*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Tammikuussa

Supistuksista Yrittäkää hyvät naiset levätä :hug:, jos kovasti supistelee..? Itsellä oli tänään kontrolli jälleen äitiyspolilla ja oli hieman kohdunkaula palautunu edelliseen kertaan verrattuna (10 mm:stä 16 mm:n). Olen täällä kotona siis ollut rauhassa ja istunut/maannut päivät. Ruokaa ja pyykkejä oon laitellu, mutten mitään sen raskaampaa. Edelleen lääkäri sanoi että ottaa rauhassa, mutta kotona ei tarvi enää kökkiä neljän seinän sisällä :) Johan tässä parisen viikkoa on sisätiloissa mennyt, lukuunottamatta sairalassa käyntiä.

Painoarviot oli nyt 1700 g/2000 g, kun kaksi viikkoa sitten ne oli 1800 g/1750 g. Lääkäri kyllä sanoi, ettei saanut kunnolla a:sta mittoja, joten sillä tuo a:n tämän päiväinen arvio oli tuommoinen...

Muuten mitä katsoivat, niin pissassa protskut oli yhdellä plussalla, verenpaine ok. Sokereiden mittausta jatkan edelleen, viisi kertaa päivässä. Taas sain insuliinin uhkan niskaan, antoivat viikon "armonaikaa" saada arvot kohilleen. Muuten ne onkin, mutta lounaan ja päivällisen välissä tapahtuu jotain outoa, kun ennen päivällistä otettu arvo pitäisi olla alle 5,5 ja se on liki joka kerta yli. No ehkä jätän ne herkut syömättä siinä välissä ;)

Viikon päästä taas äitiyspolille kontrolliin...enpä taida enää tavallisessa neuvolassa käydä loppuraskaudessa, harmi sinänsä...

Soonfab ja lapsoset 33+3
 
Ai niin, onkos kukaan miettiny sterilisaatiota? Itselle on selvää näiden jälkeen, että se tehdään. Sairaalassakin sanoin, että jos jostain syystä leikataan, niin tehdä se siinä samalla... Luulen, että kohan mulla nää viisi lasta on, niin olen osaltani maata täyttänyt :LOL:
 
Dania, mie herkuttelen myös muutamalla luumulla sillontällön ja rahkat sekä jogut menee myös! Kohtuudella tietty kun nois on paljon sokeria paitsi maustamattomissa.

Puudutteista, haluaisin pärjätä ilman, toivon nopeaa synnytystä. Jos kroppa laittaa taas vastaan ja pitkittyy niin epiduraalin joudun ottamaan, en muuten jaksa. Toiveissa olisi allas jos vaan ei vesien menolla ala niinkun viimeks. Suihku ja kauratyyny oli parhaimpia apuja alkuvaiheessa ehdottomasti!
 
Sone Minulla meni keskiraskaus herkutellessa, vähän väliä piti saada jotain hyvää... Suklaata, karkkia, jätskiä, sipsejä... Nyt ei tee oikeestaan yhtään mieli. Äsken tein pizzaakin ja sain vaivoin yhden palan syötyä. Kai se mahalaukku alkaa olla sen verran lytyssä ettei mahu enää samalla tavalla.

Dania Epiduraalissa vaikutus on pitempi ja sitä voidaan tarvittaessa annostella lisää. Spinaali voidaan laittaa vain kerran ja vaikutus kestää pari tuntia. Siks spinaalia harvemmin käytetään ensisynnyttäjillä. En tiedä ihan tarkkaan missä vaiheessa spinaalin voi sit laittaa, pitääkö olla joku tietty senttimäärä auki tai jotain.

Särö ja Jalo 34+0
 
Hei masuilijat!

Tänään on parempi päivä, tunnen sen luissani!

