¤¤¤Marraskuun 2009 karhunpennut helmi ja maaliskuussa¤¤¤

Mere...tutulta kuulostaa :LOL:
Meikäläisellä kun on tapana pöristellä Oliverin masua, se kun on niin hauskaa että Oliver nauraa räkättää ääneen...joten täytyy tunnustaa että mua on myös pissitty naamaan/silmään :whistle: :LOL:
Lisäks sitä on kyllä päässy kylppärin lisäksi myös täällä olkkarissa matolle, sohvalle ja kirjahyllyynkin asti lentänyt :D Ja omaan sänkyynikin päässyt...ja ja :whistle:
Mutta toi pistorasia oli aika taidokas juttu! :LOL:

Ootteko te taaperot Tampereeltapäin lähtöisin kun sinne muutatte?! Jaksuja siihen muuttorumbaan!

G. Mites pitkään ootte mammat aatellu olla kotona? Ja onko ketään mietityttäny taloudellinen pärjääminen sitten hoitovapaalla?
 
G: Täällä on vähän auki tuo töihin meno...mulla loppuu työsopimus kesäkuun lopussa ja jos saan uuden sopimuksen siihen niin palaan varmaankin jo silloin töihin. Jos uutta sopimusta ei kuulu, niin alkaa töiden haku ja palaan töihin sitten elokuun lopussa kun vanhempainloma loppuu. Hoitovapaalla olisi vähän turhan tiukilla rahallisesti, joten sitä en edes vakavasti näin ollen harkitse. Muuten en pitäisi niin hätää töihin paluun kanssa, mutta en halua menettää kertyneitä lomia ja muita etuuksia kun nyt viimein ne olen saanut vuosien keikkailun jälkeen...

Milliz + Taavi 4kk
 
Harmi kun luin nyt vasta tosta tapaamisesta jumbossa. Näin lyhyellä varoitusajalla en sinne pääse. Olis kiva kun täälläkin tapaamisista ilmoitettaisiin ajoissa:)
Mä olen ajatellut olla ainakin kaksi vuotta kotona...jos vaan pää kestää. Emmi on meidän viimeinen lapsi niin haluan nauttia kaikesta. Töitä ehtii vielä tekemään ihan tarpeeksi.
Me ollaan oltu perjantaista lähtien vaan sisällä(paitsi lääkärissä käynnit), kun 2v poika on kuumeessa. Alkaa jo nää seinät kyllästyttää!!! Täytyy varmaan liittyä siihen fb ryhmään niin on jotain tekemistä...

T:peggy+Emmi 3kk 1vko
 
peggybundy voi harmi, ja anteeksi että tänne niin viimetinkaan ilmoitin, oikeestaan päätettiin vasta nyt maanantaina et nähään näin äkkiä.. pitäskö samantein sopia ens viikolle tapaaminen jos sillon useampi pääsis paikalle? ehdotelkaa paikkaa aikaa ja päivää, me päästään paikalle melkein milloin vaan (paitsi 18pvä neuvola)
 
Mere 79 Täällä kanssa vauvan kakkaaminen vaihtelee :wave: :D On viikkoja kun vauva kakkaa jopa 7-8 kertaa päivässä ja sitten taas viikkoja kun kakkaa vain kerran päivässä, toisinaan ei edes päivittäin.

G: Toiveissa olisi että saisi olla kotona ainakin kaksi vuotta. Tiukkaa kyllä tulee olemaan kun on asunto-ja/autolainat. Joten kyllä mietityttää taloudellinen pärjääminen. Mies tällä hetkellä lomautettuna eikä loppua näy joten sekin vaikuttaa tietysti siihen koska minun täytyy töihin palata.
 
G: Töihin palaan näillä näkymin ku lukuvuosi alkaa eli heti elokuussa. Mies jäis 2 kk hoitovapaallle+ isäkuukausi eli poika hoitoon 1 vuotiaana. Meillä on jo nyt tiukkaa, ei pysty jäämään hoitovapaalle vaikka haluaiski.
 
Galluppiin vastailen minäkin...eli, jokapäivä tuntuu siltä, että haluisin palata töihin tämän vauva-arjen keskeltä, mutta en kuitenkaan halua että pikkunen menee vielä hoitoon niin pienenä :) Taloudellisesti varmaan pärjätään kyllä, että veikkaampa että jään kotiin vielä äippäloman jälkeen...tiedä sitten kuinka pitkäksi aikaa...
Haaveissa olis kyllä myös toinen vauva mahdollisimman pienellä ikäerolla...:)
 
Mä en vastannut ite ollenkaan tuohon galluppiini joten vastataanpa nyt ;)
Haluaisin olla kotona vähintään kaksi vuotta, ehkä jopa kolme, koska Oliver jää meidän viimeiseksi lapseksi.
Kaksoset meni aikoinaan hoitoon 1v3kk koska mulla vaan kaatui seinät päälle mutta nyt elämäntilanne on jotenkin niin erilainen ja haluaisin viettää Oliverin kanssa pidemmän loman!
Haaveena siis olisi ainakin tuo 2 vuotta mutta taloudellinen pärjääminen mietityttää ihan hirmuisesti ja suorastaan pelottaa se että ei olisikaan mahdollisuutta sen takia jäädä kotiin pidemmäksi aikaa :ashamed:
Meillä ei ole omaa taloa eikä suuria velkojakaan mutta isännällä on niin naurettavan pieni palkka (mulla paremmat tulot) että sen tähden mietityttää tullaanko sitten hänen tuloillaan pärjäämään!
Toki saatais varmaan asumistukea ym. mutta silti pudotus vaan on niin hirmuinen!! :/

Ja laitetaas nyt vielä toinenkin G. eli mitäs teidän ukko-kullat tekee työkseen? =)
Meillä mies on muovityöntekijä...semmottisessa pienessä tehtaassa. En itseasiassa vieläkään oo täysin kärryillä mitä sielä tehdään :whistle:
Koulutukseltaan hän on tradenomi ja opiskellut nyt työn ohessa vähän eteenpäin eli datanomiksi!
Kovasti olisi halua vaihtaa työpaikkaa jos semmoinen vaan löytyisi...ehkä juuri tuon nykyisen alipalkatun työn takia!
 
Jennyli ei me alunperin tampereelta olla mut ollaa kyllä ennenkin siel asuttu ja haluttiin takas sinne ja nyt päästään onneksi muuttamaan.

Täällä on kyllä ihme porukkaa kun eilen oli puhe että tänää pääsee kotio mut ei sitte pääsekkään ja kun kysyin että miksi niin he ei osaa sanoa että miksi ei.Kun kysyin sitte että kuunteletteko tai saako lapsen vanhemmat sanoa oman mielipiteensä asiaan niin he sanoivat että jos rupeet hankalaksi niin sitte täytyy viranomaisten puuttua asiaan että Juliusta ei viedä täältä pois.
 
G: syksyllä aloitan koulun ja silloin mies jää kotiin vähintäänkin syksyksi. Keskustelemme ja teemme vielä laskelmia että onko mahdollista jatkaa kevätkin näin, koska kumpikaan ei tyttöä halua niin aikaisin hoitoon pistää. Kevään jos mies voisi olla kotona vielä niin sitten kesällä minullahan on ensi vuoden kesänä kesäloma koulusta ja syksyllä kun koulu jatkuu niin tyttö on jo lähemmäs 2v. Tähän siis pyritään,katsotaan mitä laskelmat näyttää. Kotona olen nyt ollut jo 2,5v.

Mies koodaa työkseen, palkka on todella hyvä ja siitä pudotus opintotukeen(minä )+kht-tukeen (mies) tuleekin olemaan ihan älytön.
 
taaperot, mitä Juliuksella sitten epäillään?

G kotiin jäämisestä. Suunnitelmissa olis näin alustavasti ainakin olla tonne 2011 syksyyn. Täytyy katsoa vielä lähemmin sitten tilannetta. Vaikka miehellä ei mikään hirveen hyvä palkka olekkaan, niin luulen että pärjätään. Hoitoraha+hoito lisä, 2*tamperelisä ja 3 lapsen lapsilisät, niin kyllä siitä nyt ihan ok summa jää...
Ja siis toiseen galluppiin, mun mies on kaupungilla kuorma-auto kuskina.
 
sonja R jaa senku oikeasti tietäs kun hekää ei osaa sitä kertoa..mutta tänää kuulemma otetaa taas verikokeita pieneltä,se on nii kamalaa kateltavaa kun ite ei voi tehä mitään toisen hyväksi.

mutta nyt tuolta näyttää olevan tulossa muut lapset meitä vähän moikkaamaan tänne ja näyttäisivät tuovan jotain herkkujakin mukana :D
 
Voi surkeus...mulla on mennyt ihan ohi että taaperon Julius on sairaalassa!! :ashamed: :eek: :(
Miten Julius on sitten oireillut tai mitä sillä epäillään?! Onhan se ihme etteivät tiedä mikä vaivaa mutta ootte sielä kumminkin! :eek: Siis miksi te sinne Juliuksen kanssa menitte?
Toivottavasti selviää pian ja pääsisitte kotiin!!
 
No tiistaina kun käytii pojan kaa neuvolassa niin sen lääkärin mielestä pojassa on kaikki jutut vialla jonka takia laittoi lähetteen lasten ja nuortenpolille josta he sitte soittivat että perjantaina voitas tulla sinne mutta tuon soiton jälkee soittivat uudestaa ja sanoivat tehneen lähetteen tyksiin että meidän pitäs tulla käymään täällä että saadaan verikokeet otettuu pojalta joissa ei sitte ollutkaa mitää vikaa.Kuulemma meidän pitää olla täällä siksi että he voivat tarkkailla Juliusta että mitä hän tekee.
 
G: Haluaisin olla kotona mahdollisimman pitkään. Opiskelen tässä samalla ekonomiksi ja syksyllä alkais gradun kirjoitus jonka aion ehkä pitkittää tonne ens vuoden syksyyn asti niin että olisin kotona vuoden loppuun 2011 asti. Mieskin opiskelee, sairaanhoitajaksi, ja valmistuu jouluksi. Eli sit meillä on ainakin yhdet työtulot. Nyt eletään pelkillä tuilla.

Nukkumisesta: Nemi nukkuu n. 12 tunnin yöunia 1-3 heräämisellä. Usein on monta tuntia itku iltasin ennen kun saatiin nukahtamaan, mut viime yönä kokeilin rauhottaa vauvan sänkyyn (en siis nostanu ylös kun huusi) ja tyttö rauhottu heti ja nukku hyvin! Tuo tekniikka on Anna Wahlgrenin kirjasta Nyt nukutaan. Ajattelin sit 4 kuukauden iässä toteuttaa kyseisen kirjan unikoulun kokonaan jossa vauva yritetään saada nukkumaan 12 tuntia putkeen! Tunnen yhden joka on onnistunu tolla unikoululla.

Niin, oliks huomen se Turkulaisten tapaaminen? Mä ainakin pääsen tulemaan!

 
G: Ajattelin aloittaa uudet opinnot keväällä 2011, poika hoitoon silloin ikää 1v2kk. mun äiti jää ehkä sairaseläkkeelle, ois tosi hyvä jos hän voisi hoitaa poikaa sit sen ekan kevään vaikkapa (sairaus ei estäisi lastenhoitoa). mut jos ei voi niin päiväkotiin laitettava.

Miehellä on siivous ja rakennusalan yritys. tekee paljon töitä, palkka on semmonen että toimeen tullaan hyvin nytkin kun omat tulot surkeat, muttei kovinkaan ylimääräseen jää rahaa. toukokuussa lähetään ulkomaanmatkalle koko porukka mut siihen säästetään koko aika, et ei ne tosta vaan tule nekään, varsinkaan nyt..

toinen lapsi ois todellakin haaveissa ja 2-3vuoden ikäerolla korkeintaan mut pitää kiristää mies mukaan siihen vielä :LOL: no ei, mut onhan se taas taloudellinen rasite ku ensin opiskelen ja sit olisin taas surkealla rahalla, menee monta vuotta ennenkun olen työelämässä uudella alalla..
 
Jennyli, teidän poika taisi kyllä pistää paremmaksi tolla silmiin pissimisellä :LOL:

G: Mä olen töihin ilmoittanut olevani kotona ainakin syksyyn 2011 mutta haaveissa olisi kyllä toinen lapsi ennen töihin paluuta, joten jos sitä joskus viiden vuoden päästä sitten töihin vaikka palaisi =)
Miehellä on ihan mukava palkka ja meillä on vielä pieni vuokrakin, joten sen puolesta voin olla kotona, mikä tosi kiva juttu tietty.
 
Huh, nyt alkaa flunssa helpottamaan, eikä tyttökään onneksi sairastunut!!

G: Mulla on tarkoitus olla kotona siihen asti kun tyttö on 3v. Ja tarkkoitus olisi saada toinen lapsi ennen töihin paluuta eli varmaan aika pitkään menee ennenkuin palaan takaisin työelämään. Keikkaa ajattelin että voisin tehdä jossain vaiheessa kun alkaa itsestä siltä tuntumaan. Taloudellisesti pärjäämme, mutta toki tulee olemaan paljon tiukempaa ja saa katsoa tosi tarkkaan mihin rahat pistetään.

Santtu
 
Täälläpä taas vähän jo paremmin menee, olikin tuo Nikon itkuisuus ja kärttyisyys varmaankin tuosta tulevasta lenssusta. Eli meillä siis nyt Niko flunssassa :/ on höyryhengitelty yms.. ja vähän parempaan suuntaan on jo.

Ja piristystä tähänkin päivään; jeeee... mulle tuleekin näköjään ihan kiva summa jotain lomarahoja maanantaina :)
 
G: työelämään palailen näillä näkymin ensi talvena, kotona yritän olla siihen asti että Jenna on noin vuoden tai vähän yli. Miehen palkalla + kht:lla ei ole varaa olla kauaa. Nyt jo hirvittää se miten paljon tulot laskee syksyllä... ja sit jos auto leviää tai jotain muuta yllättävää niin ollaan ihan lirissä niillä tuloilla.

Ja mies on kuljetusalalla töissä.

Luin tuossa Elizabeth Pantleyn "pehmeä matka höyhensaarille" ja olin kyllä pettynyt. Ei oikein antanut mitään uutta se kirja. Huvikseni pidän nyt muutaman päivän unipäiväkirjaa. Hirveän vähän tuo tyttö kyllä nukkuu päiväunia, eilenkin yht. 2,5h kahdessa pätkässä. Yöllä sit nukkuikin 5h pätkän. (ja loppuyön tunnin pätkissä, heh heh). Pinnasänkyyn koitan nyt siirtää kokonaan nukkumaan, mut kyllä ottaa voimille noi yöheräilyt kun pitää itse valveilla pysyä koko aika, ennen nukahdin samontein kun tyttö rupesi syömään...

mut kutsu käy :wave:
 
Höh, en sitten pääse ensi viikollakaan jumbon tapaamiseen kun lähdetään laivalle. Meitä lähtee 2aikuista ja 7lasta. Ikähaarukka on 0-10v. Saas nähdä mitä siitä tulee:)

Galluppiin: Mun mies on kuljetusyrittäjä ja ei juuri koskaan ole kotona. Rahaa on, mutta ei aikaa meille. Välillä tuntuu kun olisin yksinhuoltaja. No onneksi saan olla lasten kanssa kotona siihen asti kun Emmi on kolme ja sen jälkeen luultavasti menen tekemään kuutta tuntia päivässä. Onhan tässä tekemistä, kun on neljä lasta, kaks koiraa ja kaks kissaa:)
Omaa aikaa olis kiva saada joskus...

T:peggy+Emmi
 
G mä ajattelin olla kotona ny ainakin tämän vuoden loppuun, ja sitten olis tarkoitus miettiä menenkö töihin ja pistänkö kauan haaveilemani yrityksen pystyyn :) tarkoitus olisi mennä toki naimisiin 2011 elokuussa, joten voi olla että seuraavan rakkauspakkauksen teko jää sen jälkeen vasta :/ itellä niin kauhistuttava vauvakuume että haluaisi jo hyvin pian toisen nyytin :LOL: on vissiin liian helppo tapaus meidän poika :heart:

toivottavasti unen kanssa painijat saisivat pian pienokaiset nukkumaan pidempiä pätkiä! ite ei ees ymmärrä sitä väsymystä mikä joitakin vaivaa, kun ite saa nukkua vähintää 7,5h putkella yöllä ja päälle viel 2-4h.. joten isot voimahalit sitä tartteville!

ja toiseen G meillä isäntä on mekaanisena asentajana ja jokamieshöylänä suomen yhes isoimmas firmas, ja palkka on mielettömän hyvä. pärjäämme ihan loistavasti vaikka oonki kotona, koska omakin äitiysraha ja vanhempainraha on suhteellisen korkea :) rakennamme vielä omakotitaloa synnyinseudulleni, mutta en ajatellut mennä töihin ainakaan tässä rakennusaikana enkä vähään aikaan sen valmistumisen jälkeen kun ei kerta kiirettä ole.. :)
 

Yhteistyössä