Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

S4nnn Olen niin pahoillani! Jaksamista ja onnea yritykseen. Kyllä sinä vielä odottajaksi pääset <3

Nyt anteeksi kun en nikkejä muista vielä ja puhelimellä edellis sivulle selaile nyt.. mut sie joka neuvolassa kävit. Aika mielenkiintoinen asenne th:lla ollut. Ei kauheesti kyllä rohkaise nauttimaan alkuraskaudesta. Mutta onneksi sentään muuten oli asiallinen.

Huvipuistoista En tiedä miten asia oikeesti on mutta ite en lähtis vaikka alussa onkin vielä.

Ja joku kyseli tosta mun mahasta että mitä käy jos vedän sisään.. ei kauheesti mitään :D. Just anoppilassa oltiin.. Katotaan millo kysyy. Hän on ainut joka tietää km:sta ja vois aavistaa että yks ois vielä toiveissa. Mut muut suku ja kaverit.. veikkaan että tulee isona yllätyksenä.

Mulla muuten rantautui paha olo tänään. Ja spagettia en sit syö ainakaan seuraavaan 8kk:een! Tuli kyllä nii kamala olo siitä että huh! Kahvi uppoo vielä.

Mitähän kaikkee jäi taas kommentoimatta? Kyllä luen aina vaikken kaikkeen muista kommentoida =)
 
Viimeksi muokattu:
efi
Hei kaikille!

Voisin varovasti liittyä mukaan

19.3/Efi/28/2. Lapsi/ulkomailla

Kerkesin käymään jo lokakuun lutusissa pyörähtämässä, mutta sieltä poistuin noin rv 8 keskenmenon vuoksi. Yritystä takana nyt 1,5 vuotta vaikka esikoinen tuli oikeastaan ilman yritystä. Tämä on yrityksen aikana toinen raskaus. Toivottavasti pääsen tällä kertaa pidemmälle kun viimeksi. Siellä lokakuisten ryhmässä kävi kyllä sillon aikamoinen kato. Jotenkin tuntui, että keskenmenoja oli hämmästyttävän paljon. Toivottavasti meidän ryhmä on onnekkaapi, vaikka joitain menetyksiä on jo tainnutkin tulla. En ole vielä hirveästi kerinnyt ketjua selaamaan.

Eilen olin jo ihan hermoraunio, koska mulla ei oo vielä oikeestaan mitään raskausoireita!! Aiemmissa raskauksissa oon aina tiennyt jo ennen testiä olevani raskaana, mutta nyt on vaan rinnat turvonnut ja nännit herkkinä. Painaa kuitenkin se keväinen keskenmeno mielessä, vaikka yritän suhtautua siihen tyynesti. Tänään päätin olla tyytyväisesti raskaana ainakin niin kauan kun ei ole edes vuotoa. Eihän sille sitten mitään voi jos menee kesken, mutta kyllä se nyt jo toisella kerralla iskisi kovempaa kun viimeksi…

No ehkä raskausoireena voidaan mainita se, että oon ihmetelly jo neljä päivää, että kuinka tuo pian 3v. esikoinen on niin harvinaisen ärsyttävä… Tänään jouduin tunnustamaan itelleni, että se vika taitaaki olla mun hermoissa eikä lapsessa --> raskausoire!!

Vielä olis melkeen kaksi viikkoa aikaa ensimmäiseen lääkärikäyntiin ja siellä varmaan ultrataan. Ainakin viimeraskaudessa lääkäri halusi ultrata joka kerta. Kovasti sitä odotan ja toivon, että siellä löytyy syke! Sen jälkeen ehkä uskallan luottaa siihen, että meille tulee vauva.

Nyt siis raskaana kunnes toisin todistetaan,
Efi 4+6
 
Tervehdys kaikille :)

Täältä liittyisi varovaisesti mukaan yksi ensi kuussa 41v täyttävä kolmatta lastaan odottava äityli. Liityin tuonne 40+ odottajiin mutta siellä toooosi hiljaista ja olis kiva mietteitä jakaa/purkaa tässä taas niin jännässä elämäntilanteessa :) jos vaan huolitte mukaan ;)

Ennestään 9 ja 4 vuotiaat lapset sekä km vuosi sitten rv7+6, melkeinpä tasan vuosi meni ennenkuin tärppäsi uudelleen...ja nyt varovaisin mutta niin onnellisen toiveikkain mielin odotetaan :heart: ja laskettu aika olisi 15.3

Vauvahaaveita#3 5+3
 
neIHM ihan huikee maha :) näytät tosi hyvältä. Mä näytän iltasin ihan vaan lihapullalta..