Moni olikin sanonu samaa kun minä, että synnytyksessä haluaisi mahdollisimman pitkälle lääkkeettömiä kivunlievitysvaihtoehtoja. Me ollaan oltu koko ajan samoilla linjoilla, nyt tosin omat ajatukset synnytyksstä on muuttuneet, tullu sellainen olo, että se on vaan lääketieteellinen toimenpide, jossa vauva tarkoitus saada pihalle. Meillä on laihat mahikset päästä vauvan kanssa edes maaaliskuulle, vaikka siis pysyiskin masussa, kun sikiö on niin pahasti jo nyt makrosominen. Oletettavasti käynnistävät kuitenkin viimistään rv 38. Mut miulla on jotenkin tunne, että joudun sektioon tuon kanssa, en siksi oo halunnu miettiä synnytystä, etten pettyisi siinäkin että odotan synnyttäväni itse kamalasti ja sitten onkin edessä sektio.

Soonfab ymmärrän kyllä ton sterilisaatio-jutun! Ja varmaan viiden lapsen jälkeen oot tosiaan osasi maasta täyttäny :LOL: Mie oon paljo kanssa miettiny, että pystynkö olemaan enää raskaana. Jotenkin tää on ollu niin hirveä kokemus, että epäilen kyllä kestäisinkö enää toista samanlaista raskautta. Mies haluaisi enemmän lapsia, pelottaa etten halua ite enää uusia raskauksia vaikka lapsia haluaisin.

SF-mitan ottaminen sattuu häpyluuhun, tai sitten suonikohjuihin, who knows, tuo alakerta on sellanen sotatanner, etten paljo viitti koko mestaa edes noteerata :LOL: Oon kyllä kokenu että tuo sf-mitta on tosi hankala, kun miulla on viimiset kolme kertaa mitanu aina eri tyyppi, niin ei se kerro yhtään mitään kyllä, kattovat edellistä tulosta vaan ja järkeilevät, että on se sittenkin tämä...

Nukkuminen on ollu pitkään tosi katkonaista, herään tunnin välein pissalle, nukahdan kyllä heti, mutta aamuisin aina ihan horteessa. Päiväunia oon ruvennu nukkumaan, jopa kahdet päivässä. Onko tämä sitä loppuraskauden väsymystä?

Selällään ei voi makoilla, vauva painaa ihan joka paikkaan ja on ihan hirveetä. Oon huomannu että selällään tosiaan tulee paha olo ja alkaa oksettaa ja huimata.

Nopponen ja Minx ihana että teillä on menny mukavammin ja mieli on positiivisempi!

Soonfab oot oikeesti hullun pitkälle päässy kaksosraskaudessa, jes!!

Diabeteslääkärillä kävin tosiaan tällä viikolla ja aloitettiin insuliinit. Pakko sanoa että täällä miun sairaanhoitopiirissä on järjettömän huono hoito raskausdiabeetikoille. Lekuri katto vaan tuota sokerikirjanpitovihkoa ja sano että aloitetaan vain se pitkävaikutteinen insuliini. Olin huuli pyöreenä siinä ja inisin hiljaa vaan että hei, onko miun siis jatkettava yhtä niukalla ruokavaliolla, että ennen kello kahta en voi syödä kun rasvaa ja proteiinia?! Ei muuten mutta jos joudun eläissäni vielä syömään keitetyn munan, en mene takuuseen, mitä teen! :kieh: Eihän tuo vihko kerro muuta kun sen, että millaisia arvoja nykyisellä ruokavaliolla saadaan. No tämä lekuri sitten sanoi, että 2-4 annosta insuliinia aamupalaa ennen. Pitää kuulemma pystyä syömään leipää ja hiilareita ja maitotuotteita aamulla. No tässä kun oon pistäny tuota insuliinia tuon verran, niin sokerit on olleet siellä 10 hujakoilla, LEIPÄPALAN JÄLKEEN!?!? Seuraava aika onkin kuukauden päästä sinne. Tää lääkäri ei siis kyselly miulta mitään, ei ollu kiinnostunu ruokavaliosta eikä muutenkaan ottanu minuu huomioon, kirjotti vaan koneelleen ja siirsi miut hoitajan luo. Kannattais varmaan vähän omaa asennettaan hänen tarkastella:stick:
No, en jauha enempää, ootte varmasti jo ihan kyllästyneitä, miekin oon.

