Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

Huomenta. Nyt naiset tarvitaan onnea matkaan!! Pelonsekaisin tuntein olen lähdössä kohta labraan ja sitten pitkät tunnit sinne puoli kymmeneen. Aamulla eka vessareissulla pönttöön valui taas tummaa paksuhkoa verta.. ihan kun olisi kertynyt yön aikana tuonne jonnekkin.. ei nyt kuitenkaan vielä ole siteeseen tullut eikä tullut yölläkään. Lantionseutu samalla tavalla kipuilee kuin eilenkin. Kyllä minä realistina sen km tuomion sieltä lähden hakemaan.. jos jotain muuta elävää siis niin se ois vuosituhannen ihme. En usko siihen.

Nelli ja toistaiseksi rv6+3
 
Tsempit sinulle nelHM!!! <3 Voimia ja koita keksiä jotain tekemistä tuolle odottelu ajalle! Varmasti tekee tiukkaa, mutta siivoa vaikka jos et muuta keksi. Varmasti kertynyt emättimeen sitä verta, jos holahtamalla aamulla tulee. Mullakin aina menkkojen aikaan, kun yön nukkunut tyytyväisenä niin aamulla kun nousee ylös, niin ai että mikä tunne kun tuntuu että niagara valuu siteeseen.. :/


on: Täällä aika oireetonta.. Tuhruttelut taas rauhoittuneet. Kohdunnapukka suljettu ja ylhäällä, eilen illalla kun kokeilin. Rinnat ei enää niin hellinä. Ainoastaan jalkakipuja polven kohdalla, liekkö ees raskauteen liittyvää.. Ja nukun toooodella huonosti nyt. Pyörin vaan sängyssä ja herään jo 4 aikaan, että joko saa ylös nousta. Voi aika, miksi menet niin hitaasti. Reilu kaksi viikkoa alkuraskauden ultraan, ja siitä vielä kaksi viikkoa, että pääsee ensimmäiseen neuvolaan.. HUOH!!! :) Ei malttaisi odottaa yhtään.


Terv. Maicy ja napero, 4+3. (249 days to go!)

ps. Käytättekö jotain sovellusta kännykässä, missä seuraatte omaa raskauttanne? (Minulla käytössä I´m expecting ja Pregnancy by WomanLog)
 
Huomenta!

NelHM: Voimia ja tsemppiä tähän päivään!

Mitens pahoinvoivat jaksaa? Tai onko muut oireet muuttuneet? Minulla on viimeisen viikon ajan ollut helpompaa. Hurja pahoinvointi on helpottanut, aaltoilevasti vielä esiintyy, mutta oksentaa ei ole nyt moneen päivään tarvinnut. Toinen helpotus on se, että en enää valvo yöllä vessareissujen jälkeen. Uni on maistunut taas lähes normaaliin tapaan.

Nämä oireiden lieventymiset sai toki säikähtämäänkin, että onhan kaikki ok. Tänään 8+2 omien laskujen mukaan ja nyt olen kahtena iltana saanut sykkeen kuulumaan kotidopplerilla hetken ajaksi. Vielä joutuu aika pitkään etsimään.

Tänään varhaisultra, hui! Tuo sykkeen kuuluminen sai mieltä vähän rauhoitettua. Saa nähdä onko viikot kuitenkin vähän isommat, kun sykekin jo kuului!

Maicy: Minulla ei ole puhelimessa mitään seurantajuttua. Aiemmissa raskauksissa olen merkinnyt oireita ja tuntemuksia siihen neuvolasta saatavaan kierrevihkoseen, jossa myös on sikiön kehitys viikko viikolta. Ne on jäänyt kivaksi muistoksi. Kai sellaisen vieläkin neuvolasta saa..? :)
 
Onnea matkaan Nelli!!

Kyllä sen kirjan olisi neuvolasta saanut, th kysyi että onko sulla mitä tallella että haluatko uudet, mutta en ottanut kun ne edellisetkin löytyy :)

Ja onnea matkaan varhaisultriin! Diacorissa lääkäri sanoi että tiedäthän että varhaisultrasta ei saa Kela-korvausta, mutta kuitenkin siitä jotain Kela-korvausta tuli. Kassalla sanoivat että toimenpiteesta ei tullut mutta käyntimaksusta tulee jotain, ja se meni kyllä ihan suorakorvauksena eli ei tarvinnut erikseen hakea.. Lääkäri oli aika lyhytsanainen, onnitteli ja sanoi että vielähän voi mennä kesken että ennen 12 viikkoa ei kannata kertoa kuin niille joiden haluaa tietävän keskenmenostakin. Kyllähän sen tietää, mutta vähän kalskahti silti korvaan.. Ja ei se 12 viikkoa mun mielestä mikään suoja ole, mitä vaan voi käydä sen jälkeenkin. No, me kerrottiin jo isovanhemmille ultran jälkeen niinkun viimeksikin ;)

Pahoinvointi jatkuu, mitä väsyneempi ja mitä vähemmän syönyt niin sen huonompi olo. En tosiaan ole oksennellut niinkun en esikoisestakaan, mutta olo on silti tosi huono ja tuskainen.. Ihan niinkun olis joka yö ollut pilkkuun asti baarissa ;)

Vappuvaavi ja tulokas vu mukaan 6+6
 
Heippa naiset!

Täällä armoton väsymys jatkuu, enkä paljon jaksa kirjotella, vaikka käynkin lukemassa useamman kerran päivässä kirjoitukset! Olette ajatuksissa!

Epämääräisistä vuodoista kärsiville edelleen tsemppiä, onneksi on pikku hiljaa asiat edennyt ja alkaa piakkoin olemaan tiedossa todelliset asian laidat!

Varhaisultran hinnoista kyseltiin. Itse maksan 100€, kun menen ja siihen saa sekä kuvat että DVD:n mukaan kotiinviemisiksi.

Kotidoplerista. Sain ystävältä kotidoplerin lainaan heti plussattuani. Pari kertaa olen kokeillut sitä, mutta vielä ei mitään kuulu, tosin en ole kovin paljon sitä edes etsinyt, kun harvemmin näin aikaisin kuuluu. Kuitenkin toimii, kun oma syle löytyy helposti :D Dopleri on AngelSounds.
 
Viimeksi muokattu:
Nellille tsemppiä ja tarrasukkia matkaan! Toivottavasti kaikki menis vuodoista huolimatta toivotulla tavalla.

Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille. Sitä en toivoisi kenellekkään!:hug:


Omanapa: Jäätävä pahoinvointi. Ei oo sentään vielä oksu lentäny,mutta ei oo ollu kaukana. Yöllä saa juosta vessassa ja pää ei toimi. Maha ei toimi ja vois vaan maata koko päivän.

Oon käyny lukemassa päivittäin viestit, mutta nyt en ees muista mistä kaikesta täällä on puhuttu. Ultirien hinnoista en tiedä kun mulla oli ihan lääkörin käynnin yhteydessä ultraus. Eli tuli vaan normaali lääkärillä käynti maksu.

Yllättävän moni kyllä kärsii nyt vuodoista tässä pinossa.Omat onneks ei oo uusiutunut sen alun jälkeen.

Pahki ja en ees muista tarkkoja päiviä. :headwall:
 
Ilmottaudun takaisin:
meidän pulla, 16.3, 36v ja 4 lapsi

Ihanaa ... saan palata tänne teidän kanssa, eli meillä lapsi on miehen ensimmäinen ja hänellä meinas rohkeus loppua ja olisi halunnut keskeytyksen, itse myönnyin, mutta tajusin, etten millään voi tehdä sitä (itse koen keskeytyksen olevan väärin, vaikkakin hyväksyn muiden päätökset)

Eli miehellä alkaa nyt vain kova koulu isyyteen opettelussa :) Ja mä saan alkaa olemaan oikeasti onnellinen tästä kasvavasta ihmisalusta + kokea kaiken ihanuuden vielä kerran, vaikkakin luulin 3:n lapsen olevan viimeiseni... mutta kummasti sitä rupeaa haluamaan uuden rakkaansa kanssa jotain yhteistä :D
 
Kerhot on sellasia suljettuja keskusteluja joihin pitää hakea paikkaa siltä joka sen on perustanut. Vähä ku toi teidän fb ryhmä.

Mut saa poistaa. Raskaus oli tuulimuna. Kohtu oli tyhjä, paitsi limakalvot ja munasarjat näyttivät siltä että raskaus alkanut mutta se sikiö puuttui. Kuulemma tämäkin vuoto jo ohentanut limakalvoja hyvin. Hcg seurantaan jouduin ja jos ei laske nii kaavintaan. Äippä neuvolan lääkäri siis ultras mutta konsultoi gyneä kaikessa. Hcg oli 285, eli hyvin laskee.
Meillä tää oli tässä ja lapsiluku jääkööt neljään. Minä sanoin miehelle etten jaksa enää ja hällekin yksi oma riittää. Puoleen vuoteen km ja tuulimunaraskaus.. ei ole voimia uuteen yritykseen ja siihe rumbaan enää. Tämän on oltava kohtalo ja jotain muuta odottaa minua varten sitten tulevaisuudessa. Ymmärrän kaiken varmasti myöhemmin.

Toivon teille muille onnellista odotusta loppuun asti. Itse poistun nyt taka-alalle kokonaan.

Nelli ja tyhjä kohtu :(
 
Täällä on mökkeilty ja kärsitty kamalasta olosta, sen takia en ole täällä vaikuttanut, pelkkä puhelimen ruudun katselu saa pään kipeäksi ja huonon olon pahenemaan. En kauheasti ole edes lukenut koko palstaa mutta

Nellin vaivat ovat pakottaneet sillointällöin poikkeamaan, harmi että tämä päättyi sinulla näin :( olen todella pahoillani!! <3 voimia ihan kauheasti!

Mutta täälä ollaan hengissä vaikka hiljainen.

Millipilli ja dude 6+5
 
Voi ei Nelli :( Ikävää, että sun kohdalla nyt näin kävi! Toivotan voimia nyt tulevaan, oli päätöksesi lopulta mikä tahansa <3

Latasin nyt ton babypumbin ja vau.fi sovelluksen, yritän ettiä jotain mikä ois todella kiva :D

Oireista: Onko hetkittäiset kuumat aallot yks oireista? Tuntuu, että aina välillä ihan yhtäkkiä tulee tosi hiki.. Mahaakin juilii aina aamuisin aika kovasti :( pläh.
 
Voimia kaikille jotka ovat suru-uutisia saaneet.:(

Oloista, ihan hirveen paha olo alkaa jo yöllä ja sitten pyörin tuskissani. Aamut on kauheita esikoisen kanssa ku yrjö meinaa lentää koko ajan ja pitäs tehä hälle aamupalaa. Myös liharuokien tekeminen on tuskan takana,istuin tuolilla ja yritin tehdä ja pidätellä yrjöä..|O Väsyttää myös kun yöt on mitä on. Nytkin ootan,että voisin laittaa esikoisen päiväunille..

Kotidoplerin hankinta on täällä myös mietinnässä.

Tsemppiä kaikille oloihin ja vuotoihin.

Pikkum ja miisa 5+5
 
nelHM :hug: todella ikäviä ja surullisia uutisia, jaksamisia :heart:

Mulla tänään illemmalla tuomio.... aamulla käyty labrassa ja lääkäri illalla. Olen jo pahimpaan varautunut, saman koin tasan vuosi sitten rv7+6 erona että silloin vuoto alkoi saman päivän aikana jo kunnolla ja oli parissa päivässä ohi.....Nyt sen kivun jälkeen pian viikon tuhrutellut silloin tällöin.

Kamala sanoa, mutta olkaa onnellisia pahoista oloistanne ja väsymyksistänne :)

Vauvahaaveita #3 6+2
 
Mulla on kans toi doppler, merkkiä en muista. Sain itse esikoisesta äänet kuuluun vasta 11+, tai en saanut 8+ ja yritin uudelleen vasta sillo 11+..

Voi ei, tuli mieleen tuosta yrjöämisestä ja esikoisesta. Pakko kertoo! Mulla siis esikoinen 1v4kk. Ajattelin että mitä aamuista tulee kun oksennan, tyttö kuitenkin pelkää jo sitä kun kissa oksentaa. No en mä aamuisin halua mennä suljetun oven taakse oksentamaan ja jättää tyttöä huutamaan, no nyt parina aamuna tyttö on tullut mun luo vessaan ja harjannut mun hiuksia kun siinä nojailen pönttöön. Ihana mun rakas.

Millipilli ja dude 6+5
 
Osanotto Nelli. Kurja loppu :(

Mihin saakka tätä huonoa oloa voi oikein olla? Tää alkaa olla ihan järkyttävää. En saa syötyä tai juotua kun tekee niin pahaa. En herää aamuisin kun en saa kahvia. En saa mitään tehtyä kun heikottaa. Mies on tänään yksinään tiskannut, pessyt pyykit ja käynyt kaupassa. Vapaapäivänään. Minä olen istunut pöydässä tai sohvalla ja puuskuttanut ja hengittänyt syvään. Suussa maistuu vatsahapot vaikka oksennus ei ole tullut ja kurkussa on jatkuvasti pala.
 
Lillitys: mulla oli neljänä päivänä ihan sama olo, paitsi että mä jouduin tekeen kaikki yksin, mulla on tääl neljä ipanaa ja mies töissä + illat raksalla :D
Tänään pahaa oloo ei oo ollu *kopkop*
Sehän voi kestää miten pitkään vaan :/
 
Suski: mulla on näitä oloja ollu jo 2 viikkoa. Sitä ennen viikon verran vähä lievempänä. En tiedä miten selviäisin jos olos nää olot ja pieniä lapsia. Vanhemmat lapset on jo sen ikäsiä et pärjäävät itse ja pystyvät jopa auttamaan. Tällä viikolla on nyt ihan selkeesti vahvistunu tää aivan järkyttävä olo ka pelkään vaan et koska tulee niin paha olo et joutuu yökkimään.
 
Lillitys,mulla jatkui esikoisesta viikolle 16 ja oli kauheeta,töissäkin sai halailla pönttöä tai jos ei ehtinyt niin roskista.:( ja se oli 24/7pahoinvointi..niinkuin nytkin,mutta pitäs jaksaa myös aktiivista 1vee 5kk poikaa viihyttää ja hoitaa..prkl,jos kestää sinne 16viikolle taas.:stick:
 
On: CAM00202 <3, ei voi uskoa edelleenkään. Olen tyhmä ja hullu, kun testailen jatkuvasti.. :( Mutta kun ensimmäiset viivat mitä testiin ikinä saanut, niin pakkohan niitä on ihastella... Pelko on persiissä koko ajan, että kyseessä joku kemiallinen, tuulimuna, tai muu vastaava.. Siksi tahdon vielä digin tehdä nyt loppuviikosta, jotta näen että olisi edes viikkoja tullut lisää. . Sen jälkeen jos testiin 3+ pärähtää, jätän testailut siihen.. Sitten voi vain odotella au:ta...

Tulisi edes sitä huonoa oloa, niin tietäisi että jotain tuolla masussa kasvaa :D Mutta ei ole vielä sitä ilmaantunut.. siinä vaiheessa toki varmaan olen eri mieltä, jos ja kun pahoinvointi alkaa :D
 
Voimia Nelli!

Maicy, hienosti viivat on tummuneet. Voihan sitä testailla oman mielenrauhan vuoksi, ei se ketään haittaa! :)

Suski90 ja Lillitys, mulla on kans samanlainen olo! Yököttää ja yökkäilen jatkuvasti, mutta en ole vielä oksentanut. Heikottaa, päätä särkee ja kaikki syöminen on vaikeaa, mutta pakko syödä edes jotain. Tämän hetken suosikki on couscous pelkän suolan kanssa. Ihanan mautonta!
Suskille nostan hattua neljän lapsen hoitamisesta tällaisessa olotilassa. Mulla tuo yksi vilkas kaksvee tuntuu välillä olevan liikaa!

Aipan Äippä, mä sain tänään Primperania. Soitin neuvolaan, kun en päässyt yökkimiseltäni töihin lähtemään. Sain heti lääkäriajan ja se ihana lääkäri kirjoitti koko loppuviikon slomaa ja sitä primperania. Miten sä käytännössä toteutit sen "ei säännöllisesti" -ohjeen? Kun pahoinvointi on kuitenkin tuskallisen säännöllistä...
Tietenkään en aio sitä koko aikaa syödä, mutta pohdin, onko liikaa ottaa sitä viikolla aamuisin (silloin on huonoin olo) ja viikonloppu pitää taukoa, kun ei tarvitse töihin mennä niin voi kärvistellä...

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville, mieluummin kuitenkin tämä kuin ne pelottavat vuodot!

Mins ja napero 5+4
 
Minä kyllä otin joka aamu, ei mulle ees puhuttu tollasista säännöllisyyksistä :/ mut tosin otin vaan aamusin kun iltapäivällä oli ihan hyvä olo. Voithan soittaa myrkytystietokeskukseen ja kysyä miksei saa olla säännöllistä. Vai yrittääkö sun lääkäri vaan välttää sen ettet söis joka päivä koko päivän :D tsemppiä!
 

Yhteistyössä