*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Tammikuussa

Neuvolassa aamulla käyty, kaikki ihan hyvin, vähän omia tuntoja purin mutta ja ajattelin että ehkä nyt helpottaa kun neuvolat tihenee ja pääsee juttelemaan, no seuraava on vasta 3 viikon kuluttua, jotenkin ajattelin että parin viikon välein. No tälä mennään.

SF-mitta
Oli kasvanut 6cm parissa viikossa, eli nyt mennään yläkäyrillä. Viimeeks oli 27cm ja nyt oli 33cm (rv 32+4). Tosin edellinen mittaaja oli lääkäri ja miusta se mittas liian alhaalta kun liikkeetkin tuntu jo ylempänä mitatessa. Tunnustellessa terkka sanoi että selänkaari vaikuttaa pitkältä ja hyvänkokoista vauvaa povasi. Mietti vielä laittaisiko ultraan tarkastuttamaan kasvua mutta tultiin siihen tulokseen että rv36 ultra riittää. Ja miun vauvat on ollu pienikokosia muutenkin, joten olis aika hurjaa jos tää oliskin joku jätti :D
Vauva ei mahdu enää kääntymään terveydenhoitajankaan mielestä, maha on pieni mutta pelkkää vauvaa, selvästi tuntee miten perin on ja missä jalat, kädet, pää ja pylly on. Itellä on tukala olo kun vauva tosiaan kasvaa selkärankaa myöten. Mut seuraavaa ultraa ootellessa ja ihn ok mielin nyt :)

Ps. Paino oli laskenu puol kiloo, jes :) Kun jouluna tuli useempi kilo kerralla niin hyvä näin!

Nippa: Voi siuta! Onneks saat nyt ne insuliinit, jospa loppuraskaus oliskin sitten helpompaa siulle:hug: Ja vauvan kasvu vaikka tasottuis insuliinin myötä niin pääsisit sinne rv 36-38 asti!

Myöhemmin lisää paremmalla ajalla!!

Sone ja Paavo 32+4
 
Selällään nukkumista minäkin olen välttänyt, vaikka kyllä nukkuisin nyt parhaiten niin. Yöllä pitää vaihtaa kylkeä monta kertaa, kun lonkka puutuu. Mutta olen puolittain selälläni välillä, kun tunnen tyynyn selän alle.

odottamisesta Meilläkään ei jakseta enää odottaa. 3v tyttö kyselee jatkuvasti, joko vauva tänään syntyy.

Sain tytölle hoitopaikan niin, että hän jatkaa samassa hoidossa, mutta vain 10 päivää kuussa. Se on noin 2-3 kertaa viikossa.

Olen itse nyt ollut tämän viikon kotona potemassa flunssaa ja viime viikon kotona tytön flunssan takia. Nyt olen tehnyt jo Melkee tehny kaikki, mitä oli tarkoitus tehdä aäitiyslomalla ja hankinnatki on tehty. Oon huutonetistä ostellu unipussii, hoitolaukkuu ja kapaloa. No se sairaalakassi on edelleen pakkaamatta.

SMV78 33+3
 
Heippa vielä uudestaan mammat!

Alla vielä tarkemmat tiedot minusta:

Susa -- 2. lapsi – KSKS - - tyttölupaus, la 24.3.

Nyt pääsen vielä uudelleen esittäytymään, kun yöllä pikaisesti vain esittäydyin kun luin mammutin viestin. Toista lasta täällä odotellaan. Esikoinen täyttää huhtikuussa 5 –vuotta, eli aikamoinen ikäero näille lapsille tulee. Olin jo vähän luopunut toivosta toisen suhteen, mutta toisin kävi. Kystan ja munasarjan poiston jälkeen ollaan tässä. =)

Nippatädille tsemppiä kokoarvioin kanssa. Sain itsekin arvion, että vauva on keskimääräistä isompi, mutta vielä en ole huolestunut asiasta. Esikoinenkin arvioitiin ISOKSI vauvaksi ultrassa, mutta arvio heitti lähes 700 grammaa. Hyvä kuitenkin, että pääset seurantaan. Minulla neuvolalääkäri arvioi, että kohdunkaula on 1,5 cm ennen joulua. Pyhien jälkeen lääkäri ei osannut ultralla mitata kohdunkaulan pituutta, mutta totesi vain hätäisesti, että on kai sitä riittävästi. :O Rauhallisesti olen ottanut.