S4nnn osanotot täältäkin! Toivotaan että pian tärppää ja pääset nauttimaan odotuksesta <3

En yhtään nyt taas muista mitä täällä on, puolet meni ohi kun lueskelin, tänään ollu kyllä ihan kauhee olo.

Mun eno on mulle ihan maailman tärkein ihminen ja odotin kun kuuta nousevaa että saan tänään hänelle kertoa, no kerroin hänen lapsilleen siinä hetkeä ennen. No kun päästiin samaan kahvipöytään niin pikkulikka 10v täräyttää "toi emmi on raskaana" .. Oikein kiva.

Olen säilyttänyt hääpukuani mummullani ja aina kun täällä käyn niin sitä ihailen ja sovittelen. Joka kerta se on huomattava että huonommin ja huonommin se vaan menee kiinni. :D

Millipilli ja dude 5+6
 
Kiitos ihanaiset kauniista kommenteista tuosta mun römpästä. Oikeesti lämmitti mieltä <3

Ja kiva saada ulkomaanvahvistus joukkoon. Sekä muita uusia taas =).

Joku mainisti että lokakuun pinossa oli paljon keskenmenoja.. itse olin syyskuisissa 2014.. en jäänyt seuraamaan kui moni siellä sai mut en ainut ollut. Toisin taas kesäkuisissa 2013 missä kuopusta odotin, oli tosi vähän keskenmenoja. Toivotaan että nyt päästäis vähällä niiden suhteen. Ikävää kuitenkin että kait niitä aina jokunen mukaan mahtuu, valitettavasti.

Omaa napandeerusta. Alaselkään on alkanut juilimaan. Se on ollut kahdessa edellisessä voimakkain alkuraskauden riesa ja ihmetellytkin miksi ei nyt ole koskenut. Itse yhdistän sen kohdun kasvukivuiksi. Omistan hyvin pienen kohdun ja se kun alkaa paukkua niin tuntuu myös selän puolella. Pissattaa edelleen koko ajan. Väsyttää ja hermostun ihan turhista.. tosin onneks en iha koko aikaa. Miehelle tiedostamatta kuulemma kuittailen kaikesta. Kuopusta paijjaan ku vauvaa :D. . No eihän se ole ku 1vee.. ihan vauva siis. Sit mun alakerta on iha turvoksissa. Oviksen aikaa on aina mut nyt jäi päälle tää tila :D. Minä niin odotan sitä ultraa. Ihan jännittää ja pelottaa mitä näkyy. Vielä ois tasan 2vkoa. Sit soitan vasta neuvolaan. Täällä ei oikein ymmärretä että jotkut haluaa useamman lapsen. Viime raskaudessa tivattiin ehkäisyasioita todella törkeellä tavalla kesken odotuksen ja kun ei oltu asiaa mietitty niin haukuttiin että "te vaa sit jatkatte tuota lasten tekoa holtittomasti" :O. Ja just tuon sanojalle en mene ikinä. Onneks ei ole minun alueen th.. on oikein ehkäisy kiihkoilija koko akka. Ni soitan ku ultrassa (toivottavasti) raskaus varmistunut.

Tulipas taas runoiltua. Sori.

Muoks. Ei hitto mitä soperrusta ilman rivivaihtoja jne :D :D :D. Kertonee siitä kui paljo tästä haluis ja ois tarve jauhaa.. pikkuruisesta salamatkujasta <3
 
Viimeksi muokattu:
s4nna :heart:

Mä kävin tänään ekan neuvolan, 7.8. Ois ultra :) ei oikein mitään ihmeitä, perus mittaukset ja verikokeita ja nippu papereita :)

Mulle vois muokata

laskettuaika hyppäs pari päivää eteenpäin eli 11.3.

U-H ja Yrmy 6+0
 
Voimia S4nnn!

