Maalismammat 2013 :)

Moikka! ja tervetuloa uusille :)

amarinwa mä pidän itseäni aika liikunnallisena vaikka en mitään hirveen raskasta harrastakkaan. eli liikun päivisin lasten kanssa rattaita työnnellen n.5-8km ja illalla 10km lenkki reipasta kävelyä koiran kanssa. viime raskaudessa olin vielä 2h ennen synnytystä kävelemässä 8km lenkkiä :D zumpasin myös ennen tätä raskautta mutta nyt en uskalla zumpata tai juostayks keskenmeno kun on takana niin pisti varovaiseksi.

Mamma_84Mulla esikoisen odotuksen aikana ei ollut mitään vaivoja. painoa tuli 20kg,nuorimmaisen kanssa oksensin,meinasin pyörtyä koko raskauden ja sain sy6ötyä vain jääpalasia ja paino tippu lähemmäs 10kg ja nyt on pientä kuvotusta ja pyörryttämistä,tissit ja maha tosi turvonneet mitä ei edellisissä ollu.

Ainulii mä en oo töissä vaan kotiäitinä vielä. mutta jos on raskas työ niin kannattaa varmaan kertoa ajoissa :)

Rva R Mulla joka raskaudessa heittänyt verenpaineet niin alhaalle että oon välillä pyörtynytkin ja kuuma ilma laskenut niitä entisestään. salmiakin pitäs nostaa se verenpaine ylös. Mulla nyt ollut vernpaineet 90/40 alimmillaan. normaalistikkin alhaiset paineet ja nyt tosiaan liian alhaiset.

pakko lisätä tänne kuvaa kun tää mun maha on oikeesti tosi turvonnu ja nyt se on sitä koko ajan. se on aika kovakin. sukulaiset alkanut huomautella mahasta niin mietin et onko teillä turvotus tällasta?alkaa jo mietityttää et asuuko siel 2,vai vaikuttaako se et kolmen vuoden sisään 4 raskaus? yks keskenmeno tosin ailkuviikoilla. voiko kohtu siksi kasvaa nopeemmin :confused:

Aijaa.com - rv5+4

Jossu90 rv 5+4
 
Olipas Jossu90 ihana maha jo nyt, odotan niin kovin että oma masu kasvais tulisi näkyviin mutta siihen on vielä aikaaaaaa :D

Mutta siis olen ymmärtäny että uudesti synnyttäjillä masu tulee helpommun näkyviin aikaisilla viikoilla kuin ensisynnyttäjillä :)
 
Täällä yksi 25.v ketä saa jos hyvi menee niin maaliskuussa toisen lapsen. La 2.3 ja ultrassa kävin viime vai edellis viikol xd
Häärin tuolla odotuspuolella jo pari viikko muistaakseni

Juli ja Mini 8+5
 
Faelivrin
Tervetuloa mukaan Juli87! :)
Sä taidatkin olla meistä varmaan pisimmällä nuissa raskausviikoissa. :)

Jossu90 - Sullahan on jo kyllä ihan selkeä vauvamasu, vaikkei nuilla viikoilla vielä uskoisi :D Ihanan näköinen. :)

On pakko tännekin linkittää, ellette oo jo itse nähneet, mutta tästä oli musta ihana katsoa, että miltä tuo piiperoinen tuolla milläkin viikolla näyttää. :)
Vau.fi – Raskausanimaatio

Faelivrin 6+6
 
Jossu90 : Mulla kans ihan kamala turvotus,iltaa kohti ehkä voimistuu mut kyllä on ihan aamusta asti havaittavissa. Pitäs pystyä pitään n.12-13 vkolle salassa vielä töissä tää (olen siis hoitajana,siitä ammatista kun oli aiemmin kyselyä) mut pelkään et kohta jo arvaavat.
 