Miten jos ootte olleet ennen insuliinihoidolla raskausdiabeteksessä, millaisilla annoksilla?

Kaikille masuilijoille mukavaa viikonloppua! Tehdään mukavia asioita niissä puitteissa mitkä on meille lasetettu :)

Nippa ja Paksu-Paavo 33+0
 
nippatäti ymmärrän sun tunteen liittyen tohon sokereiden mittaukseen ym. touhuun. Mulla on ollu nyt alkuvuoden aamupalan jälkeinen arvo ok, eli rajan alle, mut nyt tänä aamuna se oli yli. Mietin et voiko se nousta v***tuksen takia :LOL: Kai ne lyö sen insuliinin mulle kans ens perjantaina...Niin ja mitä munaan tulee, kokeile vaihtelun vuoks vaikka täytettyä munakasta (tomaattia, juustoraastetta, tonnikalaa väliin) :)

Selällään nukkuminen mulle ei oo jostain syystä tuottanu vielä ongelmia, mut voi olla siitäkin kun noi kaks jakautuu mahan molemmin puolin, eikä paina keskellä. Monesti kyllä nukun selällään viel sillain, et toinen jalka on koukussa ja selän alla toisella puolella on tyyny tai peittoa myttynä...

Kivunlievityksistä synnytyksessä mulla on ollu ainoastaan ilokaasu ja parakervikaali (joka yleensä ei oo auttanu), mut en oo osannu oikein muuta kaivatakkaan, ollu kaikki synnytykset suht nopeita. Ehkä jos ne ois venyny kauheen pitkiks, ois halunnu jotain muutaki. Kipukynnys tietty jokaisella on yksilöllinen ja mä luulen et mulla on aika korkee...

Synnytystapa-arvioinnista oli pe lääkärin kans sen verran puhetta, että alateitse on järkevintä(kin) lähteä alkuun liikkeelle, koska muutkin on niin tullut ja vauvat on rt:ssä ja sektiossa on kuitenkin omat riskinsä. Tietenkin tilanteet voi muuttua ja voi olla että kuitenkin joudutaan leikkaamaan.

Yllättävän pitkälle tämä ryhmä on päässyt ilman että yhtään pikkukeskosta on syntynyt (koputan puuta, ettei niitä nyt ala tulla) :)
Muutamia viikkoja ja ekat on jo täysaikasuuden puolella, loistavaa!
 
Mie laitan kanssa masukuvia poksumisen kunniaksi. Älkää säikähtäkö, nää on hirveitä! :LOL:







Sitten on kuvia vaatteista mitä oon tehny vauvalle:

haaremihousut (miulla on samasta kankaasta itselläni myös):


farkkuhousut:


collegehousuja:


colleget:


Tein vanhasta äitiyspakkauksen toppapuvusta toppapussin:


sama pussi auki:


edelleen 33+0
 
  • Tykkää
Reactions: dania87 ja Sone*
Makeanhimo vaivaa täälläkin, sama oli esikoista odottaessa varsinkin loppuraskaudessa. Kai se on jotain varastojen keräämistä imetystä varten? :) Koko ajan tekis mieli karkkia tai kahvin kanssa keksiä jne.. Mulla ei auta hedelmät eikä jogurtit tuohon himoon. Sit pitää vaan sitkeesti sinnitellä ilman kun ei koko ajan viittis herkutellakaan..

Kivunlievityksestä Mä en ole kauheesti miettinyt asiaa näin etukäteen, vaan meen sen mukaan miltä silloin tuntuu (jos saan alakautta synnyttää). Olisihan se hienoa, jos pärjäisi kokonaan ilman lääkkeellistä lievitystä :)

Mua jännittää ihan kamalasti ensi viikon ultra, jolloin sitten selviää vauvan koko ja asento. Saa nähdä saanko jo tietää synnytystavan vai saanko kontrolliajan myöhemmäksi. Jos vauva on taas iso niin todennäköisesti syntyy sitten 38-39 viikoilla, joko käynnistämällä tai sektiolla.

Mä olen ahkerasti pessyt vauvan pyykkiä täällä. Kaikki vaatteet on pesty ja jotain muutakin. Miten sitä jaksaa odottaa pientä nyyttiä tänne :heart:

Nallu ja pikkuveli 33+0
 
nippa: Mitään hirveitä ole, muhkea nätti massu :) Ja ihania vauvan vaatteita! Haaremihousut varsinkin! Ootko ite tehny kaavat vai? Vitsi kun sais itekki jotain kivaa aikaseks taas, ei jaksas vaan yhtään! Pitäs käyttää ekana saumuri huollossa ja langottaa... Ompelukoneelle ei huvita alottaa mitään. Oon kyl leikannu kypärämyssyn valmiiks, oottaa ompelua :)

Tänään mies osti miulle rintapumpun, tuli oikee härveli kaupasta ulos, hieno suoritus :) Maidonkerääjiin se homma kyl sit jo tyssäs ;) Kirppikseltä löysin hoitoalustan ja Pop:in kivan raitapaidan :) Kyl väsyttää, käytiin siis joensuussa kaupoilla ja meiltä ajaa sinne sen parisen tuntia melkeen joten pikkasen turvottaa...

Oudon tuntusta aina kun istuu vessaan niin kohtua nipistelee tosta keskeltä :confused:
 
Höh, kirjoitin pitkän pätkän mutta se katos johonkin bitti-avaruuteen... Pitää yrittää uusiks.

Anyway- mulla alko eilen sitten se pitkään kaivattu mammaloma :) taintarkemmin ekaks vähän lomaa ja mammalomaa helmikuun alusta eteenpäin. Outoa, ettei tarvitse miettiä töihin menemistä maanantaina. Olenkin ajatellut käyttäväni aikani kampaajalla, mani-ja pedikyyrissä, yms, yms. On jäänyt itsestäni huolehtiminen minimiin viime aikoina, töiden ja totaalisen uupumisen takia. Tosin pitää myös alkaa pakkaamaan tavaroita kotona koska muutamme aika pian vauvan syntymän jälkeen ja on varmaan fiksua saada aika paljon valmiiksi ennen kuin pieni tulee taloon..

Nippatäti- mun maha näyttää about saman kokoiselta.. Mulla oli SF mitta 32+0 34cm ja tuntuu, että sen jälkeen on oikea kasvuspurtti tullut. Huoh! Ihmiset katsoo hieman säälivästi kun sanon, että maaliskuun alussa olisi laskettu aika. Oot muuten ihania vaatteita saanut aikaiseksi! Mäkin haluan ommella! Puuttuu vaan ompelukone ja ompelutaidot..

Mam-87 juu, musta hoikentaa kivasti :)

Makeanhimovaivaa täälläkin ja kun on vatsalla tuota kokoa niin paljon, niin koko ajan on ihan hirveä kamppailumitsensä kanssa, ettei tuota lasta enempää sokerilla kasvattaisi (mulla ei todettu RD:tä vaikka vahvasti sitä odotin).

Meillä oli kunnan synnytysvalmennus/info viime viikolla (Köpiksessä on sellainen kerran kuussa pari tuntinen monelle äidille/parille kerralla) ja näyttivät sitten synnytysvideon. Pitää myöntää, että onneksi en ole siellä ala-päässä tapahtumaa todistamassa :) monet miehet myös hieman kalpeina sitä katselivat..

Kivunlievitystä ollen jonkun verran miettinyt ja olisihan se kiva jos selviäisi suihkulla/kylvyllä ja ilokaasulla, mutta varmaan epiduraalin otan jos ihan mahdottomaksi menee..

Eipä muuta just nyt tule mieleen, muuta kuin kivaa illan jatkoa!

Rena ja poju 33+3
 
Sone Joo siis haaremi-housut on maailman helpoin tehdä! ne on vaan kaks suorakulmion muotosta palasta ja yksi neliön muotonen palanen ja vyötärökaistale. Se neliön muotonen tulee niinkun poikittain tuohon haaruksiin. Mie otin noihin collegeihin mallin sellasista kirpparilta lydetyistä housuista ja leikkelin vaan kankaita ja ompelin. Visti, saumuri olis ihana!! mie sellasella kolkyt vuotta vanhalla singerillä ompelen, se on varma kun tauti mutta mitään hienouksia ei voi tehdä. Mie oon tuon ompelukoneen ja kankaat jättäny suosiolla olkkarin lattialle levälleen, niin voi aina kun haluaa, ruveta hommiin. Mie kun en osaa kaavoja käyttää, enkä suunnitella ikinä mitään, niin sit säädän jotain vaan -joskus ne onnistuu :LOL:

Nyt seuraa tyhmä kysymys: Mikä ihme on tämä mystinen maidonkerääjä?

Niin ja sone miulla nippailee kanssa kohdunsuulta vähän väliä, en tiiä mitä se on, olisko jotain normaalia kuitenkin? ei tunnu miusta silleen hälyttävältä?
 
Viimeksi muokattu:
Nippatäti Nättejä vaatteita ja tuo toppapussukka varsinnii hienosti uudelleen muokattu =) Hieno!
Ja ihania massuja täällä.

Jajaja..Särön laittaman linkin kävin lukaseen...Ite aattelin ostaa (toivottavasti muistan) niin rintakumin,on ollut apua aiemmissakin imetyksissä ja sairaalassa ei niitä ehken muistaakseen oo...nii ostan omat sinne sairaalaan jo.


Jemimi ja pikku-ukko 31+6 (huomenna poksis)
 
Jemimi Mulla on kans sellanen mielikuva et synnärillä ei olis rintakumeja.

Nippatäti Onpa sulla kinkkiset nuo sokerit, jospa oikee insuliiniannos löytys ja alkas pysymään arvot kurissa. Voin kuvitella et ei paljo pelkkä kananmuna houkuttele joka aamu. Siihen päälle vielä noin tökerö lääkäri niin voi kökkö! :( Ihania on kyllä nuo sinun tekemät vaatteet! Hyvä keksintö tuo toppapussukka! Minulla on kaks pakkauksen pukua, pitäsköhän tuunata (=tuunauttaa äidillä) toisesta tuommonen!? Niin, ja se maidonkerääjä laitetaan toiseen tissiin siks aikaa kun vauva imee toisesta. Mulla ainakin valu ihan norona siitä toisestakin tissistä! En kerenny sit tuota maidonkerääjää käyttää kun imetys piti lopettaa mut jos tällä kerralla onnistus.

(.) Minä sain tänään tehtyä ihan listan siitä mitä vielä tarvii hommata ennen synnytystä, sairaalakassista kans kirjottelin mitä tarvii niin sit on helppo pakata. Meinasin teettää äidillä jonkinlaisen tissienlämmittimen, jos neulomalla tekis. Jos se suojais siltä rintatulehdukselta. Ja kauratyyny pitäs hommata, on hyvä synnytyksen avautumisvaiheessa ja sit myöhemmin hartioilla. Mulla jämähti ainakin hartiat alussa kun en osannu rentouttaa lihaksia imettäessä. Ja sillä tyynyllä saa kans helpotettua pakottavia tissejä kun maito pakkaantuu.

Särö ja Jalo 34+1
 
Särö, se oli maailman helpoin tehä toi pussukka, vedin vaan molemppien lahkeiden sisäsaumat auki ja ompelin ensin sen sisävanu-osan yhteen (senhän ei tarvi ees hirveen siistiks jäädä, kun siihen tulee päälle tuo kangas) ja sitten tikkasin yhteen ton päällikankaan. Kun tuo puku on vaaville liian iso kun se tulee, niin pussihan passaa mainiosti! Teetä ihmeessä, on niin nopsa homma! Miulla meni ehkä 15 minuuttia tuohon..
 
kaz
Jemimi: Minä sain esikoisen kohdalla laitoksella rintakumin lainaan. Kätilöltä kysyin että saako sen pitää niin kielsi ja totesi että aika paljon niitä häviää äitien mukaan. Mies kävi sitten laitokselta lähdettäessä ostamassa mulle omat, mutta ne oli pienempää kokoa. En jaksanut silloin veivata ja pyytää ostamaan isompia, joten ostin ne nyt.

Kaz 32+ 5
 
Haaremihousut vauvalle:
lahkeet(luonnollisesti näitä kaksi: 34 cm x 22cm, haarusneliö: 34cm x 34cm vyötärökaistale: 20 cm x 44 cm ja "lahkeensuut": 14 cm x 20 cm

Nää mittasin just, en oo siis ite mmitenkään mitannu noita, kunhan vaan leikkasin.. Ne asetellaan niin, että tosiaan sen neliön vierekkäiset sivut ommellaan samaan lahjekappaleeseen kiinni. Sitten vaan ommellaan vyötärökaistale (joka voi olla resoria tai niinkun tässä kaksinkertasen kaistaleen sisään voi laittaa kuminauhan) kiinni isompaan aukkoon mikä muodostuu ja nuo pienet lahkeensuut sitten kiinni kahteen pienempään aukkoon (nekin voi olla resoria tai sitten käännettynä tälleen niinkun näissä ja sisällä kuminauha)

Vielä kuva, josta saa vähän paremmin selvää, tuossa näkee sen kolmion mikä siitä neliöstä muodostuu haaruksiin!



ainiin ja noita kulmia saa tasoitettua sitten kun ompelee vyötärön ja lahkeet kiinni, pienet kulmat jää muuten yli mahdollisesti, ne vaan ompelee niin että tulee kivat.

Ihan paskat ohjeet, anteeks :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Nippa Ihan hyvät ohjeet, ja noin mittoja mie kaipailinkin, muotoilen sitten omellessa lisää :) Joskos sitä jaksas tänää ommella, *ituttaa vaan toi saumuri kun ei toimi kunnol :kieh:

(.) Eilen illlal oli pyörrytyskohtauksia ja meinas tulla sen johdosta paniikkihäiriö mut selvisin kuitekin ku järkeilin itelleni että niskat ne vaan on jumissa. Hitto miten inhottavaa kun ei uskaltanut paljon liikkuu sohvalta sen huimauksen takia.
En tiie oisko se loppuraksuaden oireita sekin, onkos muilla huimausta?

Sone ja Paavo rv 33 :heart:
 
Sone me asutaan tosiaan joensuussa, niin mie oon jo haaveillu että vien pikku-Paven pyörähtämään Ilosaari-rockissa noi haaremihousut jalassa. En oikein osaa ees kuvitella mitään söpömpää:heart: Tee ihmeessä, aika harvalla vauvalla on noin cooleja pöksyjä! Ja vaippa mahtuu sisään ainakin!
 
Masupäivitystä:



Vihdoin menny satanen rikki mahanympäryksessä :)

Mukava kun täällä moni pääsee vielä kurkistamaan pientä ultrassa ja saa kokoarviota, minä menen loppuun asti ihan mutulla. Lääkärineuvolaa ei enää oo eli ultralla ei enää katota vauvan kokoa eikä kohdunsuun tilannettakaan tsekata jos ei jotain syytä ole. Viimenen tieto vauvan koosta on 27. viikolta. Silloin koko oli hieman keskiarvon alapuolella mut nyt sf-mitta kulkee keskikäyrällä et kai siellä sellanen 2,5-kilonen pötköttelee. Onpahan mukava arvuutella syntymäpainoo kun ei oo tosiaan muuta kun mutu-tuntuma :) Täällä päin ei muuten jälkitarkastustakaan tee enää lääkäri mikäli kaikki on menny ihan normaalisti :O

Bingo Me tehtiin nimilista jo jokin aika sitten mut nyt ei pitkään aikaan ole niitä makusteltu, mahtaako enää ykskään ehdotus tuntua hyvältä :D Esikoiselle oli hirveen vaikee keksiä nimee mut jotenkin tälle toiselle niitä ehdotuksia putkahteli ihan luonnnostaan. Vähän sen mukaan valitsin et sointuu esikoisen nimen kans mut ei oo kuitenkaan liian samanlainen. Mut lopullista päätöstä ei vielä olla tehty, paitsi 2. ja 3. nimi ovat aika varmat. Varmaan vasta sitten päätetään kun vauva syntyy.

Särö ja Jalo 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83 ja Sone*
Vauvan liikkeistä on ollu puhetta täällä. Täällä tuntuu enemmän jotain ilmeisesti möyrimiseksi kutsuttavaa ja usein näkyy ja tuntuu ihon läpi jotain :) Varsinaisia potkuja ei oo tullu enää tunnettua oikeestaan aikoihin.

Kivunlievityksestä toivoisin että selviäis ilman lääkkellisiä kivunlievityksiä. Mut koska uskon tosi kipuherkkä olevani, niin tilanteen mukaan kuitenki. Myös kotona ajattelin yrittää kärvistellä suht kauan.

Sterilisaatiosta oma henkilökohtanen mielipiteeni on että kannattaa kyllä miettiä tosi tarkkaan. Jos mieli vaikka joskus muuttuiskin. Itsekin joskus nuorempana ajattelin huvikseni että voishan sen tehä sit jos paljo lapsia on esim nelikymppisenä mut ei ole mitenkään ajankohtainen asia tietenkään mulle tällä hetkellä, kun eka vasta tulossa ja ikää se 20 v :D Mut tuntuu kyllä niin lopulliselta että kannattaa tosiaan kunnolla miettiä.

Mulla ei ole sf-mitan ottaminen sattunu, ainoastaan kerran sattu ku lääkäri paino niin kovaa sitä mitan toista päätä sinne häpyluun päälle minne lie.

Te jotka makeanhimosta puhuitte, niin kyllähän ne herkut voi sillon tällön itselleen sallia. Ei kai sitä niin ankara tarvitse olla? No ymmärrän että rd:ssä on tarkkaa mut jos rd:tä ei ole.

Nukkuminen
sujuu mulla hyvin kyljelläni.

Nimistä oli puhe kanssa. Ite ajattelin ennen että haluan sellasen erikoisemman nimen mutten liian erikoista. Mutta koska nykyään kaikki tuntuu antavan erikoisen nimen niin haluankin antaa ihan suomalaisesta kalenterista nimen. Pakko olla erilainen :D Se ollaan päätetty jo, ja kyseistä nimeä on 2310 ihmisellä suomessa, eli ei ole mikään sellainen mitä joka kulman takaa vastaan tulisi. Yleistä nimeä en kuitenkaan olisi halunnu, ja en edes tykkää monista tavallisista nimistä.

(.) Jäin sairaslomalle nyt viimeiseks kymmeneks työpäiväks, hain loman perjantai iltana. Alko vaan tuntumaan et niin on parempi. Ja eilen toisaalta sain vahvistuksen sille kun koko himskatin aika kun oltiin keskustas ostoksilla, niin vähä väliä tuntu kurjalle navassa ja se sai mut kävelemään hitaammin. Terkkari arveli että se vauva siellä just jotenki liikkuis sitä vasten, tai sit se vois johtua tosta venyvästä mahastakin. Ei kuitenkaan näytä kovin monia vaivaavan? Tosi ikävän tuntuista vaan.

Perjantain neuvolakuulumiseni:
Paino 62.7 (200 g pienempi ku viime viikolla. Ehkä se oli se mun viikon kestävä vesiruikuli)
Paineet 117/74
Pissa ok
Hemoa ei otettu (sanoin ettei varmaan tarvii ottaa kun viimeks otettii ja se oli hyvä ja oon taas syöny rautaaki ku epäilin löysän mahan johtuvan ehkä siitä. Oivoi, ja vielä pitäs synnyttääkki ja mua inhottaa jo jotku neulatki :D)
Sf 29
Syke +138 (monina edelliskertoina ollu 145 mut ei kai siinä mitään outoa ole..?)
Liikkeet ++

Omppu ja vauva 33+5
 

Yhteistyössä