Raskausarvista Olin jo toiveikas, että säästyisin raskausarvilta tässäkin raskaudessa, mutta sain ensimmäiset arvet alavatsaan tällä viikolla.

Saikusta Minulle sanottiin neuvolassa, että haet heti saikkua, jos siltä tuntuu. Nyt ei enää tarvitse jaksaa, jos ei jaksa.

Omaa napaa: Menen ensimmäistä kertaa synnyttämään meidän nykyiseen sairaalaan. Minua jännittää synnytys jo etukäteen, varsinkin jos pitäisi tarkkaan tietää ja osata pyytää kipulääkkeitä. Oletteko jo miettineet millaista kivunlievitystä synnytyksessä haluatte? Esikoista synnyttäessä sain epiduraalin ja se tuli kyllä tarpeeseen.

Susa
 
Tervetuloa uusille :wave:

Mulla vauvan sykkeet kuuluu sekä ylhäällä, että alhaalla? Mitenköhän päin tää oikeesti on kun liikkeitä tuntuu joka puolella. Ihan alhaalla tuntuu sellasta "näperrystä", potkuja tai lyöntejä tuntuu navan alapuolella vasemmalla, navan kohdilla ja sitten ylhäällä joka paikassa? Ainut paikka missä ei mitään liikettä on alhaalla oikeella. Isoin "möhkäle" tuntuu oikealla ylhäällä, mut ei ota mitään selkoa onko se pää, peppu vai selkä.. Kauhea stressi tarjonnasta ja vauvan koosta..

Esikoisen hoidosta Meillä esikoinen on kotihoidossa ja tulee olemaan kotona vauvan synnyttyäkin.

nippatäti Tsemppiä :hug:

Aika matelee kun stressaan ja jännitän ensi viikon ultraa..

Nallu ja pikkuveli 32+5
 
Kiitos kaikki tuesta :heart:Olette ihania! En ikinä unohda millainen tukiverkko tää palsta on ollu. Voimia kaikille muillekin pieniin ja suuriin vaivoihin ja murheisiin. Pian, pian tää koitos on meiltä kaikilta ohi:hug:

Toiveikas miulla on nuo paastoarvot ollu siinä 6,1-7 ja aterian jälkeiset vaihtelevasti, kerran päivässä yleensä heittää tuo aterian jälkeinen arvo. Aamupalaksi oon syöny viimeisen kahden kuukauden ajan munaa. Enää en SYÖ IKINÄ KANANMUNIA aamiaiseksi, hyi hitto:kieh::LOL: Oon siis kepulikonstein karppaamalla saanu joitain arvoja pysymään kurissa, mm. tuon aamuarvon, mutta ei ole kestävä tilanne vetää vaan proteiineja ja rasvaa..

Tuli tuossa mieleen että jos kokoarvio osuu kohdalleen, niin tämä masupoika painaa jo nyt enemmän kun mie syntyessäni rv 38:O

Susa niin miekin käsitin, että ei se ole huolestuttava sen kohdunkaulan pituus itsessään vaan se miten se oli niin nopeasti lyhentyny ja kohdunsuu oli niin hauras. Kuitenkin oon ollu ihan hullun rauhallisesti jo koko tammikuun, en edes imuroinu ole kotona.

Miestä kävi sääliksi, kun se on niin vahva yrittäny olla kun miulla on ollu paha mieli ja tänään se sai vaivoin pidäteltyä itkua sairaalassa.

Miten muuten teillä muilla, jotka ootte vuodelepoon joutuneet, onko seksi kiellettyä?
 
Viimeksi muokattu:
Nippatäti voi kurjuuksien kurjuus, eipä tässä paljon muuta nyt tule mieleen. Kohdunkaulan tilanne meillä on nyt aika sama. Siitä ei kannata kauheasti stressata. Lepoa paljon, niin varmasti saat vielä lisää viikkoja. Lämpimiä ajatuksia sinne ja voimia viimeisille viikoille :hug:

Sanos muuta Nopponen, valoa näkyy jo meille molemmille :) Sun tekstistä huokuu seesteisyys ja vapauteneisuus, vihdoinkin sen aika kaiken ikävän jälkeen. Mahtavaa! Luin joskus jostakin, että stressi kypsyttää vauvan keuhkoja. Meidän tilanteessa ei huonompi juttu :D Turha stressata sitä, miten stressi oikeasti vaikuttaa vauvaan, koska sille ei voi enää mitään. Nyt nautit olostasi ja masusta, niin vauva nauttii viimeisitä viikoista masussa. Mäkin ihmettelin, ettei mulle kortisoneja anneta ja siksi soitin vielä käyntini jälkeen polille. Pitää herkästi mennä päivystykseen, jos jotain uutta ilmenee, niin ehtivät antamaan ne tarvittaessa. Nyt vain mietin, että uskallanko lisätä viikon päästä liikkumista, jos se käynnistää synnytyksen ja kortisoneja ei ole annettu. Myös lankojen olemassa olon vuoksi mietin.

Mäkin mietin tuota selällään nukkumista. Mieluiten nukkuisin mahallani, mutta koska se ei ole mahdollista, niin kaikki muut vaihtoehdot käy. Jatkuvan makuullaolemisen vuoksi olisin mielelläni välillä myös selälläni. Olen ajatellut, että jos ei olisi hyvä olla selällään, niin kai elimistö siitä jotenkin ilmottais. Jos muilla vielä tietoa asiasta, niin kertokaa ihmeessä.

Kivunlievitystarve toivon mukaan mahdollisimman vähäinen. Tällä hetkellä ajatuksena kaurapussi, akupisteet, lämmin suihku, liikkuminen, guashaa-kampa (tai miten se nyt kirjoitetaan) tai vastaava. Ilokaasua ja mahdollisesti aquarakkulat. Näillä yritän pärjätä.

Nallu toivotaan viikon menevän nopeasti. Mä toivon sammaa, tosin siksi että rv 34 täyttyisi.
 
Heippatirallaa kaikille :)

Mä olen tosiaan ollut hiukan hiljainen kun oma olo on ollut aika hiljainen.. En oikein tiedä mitä olisin kirjoittanut ja kun tuntuu, että täällä vastataan niin hyvin toisten kysymyksiin ettei ole ollut lisättävää :)

Nopponen!:Viikot alkaa olemaan nyt niin hyvät ettei lasta enää estetä syntymästä jos on syntyäkseen ja se jos joku keventää mieltä jokaisella kenellä on huolia :) :heart:

nippatäti:Kannattaa kysyä neuvoa varmuudeksi neuvolasta kun se on aika yksilöllistä sekin. Ei varmasti kauheasti suositella jos hirveästi on supistusta tai samankaltaista vaivaa.

Nallu:En osaa sanoa miten päin vauva voisi olla.. tuntuuko susta, että vois vielä vaihtaa asentoa? Mä kun huomaan selvästi ja tunnen vauvan pään tuolla ihan häpyluussa kiinni ja peppua ja jalkoja siirtää siten, että huomaa kyllä miten päin on :)

Susa_:Itse ajattelin koittaa spinaalia tällä kertaa kun kahdessa edellisessä ollut epiduraali. Epi auttoi, mutta alapäähän jäi ihan järjetön kipu kun ponnisti enkä saanut sinne kivunlievitystä.

Sone*:Me mitattiin miehen kanssa mun sf-mitta tarkkaan ja kunnolla ja se on 35cm täällä.. :O Isoilla käyrillä mennään mutta se nyt on ollut ihan arvattissa.. ;)

( . ):Täällä omassa olossa ei hirveästi muutoksia.. Samat kivut edelleen ja vauva painaa alakertaa. Välillä on tullut ihme aavistuksia, että menee lapsivedet vielä kun myllertää ja painaa niin kovin tuo pikkuinen : / Nähnyt untakin siitä, että menee lapsivedet. Huomenna ollaan sitten jo turvallisilla viikoilla siten, että jos vauva syntyy niin saa syntyä vaikka suotuisaa on vauvan lämmitellä vielä kohdussa muutama viikko.. :heart:

Vielä sen verran, että tuntuu kuin kaikki tutut vauvautuisi ennen mua.. : / hyvä se on että ei vielä synny, mutta turhauttaa jotenkin ajatella 6 viikkoa laskettuun aikaan.. :D

Onko kellään kokemusta spinaalista?

mam ja risbe 33+6 huomenna poks poks.. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Piti tulla vielä laittamaan, että huomannut liikkeiden vähentyneen. Kyllä niitä siis tulee aika normin rajoissa, mutta siihen nähden kuinka aktiivinen vauva on ollut niin aika vähäistä.. huomenna siis poksuu sen 34 Taitaa tila käydä ahtaaksi???
 
Esikoinen on kuumeessa ja tänään ollaan herätty koko perhe klo 4.00. Onneksi on viikonloppu tulossa. Vielä pitäisi tämä työpäivä jaksaa. Minua on kyllä vaivannut unettomuus koko raskausajan, eli tähän valvomiseen alkaa hiljalleen tottumaan. Toivottavasti äitiyslomalla saisi hetken levättyä ennen vauvan tuloa...


Mammutille: Minäkin teen ja tein silloin istumatyötä ja minulla oli samanlaisia oireita tukoksesta kuin sinulla, eli kipua pohkeen sisäosissa ja kävelemään lähtö sattui aivan valtavasti. Sen takia reagoinkin niin nopeasti sinun viestiisi, koska oireet olivat aivan samanlaiset. Kipu paheni päivä päivältä ja liikkeelle lähtö sattui. Tukoksen oireena pitäisi olla turvotus, mutta minulla ei sitä ollut. Jos kipu vain pahenee, tai se ei parane niin mene uudelleen lääkäriin. Tukos todettiin minulla ultraamalla pohkeen verisuonet. Minulla tukos johtui pillereistä ja en voi koskaan enää käyttää mitään hormonaalisia lääkkeitä. Raskauden aikanakin joudun pistämän lääkettä päivittäin tukosten ehkäisemiseksi. En ole terveydenalan ammattilainen, mutta käy lääkärissä, jos tilanne epäilyttää tai mietityttää.

Minäkin alan epäilemään, että vauva on mahassa joko perätilassa tai poikittain. Onko kellään kokemuksia kääntämisyrityksistä? Onnistuuko se?

Olen myös harkinnut spinaalia synnytyksessä, eli olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksista.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Huomenta!

Harmittaa kun sanoivat eilen, että pitää nyt tarkkailla tosi paljon supistuksia ja soittaa heti jos muuttuvat. No, eilen kolmen tunnin ajan kellotin jo supistuksia, kun tuntu että niin tiheesti tulivat. Viiden minuutin välein supisteli ainakin kahden tunnin ajan. Sitten totesin että rupeen nukkumaan ja aamula soittelen polille jos jatkuu. Koko yön heräilin kipeisiin supistuksiin ehkä tunnin välein (sellaisia kramppeja mahassa, häpyalueelle, kohdunsuulla), vähemmän kipeitä tuli useammin mutta en ruvennu kellottaa yöllä, ajattelin taas että aamuun mennessä se menee ohi. No, nyt on tuntunu sellasta polttelua ja kiristystä tuolla kohdunsuulla, olo on valvomisesta ja huolesta vaan jo niin sekava, että miusta tuntuu etten tunnistais supistuksia enää vaikka ne vetäis minuu pataan.

Milloin tonne äitipolille kannattaa soitella? Siis että mikä on se raja, että pitää huolestua? Voi miksei ne nyt olis voinu antaa eilen jotain ohjeita, kun olivat niin huolissaan?!

Seko-nippa ja läski-paavo 32+6
 
Ja Mam täällä ainain vauvan liikkeet onn muuttuneet en nyt tiedä vähäisemmiksi, mutta ei ne oo enää niin teräviä, selkäänsä siirtelee puolelta toiselle, vauvan pää oli eilen ultrassa syvällä syvällä lantiossa ja perse töröttää tossa oikealla puolella mahaa, jalat on välillä jossain kylkiluiden välissä, se tuntuu imakalta:x
 
Nippatäti soita heti, jos vähänkään mietit asiaa. Turhia soittoja ei ole. Sulla kohdunkaula on lyhentynyt reippaasti, joten pelivaraa on vähemmän kuin muuten olisi. Eivät välttämättä pyydä näytille, mutta sitten saat toimintaohjeet ja tiedät kuinka jatkossa toimia. Mulla tilanne saattoi rauhoittua sillä, että soitin päivystykseen. Stressi aiheutti/pahensi supistuksia.
 