Amarinwa, luin että loppupuolella raskautta toi jatkuva huimaus onkin ihan normaalia, painava kohtu lyttää selän verisuonia niin kovasti että se vaikuttaa verenkiertoon ja sitä kautta pyörryttää ja oksettaa. Siitä mahdollisesti siis johtunu sinun esikoisraskautes huimaukset ja öklötykset?
Mutta siihenhän nyt olis luotettava, ettei kaikkia oireita vaan voi listata ylös kirjoihin ja oppaisiin. On kumminki niin yksilöllistä touhua tämä lisääntyminen. ;) Hulluksihan tässä tulee, jos alkaa jokaista oiretta analysoida turhantarkkaan. Minä ainakin. :D
Verenpaineiden kanssa ei pitäis olla hätää, 113/69 oli maanantaina kun neuvolassa mitattiin. Onhan ne voineet sieltä pompata alaspäin, oli vaan niin äkillinen ja raju se huimaus että säikäytti. Istuma-asennosta on jo monta viikkoa sitten opittu nousemaan rauhallisesti, kun pahimmillaan on mies saanut ottaa koppia. :D

Jossu90, kuulostaa lupaavalta. Ehkä sinäki pääset helpommalla tässä raskaudessa, ei ainakaan tartte helteillä kantaa suurensuurta masua. :) Pitänee salmiakkia hankkia kotiin lojumaan, niin voi sillä yrittää tasata jos alkaa tuntua että paineet putoaa.

Neljä yötä ultraan! Pikkasen vaan jännittää, kun mies on töissä niin yksin olen ilmeisesti menossa. :whistle:
 
Tänne ilmottautuu yksi maalismamma lisää Kouvolan suunnalta! :) la on tällä hetkellä 18.3 mutta varmistuu myöhemmin ensimmäisessä ultrassa kun niin turkasen epäsäännölliset menkat ollut ja en ole tietenkään edellisten menkkojen ajankohtaa merkannut ylös! Ajoittain kovinkin neuroottinen kun esikoista odotan ja yritystä meillä takana päin melkein kolme vuotta! Luulin jo puoli vuotta sitten ettei meille tule koskaan lasta ja sen vuoksi monet itkut itketty joten pitihän sitä verikokein mennä asia oikein tarkistamaan :LOL:

Myös täällä kärsitään vatsanturvotuksesta ja iltaisin mahani on samanlainen kuin sinulla Jossu90. Vatsanseudun kivut omasta mielestäni ei normaalia mutta neuvolan täti on nyt kahteen kertaan jo minulle uskotellut, että kuuluu normaaliin raskauteen kivuliaammatkin mahakivut :D Rinnat hieman turvonneet ja kipeät ei muita oireita ennen eilistä. Ajattelin jo, että ompa kumma ettei pahoinvointia ole vielä ilmaantunut mutta sieltähän se tuli, onneksi aika lievää vielä ja pönttöä sentäs ei ole tarvinnut mennä halailemaan.

Onko kenelläkään samaa, että mitään ruokaa ei oikein tee mieli mutta syötyä tulee kuitenkin? Itselläni ei ole mitään mielenkiintoa mihinkään ruokaan mutta yritän väkisin syödä säännöllisesti pieniä määriä, edes suklaa ei aiheuta minkäänlaista kuolaamisreaktiota mitä kyllä "normaali tilassa" menee enemmän kuin tarpeeksi.

Itse työskentelen hoitoalalla ja meillä ajoittan todella aggresssiivisia asukkaita joten pakko tässä on jossakin vaiheessa työkavereille asiasta avautua, että saa vaihdettua hoidokkeja. Työnantajalle ajattelin kertoa asiasta vasta paljon myöhemmin.

Mutta tämä tällä kertaa, niin ja viikkoja 6+4 :heart:
 
Faelivrin
Viikko on taas hurahtanut ja voin jälleen kerran toivottaa ihanaa alkavaa viikonloppua maalismammoille! :)

pallosalama87:lle lämpimästi tervetuloa maalismammojen joukkoon!
Siellä onkin sitten pidemmän aikaa koitettu, ihanaa, että nyt viimein onnisti :) Täällä on kuule monet muutkin melko neuroottisia, että ei hätää, sovit hyvin joukkoon. :)

Mutta tämä maalismamma lähtee viikonlopuksi anoppilaan, joten voipi olla, että palaan höpöttelemään vasta sunnuntaina. Toivottavasti en kamalasti vielä epäilyksiä siellä herätä, vaikken mm. pysty ottamaan anopin kanssa perinteistä saunanjälkeisviiniä. :) Vielä näin aikasessa vaiheessa kun ei uskalleta tästä puhua.

Mutta viettäkää siis ihana viikonloppu! :wave:

Faelivrin ja uusi viikko!! 7+0
 
Hei

taas kasvaisi joukko yhdellä maalismammalla, odotan pikkukakkosta viikoilla 5+5 omien laskelmieni mukaan. Plussasin viime viikonloppuna ja sen jälkeen ajatukset pyörii siinä jatkuvasti :)

Kun odotin nyt vuoden ikäistä poikaani, oksetti kamalasti, närästi jatkuvasti, rinnat turposi ja särkyili, väsytti ja kaikki hajut ärsytti, että varmasti tiesi olevansa raskaana ihan heti alusta asti. Nyt taas ollut vain vilunväreitä, järkyttävää väsymystä, nälkää ilman ruokahaluja ja vatsassa kipuiluja ja nippailuja silloin tällöin, varsinkin kun on rasittunut. Huomaa että jokainen raskaus on todellakin erilainen!!

Mutta yllättävän helpolla on siis päässyt, vaikka ihan alkumatkassahan tässä ollaan... Haluaisi vaan todentaa jo ultrassa että siellä tosiaankin on pieni pulmunen matkassa. Aika ultraan on varattu elokuun kuudennelle päivälle.

Kakkosmaha taitaa tulla esille paljon nopeampaan tahtiin kun se ykkönen, mutta se peittyy hiukan sanoakseni niiden ekasta raskaudesta jäljellejääneiden ylimääräisten nahkojen alle, etten usko että kukaan muu rohkenee tulla epäileen kyseessä olevan uuden raskauden, voin sanoa helposti että jäi hiukan edellisestä vielä ylimääräsiä kiloja vatsansedulle :)

Ajattelin siis tuoda julki tapahtuman vasta kun ne kriittisemmät 3kk on ylitetty, vain perhe asiasta tietää tällä hetkellä.

Kuulostaa niin ihanan tutulta nämä juttelut täällä, samoja asioita tulee niin itsekin mietittyä ja näin toivotan samalla hauskaa alkavaa viikonloppua kaikille maalismammoille!

mimi13 5+5
 
Härregyyd :) Täällähän on mammojen kerho kasvanut kohinalla viime käynnistä, ihanaa :) ja oikein paljon tervetuloa uusille mammoille! ja lämpimät onnittelut masuasukeista :)

Täällä allekirjoittanut on kans turpoilija kun tuossa huomasin asiasta puhuttavan. Siis iltaisin turpoo vatta, mut siis nyt on mennyt siihen että iltasin vatta on joo hieman turvonneempi kun aamusin, mut eipäs enää laske tää kumpu vaan on siinä kokoajan ja tullut sellaseks kovaksi, eli vauvamasua alkaa jo kasvattamaan pikkusen. Ite sanoin että onpas jo valtavan kokonen, mut äiti sano että ei oo vielä iso, vaan sellaset osaa kattoa et on vauvavatta jotka tietää asiasta :) Joten näytän siis vaan paksulta., haha :D

Täällä siis otti kaikki perheenjäsenet uutiset hyvin vastaan ja innolla jo odottaa minun ja kasvavan masun näkemistä sitten syksymmällä kun suomeen tuun poikkeemaan :)

Kysymys heräsi tällänen, että koska suomessa otetaan verikokeet ja miten ne neuvola-ajat menee raskauden aikana? Siis aattelin vaan vertailla että onko sama meininki verien otossa ja ajoissa jne.

Palaillaan taasen maalismammat :) ja ihanaa viikonloppua

Myy* 8+2
 
Voi että on vaikiaa keksiä selityksiä miks ei voi ottaa konjakkia kahvin kera tai lasillista viiniä :D
Ollaan mökillä appivanhempien kanssa ja iltaselle tapana hiukan maistella mutta nyt ei voikaan :)
Toistaiseksi menny selitykset läpi ettei näin kuumalla oikein maistu muu kuin vesi ja mehu.
Faelivrin saitkos sinä pidettyä salassa vai joko anoppi hoksasi? :)

Hyvää viikonloppu maalismammat :)

Ainulii 6+0
 
Heiii, olipa ihana löytää tällainen ketju! Olen kaivannut ihan turkasesti juttuseuraa ja kokemusta muilta samassa tilanteessa olevilta.

Täällä tilanne sellainen, että yllätysraskaus tuli tietoon muutama päivä sitten. Vuoden verran ollut kuparikierukka ja muutama viikko sitten alkaneet ihme oireet ja kummallinen olo sai tekemään raskaustestin. Plussahan sieltä pamahti.

Ensin oli hirveä huoli, että mitäs nyt. Sain gynelle ajan heti seuraavalle päivälle (hinnoista aiemmin keskusteltiin, tämä 159 euroa), jossa ultrattiin ja poistettiin kierukka. Kierukka oli siirtynyt täysin pois paikoiltaan ja niinhän sitä sitten raskaaksi tulin. Ultran mukaan viikot nyt 6+4. Kaikki hyvin ja sydän siellä jo kovasti löi. Laskettu aika 21.3.

Fiilis on ollut uskomaton! Alkuhämmennyksestä kun selvittiin, ollaan miehen kanssa älyttömän iloisia ja onnellisia. Mua väkisin huolettaa, että jotain sattuu, sepä kai on ihan normaalia.

Me päätettiin kertoa perheillemme heti, jotenkin tuntuu luonnolliselta, kun on niin läheiset välit! Mun vanhemmat tavattiin eilen, olivat tosi iloisia, vaikka toki yllättyneitä. Miehen vanhemmille tarkoitus kertoa huomenna. Muille ei tässä vaiheessa puhuta, pomolle jouduin töissä kertomaan ja siskolleni kerroin ensimmäisenä. Ajateltiin odotella, että viikkoja 10.

Hui, hirveästi asiaa ja ajatuksia!
 
Ja oloista: masu turvottaa vasrinkin iltasin (oli pakko jo käydä yhdet mammahousut ostamassa, ne on niiiiiin ihanat päällä), rinnat turvottaa ja on arat, kuvotus ja hajuherkkyys ihan sanoinkuvaamaton, tosin nyt parisen päivää ollut helpompi olo ja pystynyt syömäänkin. Väsyttää reilusti ja nukkua tekee mieli kovasti!

Jännittävää, ihanaa, pelottavaa, hämmentävää hassua, hurjaa, mielenkiintoista, parasta <3

Minulla ikää 23 ja miehellä 24.
 
Onpa kiva, että tänne edelleen löytää uusia kirjoittelijoita, tervetuloa!! Ja onnittelut plussauksista!

Ssaraa teille onkin tullut todellinen ylläritärppi! Ihanaa, että yllätys oli kuitenkin iloinen =). Tuli mieleen, että onko sinulla lapsia ennestään, kun olet kierukkaa käyttänyt ehkäisynä?

Myy* Täällä otetaan verikokeita ekalla kerralla. Myöhemmin sitten vain hemoglobiinia seuraillaan. Neuvolat ovat (tämä on nyt vain oma kokemukseni, varmasti vaihtelua on) noin 4 viikon välein, kunnes viikolta 35-36 viikon välein. Joka kerralla mitataan verenpaine ja pissanäyte. Myöhemmillä viikoilla aletaan mittaamaan sf-mittaa (kohdunpohjan korkeutta) ja kuunnellaan sydänäänet. Sydänäänien kuuntelu on vähän terkkarikohtaista; toiset kuuntelevat jo ekalla kerralla, toiset vasta tokalla.

pallosalama87 Mulla on juuri tuollaista, ettei mitään ruokaa tee mieli, mutta pakko jotain väkisin syödä, ettei tule vielä huonompi olo. Eilinen meni iltaan asti pehmiksen voimalla..

Oltiin muuten eilen perheen kesken Puuhamaassa. Voi luoja, että otti voimille. Lämmintä melkein 30 astetta eikä pilven häivää. 3v ja 1,5v olivat kuitenkin iskussa eikä kuumuus uuvuttanut kuin vanhemmat. Aamulla ennen lähtöä mies sai maistaa mielialanvaihteluitani. En olisi ollenkaan jaksanut lähteä koko Puuhamaahan, mutta pakko oli, kun hän oli sen lapsille luvannut. Olo oli sellainen, että olisin mieluiten ollut vaaka-asennossa jossain mahdollisimman viileässä paikassa. Sitten itkeä tihrustin alkumatkan. Joo. Aikuisen kypsän käytöksen voi unohtaa alkuraskaudessa. Aamun kruunasi se, kun suutuin jostain miehelleni niin, että meinasin heittää häntä puhelimellani :ashamed:

Nyt töitä jatkamaan!

Amarinwa 7+4
 
Faelivrin
Täällä ollaan selvitty reissusta kotiin. Eivät appivanhemmat tai puolison sisaruksetkaan ainakaan ääneen vielä mitään arvailleet. Mutta kovasti olisi jo tehnyt mieli kertoa kaikille. Mutta varmaan vielä tuon kuukauden verran pitää odotella.

Uusille mammoille jälleen kerran lämpimästi tervetuloa! :)

Myy* - Mulla ainakin nuita verikokeita otettiin jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja nyt elokuun puolessa välissä otetaan jotkut toiset sitä ensimmäistä neuvolan ultraa varten.

Oon kyllä koko viikonlopun ihmetellyt kun mulla on tuntunut kaikki oireet häviävän johonkin. Ei koko viikonlopun aikana ole olo tuntunut ollenkaan "raskaalta". Tai sitten voi olla, että on ollut niin paljon kaikkea muuta puuhaa ja ajateltavaa, ettei ole oireita edes huomannut.. :)

Mutta nyt purkamaan nuita laukkuja. :)

Faelivrin 7+2
 
Amarinwa: Eipä ole aiempia lapsukaisia tai raskauksia, kuparikierukka passaa ihan hyvin myös synnyttämttömille, kun siitä löytyy se pienempi versio. Hormonaalinen ehkäsy oli aina yhtä taistelua, joten kierukka oli "hyvä" vaihtoehto. Kuinkas sitten kävikään...

Jukra kun tekisi mieli niiiin katsella jo kaikkia vauvatarvikkeita! Jotenkin pitäisi vaan malttaa nämä kriittiset viikot, jotka muuten huolettaa mua ihan hirveästi, vaikka siellä hyvinvoiva alkio jo näkyikin.

Ja kovasti tekisi mieli jo kertoa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Turvotus on aamusin paha ja sitt pahenee kun on näin tukalaa

Huono olo vaivaa lähes taukoamatta. Aamulla, iltapäivällä ja illalla on taas tullu oksennettua. Väsymys on alkanu vaivata :( ja näin

Yöllä ukkosti ja salamoi taivaan täydeltä se oli hurjaa kun joka 20s salama lyö. Sitä kattosin
ikkunasta ja hyvä kuvakin tuli :)

Juli a Mini 9+0
 
Faelivrin
Hyvää huomenta maalismammat! :)

Täällä onkin erityisen hyvä aamu kun onnistuin saamaan meille uuden ultra-ajan sen tilalle, jonka jouduin peruuttamaan. Keskiviikkona mä vihdoinkin saan tietää! Ja huomattavavasti pienempään hintaan kun mitä siellä aiemmassa paikassa olisi ollut. Ihanaa! :)
Niin ja muuten kun taidettiin Amarinwa:n kanssa silloin aiemmin siitä puhua niin kyllä nyt jo aikaa varattaessa mulle sanottiin, että rakko tyhjänä sinne pitää tulla. :)

Eilen muuten kun valittelin tuosta oireettomuudesta niin kyllä niitä sitten alkoi heti ilmestyä taas. Illalla nimittäin huomasin, että naamaan oli puhjennut taas ihan älyttömän paljon nuita finnejä, mistä aiemminkin mainitsin. Eikö kukaan muu oo huomannut itellään näitä?
Ja eilen illalla alkoi myös pieni etova olo, joka nyt näköjään on jatkunut tänne aamuun asti. Maha kurnii, mutta en välttämättä oikein uskaltais syödä mitään.
Pitikin mennä se suunsa avaamaan.. :)

Mutta tällasta tänään! Mitäs teille muille kuuluu? :)

Faelivrin 7+3
 
Huomenta,
Ihan tasaista kuuluu tänne, ylihuomenna neuvola, eipä jaksaisi enää odottaa! Onko moni teistä jo käynyt neuvolassa ekan kerran?

Mistä päin Suomea muuten olette? Sattuuko joku muu olemaan Tampereelta?

Pientä kuvotusta ja ruokahaluttomuutta, mutta mieli hyvä ja kaikki hyvin,
Ssaraa 6+5
 
Moikka kaikille!

Täälä alkoi eilen kamala pahoinvointi ja heitti vissiin verenpaineetki tosi alhaalla. oksensin kaks kertaa ja makasin koko päivän kun seisaallaan alko heti pyörryttää ja oksettaa ja 15min pystyssä oli liikaa :( tänään jo olotila parempi. toivottavasti ei tuukkaan noin huonoksi enää kun on noi kaks pientä tossa kuitenkin,eilen oli mies sentään kotona :) Mä oon päättäny sinnitellä sinne 12 viikon ultraan. eka neuvolaki on vasta 9+4 viikolla et sillon saa v asta kuulla sydänääniä.

niin ja mä olen järvenpäästä :)

Jossu90 ja öttiäinen 6+2
 
Huoh, täältä työmaalta

On tämä painostava ilma tehnyt olon aika tukalaksi, mutta huonoa oloa on ollut ilmeisesti liikkeellä muillakin maalismammoilla. Tämä työpäivä on kestänyt aivan ikuisuuden. Jatkuva öklötysolo, masua paisuttaa, happi loppuu ja tekisi mieli heittää kahvinkeitin ikkunasta kun haju tekee niin pahaa.. ja siinä samalla sitten pitäisi olla tosi reipas työntekijä, ettei kukaan vaan arvaa, mitä on meneillään. Onneksi on hyvin miesvoittoinen osasto eikä miehet sillä tavalla kenenään vyötärönympäryksen kasvamiseen huomioita kiinnitä.

Faelivrin Mulla ei ole tässä raskaudessa tullut iho-oireita, mutta esikkoa odottaessa oli ainakin viikolla 13 otsa pientä röpöläistä näppylää täynnä. Muistan tämän hyvin, koska menimme silloin naimisiin. Onneksi meikillä saatiin otsa peitettyä. Onpa hienoa, että löysit edullisemman ultrapaikan!

Ssaraa Enpäs ole tajunnut edes, että kierukoita on eri kokoisia. Ovat kyllä aika vieraita mulle, mitä nyt opiskeluaikana niitä tutkittiin. Itse asiassa äitinikin on aikoinaan tullut kierukan kanssa raskaaksi. En kuitenkaan saanut pikkusisarta, koska raskaus meni myöhemmin kesken.

Mun piinaavat kaksi viikkoa alkavat olla lopuillaan. Huomenna kontrolliultraan! Kyllä oireita on nyt sen verran, että hiukan toiveikkaana sinne lähden, mutta parempi ettei nuolaise ennen kuin tipahtaa. Oireitakin voi olla vaikka kuinka ja silti saattaa olla vaikka tuulimuna..

Voipi olla, ette ensi yönä uni oikein tule=)

Amarinwa, 7+5
 
Täälläkin aivan kamala työpäivä takana! Olen siis päivittäistavara kaupassa töissä, tänään
istuin kassalla aika kauan enkä tiennyt kuinka päin pitäis siinä tuolilla istua että olisi hyvä
olla, ja piti oikein keskittyä ettei tarvinnut lähteä juoksemaan vesaaan, sen verran on
oksennuttanut tänään yök!
Sain tänään varattua neuvolaankin ajan, vasta elokuun lopulle että tässä joutuu vielä
melkeen kuukauden odottelemaan huoh.
Mutta nyt hyvää yötä kaikille!

Mertsuli 5+3
 
Faelivrin
Huomenta maalismammoille! :)

Ssaraa - Me käytiin neuvolassa jo viime viikon maanantaina.
Ja Jyväskylästä oon.

Amarinwa - Ihanaa kun vihdoinkin pääset sinne ultraan. Toivottavasti tuot iloisia uutisia sieltä mukanas :)

Täällä on olot pysyneet aikalailla samana eilisestä. Finnit ovat onneksi melkeinpä hävinneet, mutta tuo pieni etova olo on pysynyt. En jotenkin onnistu enää syömään kaikkia ruokia loppuun kun ne alkaa tökkimään kesken syömisen. Onneksi täällä ei kuitenkaan vielä niin huonoa tee etteikö saisi syötyä.

Huomenna tämäkin mamma pääsee sinne ultraan, en malta odottaa! :)
Tässä oon kyllä itseäni välillä aina yrittänyt muistuttaa, että sieltä voi myös tulla niitä ikäviä uutisia.. Mutta toivotaan parasta.

Faelivrin 7+4
 
Heikuta kukkuu!

Täällähän on kova keskustelu käynyt viikonlopun aikana!
Kiva saada uusia masukkaita tänne (vaikkakin meidän masukit ei vielä juuri näy):p

Kävin viikonloppuna kirjoittamassa piiiiitkän litanjan tänne kaiken laista ja sit kun oli melkein valmis puhelin tilttas ja heitti kaikki kirjoitukset pois ja mun pinna ei kestänyt heti kirjoittaa uudelleen... Ai miten niin hormoonit vaikuttavat ja mieliala vaihtelee!:LOL:

Tuosta liikunnasta piti sen verran sanoa, että kyllä mä aattelin yrittää harrastaa liikuntaa viime metreille asti mitä nyt tällä huonolla kunnolla pystyy!
Mulla ollut maaliskuussa poskiontelontulehdus ja siitä lähtien koko ajan allergiaa ja flunssaa, siksipä olen niiiiiiin jumissa etten ikinä ole ollut moisessa kunnossa!
Mä kyn lenkkeilee aina kun ehdin, mutta kävellen tuo juoksu ei ole vielä mua sytyttänyt! Sitten olen tanssinut läähes koko ikäni, kylläkin ihan harrastuksena, mitä nyt viimeiset vuodet vähän vähemmän aktiivisesti!
Ajattelin mennä syksyllä aikuisbalettiin tekemään kevyttä treeniä ja jouluna vaikka sit lopettaa, ettei kevät kaudelle mee ollenkaan.... Kärkitossutunnit ajattelin jättää varmuudeksi pois kokonaan!

Raskausoireista FINNIT ovat saapuneet tännekkin viikonlopun aikana... Aah kuinka ihanaa tämä kukkiva naama... Toisaalta tämä on pientä verrattuna edellisen raskauden loppuun kautta synnytyksen jälkeiseen aikaan kun hormooninäppylää koko naamas täys...
Toiseksi oireeksi ja vaivaksi on saapunut ummetus, ihan kamalaa... Vatsa ei toimi ollenkaan ( normisti kaikki tulee suoraan läpi) ja tietäähän sen ettei se voi olla loputtomiin toimimatta, joten sitten taphatuu niin, että molemmista päistä tulee lopulta ulos ja hirveet krampit... ja ihan kamala olo... Ja sit tuntuu seuraavat kaksi päivää et oksupoksu tulee, mut ei tule...

Nyt mä olen keksinyt alkaa pelätä parvorokkoa, sitä oli viime syksynäkin täällä liikkeellä, olen siis päiväkodissa töissä...

Ultraan tsemppiä Faelivrin!
Kuulin että täällä neuvolassa on joku alkeellinen ultra ja ehkä ekassa neuvolassa pääsis jo kurkkaamaan pientä! Mutta se selviää ensiviikolla!!

terkuin hattivatti< 6+2
 

Yhteistyössä