Maalismammat 2013 :)

Kylläpä olisi tehnyt mieli nukkua piiitkään, kun viimeinen lomaviikkokin menossa, mutta ei pysty kun flunssa vaan pahenee. :/ Karsea olo, kun nenä vuotaa ja keuhkot erittää vihreää limaa ja sitä sitten yskiessä meinaa yökätä. Luultavasti osittain tuo limaisuus johtuu siitä, kun lopetin tupakanpolton kokonaan parisen pvää sitten.

Pitäis kuitenki jaksaa vähä siivoilla, kun sisko lapsineen on tulossa käymään aamupäivällä. Toivottavasti kunto kestää...

Ainulii onpas ihanaa, kun tosiaan satuitte raskautumaan siskosi kanssa samaa aikaan! Itsekin vähän salaa toivon samaa, kun puhetta on ollut, että siskonikin saattaisi vielä haluta yhden muksun. :)

Myy*
, mielenkiinnosta pakko kysellä, oetko kauan asunut Englannissa ja onko outoa tai pelottavaa tms. kun neuvolatätit ja kaikki on englantilaisia? :D Onko miehesi sieltä kotoisin vai muusta syystäkö asutte siellä? Ei ole pakko vastata jos tuntuu liian utelulta! Kyselen vain puhtaasta mielenkiinnosta, kun aikanaan haaveilin itse ulkomailla asumisesta..

Ainiin, siitä Dopplerista, ne maksaa ainakin tuolla nettikaupoissa edullisimmat noin 30 euroa, kun taas kalleimmat jo reilusti yli 100 euroa. Laitan vaikka yhen linkin..

Angelsound Doppler / Angelsounds / Kotidoppler / Babysound Doppler / Syd
 
Myy* Tosi hauska kuulla miten siellä päin nämä asiat menee. Aina välillä sitä miettii, että miten eroaa eripuolilla maailmaa. Mut nythän se selviää : ))
Ainulii Ihana, että sulla noin läheinen on näin samaan aikaan raskaana. Mulla oli ekassa raskaudessa miehen sisko samaan aikaa raskaana, ja serkuille tuli ikäeroa vaan muutama viikko. Mutta oli ihana, kun oli äitiyslomat samaan aikaan : )

Voi, että tätä väsymystä! Eilen katsoin tv:n leffan loppuun, ja se oli virhe. Täytyy vaan mennä ennen kymmentä sänkyyn, että ei väsytä niin paljon. Onneksi meidän tyttö nyt jo nukkuu taas yöt kokonaan, ettei senkin takia tarvitse heräillä :)
Ja kyllä on kiukku myös tännepäin ehtinyt (lieko sitten väsymyksenkin takia). Isäntä saa kuulla koko ajan vaikka kuinka yritän pidätellä :D
Sellaset Tiistai-terveiset täältä :)

aLime 5+6
 
Ai niin, mites onko teillä vielä vaatteet alkaneet ahdistaa? ;) Mun on pitäny luopua jo muutamista farkuista, kun istumatyössä painavat niin kovin, että sattui oikein. AJ kovasti kyllä jo haluttaisi hakea kellarista ne raskausvaatteet. Ne kun oli niin mukavia ja kivan näköisiä. Mutta hekä vielä hiukan maltan ja annan olla..... Siellä ne kuitenkin odottavat päälimmäisenä... ;D
 
Komppaan aLimea ja Mariana87 tuossa että on kiva kun joku joka kertoo miten nää neukku asiat hoidetaan muualla maailmalla ja täytyy myöntää että utelias olen kuulemaan "taustoista" kuinka eksyit britteihin :)

Jäin tuossa miettimään että nyt ku on yritykset takana ja onnistuneesti raskaana niin onko teillä muilla peiton heilutukset vähentyny? :D
Meillä on kyllä reippaasti tuosta viime oviksesta vähentyny....reilusti :D

Kaikkea sitä mieleen juolahtaakin :LOL:

Hienoa Mariana87 ku olit jaksanut jo hiukan etsiskellä noita dobblerin hintoja ja linkkiä :) Kiitos!
 
Faelivrin
Hyvää tiistaihuomenta! :)

Täälläkin on tämä väsymys ihan mahdoton. Nukahdin eilen illalla puoli kahdeksan aikaan ja heräsin siitä tunnin päästä ja silti sain jo tunnin päästä uudestaan unta. Ja nyt aamulla en meinannut millään saada silmiä auki ja edelleen tuntuu siltä, että voisi mennä hetkeksi nukkumaan.. Hoh hoh. Mä niin toivon, että tää ei enää kauaa kestäis, mutta taitaapi olla vaan toiveajattelua. :D

Ainulii - Tuo ötökkähän on juuri osuva. Ainakin vielä tällä hetkellä. :)
Ja ihanaa olisi kyllä odottaa siskon kanssa samaan aikaan. Mun sisko kyllä haluais jo toisen, mutta taitaa sen mies olla hieman eri mieltä asiasta. Heh. :)

Myy* - Jännittääkö kertoa uutinen äidille? :)

aLime - Täällä ei vielä pahemmin vaatteet ahdista, muuta kuin iltaisin. Sillon kyllä yleensä viihdyn vaan yökässä tai aamutakissa ku muuten ei oo hyvä ollenkaan. :)

Niin ja tuosta peittojen heilutuksista, mitä Ainulii kysyi.. Niin kyllä täälläkin on aika reippaasti vähentynyt. Mulla ei vaan enää ole yhtään sellainen olo. Inhottaa vaan ku maha on ku ilmapallo. Miehelle sitä eilen pahoittelinkin, että kun mun ei tee enää mieli niin se onneksi sanoi vaan, että ei haittaa kun itse on tuon olon mulle aiheuttanut :D

Palaillaan taas!

Faelivrin 6+4
 
Hyvää Tiistaiaamua kaikille :)

Kiitos Mariana87 linkistä, täytyypi vertailla tämän maan hintoihin. Täällä saa kyllä kätilöltä ilmeisesti vuokrata dopplereita jos niikseen haluaa, mutta juuri tuossa booking tapaamisessa käitlö sanoi, että he ovat aina puhelimen ääressä ja jos vaan hiukankin huolestuttaa jokin niin aikaa varaamaan ja sen saa heti ja pääsee kuuntelemaan sydänäänet yms. Eli täällä on siinä mielessä kiva systeemi.

Ja tosiaan miten tänne sitten eksyin..Nooh tapasin tämän kihlattuni ja minin isän pari vuotta sitten Suomessa jolloin hän oli tekemässä matkahommia siellä. Työkseen siis kiertelee maailmalla tekemässä milloin mitäkin. Tällä hetkellä hieman pidempään kotona ja työskentelee täältä kun haluaa olla paikalla ekan ultran aikaan :) eli siis tavattiin niin, että minä olin töissä siinä hotellissa respatyttönä jossa hän asui suomen oleskelunsa aikana. Mentiin drinksuille ja siitä se aikalailla alko, etäsuhde ensin, mutta päivittäin yhteyksissä. Olin jo aikaisemmin perheelleni sanonut että muutan Englantiin kun valmistun ja juuri ennen valmistumista törmäsin siis siippaani. Asiat johti toiseen ja nyt täällä ollaan oman talon katon alla, kihloissa ja odotetaan meidän esikoista. Hänellä siis ennestään jo poika(6.v) :)

Neuvolahommat mennyt ainakin tähän asti hyvin ja täällä ollaan hyvin ymmärtäväisiä josko jokin lääketieteellinen englantilainen sana on outo niin ainakin minun kätilö selittää mitä hän tarkoittaa josko mun kasvoilla on se hämmentynyt ilme että "hä?" :D ei oo ollenkaan pelottavaa siis ja kun täällä on jo sen puoltoista vuotta asunut niin on tottunut myös siihen että ei kannata pelätä puhua englantia, että vaikka se nyt ei olisikaan ihan täydellistä tai ei kaikkia sanoja tiedä niin aina saa asiansa selitettyä ja ainakin tähän asti mennyt tosi hyvin :) Ainoo mikä oli hiukan "justiis joo" että minun kätilö on ollut myös siipani exän kätilönä sillon aikoinaan...ja minähän en tästä exästä niin perusta...jos suoraan saa sanoa niin ärsyttävä bitch...hups :)

Nooh tulipas vuodatettua siinä sit se tarina, haha :D

Vaatteet jotkut on jo niin että ahistaa, ja tissiliivit alkaa jäämään pieniksi, ei tissit pysy aisoissa olleskaan tällä hetkellä, en silti valita, mulla on aina ollut aika pieni rintavarustus joten tää on plussaa:LOL:

Ainulii: Meillä on ihan noi puuhat makkarin puolella jatkunu normaaliin tapaan, siippa on vaan välillä hieman paranoid ettei vaan satu miniin, sanoin siipalle että nou hätä ei se vehje ihan niin pitkä oo :) haha

Myy* 7+6
 
Niin ja Faelivrin, jeps hiukan jännittää kyllä. Tiedän että tulee olemaan iloinen uutinen tulevalle tuplamummulle, mutta silti on iso uutinen ja ei oikein tiiä mitä sanois ja miten päin olis :)
 
Myy* Kuulostaapa mahtavalta palvelulta tuollainen, että sydänäänet pääsee halutessaan tsekkauttamaan. Toki voi täälläkin pyytää päästä neuvolaan, mutta eihän sitä tiedä, miten aikaa saa. Onpa tuuri, että kätilö on ollut myös miehesi exän kätilö : /.

Eilen tuohon keskivartaloon ilmeistyi niin valtava rantapallo, että vaatteiden päälle mahtuminen on kyseenalaista, jos pallo vielä kasvaa. Jos turvotus on muusta kuin raskaudesta johtuvaa, niin sitten on kyllä tsekata mitä suuhunsa laittaa.. Oltiin iltalenkillä lasten ja koiran kanssa eilen ja kun sieltä tultiin, niin tuntui, että maha oikein "painaa". Ihan kuin viikkoja olisi reilusti enemmänkin. Onko muilla liittynyt turvotukseen sellaista tunnetta?

Makkaritouhuista meillä on lääkärin kielto em.touhuihin kontrolliin asti ja voitte uskoa, ettei paljoa edes uskalla saati tee mieli. Vuotoa edeltäneenä iltana oli säpinää peiton alla ja se on tietty voinut saada kohdunkaulan alueella vuodon aikaan. Lääkärin mukaan se on mahdollsita, koska nyt kun keltarauhashormonia erittyy, niin kohdun limakalvot ovat tavallista hauraammat. Ja itse järkeilin, että imetyskin varmaan vaikuttaa myös limakalvojen haurauteen. Imetin kuopusta 1v4kk ja imetys päättyi toukokuussa, joten eivät limakalvot varmaan siitäkään ole vielä toipuneet. Kauhia sepustus asiasta :p Onneksi sitten viimeisellä kolmanneksella halut ovat vähintäänkin kohdallaan, jos vanhat merkit pitävät paikkansa ;)

Väsy teki eilen tepposet, nukahdin lapsia nukuttaessa. Heräsin sitten 4.45 paniikissa, etten ole laittanut antibioottivoidetta! Kiukutti niin, että melkein itku tuli :whistle:. Antibioottivoide kun laitetaan emättimeen ja tietysti olisi toivottavaa, että ennen nukkumaanmenoa, jotta hetii vaikuttaa vaaka-asennossa mahdollisimman kauan. Eipä sitä vaaka-asentoa sitten ehtinyt olemaan kuin vajaat parin tuntia ennen kuin kello soi. No, toivotaan ettei ole haittaa. Se oli kuurin vika antibiootti ja seuraavat kolme iltaa olisi tarkoitus laittaa Canestenia estämään hiivatulehdus ab:n jälijiltä.

Amarinwa, 6+6
 
Heipsan!
Ehkä nyt itsekin uskallan tänne kirjoitella kun olen jo muutaman päivän ajan
mielenkiinnolla teidän juttuja lukenut! Odotan siis esikoista ja tosiaan maaliskuussa
olisi laskettuaika!
Ihanaa kun muutkin ovat innoissaan jo näin alkuvaiheessa etten ole ainoa hössöttäjä ;)
..vaikka toisilla niitä vastoinkäymisiä on ollutkin, pahoittelut :(
Itse en ole vielä neuvolaan varannut aikaa, ensi maanantaina ajattelin soitella sinne.
Vähän tää kaikki jänskättää, tuntuu niin epätodelliselta että tuolla masussa olisi joku, hihi :)
palailen myöhemmin asiaan, onnea vielä kaikille! :)
 
aLime, jep vähän on alkanut vaatteet jo ahdistaa. Tai no enimmäkseen housut ja farkut ei meinaa turvotuksen takia kiinni mennä ja puristaa. Tekis mieli kohta jo tilata raskausvaatteita :D Rintsikat alkaa kans vähä pieneks käydä.

Ainulii täällä kans on peittojen heilutus vähentynyt REILUSTI tarkoittaen sitä etten oo uskaltanu alkaa millekkään plussaamisen jälkeen. Ei tee mieli, enkä uskalla km riskin takia, kun oon lukenu niin paljon kauhujuttuja, että seksin jälkeen alkaa verta vuotaa. :O
Nyt myös ollu niitä kipuilua ja turvotusta, mitkä myös vähän estäviä tekijöitä. Harmittaa, kun mies ei todellakaan oo mielissään, eikä ymmärrä, vaikka miten anteeksipyytävästi kertoisin syyn haluttomuuteeni. :(
Elikkä meillä kiukkuillaan molemmat..

Myy* Kuulostaa mahtavalle, että siellä neuvola-asiat hoituu noin mukavasti. Sydänäänten kuuntelukin milloin vain itse haluat! :)

Amarinwa, kiitos paranemistoivotuksista! :) Toivon tosiaan itsekin, että alkaisi helpottaa. Oli nimittäin melko tuskaa imurointikin, kun hengittäminen meinaa käydä raskaaksi ponnistellessa. Pitää koittaa juoda jotain lämmintä ja levätä.

mariana87 rv 5+4
 
Hyvää tiistaita :)

Mä soittelin tänään kahteen paikkaan ja kyselin varhaisultran hintaa. täälä Järvenpäässä maksaa 103e + lääkärin palkkio 60-180e ja poliklinikkamaksu 14e eli yhteensä n. 250e :O
ja helsingissä femedassa 100-140e mut en tiiä ottaako nekin sit vielä tohon lääkärinpalkkion. eli luulen että multa jää menemättä sen verran on kallista :( olisin kyllä halunnut käydä tarkistamassa että kaikki ok.
täälä eka ultra on 12 viikolla ja siihen tuntuu olevan ikuisuus.

Työnimestä,meillä esikko oli toukka,toka ötökkä ja nyt on puhuttu öttiäisestä :D

mulla on käytössä jo äitiyshousuja. kukaan kun ei niistä tiiä onko ne normi housut vai äippähousut ;) mulla toi turvotus on niin kamalaa ja ahdistaa pitää liian tiukkoja housuja. Nyt sitten ilmaantui lisää oireita. tissit on kasvanut järkyttävästi ja nännitkin on isontuneet :confused: en ymmärrä miten voi olla näillä viikoilla edes mahdollista.

Jossu90 5+3
 
Tervetuloa mukaan Mertsuli!=)

Aiemmin piti kirjoitella ultrien hinnoista. Aiemmat varhaisultrat 2008 ja 2010 ovat maksaneet Mehiläisessä alta satasen. Nyt maksoi 167! :mad: Käsittämätön hinta ja hinnan nousu!! Ja kyseessä on sama lääkäri, joka teki ultran vuonna 2008. Nuo lääkärin palkkiotkin kun vaihtelevat. Saman verran saan pulittaa varmaan tiistaina kontrolliultrassa. Mutta ei auta, jostain nuo rahat on revittävä.
 
Jossu90, älä mitään, mulla on just samat viikot kuin sulla ja samat oireet. :)
Tuosta varhaisultrasta - minäkin olisin sen halunnut, mutta ei todellakaan ole varaa maksaa siitä yksityisellä. Sama täällä myös ekan utran kanssa, rv 12 aikaisintaan. :(
Ei auta kuin tyytyä siihen.
 
Heis taasen ja tervetuloa mukaan Mertsuli ja onnea plussauksesta :)

Täällä ne yksityisen hinnat ei oo ihan noin pahoja, siis ultran kanssa, mutta siis 150 punnan kieppeillä heilutaan täälläkin :/ Ikävää että on noin kallista puuhaa, niiden pitäis hiukan miettiä raskaana olevien naisten mielenterveyttä tässä touhussa, siis kun ressataan niin kovasti :) laitetaan adressi menemään, hah :)

Mulla tosiaan vielä neljä viikkoa matkaa ultraan...

Täällä kanssa käsi pystyssä heilutetaan että juu, turvotusta on ihan kiitettävästi ja nyt on vatsa mennyt kovaksi, siis kun sitä painaa, ei runno mut painaa. Lueskelin jostain että 8-9 viikolla se alkaa kovettumaan jo kun mini alkaa kasvamaan millimetrin per päivä ja kohtu on jo yli tuplat koostaan...:) tai enhkä oon vaan lihonnu :D

Tiistain jatkoja kaikille, tää menee nyt hakemaan äippärin juna-asemalta, jännää touhua :)
 
Faelivrin
No hupsista hei! Tutkinpa itsekin vähän enemmän tuota ultran hintaa siellä mihin mulla on jo aika varattuna ja huomasinkin, että kyllähän siihenkin tulee lääkärinpalkkio 50-80 euroa! Nyt tässä koitan metsästää sitten halvempaa paikkaa. Itseasiassa taitaa tuo mehiläinen sitten kuitenkin olla kaikista halvin täällä päin vaikka hintaa sielläkin tulee ainakin 150 euroa. :/ Miksi sen pitää maksaa niin paljon?

Mutta tervetuloa mukaan Mertsuli ja onnea uudelle maalismammalle! :)

Miksi vaikuttaa siltä, että kaikilla teillä muilla vaan tissit turpoo, mutta täällä ei tapahdu mitään? Ois nimittäin ihan tervetullutta. :D
 
Hei te jotka kärsitte pahoinvoinnista, nyt kaivattais vinkkejä.
Eli ongelmana se että päivisin nälkä ja tekisi mieli syödä mutta mitään ei tee kuitenkaan mieli koska on niiiiiin paha olo.
Saan aamulla syötyä leipää ja juguu. Mehua onneksi voin juoda kokoajan. Mutta nälkää ei saa kuriin, miten saisi syötyä?

Oliko tarpeeksi sekavasti selitetty :D


Ainulii 5+3
 
Hei Ainulii, koitappa jätskiä(mehujäät) ja omena , se ainakin auttaa mulla tohon pahaan oloon, ja älä anna ruokailujen tai välipalojen välissä olla enempää kuin kaksi tuntia. Ite oon ollu tosi huonovointinen ja mehujäät ja omput auttanu mulla...ja nyt oon kolmena iltana saanu syötyy nugetteja ja keitettyjä parsoja ja porkkanoita, ainoo siis mitä pystyn syömään...ja mikä hassuinta, inhosin nugetteja ennen tätä :)

Myy* 7+6
 
Amarinwa: mulla ainakin maha pömpöttää ihan ku viikkoja ois jo paaaljon enemmän :D (toki tota ylimäärästä nahkaa tossa pötsissä on muutenki :D). Pelkäänpä että töissä aletaan kohta kyselemään,siihen malliin jo mahaa kattovat. Ja farkut kiristää jo. Piti tossa eilenki töistä ajella napit auki ;)

Ja noista ultrien hinnoista: täällä Gynekossa maksaa toimistomaksun kans 132e ja sit yhelle yksityiselle neuvolalle pääsee 50eurolla.Melkonen hintaero :)
 
Heips saakos tänne liittyä 21-vuotias esikoistaan odottava? Täällä ei kaveripiirissä ole juuri ollenkaan vielä lapsia jotenka olisi kiva jutellla muiden mammojen kanssa. Viikkoja kasassa 6+2, ja ensi viikolla olisi eka neuvola. Onkos tuo jotenkin tavallista aijemmin? Vai tuntuuko musta vaan siltä? Sen takia myös ois kiva juttu kavereita saada, kun pienokaista odotellaan täällä yksin :)
 
Hei duulia ja tottakai saa liittyä joukkoon, eli lämpimästi tervetuloa ja oikein paljon onnea minin johdosta :)

Mulla itellä tuntuu että kaikilla muilla on lapsia paitsi mulla :) mutta nyt siis toivon mukaan ensi vuonna myös minä olen mammojen kerhossa :) Mitä oon muilta lukenu niin sulla on aika aikasin neuvola verrattuna muihin, mutta tää siis ilmeisesti on kiinni myös paikkakunnasta ja että kuin kiirusia siellä ollaan. Tänne saa turista mistä vaan, niinkun oot varmaan huomannut, eli vielä kerran tervetuloa maalismammojen joukkoon :)


Äippärille en vielä kertonu että mini on masussa kasvamassa, katteli kyllä mun vattaa ja ihmetteli että en polta, sekä kommentoi että mun tissit on kasvanu :) haha taidan tiputtaa pomminn huomenna ;)
 
Kiitoksia Myy* :) Taitaakohan se äippä jo vähän aavistella kun tollein kyselee :)

Oon tässä mietiskellyt, kun mulla ei ole oikeen mittään raskausoireita. Välillä tuntuu, että olenko mä nyt edes raskaana, mitään pahoinvointia tms ei ole ollut. Noh serkku sano että kohta toivon, ettei oireita olisi :D Mutta jotenkin huolestuttaa kuitenkin. Ruokahalu nyt kyllä on kasvanu tosi paljon. Tuntuu että koko ajan on nälkä ja oon syönykin ihan älyttömästi... Ja väsymys on hirmuinen mutta ei oikeen muuta.
 
Heippodei! =)

Terveiset ultrasta! =) Pieni sydän sykki siellä ja viikkoja oli ultran mittojen mukaan 7. Mun laskujen mukaan 7+4 joten aikast lähelle tuota osui. ;) Olo on helpottunut. Aavistuksen verran todellisempi olo kun tietää että tuo syke löytyi sieltä. =)

Tervetuloa kaikille uusille palstailijoille.=) Kiva kun tulette mukaan jutskailemaan.

Imetys ehkäisynä-Piti tuohon aiemmin jo kommentoida että sillonhan tuo toimii jos tuo imetys pitää menkat loitolla, mutta mikäli kuukautiset alkavat imetyksestä huolimatta, tuolloinhan voit myös raskautua. Ja näin minulla. ;) Lähes jokaisesta synnytyksestä jälkivuodon loppuessa on mennyt noin kaks viikkoa ja sitten alkaa menkat. Että se siittä ehkäisystä. :confused: Heh... Meillä pienin ikäero onkin 1v1½ kuukautta. Ja aivan täysillä imetin. Lopetin sitten jossain kohtaa raskautta kun alkoi tuntua melko vinhalta menolta, mut uskoisin että on ihan mahdollista imettää uuden vauvan syntymään saakka. Mahtaa olla maidonnousu vähän helpompaa pienemmän kohdalla jos ei ole missään kohtaa ensimmäisen jälkeen imetystä lopettanut. Hmm... Meni ehkä vähän kauas alkuperäisestä aiheesta mut melko mielenkiinoista, vai mitä? ;) Onko muilla enemmän tietoa tästä?=)

Nyt pitää mennä taas. Vatsa ollut sekaisin koko päivän:( , joo ja nappi auki mennään täälläkin. Housut kiristää, ruoka ei maistu tai sitten syön jotain joka sekoittaa vatsan ja ökä lentää- Sorry. En osannut kauniimmin sanoa.: /

Vilijonkka33 7+4
 
Faelivrin
Tervetuloa joukkoon duulia! Tottahan toki tänne saa liittyä. :)
Mullakin oli tällä viikolla ensimmäinen neuvola ja raskausviikkoja oli silloin 6+3, että musta se ei taas tunnu kovin aikaiselta. On vaan kovin pitkä aika odotella, että sitten sen jälkeen tapahtuu mitään kun tuo neuvolan kautta oleva ultra menee useimmiten sinne viikolle 12.
Mutta mukavaa, että sinäkin löysit tiesi maalismammoihin. Täällä tosiaan saa höpötellä kaikkea mitä päässä liikkuu :)

Välillä kyllä täällä toivotaan, että olis ees vähän jotain pahoinvointia niin ei tulis syötyä niin kamalasti. Tai siis ainakin siltä tuntuu, että tulee syötyä aika paljon. Mutta ku on vaan koko ajan nälkä. :D

mamma_84 - On kyllä tosiaan melkoinen tuo hintaero. Määkin tahtoo tollaiseen yksityiseen neuvolaan. Eipä vaan taida täältä Jyppilän seudulta sellaista löytyä.. : /

Myy* - Tuuthan sitten meille raportoimaan, että mitä se äiti tuumasi? :)

Mutta Faelivrin toivottaa hyvät yöt tälle illalle, huomiseen! :)
 

Yhteistyössä