Marraskuiset 2019

@JeanetteJ nyt on pakko ihmetellä, mulla on tänään ultran mukaan viikot 9+1 ja laskettu 8.11. Miten sulla voi olla 16.11 mut samat viikot :alien: vai mitä en ymmärrä tässäo_O:D

@Poksuliini oireita ei oikeestaan oo enää ka torstaina oli kaikki hyvin:)
@AnnMariii 9+1 nyt menee. En usko että rauhoitun ennen nt-ultraa ja en ehkä senkääm jälkeen. Se varmaan johtuu tästä km-taustasta, se oli niin ahdistava kokemus. Mut toki helpottaa kun tietää vuodon ssyyn, toki jos se lisääntyy niin täytyy mennä lääkäriin. Nyt ei oo tullut.

Mä näin sillon unta keskenmenosta ja kesken meni. Mut oon myös tässä raskaudessa nähnyt unta että menee kesken mut uskon että se johtuu ihan siitä, että se asia on mielen päällä.
Viime raskaudessa oli sellanen tunne vain että kaikki ei oo hyvin. Nyt sitä ei ole.

@rosmarin miten meni ultra? :)
En oo vielä ultrassa käynyt eli voi olla eri viikot ja eri laskettu aika se selviää sitten :D oon vaan tota raskauslaskuria käyttänyt :)

Muok. Joo olikin 8+1 väsymyksen piikkiin... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ultra meni hyvin, sykettä ei tosin vielä näkynyt mutta ruskuaispussi ja rinkula, jotka vastasivat kooltaan 5+4 - ens viikolla uudelleen ultraan :) uskon tosin, että la menee joulukuun puolelle :cautious: täytyy sit katsoa, mitä teen - jäänkö tänne viimeisten joukkoon vai joulukuisiin ensimmäisten joukkoon (n)

Tänään on alkanu vähän kuvottaa. Tekisi koko ajan mieli syödä, mut samalla ei tee mieli yhtään mitään o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Laitellaan tosiaan viestiä nimimerkille muttakun: (nuolta klikkaamalla voi kokeilla löytää hänet) jos salainen Fb ryhmä kiinnostaa :) ja jos haluat mukaan listalle, ilmoita alla olevalla tavalla tiedot ja laita väri punaiseksi, jotta erotan helpommin ne viestien seasta.

Laskettu aika-nimimerkki-ikä-monesko lapsi-synnytyspaikka

LA 1.11.-Sahna-27v-2.lapsi-SATKS
LA 3.11.-Camy-32v-2.lapsi-NKL
LA 7.11.-tylleröinen_21v-1. lapsi-TYKS
LA 8.11.-Nappula00-23v-1.lapsi-TYKS
LA 9.11.-Mukipukipuu-29v-3.lapsi-TAYS
LA 15.11.-BabyElephant-33v-2.lapsi-NKL
LA 16.11-JeanetteJ-27v-1.lapsi-NKL
LA 17.11.-Tiuhti_84-34v-2.lapsi-EKKS
LA 18.11.-vuuti-34v-3.lapsi-KYS
LA 20.11.-Minji-33v-1.lapsi-NKL
LA 21.11.-Baarbi-26v 3 lapsi ja KYS
LA 21.11.-Pereskia-23v-1.lapsi - ?
LA 24.11.-li88-34v-3.lapsi-KYS
LA 24.11-Marjusk-28v-1.lapsi-?
LA 26.11.-Suspi-27v-1.lapsi-TAYS
LA 26.11.-Zipi-36v-5.lapsi-SEKS
LA 26.11-Aprikas-41v-1.lapsi-LS
LA 27.11.-Henttu82-37v-2.lapsi-KYS
LA 27.11.-Jansaa87-4.lapsi-Satks

Synnytyssairaalat:
EKKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

Mun tiedot on pudonnut johonkin :)
LA 10.11.-HooMama-33v-3.lapsi-OYS
 
@HooMama oho, nyt nekin listassa! :)

Täällä nyt 10+1, tällä viikolla verikokeet ja sain pissanäytepurkin. Tajusin etten saanut neuvolasta mitään ohjetta siitä miten kauan pitäisi olla syömättä tai juomatta ennen verikokeita, niin varmaan siinä ei ollut kuin se virtsanäytteen mukana tullut ohje 4h syömättä, juomatta ja pissimättä. Tämmöiset kyllä unohtaa edellisestä raskaudesta näköjään. Mutta eihän tämä (onneksi) mikään sokerirasitus olekaan. Oliko muilla jotain ohjeita verikokeeseen?
 
Täällä aamu alkoi masentavissa tunnelmissa kun illalla tuli taas tuhrua. Lääkäri kyllä ultrassa totesi että vähän nökyy olevan hyytynyttä verta mutta kyllö se silti ahdisti.

MUTTA sainkin sydänäänet kuuluviin ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ helpotti kyllä niin paljon. Tänään 9+3 ja ihan tuosta häpyluun päältä vasemmalta kuului ja aika helposti vielä, vaikka rasvaa kyllä on. Mulla taitaa olla eteenpäin kallistunut kohtu koska mahakin jo vähän pyöristynyt eikä pysty enää vetämään sisään. Tällä viikolla vielä julkinen ultra, ehkä pikkuhiljaa mieli alkaa uskomaan että tästä vielä jotain tulee.

@Camy en kyllä saanut sen kummempia ohjeita, mutta käsittääkseni siellä ei mitään sokeriarvoja tms oteta niin en usko että pitää olla syömättä tai juomatta. Mä sain pissapurkin kotiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Eilinen päivä alkoi oksentamalla. Tänään en ole oksentanut, mutta sellanen etova olo on niinku joka päivä ja vatsa sekaisin. Jännitän aivan sairaasti huomista varhaisultraa!!! :eek: En varmaan saa ens yönä nukuttua... Niin kovasti toivon, että kaikki on niinku kuuluu ja että löytyy syke. Perjantaina olis eka neuvola, jos vaan kaikki on huomisessa ultrassa kunnossa ja sitten mulla alkaakin viikon talviloma.
 
Moi! Hypähtäisin joulukuisista tänne, kun tämän päivän ultrassa la laskettiin olevan 27.11. Viikkoja on tällä hetkellä 6+5. Ja näkyi viikkoja vastaava alkio sykkeineen.

Kenelle voisin ilmoittaa, jos uskaltaisin fb-ryhmään liittyä? :)

Ja tiedot ovat:
La 27.11 Emppuelkku / 30v. / 1. lapsi / NKL
 
tylleröinen_21: onnea sykkeiden löytymisestä. Kyllä niitä itsekin jo kovasti odottaa kuulevansa.

Mulla 10+ menossa, eikä vatsassa vielä tunnu mitään kohoamaa. Milloinhan vois alkaa odotella sitä pientä möykkyä alavatsalla :love:

Onko teille selvä päätös ottaa veriseulat? Itse mietin ottaako niitä.. Aiheuttavat joskus vääriä hälytyksiä ja olisihan se henkisesti vaikeaa sitten jos kaikki ei olisi ok. Toisaalta osaisi henkisesti asennoitua. Vaikeita päätöksiä (n)
 
@Yllätyshaave mä en olisi halunnut mennä, koska keskeytys ei ole vaihtoehto. Mutta täällä olisi päässyt ekan ultraan sitten vasta rv 14 enkä halunnut odottaa niin kauaa... Tosin varmaan voi vielä ultrassa sanoa että en haluakkaan kuulla mitään:unsure:
Toisaalta oon ajatellut eettä jos jotain tulisi niin mielummin ehkä valmistuisin synnytyksessä siihen, että jotain on pielesä, ja sitten kaikki olisikin hyvin kuin että synnytyksessä tulisi pommina että onkin jotain. Mutta mietin vielä. Jos jotain tulisi niin suostuisin ainoastaan verikokeisiin, en muihin ja siksi myös tuntuu tyhmältö mennä niihin...
 
Täällä kanssa ultra takana, kovasti siellä jo heilutettiin käsiä. :D Noin 8+3 oli viikkoja ultran mukaan, ja syke oli kuulemma oikein hyvä näille viikoille. :barefoot:

@Yllätyshaave, meillä ollaan molemmat (onneksi) sitä mieltä, että ehdottomasti kaikki seulonnat tehdään. Molemmille on myös täysin selvää, että raskaus keskeytetään, jos todetaan jotain vakavaa rakenteellista poikkeavuutta tai jos kromosomeista todetaan jokin kehityshäiriö.

MUOKS: tuo ’onneksi’ siksi, että helpottavaa olla asioista yhtä mieltä miehen kanssa, ei tarvi pähkäillä. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Suspi ja Nannou
@tylleröinen_21 Me mennäänkin ihan samoissa eli täällä myös tänään 9+3 ja voi miten ihanaa kuulla, että olet saanut sydänäänet kuuluviin:love: Pitää kyllä varmasti itsekin hommata kotidoppler, sillä ekaan kunnalliseen ultraan on vielä vajaa kolmisen viikkoa ja toinen neuvolakin on vasta toukokuun tokalla viikolla ja olen varsin malttamaton, joten ehdottomasti täytyy se doppler hankkia. Oisko jollakin suositella mikä olisi hyvä?

Ja me ollaan myös samoilla linjoilla, kun @AnnMariii, että kaikki seulonnat käydään. Verikokeisiin olenkin menossa tämän viikon perjantaina, kun 10+0 ja sitten se nt-ultra tosiaan tasan, kun viikkoja 12+0. Jännää kyllä miten nyt ajatellen aika on mennyt nopeesti, vaikka välillä tuntuu ettei tässä raskaudessa edetä ollenkaan:cautious::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: AnnMariii
Ensimmäinen neuvola takana. Sain ensi viikolle ajan ultraan, kun meidän neuvola tarjoaa myös varhaisultran, joka tehdään neuvolassa lääkärin toimesta. Muut ultrat on sitten sairaalassa. Ihana päästä taas pian näkemään se pieni. Ja sitten ei olekaan enää montaa viikkoa niskapoimu-ultraan. Joudun kaksi kertaa sokerirasitukseen, koska edellisessä raskaudessa oli raskausdiabetes. Voihan hitsi, se ei oo kyllä kiva tutkimus. Plaah. Mutta hyvä kun tutkivat.
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Mut voisi lisätä kanssa listaan:
muttakun - 4.lapsi - K-HKS

Faceryhmään mahtuu vielä ja tarkoitus olisi pitää se auki siihen asti että kaikilla oletettavasti np-ultra takana, sen jälkeen ovet kiinni. Tällä hetkellä ryhmässä 35 jäsentä ja tarkoitus olisi pitää ryhmä maltillisen kokoisena kuitenkin eli alle 100 olisi lopullinen ryhmän koko. Mukaan pääsee siis laittamalla minulle täällä viestiä. :)

Itse olen kovin huono seuraamaan ja pysymään kärryillä tällaisessa foorumi-muotoisessa keskustelussa. Lueskelen kyllä, mutta vastailut jää. :/
Täällä tänään 8+3, viikko sitten neuvolassa ultra jossa mini vastasi ovulaatiosta laskettuja viikkoja. ❤ Menen tulevana perjantaina vielä Kaunis Odotus nimiseen paikkaan käymään ultrassa, pakko käydä kurkkaamassa että kasvu jatkuu edelleen niinkuin pitää.
Keskenmeno ja menetys pelottaa edelleen, jotenkin tosi hankala luottaa ja tuudittautua tähän raskauteen.
 
@Nappula00 ainakin minä nyt ostaisin jonkun näytöllisen dopplerin, joka laskee sydämenlyönnit itse. Minulla on Angelsounds, mutta se on vähän turhan leveä ja hankala suunnata, eli joku missä olisi vain se kuuntelupää voisi olla parempi. Mutta toisaalta noita saa tosi halvalla ja kyllä silläkin sydänäänet löytyy!

Tähän asti tulleet lisätty listaan. @muttakun tarkista arvelinko sinne oikean lasketun ajan ;)

Viime yönä heräsin yhtäkkiä aika pirteänä, mikä on kyllä ihan tosi ärsyttävää. Ja nyt monena yönä ollut jo pissahätä minkä vuoksi olen joutunut nousemaan. Viime raskaudessa piti nousta vasta loppuraskaudesta tämän takia...
 
Mulla on myös toi Angelsounds, kyllä se asiansa ajaa mut jos nyt itse ostaisin niin valitsisin myös sellaisen näytöllisen.. Oon tän saanut aikanaan siskolta lahjaksi, kun esikoista odotin.
Eilen 10+3 sain ensimmäisen kerran sydänäänet kuuluviin :love: onneksi sain, pari päivää ollut tunne että kaikki ei ole kunnossa; kovia menkkamaisia kipuja alavatsalla ja selkää polttelee niin että taju meinaa lähteä.. Luultavasti kuitenkin kivut johtuu vain kohdun kasvamisesta, olo helpottui kun ne sydänäänet sieltä vihdoin löytyi :) ensi viikolla tiistaina pääsee taas kurkkaamaan pikkuista neuvolan ultraan :love:
 
Mulla on esikoisen raskausajalta tallessa Angelsoundsin doppler. Ostin sen, kun halusin vaan jonkun halvan. En tosin halua liian aikasin yrittää sillä kuunnella, koska sitten vaan iskee hirvee ahdistus, jossei kuulukaan ja muutenkin oon niin herkillä nyt.

Mulla tuntuu tuolla lantionpohjalihaksissa ajoittain särkyä. Luulen, että ne on niin huonossa kunnossa, että antaa heti nyt periksi, kun kohtu alkaa kasvaa. Lisäksi oon alkanut heräilee aamuyöllä vessaan ja muutenkin heräilen öisin enempi. Me nukutaan perhepedissä eli esikoinen nukkuu mun kainalossa joka yö (se on ihan parasta)<3 Etova olo myös jatkuu, mutta tänään en taas oksentanut aamulla.
 
Ma oli ensimmäinen neuvola ja tänään (7+3) kävin lääkärillä tän jo yli 2 viikkoa jatkuneen vaaleanpunaisen pyyhkäisyvuodon takia. Tutki ja teki ultrauksen siinä, 1 sikiö kohdussa ja sydän sykki lujasti :love: eli kaikki on hyvin siellä. Viikkoja arveli olevan vaan 6+1 :eek:, joten saas nähdä siirrynkö tässä tuonne joulukuisten alkuun vai miten.. Vielä ei alkanut la muuttamaan vaan katsotaan se np-ultra kuukauden päästä.
 
Tänään päästiin vielä julkisen ultraan ja siellä 10+0 köllötteli. Ehkä hiukan uskaltaa jo toivoa, että hyvin tämä menee. :love:Vuotoa ei oo nyt ollut, mut ektopiaa hiukan kohdunsuulla joka sitten kuulemma voi aiheuttaa sitä. Muuten ei syytä olla huolissaan.

@Nappula00 meillä on toi unbornheart, ja ihan hyvä laite. Ainoa miinus on se, että vähän hankala käyttää kun yksi piuha menee kuulokkeisiin ja toinen puhelimeen ja sitten kun sitä koko laitetta pöyrittelee tuossa vatsalla geelissä niin välillä on vähän sottasta. Et jos jostain löydät sellaisen, missä se "anturi" on erikseen niin kannatan :) Ja tuota toki voi käyttää ilman puhelintakin, jos ei halua äänittää. Maksoi n. 55€.
 
Joku kyseli np verikoe ohjeistuksesta, täällä ei ainakaan ollut niihin mitään syömättömyysjuttuja, virtsaan pelkästään. Ite menossa ensi viikon ke verikokeisiin ja 3.5. Np ultraan. Mennään siltkin vaikka esikoisen odotuksen nuo kyseiset tutkimukset pilasivatkin täysin. Ei päästykään kunnalliseen varhaisultraan, mutta ekassa neuvolassa maanantaina pyysin kuuntelemaan ja sieltä löytyi 170 syke. Silloin viikot oli 9+2, eli tokkopa ainakaan paljoa pienempi kun äänet saatiin melkohelposti kuuluviin:) jännä ajatella että rakenneultrakin osuu itsellä juhannukseen aika menee loppuviimein melko nopeasti :♧
 
Meillä oli tänään varhaisultra.
Kuukautisista laskettuna olis ollut 8+1, mutta ultran mukaan olikin 6+1 ja löytyi kaksi elävää sikiötä :eek::eek::eek::eek::eek:
Erimunaiset, omissa pusseissaan ja omilla istukoilla. Hitto, meille tulee kaksoset :eek:

Mä oon myös suunnitellut hommaavani jonkun doplerin (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Henttu82
No siinäpä ylläri @Suspi, paljon onnea!

@mukipukipuu hei joo totta, ru voi sattua juhannuksen aikoihin tai laskin, että varmaan ennen sitä. Jännää, kyllä aika tavallaan menee aika nopsaan. Alkuraskaus on selvästi hitain kolmannes.

Veriseulat käyty. Kiitos varmistuksista, että näihin ei tarvinnut mitenkään paastoilla.

Minulla 10+5 enkä ole vielä kuullut luotettavasti synkeitä, mutta en vieläkään sitä stressaa, minulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka vielä varmaan sotkee ääniä.
 
  • Tykkää
Reactions: Suspi
Mulla alkoi tänään kohdunsuun jomotus ja särky (tunnistan, koska on ihan erilainen kipu kuin muut, tullut tutuksi kuukupin kanssa), ja huomasin myös kohdunnapukan olevan ihan parin sentin päässä. Onkohan tää nyt jotain keskenmenon alkua... :(
 
Täällä kuukautisista laskettuna 8+2 viikot, ylihuomenna neuvola ja samalla ultra, koska epäsäännöllisen kierron takia määritetään viikot. Jännittää ja ahdistaakin, viimeksi samoilla viikoilla ekassa neuvolassa todettiin km. Toisaalta oon yrittänyt ajatella paljon positiivista, oireina kuvotus aamulla ja illalla, joka päivä päänsäryt, VÄSYMYS, rinnat jatkaa aristelua ja kasvua. Ruokahalu todella hyvä silloin kun ei kuvota, satunnaisesti vihlovaa kipua kohdun alueella, nää oon aatellut normaaleiksi kasvukivuiksi(n)
 

Yhteistyössä