Marraskuiset 2019

Huomenta! Täälä ollaan hereillä. Heräsin taas ennen viittä. Eikä uni tuu enää. On edelleen aivot ihan solmussa kaiken kanssa. Tässä muutama mietinnän aihe...
1. Mulla on tammikuussa aloitetut opinnot kesken ja mietityttää miten ne saan hoidettua sujuvasti. Olen jo ilmoittautunut tulevalle lukukaudelle läsnäolevaksi, mutta en siis välttämättä saa sitä kokonaan suoritettua loppuun asti.
2. Opintoihin liittyvään harkkaan täytyy ilmoittautua ensi viikolla. Harkka olisi marraskuun puolivälissä. En ehkä haluaisi raskaudesta vielä puhua koululla, koska mennään niin alussa..mutta ilmoittaudunko harkkaan ja perun sen jos homma etenee kuten pitää, vai miten tän kanssa toimisin..(n)
3. Uusi laskettu aika osuu niin lähelle tytön kolmevuotissyntymäpäivää, että pelkään jos se muuttuukin ultrassa, ja sen myötä tipahdankin minimiäitiyspäivärahalle. On siis vaan päivän ero lasketussa ajassa ja siinä, kun tyttö täyttää 3v.
4. Työ.. Tuohon aiempaan kohtaan liittyen mietityttää työkuviot. Olen nyt ilmoittanut töihin, että olen kotona kunnes tyttö täyttää 3v, mutta etenkin jos tipahdan minimiäippärahalle, niin tulot olisivat aika kiva plussa tähän väliin.. Tuo hoitovapaan purkaminen tosin ei ole ihan itsestäänselvyys.. muistan että siinä oli tarkat ehdot, millä perusteilla se voidaan purkaa.
5. Jos soitan töihin, että keskeytettäisiin hoitovapaa ja palaisin töihin, niin kertoisinko jo tästä raskaudesta vai en..(n) Ollaan niin kovin alussa vielä, että mitä vaan kun voi vielä tapahtua..
6. Imetys.. imetän yhä tuota minun 2v taaperoa, ja tahtoisin kyllä lopettaa imettämisen kesän aikana. Nyt raskauden myötä huomaan, että imettäminen on alkanut tuntua jotenkin vähän epämiellyttävälle, kun rinnat on hivenen arkana.
7. Mitä jos raskaus meneekin kesken, ja olen tehnyt joitan päätöksiä yllä olevaan tekstiin liittyen..(n) Töistä voisin tietty päätyä hakemaan opintovapaata. Mutta voisi olla itseen vähän pettynyt olo, koska olin kuvitellut, että pidän tytön kotona siihen saakka, että hän täyttää sen 3v. Nyt toki tyttö on menossa hoitoon jo pariksi kuukaudeksi, että se nyt on jo menetetty..

Paljon on siis mietinnän alla asioita. Antakaa hyvät odottajat ajatuksia jos niitä herää.:) Liitän tämän saman tekstin facen puolelle, koska sielä on jotenkin helpompi kirjoitella aktiivisemmin.

Ja sitten vielä minut voisi lisätä listaan. :)

LA 26.11.-Zipi-36v-5.lapsi-SEKS
Hei, jos uusi LA on lähellä 3v synttäreitä niin äippälomahan ja sitä myöten äippäraha alkaa 5vk ennen sitä, eli ei hätää? Toinen vaihtoehto: sulla varmaan jäi jotain lomia sisään niin niitähän voi välissä käyttää.. saat sitten lomarahat

Itellä on maisterivaihe töihen ohella venynyt jo aika lailla, alotin 2012, ehdin käydä 1.5v jonka jälkeen jäi lasten takia tauolle. Nyt jatkoin sitä viime syksynä ja olis lopputyö (alotin tammikuussa) ja pari kurssia vielä syksylle niin valmistuisin, mutta ei taida onnistua ne nyt. Opinto-oikeuskin loppuu vuoden lopussa
 
LA 26.11 - Suspi - 27 - 1. Lapsi - TAYS

Mä hyppään kans varovaisesti listalle :love:
Perjantaina tein plussan, kunnon leffa pärähti heti ruutuun. Iltapäivällä tein vielä uuden epäuskossani, miehen kanssa tuijotettiin liuskaa johon pärähti myös tasavahvat viivat heti. Tänään tunnin pidätyksellä vielä yks testi, samalla lopputuloksella :LOL: huomiselle vielä yks testi käytössä ja sit soitan neuvolaan!

Siis oon ihan pelko pyllyssä, mitä ihmettä nyt tapahtuu! :eek:

Työkuviot ehkä eniten mielessä.. mulla nyt määräaikanen sopimus lokakuun loppuun, mutta meillä hlökunnan parkkipaikkamaksut kallistui niin etten haluais jäädä ja maksaa. Tarjottu vakipaikkaa pidemmällä työmatkalla eri firmasta. Koeaika on puoli vuotta ja työt alkaisi heti toukokuusta, jäisin melkein heti koeajan jälkeen äitiyslomalle :whistle: mut sanokaa nyt, ettei oo ihan hullua ottaa vakipaikka vastaan vaan siks koska toimeentuloturva ja raskaus? (n):D
 
No nythän se sitten alkoi, ruskea vuoto. o_O Alkaa näyttään samalta kuin eka km. Yllättävän tyyni olo on silti, vähän sellainen, että molemmat vaihtoehdot on hyviä, kävi miten kävi. :oops: Huomenna soittelen lääkäriin aikaa, jos ei ole loppunut yön aikana. Viikon päästä olisi (ollut) eka ultra, katsotaan tarviiko ennen sitä lähteä päivystykseen ultrattavaksi.
 
Voi ei @AnnMariii <3 Toivottavasti on harmitonta!

Olis ihana saada täältä vertaistukea, kun nähtävästi moni muukin kokee keskenmenon pelkoa. Itselläni vielä kun nämä raskausoireet aaltoilee ja yleisesti olo on hyvä (kuten edellisessäkin raskaudessa), niin sekin ehkä lisää sitä pelkoa. Vaikka edellinenkin raskaus meni alusta loppuun hienosti, vaikka olinkin suht oireeton, niin silti sitä koko ajan tarkkailee omaa oloa ja tavallaan toivoo sitä pahoinvointia (kuulostaa hullulta, tiedän). Toivon vaan niin kovasti, että saadaan vauva syliin asti:love:

Toivottavasti fb-ryhmään otetaan uusia jäseniä vielä, koska haluaisin odottaa vielä ainakin varhaisultran ja jos siellä kaikki niinku pitää, niin ehkä uskaltaisin liittyä.
 
@Minji kävin ultrassa pari viikkoa sitten, jolloin oli 6+5, 2 päivää enemmän kun menkoista. Eli sen mukaan laskin.

Eilen oli pari tuntia kovaa poltetta alavatsalla. Ei lähtenyt pahenemaan ja helpotti sitten, mutta kyllä tollaset ahdistaa tosi paljon. Hitsi kun ei oo varaa toiseen ultraan...
 
6+1 ja aamulla tuli kunnolla kirkasta verta pyyhkiessä. :(

Nyt pelottaa.. Kuitenkin sen verran vähäistä vuoto ja ei minkäänlaisia kipuja, niin en vielä lähde lääkäriin, mutta jos kivut alkaa tai vuoto lisääntyy niin sit kyllä menen.
Nämä kun on sellaisia juttuja ettei muuta voi kun odottaa ja toivoa.
 
@Li88 mitä oon satoja ja satoja keskusteluja lukenut niin suomeksi kun englanniksi, niin oon tullut siihen loppupäätelmään, että kirkas vuoto on ollut parempi merkki kun ruskea. Varsinkin jos ei oo kipuja. Mutta onhan nää joo tosi vaikeita ja kun aika vasta näyttää. Tsemppiä epätietoisuuteen:love:
 
Kävin ultrassa, laskujen mukaan viikkoja 6+3. Mutta siellä oli niin pieni alkio, että ei pystynyt mittaamaan. Luultavasti siis on viikkoja. Vähemmän tai sitten kehitys keskeytynyt. Pari viikon päästä on uus Ultra.
Jännä, että alakautta ei löytänyt koko alkiota mutta vatsan päältä löysi. Tiedetään siis tällä hetkellä vaan, että on kohdussa raskaus.
Joten jos sopii, niin odottelen sen pariviikkoa ennen fb ryhmään liittymistä.
 
Onpas tullut taukoa, kun olen viimeksi kirjoittanut, mutta olen aina säännöllisesti käynyt lukemassa teidän muiden kuulumisia. Täällä viikkoja nyt 8+3 ja tänään kävin ensimmäisessä neuvolassa. Käynti, jotenkin muutti tätä raskautta enemmän konkreettiseksi ja alan hieman jo itsekin uskoa, että kyllä meille marraskuussa tulee vauva.

Pelko keskenmenosta kuitenkin samalla tavalla kuin teillä muillakin kalvaa aina ajoittain, enkä malttaisi odottaa tämän huhtikuun kulumista, niin oltaisiin jo varmemmilla viikoilla. Olin jo lauantaina kovin huolestunut, kun ei tuntunut olevan yhtään etova olo, mutta turhaan huolehdin eilen se palasi taas ihan normaalisti. Sitä tulee vaan ihan hulluksi, kun koittaa anylysoida omia oireitaan jatkuvasti :LOL:

Hurjasti tsemppiä teille kenellä on ollut vuotoja ja toivottavasti ne eivät kuitenkaan tarkoita mitään!

LA 8.11 - Nappula00 - 23 - 1.lapsi - Tyks
 
Kävin ultrassa, laskujen mukaan viikkoja 6+3. Mutta siellä oli niin pieni alkio, että ei pystynyt mittaamaan. Luultavasti siis on viikkoja. Vähemmän tai sitten kehitys keskeytynyt. Pari viikon päästä on uus Ultra.
Jännä, että alakautta ei löytänyt koko alkiota mutta vatsan päältä löysi. Tiedetään siis tällä hetkellä vaan, että on kohdussa raskaus.
Joten jos sopii, niin odottelen sen pariviikkoa ennen fb ryhmään liittymistä.
Mulla oli myös noin rv 5+5 että vatsan päältä ultratessa löytyi alkio ja syke (itse en nähnyt) mutta kätilö halus vielä varmistaa alakautta ja sitten ei enää näkynytkään mitään.. Sain viikon päähän ajan erikoislääkärin ultraan (koska riskiraskaus) ja silloin 6+5 näkyi jo syke :)
 
Mä tein tänäaamuna viidennen (kai?) positiivisen testin ja sen jälkeen soitin neuvolaan. Varhaisraskauden ultraan ens viikolla ja siitä viikon päästä eka neuvola :eek:

Mun tekis mieli jo shoppailla kaikkee vauvakamaa vaikka en oikeestaan oo vielä edes tajunnu ihan täysin että oon raskaana :whistle: vielä täytyy ehkä malttaa, vielä kaikki on mahdollista.. menkoista laskettuna tänään 6+5
 
Voi ei, osa on jo joutunut poistumaan ryhmästä. Pahoittelut teille ja voimia, toivottavasti uusi raskaus alkaisi pian! Muutamat jännää vielä vuodon takia, kunpa ei tarkoittaisi mitään pahaa!

Tänään kai 7+1 ja aika ultraan. Pelottaa ja jännittää ihan hirveästi. Olen ihan varma, että siellä ei ole mitään. Kaksi vuotta on tätä lasta odotettu ja ikinä ennen en ole näin paljon raskautta stressannut. Rinnat on kyllä turvonneet ja arat, väsyttää normaalia enemmän, on kohdun alueella kasvukipuja ja ruokailujen suhteen pitää olla tarkkana (maha täyttyy nopeammin ja nälkä tulee äkimmin), mutta silti on ihan epävarma olo. Onneksi täällä on teitä muitakin epävarmoja! Tänään itketään joko ilosta tai surusta.
 
@Minji , tosi hyvin meni. Tsemppiä sulle huomiseen!

Siellä hän oli ja sydän löi vimmatusti. :love::love: Tätä on todella vaikea uskoa. Kahteen vuoteen on mahtunut valtavasti toivoa ja pettymyksiä, epäuskoa yms. Meillä piti olla ensimmäinen inseminaatiokierto, mutta ovulaatio osuikin viikonlopulle. Ja sen tuloksena kohdussa on taas elämää. :cry::love:
 
@Minji , tosi hyvin meni. Tsemppiä sulle huomiseen!

Siellä hän oli ja sydän löi vimmatusti. :love::love: Tätä on todella vaikea uskoa. Kahteen vuoteen on mahtunut valtavasti toivoa ja pettymyksiä, epäuskoa yms. Meillä piti olla ensimmäinen inseminaatiokierto, mutta ovulaatio osuikin viikonlopulle. Ja sen tuloksena kohdussa on taas elämää. :cry::love:
Hienoa hienoa ja onnea ❤

Minä soitin tänään neuvolaan ja ens tiistaina on eka aika. Piti eilen vielä tehdä testi että varmasti oon raskaana kun soitan neuvolaan. Ei mennyt montaa sekuntia kun kaks viivaa tärähti niin punaisena että huh. Tietääkö kukaan paljon Terveystalolla maksaa varhaisultra? Edelleen pähkäilen sinne menoa.
 
Onneksi on myös ihania uutisia tällä kertaa täällä:love:

Olen menossa myös Sellon Terveystaloon varhaisultraan ensi viikolla. Jänniittää aivan hulluna jo nyt ja vielä pitäisi melkein viikko kestää. Toivon niin kovasti, että kaikki on niinku pitää siellä.

Pahoinvointi ja vatsakivut aaltoilee. Välillä on tosi paha olo ja välillä ei tunnu mitään missään. Kahvia ei tee enää entiseen malliin mieli ja välillä tulee hetkiä, kun pelkkä ajatuskin etoo. Makuaisti on jotenkin muuttunut, koska jotkut jutut, joita ennen söin mielelläni ei enää uppoa ollenkaan.
 
Moikka! Vieläkö mahtuu mukaan marraskuisiin? Ja facebookin ryhmään olisin kans halukas mikäli sellainen on :) minulla LA 2.11, alunperin la oli 22.10 mutta ultrassa siirtyi. Minulle tulossa toinen, esikoinen täytti juuri 6kk :) synnytyspaikkana KYS
 
@Nannou täällä kanssa olot vaihtelee todella paljon! Rintojen arkuus poistunut käytännössä kokonaan (paitsi pari yötä sitten kun niitä vihloi jatkuvasti), ja varsinaisia alavatsakipuja ei ole ollenkaan enää. Sen sijaan emätintä vihloo välillä, ja oikeestaan alust asti on ollut koko hiton vatsa ihan sekaisin ja todella kipeä. Varsinaista nesteturvotusta ei ole, mutta vatsa on melkein koko ajan kipeä pinkeä ilmapallo. Eilen alkoi myös jäätävä ripuli (sori jos too much information :D ) ja tänään aamulla oksensin ekaa kertaa koko raskauden aikana. Pahoinvointi loppui kuin seinään tuohon oksennukseen, mutta vatsakivut ei todellakaan. Mutta jos jotain positiivista, niin vuoto loppui myös lyhyeen, ja nyt toista päivää mennään vuodoitta! (y)

Vielä olisi vajaa viikko ultraan, nyt kasassa 7+6. :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Camy ja Nannou
Kiva kuulla, että @AnnMariii vuoto loppui :) Mulla tiputteli esikoisen raskausaikana vähän väliä ja aina se kyllä huolestutti. Mut mitään syytä ei vuodoille löytyny eikä näytä vaikuttaneen mihinkään.

Täällä on kans tosi vähäoireista ja se vähän kauhistuttaa. Esikoista odottessa oksensin jatkuvasti eikä hyperemeesi ollu kaukana. Nyt on pariin kertaan ollu vähän huonohko olo mutta ei mitään muuta. Ainiin ja ripuli oli kans muutaman päivän ajan :poop::ROFLMAO: Esikoinen täytti just vuoden ja imetän vielä - maitomääristä huomaa että jotain tapahtuu mut ainakaan vielä ei imetys satu. Onks täällä muita imettäviä odottajia? Entä onko muita toisen/kolmannen yms odottajia?
 
Tänään oksensin ekaa kertaa, bussipysäkin viereiseen puskaan :sick: Ihmiset vähän katto, mutta minkäs teet, kun tuli ihan yhtäkkii vaan ylös. Mullakin on ollut tota samaa, että vatsa on sekasin:poop: Varsinkin aamulla.

Ihanaa alkavaa päivää kaikille ja koittakaa jaksaa olojenne kanssa!
 

Yhteistyössä