Marraskuiset 2019

Minäpä poistun ketjusta, kun tänään meni kesken. Pregcheck näyttikin negaa aamulla kun halusin tarkistella viivan vahvistumista (eli ehkä se Rsfu:n testi ei ollukaan vaan paska), ja siinä alkoi sitten samalla ruskean tuhrun kautta kirkkaan veren vuotaminen. Harmillista, mutta onneksi tapahtui tälleen heti alkuunsa jos piti tapahtua. Toivottavasti tärppäisi pikaisesti uudelleen.

Tsemppiä kaikille jatkoon. Toivotaan että mahdollisimman moni saa marraskuussa vauvan syliinsä. ❤
 
Hei kaikille!

Täällä yksi varovaisen toiveikas plussaaja ilmottautuu remmiin mukaan. Ollaan toivottu meidän perheeseen toista lasta jo vuoden ajan. Onni ja pelko menetyksestä kulkee mielessäni tällä hetkellä käsikkäin.

Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa ikinä. Toivoisin todella saavani vertaistukea ja jopa ystäviä vauvavuoteen. LA näyttäisi osuvan kuun viimeisiin hetkiin 28.11. Kuudes viikko on vasta alkamassa ja siksi odottelen vielä hetken, ennen kuin liityn fb-ryhmään.
 
Heippa, minäkin liityn porukkaan. Mulla on nyt 6+0 viikot ja laskettu aika olisi 21.11. Tämä on kolmas lapsi minulle ja ensimmäinen oma miehelleni.
Varhais Ultra on maanantaina ja sitä odottelen. Fb ryhmään liityn mielelläni vasta ultran jälkeen. :)
Eli listaan voi lisätä 21.11-Baarbi-26v 3 lapsi ja KYS
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Tais loppua pian synnytyksen jälkeen, ainakin jossain vaiheessa se sit oli poissa. Nyt öisi
Laitellaan tosiaan viestiä nimimerkille muttakun: (nuolta klikkaamalla voi kokeilla löytää hänet) jos salainen Fb ryhmä kiinnostaa, älkää minulle :)

Jos @Yllätyshaave millään jaksaa päivittää niin selkein se olisi, että se päivittyisi aloitusviestiin. Muuten pitää jonkun koota listaa ja päivitetään sitä mukaa kun kaikki on siinä. Ajattelin kumminkin, että voin toki lisätä kaikkien tiedot tähän ennen kuin @Yllätyshaave vastaa jaksaako päivittää listan aloitusviestiinsä :)

Laskettu aika - nimimerkki - ikä - monesko lapsi - synnytyspaikka

LA 3.11.-Camy-32v-2.lapsi-NKL
LA 20.11. Minji - 33 v - 1. lapsi - NKL
LA 24.11- li88 - 34v. - 3.lapsi - KYS

LA 27.11-Henttu82-37v-2.lapsi-KYS

Synnytyssairaalat:
EKKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
OAS Oulaskankaan sairaalan synnytykset lopetettiin viime vuonna

Minun tiedot LA 10.11 - HooMama - 33v - 3.lapsi - OYS
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Onnea mukaan tulleille :) ihana tapa tää että toivotetaan tervetulleeksi. Itelle tuli siitä semmonen olo, että musta välitetään ja samassa veneessä saadaan olla.

@toivone mulla samat toiveet. En asu Suomessa, joten mulle netissä saatu tuki tulee olemaan varmasti korvaamatonta. Täällä en toistaiseksi tunne ketään perheellistä tai odottavaa. Myöhemmin sitten varmaan meen mukaan odottavien äitien kahviloihin tms, että löytyis ystäviä ihan tästä läheltä.

Listaan saa lisätä LA 21.11 - Pereskia - 23v - 1. lapsi -

Jätin sairaalan tyhjäksi, kun en osaa siitä vielä sanoa :)
 
Tervetuloa uudet. Pyynnöt lisätty listaan! Kiitos tiedosta @HooMama OAS poistettu listalta.

Jos vertaistukea kaipaa, niin voin suositella lämpimästi sitä salaista Fb-ryhmää. Siellä on lähtenyt keskustelut kivasti käyntiin ja esikoisen ryhmä oli itselle tosi iso tuki ja siellä on yhä tosi hyvä henki. (y).

@Henttu82 minulla turvotus oli vain yksi oireista, loppuraskaudessa seurattiin raskausmyrkytyksen oireita. Liikuin aika aktiivisesti ennen noita oireita ja söin ihan perusterveellisesti. Hyvän kuuloinen suunnitelma sinulla, tsemppiä!

Täällä menossa 8+4. Oireena yhä pahoinvointi. Ihan kuin se olisi vähän lievittynyt tai sitten syön jo opitusti niin tiheästi ettei se ehdi vaivaamaan niin pahasti. Mutta vaikuttaa nyt siirtyneen koko päivästä iltapäivä ja iltapahoinvointiin.
 
Listaan voisi lisätä minutkin
LA 9.11. Mukipukipuu 29v 3.lapsi TAYS

Neuvolan sain varattua vihdoin tänään, se olis vasta 8.4. Viikot silloin 9+2. Tarvis pistää sen jälkeen varaukseen np verikokeet ja ultra. Niistä on kyllä ristiriitaiset fiilikset kahden edellisen kohdalta. Esikoisen tapauksessa säikäytti pahasti, oli 3mm niskaturvotus ja 1mm koko selkärangan matkalta. Verikokeissa oli kanssa jotain häikkää ja downriskiksi tuli 1:5. Täysin normaali reilu 4v poika nykyään. Sitten taas nuorimmaisen np kokeissa ei ollut mitään eikä rakenneultrassakaan. Syntymän jälkeen kuitenkin todettiin synnynäisenä sydänvika kaksi reikää ja keuhkovaltimoahtauma. (Osa näistä onneksi parantunut eikä vaikutusta normaaliin arkeen).
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Onnea uusille tulokkaille! Ja tosi isot pahoittelut @VernaMaria kun menikin näin ikävästi. :(

Mä kävin alkuraskauden ultrassa tänään ja sieltä löytyi täysin viikkoja vastaava papu jonka sydän sykki tasaisesti. Itku pääsi siitä helpotuksesta kun olin pelännyt että mitä jos taas tulee huonoja uutisia ultrassa. Ei tullut! :love:
 
Poistun myös täältä, tänään sanottiin ultrassa, että keskeytynyt varmaan heti alkuunsa.. kuulemma voisi keskenmenon jälkeen näyttää plussaa jopa viikkoja (n) Kohdussa ei näkynyt mitään ja limakalvokin oli suht ohut. Tiedä sitten, tsemppiä kaikille muille ja kaikkea hyvää! :love: Vuoto mulla edelleen jatkuu niukkana, toivon todella että loppuu nopeasti, ja kontrolleissa ei olisi ainakaan mitään vakavampaa.
 
Onnea kaikille uusille :love: ja valtavasti tsemppiä surun kohdanneille.:cry:

Päivitin tuon listan ketjun alkuun, mutta mulle tuo on vähän haastava homma kun aika harvoin ehdin käydä ja kirjoitella. Voin toki päivittää parhaani mukaan, mutta vinkatkaa jos jää listaa päivittämättä.:whistle:

Mukipukipuu: mua hirvittää myös nuo seulat, tekee mieli mennä mutta olen muiltakin kuullut noista ns turhan huolen riskeistä. Ja vaikuttaisiko ne tulokset kuitenkaan mihinkään raskauden suhteen. :unsure: Vaikeita päätöksiä. Viimeksi otettiin vain ultra, nyt ehkä molemmat (n)
 
Onpa surullisia uutisia kun on kesken mennyt, voimia ja haleja surun keskellä ❤
Itse kans täällä mietin että meniskö sinne varhaisultraan katsomaan onko mahassa oikeesti elämää. Tulis ainakin varmuus tähän pähkäilyyn.
Tänään on ärsyttänyt moni asia, tuntunut että pienikin asia ärsyttää. Mies ja tyttö kun lähtivät pihalle niin mä aloin pillittää pillitin salassa.. Vissiin hormoonit hormoonit jos jo nyt alkaa hormonit vaivaa niin mitä se on myöhemmin, jos sinne asti päästään. Esikoisesta olin aika viilipytty. Salaa kyllä muutaman kerran silloinkin pillitin.
 
Voimia kaikille surun kohdanneille:cry: tuntui tosi pahalta lukea näitä uutisia.

Mulla varjostaa tätä raskautta tosi voimakas keskenmenon pelko. Kaikkiahan se varmaan jollain tasolla mietityttää, mutta jotenkin itselläni on nyt todella vaikea olo asian kanssa. En todellakaan ollut näin pelokas esikoisen aikaan, vaan osasin nauttia raskaudesta. Jokaisella vessareissulla jännittää, ettei tule verta. Alan kohta varmaan seota ja tällainen stressi ei ainkaan tee hyvää. :unsure:
 
Tuo keskenmeno on mielessä itsellänikin ja pelko on jatkuvasti vaikka yritän uskoa että kaikki menee hyvin. Maanantaina tuli hieman vaalean punaista limasta vuotoa ja samaa sitten eilen illalla. On kuulemma ihan yleistä ja mitään hätää ei pitäisi olla jos ei runsaasti vuoda tai ole kovia kipuja. Pelottaa silti että jos alkaakin verta valumaan kunnolla.. Tänään 5+5 ja ensimmäinen neuvolakäyntikin vasta reilun viikon päästä. Pahoinvointia ei ole vielä ollut, mutta jatkuvaa närästystä ja rinnat kipeänä. Vieläkään ei ole raskaana oleva olo, mutta jospa se tästä..
 
Minkä kokoinen tuo fb ryhmä on? En haluaisi vielä ite liittyä mihinkään, oottelen mielelläni varhaisultraan tai jopa nt-ultraan. Ja isot ryhmät jännittää :LOL:

Tänään olis neuvolan laskelmien mukaan 5+0 ja aamu alko huonolla ololla. Onneks meni ohi kun sain hedelmäsosetta. Esikoisesta alko kuudennen viikon lopussa ihan kamala pahoinvointi ja sitä jatku tokalle kolmannekselle...nyt vähän pelkään että sama tulee taas :sick:
 
Mäkään en vielä halua liittyä fb-ryhmään, vaan odottelen vähintäänkin varhaisultraan.

Mulla menossa 6+3. Pahoinvointi alkoi neljä päivää sitten 6+0. Ekat päivät pahoinvointia oli vaan aamulla ja illalla, mutta nyt eilen ja tänään melkein koko ajan on oksettanut. Yölläkin kun heräsin vessaan oli paha olo. Vielä ei ole tullut ylös asti. Onko muilla pahoinvointia ja milloin on alkanut?
 
Pahoittelut huonoista uutisista niitä saaneille! :( ja onnea uusille mukaantulleille! :)

Minäkään en uskalla FB-ryhmiin ennen ultria, varsinkaan kun kaks km takana. Nyt elellään täällä niitä kriittisiä viikkoja, ekalla kerralla meni kesken 7+4 ja tokalla todettiin km 7+0, oli keskeytynyt 6+1. Nyt kasassa 7+1. Vielä 1,5 viikkoa pitäisi jaksaa odotella ultraa! Oireet taas tulee ja menee, samoin luotto raskauteen. Ehkä sekin on oire, että tunne raskaudesta ja sen onnistumisesta heittelee? :D kaksi viikkoa takana 24/7 krapulaista oloa, tänään vihdoin vähän helpompi olo! Ruoka ei oikein maistu, ja mieliteot vaihtelee päivästä toiseen. Pakastemarjoja voisin syödä vaikka 10 litraa päivässä :ROFLMAO:

Uusi äitiyspakkaus oli kiva! :) vahingossa tuli sekin tsekattua, vaikka olen luvannut itselleni etten mitään vauvakamaa katsele ennen kun raskaus on varmempi. :whistle:
 
@AnnMariii Mulla myös samoja fiiliksiä. Viimeksi todettiin varhaisultrassa, että kehitys oli pysähtynyt 6+1. Kriittiset ajat siis menossa, kun nyt on 6+3 (menkoista laskettuna).

Mulla myös sama, että vahingossa huomasin kuvat uudesta äitiyspakkauksesta ja pakkohan niitä oli mennä katselemaan :love:
 
Täällä kans tuo km pelko aina nostelee päätään.. Olis kiva kun olis ihmisiö kenen kanssa asiaa jakaa. Jos kiinnostusta esim.whatsapp-ryhmälle niin voi laittaa viestiä. Tänään ultran mukaan 8+1ja viime raskaus oli keskeytynyt just samana päivänä...:/

Tiedot : tylleröinen_21, La 7.11, 1. lapsi, TYKS
 
EDIT: BabyElephant, 33 v, 2. lapsi, NKL

Moi,

Liitynpä nyt tänne. LA mulla on 15. marraskuuta. Toinen lapsi tulossa, esikoisen (2v) ryhmästä on muutama muukin siellä FB ryhmässä, ja laitoin just pyyntöä Muttakun-nimimerkille :)

Tässä raskaudessa on ollut koetteleva alku, kun testit on alkaneet näyttää tosi hitaasti ja alussa tuli vähän veristä vuotoakin. Mutta oireet on vaan vahvistuneet (tosi voimakkaat) ja plussa alkanut näkyä, joten on se vaan uskallettava luottaa. Varhaisultra mulla on ens ke, jolloin 7+5.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zipi
1.11. Sahna 27v, 2.lapsi, SATKS

Täällä tänään 9+0
Eka neuvola oli tällä viikolla, meillä on onneksi neuvolassakin ultra jolla katsotaan joka käynnillä. Oli mukava nähdä että pikkuinen sydän sykkii edelleen ja vauva liikkuikin vähän, kun keskenmenon pelko on ollut suuri.

Itse haluaisin fb-ryhmään vasta siinä vaiheessa kun olen nt-ultrassa käynyt ja töissä kertonut raskaudesta, en uskalla ottaa riskiä että ryhmässä olisi tuttuja ja tieto leviäisi työpaikalleni ennen aikojaan.
 
  • Tykkää
Reactions: HooMama
Täällä muillakin km pelkoa, samoin täällä. Viimeksi todettiin ekalla neuvolakäynnillä rv 8, mutta ei tiedä milloin mennyt kesken. nyt sitä vertailee viime km-raskauden oloja tähän, vaikka ei aiheuta ku stressiäo_O
Ruokahalu edelleen todella hyvä, rinnat herkät ja kasvaneet, mahatuntemuksia ei hirveästi ole enää:eek:(n) yhtenä yönä heräsin todella koviin polttaviin ja korostaviin kipuihin kohdun tienoilla, tälläistä ei ollut km-raskaudessa ollenkaan

Rentouttavaa viikonloppua kaikille kaikesta huolimatta :)
 
Mutkin saa lisätä listaan :)
Jansaa87 - 4.lapsi - 27.11. - Satks

Onnea uusille plussanneille! <3

Täällä on lähes jatkuvaa etova oloa :sick: Tarvis varmaan olla tyytyväinen tähän tilaan, kun ei sentään yökitä enkä oksenna. Välillä vatsasta vihlasee, jos vaikka venyttää selkää liikaa. Rinnat aristaa välillä, alaselkä särkee tosi herkästi, ihan pienestä rasituksesta jo. Just esim. Imurointi tai lelujen keräily. Nukkua voisin koko aika jos olisi mahdollista :sleep::sleep: Ei vaan onnistu tuon touhutoopen kanssa, edes ne pienet päikyt :ROFLMAO:

Keskenmenon pelko täälläkin! Vaikka km jälkeen onkin tullut 1 lapsonen. Huomenna on rv 5+4, jolloinka edellinen keskenmeno tuli. Neuvolakin vasta pääsiäisviikolla, toivottavasti yrittää kuunnella sydänääniä o_O Mein th ku ei sitä välttämättä ekalla kerralla tee, kun "ei se vielä välttämättä kuulu ja sitten harmittaa turhaan". Ultraa meidän nvlssa ei ole (n) Eli sinne toukokuulle ekaa np ultraa saa sit odotella, kun kaikki yksityisetkin on niin kaukana ettei varhaisultraan viitsi mennä. Ja sit tarviis saada lapsenvahti. Tai oikeestaan meidän äiti, hän on ainoa joka voi pojan kanssa olla pidemmän hoitamiset (koska lääkkeet), mun ja miehen lisäksi siis vasta mein piti osaa antaa pojalle lääkkeensä. Ja äiti "joutuu" tässä nyt oleen muutenkin paljon vahtina isommille. Pojan kanssa on nyt täs lähiaikoina niin paljon menoa, sydänpoli, neuropoli ja hammaspoli (johon miehen on pakko saada töistä vp ku enhän mä voi sinne kuvantamiseen nyt mennä) :eek:

Tulipa pitkä sepustus :D Yritän muistaa käydä täälläkin enempi, kun tuo fb on vaan niin helpompi :geek:

Jansaa87 & mytty 5+3
 
Huomenta! Täälä ollaan hereillä. Heräsin taas ennen viittä. Eikä uni tuu enää. On edelleen aivot ihan solmussa kaiken kanssa. Tässä muutama mietinnän aihe...
1. Mulla on tammikuussa aloitetut opinnot kesken ja mietityttää miten ne saan hoidettua sujuvasti. Olen jo ilmoittautunut tulevalle lukukaudelle läsnäolevaksi, mutta en siis välttämättä saa sitä kokonaan suoritettua loppuun asti.
2. Opintoihin liittyvään harkkaan täytyy ilmoittautua ensi viikolla. Harkka olisi marraskuun puolivälissä. En ehkä haluaisi raskaudesta vielä puhua koululla, koska mennään niin alussa..mutta ilmoittaudunko harkkaan ja perun sen jos homma etenee kuten pitää, vai miten tän kanssa toimisin..(n)
3. Uusi laskettu aika osuu niin lähelle tytön kolmevuotissyntymäpäivää, että pelkään jos se muuttuukin ultrassa, ja sen myötä tipahdankin minimiäitiyspäivärahalle. On siis vaan päivän ero lasketussa ajassa ja siinä, kun tyttö täyttää 3v.
4. Työ.. Tuohon aiempaan kohtaan liittyen mietityttää työkuviot. Olen nyt ilmoittanut töihin, että olen kotona kunnes tyttö täyttää 3v, mutta etenkin jos tipahdan minimiäippärahalle, niin tulot olisivat aika kiva plussa tähän väliin.. Tuo hoitovapaan purkaminen tosin ei ole ihan itsestäänselvyys.. muistan että siinä oli tarkat ehdot, millä perusteilla se voidaan purkaa.
5. Jos soitan töihin, että keskeytettäisiin hoitovapaa ja palaisin töihin, niin kertoisinko jo tästä raskaudesta vai en..(n) Ollaan niin kovin alussa vielä, että mitä vaan kun voi vielä tapahtua..
6. Imetys.. imetän yhä tuota minun 2v taaperoa, ja tahtoisin kyllä lopettaa imettämisen kesän aikana. Nyt raskauden myötä huomaan, että imettäminen on alkanut tuntua jotenkin vähän epämiellyttävälle, kun rinnat on hivenen arkana.
7. Mitä jos raskaus meneekin kesken, ja olen tehnyt joitan päätöksiä yllä olevaan tekstiin liittyen..(n) Töistä voisin tietty päätyä hakemaan opintovapaata. Mutta voisi olla itseen vähän pettynyt olo, koska olin kuvitellut, että pidän tytön kotona siihen saakka, että hän täyttää sen 3v. Nyt toki tyttö on menossa hoitoon jo pariksi kuukaudeksi, että se nyt on jo menetetty..

Paljon on siis mietinnän alla asioita. Antakaa hyvät odottajat ajatuksia jos niitä herää.:) Liitän tämän saman tekstin facen puolelle, koska sielä on jotenkin helpompi kirjoitella aktiivisemmin.

Ja sitten vielä minut voisi lisätä listaan. :)

LA 26.11.-Zipi-36v-5.lapsi-SEKS

 
  • Tykkää
Reactions: mukipukipuu

Yhteistyössä