*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Tammikuussa

*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Tammikuussa




15 Tyttölupausta
28 Poikalupausta


Laskettu aika -- Nimimerkki -- Ikä -- Monesko lapsi -- Synnytyssairaala


28.2.

lenkkari -- 27v -- 1. lapsi -- MKS *tyttölupaus**poikaolo*
Hanskius -- 22v -- 1. lapsi -- OAS

1.3.

Mam_87 -- 25v -- 3. lapsi -- TYKS *poikalupaus*
mamiko -- 2. lapsi -- PHKS *poikalupaus*
Sunshine9 -- 2. lapsi -- PKKS
Katrin -- 2. lapsi - PHKS
Eeppi -- 1. lapsi -- TAYS
Särö78 -- 34v -- 2. lapsi -- KYS *poikalupaus*

2.3.

Juli87 -- 2. lapsi *poikalupaus*
Alisa84 -- 2. lapsi *poikaolo*
Bingo -- 3. lapsi *tyttölupaus*
Posteljooni -- 3. lapsi -- JS

3.3.

Pihlaja78 -- 4. lapsi
Metsävirna --1. lapsi -- TAYS
CandleLight -- 28v -- 2. lapsi -- K-SKS *poikalupaus*
Sintu74 -- 38v -- 1. lapsi -- LKS *poikalupaus*

4.3.

Tyntti -- 1. lapsi -- MKS *tyttölupaus*
SMV78 -- 2. lapsi -- Porvoo *tyttölupaus*
Meliah -- 2. lapsi
Millipilli -- 1. Lapsi -- TAYS

5.3.

omppulimu -- 20v -- 1. lapsi -- K-SKS
SoonFab4 -- 4. ja 5. lapsi kaksoset: tyttö- ja poikalupaus*
Rena -- 41v. -- 1. lapsi -- Ulkomaat *poikalupaus*

6.3.

Hillankukka42 -- 42v -- 5. lapsi
Pixie- -- 24v -- 2. lapsi -- SeKS *tyttölupaus*

7.3.

Tiipula -- 2. lapsi -- TAYS
pepponen -- 1. lapsi -- TAYS/VAS
Niittyvilla -- 33v -- 1. lapsi
anncarol -- 34v -- 4. lapsi *tyttölupaus*
Viude -- 22v -- 1. lapsi - PKSSK *poikalupaus*
patulikki -- 4. lapsi -- NKL

8.3.

tiiw -- 1. lapsi
mi.mmu -- 3. lapsi -- K-PKS

9.3.

Nallu -- 22v -- 2. lapsi -- TAYS *poikalupaus*
Taffo82 -- 2. lapsi -- LS
Emsuli -- 22v -- 1 .lapsi -- TAYS *poikalupaus*
Amanda-80 -- 3. lapsi -- K-HKS
littlething -- 18v -- 1. lapsi -- OAS
Pikku M -- 30v --1. lapsi -- NKL *poikalupaus*

10.3.

Sone* -- 28v -- 3. lapsi -- SKS *tyttöolo*
P12 -- 3. lapsi
Nal --
anna.82 -- 1. lapsi -- K-PKS
Tikrutes -- 2. lapsi
Johnis -- 2. lapsi -- KOS
Kuunalle -- 2. lapsi
dania87 -- 2. lapsi -- VKS *tyttölupaus*
Jojona -- 31v -- 1.lapsi -- SatKS

11.3.

am13 -- 4. lapsi -- NKL
Vesperi -- 2. lapsi -- KSKS
Mammutti ja sintti -- 38v -- 4. lapsi -- SATKS
HaaveissaPulla -- 2. lapsi --KOS/NKL/HYS
Sannamary -- 2. lapsi -- NKL
TK73 -- 4. lapsi -- K-hks
Fanny07 -- 2. lapsi
kaz - 27 -- 2. lapsi -- KASS *poikalupaus*
Marionetti -- 1.lapsi -- NKL

12.3.

Minttu_89 -- 1. lapsi -- SEKS

13.3.

kwaidan -- 29v -- 2. lapsi -- Kät/H
nippatäti -- 23v -- 1. lapsi -- PKKS *poikalupaus*
Maymom -- 30v -- 2. lapsi -- TAYS *poikalupaus*

14.3.

Marhula -- 1. lapsi
Myy* -- 1. lapsi -- ulkomailla
E79 -- 1. lapsi *poikalupaus*

15.3.

OivaAino -- 3. lapsi -- OYS *poikalupaus*
Hygge -- 2. lapsi
Laia -- 1. lapsi
Pippuri81 -- 4. lapsi -- KOKS
Kilu87 -- 1+. lapsi -- PKKS
Como -- NKL *poikalupaus*

17.3.

Jemimi-- 4. lapsi -- KYS *poikalupaus*

18.3.

Tea84 -- 3. lapsi -- OYS
iiris82 -- 2. lapsi -- KOS *poikalupaus*
BabyBloom -- 2. lapsi -- ulkomailla *poikalupaus*

19.3.

Katjuliisa -- 4. lapsi -- PKKS *tyttöolo*

20.3.

Pupu82 -- 2. lapsi
natusani -- 4. lapsi -- TYKS *poikalupaus*

21.3.

Ssaraa -- 1. lapsi -- TAYS
aippa3 -- 5. lapsi -- OAS
Leo_81 -- 31v -- 4. lapsi -- SeKS *poikalupaus*
Toiveikas84 -- 28v -- 2. lapsi -- TAYS
_muumis -- 30v -- 4. lapsi -- K-SKS *tyttölupaus*

22.3.

Tigerina -- 25v -- 1. lapsi -- LS *poikalupaus*

23.3.

Ainulii -- 1. lapsi -- LS/HYKS
Heidsu -- 3. lapsi -- KOS
Zuza -- 3. lapsi -- NKL *tyttölupaus*

24.3.

Marais -- 2. lapsi -- MKS
Tikuliina -- 4. lapsi -- NKL *tyttölupaus*
Nuska83 -- 1. lapsi -- TAYS
Ihanainen -- 1. lapsi -- VAS *tyttölupaus*
Susa -- 2. lapsi -- KSKS *tyttölupaus*

25.3.

Triida -- 2. lapsi -- PKKS
mariana87 -- 1. lapsi -- KYS
greentea1 -- 21v -- 1.lapsi -- PHKS

26.3.

Nanna*83 -- 1. lapsi -- KOS *poikalupaus*
Heili Karjalasta -- 5. lapsi -- Ekks
pepper83 -- 29v -- 4.lapsi -- PS *tyttölupaus*

27.3.

santzuu -- 2. lapsi -- TYKS
Katsu74 -- 38v -- 4. lapsi -- K-SKS *poikalupaus*
Piula -- 1. lapsi -- OYS *poikalupaus*

28.3.

SaHi80 -- 3. lapsi -- EKKS
Lexiina -- 4. lapsi -- K-HKS

29.3.

kettuliina -- 2. lapsi -- TYKS

30.3.

Ananaskookos -- 4. lapsi -- K-SKS
Paipula -- 2. lapsi -- VKS
piikunen -- 33v.-- 3. lapsi -- KPKS *tyttölupaus*

31.3.

Nimendi -- 4. lapsi -- HUS
Mandalay -- 2. lapsi -- OYS
Könkkänä -- 1. lapsi -- KSSHP *poikalupaus*


:heart: SYNTYNEET :heart:

25.01.2013 -- 34+6 -- Nopponen -- poika 2050g
31.01.2013 klo 00.35 -- 35+0 -- Minx82 -- poika 2108g/45cm


Taustalla:

Star_of_life

MEITÄ ON NYT 109 ODOTTAJAA:flower:
PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA!!!!

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Edelliset ketjut:

Heinäkuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2159684-maaliskuun-mussukat-2013-heinakuussa/

Elokuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2171357-maaliskuun-mussukat-2013-elokuussa/

Syyskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2183134-maaliskuun-mussukat-2013-syyskuussa/

Lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2192893-maaliskuun-mussukat-2013-lokakuussa/

Marraskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2203877-maaliskuun-mussukat-2013-marraskuussa/

Joulukuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2216542-maaliskuun-mussukat-2013-joulukuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Jemimi uudesta pinosta :) ei mene kauan niin alkaa meidän pinossa tapahtua :) paljon jaksamisia minxille ja tikuliinalle <3 täällä uusi vuosi vaihtui rauhallisesti :) tosin taisi hiukan "järkyttää" pommittelu kun viime yönä heräsin supisteluihin.. : / mam ja risbe 31+4
 
Oikein ihanaa ja onnentäyteistä uutta vuotta jokaiselle mammalle!



*Klikkaamalla kuvaa sen saa suuremmaksi :)*

Meillä vuosi vaihtui rauhallisissa merkeissä. Mies oli yön töissä ja me kaverin kanssa syötiin hyvin ja saatiin höpistä monta tuntia :)

Sone KIITOS!! Toivon todellakin, että nämä oireet johtuu tästä raskaudesta. Mulla on nyt hirveä ahdistus itsellä kolmatta päivää, kun pelkään niin jotain lihassairautta ja vakavaa sellaista :ashamed: Ihanaa , sääkin pääsit jo uusille kymmenluvuille :)

Minx Voimia sinne! :hug:

rintapumppu toivon, että saaan sen kaverilta lainaan, ihan käskäyttöinen, mutta esikoisen kanssa pärjäsin sillä. Jos ei lainaan saada, niin ostan sitten oman, en verta hyödyllinen väline oli :)

Nanna Ymmärsinkö nyt oikein, että olette juuri menneet naimisiin? :D Tuhannesti onnea :flower: :heart:

Tikuliinalle hirveästi voimia ja pidetään peukkuja, että vaavi pysyy vielä muutamia viikkoja masussa :hug:

Posteljooni Tervetuloa mukaan! :wave:

(.) Omaan napaan ei ihmeempiä. Eilen töistä tullessa olin kyllä totaalisen poikki. Oli se vain erilaista olla lomalla joulun aika, vaikka kotonakin tekemistä riitti. Ens viikolla ois lääkärineuvola, jospa sinne asti jaksais hommia tehdä ja sitten jäis saikulle muutamaksi viikoksi ennen äippälomaa. Noh, katsotaan. Täällä on todella järkyttävä ilma, vettä tulee taivaan täydeltä ja mittari näyttää plussaa. Kaikki tiet on todella liukkaita, ihan pääkallokeli. Nyt kun tähän lyö vielä pakkaset, niin se on sitten siinä. Kauhulla odotan, kuin ihmiet loukkaa itseään tuolla. :/

Alisa & Hippu 31+4
 
Alisa Mie välillä ahdistun kun alan miettii jotain oireita ja kehitän niistä itelleni jonkun sairauden, mut yleensä kun oikeen mietiskelen niin löydän sille ahdistukselle jonkun "oikeen" syyn, ja mieli vaan kehittää näitä muita teorioita.
Kyl mie uskon että siulla ihan raskauteen liittyvää tuo lihasjuttu on, mutta kantsiihan siitäkin mainita neuvolassa, se ahdistuskin helpottaa kun päästää sen ulos :)
Eikä kannata googlettaa... :saint::whistle: Oon ite siihen välil sortunu eikä siit oo ollu kyl mitään muutakun harmia!
 
Kiitos Jemimille uudesta pinosta... Minusta ei myöskään ole ylläpitämään mitään tällaista ku näyttää et joutuu aina osastolla hyppään ni ei oo kone kädenulottuvilla joka päivä välttämättä...

Minx ja Tikuliina: Voi teitä kohtalontovereita... Kaikilla vähä eri ongelmat mutta silti päämäärä on sama kaikilla, ja huoli on valtava että viikkoja saataiosiin kaikille lisää... Mä oon kans NIIN väsynyt tähän raskauteen... masennus valtaa mielen väkisin. Jatkuvasti pelottaa, milloin taas lähdetään synnärille kiireesti... Voi miten me saataisiin nää viikot vaan vierimään äkkiä päämäärää kohti??? Koitetaan jaksaa... Eikö niin? Pakkohan se on... :hug:

Minulla on käsikäyttöinen Aventin rintapumppu, se on ollut ihan hyvä... Sähköiselle itselläni ei ainakaan ollut tarvetta esikoisen aikaan... en niin paljoa kuitenkin tarvinnut.

(.) Täällä ollaan varpaillaan jatkuvasti... edelleen tuhruttaa ja aina säikähtää, vaikka se odotettavissa on ollutkin. Yöunet menee ku joka vessareissun jälkeen jään murehtimaan et taas tuli tippoja pyyhkiessä, nyyh!!! Tää oikeesti käy psyykkeen päälle jo. Mä uskon et sit jos ja kun pääsen sinne suotuisille viikoille ja leikkauspöydälle, oon sektiokivuista huolimatta maailman onnellisin nainen jos tämä päättyy onnellisesti molempien osalta... Ja sit alan vasta elämään tätä uutta vuotta. Nää ekat viikot yritän vain selviytyä. Onneksi on näitä henkireikiä mihin voi purkamassa ajatuksiaan, en viitsi miehellekkään koko ajan surra ku niin paljon sillä muutenkin hommaa ja murhetta tietty itselläänkin meidän vuoksi... Anteeksi jos masennan tän ketjun taas heti alkuunsa jo tälle vuotta... :ashamed:

Nopponen 31+3
 
Nopponen!:Mä ymmärrän sun tunteet enemmän kuin hyvin :hug: Itsellä kun noita supistuksia on välillä enemmän niin säikähtää ja toivoo, että viikot menis nopeasti niin uskaltais jo iloita niistä supistuksista ja toivottaa ne iloisin mielin tervetulleeksi sen huolen sijaan mitä on. Kaikki muutkin vaivat ja kivut saisi päätöksen siihen ihanaan pieneen kääröön :heart: sulla kuitenkin on enää muutama hassu viikko siihen käynnistykseen onneksi :) etkä sä tätä ketjua masenna vaan sitähän varten täällä on me muut mammat antamassa vertaistukea :)
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille maalismammoille :flower:

Jemimi Kiitos uudesta pinosta!

Posteljooni tervetuloa mukaan!

Minx, Tikuliina ja Nopponen! Voimia teille :hug:

Sone Tsemppiä supistuksien kanssa ja muillekin jotka niistä jo kärsivät (itseni mukaan lukien)

En ole pitkääään aikaan taas kirjoitellu mutta luen aktiivisesti ketjua, tunnukset ollu hukassaki niin en ole saanut aikaseksi etsiä että olisin päässyt kirjautuu tänne :) Jos sitä nyt alkaisi oleen aktiivisempi kun alkaa olla maaliskuu lähempänä.

Äitiysraha päätöstä en ole vielä saanut, mutta äitiyspakkauksen olen saanut mutten ole tutustunut sen sisältöön vielä kun en vielä ole keksinnyt mihin mahdutan vauvan vaatteet :) Varastosta pitää alkaa kohta pesee vauvalle myös vanhempien lasten vauvavaatteita kohtapuolin.

Hankinnoista mitään en ole hankkinut tulokkaalle vielä ja suurin osa löytyykin jo esim.vaunut,turvakaukalo jne.. Eikun olenhan mä yhden hankinnan tehnyt,sellaisen hyvin pienen :D meinaan isomman auton että koko kuuden hengen perhe mahtuu sitten kyytiin kunhan pienokainen on syntynyt :)

Saikulla olen ollut jo reilun kuukauden ja hyvin todennäköisesti jatkan äitiysloman alkuun asti, koska supistelee tosi herkästi ja alakerta on niin kipeä pelkästä istumisesta ja kävelystä (olen jo kuin vaappuva ankka tai pingviini :D ) Fyysisesti raskaat kotityöt ovat olleet kielettyjen listalla jo kuukauden verran. Sokerirasituksessa kävin viime kuussa ja selvisin puhtain paperein. Painoa tullu n.5 kg tähän asti,toki sitä oli jo valmiiksi ihan liikaa että hyvä näin.

Onko muilla närästystä ilmaantunut? Minulla ihan kamala närästys,ihan sama mitä syö aina närästää,joskus niin pahasti et meinaa oksennus tulla. Rennie ei auta ja nyt ostin Gavisconia ja kokeilen sitä jos sekään ei auta niin pitää lääkäriltä pyytää tujummat aineet kuulemma :)

tässäpä hieman minun kuulumisiani ja yritän todella aktivoitua nyt tämän kirjoitteluni kanssa :)

Katjuliisa ja neljäsnapero rv 29 POKSPOKS
 
Jemimille kiitokset uudesta pinosta!

Kovasti voimia erityisesti Minx82, Nopponen ja Tikuliina sekä kaikki supistuksista kärsivät. Huoli on varmasti kuluttavaa. Nyt vaan toivotaan nopeaa ajan kulumista. Olisi hienoa päästä helmikuulle asti pinon ensimmäisten vauvojen kanssa.

SaHille80 tsemppiä sokerirasitukseen ja Katjuliisalle sairauslomalla kärvistelyyn!

danian_87 lailla olen itsekin miettinyt synnytystä jonkin verran viime aikoina. Johtuu varmaan siitä, että lähipiirissä on juuri syntynyt pienokainen ja äidin kanssa olemme käyneet synnytystä läpi paljonkin. Täysin luomua en uskalla toivoa, sillä olen ihan varma käynnistykseen joutumisesta tälläkin kertaa. Kotona pitkään oleminen ym. eivät siis siinä tapauksessa tule kyseeseen. Varmaan juuri tämä "oireeton" raskaus ja supistusten puuttuminen lisäävät uskoa siihen, että kroppa ei tälläkään kertaa toimi itsestään ilman avustusta. Onneksi minulla on erittäin positiivinen kokemus ensimmäisestä, käynnistetystä synnytyksestä, joten en osaa sitä tälläkään kertaa pelätä etukäteen. Olisi jo kiva päästä tositoimiin :)

Rintapumppua
suosittelen ehdottomasti kaikille. Se on suuri apu sekä siinä tapauksessa että maitoa tulee paljon, että silloin kun sitä tulee liian vähän. Pumppaamalla saa ylimääräiset maidot talteen ja voi helpottaa kovaa painetta. Liian vähäisen maidon kanssa (kuten omalla kohdallani viimeksi) ahkerasti pumppaamalla voi saada maidontuotantoa lisättyä. Sain ystävältä Aventin sähköpumpun lainaan, viimeksi menin ihan käsipelillä. Kätilöystäväni myös vinkkasi, että pumppaamista voi kokeilla jo ennen vauvan syntymää kiihdyttäkseen maidontuloa ja edistääkseen synnytystä. Hmm, ehkä mä alankin pumppailla jo tässä pikku hiljaa :LOL:

Hankinnoista
sen verran, että olisi kiva ruveta laittamaan vauvalle jo vaatetta valmiiksi, mutta ensin tarvitaan vaatekaappi. Pitäneekin tässä tehdä Ikea-reissu piakkoin ja sen jälkeen kaivella kellarista pienet vaatteet esiin. Varmaan ostan vaan ihan pari omaa vaatetta, meillä on niin paljon kaikkea vielä esikoisen jäljiltä, että mieluummin käytän kierrätettyä kuin ostan uutta. En oikein keksi, mitä muuta pitäisi hankkia, sillä pinnasänky, vaunut, koppa, kaukalo, rintareput ja -liinat ja kestikset ovat kaikki hyvässä tallessa. Ja ehtiihän sitä sitten vauvan synnyttyäkin ostelemaan.

Oikein ihanaa alkanutta vuotta 2013 jokaiselle tässä pinossa :flower: Voikaa hyvin ja pitäkää huolta itsestänne ja masuistanne!

kwaidan ja Puh 29+6 (iik, huomenna poksuu uusi kymmenys!)
 
Hyvää alkanutta uuttavuotta kaikille!!

Jeminille kiitos uudesta pinosta :)

Tikuliinalle tsemppiä vuodelepoon!

Minxille myös tsempit!

Pikkasen alkaa kyllä jo jännittämään :) Tänä vuonna saan toisen ihanan lapsosen rikastuttamaan elämää :heart: En jaksa odottaa, että pääsen pistämään vauvalle lipaston, sängyn ja kaiken muun kuntoon. Vajaa pari viikkoa vielä yritän jarrutella..

Huomenna olisi neuvola, tulen sitten kertomaan kuulumisia sieltä. Vähän jännittää sf-mitan kasvu taas..

Nallu ja pikkuveli 30+3
 
jemimille kiitos uudesta pinosta.:flower:

paljon voimia nopposelle, tikuliinalle ja minxille kyllä teidän tilanne on nii epäreilu, jokaisenhan pitäisi pystyä nauttia raskaudesta ilman ennenaikaissynnytys pelkoa. :hug:

synnytystä olen vain vähän ajatellut, enemmänkin tota kivunlievitystä kutkutellut ajatuksissani et jospa pystyis pelkällä ilokaasulla mennä vaik silloin koko sairaala kyl kuulee mun synnytyksen mut ku pari viimeistä on ollut sen verran nopeita etten ole ehtinyt edes saamaan mitään kunnon puudutetta, spinaali kun ei auta. nii mitä sitä sit turhaan tökittämään tippaa käteen...

eniten mua on alkanut ahdistamaan synnytyksen jälkeinen oleskelu siel sairaalassa, siitä aion puhua neuvolassa nyt seuraavaksi, ku alan olla vahvasti sitä mieltä etten enää tän nelosen kaa rintaa ala taistelee vaa annan suosiolla pulloa ku ei siit muuten tuu kuin murheita ja hampaiden kiristystä, siellä sairaalassa ne kumminki tulevat pakottamaan tissille ja puhuvat taas omiaan lämpimäkseen, sit itellä on paha olla... meidän sairaalassa kumminki on et uudelleen synnyttäjät voivat päästä kotia jo 6-24h kuluttua synnytyksestä jos kaikki on vaa mennyt hyvin.

pepper& typsy POKS 28:heart:
vihdoin itelläkin alkoi viimeinen kolmannes!
 
Tuli vaan tuossa Pepperin viestistä mieleen,että en minäkään tykkää enkä haluaisi sairaalassa pitkään olla. Mutta kun leikkaus tulossa niin 3 päivää pitää ainakin sairaalassa viettää...ahdistaa jo pelkkä ajatuskin... No mutta sille ei voi mittään...

Minx, Tikuliina ja Nopponen Voimia ja jaksuja teille. :hug:


Jemimi ja pikku-ukko 29+2
 
Muitakin unettomia täällä, dania sitä miekin ihmettelen välillä että miten ne jaksaa myllätä niin paljon varsinkin yöllä!! Miulla oli just toisessa päässä ongelma viime yönä.. Vauva nuljuutti päätänsä tonne kohdunkaulaa vasten ja takoi nyrkeillä. Eilen tuikki muutenkin tois paljon tonne alakertaan joten oli hirveen arat paikat ja sitten tuli rumpusettiä päälle :)
Töihin se olis suunnattava täälläkin, hohhoijaa kun nukuttas.. Ja tiien että illalla ei ol kyl ainakaan helpota kun on tulossa rankka päivä.

Huomen olis sitten lääkäriaika ja kattoo ny mitä se sanoo antaako saikkua ja tutkiiko kohdunkaulan suppareiden takia...

sone ja paavo 30+3
 
Minxille, tikuliinalle, nopposelle ja muillekkin voimia! :hug:

Luin vauva lehestä jutun että jollain naisella oli 7 lasta + yks keskenmeno/kohtukuolema puolessa välin. Sit se oli siinä raskaudessa mikä nyt sit päätty näin, niin ollu jotenki epäileväinen alusta alkaen eikä ollu ostanu vauvalle mitään vaik muille oli ostanu. Mietin vaan että toivottavasti nää omat ajatukset että meneeköhän kaikki nyt hyvin ja et en uskalla viel laittaa vauvalle tavaraa, niin toivottavasti ne ei liity mihinkää tollaseen, et tää olis päättymässä huonosti! Vaik eihän murehtimisesta tarvii sen suurempia johtopäätöksiä vetää, kai jotku vaan miettii enemmän tällasia.

Yöllä oli tullu jotain rusehtavaa vuotoa. Huomasin puol seiskan maissa enkä oo nyt sit saanu unta enää sen jälkee. Onneks neuvolaan lähtö tässä aikalailla piakkoin, niin saa siellä sitte kyseltyä että mitäköhän tuo nyt oli..

Omppis ja papu 31+1
 
Omppulimu yritä ottaa rennommin ja olla huolehtimatta turhia. Tiedän että helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä asennoitua, että kaikki on ok kunnes toisint odistetaan. Mun yksi kaveri on tosi stressiherkkä ja töissäollessaan joutui syömään unilääkkeitä kun murehti työjuttuja kaikki yöt, myöhemmin raskaana tietysti sama juttu. Oli koko ajan pelko, että jotain menee pieleen. Kyllä itsekin mietin päivittäin, onko lapsi terve jne. kun meillä oli seulahälytyskin, mutta yritän olla antamatta peloille ja epävarmuuksille liikaa tilaa.

Hyvää uutta vuotta ja ihanaa tammikuuta kaikille! Ei tosiaankaan ole enää pitkä aika maaliskuuhun!

Täällä uusivuosi lähtenyt käyntiin takkuisesti, mulla alkoi flunssa perjantaina ja olo on tosi huono. Hankala hengittää ja yleiskunto on romahtanut niin ettei jaksa kuin maata vaan. Nukkumaan en kuitenkaan pysty, vaan oon valvonut lähes kaikki yöt. Viime yön unisaldo 2h. Maha on kiristynyt ja kova, supistelee jos nousen vaikka vessaan. Lapsi on levoton ja pyörii yötä päivää kivuliaasti. Panadol on kyllä yhtä tyhjän kanssa, maksimimääriä olen ottanut mutta ei auta oloon yhtään, ihan sama kuin söisi pastilleja :(.

Ilmoitin töihin että oon poissa tämän päivän ja huomisen ainakin ja pomo käski mennä perjantaina työterveyteen jos aion olla silloinkin poissa. Eihän työterveys voi todeta muuta kuin "ota Panadolia ja mene kotiin lepäämään"? Ehkä neuvola olisi asiantuntevampi osoite, jos tauti pitkittyy... En alkanut selittää pomolle valvomisesta ja supisteluista, kun ei lapsettomana olisi varmaankaan ymmärtänyt. Saattaa nyt siellä miettiä, että tyyppi saikuttelee pikku flunssan takia.

30 + 6
 
Mulla oli tänään 30+4 neuvola ja kaikki oli hyvin. Verenpaineet oli normaalit kerrankin. Hemoglobiini olis jatkanut laskemista lisäraudasta huolimatta. Muita kuulumisia:

Painoa +215g/vk
Sf 33cm (edelleen siis kasvaa omalla käyrällään)
Vauvan syke 140 ja liikkeet ++
Tarjonta RT
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Katjuliisa valittelit närästystä. Ite oon huomannu että kaikki rasvanen ruoka aiheuttaa närästystä ja röyhtäykset meinaa tulla varren kanssa... Yök! Lääkkeitä en oo vaivaan onneks vielä tarvinnu, parhaiten mulla auttaa ihan vichyn juominen. Ja ei mitään kevthiilihappoista kivennäisvettä vaan kaikista kuplivinta vichyä. Jotenkin se auttaa röyhtäilemään ylimääräset hapot mahasta pois tai jotain. Toivottavasti saat apua vaivaan!

Danialle kiitos tuosta bebesinfo.fi-sivun vinkkaamisesta! Innostuin sieltä kovasti lueskelemaan synnytysasiaa, kun tähän mennessä en oo vielä paljoakaan koko synnytystä miettiny. Oon kyllä ajatellu että haluan mahdollisimman luomun synnytyksen ja sivuston lukeminen vahvistaa vaan sitä ajatusta. Erityisesti tämän sivun koin hyväksi: Normaali fysiologinen synnytys

Jotenkin tuntuu käsittämättömältä että maailman normaaleinta asiaa pitää sotkea lääketieteellä, jos sekä äiti että vauva on terveitä ja normaalissa fyysisessä kunnossa. Vähän epäilyttää kun oma synnytyspaikka on on iso yliopistollinen sairaala (OYS), että kuin liukuhihnalla siellä tulee käsitellyksi. Niitten omilla nettisivuilla esim. todetaan että "Ponnistusvaihe päättyy lapsen syntymään, jonka jälkeen synnyttäjälle annetaan kohtua supistavaa lääkettä istukan irtoamiseksi". Ainakin mulle tulee tuosta sellanen kuva että mulle ei tarjota edes sitä vaihtoehtoa että saisin olla lääkkeettä loppuun asti... Pitää ottaa neuvolassa asia puheeksi sitte kun käsitellään esitietolomaketta ja synnytystoiveita. Mutta ajattelin kyllä täyttää ja otta synnärille mukaan tuon bebesinfon synnytystoivelistan ja käydä sen myös miehen kanssa kunnolla läpi etukäteen, jos siitä vaikka olis jotakin iloa.

Oma napa voi hyvin ja illalla koittaa paluu töihin. Joululoma oli kyllä hyvä breikki tähän väliin arjesta, sai siirrettyä ajatuksia vähän enempi tulevaan vauvaan, mutta siksipä ei nyt työt oikeen nappasekaan. Mutta eiköhän se siitä avaudu sitten kun taas liikkelle vaan pääsee.

Piula+ipana 27+6
 
Kiitos Jemimi uudesta pinosta!

Särö78
Mä rupesinkin miettimään tota mahan kokoa ja tukaluuden tunnetta. Voisko itseasiassa ollakin niin että mitä pienempi maha, sitä tukalampi olo? Koska vauva ei tule niin paljoo ulos omasta kropasta, se kasvaa "sisäänpäin" ja painaa enemmän äidin sisuskaluja ja keuhkoja? Kuulostais mun mielestä ihan loogiselta. :D Mun kaveri sai marraskuussa vauvan, ja hänellä oli tukala olo kuulemma vasta päivää ennen suunniteltua sektiota viikolla 39. Mutta hänen vatsansa tulikin hyvin voimakkaasti ulospäin, jolloin vauva ei varmaan painanukaan sisuskaluja niin paljoo..

Pepper83
Kiitos onnitteluista!

Alisa84 Jep, me mentiin tosiaan tossa välipäivinä naimisiin. :) Ajateltiin että mitäs sitä nyt turhaan odottelemaan enää, kun ei häitä kuitenkaan oltais järjestetty. Käytiin siis vaan ihan kahdestaan oikeustalolla notaarin vihittävänä, ja sen jälkeen käytiin hyvässä ravintolassa syömässä. Kesällä sitten ehkä järjestetään jotkut pippalot, kun on saatu tää voimavarojen varastaja ulos mahasta. :D

Nopponen Ihanaa, että pääsit kotiin uudeksi vuodeksi. Paljon jaksamista lepäilyyn!

Tikuliinalle myös voimia vuodelepoon ja Minxille huolten keskelle. :hug:

Bingo kyseli miten supistuksista on ohjeistettu. Mulle viime neuvolassa 23. viikolla terkkari sanoi, ettei supistuksista tarvitse välittää kunhan niihin ei liity kuukautiskipujen kaltaisia tuntemuksia. Lääkärineuvolassa 27. viikolla sen sijaan lääkäri sanoi, että supistellessa pitää hidastaa tahtia ja levätä paljon, kun kerroin supistuksia tulevan toistakymmentä päivässä. Sanoi myös että kohdunsuun tilannetta on hyvä tarkkailla jos paljon supistelee. Sit se sanoi vielä että kävelylenkkejä olisi hyvä tehdä kuitenkin että ryhti ja kunto säilyy. No mutta kun kävely ja kaikki liikkuminen supistaa?! Ihan yhtä tyhjän kanssa oli siis saamani neuvot. Yritä tässä sitten ensikertalaisena tietää mitä tehdä. Levätäkö vaiko liikkua supistuksista huolimatta.

Dania87 Tsempit herkkulakkoon! Täällä toinen joka lupasi olla syömättä makeita ennen kun vauva on syntynyt. Toivon myös ettei painoa enää tulisi kuin ihan muutama kilo korkeintaan..

SaHi toivottavasti sokerirasitus meni hyvin!

Niittyvillalle paranemisia! Ja otat vaan sitä saikkua niin paljon ku tarviit, pomon ajatuksista huolimatta!

Kwaidan ihanaa että säkin jo uskallat ajatella vauvalle juttujen laittamista valmiiksi. Mullakin alkaa ne pahimmat pelot olla ohi.. Eiköhän nää nyytit vielä syliin saada. :heart:

Painoa on nyt tullut tasan 10 kg!! Itse asiassa luulin että joulun herkuttelut olis kerryttäny lukua enemmänkin, mutta onhan tossakin jo tarpeeksi. :( Tosin minkäs teet, kun ennen on tottunut urheilemaan sen kymmenen tuntia viikossa ja nyt ei voi käytännössä tehdä mitään. Ihmekös tuo siis jos painoa kertyy. Löysin kyllä vähän lohduttavan artikkelin Painonnousu raskauden aikana - Artikkelit - Vauva.fi jossa sanotaan että vikojen 10 viikon aikana tulis enää 25 % lopullisesta painonnoususta. Jos se pitäis omalla kohalla paikkansa, niin jäätäis alle 15 kiloon, joka olis ihan ok, kun sitä ylimäärästäkään ei ennen raskautta kuitenkaan juuri ollut..

Pitäis lähteä viemään koiria ulos, mutta se on niin masentavaa puuhaa tossa säässä. Täällä on vaan vettä tullu monta päivää. Jäätä, loskaa ja lammikoita, ja paikoin ihan pirun liukasta! Supparit ja mahakivut myös pakottaa kävelemään etanavauhtia. Mulla on ikävä kunnon liikuntaa!! (öh, nyt rupes tuntumaan jotenki mauttomalta valittaa näin pienistä...)

Heipat taas ensi kertaan ja hyviä vointeja kaikille!

Nanna 28+1 (hui, siis tässähän mennään jo kahdeksannella kuulla!!)
 
Kiitos Jemimille uudesta pinosta!

Voimia Nopponen, Minx ja Tikuliina ja tsempit myös muille supistusten/unettomuuden/närästyksen ym. huolien kanssa painiskeleville!

Nanna Tuossa on varmaan vinha perä, nyt kun tarkemmin ajattelee niin tää vauva on just lantion ja kylkiluiden välissä, ei se oo ihme jos kumartuessa alkaa olla hankalaa. Mut eiköhän vauvan peppu ala kohta pullahtaa ulommaks niin jospa se vähän helpottas. :)

Neuvolassa kävin tänään: kaikki oli ok, sf-mitta 29 ja painoa oli tullut kahessa viikossa 2kg! :saint: Kokonaispainonnousu kuitenkin vasta 8kg joten en siitä pahemmin ressaile. Kysäsin vielä et onko enää lääkärineuvolaa niin eipä ole eli perusneuvolakäynneillä mennään loppuun asti. Vauvan kokoakin arvioidaan enää sf-mitan perusteella ja käsikopelolla.

Särö ja Jalo 31+5
 
Nannalle onnea!

Nopposelle, Minxille ja Tikuliinalle paljon jaksamisia!

Väsymys vaivaa täälläkin. Olo on jotenkin levoton, vaikka väsyttää. En oo saanu viikkoon nukuttua kunnolla, ja viime yönä ehkä muutaman tunnin. Ja tänään alko työt. Hieman väsyttää, mut toivon, et kolme ja puol viikkoo menee nopeasti, ku mulla on niin paljo hommia viel, mitä oon luvannu tehdä ennen lähtöäni.

SMV78 31+2
 
Tämä ilmoittautuisi kans mukaan :) Jonkun aikaa olen keskusteluita lueskellut taustalla, mutta kait sitä pitää ilmiantaa itsensä :D Eli h-hetki odotettavissa 10.3., tulokkaan sukupuolesta ei ole faktatietoa, kunhan miehen kanssa aina "taistellaan" kumpi on tulossa ;) Sen näkee sitten :) Ensimmäinen lapsi kyseessä ja itsellä ikää 31v.

Jojona 30+3
 
Heippa kaikille ja Onnellista Uutta Vuotta!!

Mistä olette hankinneet imetystyynyn? Mulla ei ole sellaista ennen ollut mutta nyt ajattelin hankkia. Tälle vauvalle ei hirveästi investointeja tarvitse tehdä, kun tavaraa on jo entuudestaan niin mietin että imetystyyny olis varmaan ihana.

Mulla on ollut käsikäyttöinen rintapumppu ja se on ollut ihan toimiva. Ihan sellainen perusmalli, en nyt nimeä muista mutta keltaiset ja läpinäkyvät osat. Kyllä se on etenkin aluksi helpottanut jos rinnat on täynnä maitoa ja vauva nukkuu pitkään niin saa vähän pumpata pois.

Flunssaa tuntuu olevan monella, täällä myös yksi sen kourissa oleva. Tuntuu että nenä on niin tukossa ettei saa kunnolla happea. Mitään ei pysty tekemään normaalisti. Pelkkä keittiön siivoaminen ottaa lujille kun niin hengästyttää. Noh, toivottavasti menee nopeesti ohi.

Onko vinkkejä nukkumisasentoihin?? Tuntuu että en voi olla selällään kun tulee huono olo ja ihan sama kummalla kyljellä makaan niin aina vauva potkii patjaa vasten olevaan kylkeen niin kovasti että sattuu...

Pihlaja78 31+3
 
Tervetuloa Jojona!

Pihlaja Minä meinasin ostaa imetystyynyn ihan prismasta (jos siis katon tarpeeliseks), siellä näkyi olevan sellanen muumikuvioinen, hinta oli jotain 35-40€.

Onnittelut vielä Nannalle naimisiinmenon johdosta ja SaHille sokerirasituksen läpäisystä!

Synnytystä olen kans mietiskellyt, lähinnä sitä miten menen sairaalaan mut kai se on vaan hyvissä ajoin tormuutettava esikoinen hoitoon ja kutsuttava koirille hoitaja meille. Ettei tuu kiire. Meillä kuitenkin tunnin matka sairaalaan. Eikä uskalla talvikelillä pahemmin hurjastella. Miten sitä sit osaa arvioida millon on tosi kyseessä? Ettei tarvii takasin tulla. Pitää käydä itseki lueskelemassa tuolta bebesinfosta synnytysasioista.

Minulle tuli muuten hauska uudenvuodentina. Siinä oli ihan selvästi vauva kastemekossa tai unipussissa mut sit kun otin siitä valokuvan niin sivuprofiili olikin aikuisen miehen :D

Särö ja Jalo 31+5
 
Painoa on tullut ekasta neuvolasta 7kg, yhteensä 9kg.

Imetystyyny me saatiin lahjaksi kun esikoinen syntyi. Niitä löytyy kuitenkin ihan mm. Prismoista ja lastentarvikeliikkeistä, Citymarketista en ole ihan varma?

Nukkuminen Selällään heikottaa, mahallaan ei pysty olemaan. Kyljellään kolottaa joka paikkaa ja liitokset huutaa hoosiannaa + vauva jumppaa lähes koko yön. Väsyttää |O
 

Yhteistyössä