Marraskuiset 2019

Hui, kai sitä uskaltaa liittyä itsekkin joukkoomme iloiseen! (y)

Tänään olin varhaisultrassa rv8 ja kaikki lääkärin mukaan hyvin. Koko vastasi viikkoja ja sydän näkyi, mutta itseäni jäi ihmetyttämään miksei lääkäri kuunnellut sydänääniä? Pienellä katkaravun näköisellä pötkylällä vain sydän jumpsutti (minä en kyllä erottanut kunnolla) se taitaa olla tärkein asia kumminki...
 
@Henttu82 Ei aamuyön heräilyä, mutta olen nyt oikeastaan siitä asti kun kiinnittyminen on varmaan tapahtunut, niin herännyt aamulla klo 06-06.30, kun yleensä voin kyllä nukkua klo 08-09 asti jos mahis on. Luulin ensin että johtuu vaan lisääntyneestä valosta, mutta ei kait. Samaan pakettiin kuuluu myös iltaisin aikaisin väsähtäminen. Loppuraskaudessa mulla tais olla noita aamuyön valvomisia ja koko ekan vuoden synnytyksen jälkeen kausittain. 2-2,5h valvoin. Tosi perseestä.

Onnea plussanneille! Mä tein eilen Rsfu:n puikkotestin kun mies sellaisen mulle kaupasta toi (ainoa mikä oli valikoimissa siinä pikkukaupassa). Haluaisin siis seurata että lähteekö viiva vahvistumaan, mut toihan oli ihan perseestä. Melkein hailakampi viiva kuin kaksi päivää aiemmin Pregchekillä. No eilen ostin sit pari noita Pregchekin tikkuja lisää niin saan tsekata samanmerkkisellä vahvistumista. Kuitenkin huomaan että mietityttää vähän, kun viivat ei oo vielä niin vahvoja ollut kuin esikoisesta.
 
Onnea taas uusista plussista, meitähän alkaa olla jo kiva porukka.

Mukava olisi sellainen lista marraskuun odottajista. Jos jollakin aikaa, intoa ja taitoa alkaa väsätä?

Mulla pahoinvointi vie energiat, voi että miten ikävää. Kestää oikeastaan vuorokauden ympäri, työpäivinä pahempi mitä vapaalla ollessa. Väsymys myös voimakasta. Olisiko se tämä ikä, mikä pahentaa oireita. Ja en tiedä onko vaikutusta myös raskauksien määrällä. Musta tuntuu, että oireet pahenevat kerta kerralta. Onko kanssaodottajilla hyviä vinkkejä löytynyt pahoinvointia helpottamaan?
 
Hui, kai sitä uskaltaa liittyä itsekkin joukkoomme iloiseen! (y)

Tänään olin varhaisultrassa rv8 ja kaikki lääkärin mukaan hyvin. Koko vastasi viikkoja ja sydän näkyi, mutta itseäni jäi ihmetyttämään miksei lääkäri kuunnellut sydänääniä? Pienellä katkaravun näköisellä pötkylällä vain sydän jumpsutti (minä en kyllä erottanut kunnolla) se taitaa olla tärkein asia kumminki...
Onnea! Varhaisultrassa ei kai kuunnella sydänääniä yleensäkään vaan todetaan syke ruudulta. Ainakin näin on minulla ollut molempina kertoina ja olen käsittänyt, että liittyy siihen ettei se anna kauheasti lisätietoa tai sitten ehkä noin varhaiseen niitä voi olla vaikea kuullakin?
 
  • Tykkää
Reactions: Poksuliini
Huomenta täällä olisi yksi plussannut lisää. Tein testin vasta tänä aamuna, mutta viikkoja olisi omien laskujen mukaan 7+3 ja LA 9.11.19. Kolmas lapsi kyseessä. Fb ryhmä kiinnostaisi myös :) varhaisultraan tarvis varata aika kun kierto on ollut vähän vaihteleva. Meillä edelliset lapset on syntyneet 02/15 ja 03/17. Kahdesta edellisestä ei ole ollut mitään muita oireita kuin että joku tietty ruoka on ällöttänyt ja jotain toista taas on tehnyt mieli todella paljon. Edellisestä ällötti lihapullat ja mämmiin tuli himo :D ihan loppuraskaudesta iltaisin närästystä. Tästä tämänhetkisestä on ollut rintojen nipistelyä nyt kuukauden verran ja alavatsan turvotusta varsinkin iltaisin.
 
Liityn joukkoon :)
Kierrot ollut vaihtelevat, tämän hetken arvio siis viikot 5+2. LA 24.11. Marraskuussa oli km ja esikoista odotan.

Km kokeneena raskautta jännittää nyt eri tavalla ja aika menee ahdistavan hitaastio_O

Oireina väsy ja näläntunne, oon kans herännyt aamuisin 5-6, mutta onneksi pystynyt nukkumaan siitä vielä. vatsassa myös sellaista "kinnaamista", paineen tuntua.
 
@HHömppä mulla oli yhtenä päivänä tuhrua mut ultrassa kaikki oli hyvin :) lääkäri sanoi että 1/10 hänen luokseen tulleesta tuhruttelijasta on tuleet km takia

Keskenmeno pylrii mielessä päivittöin, vaikka ultrassa viime vastas 6+5 vaikka, menkoista 6+3. Pakko vaan yrittää mennä päivä kerrallaan ja uskoa, etten joudu taaps pieneen prosenttiin.. Onnea uusille!

Ps. Tuleeko muilla tuo mainoslokero just tohon kommenttiosion päälle???
Kiitos tsempistä, tätä on nyt jatkunut siten, että tuli pari vk sitten ne ”valemenkat” ja viime perjantaina alkoi rusehtava tuhruvuoto, sitä nyt tullut ihan tähän päivään saakka.. Kuitenkaan mitään kipuja tms. hälyttävää ei ole, ja oireet (etova olo, väsymys jne.) oikeastaan vain lisääntyneet (n)

Mietin myös voiko tämä olla jotain hormonaalista, lopetin pillerit ja yksiäkään menkkoja ei ehtinyt edes tulla, josko voisi aiheuttaa vuotelua?

Ja mulla tulee kommenttikentän päälle myös mainoslokero o_O
 
Hei, kuinka FB ryhmään pääsee? Laitoin siellä liittymispyynnön, mutta pitääkö laittaa viestiäkin jonnekin?

P.s. minullakin puhelimessa tulee tuo ärsyttävä mainosikkuna suoraan tekstikentän päälle eikö lähde siitä pois. :(
 
Minäkin voisin liittyä marraskuisten joukkoon! Plussasin vajaa pari viikkoa sitten ja kuukautisista laskettuna nyt on 6+0.

Esikoista odotetaan ja plussa tuli 1 v 7 kk yrityksen jälkeen. Vuosi sitten maaliskuussa sain plussan, mutta varhaisultrassa ei löydetty sykettä, joten jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen. Alkoi jo usko loppua, kun uutta plussaa ei meinannut kuulua, mutta vuoden uuden yrityksen jälkeen plussasin taas maaliskuussa.

Nyt pelottaa hirveästi, että meneekö tämäkin kesken. Keskenmeno vuosi sitten oli täysi yllätys. Ei ollut mitään vuotoja tai oireita keskenmenoon viitaten ja raskausoireita kyllä oli. Halusimme mennä varhaisultraan ihan vaan tarkistamaan, että onhan kaikki hyvin ja ajatuksella, että olisi ihana kuulla syke. Olikin sitten järkyttävä kokemus, kun sieltä joutui lähtemään pois musertavien uutisten kanssa.

Nyt on varhaisultra varattu reilun viikon päähän ja odotan sitä sekä innolla että kauhulla. Vielä en ole antanut itselleni lupaa kauheasti haaveilla tulevasta. Viimeksi laskin montako viikkoa äitiyslomaan ja katselin vauvan tarvikkeita ym. Nyt koittaa mielessä varautua siihen, että varhaisultran uutiset eivät välttämättä ole hyviä.
 
Huomenta. Onko muilla odottajilla aamuyön heräilyä? Siis mä herään joskus 3-4 aikaan ja ei meinaa uni tulla uudestaa. Voi luoja jos pitää aamuvuoroon mennä niin ja herään kolmen aikaan pyörimään, silloin ei enää nukuta. Jotenkin muistelen että esikoisesta oli vähä samaa, tai sit muistan väärin.
Uniongelmia on mullakin, illalla en saa millään unta vaikka oon ihan super väsynyt, ja sitten kun uni tulee, heräilen jatkuvasti. Niin turhauttavaa... :unsure: Mulla menossa nyt viikot 5+4.
 
Hei minäkin liityn joukkoon. Tänään aamulla tein plussatestin, kun menkat oli jo lähes kaks viikkoa myöhässä. Aavistelin raskautta jo kun menkkojen olis pitänyt alkaa, mutta haluttiin varmemman tuloksen saamiseksi oottaa testin kanssa. Edellisten kuukautisten mukaan LA 21.11. eli rv 5+4?

Tätä on suuresti toivottu, mutta ei tähän hetkeen suunniteltu ja yritetty. Onnellisia ollaan molemmat tulevasta esikoisesta. Jos vain menee loppuun asti :unsure: huojentavaa huomata, että muutkin on epävarmoja

Oireina turvotus, alavatsatuntemukset, raskaat ja arat rinnat ja parin päivän ajan semisti huono olo koko ajan. Kuvottaa, muttei okseta.

Kerroin heti iloiset ylläriuutiset kahelle läheisimmälle kaverille, jotka on myös raskaana. Perheelle ja muille varmaan kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen, mitä saa kyllä vielä ootella.
 
Uniongelmia on mullakin, illalla en saa millään unta vaikka oon ihan super väsynyt, ja sitten kun uni tulee, heräilen jatkuvasti. Niin turhauttavaa... :unsure: Mulla menossa nyt viikot 5+4.
Joo siis minulla myös samaa että vaik oon kuin väsy niin ei meinaa iltaisin tulla uni.pyörin ja hyörin, sit kun nukahdin niin nukun sinne asti kun pitää käydä vessassa. Ja en välttämättä sit vessan jälkee saa unta. Vaikka käynkin pimeässä vessassa että ei valo ainakaan piristä niin silti valvon.
Mulla viikkoja 4+6
Ai että kävi imurointi selkään tänään, yhtään ei kyyrymmässä voi imuroida, lisävaivoja ootellessa.
Mulla viime raskaudessa rannekanavanoireyhtymä, pirullinen vaiva, Kunpa ei tulis tällä kertaa.vaikka käsien puutumista ollut jo taas jonkin aikaa

Kiva kun lisää plussaineita tullut, onnea kaikille
 
Onnea plussista taas uusille!

@Henttu82 minulle tuli myös loppuraskaudesta viimeksi tuo rannekanavan oireyhtymä. No, oli siinä muutenkin turvotusta, proteiini kahdella plussalla ja verenpaineita eli raskausmyrkytyksen oireita seurattiin tiiviisti loppuraskaus. Kaikki vaivat ratkesivat synnytykseen, onneksi. Jatkuiko se sinulla vielä synnytyksen jälkeen?

Tsemppiä odotukseen @Minji koittaisipa varhaisultra pian. Nämä ovat kyllä hitaita viikkoja nämä alun viikot.

@mukipukipuu tämä ryhmä taitaa olla salainen eikä sitä löydä haulla. Katso edelliseltä sivulta viestini, siellä on ohjeet kuinka siihen liitytään!
 
Ilmoittaudun mukaan ryhmään, laskettu aika olisi 1.11, ensimmäinen neuvola olisi jo maanantaina. Olin viimeksi tuolla kesäkuisten ryhmässä, mutta poistuin kun ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Tuntuu todella ihmeelliseltä olla tässä tilanteessa taas. Tästä syystä en vielä innostu mistään fb-ryhmästä, lun tämä odotusaika on tällaista piinallista odotusta tässä vaiheessa... ja olen itsekin vähän vanhempi eli syntynyt -82 joten tämä ikä ei auta asiassa...
 
Tais loppua pian synnytyksen jälkeen, ainakin jossain vaiheessa se sit oli poissa. Nyt öisin puutuu välillä kädet, on varmaan muuten vaan jumpissa niskat/hartiat että puutuu. Nyt yritän tässä raskaudessa vähän kattoa mitä syön ja liikkua enemmän just siksi ettei pahaa turvotusta tulisi. Eikä niitä kiloja. Esikoisesta jäi kiloja paljon enkä ole niitä oikeen saanut pois että nyt ei ole oikeen varaa saada ylimääräistä liikaa. Helpommin sanottu kuin tehty.
Onko täällä muita ylipainoisia odottajia? Vähän pelottaa mitä ne neuvolassa sanoo painosta
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Plussasin tiistaina ja LA on alustavasti 29.11. :) Voi toki olla että joulukuun puolelle mennään. Toistaiseksi ei oo mitään ihmeempiä oireita pieniä menkkakramppeja lukuunottamatta. Esikoista odotellaan ja fiilis on niin onnellinen <3 Laitoin Camylle liittymispyyntöä siihen salaiseen Face-ryhmään, siellä nähdään!
 
Onko täällä muita ylipainoisia odottajia? Vähän pelottaa mitä ne neuvolassa sanoo painosta
Kyllä, olen saman painoinen nyt kuin viimeisillään raskaana esikoisesta, viime syksynä ei ainakaan sanottu mitään neuvolassa. Vähän vaikeata tilannetta muuttaakaan tässä vaiheessa :) mutta täytyy tässä alkuvaiheessa ainakin tsempata nyt ja toivoo ettei ainakaan paino nousisi moneen kuukauteen vielä..
 
  • Tykkää
Reactions: Henttu82
Mukava olisi sellainen lista marraskuun odottajista. Jos jollakin aikaa, intoa ja taitoa alkaa väsätä?/ QUOTE]
Jos muokkaisit ketjun ensimmäiseen viestiin sen listan niin löytyisi helpolla kaikille se? (mallia voi hakea muiden kuuukausien ketjuista)

Esim.
Laskettu aika - nimimerkki - ikä - monesko lapsi - synnytyspaikka

Eli mun tiedot ois tässä:
LA 24.11- li88 - 34v. - 3.lapsi - KYS
 
  • Tykkää
Reactions: Minji
Hei!
Plussasin tuossa muutama viikko sitten ja laskettu aika lienee hieman ennen marraskuun puolta väliä. Varovaisin mielin odottelen mitä huominen tuo tullessaan kun keskenmenot koin marraskuussa ja tammikuussa. Ensi viikolla olisi neuvola, jossa tämä varmaan konkretisoituu kun saa neuvolakortin käteen ☺ Pahoinvointia ollut jo pari viikkoa ja yritän pitää sitä loitolla syömällä runsaasti tai lähes koko ajan. Esikoisesta tuli painoa +15kg, mikä tippui tosi pian synnytyksen jälkeen ja imetyksen myötä kuihduin ihan olemattomiin. Nyt olen päättänyt, etten murehdi painoa yhtään. Saa nähdä miten käy

Tsemppiä kaikille ja onnea plussista!
 
Laitellaan tosiaan viestiä nimimerkille muttakun: (nuolta klikkaamalla voi kokeilla löytää hänet) jos salainen Fb ryhmä kiinnostaa, älkää minulle :)

Jos @Yllätyshaave millään jaksaa päivittää niin selkein se olisi, että se päivittyisi aloitusviestiin. Muuten pitää jonkun koota listaa ja päivitetään sitä mukaa kun kaikki on siinä. Ajattelin kumminkin, että voin toki lisätä kaikkien tiedot tähän ennen kuin @Yllätyshaave vastaa jaksaako päivittää listan aloitusviestiinsä :)

Laskettu aika - nimimerkki - ikä - monesko lapsi - synnytyspaikka

LA 1.11.-Sahna-27v-2.lapsi-SATKS
LA 3.11.-Camy-32v-2.lapsi-NKL
LA 7.11.-tylleröinen_21v-1. lapsi-TYKS
LA 8.11.-N
appula00-23v-1.lapsi-TYKS
LA 9.11.-Mukipukipuu-29v-3.lapsi-TAYS
LA 15.11.BabyElephant-33v-2.lapsi-NKL
LA 17.11.Tiuhti_84-34v-2.lapsi-EKKS
LA 20.11.-Minji-33v-1.lapsi-NKL
LA 21.11.-Baarbi-26v 3 lapsi ja KYS
LA 21.11.-Pereskia-23v-1.lapsi - ?
LA 24.11.-li88-34v.-3.lapsi-KYS
LA 26.11.-Suspi-27v-1.lapsi-TAYS
LA 26.11.-Zipi-36v-5.lapsi-SEKS

LA 27.11.-Henttu82-37v-2.lapsi-KYS
LA 27.11.-Jansaa87-4.lapsi-Satks


Synnytyssairaalat:
EKKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KengulleRuu ja Li88

Yhteistyössä