Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Huomenta...

No en oo päässy mihinkään :/

Supparit rauhottu illalla tai alkuyöstä ja sain jopa nukuttuakin. Mutta kun vaan erehtyy kylkeä kääntään niin johan supistaa. Samoin nyt kun oli hetken pystyssä, eli makuulla kai pitää vaan jatkaa. Tai sitten alotan suursiivouksen, jotta tää tajuaa tulla ulos täältä..

Nyt ei jaksa enempää turinoida, makuulla tää on sen verran hankalaa :(

-JennyA & pikkuhäärä 36+6-
 
Heips!

Tärinästä vielä: joo mäkin niitä syitä netistä olen lukenut, ja tosiaan monet mieltää sen pissaamiseksi, mut tosiaan oli noita hermosto juttuja ja verensokeri alhaalla teorioita. Yksi oli kuulemma ultrassa tämän kokenut ja siellä oli rakko tyhjentynyt samalla, joten siinä sitten olisi kai se pissaaminen syy. Mut mun kohdalla voi tän poikavauva teorian ainakin heittää roskakoppaan :D

Mies ja mun "muodot": No rinnat on kuulemma terhakat, vaiks ei ne musta kyllä mihinkään oo muuttunutkaan hirveesti vielä. Mihinkään muuhun kehon osaan ei varmaan mitään lisää oo tullut kuin vaan tohon mahaan tuo pallo :)

Limatulppaa: en oo myöskään nähnyt musta ikinä, en ainakaan ole tajunnut jos olen...

Mä oon tänään nyt saanut siivottua tuon lastenhuoneen ja makkarin, nyt ois tarkotus vielä koittaa keittiö saada siistiksi. Meille tulee huomenna esikon kummisetä puolisoineen käymään ja miehen pitäis kummin kanssa laittaa autoon tuo meidän kaukalo. Siinähän on se jalusta, mut meillä ei ole autossa isofixiä joten vähän hankalampi laittaa, niin saavat sen kanssa sitten pähkäillä sitä. Vähän autokuumetta täällä päin ilmassa, semmonen seitsemän paikkanen kiinnostais... niillä isofixeillä :D

Mindi83 34+5
 
limatulpasta niin kaikillahan se ei tule niin et sen näkis, vaikkakin JOKAISELLA SE ON :) eikös se ole juuri se et se suojaa kohdunsuun.... se voi irtoilla joko kerrallaan tai palasina... jos kerralla, niin taatusti sen erottaa, mä ainaki erotin, ei epäilystäkään mikä se on :D

peppioliina mitenkähän siellä on mennyt miehen kanssa??? olis kiva kuulla että hyvin...

jotenkin tympii nyt kaikki... tää palsta , kotityöt ja kaikki... vauva punkuaa koko ajan ja mun sattuu kylkiluihin ihan sikana... en varsinaisesti oo ees kiukkuinen, ei vaan huvita tehä yhtään mitään taas :( noh, jos sitä kohta keittäis vaikka lisää kahvia niin pian mies tuleekin jo töistä ja lähdetään kaupoille...
 
ja minähän en jämähdä masistelemaan :D
Sonata Arcticaa kajarit paukkuen, ikkunoita hetkeks auki,meikkipussille ja sitä rataa :) tämä mamma sai virtaa nyt ihan roppakaupalla, vauvan kanssa tanssahdellaan välillä jytää ja välillä hitaita :) oon ehkä seonnu lopullisesti :D
 
Ei ole taas montaa tuntia tullut nukuttua viime yönä. Siipalla oli omat murheensa ja en mä osaa nukkua jos hän ei nuku. Lopulta nukahdettiin ja sitten mä taas heräsin ja valvoin klo 05 aikaan ja sohvalta näin että täysikuu siellä möllöttää. Mä olen tosi usein valvonut kun on täysikuu. Huomasin sen vasta kun olin töihin menossa aamuvuoroon.

lapsi luvusta Tämä on meidän molempien ensimmäinen, mutta on tuo siippa muutaman kerran puhunut toisesta lapsesta. Katsotaan miten käy ja tuleeko enempää edes. 2-3 on mulle se maksimi. En ole enää niin kovin nuorikaan. Mutta toivon että väliä tulee ainakin 2v. Ja nyt kun tälläistä kirjoitan, niin käy hassusti ja ikäeroa on 1v. :whistle:
Mä en usko että jaksaisin kahden pienen kanssa tai pakkohan se on jos niin käy. En meinaan halua heittää toista päivähoitoon toisen tieltä. Mummolle voi toki mennä sitten muutamaksi päiväksi hoitoon.


Silvia ja viliANNA 36+3 :heart:
 
Se o moro

Limatulpasta ei ole näkynyt ei.

Muodot mun mies ihan haltioissaan isosta mahasta. Kehuu aina kauniiksi. Ei se sitä ennen kehunut, vaikka melkein saman kokoinen onkin:D tosin nyt kovempi ja pyöreenpi, eikä roikkuva möllykkä.
Kovasti taputtelee mahaa aina kun ohi menee.

Täysikuu eilen oli kyl hieno kuu ja mä olen nukkunut nyt pari yötä tosi hyvin, eli vaikuttaa pikemminkin unta parantavasti.

(( . ))
Aamusta asti ollut huonoa olo. verensokeri OK, mut RR 115/105, lepäilyllä laskenut pikkuhiljaa 136/88, mut edelleen huono olo. kolme tuntia olen nyt maannut.
Ei kipuja, ei supistuksia, ei muta kuin epämääräinen huono olo ja lievä oksetus. Ollut ennekin näitä kohtauksia, mut menneet tunnissa ohi.
Soitin varmuudeksi SVO:lle ja pyysivät lepäileen kotona ja juomaan hyvin.
Meen kohta neuvolaan varmuuden vuoksi antaan PLV, mut tosin kuinka luotettava kun nyt tankkaan nestettä ja ei tule pitkä rakossa olo aika.

Tänään piti tehä kunnon siivoa, mut jää nyt väliin. Tosin petivaatteet ehdin heittään pihalle. Äitini lupas tulla laittaan kodin kuntoon ja mies tulee aikasemmin töistä mua hoitaan <3
Miehellä alkaa onneksi nyt lomakin.

Vauva saa mun puolesta syntyä johan tänään tulee rv 37+0 täyteen ja täysaikasuus alkaa!!! Ihanaa, viimeinkin pässyt näin pitkälle.

väsähtänyt sane
 
Nyt tässä on supistellut aamupäivästä alkaen n. 10 min välein. Varmaan tarttis käydä näytillä, ettei vaan mahamies päätä syntyä kotona. Olis aika kauheaa semmoinen...

Sanelle voimia ja parempaa oloa!

Täysikuu on nyt sitten tänään. Huhuillaan yöllä ;)
 
mikäs se olikaan kun on epämääräinen pahaolo ollut jo pidemmän aikaa, eikös joku siitä kirjoittanut, mihin se liittyi? Mulla on ollut pahaa olo jo viikon pari vähän väliä, eikä edes liity liikaa syömiseen.

esikko lähti isovanhempien kanssa mökille ja ollaan miehen kanssa viikonloppu kahdestaan kunhan töistä kotiutuu. Mietin, että tässähän voisi lähteä synnyttämään, ei muuten mutta nyt olisi kerrankin hoitajat tiedossa su iltaan asti :)

niin siitä muuten tulikin mieleen kun olin alkuviikossa kättärillä osastolla niin taas oli maanantaina ja tiistaina sulku päällä molemmissa synntyssairaaloissa siis kätilöopisto ja naistenklinikka. vauvoja syntyy niin kovasti. ettö jorvissa olisi ollut tilaa. eivät sen takia alkaneet huonekaverini synnytystä kauhean ripeästi käynnistelemään päivällä että saivat synnytyssaleihin tilaa. melkein kuulemma päivittäistä se että salit täynnä.

on: ihan rauhallista, ei mitään ihmeelistä, ollaan ja ihmetellään. huomenna illalla onneksi teatteriin!

Alkaisiko talven selkä jo taittuu? ensi viikko vielä helmikuuta...

tiinis 35+3
 
Heipsistä tännekin!

Naurukohtauksella taitaa olla jo nyytti sylissä! :heart: Onnea hurjasti! :flower: ei taidettu tiistaina nähdä naikkarilla, mulla oli aika vasta 12.30 ja siltä reissulta palasinkin vasta eilen.

Täällähän on melkoinen rähinä ollut tuosta suljetusta! itse en nyt jaksa ottaa osaa enkä arpaa koko juttuun, kun en oikein ymmärrä ongelman ydintä. Musta se on oikein kiva ja tarpeellinen paikka, kuten tämäkin ja tykkään siellä kirjoitella, kuten täälläkin. That's it :)

Tiistaina olin siis siellä synnytystapa-arviossa ja sen osalta kaikki meni ihan kivasti. Vauva voi oikein hyvin ja painoarvio oli 3050g :heart: Ja näillä näkymin saan synnyttää alakautta ellei mitään ihmeitä ilmaannu =)
Kohdunsuun tilanne oli muuttunut hieman kahden viikon takaisesta, oli nyt sormelle auki, pehmeä ja kaulaa jäljellä 2,5cm, kun pari viikkoa sitten oli kiinni, kiinteä ja kaulaa 3cm. Jotain edistystä sentään sielläkin siis!

Tänään meidän pieni on täysiaikainen!!! Oon niiiin iloinen :heart:

~ miraci ja pienimies rv 37+0 ~
 
Täälläkin poksutaan. Tänään piti vääntää itkua sohvalla ku yhtäkkiä iski sukkapuikkokivut ja kesti ainaski sen minuutin. Veti tosiaan ihan kankeaksi ja ei voinu ku itkeä ja yrittää hengitellä. Tyttö ihmetteli vieressä et mikä ihme, ei oikein pystynyt puhumaankaan ku sattu niin perkeleesti. Tällästä mun elämä on tällä hetkellä .Toivottavasti se muksu kohta haluais ihan kokonaan tulla ulos, en mä jaksa tälläsiä kipukohtauksia joka päivä :'(
 
kipuja tulee ja menee, on oikeesti käveleminen äärimmäisen vaikeeta, tuntuu et vauvan pää putoo taatusti.... kyljet on varmaan sisältä päin mustelmilla... heheh, meinasin et huomenna ois lähteny kauppoja kiertelee naapurikaupinkiin...ja kanat! ei tällä kävelytahdilla saati olotilalla enää mihkää kauemmas lähdetä... :D

mua ei itketä, ei kiukuta, eikä oikeestaa ota harmittaakseen mitään tässä olossa. voishan tää hiukan kevyemminkin mennä,mutta kuuluu loppuodotukseen ja siinä kaikki. vauvan pää porailee usein ja samalla kun tykittää kylkeen ja sit viel alkaa supistaa, niin henkäilyks menee.... mitä sitä sit itkeskelemään ja valittamaan näitä viime metrien vaivoja... jotenkin tietää et pian tää kaikki on ohi,ja kuinka kevyt olo onkaan taas sitten :)
Ymmärrän kyllä et kaikilla ei olo ole yhtä jaksava...en mäkään mitään kyllä oikeen kotona enää kykene tekemään,sen huomasin taas tänään... noh, joskos pian alkais tapahtua...

mies jaksaa kuunnella mun huokailuja ja tsemppaa koko ajan, et pian kaikki on ohi :) sen turvin itekin jaksaa paremmin,kun toinen ei vaadi mitään mitä ei ite jaksais... ilta löhöilty ja kateltu leffoi :) ja samaa rataa jatkuukin :D
 
miraci sitähän me tänne jääneet vaan surtiin, kun melkee kaikki häippäs ja meitä jäi pari hassua kirjoittelemaan, luultiin et suljettu lähtis käyntiin kunnolla vasta syntymien jälkeen... onneks noita taustalla olleita tuli piristämään ettei menny ihan yksinpuheluks... no, saa nähä miten loppuaikaan ketään jaksaa kahta palstaa lukea saati kirjotella.

sasha oi että, jännäksi meni teidän yö,kyllä aika tiuha väli on...taidatpa äidiksi tulla yön aikana... :flower:

miehen kanssa tossa höpistiin, ja totesin et mahtaisko hänelläkään kivaa olla jos nyt alkais epätoivo ilmaantua mulle, et tää ei lopu koskaan.... itkeskelisin ja masistelisin isoa ja vaivalloista oloani.... ja niinhän se on, et jos antaa vallan epätoivolle, niin sillon kaikki tuntuukin helposti vaikealta vaikka miten päin kääntelis..
Mä luulen et oon elämässä kokenu sen verran kovia juttuja, että oon siks päättäny kääntää kaikki positiivisiksi, tapahtui mitä vaan.. ja oikeesti, laskettu aika on jo tosi lähellä,eihän maratoonaritkaan luovuta viimeisillä viidellä kilometrillä vaan sillon puserretaan ne viimeisetkin hikipisarat ja hampaat irvessä katsotaan eteenpäin... synnytys on tämän maratonin maaliviiva... siihen on hiukan vielä matkaa mutta voittopokaali odottaa meitä jokaista :)
Tsemppiä siis kovasti näihin tuskallisiin viimeisiin viikkoihin kaikille!!!!!!!
 
kamiliyalle onnea pienoisesta! :heart: Ja minähän se taisin kysellä, kestääköhän synnytys pidempään, jos lähtee supistuksilla kuin jos vesien menolla. :)

Enhän mä sitten eilen päässytkään koneelle ja nyt seuraa omaa napaa.
Eli pääsin eilen aamupäivällä sille tk:n gynelle tarkistuttamaan tihkuuko lapsivettä. En kyllä ihan tosissaan jaksanut siihe uskoa, mutta sitähän se sitten oli.
Siinä kun odoteltiin mitä prom testi näyttää, niin tutkittiin kaikki muut jutut. Ja kas, kohdun sisäsuu 2cm auki, kanavaa 1,5cm, pehmeä, vauvan pää ja kalvorakko tuntuu. Vauvan painoarvio on 2200g. Vettä siis tihkuttelee jostain ylempää, alhaalta oli kalvot ehjät.
Sieltä sitten sairaalaan, eilen ja tänään laitettiin kortisonia ja tänään illalla pääsin kotiin seurailemaan. Sunnuntaina sitten kontrollikäynti. Nyt vaan pitää kotona kattella vauvan liikkeitä, tuleeko tulehduksen oireita tai muuttuuko veden väri. Tosiaan ihan vähän tihkuttaa, ei tuu mitään lorahduksia. Ja sitten jos supistukset alkaa tai menee enemmän vettä, niin kiireellä takasin, kun meinasivat, ettei pitkiä mene sitten kun käyntiin lähtee. Toivottavasti ei yöaikaan, kun silloin ei kyllä saada ketään hoitajaa. Eli ei tosiaan voi sitten jäähä oottelemaan hoitajaa 50km:n päästä.
Jos nyt viikonlopun yli menee, niin viikolla ihan hyvät mahdollisuudet saada se hoitajajkin nuille poikasille. :)
Nyt tässä vähän kotiin päästyä on supistellut, mutta ihan vaan kovettumisia.
Toissa yönäköhän se oli (ennen kuin kävin lääkärissä), tuli tunnin ajan tosi kipeitä suppareita muutaman minuutin välein. Loppuivat sitten.

Mutta juu, nyt tässä vaan ootellaan millonka hää päättää sieltä tulla. Anyday now. :) En ollu ees kerinny mitään muuta laittaa valmiiks kun vaatteet olin pessyt, noh on sekin jo jotain. :D
Huomenna kun pistäis hihat heilumaan, niin olis sit kivampi kotiutua. Tai ainakin ettis kaikki näytille, niin voi sitten mies tai hoitaja laitella niitä paikoilleen. :) Jotenkin tosiaan ei oikeen ollu varautunut, että näin nopiaan vois lähtö olla lähellä. :eek:

Sori kun en nyt tässä muuta kommentoi, mutta yritän tässä taas päästä. =)

Tsempitykset vielä kaikille loppumetreille, jos en vaikka hetkeen tänne pääsekkään. :)

Ammuska ja Touhu 34+3
 
Tosiaan Naurukohtauksella on jo oma käärö varmaan syntynyt :)

FA kiitos kysymästä paljon paremmin menee. Ensimmäinen terapiaistunto takana ja olin positiivisesti yllättynyt mieheni käytöksestä siellä. Pitkä on matka, mutta askel kerrallaan täytyy katsoa. Mihinkäs minulla tässä kiire onkaan. Viime viikkoina on tuntunut siltä kuin olisin saanut sen vanhan miehen takasin :) Yritän olla liikaa ajattelematta koko asiaa, mietin sitten kun olen taas täysissä voimissa synnytyksen jälkeen.

Limatulppa kun tuli esikoisesta niin aloin heti vuotamaan lapsivettä jostain ylhäältä ja synnytys käynnistyi hitaasti, joten tipalla jouduttivat. Nyt ei mitään merkkejä ole limatulpasta ollut.

Täysikuu ei vaikuta mitenkään minun uniin. Moni on sanonut et täysikuun aikaan syntyisi enemmän lapsia. Voi kun meidän masuasukki olisi niitä lapsia :)

Niin monella on jo merkkeäjä synnytyksestä. Minulla ei ole yhtään mitään. Ei mitään vuotoja tai suurempia supistuksia :( Omaan napaan ei siis mitään uutta...

Peppioliina rv 39+0 POKS POKS!!!
 
Ammuska sinäkin pian jo tositoimissa :hug:. Onneksi olette nyt turvallisesti tarkassa seurannassa.

Meillä lapseton ilta täällä, minä kuskasin miestä kaupungissa käymään hakemaan hänen lapsuuden ystävän meille saunomaan (ovat siis ottaneet olutta). Oli ihan kiva käydä ihmisten ilmoilla. Nyt nuo miehet saunoo tuolla pihasaunassa jo toista tuntia, minä tein iltapalaa ja vieraspedin ja kömmin sängyn pohjalle läppärin kanssa. Aamulla tulee tyttöjä tekemään aamutallin, voin ehkä 8:n saakka nukkua, ihanaa :).

Kuuntelen Youtubesta ihania biisejä ja muistelen elämääni taaksepäin....
On tunteet pinnassa ja kyyneleitäkin tuhlaan...
Ihan kauniita muistoja tulee mieleen, haikeudella muistelen menneitä aikoja, ihmisiä elämäni varrelta. En olekaan pitkään aikaan ollut tällä hömppätuulella...

Oikeastaan en ole tämän raskauden aikana juurikaan itkeskellyt kuten poikien odotusaikana. Nyt on ensimmäisen kerran sellainen tunteellinen mieliala.

Kyllä me pinnistetään kaikki nämä viimeiset viikot kunnialla, eikös juu? Minä olen se perässähiihtäjä vähine viikkoineni ja ilmn supisteluitakin :D.
 
Hei, täällä ollaan, vaikken ole kirjoitellut aikoihin. Välillä olen ehtinyt lukea kyllä. La lähenee, painoarvio oli tänään jo yli neljä kiloa. Jännittävät hetket tuntuu olevan monella tai kaikilla pikkuhiljaa. Olo on hyvin odottava, toisaalta haikea.

Lämmintä oloa ja odotusta kaikille.

mamarosa 38+3
 
Sashalla taitaa nyt olla tosi kyseessä! Tsemppiä oikein paljon matkaan! :)

Ammuskalle kanssa tsemppiä. Siellä voi tulla kanssa sitten meno millon vaan...

Nyt ei jaksa enempää kirjotella. Kömmin rakkaani viereen ja toivon nukkuvani aamuun asti hyvin, jos selviäis vaikka ihan vaan kahdella vessareissulla.. :)

Tiitulipiituli 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ollut mitään tapahtunut, kun käytiin näytillä. ja supistukset alkoi jo olla kipeitä ja pitkiä, mutta ei mitään. Turhauttaa hirveästi. Kaiketi pitää vain mennä sitten, kun vedet menee.

Kätilö sanoi, että täydenkuun aikaan menee eniten vesiä äideillä. Siis synnyttäjät ovat liikkeellä täydenkuun aikaan.
 
Huomenta :)

37+0 POKS POKS... Meillä ollaan täysiaikaisia. En kyllä uskonut että tää näin pitkään viihtyis masussa...

Nyt täytyy pistää hihat heilumaan, siivota pitää ja sit lähteä käymään kylillä, jos vaikka päästäis neidin kans parturiin :)

-JennyA-
 

Yhteistyössä