Marraskuiset 2019

Laskettu aika - nimimerkki - ikä - monesko lapsi - synnytyspaikka


LA 2.11. Yllätyshaave-35-4.lapsi-P-KKS
LA 3.11.-Camy-32v-2.lapsi-NKL
LA 8.11 - Nappula00 - 23 - 1.lapsi - Tyks
LA 9.11.-Mukipukipuu-29v-3.lapsi-TAYS
LA 10.11.-HooMama-33v-3.lapsi-OYS
LA 17.11. Tiuhti_84, 34v, toinen lapsi, EKKS
LA 20.11.-Minji-33v-1.lapsi-NKL
LA 21.11-Baarbi-26v 3 lapsi ja KYS
LA 21.11-Pereskia-23v-1.lapsi - ?
LA 23.11.2019 Nannou - 29v - 2. lapsi - NKL
LA 24.11-li88-34v.-3.lapsi-KYS
LA 26.11.-Zipi-36v-5.lapsi-SEKS
LA 26.11 - Suspi - 27 - 1. Lapsi - TAYS
LA 27.11-Henttu82-37v-2.lapsi-KYS
La 27.11 Emppuelkku / 30v. / 1. lapsi / NKL
La 27.11 Didimau/kaksoset





Synnytyssairaalat:
EKKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala




Hei. Jokohan uskaltaisi aloittaa marraskuisten ketjun? ❤ Aamulla sain haaveilemani plussatestin, LA olisi 2.11. Viiva oli vaaleahko, mutta selvästi nähtävissä. Toivottavasti kestää matkassa mukana ja kaikki menee hyvin, taustalla yksi km. Joko olisi muita?
 
Viimeksi muokattu:
Tänään plussattu digitaalisella, joten Kait se pitää uskoa, että raskaana ollaan:) Meillä LA 3.11.
Paljon Onnea! ihanaa saada väkeä marraskuisiin. Onko sulla mitään tuntemuksia? Mulla ei muuta, kun välillä aika kovastikin repii munasarjaa. Kuuluukohan asiaan.. Pitää seurailla. Ehkä myös pieniä etovan olon tuntemuksia, mietin että toivottavasti ei mene pahaksi tuo pahoinvointi. Edellisen kohdalla oksensin tosi paljon ekan kolmanneksen aikana.

Aion myös tehdä tuon digitaalisen viikonloppuna, oliko sulla se viikkonäytöllinen?
 
Onnea myös sinulle:)
Ei ole hirveästi tuntemuksia. Ehkä lievää etovaa oloa välillä, vessassa saa käydä useammin ja pieniä tuntemuksia mahassa. Tämä on kolmas raskaus ja aika helpolla olen alkuraskaudet kahden kohdalla päässyt. Tytöstä oli vähän pahaaoloa, mutta pojan kohdalla ei yhtään. Saa nähdä miten nyt :)
Tein joo sen viikkonäytöllisen. Haamua sain herkkiin liuskatestiin, joten varmistin tuolla.
 
Eihän sitä malttanutkaan odottaa, vaan tänään tein digin; raskaana 2-3. ❤ Yllätti kyllä, koska laskurin mukaan viikkoja vasta 3+5.

Milloin meinasit neuvolaan olla yhteydessä? Muistaakseni eka käynti oli joskus 8 vkolla mulla aiemmin.

Saataiskohan kohta lisääkin porukkaa ryhmään..
 
Moikka!

Onnea teille!
Itsellä kanssa plussatesti tältä aamulta ja la 3.11.19. Tai eilen tein tosi haalean apteekin testin ja tänään sitten clearbluen digitaalisen viikko näytöllä. Kai sitä jo uskaltaa myöntää että raskaana ollaan.
Nyt vaan kova toive, että pysyy mukana!

Mulla ollut jo viikon alavatsakipuja sekä rinnat juilineet/vihloneet välillä.

Aika jännää :)
 
Moikka!

Uskaltaisinkohan minäkin jo tänne tulla kyttäilemään. Tänään haamujen jälkeen tein digin tuloksella ”raskaana 1-2”.

Mulla raskaus hormoni avustuksella saatu (monirakkulaiset munasarjat) - terolut+letrotzol+ovitrelle, joten km riski pelottaa kun vasta näin varhaisessa vaiheessa. Joka tapauksessa niin onnellinen että kroppa reagoi näin hyvin näihin lääkkeisiin Mä ajattelin klinikalle (yksityisellä ollaan hoidossa) olla yhteydessä ensi tiistaina, jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Veikkaan, että ehdottavat mulle sieltä varhaisultraa, joten pitää miettiä jo valmiiksi mitä vastaa. :D

Mulla la ois 4.11.

Onnittelut kaikille plussanneille!! Toivotaan, että kaikki sujuisi meillä kaikilla hyvin! <3
 
Toivottavasti kaikilla pysyy tyypit mukana! ❤

Itsekin olen miettinyt että varhaisultraan haluan. Joudun varmasti menemään omalla kustannuksella, mutta se varmasti rauhoittaa omaa mieltä, jos siellä on kaikki hyvin :)

Jotenkin tää eka viikonloppu siihen kun menkkojen pitäisi alkaa on se kaikkein jännin, tai siltä ainakin nyt tuntuu!
 
@Nannna onko siis mahdollista päästä ”ei omakustanteisesti”? Mä olen luullut, että se on ainoa vaihtoehto. 100€ näyttäisi maksavan tuolla missä olen käynyt, niin enköhän sieltä ota sen. Pitää kysyä sieltä, että mille viikolle suosittelevat, mutta itse ajattelin n. 7. viikolle sitä.

Jännitys onkin mulla oikeastaan ainoa ”oire”. Ehkä vähän tiheämmin joutuu käymään vessassa. Mutta voi että jännittää, ja tietty tekis mieli kertoa kaikille! :D
 
@Nannna onko siis mahdollista päästä ”ei omakustanteisesti”? Mä olen luullut, että se on ainoa vaihtoehto. 100€ näyttäisi maksavan tuolla missä olen käynyt, niin enköhän sieltä ota sen. Pitää kysyä sieltä, että mille viikolle suosittelevat, mutta itse ajattelin n. 7. viikolle sitä.

Jännitys onkin mulla oikeastaan ainoa ”oire”. Ehkä vähän tiheämmin joutuu käymään vessassa. Mutta voi että jännittää, ja tietty tekis mieli kertoa kaikille! :D
Mä oon ymmärtänyt että jossain tilanteissa vois päästä julkiselle, jolloin se ainakin on paljon halvempi. Mutta se vaatii jonkun selvän syyn miksi raskautta seurataan tarkemmin. Neuvolassa varmaan osais neuvoo tarkemmin :)
 
Onnea uusista plussauksista! Ihana kun porukka kasvaa

Varhaisultraan pääsee kunnalliselle jos on joku syy.. esim. ei tietoa millä vkolla raskaus menossa, kivut tms. Itse myös mietin, että varmaan yksityiselle mentävä varhaisultraan vaikka ei erityistä syytä olisikaan. Mielenrauhaa saamaan, vaikka kyllähän se maksaa sen yli 100€.

Mulla aika paljon tuntemuksia alavatsassa, aiemmin en vastaavaa muista olleen. Niiden ns sukkapuikkotuikkausten lisäksi sellaista tasaisempaa pakotusta. Onko muilla vastaavaa?

Muutenkin tuntuu, että aiempaa enemmän sitä huolii mahdollisia ongelmia. Huokaus, voi kun osaisi vaan nauttia tästä ihanasta tilanteestaan. Joko kellään pahoinvointia?
 
Mulla on myös alavatsassa pakotusta. Varsinkin iltaisin tuntuu ja silloin myös kun on pissahätä. Toivottavasti ois ihan normaalia.
En myöskään aiemmasta raskaudesta muista tällaista. Silloin olin pari viikkoa pidemmällä ennen kuin sain tietää raskaudesta, enkä ollut huomannut mitään oireita. Nyt oireet alkoi jo viikko sitten.

Sama fiilis, että voikun osaisi vaan nauttia tästä! Mutta vaan se keskenmenon mahdollisuus pysyy mielessä.

Onneksi ei ainakaan vielä pahoinvointia! Oon lähdössä viikon päästä Thaimaan lomalle, toivottavasti siellä ei tarvis kärvistellä huonovointisena!
 
Heippa ja onnea plussista kaikille!
Täällä vihdoin eilen saatu testiin selkeät viivat! :love: tänään piti vielä varmistaa parilla testillä.. :whistle: ensimmäistä lasta odotellaan ja LA 31.10 laskureiden mukaan, mutta pidempien kiertojen takia uskon, että siirtyy marraskuun puolelle. Yritystä on takana jo lähes 2 vuotta, juuri olisi ollut edessä hoitoihin siirtyminen. Mitään oireita en raskauteen osannut yhdistää, tissit kipeät (yleensäkin ennen menkkoja), vessassa pitänyt käydä useammin ja nälkä kokoajan. Kauheat menkkakivut tuntui olevan koko viikon ja edelleen jatkuu paineen tuntu alavatsalla. Tänään lenkillä tuli vähän oksettava olo:sick: muuten ollut vointi ihan hyvä.
Haluaisin nauttia tästä, mutta niin kova pelko että mennäänkö nyt loppuun asti.. Päästään lapsettomuuden takia varhaisultraan kunnallisen puolelle.
 
Moi kaikille ja onnea plussista ❤

Mulla on vähän jännä tilanne.
Sain keskenmenon jouluna rv 6+2, viikko sen jälkeen kävin ultrassa ja kohtu oli kokonaan tyhjentynyt ja testi näytti jo negaa joten saimme alkaa heti yrittää uudelleen (meillä siis reilu vuosi yritystä takana ja tämä jouluinen oli ensimmäinen raskautuminen sinä aikana)
Keskenmenon jälkeen otin ovulaatiotikut käyttöön koska uskoin hormonitoiminnan olevan sekaisin, aiemmin olen luottanut ovulaation olevan silloin kun flo-sovellus siitä ilmoittaa.
Ovulaatio, ja sitä myöten kuukautisetkin olivat noin viikon myöhässä ja tein raskaustestin silloin melko aikasin (3+6 muistaakseni) ja se oli nega. Tilasin netistä seuraavaan kiertoon halpoja one step -ovistestejä joilla lähdin ovulaatiota metsästämään. Yhtenä päivänä testasin kaappiin jääneellä pregcheckin ovistestillä, joka yllättäen olikin positiivinen! Oli pakko testata samasta näytteestä vielä one stepin testillä, ja se oli nega..
Nyt sitten tein ensimmäisen raskaustestin jo rv3+4 ja se olikin positiivinen! Kokeeksi tein seuraavana päivänä raskaustestin, pregchekin ovistestin ja one step -ovistestin, kaikki samasta näytteestä. Pc testi ja raskaustesti olivat vahvoja plussia, mutta tuo one step edelleen nega.
Tämä sai minut miettimään että olisinko kuitenkin raskautunut jo siitä edellisestä kierrosta, ja siksi se pcn ovistesti näytti niin vahvan plussan silloin 2 viikkoa sitten, ovistestihän tunnistaa myös raskauden, ja kun nämä toiset testit totesin jo viallisiksi. Keskiviikkona tilasin viikkonäytöllisen digitestin muttei ollut vielä pe postilaatikossa, tänään en ehtinyt apteekkiin joten nyt kärvistellään maanantaihin että onko tässä nyt viikkoja 4+0 vai 7+4 :D
Lähes 4 vuotias poika meillä on jo ennestään :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas uusista plussista! Ihana jiis, että tärppäsi nyt ilman hoitoja.

Sanna:lla jännät paikat kun saa huomenna testata digin

Toivottavasti ei Nannnna ala pahoinvoinnit reissussa. Itse olen alkuraskauden pahoinvoinneissa lentänyt jenkkeihin ja takas eikä ollu kovin kivaa

Itse tajusin ettei oireita ole enää vkonloppuna juuri ollut. Arkena oli vielä kipuja alamahalla, rinnat arat ja vähän huonoa oloa. Voi miten toivon ettei kertoisi mistään ikävästä. Hurjaa tällaiselle malttamattomana ihmiselle kun ei voi kun odotella. Toivottavasti kaikki hyvin
 
Onnea plussasta kaikille!

Pitääpä itsekin soitella neuvolaan ja kysellä mitä mieltä ovat tilanteesta varhaisultran suhteen, kun noilla hormoneilla aikaan saatu raskaus. Vaikka päätettiin kyllä joka tapauksessa ottaa se varhaisultra (96€ katoin et maksais)...

Mullakaan ei ole huonovointisuutta, mutta nälkä, alavatsan jomotus ja tiheä pissahätä ovat tulleet
 
Onnea muillekin plussanneille, kiva lukea teidän teitä plussaa kohti. @Sahna erityisesti jännää kuinka pitkällä olet. Toivottavasti testi tulee huomenna! Ja kai noin epäselvässä tilanteessa voisi saada ajan varhaisultraan neuvolankin kautta?

Täällä varovaisesti jo mukaan tulossa, plussasin eilen ja tänään viiva vahvistunut. Yksi lapsi ennestään, ikää 3v ensi marraskuussa.

Viimeisimmistä menkoista laskettuna laskettu aika olisi 3.11. ja olisi 4+0 tänään. Ajattelin soitella ensi viikolla neuvolaan.

Varhaisultraan mennään tälläkin kertaa. Saa kertoa hintoja pk-seudulta, jos löytää jotain edullisempia :)

Minulla ei ole ollut mitään oireita, mutta esikoista odottaessa koko alkuraskaudessa oli ainoana oireena lähinnä närästävä tunne, jos en syönyt tarpeeksi usein. Töistä lähtiessä autossa oli pakko olla vaikka myslipatukoita. Viiliä teki mieli. Toivon tietty nytkin ettei tarvitse voida pahoin.
 
  • Tykkää
Reactions: Rnna
Mulla kans raskaustesti näytti positiivista. PC:n viivatestit haamuilee, mutta CB näytti jo selkeän plussan. Pitänee huomenna testata vika PC pois ja jossain vaiheessa digi viikkonäytöllä. Onko muut saanu selkeitä viivoja? (n) Ja onko niillä loppuviimein hirveesti väliä, ku plussa on plussa ja mikään viivan vahvuus ei takaa, että raskaus etenis hyvin saatika loppuun asti... :notworthy:

Tuulimuna raskauden jälkeen aika varovaisin mielin liikenteessä esikoista odotetaan. Neuvolaan soitan ensi viikolla ja pyydän varhaisultraan lähetettä kun kierto heittelee niin paljon. La ehkä 3 tai 4.11 eli nyt menossa 4+0.

Oireena hieman etovaa oloa, mielialan voimakkaita vaihteluita, alavatsakipua iltaisin ja makuaisti muuttunut - vesi eikä kahvi maistu. :sick:

Kaikille tsemppiä odotukseen ja toivotaan, että pysyy mukana pikkuiset (y):love:
 
No niin..
Digitesti näytti tänään raskaana 3+
Eli luultavammin nyt olisi viikkoja kasassa 7+6 tai ainakin jokatapauksessa enemmän kuin se 4+2 mikä oli oletus.. Jätin jo neuvolaan yhteydenottopyynnön kysyäkseni varhaisultraan pääsystä, jossen pääse sitä kautta ilmaiseksi niin pakko mennä yksityiselle, en kestä tätä epätietoisuutta..
 
Viimeksi muokattu:
@Rnna mä oon tehnyt kaapissa olevia halpistestejä niin on viivat vahvistuneet! Ei ollut kuitenkaan ihan yhtä vahva kuin testiviiva, mutta ei myöskään haamu enää. :)

@Sahna mäkin soitin tänään neuvolaan, sain sairaanhoitajalle ajan kolmen viikon päähän. Varhaisultraan en kuulemma pääse julkiselle... Noh varasin Helsingin Ovumiaan. @Camy siellä jää omavastuuksi maksettavaksi 96,50€ mikä on musta suht edullinen, vaikka kaikkia en ole vertaillut. He varasivat mulle sieltä ajan jo rv 6+5, ja kysyin vielä että ei kai ole liian aikaisin, niin oli sitä mieltä että ei olisi - mielipiteitä?
 
Hei kaikille,

@Ensikertalainen19 kyllähän tuo haamuplussalta näyttää :)

Itse plussasin viime viikolla, haalea plussa tuli apteekin herkkään testiin. Tänään vielä varmistettu digillä ´raskaana 1-2 viikkoa´. Viikkoja on kai 4+2 ja la 2.11.19. Tämä on ensimmäinen raskaus, joten kaikki on aivan uutta ja jännittävää. Aavistelin raskautta jo ennen kuukautisten poisjääntiä, sillä kehon lämpötila oli kokoajan noin 37 C, illalla vilutti ja kohdussa oli outoja tuikkaisuja. Myös kummassakin munasarjassa oli repäisykipuja välillä.

Kiva, että meitä on jo näin paljon :)
 
Mullakin oli vielä viivatesti haalea, kun digi näytti jo raskaana 2-3. Pari päivää sen jälkeen oli viivatkin vahvistuneet.

Jännä miten nämä oireet vaihtelee, nyt plussanneena ei ole edes rinnat niin kipeät kun ennen menkkoja yleensä. Alavatsatuntemuksia vähän välillä ja pissalla pitää käydä öisin, mitä ei yleensä tarvitse. Mutta vähemmän oireita kun niissä kierrossa missä vuoto on alkanut.

Vielä kuukausi ennen kuin eka neuvola, sitten voisikin jo kuulla sydänääniä. Onko teillä kotidobleria? Mulla ei, enkä meinaa tälläkään kertaa hankkia. Varmaan jatkuvasti tulisi sillä kuunneltua kotona..
 
@Ensikertalainen19 hyvin voi olla! Mutta Rfsu on aika monella antanut aika törkeitä haamuja (jopa tuosta vahvempia) olematta oikea plussa en luottaisi niissä haamuun, vain vahvempaan viivaan. Oireet kuulostavat lupaavilta eli toisen merkkistä testiä vaan, vaikka Pregcheck :)

@Soilemaria ei välttämättä ole liian aikaista, jossain luki, että 6+3 pitäisi alkaa sydän lyödä.

Kiitos vinkistä, päädyttiin varaamaan Perhe Artelta aika, mennään 7+2 kurkkaamaan.

Minulla on kaverilta saatu doppler, mutta kohtuni oli niin taakse kallistunut, että sillä alkoi kuulla tosi myöhään vasta esikoisesta. Neuvolassakaan eivät kovin helpolla saaneet vielä viikolla 12 edes.

Täällä vähän alavatsatuntemuksia. Ei muuta vielä.
 
Moi kaikki! Jospa minäkin laitan varovasti jalkaa tämän ryhmän oven väliin, kun useampana päivänä olen jo haamulaisia tehnyt, ja tänään jo vahvemmatkin plussat. Laskettu aika olisi ehkä 8.11. tienoilla, en ole ihan varma kierrosta kun lopetin esikoisen imetyksen vasta vuodenvaihteen tienoilla, ja kiertojen pituudet on muutenkin imetysaikana vaihdelleet.

Malttamattomina varattiin jo alkuraskauden ultrakin, mennään vakigynelle 19.3. Jännittää!
 
Heippa!
Täällä eilen plussattu. :) LA olisi 1.11. ja tämä olisi meidän 4. pieni <3 Imetän vielä meidän kuopusta, joka on vasta 11 kk-ikäinen. Menkat alkoivat vasta viime kuussa ekaa kertaa sitten kuopuksen synnytyksen, joten vaikka menkat olivatkin nyt jo monennetta päivää myöhässä, en ihan hirveästi jaksanut ihmetellä, kun joskushan ne saattavat olla aika epäsäännölliset alussa. :)

Epäilin sitten kuitenkin tehdä testin, kun yhtäkkiä alkoi heikottaa ihan kauheasti, verensokerit laskivat yhtäkkiä vaikka olin vasta hetki sitten syönyt jne. Myös useampana päivänä tässä ollut oudon kylmä, vaikka imetyshormonien takia olen aina kuumissani, ja olen hengästynyt myös helposti portaissa, mitä ei normaalisti tapahdu.

Vauva ei ollut "yritetty" muttei myöskään estetty, heh :D eli ihana pieni lisä perheeseemme! Mies alkoi jo katsella tila-autoja netistä... Syksyinen Espanjan-matka joudutaan valitettavasti perumaan :/ Mutta on tämä pieni menetettyä rahaa arvokkaampi <3

Mulla on joka raskaus ollut aika oireinen, olen oksentanut raskaudet melkein alusta loppuun asti päivittäin. Oksentaminen on alkanut aina n. 6+0,kauhulla odotan tuota päivämäärää... Toisaalta, laskin juuri että olen kaikkien raskauksien oksentelut yhteenlaskettuna olen oksentanut melkein 2 vuotta putkeen, niin johan siihen olen tottunutkin! ;D

Oireita: hengästyminen, kylmä, alavatsasärky ja juiliminen, painontunne alavatsalla. Nyt mittasin lämmönkin tämän ketjun inspiroittamana, ja se oli sen 37,mikä mulla aina raskaana. Normilämpö mulla 35,5-36,0. :) Testit tein eilen, molemmat tunnin rakossa seisseistä päiväpissoista ja tuli vahvat plussat, toki olen aika "myöhässä" liikkeellä, kun tänäänkin on jo 4+5. Muistan kun esikoista yritettiin, niin tein testejä jo pari päivää ennen menkkojen odotettua alkua, silloin tuli vain haamuja, hih

Edit: ainiin, tässä muutaman päivän aikana ollut myös tavallista kovempaa väsymystä ja itkuherkkyyttä, mutten osannut ensin yhdistää raskauteen, kun valvottaahan nuo pienetkin meitä. :) Yksi selkeä merkki oli se, kun menkkojen alkamispäivän tienoilla oli kovahkoa menkkakipua, muttei vuotoa kuulunut. Se on ollut mulla joka kerta. Oikeestaan nää kaikki oireet olleet jokaisella kerralla :'D Alaselkä on myös kovin kipeä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä