa, että pääsen itsekin ultraan. Meillä siis ultrataan aina neuvolalääkärillä ennen nt-ultraa, mutta hitsi, kun siihen on vielä niin monta päivää.:headwall:

Lapsiluku: Meillä lapsiluku täyttyy hyvin suurella todennäköisyydellä tämän lapsen myötä, mikäli kaikki vaan menee nyt hyvin. Ainahan sitä kuitenkin pitää jättää mahdollisuus iltatähdelle...:whistle:
Täytyy kuitenkin nyt yrittää nauttia tästä raskaudesta kaikin tavoin, vaikkakin hirveä huoli on edelleen päällä tämän vähäoireisuuden vuoksi.

Liikunta: Ensimmäisen raskauteni aikana liikuin todella paljon, mutta sen jälkeen on liikkuminen huomattavasti vähentynyt. :( Yritän kuitenkin edelleen huolehtia kunnostani liikkumalla ulkona ja käymällä jumpissa.

Katjuliisa mitä, jos kuitenkin yrittäisit Raita12 tapaan kinuta kunnalliseen ar-ultraan, kun kiertosikin on ollut epäsäännöllinen?

Täältä myös iso tsemppi kaikille tupakoinnin lopettamisen kanssa painiville, te pystytte siihen kyllä!:)

Nyt kauppaan, josko vaikka suklaata tarttuisi matkaan...:p


Hygge ja murunen 5+3 (ärsyttävän hitaasti etenevät nuo päivät!)
 
Lapsiluvusta Mä oon ennen toivonut 3-4 lasta, mies taas 2-3. Jotenkin vaan pelottaa ihan kamalasti, että jos en selviäkään synnytyksestä :( Osittain sen takia oon alkanut kallistumaan siihen, että ehkä tämä onkin meidän viimeinen (ja siis toinen) lapsi. Toivottavasti kaikki nyt vaan menee hyvin :) Toisaalta ollaan niin nuoria vielä, ettei sitä ikinä tiedä. 2-3 lasta on kuitenkin se realistinen toive meidän tilanteessa.

Oon niin kateellinen teille, jotka saatte neuvolassa ar-ultran tai lähetteen sinne. Mein kunnassa sellasesta ei kannata edes haaveilla..

Tänään kahvi on vähän etonut, mutta oon vielä juonut sitä 1,5 kuppia. Normaalisti menee se 3 vähintään.. Huomenna pitäs lähteä sukulaisten luo reissuun muutamaksi päiväksi, joten toivottavasti kahvi laskee siellä. En halua vielä paljastaa raskautta. Jos taas keksin tekosyitä niin kaikki arvaa, esikoisestakin meinaan jäi kahvi pois :D

Nallu ja 6+1
 
Nyt alko sitte tuo oksentaminen... EI KIVA. Heti aamulla kun ylös pääsi..

Turvotus oi kyllä! Välillä maha on oikee kunnon kumpare.. Ei niin ois viel väliä näkyä

Lapsiluku ollaan mietitty 3 ensin kahta mutta tämä pieni oli aikamoinem yllätys. Että kunhan kaikki menee hyvin niin nämä kaksi riittää hetkeksi ikää nyt se 25 niin ehkä sitte mtöhemmin jos vain saadaan.

Sukupuoli oikeastaan ei ole vielä kumpaakaan oloa??? Esikoisesta oli koko-aja poika ni sieltähän se tuli.

ILMA ON AIVAN HIRVEÄ OLLUT KOKO PÄIVÄN rakennetaan taloa ja homnat ei edisty yhtään jos koko-ajan tulee vettä taivaan täydeltä. Automatkaakin on se reilu tunti.. Tulis se kunnon kesä sää sieltä! Poikaki pääsis kunnolla ulos kun on niin herkkä vilustumiselle.

ultra eka olisi keskiviikkona. Pelottaa kyllä!

UUSILLE tervetulloo

Juli ja 7+2
 
Onnea plussasta Marhula ja tervetuloa mukaan! :wave:

Tulipa sellainen vielä mieleeni, että popsiiko kukaan raskausajan vitamiineja tai foolihappoa?
Vitamiinit ymmärrän kyllä ja niitä tällä hetkellä itsekin syön, mutta ihan en ole päässyt kärryille tuon foolihappoasian kanssa, joten viisaammat antakaahan tulla faktat pöytään! ;)
 
Raita Tuhannesti onnea :flower: Ihan mahtavaa, että sääkin pääsit tälle puolelle :heart:

tyntti kyllä se voi olla normaalia, oireet monesti aaltoilee. :) Itellä ekassa raskaudessa ne hävis kokonaan eikä mitään aaltoilua tullu ja keskenhän se oli mennyt. Kovasti tsemppaan myös sua lopettamaan tupakoinnin. Hyviä vinkkejä on tosiaan, että lukee faktatietoa siitä mitä kaikkea se voi vauvalle aiheuttaa. Ja jos sattuu, että vauvassa onkin jotain "vikaa", niin eipähän tarvi ainakaan itteensä syyttää. Tsemppiä!

minttu hyvällä tuurilla siellä näkyy jotakin, varsinkin jos viikot on jo 6+2. Mutta älä huolestu, jos mitään ei vielä näy :)

Täällä haaveillaan 3-4lapsesta, mutta kunhan nyt saatais ees tämä toinen maailmaa, niin olisin jo hyvin kiitollinen. Kiitän myös kehittynyttä lääketiedettä, sillä ilman sitä meille ei koskaan tulisi lapsia.

Me kertoillaan vauvasta vasta np-ultran jälkeen, jos sinne asti päästään. Toki muutamalle hyvälle ystävälle kerron varhaisultran jälkeen, jos kaikki on hyvin.

Meliah Voi onnea ihanista uä-kuulumisista!! :heart:

Juli Meilläkin raksaamiset menossa, tosin kohta jo loppusuoralla :)

Marhula jos sulla on oikein epäsäännöllinen kierto, niin viimeisten menkkojen alkamispäivästä voi olla aika vaikea määrittää laskettua-aikaa. Kokeiles googlailla: raskausaikalaskuri ja sieltä sitten selvittelet mahdollista laskettua-aikaa.

(.) Tänään käyty neuvolassa. Se oli sellaista lippujen ja lappujen täyttöä :D
RR, HB, pissa ja paino ok, joten tästä olisi hyvä jatkaa. Suureksi yllätykseksi sain HUOMISELLE alkuraskauden ultran äitipolille. Tosin neuvolan jälkeen mulla on ollu suoraan sanottuna ihan paska fiilis ja oon ihan varma, ettei tuolla masussa mitään ole, koska oireitakaan ei ole muutakuin turvotus... :'( Noh, huomenna on tuomiopäivä, joka pelottaa kyllä ihan hirmuisesti.

Alisa 7+0
 
Alisa Ymmärrän hyvin tuon paskan fiiliksen, kun oireita ei ole ja sen pelon, ettei masussa olekaan ketään. Kuten sanottua, niin itselläkin on melko oireetonta tämä odotus ja pelko on läsnä päivittäin. Uskon kuitenkin, että pieni masulaisesi voi hyvin ja on vaan valtavan kilttiä sorttia, kun antaa äitinsä voida hyvin.:) Ihanaa, että pääset jo huomenna ultraan, jospa se pelko sitten helpottaisi. :hug:

Hygge
 
Hannavä
Mä varasin nyt lääkäriajan yksityiseltä ens viikon perjantaille. Siinä ainaki luki lääkärin palvelujen kohal et uä-tutkimukset, eli kai nyt sitten ne varhaisetkin. Huomena meinasin viel soittaa yhelle asemalle jos pääsis aiemmin, olen malttamaton! Voiko siellä tosiaan olla vauvanalku?

Oon nyt kuunnellu tällast, odotusaikaan liittyvä biisi Kanttori - Odotan :)

Hannavä ja papunen huomennatänääntiistaina 7+0
 
huomenta! Ja ihanaa kiitos kaikille tsemppauksesta tupakan polton lopettamiseen!
Olisko kenelläkään vinkkejä tähän kauheaa väsymykseen? Kahvi kun ei meinaa enää maistua niin mistä piristystä? Työ päivät menee melkein unessa!
Meillä olis ultra 2.8 ja jännittää. Kunpa siellä olis ihanuus mukana!
Tyntti & pampula 7+2
 
Hannavä
Mulla ei kyllä väsymys vinkkejä oikein ole, ite ottanu tässä päikkärit joinaki päivinä. Eilen join yöllä tollasen kylmän frezzakahvin, se on hyvää mutta en saanu unta niin helposti mitä yleensä oon saanu tässä viime aikoina :D Pentele. Ja olen hereilläkin jo nyt.. Mutta sain äsken sen ultra-ajan jo tän viikon torstaille!! Se on ennen mun ekaa neuvolaaki. Jee! Jännittää :O

Hannavä ja papunen 7+0
 
Täällä tulis uusi mukaan joukkoonne :wave:

Eilen tuli testiin plussa ja tänään kanssa :) Elikkäs jos etusivulle pääsis Nimendi neljäs LA 29.03.2013 laskettu aika on kyl neuvolan mukaan 1.4. mutta katsoo nyt mitä tuleman pitää :)

Oireina ei ole ollut kuin kaamea nälkä ja tissien kipuilu. Olin täysin asennoitunut uuteen kiertoon, joten plussa yllätti totaalisesti :heart:

Nimendi 3+4
 
Eea
Marais ei vihlo, mutta sehän voi johtu ihan siitä, että verenkierto alapäässä lisääntyy?

Miullakaan ei väsymykseen ole oikein mitään vinkkejä. Tuntuu että nukahdan pystyyn, vaikka olisin yön nukkunut ihan hyvin.

Mie olen alkanu nyt heräilemään keskellä yötä, enkä tahdo sit millään saada unen päästä kiinni. Edellisissäkin raskauksissa on kyllä ollu ihan sama juttu jo melko alusta lähtien. Nyt vaan olis ihan kiva saada nukuttua, kun tuo meidän kuopus herää aamulla niin kauhian aikaseen.

Ylihuomenna oleva ultra jännittää ihan kamalasti. Toivottavasti saan sit tulla kertomaan hyviä uutisia.
 
Kahvista ja teestä. Isossa kupissa teetä on samanverran kofeiinia kun pienessä kupissa kahvia. Miulla on vähentynyt teen juontikin ihan itsestään, ei tee mieli juurikaan. Yhden kupin juon päivässä, normisti menis 3-4. Kahvia en juo.

Väsymys ja Nukkuminen: Väsymystä on ilmassa, tai sellasta vetämättömyyttä, tuntuu että vois olla yökkäri päällä koko päivän ja vaikka lukee kirjalla sohvalla. Nyt on ollu aika laiskoja päiviä täs muutama, mut huomen voi tulla kova tipahdus maanpinnalle kun on työpäivä ja tiedän jo valmiiks että tulee rankka päivä. Apua.. Toivottavasti ei lennä yrjö asiakkaiden päälle :D
Miulla on myös tota samaa etten saa kunnolla unta uudelleen jos yöllä herään, niinkuin Eea sie kirjoitit! Uskon että se helpottuu ekan kolmanneksen jälkeen mutta sehän tulee takas sitten loppumetreillä taas. :)

Miehen kans tänään kateltiin kaupassa silleen ihan vähän vaan syöttötuolia ja muita juttuja :) Ja mies on käyny koe ajaa autoa myöskin, tarvitaan vähän tilavampi!
Nyt on alkanu tuntuu todellisemmalta tää raskaus, kun vaan viel reilun viikon päästä siel ultrassa sykkis sydän :)
 
Heippa! Uusi keskustelija mukaan, mikäli vielä mahtuu :wave:

Viikko sitten tein ulkomaanmatkalla hailakan plussan, joka oli sitten kivasti vahvistunut tänään, kun testasin uudelleen kotona. Nyt olisi omien laskujen mukaan menossa viikot 5+1. Varmaksi en voi sanoa, sillä tämä raskaus alkoi suoraan kkm:n jälkeen, joka mulla todettiin np-ultrassa toukokuussa. Testailin kyllä ovista, mutta ihan selvää plussaa en mielestäni saanut, lasken kuitenkin viikot sen "melkein ovisplussan" mukaan.

Raskaus näin pian kkm:n jälkeen oli aivan totaalinen yllätys. Tietysti olen iloinen ja onnellinen, mutta hyvin epävarma ja toisinaan kauhusta kankea. Minulla on myös toinen km takana ensimmäisestä raskaudesta. Sitten on onneksi pari vuotta juuri täyttänyt onnistuneen raskauden tulos :heart:

Olen lueskellut keskustelujanne jonkin verran ja toivottavasti pääsen vielä mukaan juttuihin! Itselle oli kova paikka tippua tuolta joulukuisten pinosta viimeksi, toivotaan, että nyt saisi jatkaa pidemmälle. Mielellään loppuun saakka :)

kwaidan, 29 v., toinen, LA 18.3., (tarkentunee vielä)
 
mulla on työrintamalla nyt ongelmaa tän raskauden takia. mies on kovasti sitä mieltä ja niinkuin itsekkin. ja kela ja työsuojelu jne et tuossa työssä ei raskauden aikana olla.
mä altistun työssä sen kokoajan mitä oon töissä niin tupakansavulle joten yritän hakea kelan erityisäitiyspvärahaa,mutta sitäkään ei ole varma saako sitä. työoloja ei voi muuttaa koska työskentelen ihmisen kotona ja siellä sitä savua on joten toivotaan että kela sen myöntää.mutta entä jos ei,mitä sitten teen?
nyt sitten kova huoli tästä asiasta.

oireita. kaaaaaamee turvotus,välillä huono olo ja pissalla ravaus.

neuvolan sais 30.7 ja edelleen ei oo tietoa millä kierrolla lasken sen lasketun ajan.

heidsu
 
Tervetuloa uusille :flower:

kahvin juonnistaolitte keskusteleet,itse juon hirveen vähän kahvia 2 korkeintaan kolme kuppia päivässä. mutta vielä olen voinut juoda,esikoisen aikana lopetin kahvin juonnin kokonaan kun ei vaan maistunnu :)

täälläkin väsymystä ilmassa ja monesti nukunkin päiväunet vielä kun voin. Eilen olin puolen yön aikana niin väsynyt että kun menin nukkuu niin kappas kun uni ei tullukkaan,olin vielä 1.30 hereillä ja yritin saada unta. Soitin tänään neuvolaankin ja pääsen näillä näkymin kunnalliseen ar ultraan epäsäännöllisen kierron ja aikasen plussan vuoksi,JEE =) ultra on joskus elokuun alussa varmaankin vielä ei aikaa sovittu mutta neuvola on 30.7 vai oliko se 31.7(nyt jo dementiaa :D )


Katjuliisa ja neljäsnapero 5+0 Pokspoks (menen niin pitkään vau.fi viikoilla kunnes selviää oikeat viikot :) )
 
Marais mulla on ollu kans jos jonkinlaista kipua.

Viimeyönä heräsin monta kertaa polttavaan kipuun alamahassa... Onko tollasta polttoa ollut muilla?

Mä juon valkoista teetä pari kuppia päivässä. Valkoisessa teessä pitäis olla vähemmän kofeiinia kun mustassa tai vihreässä...

Mulla on muuten ar-ultra jo 6+5. Onkohan liian aikasin...:confused:
 
Tervetuloa mukaan kaikki uudet odottajat!

Kiitos Alisa onnitteluista! Tulehan kertomaan ar-ultran kuulumiset, kun ennätät.

Tuosta liikunnasta ja sykkeistä vielä sen verran, että mulla nousee tällä hetkellä sykkeet helposti korkeammalle kuin mitä tavallisesti, joten täytyy juosta vaan sit tosi hiljaa. Vaikka ei sillä, en mä nyt aio kyttäillä sykettä koko aikaa, terkkakin sanoi, ettei tarvii, vaikka jostain netistä kyllä luin, et pitäis sykkeet olla alle 150.

Hygge kyseli vitamiineista. Mä oon syöny säännöllisesti jo yli vuoden ajan monivitamiinia, joissa on myös foolihappoa. Foolihaposta lisää esim. tässä Hesarin jutussa: Raskautta suunnittelevien naisten kannattaa sy. Lisäksi oon syöny vuoden alusta lähtien D-vitamiinia.

Mukavaa, et sait ultra-ajan jo tälle viikolla Hannavä! Ja hyvä, et säkin pääset kunnalliseen ultraan Katjuliisa!

Ei siihen väsymyksen taltuttamiseen oo varmaankaan muuta vinkkiä, kun levätä aina kun vaan voi. Ittellä toimii myös se, että touhuaa jotain, niin ei ehdi sit ajattelemaan sitä väsyä. Oon tuntenu itteni nyt pari päivää hiukan väsyneemmäksi.

kwaidan mullakin taustalla kkm kevättalvelta, joten hieman kyllä pelottaa, et kuinka nyt käy, mut toisaalta oon taas jollain tapaa rauhallisempi, kun mitä olin sillon kkm:ssa raskaudessa. Meilläkin tuli tämä raskaus siinä mielessä yllärinä, toki ollaa yritetty jo pitkään, mutta kun mun kierto venyi tosi pitkäksi ja en todellakaan uskonu, et oon raskaana.

Niin ja tuosta julkisen puolen ar-ultrasta vielä sen verran, että mun ei ees tarvinnu kinuta neuvolan terkalta aikaa sinne, vaan hän rupesi varaamaan heti aikaa sinne oma-aloitteisesti, kun kerroin tilanteeni. Mutta se on varmasti niin kunta-/kaupunkikohtaista ja voisin veikata, että myös joskus terkkakohtaistakin, miten julkiselle ylimääräseen ultraan pääsee. Toi mun terkka on kyllä tosi tosi mukava, harmi kun hän on lomalla ens viikolla, niin meen hänen sijaiselle, mutta onneks hän on sit jatkossa töissä.

Hienoja ultrakuulumisia Meliah!

Oireita väsymys, rinnat arat sivuilta, nännit nöpöttää, ajoittainen huono-olo, vessahätä usein, nälkä koko ajan sekä vaimeat menkkamaiset jomotukset. Ja vatta on myös aika turvonnu! Aivastaessa sekä istumasta noustessa ylös tulee semmoisia nopeita vihlasuja mahaan, onko ne nyt niitä repäisykipuja sit?

Raita12 5+1 (viikot arvioitu mahdollisen hedelmöittymisajankohdan mukaan, ens viikon ultra kertoo enemmän)
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Juli87 ja kaikki muutkin, jotka joutuvat posliinia halailemaan. Itse pelkään ihan hirveästi, että tulee rajua pahoinvointia, sillä oksentaminen on mielestäni ehkä kamalinta maailmassa. En todellakaan pysty olemaan lungisti esim. töissä jos välillä pitää oksennella.

Marhula Mulla ainakin menee niin, että kun menkat ovat alkaneet maanantaina, niin raskausviikot täyttyvät aina sunnuntaina. Eli su on X+0 ja ma sitten X+1, eli sulla ois ma X+0 ja ti X+1. Jos ymmärrät... hankala selittää. Korjatkaa fiksummat jos olen väärässä. Kaiken lisäksi omat laskelmani menevät jokatapauksessa uusiksi ekassa ultrassa, sillä hedelmöitys tapahtui ihan kummaan aikaan. Minua kiinnostais muuten tuo sama asia kun suakin, että kuuluuko sitten ihan oikeasti mennä heti lekuriin jos plussaa. Testeissä niin tosiaan lukee, mutta mitä järkeä sinne on mennä kun ei tarvii mitään hoitoa yms. Viimeksi kuitenkin kun minulle tuli keskenmeno ja menin sen takia tarkastukseen, niin lääkäri ihmetteli, miksei raskaudesta ole labrassa varmistettua tietoa heidän järjestelmässään. Mistä hitsistä tämmösetkin pitäisi tietää?!

Tupakanpoltosta oli juttua. Itsellä juuri tuli 2 viikkoa täyteen ihman tupakan tupakkaa. Lopetin siis seinään heti plussattuani. Olin päättänyt niin jo etukäteen, joten päätös on ollut melko helppo pitää. Tai eihän lopetus koskaan ole helppoa! Tupakkaa tekee mieli kovin, kun on kuitenkin n. 10 vuotta poltellut, mutta raskauden takia olen valmis tekemään "uhrauksia". Hankalia ovat tilanteet, joissa ennen aina poltteli. Nikotiinin vieroitusoireet sen sijaan on olleet yllättävän vähäisiä. Tsemppiä hirveästi kaikille asian kanssa painiskeleville! Tehkää päätös ja pitäkää se!

Lapsiluvusta oli myös puhetta. Olen onnellinen, jos saisi nyt yhdenkin saatettua turvallisesti tähän maailmaan ja pidettyä siitä vielä suht hyvää huolta. 2 lasta on ihan max. En siis haaveilee suurperheestä. Miehelle vissiin kelpaisi useampikin lapsukainen.

Kahvia tulee juotua liikaa! pienissä kupeissa laskettuna ehkäpä n. 3 kuppia päivässä. Lisäksi juon vielä teetä. Pitäisi ihan tosissaan vähentää tai vaihtaa kofeiinittomiin versioihin.

ON: Oireet on vähentyneet, mutta niitä onneksi vielä on. Nännit on arat ja nöpöttää, mahassa jos jonkinnäköisiä tuntemuksia (paitsi ei onneksi kovia repäisykipuja), etovaa oloa, väsymystä ja ah niin ihana vatsan turvotus! Huomenna koitan varailla varhaisultraa yksityiselle parin viikon päähän.

Lara_84 ja kyytiläinen 5+2
 

Yhteistyössä