nippatäti:Täällä on kohtalotoveri kipeiden supistusten suhteen.. Valvoin 3 asti yöhän ja supistukset kesti yli 2 tuntia.. Otin litalgin särkylääkkeen minkä tiedän auttavan supituksiin ja loppuivatkin sitten sillä. Supistusten jälkeen kohdunsuu sattui ja kipuili ja peräsuoli sattui myös. Eli supistukset oli kuitenkin voimakkaita ja ei kysymystäkään että niiden kanssa olis pystynyt nukkumaan ennen kuin menivät ohi.. :( supisten väli oli 3-5min.. pari 3min mut muuten 5min.

väsynyt mam ja risbe 34+0 POKS POKS
 
Käskivät näytille polille, onneks ovat niin ihania tuolla äitiyspuolella. Bussissa istun ja supistaa vähän väliä, kohdunsuu kipuilee koko ajan. Tsemppiä mam samaan tilanteeseen. Pahinta on just oma epätietoisuus. Meidän vauvan keuhkot ei miun sokereiden takia oo tarpeeks valmiit, vaikka toinen onkin niin iso:(
 
Nippa, hyvä että olet matkalla näytille

Susa, mulle yritettiin käännöstä esikoisesta, mutta koska pylly oli jo niin syvälle kiinnittynyt, niin istui kuin buddha eikä hievahtanutkaan. Jotkut ovat sanoneet että käännösyritys sattuisi, mutta mulla ei sattunut - taisi olla hellävarainen kääntäjä.

Täälläkin supistelija, ja yhden aikaan yöllä menin näytille, kun panadol 1g eikä suihku auttaneet. Käyrille supistukset piirtyivät, ja sain bricanyliä ruiskulla, ja pikku hiljaa helpottui. Kotiin päästivät äsken, kun kohdunkaula oli ennallaan - hyvä näin :)

Minx: Painoarvio oli 2,5kg, mutta poika olikin tasan 3kg, eli ei ihan pieni, mutta pieneltä tuntui meille, mulla pituutta 175cm ja miehellä 190 senttiä. Mietittiin, että miten me voidaan saada noinkin pieni vauva, luulisi että olisi tullut isompi kaveri...

T.Marais ja nökkönen 30+6
 
Viimeksi muokattu:
Nippa:Tulehan kertomaan sitten kuulumiset.. Mä mietin koko ajan pitäiskö soittaa kun niin supistus herkältä tuntuu koko ajan.. Tosin kun 34 viikkoa mulla täynnä niin en tiedä ottavatko miten vakavasti : /
 
Nippatädille tsempit! Täällä kanssa ollaan hengessä mukana :) Hyvä, että käyt näytillä, antavat tarvittaessa kortisonit, jos on tarvetta. Toivottavasti kaikki on hyvin! Tulehan kertomaan kuulumiset!

Mam onnittelut rv 34 täyttymisestä. Jos supistuksia tulee vielä samalla tavalla, niin kannattaa soittaa päivystykseen. Kortisoneja saatetaan antaa vielä 35 raskausviikolla, vaikka vauvan syntymää ei estettäisinkään. Niin, jos synnytys uhkaa.

Marais hienoa, että tilanteesi rauhottui ja pääsit kotiin. Jospa supistuksia ei nyt tule hetkeen. Kieltämättä pieni vauva teille, mutta onneksi painoarvio heitti jonkun verran, ettei ihan minikokoinen ollut. Meillä esikko syntyessään pieni (syntyi -2käyrillä ja nyt huitelee + käyrillä), mutta eipä nuo välttämättä kerro mitään aikuisen pituudesta. Pienempi vauva toivon mukaan on helpompi synnyttää :)
 
pääsin saman lääkärin luo kun eilen ja se ultralla katsoi kohdunkaulan pituudeksi ihan himpun vähemmän kun eilen. Ei uskaltanut tehdä sisätutkimusta, sanoi että se eilinen ronklaaminen on voinu myös provosoida supistuksia. Nyt käski napakasti ihan vaakatasoon kotiin ja kaikki siivoilu ja seksi ynnä muu saa unohtua. Siirrettiin seuraava aika tasan viikon päähän, sitten jos tilanne huonontunut, on kuulemma luultavasti jäätävä osastolle. Mam, kyllä miulle tuli hyvä mieli, että kävin tuolla. Muuten kotona vaan olisin hulluksi tullu! Soita ihmeessä sinne, miulle äsken lääkäri sanoi, että aina kannattaa soittaa ja kysyä mitä tehdään! Nyt mie menen nukkumaan. Aivot on sellasta mössöä jo..
 
  • Tykkää
Reactions: Minx82 ja Pikku M
Nippatäti hyvä,e ttä kaikki on kunnossa vielä. :)

Mulla oli eilen neuvola käynti ja siellä ronkittiin tuota mahaa aika paljon, kun oli harjottelijakin. Tuo ei muutenkaan yhtään tykkään siitä ronkkimisesta, vaan vetää ihan kovaksi heti ja alkaa supistella.. No eilen sitten on ne alko taas, kauheet suppailut heti tuon käynnin jälkeen ja kesti koko päivän ja yölläkin. Nyt on ollut niin kipee maha.. Eilen oli jo kosketusherkkä. :( Ajattelin kyllä ens kerralla sanoa, että ei kyllä kahta kopeloijaa kiitos.. :(

Sattuuko teillä muilla se SF-mitan ottaminen? Kun mulla sattuu kovastikkin, mutta hoitaja sanoi, että johtuu siitä supisteluherkkyydestä..

Pikku M 32+6, huomenna uus viikko. :)
 
Voimia kaikille, joilla on supistuksia! Vielä kun vähän aikaa nää vauvat jaksaisi odotella masussa!

Mam Ei tää kyllä kauheesti asentoa vaihtele, ihan jotain pientä muutosta vaan tuntuu. Onneksi tosiaan on ensi viikolla ultra niin saa selvyyttä asiaan..

Liikkeet ei täällä oikeastaan ole ainakaan kauheesti vähentyny, mutta liikkeet on ihan erilaisia kuin ennen. Vähän väliä näkee kun joku raaja menee masua pitkin :)

Spinaali-puudutuksen mä sain viimeksi sektiossa.

Pikku M Mulla ei muuten satu tuo sf-mitan ottaminen, mutta jos on vähänkään kovakouraisempi mittaaja niin häpyluuhun sattuu. Mulla tosin on liitoskivut niin pahat, että kaikki paikat on ihan hellänä.

Nallu ja pikkuveli 32+6
 
Hui! Onpas täällä jo yllättävän monella noita supisteluja enemmänkin. Toivottavasti pienokaiset malttaisi hetken vielä pysyä masun suojissa.

Liikkeet ovat täällä vielä ihan selkeitä. Juuri tänään neuvolatäti puheli että yleensä siinä rv34 tienoilla liike muuttuu enemmän sellaiseksi möyrimiseksi. Loppuun asti joka tapauksessa niitä liikkeitä pitäisi tuntea useasti päivässä.

(.) Tänään tosiaan käyty neuvolassa. Hb oli onneksi hieman noussut, oli nyt 109 (102). Paino junnaa paikoillaan ja sf-mitta oli 31cm. Käyrä kuulemma kasvaa niin hienosti kuin vaan voi, tosin yläkäyrällä mennään. Täällä on nyt tullut uudistuksia ja odottavat äidit laitetaan rv 36-37 aikana streptokokki- testiin. Varasinkin tuon ajan samantien ettei vaan unohdu. Olisin muutenkin ottanut tuon puheeksi neuvolassa. Seuraava neuvola sitten taas kahden viikon päästä.

Toiveikas84 & papu 31+1
 
Nyt on jokin kova supistelu buumi täällä... :( Onneksi kaikki olette selvinneet vielä säikähdyksellä... Tsemppiä Nippatäti, Marais, Mam ja kaikki joilla jo noin kovia tuhoa tekeviä supisteluita. :hug:

Liikkeet ei täällä ole todellakaan vähentynyt... Tosin muuttunut möyrimiseksi ja raajojen venyttelyksi pitkin mahanahkaani. Välillä oikeesti sattuu kun punnaa kylkiluihin tai alapäähän päin...

Meillä esikoinen alkoi kuumeilla viime yönä... :snotty: Pikku potilaan kanssa ollaan nyt molemmat sohvan nurkassa... Tosin aamusta tuntui oma olo niin hyvältä et vähän kotonakin jotain pientä touhuilin... Nyt sit morkkis et kostautuuko... : / Se vuoto kun voi alkaa niin pienestä... :ashamed: Toivotaan etten liikaa ollut pystyssä, loppu ilta mahdollisimman paljon levätään sitten.
Ihanaa kun alkaa v.loppu ja mieskin on kotona. Ja huomenna se maaginen 34. rv täyttyy ja vauva saa "luvan" syntyä jos alkaa hätäillä... Tosin olisi ihana päästä täysiaikaisuuteen. Eihän tämä mun vauva ole tähän saakka viel hätäillyt vaan tuo istukan vuoksi kaikki ongelmat. : /

Mut ihanaa viikonloppua kaikki! Toivottavasti suppailut pysyy aisoissa kaikilla! Itselläkin säännöllisen epäsäännöllisesti päivittäin suppailee... Mut ei VIELÄ ainakaan oo paikat reagoinut, tosin näillä viikoilla ne alkaa ihan luonnostaankin jo pehmeneen eikä sitä voi estää oikein mitenkään, hormoonit kun tekee tehtävänsä ja kroppa ei ymmärrä et istukka estää normaalin synnytyksen joten tekee vaan tehtävänsä, kuten se on suunniteltukkin.

Nopponen 33+6
 
Ite olen nämä 3 päivää ollu pelkästää levossa... (taas). Supistukset ja paine kiusaa. Tänään oltiin näytillä saatiin veikkaus että kuukauden sisällä syntyy..
Miehen äiti ja isä on ottanut esikoisen hoiviin kun mies o työkeikalla ja mä en voi juosta perässä.
Sunnuntain jälkeen saa varoen jo mennä tassutella.
Ei tääkään nyt ihan kivaa ole.:/ Omat murheet tuo esikoinen päälle.

Juli ja Ensku huomenna 34+0

Kaikille hybää viikonloppua
 
Voimia kaikille kipeiden supistusten kanssa painiskeleville! Hyvä Nippatäti et kävit näytillä, saa mielenrauhan.

Tervetuloa Susa!

Niittyvilla Onpas kumma että sinua on noin peloteltu, ei minulle vaan kukaan tuollasta kertonu kun edellisessä raskaudessa oli RD. Vauva vaikutti koko ajan normaalikokoiselta niin ei minua kukaan pelotellu tai syyllistäny. Eka ikävämpi kommentti tuli laitoksella kun osastolla kätilö tiuskas että "sinunhan pitää imettää vauvaa kolmen tunnin välein kun sinulla on tämä RASKAUSDIABETES!"

Mam kyselit spinaalista. Minulle laitettiin esikoisen synnytyksessä eka epiduraali josta seuras et supistukset vaimeni ja niitä jouduttiin vauhdittamaan oksitosiinilla. Lopulta synnytys jämähti siihen kun kohdunsuu oli auki 8cm. Oli jo lähellä ettei menty sektioon mut kun vauva voi hyvin niin päätettiin laittaa spinaali joka autto tosi hyvin. Kivut hävis vähäks aikaa et sain levätä (olin ihan poikki kun avautumisvaihe oli kestäny 24h) ja loput sentit aukes lopulta. Et minulla on ihan hyviä kokemuksia. Yritän tällä kertaa kärvistellä siihen asti et vois laittaa suoraan spinaalin ja jättää epiduraalin väliin mut kattoo nyt. Sen näkee sitten miten synnytys etenee.

Liikkeet on kans täällä muuttunu sellaseks möyrimiseks ja venyttelyks. Vähemmän on enää selviä potkuja.

Pikku M Minulla oli esikoista odottaessa supistusherkkä kohtu ja neuvolatäti aina odotti et supistus meni ohi. Jostain syystä ei tässä raskaudessa oo ollu samanlailla supistuksia. Ei varmaan tunnu mukavalta jos kesken supistuksen kopeloidaan mahaa vielä "kaksista naisin".

Esikoinen jää hoidosta pois heti kun mulla alkaa loma. Jotenkin haluan nauttia nyt pojan kans kahdestaan kun siihen on vielä mahdollisuus ja säästetäänhän siinä pitkä penni hoitomaksuissa.

Esikoinen menee synnytyksen ajaks varmaan jompaan kumpaan mummolaan hoitoon ja koirille yritetään saada hoitaja kotiin. Toivottavasti on sit varmaa se lähdön hetki ettei jouduta synnäriltä takaisin kotiin. Matkaa kuitenkin 90km.

Pitihän sitä kommentoida vaikka mitä muutakin mut ei muista ei.

Särö ja Jalo 34+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä