Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

heikku88 mä oon kans niin utelias etten malta aina olla kysymättä, on tiedetty molemmista etukäteen, mut pidetty lähes omana tietonamme. Isovanhemmille kerrottu. Nytkin tekis mieli kysyä, kun tuntuu että kaikki vaatteet esim on niin joko tytöille tai pojille, tosi vähän on unisex juttuja. Ja nyt kun meillä on kaikki niiiiiin pinkkiä, jos onkin poika... vaikka pääasia että ois terve ja et kaikki menis hyvin niin silti ois ehkä ainakin halvempi, jos ois kolmas tyttö ;) kuinka niin materialisti ?
 
Joku taisi kysyä edellisesäs ketjussa testaileeko vielä. Nostan käteni! Oon testannut edelleen joka aamu. Aluksi halusin testata, että näen todella viivan vahvistuvan ja että saan digiin 2-3, koska edellisessä kierrossa sain viivan ja sain digiin 1-2 ja sitten kuitenkin alkoi vuoto, jotenkin nyt kun näen viivan vahvistuvan ja viikkojen lisääntyvän niin tiedän ettei ainakaan ole kemiallinen. No nyt on tosiaan viivat pysyneet hyvinä, niin nyt sitten tuhlaan muuten vaan loput testit, koska toivon etten niitä uudestaan tarvitse lähiaikoina :whistle:

dpo 13, dpo 15 ja dpo 17. Dpo 13 tuli digiin 1-2 ja dpo 16 2-3. Vähän kuumottaisi tilata vielä yksi digi, koska esikostakaan en koskaan testannut 3+, mutta ehkä maltan varhaisultraan.

Unien näkeminen raskaana on outo juttu, mullakin alkoi heti dpo 7 jälkeen filmit pyörimään öisin päässä ja mielessäni ajattelin, että olisko tärpännyt kun oli niin outoja unia, jotka muistaa hyvin. :popcorn: Ompahan aina aamusin kerrottavaa miehelle, kun mitä milloin on unissa tapahtunut.

Oireina täällä on vain pienet nippailut vatsassa ja iltaisin alaselän särky. Ei muuta. Esikosta pahoinvointia oli rv8-12, jolloin sitten halailtiin pönttöä. Itse olen täysin vakuuttunut, että tämä olisi myös poika, koska olen aina ajatellut, että saan kaksi poikaa :D Tosin mies on vakuuttunut, että saamme tytön, koska hän oli nähnyt unen tyttölapsen syntymästä. Esikoisen jälkeen lupasin miehelle, että jos seuraava kerta tulee, niin emme ota sukupuolta selville. Mutta toivon, että lopulta mieskin olisi yhtä malttamaton, että haluaa tietää kun tai jos sen aika tulee :stick: Mutta siihen on vielä aikaa, toivotaan että siihen asti edes päästään.

Unto-Helmiina Tuo on kyllä totta, että miettii kuinka paljon helpommalla pääsisi kun lapset olisivat kaikki samaa sukupuolta! Vaikka on vain yksi lapsi niin tuntuu, että vaatetta ja muuta kampetta on niiiiiiin paljon ja kaikki poikamaista tai unisexiä, että voi härregyd jos pitäis alkaa ostamaan jotain herkkiä vaaleanpunaisia tyttövaatteita, niin tässähän joutuisi perikatoon ja pitäisi ostaa jo isompi talo, että kaikki mahtuu varastoon :D
 
Täällähän on jo mukavasti porukkaa :)

Minä myös teen huomenna vihoviimeisen testin, koska menkkojen kuuluisi huomenna alkaa. Tehty jo kaksi haaleaa plussatestiä mutta tehdään nyt se viimeinenkin. :D

Viime raskaudessa oksensin aamusta iltaan jo näillä viikoilla. Sängystä ei jaksanut nousta mihinkään, nyt olo on ihan oireeton ja virtaa riittää normaaliin tapaan! Silti vahva usko että toinen tyttö sieltä on tulossa.

Minä myös painin sen sukupuolen selvittämisen kanssa! Viime raskaudessa emme ottaneet selville miehen toiveesta. Raskaus oli hermoja raastavaa mutta kyllä ponnistuksessa oli kiire saada tyyppi ulos että nähdään kumpi tulee :D

Millipilli ja dude 3+6
 
Helvetti, mulla taitaa olla alkava hiivatulehdus. Joo, edellisen raskauden melkeenpä ainoat oireet oli pari hiivaa ja pari pissatulehdusta, joita siis kumpaakaan ei oo ikinä ennen ollu. Kannattaakohan se hiivalääke hakea niinku varalta? Ei kai siitä haittaa oo?

Oli muuten, ja on siis edelleenkin, älyttömän kätevää kun esikon vauvaryhmässä sattui yks äiti oleen lääkäri :) minkäs alan ihmisiä täällä on? Ite oon puheterapeutti.
 
Heipsis! Minä tulin kurkkimaan teitä maalismasuja, mutta itse en vielä uskalla ilmoittautua mukaan.
Mulla oli joku megaovis, testit 4-5 päivää plussalla (kunnes ne loppu). Heti dpo 4 jo aloin saamaan jotain haamua tikkuun. Eilen dpo10 selvä haamuplussa sofin 25mlU ja selvä haalea plussa wondfon 10mlU puikolla (no okei, 6 tein kaikkiaan ja eri merkkejä:D). Tänään viivat vahvistuneet hyvin eilisestä (seuraan nyt sofilla ja wondfolla). Mie en koskaa ole saanu noin selvää viivaa dpo10 ja kun se oli tänään vahvempi ku eilen.. kävin hakee digit mut pelottaa tehdä se. Kysynkin! Milloin se kannattas tehdä? Lauantaina ois dpo14 ja viimestään menkkojen alkamispäivä.


Tässäpä kuvaa vielä.. (Kaikki kuvat otettu testiajalla niin ovat vertailukelpoisia) ylemmät aina eilen dpo10 ja alemmat tänään dpo11. Voiskohan noilla viivoilla saada millo digiin sen 1-2 vaikka?

Oireista: unia, ihan sekoja! Väsymys törkeetä, alamahalla jomotusta/painetta, maha ja nivuset aivan täynnä hormoninäppylää.. ne tuli eilen ja lisiivät kovaa vauhtia. Huimaa ja ajoittan huonoa oloa. Turvottaa alamahasta ku ois oikeesti pidemmällä. Pidän oireita kyllä melko aikaisilla päivillä tulleina.. sekin ihmetyttää.

Mut mie nyt vielä seuraan juttujanne ja ilmottaudun mukaan ja olen riesaksi asti täällä jos vaan nuo testit jatkaa vahvistumistaan
=)
-Nelli-
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei hookoo :( Toivottavasti pian jää pieni mukaan koko ajaksi.

Onnea nelHM! Se viiva tuli siis sittenkin :) Tee vaan digi jo vaikka heti. Viimeistään lauantaina voit ihan hyvin tehdä. Tervetuloa mukaan!

Tulin tässä hiukan helpottuneena kertomaan, että tänään on tuntunut ihan uudenlaisia tuntemuksia tuolla alavatsalla. Ihan selkeästi painaa ja pakottaa tuolla häpyluun takana. Niinsanotusti tuntuu kuin olisi pallo mahassa. Ja kerran repäisi oikein reippaasti oikeasta nivusesta kun nousin ylös.
Luovutin ja hain mammaverskat kun en jatkuvasti noita parempia mammahousuja jaksa pitää ja yksinkertaisesti en mahdu tämän turvonneen pallomahani kanssa normaaleihin housuihini.

Unista. En ollut edes tajunnut ennenkuin nyt, että olen tosiaan viimeaikoina nähnyt todella omituisia unia. Viime yönä heräsin uneeni enkä hetkeen ollut ihan varma oliko se tosiaan ollut unta. En vaan enää muista mitä unessa tapahtui. Toissayönä taisi olla kun näin unta, että jehovantodistajat tulivat jälleen kerran ovelle käännyttämään ja eivät millään taaskaan uskoneet että kiitos mutta ei kiitos. Lopuksi jo kuolleen vaarini henki tuli eteiseen ja ovelle ja ajoi jehovat muualle. Tämän jälkeen vaari katsoi minuun, hymyili ja hävisi. Tähän heräsin, enkä saanut ihan hetkeen enää unta.
 
Viimeksi muokattu:
Joo olis kyllä kätsyä jos tämä kolmaskin olisi tyttö. Siskollani 3 tyttöä, miehen nuorin sisko on 3,5v, ja miehen veljellä on tyttö. Ei siis pikkupoikia lähimaillakaan :D
Minäkin testasin tänään vielä, kuvaa en ottanut. Räikeä viiva tuli. Nyt siis 5+2

Hookoo-82: voimia kovasti!
 
Viimeksi muokattu:

Dpo12

Sofi selkeesti vahvistunut eilisestä, wondfosta en tiiä. Aionkin tehdä huomenna vikan sofin, lauantaina dpo14 ja ostan apteekin oman ja toisen digin vasta ku ois rv5+0. Sit mä tuun tänne virallisesti jos lauantaina jo vahvat viivat =)
 
  • Tykkää
Reactions: Lillitys
nelHM mielestäni ei epäselvää<3 onnea!

HooKoo :hug:

Ite tein tänään digin: raskaana 2-3, eli nyt on varmaan uskottava. Toki vasta kahta eri merkkiä kokeiltu ;) rfsun x3 ja toi digi. Nyt ei muuta kun odotetaan neuvolaa ja vsrhaisultraa, ja tietenkin toivotaan että kaikki hyvin omassa navassa ja muiden navoissa <3
 
Onnea kaikille plussanneille maalismasuille! Kai minäkin uskaltaudun jo kurkkimaan tänne kun viivat näkyy mutta menkkoja ei :D

Listaan saisi lisätä siis LA 4.3./Vappuvaavi/31v/2.lapsi/Sairaalaa ei olla viel päätetty. Plussa tuli hitaasti, vasta sunnuntaina, vaikka nyt olisi 5+1 :) Varovaisin mielin vielä, toivotaan että päästään kaikki loppusuoralle ja maaliin asti! Eka neuvola täällä 21.7 ja samalle viikolle varhaisultraa suunnittelin, viimeksi kävin myös kun oli vuotoja alussa vaikka kaikki olikin sitten kunnossa. Sen jälkeen kerrotaan varmaan perheille niinkun viimeksikin, kun luulen että tää maha pullahtaa nyt toisella kerralla esiin aika ripeästi niin ei ekaan ultraan asti peitelläkään voi :D
 
Piti vielä kiittää Pecanpieta hienosta ketjusta! :) Mä kannatan myös tota mahdollisimman yksinkertaista listaa, siinä menee muuten liikaa aikaa päivittäjällä kaikkien päivämäärien kanssa, ja lopulta kun maaliskuulle ehtii vielä aika moni niin lista on pitkä.. :)

Ja mahtavaa NelHM että plussasit!!

HooKoolle pahoittelut :( :(

Pidän peukkuja vielä teille, joilla plussaa odotellaan!
 
Huhhuh, aika jännää tämä odotus. Vaikka 4-vuotias esikoinen on jo, niin silti vähän pelotti kun kakkosen tekemisessä meni 8 kuukautta. Hirvitti, että tuleeko se plussa koskaan :D no, nyt mennään viikoilla 5+1 ja toistaiseksi kaikki hyvin. Neuvolaa varaamaan seuraavaksi, kun nyt jo uskallan luottaa että ne menkat ei tosiaan yhtäkkiä ala.
 
Tervetuloa kaikille uusille plussaajille!! :heart: Ilmotelkaa jos jotain tietoja on väärin, kun näitä päivityksiä tekee esikoisen päikkäreiden aikaan, niin tulee tehtyä samalla myös miljoona muuta asiaa niin ei ehkä mee kaikki ihan oikein :D

s4nnn Esikosta sain suht vahvan viivan ja digiin 1-2 dpo 10, tosin sitten raskauden edetessä LA aikaistu viidellä päivällä, joten mahtoiko sitten olla jo enemmän dpot silloin. Ja tässä dpo 13 tuli jo selkeä viiva, joka olisi kyllä näkynyt jo aikaisemmin jos olisin testannut. Ehkä silloin dpo 13 pitäisi alkaa näkymään jonkin sortin viivaa viimeistään :) Ellei sitten kuulu niihin, joilla viiva ilmestyy joskus tosi myöhään. Toivottavasti sieltä plussa pärähtää kun pääset testailemaan!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tuli plussa testiin dpo 12. Aikasemminki olis varmaan näkyny jos olis testannu.
20140623 235410

Koko testisuora kuivana
20140630 002441
(Vaihdoin tähän oikeen kuvan. Ensimmäisessä ei ollu viimesintä)

Ainakin omasta mielestä vahvistuu hyvin tuossa alussa. Silti pieni pelko siihen ultraan saakka että onko kaikki varmasti hyvin.

Suorasta puuttuu 27.6. tehty digitesti johon tuli se 2-3. Huomenna teen vielä sen viimeisen digin.

Aikaisemmissa raskauksissa ei pelkoa ettei näkynyt kun oli molemmat jo niin pitkällä ja sydänäänet kuuluivat voimakkaina jo heti ensimmäisillä neuvolakäynneillä. Ensimmäisessä raskaudessa meni tuo rv12 ultrakin vahingossa viikolle 13 kun ei kukaan osannut yhtään arvioida miten pitkällä raskaus oli. Joutui pelkäämään ja jännittämään paljon vähemmän noissa aikaisemmissa kun olivat salaa menneet niin pitkälle. Tätä kolmosta kun ruvettiin oikein tekemällä tekemään niin joutuu jännäämään alusta saakka kaikessa.
 
Viimeksi muokattu:
Mun on nyt pakko kysyä että miks te testaatte jatkuvasti? Eikö tuo ole kauhean stressaavaa? Ensinnäkin, kun se kerran tulee se viiva, niin silloin on raskaana. Toisekseen, ei ne hormonit heti ala hupeneen jos vaikka käviskin niin huonosti että alkion kehitys lakkaisi. Että ei se tikku sitä näytä piiiitkään aikaan. Toki jokainen tekee niinku haluaa, kunhan ihmettelen :D
 

Yhteistyössä