Tuo masu on oikein suloinen nelHM :) Minulla turpoaa vain jalat ja nekin on sitä tehneet ennenkin helteillä, tuskin liittyy tähä tilaan siis.

Vähäoireisuus raastaa täälläkin :( Lievä alamahakipukin tais loppua eiliseen. Kun nyt osais olla stressaamatta turhia!

Nyt kiireesti töihin. Mukavaa päivää kaikille! :)
 
Mullakin tuo vähäoireisuus vähän häiritsee, mut toisaalta ei mulla aikasemmistakaan oo ollu kauheesti oireita. Tää koko raskaus tuli vähän yllätyksenä kun luultiin ettei miehellä ole niin hyvälaatusia uiskentelijoita. Miten sen nyt selittäis.

Mulla aikasemmat lapset iältään 4v,5v ja enskuussa 1v täyttävä. Miten muiden aikasemmat? Miten ootte aatellu kertoa lapsillenne kun se aika koittaa? :)

Siis tää mun liittyminen tänne, täytettä tohon eli oon 25v ja synnäri on LKS ( en saa punasella sitä ku puhelimen kanssa tätä plärään).

Minä ja napa 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin on yksi vähäoireinen..tosin viikkojakin on kasassa vasta viisi,mutta jotenkin muistan,ettå esikoisesta alkoi oireet ja varsinkin pahaolo heti. Nyt oli alkuun vaan vihlontaa masussa..oineastaan ei muuta..:O

Noh,kait n ehtii alkaa. :)

Neuvola-aika meni elokuun puomeen väliin,kun meiän hoitaja on lomilla,silloin on viikkoja jo melkee kymmenen..noh,mutta eka neuvola tais ollakkin vain paprujen täyttämistä,ei siellä taiettu ees sydänääniä kuunnella.Pöh,niin pitkä aika ekaan ultraan..ollaan mietitty,että menisikö varhaisultraan,ei menty esikoisesta ja muuttaako se mitään..?? ei tarttis oottaa,mutta onhan se aika hintava..jotkut ovat sen varanneet täälläkin.:) ehkä mekin vielä..

Meillä tulee parin vuoden ikäero ja täällä just pähkäilen kun oli tarkotus mennä syksyllä töihin,että menisinkö jo vähän aikasemmin,niin ehtisin olla töissä muutaman kuukauden edes. Mies pitää loput isyyslomansa kuitenkin kun menen töihin ja mulla alkais jo helmikuussa äippäloma ja sitä ennen varmaa pitäs pitää lomatkin,niin ei tuo esikoinen kauaa tarhassa olis. Tosin jos viihtyy niin saisi jatkaa siellä pari krt viiKossa. Onko muilla tarkotus jättää esikoista mikä kanssa vielä pieni niin kokonaan kotiin vai pitää parina pv tarhassa muutaman tunnin leikkimässä?

Pikkum ja miisa 5+0
 
Tänään käyty vu:ssa. Sykekkin näkyi, muttamutta vastasi viikoja 6+4 vaikka pitäisi olla jo 7+2. Lääkäri ei ollut huolissaan, sanoi, että ehkä hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin.

Mulla oli kauhea pelko kohdunulkoisesta, kun oikealla alavatsalla on kipuillut. Siellä ei kuitenkaan ultrassa näkynyt mitään kipua aiheuttavaa. Lääkäri veikkasi keltarauhaskipua.

Nyt vain yritetään nauttia alkuraskaudesta ja toivotaan parasta.
 
Ihanaa!!! Ekat varhaisultrat käyty meidän ketjussa, hih!!
Varasin yksityiselle varhaisultran, kysyin julkisestakin mahdollisuutta kun meillä kävi niin et tietämättä vauvasta mulle tehtiin olkapääleikkaus jossa nukutuksen ja vahvat lääkkeet... Lisäksi leikannut lääkäri määräsi kipuun Miranaxit jotka aiheuttaa n 1:100-1:1000 hedelmättömyyttä mutta sitäkin useammalle lapsettomuutta.... Onneks huomasin heti kotona, tehtiin raskaustesti siksi jo dpo 10 jolloin vaihdettiin sit panadoliin kipulääkitys.
Julkiselle eivät ottaneet varhaisultraan, tänään tuli siitä kirje kotio.

Muoks. Meillä viikkoja nyt ehkä 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Ultrasuunnitelmia täälläkin! Kova halu tietää että tyyppi on siellä missä pitääkin. Soitin neuvolaan, ekaa käyntiaikaa tarjosivat elokuun loppuun kun mennään jo viikolla 10 ja hoitsu sanoi et ultra olis sit EHKÄ rv 13-14 - ihanko tavallista tämä? Kovin myöhäiseltä tuntuu.

Mutta mitäpä siinä kokematon inttämään, otin mitä sain ja viis minuuttia myöhemmin varasin yksityiseltä ajan elokuun alkuun, ilmeisesti 7+2:lla pitäis saada sykekin mukaan jos kaikki on ookoo?

Rintoja särkee kummasti niiden sivuilta. Muuten edelleen oireetonta naista. Enpä muista et oisin koskaan aiemmin TOIVONUT itselleni pahaa oloa :D
 
Hei kaikille maaliskuun odottajille! Lähden myös mukaan varovasti, myös siitä syystä, etten tiedä laskettua aikaani ollenkaan, sillä kuukautiset eivät ehtineet alkaa lainkaan nuorimmaiseni syntymän jälkeen. Eilen kävin verikokeissa, joissa hcg oli yli 19 000, ja lääkäri tulkitsi sen niin, että olen joko viikoilla 6-7 tai sitten viikolla 16, mutta sain ajan ultraan maanantaiksi, jossa asia siis varmistuu. Itse epäilisin kyllä tuota 6-7 viikkoa, joten siinä tapauksessa la olisi ilmeisesti jossain maaliskuun alkupuolella? Itselläni tosin maha tulee aina näkyviin vasta raskauden puolenvälin tienoilla, joten periatteessa ei olisi aivan mahdotonta, että olisin jo 16. viikolla. Mutta sitten toisaalta viimeisimmän vauvan imetyksen loppuminen ja raskausoireet (ihan uskomattomat liitoskivut nivusissa, väsymys, nyt muutaman päivän etova olo) ajoittuvat tähän hetkeen, joten tuskin tässä vielä raskauden puoltaväliä mennään. Tässä siis tietoni, tarkennan la:n maanantain jälkeen: ?/marrastuuli/37/4.lapsi/OYS

Onko täällä muita, joilla kahden lapsen ikäeroksi on tulossa reilusti alle 1,5 vuotta? Vähän jännittää, miten jaksan, kun on tuota ikääkin melko paljon jo :) Ensimmäiset kaksi lastani syntyivät 2 vuoden ikäerolla, mutta siitä on jo aikaa, ja silloinkin ajoittain oli aika rankkaa. Mutta iloisesti kohti uutta raskautta mennään, viimeisimmän ihanan vauvan jälkeen tuntui siltä, että olisi todella surullista, jos hän jäisi viimeiseksi. Näillä näkymin ei jää, mutta tämän jälkeen lapsiluku on sitten kyllä täynnä :) Onneksi nykyään ei ole aivan tavatonta että lapsia on neljä tai enemmänkin, suuret perheet on ilmeisesti taas muodissa.

Kovasti tsemppiä kaikille maaliskuun odottajille ja pahoitteluni niille, joiden raskaus ei edennyt alkua pidemmälle :(

Marrastuuli ja vauveli rv 6-7 (?)
 
Osanottoni S4nnn!

Minuakin vaivaa vähäoireisuus! En ole vielä edes soittanut neuvolaan, kun jotenkin epäilyttää olenko raskaana, vaikka järjellisesti ajateltuna olen. Onhan kuukautiset jo kohta kaksi viikkoa myöhässä.
Rintojani vilkuilen peilistä jatkuvasti ja näyttävät aavistuksen suuremmilta. Ja vatsassa tuntuu painetta jos joku painava on vatsan päällä. Väsyttää ja oli pakko vähän muuttaa sisustusta (pesänrakennusviettikö?)
Enpä tiedä tuosta. Välillä olen iloinen oireettomasta raskaudesta ja välillä lähes toivon pahaa oloa, että tietäisin varmasti.
Kiva, että tänne on tullut paljon uusia odottajia! Mukava lukea niin eri-ikäisten ja erilaisten perheiden tilanteista.
Minut ajaa välillä hulluuden partaalle 2-vuotiaani. Tänään vaihdoin puhtaat lakanat parisänkyymme. Hetken päästä oli omituisen hiljaista ja kun menin katsomaan, näin että kuivaksi opetteleva poitsu oli lähtenyt autoleikistään ja pissanut sänkyymme. Jes! Onneksi päiväpeitto imaisi suurimman osan, pieni läiskä jäi jalkopäähän, mutten lähtenyt enää lakanaa vaihtamaan ;)

Mins + napero 4+5
 
Täällä oli eilen eka neuvola, jännää oli mut jotenkin myös turhauttavaa, koitin th:lle selittää kuinka epäsäännölliset kuukautiset on ollut ja että mulle ei viikkoja voida laskea edellisistä menkoista... Laskipa kuitenkin vaan ja nyt laksetuksi ajaksi tulisi 27.2 mutta tosin totesi itsekin vielä, että se todennäköisesti siirtyy eteenpäin. Se jotenkin sekoittaa et sen laskujen mukaan olisin nyt sitten rv 7+6 mut kun en mitenkään voi olla niin pitkällä. Mutta onneksi ensi viikolla on lääkäriaika ja siellä päästään sitten varhaisultraan katsomaan onko siellä mitään.:) Niin ja täällä vu kuuluu ihan jokaiselle odottajalle mikä on musta ainakin hirveen kiva.:) Ja eilen kun valitin neuvolassa et kaikki varhaiset oireet on kadonnut no eipä oo enää! Nännit on ihan kamalan kipeät ja aamulla lensi aika onnistuneesti laattakin.:D

Onko muilla ollut tämmöstä et oireet välillä katoilee?
 
Mää kans! Yritetty ollaan päälle kaks vuotta, ja nyt ekan IVF-hoidon ekasta pakastealkionsiirrosta tärppäs! Eka plussa IKINÄ! Täällä ei tainnu vielä olla listoilla muita hoidoista plussanneita? Oon nyt ihan oman mielenrauhan takia testannu joka toinen päivä dpo13 alkaen, ja on se viiva nätisti tummunu kerta kerralta. Ja toki testaan ihan siitäkin ilosta, että niitten kahden vuoden negatiivisten testien jälkeen on niin hienoa nähdä ne kaks punasta viivaa siinä tikussa!

LA 18.3./ ettukettu / 34 / 1. / TAYS

Ja ikääni nyt pyöristin vähän ylöspäin, kun ens viikolla tulee täyteen. Ja viikkoja tänään siis 5+1. Ekan ultran pääsen varaamaan viikon päästä maanantaina kun on klinikalla kesätauko ohi. Menee johonkin viikolle 7+. Neuvola varattu 7.8. ja eilen tuli nippu papereita täyteltäväksi. On tää jännää!

Oloja: eipä juuri mitään normaalista poikkeavaa. Jos en tietäis olevani raskaana, niin en osais kyllä mitään epäillä. Välillä väsyttää, mutta se johtunee enemmän tästä jatkuvasta tabletin/kännykän tuijottelusta ja 26 asteen sisälämpötilasta. Ja siitä ettei saa itteensä liikkeelle. Pikkusen etovaa oloa ollu hetkittäin, mutta senkin voi vielä laittaa epäsäännöllisen syömisen piikkiin. Tissitkään ei oo ollu yhtään kipeet ja turvotuskin on ollu melko minimaalista. Menkkojenkin aikaan on yleensä turvonneempi olo.
 
Ellutar Onnea pikku sykkeestä <3. Voihan ne viikot muuttua takasinkin päin seuraavissa ultrissa. On niin varhaista.. saako ne muka nii tarkat mitat. Viime raskaudessa 6+3 kävin ultrassa. Kohtu vastasi 6-7 viikkoa mutta löytyi ruskuaispussi ja sen mukaan 4-5 vkoa vain. Se oli iha pilipali tohtori ja iha vastas lähes täysin myöhemmin viikkoja ja syntyikin tasan rv38 iha samankokoisina ku muutkin mun lapset.

Marrastuuli Sulla on jännä tilanne. Ihan ihteesäkin jännittää :D. Miksi se viikkojen ero vois olla noi iso? Missäs vaiheessa laskee hcg? Että oisko se rv16 sit laskusuunnassa jo? No jännää anyway. Tuuhan heti kertoo sit!

Omat olot. Edelleen vain jäätävä väsymys selkein oire. Ja tuo maha. En tajua.. aiemmat raskaudet etonut iha huolella mut en muista millo alkanut.. vähäk koitin selata edellis raskauden alkuviikkojn postauksia ja sitten v5 tienoilla ei tainnu olla vielä pahoinvointia. Ehkä se vielä tulee ja sitä kiroankin sit. Toivon.

Aurinkoista päivää kaikille!

Nelli 5+6

Muoks. Oireista.. kaitpa tää pissalla ramppaaminen on myös oire. Jatkuvasti juoksuttaa ja yölläkin kahdesti. Alamahalla myls painetta ja jänniä tuntemuksia välillä. Ei satu mut jotenki nippaa tai vihlasee tmv. Että ei kait sitä iha oireeton ole. Se pahoinvointi vaan sellanen varma oire aina ollut. Ja on sitäkin ollut mutta vähän vielä verraten mitä se aiemmin ollut. Pahimmillaan kyllä 7-12 viikoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon "Onko täällä muita, joilla kahden lapsen ikäeroksi on tulossa reilusti alle 1,5 vuotta?" Mulla on noi kaks vanhinta lasta tulleet ikäerolla 11kk, vauvahan se esikoinenkin oli sillon. Ja joskus oli rankempaa kun molemmat olis syliä ollu vailla. Varsinkin talvet kun ei kumpikaan osannu pukea saatika kävellä itse. Nyt tulee (tän hetken) nuorimmalle ja tälle asukille about 1,5v ikäero. Kyllä se hyvin menee, sitä tarmoa aina jostakin löytyy hoitamaan pienokaisia! :) tsemppiä!

Onko täällä ketään joka olis edellisen synnykyksen joutunu käymään sektiona? Mulla itsellä oli viime raskaus sektiolla vuosi sitte vaivan perätilan takia ja synnyttää en saanut vauvan painon takia, toisaalta oikeasti hyvä etteivät antanu kun painoarvio oli 2400g mutta tyttö syntyi 1770g! Olis pian huonosti käyny. Mut asiaan mua pelottaa ihan hurjana jos taas ne päättävät heittää leikkuu pöydälle! :( mä en niiiin kellekkään tota sektiota toivo!

Nii nyt rupes häiritsemään hurjasti, tein ton plussa haamun uudelleen eilen, hieman vielä tummempana. Tänä aamuna päätin tehdä viimesen tilatun testin (puikko 10miu) ei se haamu ollut sen voimakkaampi :S mietityttää josko tää ei oo "oikea" raskaus kun jotenki oletan sen hormooni tasapainon nousevan ja sitä kautta tummemppaa viivaa. Tästä syystä oon jättäny neuvolaan soittamatta vielä, aattelin pari viikkoa odotella jos nuo vähäisetkin raskausoireet häviää ja menkat alkais. :( Näin; image

Norppa ja asukki 4+3 (?)
 
Meillä ikäeroa lapsilla on aika paljon. Vanhin täyttää kohta 9v ja nuorin täytti juuri 3v. En kerro lapsille vielä raskaudesta. Ultran jälkeen sitten. :)

Mulla oli edellinen synnytys sektio ja niin on tämäkin. Ensimmäinen tuli normaalisti ja siksi toipuminenkin oli nopeampaa. En vain enää pysty itse vaikuttamaan synnytystapaan, joten täytyy vain sopeutua ajatukseen sektiosta. Onhan se aika kipeä se alkutaival, joten siksi pelottaa kyllä taas vähän.

Mulla ei ole oireita edelleenkään. Hetkittäin saattaa tuntua, et on heikko-olo. Mut ei mitään muuta! Kummallista! Niin ja Nellin masu on kyllä jo tosi selkeä vauvamasu! On kyllä jännä, et jo näin ajoissa! Oiskohan siellä ne kaksoset? :) Sun taivalta mä oon muuten erityisesti seurannut tässä, koska tein itse samaan aikaan niitä haamutestejä ja jännitin, kuinka meidän molempien viivat kehittyy. Ihan olivat samanvahvuisia koko ajan! ja onhan meillä viikkojakin saman verran, vielä ainaski :)

Rips 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Mä liityn kanssa mukaan! =)
26.3.??/Laurana/33/2.lapsi/Sas

Viime syksynä alettiin yrittämään ja todella monen negatiivisen testin eilen näytti positiivista <3 Uskalsin testin tehdä vasta kun menkat olivat neljä päivää myöhässä, liian monta pettymystä takana. Pahoinvointi ja rintojen aristus alkoi jo päivää ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja pahenee päivä päivältä enemmän. Kiva, kiva.
Endometrioosin oireilun pitäisi ainakin vihdoin ja viimein helpottaa =) Se todettiin gynellä alkuvuodesta. Ikinä aikaisemmin ei ole ollut minkäännäköisiä menkkakipuja ennen kuin syksyllä alettiin vauvelia yrittämään ja jätin siis pillerit pois. Kivut pahenivat kuukausi kuukaudelta niin, että pahimmillaan käveleminen _sattui_. Tuo ihana endo toi oman lisänsä yrittämiseen kun ovulaation aikana piti ottaa pari buranaa ennen kuin pystyi petipuuhiin. Nyt se on ohi!!! Toivottavasti tämä raskaus vie kaikki oireet lopullisesti mennessään.

Tarvitsen hyviä vinkkejä raskauden peittelyyn. Ei haluta kenellekään kertoa ennen kuin ollaan ns. varmoilla vesillä. Lievää haastetta peittelyyn tuo ensi viikolla olevat parhaan ystävän polttarit (olen kaasona). Mökkiolosuhteissa peittely varmaan onnistuu yleiseen sählinkiin verhottuna, mutta osaan kuvitella kavereiden ällistyneet ilmeet kun ravintolassa tilaan otain alkoholitonta =D Seuraavan ongelman muodostaa isäpuolen 50v. juhlat parin viikon päästä. Juhlat ovat heillä kotona, perhepiirissä. Isot juhlat olivat jo vuosi sitten. Äiti on suunnitellut, että syödään ja juodaan hyvin pihalla. Kaikki juomat ja ruoat kannetaan siis valmiiksi pihalle. Eli keittiössä juoman viemäriin kaataminen vaivihkaa ei siis onnistu. Niin ja ei olla mikään alkkisperhe, vaikka siltä saattaa vaikuttaa =D Lapset kirmailevat sujuvasti äidin pihamaalla siinä joukossa, eikä kukaan juo humalaan asti.

Äh, näköjään en osaa laittaa punaisella tekstiä =/
 
Viimeksi muokattu:
Minä hain tiskiltä omat drinkit (mahdollisimman näköisiä) ja kuiskasin tarjoilijalle viinistä että tuo lasissa tiskiltä tjsp.. Tai jos pienimuotosempaa niin pese oma viinipullo ja sinne holitonta :D lääkekuuri toimii kans aina. Ite oon ollu absolutisti jo monta vuotta niin enää ei oo tätä ongelmaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Laurana
Rips Niin onkii samat viikot päivälleen =). Meetkö varhaisultraan? Mulla on heinäkuun vika päivä eli 7+5 sillo.

Ikäeroasioita. Meillä tulee 11.5v, 10v, 7v ja n. 1v9kk. Nyt on vauva-arki olllut helpointa kun isot hoitaa ja haluaavat hoitaa, kaikki. Uskon että haluaavat tätäkin sit.

Ja me kerrotaan kans vasta vu:n jälkeen lapsille. Paitsi isot on nyt reissussa olleet kauan että luulenpa että käry käy jo sunnuntaina kun tuleevat kotii.. sen verran tää maha on iso. En voi todella uskoa! Väkisin mietin vieläkin ovista tikuttaneena koko kevään kun nyt oli plussaa 5 päivää putkeen ja raskaustestiinki tuli vahva plussa oviksen aikaan. Ekat haamut sain jo vko oviksesta mutta dpo10 viiva oli kyllä niin selvä ja vahva ettei enää haamu ollut.. sillo kun ne ekat kunnon viivat sain, heti ajattelin.. kaksiko siellä on?! :D. Mut sit nöin lievät olot verraten aikaisempiin alkuraskauksiin saa unohtamaan kaksosajatukset.. mite sitä jaksaa sinne kuun loppuun?!

Alkosta ja mänölöistä. Eipä onneksi ole mitäön juhlia koko kesäksi ja lastenvahteja kun ei ole niin ei minnekkään yhdessä päästä. Kaverit jos sattus pyytää niin aina voi vedota lastenhoitojuttuihin vaik mies oiskii kotona ;). Helppoa mulla sen suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ei pysty kertomaan niin varmaan kertoisin että on antibioottikuuri päällä eikä voi juoda. Mä olen joutunu tässä kahdelle ihmiselle kertomaan kun oli synttärijuhlat ja kysyttiin tilauksia tehdessä että mitä alkoholia minulle ostetaan. Ensin koitin vedota lapsiin jotka tulivat mukaan juhliin, mutta kun kieltäydyin edes siitä yhdestä siideristä ja tervetulomaljasta niin eipä enää jäänyt seliteltävää. Muutenkaan en ole ensimmäisen raskauden jälkeen paljon juonut, mutta juhlissa olen tavannut sen yhden siiderin juoda.

Oloista. Tää menee vaan pahemmaks. Mitään ruokaa ei tee mieli. Väkisin sitten jotain pientä koittaa saada päivän aikana alas. Aloin syömään lasten monivitamiinejakin kun niitä tuossa purkissa vielä oli eivätkä meinaa lapsille kelvata. Puolisen tuntia sitten sain ensimmäiset syömiset tälle päivää alas vihdoin ja viimein. Yksi kerrosleipä. Tuskaa oli alusta loppuun asti ja jälkeenpäin sai keräillä itseään hetken että se leipä ei tullut samaa tietä takaisin vaan tosiaan pysyi sisällä. Nyt vasta alkaa helpottaa olo ja ehkäpä tämä leipä tuli tosiaan syötyä. Lisäksi joudun väkisin juomaan aamuisin kupillisen kahvia vaikka pahaa tekeekin. Koitin olla ilman kahvia kun ei maistunut ja se päänsärky joka siitä aiheutui oli sanoinkuvaamatonta. En uskaltanut liikkua, en puhua, en laittaa hampaita yhteen, enkä syödä tai juoda. Meinasi itku päästä siitä kivusta. Pienempi paha tuo kupillinen kahvia.
Tämän päivän wtf löytö. Olin ihmetellyt tässä jo muutaman päivän kun nännit olivat niin uskomattoman kipeät. Aamulla sitten huomasin että nännissä oli joku ihme pala. Otin palasta kiinni ja vedin. Kuivunutta maitoa! Molemmat nännit ihan täynnä! Poistin maidot pois ja kipu helpotti samantien.

S4nnn otan osaa lopputuloksesta. :(
 
Raskauden peittely: Mulla oli eskoisen odotuksen alussa kauhea nuha päällä. Plussasin just ennen juhannuksen mökkireissua ja siellä huijasin sitten et sain lääkäriltä antibioottikuurin ja etten siksi saanut käyttää alkoholia. Olin sitten rv 10 kun pidettiin omat kihlajaiset, silloin olin jo käynyt neuvolassa, missä oli ultrattu, joten niin aikaisin uskallettiin kertoa suvulle. Olisivat nuo kyllä arvanneet kun en omissa kihlajaisissani suostunut maljoja nostelemaan ;)

Eternal-life, oletpas aika sisukas, kun niin pienellä ikäerolla syntyneiden lasten kanssa olet pärjännyt! Nostan hattua!
Esikoinen tulee täyttämään 3 vuotta kuukautta ennen la:ta. Minun hatarille hermoilleni ihan riittävä ikäero :)

Tänään uskalsin soittaa neuvolaan. Sen laskujen mukaan nyt olisi tasan rv 5. Vau.fi:n laskurilla taas olisi 4+6, mutta päivä sinne tänne...
Sain neuvola-ajan 11.8. Toivottavasti töissä on silloin iltavuoro ettei tarvitse jonkin hataran tekosyyn varjolla olla pois töistä aamulla.
Kuinka te muut olette pystyneet töissä peitellä raskautta, kun neuvolassa joutuu ramppaamaan niin usein?

Mins + napero 5+0?
 

Yhteistyössä