Marraskuun 2012 masuasukit <3 *syyskuussa*

Hellou,

Fg:llä tais muuttua aikataulutus ihan totaalisesti, millä viikoilla nyt oisit vanhan aikataulun mukaan menossa?

Iia84 Mullakaan ei oikein ole kiinnostusta pitää pölyrättiä kädessä, mutta remonttien suunnittelu ja toteutus kyllä innostaa :)

Neuvola Kaikki hyvin, hb:kin oli noussut takaisin 123 lukemiin, sf oli 32cm, sykkeet heilahteli 128-140 välillä.
Mä en vaan osaa oikein huolestua mistään, en tiiä mikä mua vaivaa, viime raskaudessa oli paniikissa ihan yhtenään. Supistuksia tullee, enkä aina ossoo sanoa täyttyiskö liikelaskennan kriteeritkään. Mä en tiedä mikä on normaalia supistelua ja mikä ei. Th käski mennä ihan omien tuntemusten mukaan, äidit kuulemma vaan tietää, pitäänee luottaa hänen sanaan :)
Parin viikon päästä ois uus aika ja silloin katsotaan laitetaanko lähete polille koko ultraan, mä niin toivon saavani sen lähetteen :)

Huoleton Inari & Juri Kakara 32+4
 
joo siis kaksi viikkoa lähti ajasta pois.. mulla ois ollu vasta viikko 31. ja nyt sit ollaan viikolla 33.
ja ihan kivalle tuntuu että yhtäkkiä aikaa hävisikin aika tavalla :)

supistuksia vain tulee ja tulee... mitään en ole tehnyt, toisaalta voi se sisätutkimuskin olla mikä ärsytti hieman. selkään polttelee supistuksen tullessa, mutta vielä ei ole hätää...

normaalin ennakoivan tunnistaa siitä että se nimenomaan ei ole kivulias lainkaan. maha vaan kovettuu ja höllää pian.
NÄMÄ mitä itellä on, ovat jo ennakoivan ennakoiviakin :D jos nelisen viikkoa pysyy vauva sisällä niin tavoitteeseen pääsen.

ainoa murhe on nuo syömiset. miten SAIRAS makean tuska VOIKAAAAAAN ihmisellä olla, nyt kun ne meni entistä tarkempaan syyniin..???!!!!

huomenna mennään miehen kanssa yhdesäs kauppaan, ostetaan patjaa ja petivaatettta... pienelle mitä tarttee.

ja itelleni teen listan tänne kotiin et muistan siteistä lähtien ostaa kaiken valmiiksi... just kun pari päivää sitten oli odotusaikaa vielä pari kuukautta ja yliaikaisen mahdolliset pari viikkoa siihen päälle, ja nyt sit kääntyikin laskenta toisin päin, et jos kuukausikin vielä pysyy niin hyvä, mutta et kuuden viikon päästä viimeistään käynnistys niin meni hiukan adrenaliinin puolelle :D

ihanaa kyllä silti :heart:
 
Neuvolan kotikäynti takana, tai joku perhetyöntekijä taisi olla kyseessä. Kuulemma ollut pari vuotta täällä käytäntönä, että ensimmäistä odottavien kotona käyvät juttelemassa. Aiemmin neuvolasta saatiin sellainen kaavake, mikä piti sitten miehen kanssa täytellä. Siinä kyseltiin kaikenlaista parisuhteesta ja vauvan tuloon liittyvästä jne. Nyt sitten lähinnä käytiin sitä lappusta läpi ja keskusteltiin noista vastauksista jos niissä jotain oli, mistä oltiin miehen kanssa eri mieltä. Aika pitkälti kyllä samaa mieltä oltiin just kasvatuksesta ja tästä perhe-elämään liittyvästä. Ei siis ollut onneksi mikään "kyttäyskäynti" ja se nainenkin oli ihan mukava.

Tänään oli jotenkin maha hellänä ja aamusta ilmeisesti noita harjoitussupistuksia. Meni onneksi ohi kun lepäilin. Onneksi on perjantaina neuvola ja jos siellä saisi selvyyttä vauvan asentoon, tai lähinnä miten alhaalla sitten oikeasti on. Kyllähän tuo varmaan voi näilläkin viikoilla jo laskeutua, mutta kovasti toivon, ettei tarkoita sitä että syntyisi pian. Sais nyt vähintään sen kuukauden kuitenkin tuolla vielä olla. Ja tosiaan ens viikolla heti maanantaista on se kohdunsuun tarkistuskin. Kun jotenkin nuo liikkeetkin tuntuu samoissa kohdin kokoajan, ei siis pyöri tuolla enää miten sattuu. Potkut ylävatsassa ja kädet kyljissä tai sitten tosiaan tuolla ihan lantion luona. Liikkeet ei täällä vielä varsinaisesti koske, mutta välillä epämukavia ovat, jos oikein tökkii käsillään samaan kohtaan jatkuvasti. Onneksi on nyt ollut varsin aktiivinen, joten sen puoleen ei huolta.

Tirppana 31+3
 
Heipsistä kaikille mahankasvattelijoille :)

Täällä mennään yhdessä koossa päivästä toiseen. Takana poikkeuksellisen hyvät yöunet! Oon ollut tuskissani siitä, että oon valvonut nelisen tuntia yössä parissa pätkässä ja sit nukkunut aamulla pitkään.... siihen ysin maihin.. ja loppupäivän ollutkin ihan väsynyt :stick: Nyt nukuin hyvin ja heräsin ennen kahdeksaa heti valmiina lähtemään kauppaan. Intouduin vielä järjestelemään olohuoneen, keittiön ja eteisen. Oikein kunnolla pyhkeemään kaikki tasot ja pesin jopa roskiskaapin :D Ja sittempä makailin sohvalla ja puuskutin :LOL:

Johtuko sitten tosta äkillisestä siivousvimmasta, niin sain seurakseni oikein todella hätkähdyttävät sukkapuikkokivut. Oletan että ne on niitä sukkapuikkokipuja... kun enää en oo niistäkään ihan varma :ashamed: Pistos tulee niin äkisti, että se saattaa vetää ihan kaksin kerroin ja jos olen liikkeessä, niin pitää pysähtyä samantien niille sijoilleen. Sen jälkeen liikkuminen jatkuu niin, että puristan paikkoja ja reisiä yhteen, kun ihan oikeesti tuntuu, että jotain vielä "luiskahtaa" pistojen mukana pihalle... Todella, todella kivuliaan tuntusia... pahinta on, jos sellanen tulee kun on vessassa... ja nyt siis olen päässyt nauttimaan niistä silloinkin kun istun/lepään.

Liitoskivut tuottavat tuskaa tämän illan, kun on tullut liikuttua ton siivouksen innottamana niin paljon tänään... Niihin oon jo niin tottunut, että ei tunnu enää niin "pahalta".

Vauvan liikkeet on tosi voimakkaita ja aiheuttavat mulle kyllä ihan kipuja. Se on muutakin kun epämukavuutta. Nopeimmat liikkeet sattuu mahaan todella... ja yleensä myös sitten tonne koipien väliin myös... Vaihdan välillä kylkeä, että pääsisin liikkeiden aiheuttamista kivuista eroon...vaikka koitan olla ilonen, että tunnen reippaita liikkeitä...

Jännittää tosi paljon, kun ens viikolla on se viimeinen suunniteltu lääkäri, joka tsekkaa onko mitään tapahtunut. Uskon ja jo vähän toivonkin, että on... Olis sitten näilläkin kivuilla ollut jotain merkitystä :)

Kumpa joku ottais multakin pari viikkoa odotusta pois, niin a'vot! :LOL:

sisunen ja seve 34+5
 
POKS! 34+0!:heart:

Perhevalmennus oli tänään. Aiheena "elämää vauvaperheenä", ja paikalla oli perhe, joilla 3kk:n ikäinen tyttö mukana. Oli mielenkiintoisempaa, kun odotin. Paljon tuli esille käytännön vinkkejä ja neuvoja nimenomaan sellaisilta ihmisiltä, joilla on hyvin tuore kokemus pienen vauvan kanssa elämisestä. Siellä puhuttiin myös tuosta vaavi-sängystä ja heillä oli siis sellainen vuokrattuna. Heidän mielestään oli oikein hieno keksintö ja suosittelivat muillekin. Itse en kuitenkaan aio sitä hankkia.

Vauvakutsut järjestettiin mulle viime lauantaina. Mies houkutteli epäilyttävän innokkasti mut lastentarvikeliikkeisiin ja sillä aikaa oli vauvakutsut vallanneet kodin. Äitini oli järjestäjänä, ja paikalla miehen siskot, äiti ja minun kavereitani. Aika hyvin juuri se porukka, jonka olisin itse kutsunut, jos olisin järjestänyt.

Yöt alkaa olla yhtä tuskaa. Illalla ei oikein mainaa uni tulla, kun masussa vedetään iltajumppaa hyvin usein just siihen aikaan, kun olen menossa nukkumaan. Sitten parin tunnin kuluttua pitää nousta vessaan ja samalla alkaa uudet jumpat. Ja aamuyöllä liitoskivut herättää ja valvottaa todella pitkään. Aamuyöllä neljän ja viiden välillä on yleensä kaikkein vaikeinta. :(

Supistuksia tulee välillä, mutta kivuttomia. Maanantaina illalla oli poikkeus, kun pitkän työpäivän jälkeen vielä tein ruokaa ja flunssakin on ollut riesana jo viikon verran. Alkaa vissiin olla kroppa vähän piipussa, ja illalla sitten tosiaan tuli supistuksia muutaman minuutin välein useampia peräkkäin. Mutta olen sitkeästi päättänyt olla loppuun saakka töissä. Enää kolme työvuoroa jäljellä, ja sitten alkaa äitiysvapaat. :D Aamukampa harvenee!

Acacia 34+0
 
Huomenta!

Tulin vaan omanapaisesti huokaamaan, että taas se 4viikon välein vieraileva riesa tuli kuvioihin: pahoinvointi alkoi TAAS eilen :headwall: . Noh, loppuviikon on sitten pöntönhalailu taas paras harrastus. Onneks tietää, että ensi viikolla yrjöily on taas poissa.
Muuteman tunnin täällä töissä pakerran ja sitten kun työkaveri tulee töihin, niin lähden kyllä kotiin...

Parempivointista päivää kaikille muille!

Sandells & Keijo 31+6 (huomenna poksuu :) )
 
Heh, tulee Fourth Giftille pian kiire saada kaikki valmiiksi! =) Mutta älä nyt liikaa touhota sitte menemään, kun niitä supistuksiaki tolleen on! :eek:

Eilen oli VIIMEINEN työpäivä eli periaatteessa loma alkanu, mutta en taida päästä ku vasta huomenna virallisena ekana päivänä nauttimaan, kun pitää noita asioita hoidella... Flunssa nro. 2 meinaa mukavasti iskeä kanssa tässä muuton (ja muutoksien) alla!

Tänään neuvolassa ja työkkärissä käynnit + pitää nähdä vielä yhtä kaveria ennen kuin täältä häippästään.

Ostin eilen Ainun medela rintakumit ja enhän minä ensinnäkään näin ekakertalaisena tajunnut katsoa sitä kokoa, kun se oli vielä merkitty niin, että vasta kotona huomasin, että siinä sellanenki merkintä on..! Tottakai olin napannu piikistä päällimmäisen ja se oli kokoa L!!! :mad: Tosi huonosti oli merkitty. Joutuu tehdä ylimääräsen reissun kauppaan vaihtamaan se. Olkaahan siis tarkkoina, kun sinne tarvikehyllylle eksytte :) Sitten en voinu vastustaa ja pistin sen loman alkamisen kunniaksi, niin ostin vielä yhden kietaisubodyn taittohihoilla kokoa 50 ja vauvan sukat+tumput. Määhän en oo kaikkia vaatteita nähny mitä mulla on, mutta jotenki aattelin, ettei joukosta löydy välttämättä noin kätevää vaatetta alkuun. Mää siis vissiin luotan, ettei pikkunen oo yli 50 cm syntyessään...! :D :rolleyes:

Huusin huutonetistäkin tosi hyvän kantoliinan ja ainakin sain kissan pysymään siellä kehtosidonnassa, kun harjottelin :D Mä en kuitenkaan halua siihen rintareppuun kovin pientä vielä laittaa. Voihan se tiesti olla, että tolla kantoliinalla mennään sitte koko ajan, mutta luulen, että mies haluaa sitte käyttää sitä rintareppua mieluummin, jos tarvetta tulee.

Möntti ollu vähän hiljanen tänä aamuna, mutta kumminki jotain tuolla tuntuu. Voi tiesti olla, että nukuin iteki paremmin, ku kissatkaan ei jostain syystä ruvennu riehuun aamuyöstä. Eilen sillä oli kyllä vilkas päivä. Tein 7 tunnin työpäivän YHDELLÄ tauolla (!!!) ja tietysti se kostautu sen jälkeen ku kotiin pääsi. Hyvä ku pääsin liikkumaan sen jälkeen, ku pääsin levähtään. Ei puhettakaan että oisin koiran lenkittäny. Ja tulihan niitä harjotussuppareita, että sain miehelleki esitellä. Masukilla kuitenki tuntu olevan hauskempaa kuin aikoihin ja sain katsella miten mahanahka venyy, ku toinen möngertää :D

Raskausarvista vielä. Mä oon niin luullu, että mulla ei niitä oo, mutta ähäkuttia mies bongasi niitä nyt tuolta mun mahan pimeältä puolelta eli alavatsalta, minne en enää nää! :O

Nyt koira lenkille ja suihkuunki pitää ehtiä. Neuvola alle kahen tunnin päästä! Tuun sit kertoon niitä kuulumisia! Selviää miten päin tuo ipana nyt on! Enkä sitte muistanu taaskaan välttää makeita tänä aamuna....

mnica ja möntti 34+6
 
iloista huomenta :)

maltilla mennään, ei semmosta kiirutta onneks ole... kyllä olot sen verran rajoittaa että koko aika ei VOI hääriä. ja onhan tuo päivärytmikin ollut jo hyvän aikaa semmone että päiväunille on ihana kömpiä kun taaperokin menee.

sandellsille voimia yökkäilyyn... mulla iskee välillä myös huono olo, en tiedä onko se sit väsymyksen vai minkä aiheuttamaa. mutta yleensä jos pitkään makoilen niin päikkäreiden jälkeen on tosi ällö olo..

ja mut nyt vauhdilla laittamaan vaatetta päälle, kaveri tuleekin poikkeen :) sen käynnistys on huomenna jaaiiiiiiiiiiiiiiiiikssssssssssssss :wave:
 
hevosenkenkä sykkeistä olit tuolla keskustellu =) Miule neuvola sano että ompas rauhallinen syke ku oli 128. no viime viikonlopulla tää meijän jo normaalisti rauhallinen vekara oli tosi tosi hiljanen. sotitin äippäpolille jonne kutsuvat sitten käynnille (liike laskennassa eka tunti 5 liikettä.. toisen laskennan aikanan 8 liikettä). No käyrillä ollessani huolestuin ku sykkeet seilas koko ajan 112-119 ja välillä nousivat 130-140. Lääkäri ku ultras ja totes kaiken olevan ok. niin ultrassa kuin käyrienkin mukaan, ni kysyin noista alhaisista lukemista johon lääkäri sano et hyviltä näyttävät sykkeet ja olisi kuulema enemmän huolissaan jos ne ei liikkuisi noin reunasta reunaan vaan olisivat tasaiset.. Joten elä siekään huoli noista sykkeistä =)

rontti1 32+3
 
Huomenta mammat!

Olipas täällä tapahtumia jälleen ja yksi vauvakin jo tullut. Joten daizylle paljon onnea tytöntylleröstä. :flower::heart:
Fourth gift sai odotusajasta mukavan kaksiviikkoa pois, se oli kyllä varmaan oikein mukava yllätys. Ja vielä tieto siitä että varmasti vauvaa ei päästetä yliaikaiseksi.

Voi kyllä tuollainen kylpyläloma vain olisi jotain, koittakaahan nautiskella PikkuA, kuten varmaan ilman kehotustakin teette;)
Neuvolan kotikäyntiä ei ennen synnytystä täällä ole. Itse saa sitten kotiutumisen jälkeen päättää tullaanko lasta ja mammaa kattomaan kotiin vai onko jo valmis menemään neuvolaan käynnille, olikos se kaksi ekaa kertaa.

Kyllähän nuo vauvakutsut kuulostavat niin ihanilta, mutta ei täällä ole tapana ollut järjestää, toisaalta harmi.
Sitten noista sairaslomista on jotenkin outoa, että toiset lääkärit antaa sitä raskausaikana niin nihkeästi, kun sitten taas itsellä on melkein tyrkytetty ja oon kieltäytynytkin muutamaan otteeseen, mikä on ollut tietysti tyhmästi tehty, kun töissä huomannu ettei siitä oikein tule mitään kuitenkaan, sitten kärvistellä siellä kun ei viitti mennä uudestaan heti, et ehkä mä sit tarviinki sitä lomaa=)
No nyt ei tarvi enään miettiä, maanantaina oli neuvola ja lääkäri, joka laitti loppuajan sairaslomaa, eli vajaa kolme viikkoa ja sit äippäloma.
Muita neuvolakuulumisia
Hb 122 (jee pysyny ihan hyvänä ilman rautaa)
Paineet 118/68 (oliko toisen kerran yläpaine yli 100 täs raskaudessa)
Painoa oli tullu 525g/viikko (taidetaan tosiaan päästä sinne lähemmäs 20kg, toivottavasti se ei tarkota sitä et olis yli nelikilonen vauva, niinku esikoinen)
sf jaa mut sitä ei otettu samoin ku sydänääniä ei kuunneltu, ku oli tavallaan ylimääräinen lääkärikäynti ja ei tehty kuitenkaan sisätutkimusta, niin noi jäi kans pois.
Eli kaikki ihan ok.
Vauvan liikkeistä puhui Melanie et sattuu. Kyllä täällä tuntuu oikein kipeältä kun vauva rupee oikein venyttelemään itseään, mitä tapahtuu nykyään aina iltaisin kun jämähtää sohvalle kattomaan ohjelmia.
Yöunista vielä kommenttia, kun itse en ole nyt heräilly yöllä vessaan, että aamulla sitten vasta klo.6-8 ja kyllä melkein sais olla niin että heräis edes kerran yös tai jaksais käydä kun kuitenkin yöllä herää montakin kertaa vaihtaan asentoo. Rakko on vaan niin täynnä aamulla ja ei kerralla kyllä meinaa saada tyhjäksi.
Ja Sandelssille vielä jaksuja pahoinvoinnin kourissa, itellä on välillä vierailevana vaivana tuo aivan yli hirveä närästys se on kanssa jotain aivan tuskaa.
No niin olisikihan se tällä kertaa tässä:D
Voikaahan paksusti

hannama 32+4
 
Pikainen oma napailu tähän väliin.
Voitin jostain arvonnasta liput tulevana viikonloppuna järjestettäville vauva ja odotus messuille helsinkiin :) Pitää koittaa puhua mies mukaan et jos sunnuntaina kävis siellä heti aamusta kun ne alkaa 10.00 ja ajais sieltä sitten suoraan siskon luo kyläilemään Tampereelle.

Olis kyllä varmasti kivat messut näin esikoista odottaville.

iia ja Anselmi 32+6
 
mnica: Mäkin sitten luettuani tekstisi tiirailin peilin kanssa tuonne mahan pimeälle puolle (aivan mainio termi muuten!) ja onneksi en siellä raskausarpia nähnyt.

Neuvolakuulumisia: Paino tullut +250 g/vko ja yhteensä nyt 6,5 kg. Ajattelin et ois tullut enemmän ja olis vielä siinä +500 g/vko vauhdissa mutta ei.. Kohtapa siis varmaan loppuu koko painonnousu kuten edellisessäkin raskaudessa. Oon syöny ihan hirveesti kaikkee herkkuja, toki ihan ruokaakin ja mies jo eilen huokaisi kun tulin kaupoilta donitsipaketin kanssa kotiin että hän ei kohta mahdu mihinkään vaatteisiin kun ruokailut kotona on tätä luokkaa. No, itepähän toi viime viikolla mulle reissutuliaisiksi kilon valkosuklaata, jonka olen jo urheasti syönyt. :p Vaateasiaa vaan kommentoin että en mäkään mihinkään enää kohta mahdu. Muuten ei neuvolassa mitään kummempia: verenpaine sama kuin alussa, hb:ta ei otettu, pissa ok, perätilassa/viistossa edelleen ja sf-mitta 31 cm. Sf-mitta tullut käyrällä vähän alespäin mutta viimeksi olikin rt eli se varmaankin vaikuttaa. Syke vaihteli välillä 130-140 ja uniaikaan satuttiin eli kerran käänsi kylkeä koko aikana ja muuten oli Väiski liikkumatta koko neuvolakäynnin ajan. Seuraava neuvola reilun 3 vkon päästä... Että ei neuvolantäti vissiin halua mun siellä käyvän.

Yöunet on edelleen rikkonaisia ja vessassa tarttee käydä kerran mutta muuten sitten heräilen ja näen painajaisia. Toissayönä taistelin rantasaunalla karhun kanssa kun yritti hyökätä esikoisen kimppuun, sain sitten sen lopulta ammuttua kun sain jostain aseen. Ekan vauvaunenkin näin: siinä pieni tummahiuksinen kippurajalka nukkui olkapäällä ja tuhisi mukavasti :heart: Todella voimakas tunnepitoinen uni, jossa ei sitten sen kummempaa tapahtunutkaan mutta tuli sellainen olo kuin olisi vauvan nyt ensi kertaa nähnyt.

Tämä matami aikoo nyt kokeilla tänään lenkkeilyä. Edellisestä kerrasta onkin jo tovi aikaa (rv 20!!), nyt aletaan olla sen verran turvallisilla viikoilla että uskaltaa kokeilla. Ja kohta voisi kokeilla makuuhuonejumppaakin, vaikka se kielletty edelleen onkin. Miestä vähän pelottaa se touhu kun niistä vuodoista on niin kovin varoteltu. Kahden viikon päästä olis synnytystapa-arvio ja viimeistään sitten sen jälkeen, jos istukka ok ja on siirtynyt.

HilmaVilma 34+1
 
Äitiyspolilla käyty taas 33+3 viikkoja nyt... kohdunsuu kiinni mutta pehmeä ja sitä on jäljellä varmaan se 3 cm. Vauva on RT:ssä ja aika alhaalla jo ja mikä parasta vauva on kirinyt about keskikäyrälle painon suhteen ja painaa nyt 2274g, eli kaikki hienosti. Seuraava kontrolli 4 viikon päästä....

Muutoin tämä raskaus eroaakin sitten esikoisen raskaudesta. Mulla on nyt jo kipeitä suppareita ja lääkäri siihen sanoikin että jos vauva lähtee syntymään niin sitä ei enää estellä mutta tietty toivotaan että vauva pidempään masussa kasvaa. Viime yönä kärvistelin tunnin verran noiden suppareiden kanssa... no onneksi muutoin niitä tulee ihan satunnaisesti. En kyllä haluaisi joka yö heräillä noiden suppareiden takia. Töitä enää ensiviikko ja sitten ollaankin äityslomalla.

Niin ja mä en todellakaan usko että tämä vauva etuajassa syntyy joten sinne 40+ viikoille ihan varmasti mennään. Mä en vaan haluaisi kärvistellä noiden suppareiden kanssa 7 viikkoa HUOH!

ipna 33+3
 
Heips,

terveisiä läääkärikäynniltä. Kävin tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen aikaisempien toimenpiteiden vuoksi ja oli kiinni 30mm. Kurkattiin samalla mitä kyytiläiselle kuului ja yllätyksekseni hän oli raivotarjonnassa! Tosin vielä avosuisessa sellaisessa. Samalla siis selvisi syy miksi ylävatsa ja kylkiluut olivat aamulla niin hellät, - hän on siellä niitä koko yön potkinut.

Reisimitta vastasi viikkoja 30+ ja päämitta 31+1 --> eli hyvin mennään viikkoihin nähden :) Painoarvio oli 1,5-1,6 kg ja lapsiveden määrä normaali :heart:

Kyseli onko supistuksia jo tullut ja vastasin että en ainakaan sellaisia ole sitten supistuksiksi tunnistanut jos on tullut. Sanoi, että aika usein jo näillä viikoilla tuntee...

Muutenkin olo ok, tosin turvotus ja niveljäykkyys on joka päiväinen vaiva ja varsinkin aamuisin vaikea päästä liikkeelle :v

Fourth gift oli varmasti iloinen yllätys tuo viikojen väheneminen, - toivottavasti kerkeät saada kaiken valmiiksi!

Vauvakutsut olisin kyllä iloinen, jos minulle sellaiset järjestettäisiin, mutta ei kuulu meidän ystäväpiirin toimintamalleihin : /

Sandells Saat kyllä kaikki sympatiani tuon huonovointisuuden kanssa elämiseen. Oletkos kokeillut sitruunavettä?

Mukavaa keskiviikon jatkoa ja masujen kasvattelua!

Mamma2012 + kyytiläinen 30+6
 
Noniin! Nyt kerkeen vähän Neuvolakuulumisia kirjotella.
Puhtain paperein selvisin tällä kertaa! :saint: Hemppaa ei otettu, kun oli viimeks niin hyvä ja kun tässä oli sen verran lyhyt väliki. Sf-mitta 30, että hiukan keskikäyrän alapuolella, mutta ei terkka siitä mitään sanonut ja varmaan siksi, kun tuo poikittain oleminen vähän vaikuttaa asiaan...
Poikittainhan se ipana siellä oli, mutta pääasia tässä oli, ettei oo perätilassa. Terkka sanoikin, että mulla on sen verran leveyttä tuossa mahassa, niin siellä on tilaa vielä kääntyillä ja sit vitsailinki, että taitaa rinsessa olla sen verran mukavuudenhalunen, ettei vielä kiinnosta pää alaspäin hengailla :D
Syke oli 136-142, kehui hyväksi.
Mutta nyt sitte mun pitääki varata aika uuella paikkakunnalla jo ensi viikoksi, että tästä eteenpäin seurataan sit viikottain jo tuon asennon takia, että mihin päin kääntyy. Äippäpolille soitti saman tien ajan, kun on tämä muutto tässä just. Eli 2 viikon päästä synnytystapa-arvioon.

Hyvä kun menin sitte "vaihtaan" rintakumipakkausta, niin onneks sain rahat takaisin, kun ei Prismassa myyty kuin sitä yhtä kokoa... Onneks sitä on olemassa yks pienempi koko, etten nyt ihan nolannu itteeni... :ashamed:
Ostin sitte kestovaippajuttuja, kun tuskin meidän tuppukylästä löytyy Myllymuksujen vaippajuttuja kaupasta.

Innostuin vielä muutenki shoppaileen sitte kaupungilla, mutta onneks saan piilotettua ostokset muuttolaatikoihin, ettei mies pääse paheksumaan...heh. Yks hyvä ostos oli kyllä tuo Rajattoman Suomen lasten lauluja-levy! Voin nyt äippäloman aikana opetella laulut ulkoa ja toivon, että vaaveli tunnistaa tutun musiikin sitten synnyttyään. :) Mieski varmaan mielellään kuuntelee, kun tykkää a cappellasta enemmän ku minä ;)

Jees, nyt pitää taas mennä huolehtiin noista eläinlapsista ja vähän pistää paikkoja järjestykseen, kun parin tunnin päästä tulee joku kattoon tätä kämppää.
 
Heipsan!

Kotineuvolakäyntejä ei meillä päin ole ennen lapsen syntymää, mutta lapsen synnyttyä 2-3 ensimmäistä neuvolakäyntiä tapahtuu kotona.

Raskausarpia ei ole vielä tullut vatsaan, mutta tisseissä on sitäkin enemmän... Turhaan olen ostanut apteekista kallista vichyn raskausarpivoidetta, eipä ole mitään hyötyä ollut! Ei silti, en mä niistä stressiä ole ottanut. Raskausarvet on pieni hinta omasta lapsesta.

Yöt on levottomia täälläkin. Heräilen vessaan vähintään 3 kertaa yössä ja sitten en saa unta, on nälkä, näen painajaisia tms. Vauva oli viime neuvolakäynnillä jo laskeutunut ja kiinnittynyt todella alas ja sen kyllä huomaa nyt, kun saa koko ajan juosta vessassa. Lisäksi muutamana yönä tuntunut ihmeellistä vatsan polttelua. Jotenkin oon ajatellut, että supistukset tuntuisi erilaiselta, mutta nyt viime yönä epäilin, että kyseessä olisi supistukset, kun vatsa veti samalla ihan kovaksi. Oli mitä oli, eiköhän sitä sitten tosi paikan tullen tiedä lähteä sairaalaan :D

Vauva on taas piristynyt ja alkanut potkimaan ja nyrkkeilemään enemmän. Välillä oli hiljaisempi kausi ja jouduin oikein miettimään, että onko liikkunut päivän aikana ollenkaan. Nyt on vetänyt taas jo viikon verran päivittäin useampia jumppatunteja, joiden jälkeen ei tarvi miettiä, että liikkuuko vai ei. Ja tosiaankin liikkeet sattuu kylkiluihin ja johonkin tonne kohdun yläosaan osuessaan.

Meille ei ole vieläkään puhuttu perhevalmennuksesta mitään ja tiedän, että sellaista täällä järjestetään. Emme välttämättä olisi menossa sinne ja siksi en ole asiasta aiemmin kysynyt. Kuitenkin vähän ärsyttää/ihmetyttää, mikseivät ole sitä tarjonneet. Viimeksi aioin siitä kysyä, mutta sitten neuvolassa unohdin koko asian.

Vauvaa varten on nyt kaikki valmiina, kun vihdoin saatiin vaunutkin ostettua. Päädyttiin Emmaljungan edge duoihin, joita olin pitkään himoinnut. Kallis investointi, mutta ne on tyylikkäät ja laadukkaat ja menee sitten vaunuiän jälkeen vielä monta vuotta rattaina. Ja kun tiedän, että päivittäin liikutaan "maasto-olosuhteissa" koiran ja vaunujen kanssa, niin mitään pilipalivaunuja emme edes ajatelleet. Ja toivottavasti niillä on käyttöä myös tulevaisuudessa ;) Itselleen täytyisi vielä ostaa kaikenlaista; jokunen imetyspaita, ainakin yhdet imetysliivit valmiiksi, siteitä, liivisuojuksia ym. Kaikessa vauvatohinassa omat tarpeet on unohtuneet kokonaan :)

idylli 34+4 :heart:
 
Raskausarpia en ole vielä huomannut, eikä mieskään ilmeisesti. Välillä rasvailen mahaa, kun tuntuu kiristävän toisinaan kun venyy.

Vauvakutsuja tuskin tulee, ei asu ketään kavereita tässä lähistöllä. Kiva ajatus ne on, mutta ei kuitenkaan harmita kun ei sellaisia luvassa ole.

Hankintoja tuli tänään taas tehtyä vähän. Nyt on tutit ostettu, sekä tuttipulloihin tuttiosat. Sain vajaan muovikassillisen pulloja ja nokkamukeja kaverilta, joka oli ne omalta kaverilta saanut. Ajattelin nyt kuitenkin nuo uudet tuttiosat niihin ostaa, vaikka niitä mukana olikin. Jotenkin mukavampi kun tietää että on sitten ainakin uudet ja puhtaat. Hyvässä kunnossa ne pullot kuitenkin on. Ja en tiedä tarvitaanko noinkaan paljon, tuskin, jos vaan imetys onnistuu.
Parit puolipotkarit ostin myös, kun tarjouksessa oli ja niitä on muutenkin vielä vähänlaisesti ihan niissä pienissä koossa.

Tänään oli taas aamulla ylösnoustessa alapää jokseenkin kipeä ja vatsakin vähän kovantuntuinen. Outoa, että on noin heti aamusta, kun koko yön kuitenkin levännyt. Sama juttu oli nyt kun päikkäreiltä nousin. Pitänee kysellä neuvolasta asiaa. Onneksi on perjantaina jo. Saattaahan kyseessä olla toki suonikohjutkin (yök) alapäässä, mutta vaikea sanoa. Tuo samainen tunne tulee myös jos kävelee tai on pidempään jalkojen päällä, kuten nyt tänään kun kaupoilla kävi. Pitänee vaan koittaa rennosti loppu päivä ottaa ja sohvalla oleilla.

Tirppana 31+4
 
Multa on taakka nyt pudonnut harteilta ja sain kun sainkin sairaslomaa äitiysloman alkuun. Onneksi, niin ei tarvitse koko ajan stressata millä "verukkeella" saikkua sais, kun pelkkä raskaus, iso maha ja kyyristelyn vaikeus ei riitä. Eilisen lääkärin jälkeen soitinkin miehelle ja sanoin suoraan että jos vielä raskaaksi tulen ja työelämässä sitten olen niin kun ollaan siinä vaiheessa että vanhusten hoitaminen on raskasta niin haen saikkua sitten vaikka sillä verukkeella että on selkäsärkyä tai iskiasvaivaa. Työtä en kuitenkaan vieroksu, koska olisin tällä kertaa mielelläni ollut töissä loppuun asti, mut tosiasia on se et enhän mä voi työpäivän aikana hoidella pelkästään vanhusten yläpäitä ja jättää sit kaikki "alapään" hommat muille, kuten nyt esim. housut, sukat ja kengät ja näissähän he eniten apua tarvitsevat.

Yöt tuttua on että komisen kertaa saa useimmiten juosta vessassa. Harvassa on enää ne yöt jolloin olis vaan yks vessareissu. Jano tuntuu olevan kanssa koko ajan ja vettä nyt uppoaakin ihan hyvin.

FG Onnittelut vähentyneistä viikoista, kateus iskee täällä- vähentyis munkin viikot. Ja mä niin jotenkin ajattelin et sä odottelet mun kanssa kuukauden loppupuolta. Plääh!

Neuvolassa käyty tänään;
Rv: 31+3
Paino: 80,5 oli siis pudonnut jopa 100g viimekertaisesta käynnistä joka oli 2 viikkoa sitten :LOL: No ihan hyvä mulle ettei painoa ihan hirveästi tulisi lisää. Ja mä ajattelin et lähemmäs pari kiloa olis tullut lisää, oli siis kiva yllätys.
RR: 127/72
Pissa: puhdas
Hb: 122
Sf: 30 (ed. 28)
Vauva edelleen raivotarjonnassa. Kun kerroin että tuntuu että kaikki housut kiristää todella pahasti alavatsalta (vaikka todellisuudessa ei siis piukotakaan) neukkatäti sanoi että vauva on rt:ssa ja kuulemma todella alhaalla kolossa. Ei kuulemma ihmettele yhtään että siltä tuntuu. Vaikka onkin alhaalla kolossa niin liikkuu kuulemma siellä vielä hyvin.
Ensi kerralla laittaa lähetteen sinne kokoarvioultraan rd:n takia.
Sitten laittoi samalla menemään lähetteen pelkopolille ja sieltä kuulemma tulee kutsu sitten hyvinkin nopeasti. Pelkopolikäynti on mulla sitten Tyksin äippäpolilla.

Huomenna taas torstai, tuntuu että aika kuluu hitaasti, mut sit yhtäkkiä huomaakin et kohta on taas viikko lopuillaan.

Ihanaa loppuviikkoa!
 
  • Tykkää
Reactions: mnica
rontti1 kiitos tiedosta! Kun en oikein saanut mistään vastausta että on normaalia, niin jäi olo että on epänormaalia.

Onnea ä-lomasta Mnica! FG sai kivan loppuajan yllätyksen ja kukas se lähtikään kylpylään lillumaan ja rentoutumaan! Oikeinkin ihanaa matkaa ja parisuhdeaikaa :heart:

Ajattelin josko jaksaisi tänään käydä tekee viimeset hankinnat, vaippoja, tutteja.. imetysliivejä ostin jo, toivottavasti on sopivia, ostin hiukan vaan isommat kuin mitä rinnat nyt on. Olen kaappeja vähän järjestellyt järkevämmäksi, että mahtuisi kolmen vaatteet sopivasti ja niin ettei kaikki olisi kuitenkaan heti hujan hajan kun isommat itse vaatteitaan hakevat. Siinä siis ollut tämän viikon ohjelma, siirrellä kaapeista tavaroita/vaatteita/liinavatteita paikasta A paikkaan B :D Löysin kaikki kestovaipatkin ja niitähän on aika tavalla, kun vielä jotain AIO vaippoja tilailin lisää. Hups! Supistuksia tulee aika tavalla ja tuntuviakin vielä. Eilen illalla tuli taas 15min välein pari tuntia ja yöllä herätti muutamaan kertaan. Kohtu aloittanut tosissaan harjoittelunsa.

hevosenkenkä 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: mnica
Huomenta!

Ja kiitos jaksuista & vinkeistä. Kaikki vinkit on kyllä kokeiltu, mutta ei tähän muu auta kuin olla merisairas muuteman päivän. Viikonloppuna varmasti taas helpottaa.

Onnea äippälomansa aloittaneille!!!

Äitiyspakkaus tuli eilen :heart: Saatiin se vanha paketti, alkavat kuulema vasta ensi viikolla jakamaan sitä uutta. Mutta ei se haittaa, ihana se oli tämäkin pakkaus, tosi söpöjä omppukuoseja Apple-hullulle iskälle =) Huomasin myös, että olin ostanu kirpparilta ne paketista löytyvät harmaat Tutan housut käyttämättöminä, että on nyt sitten kahdet samanlaiset.

Oksu-olosta huolimatta on useamman päivän jo riivannu niin kauhea korvapuustin himo, että laitoin juuri taikinan nousemaan. Parasta pullaa kyllä tulee, kun se saa rauhassa kohoilla taikina ja pulla-vaiheessa.

Mulle on öisin ruennu tulemaan sellasia outoja supistuskohtauksia eli maha menee ihan supertiukaks, mutta itse supistus ei satu. Mutta jos yritän liikkua tai nousta vessaan, niin ei kärsi edes eväänsä liikauttaa, kun niin lamaannuttavasti koskee/kouristaa mahaan se liikkuminen. Siinä siten kun hetken makoilee ja yrittää rentouttaa paikkoja, niin se helpottaa. Yleensä näissä tilanteissa rakko on niin täynnä, että olis kyllä kiire vessaan, mutta kun ei kärsi ponkasta pystyyn...

Mies lähtee tänään viikonlopuksi kotiseudulleen avuksi talontyhjäys-hommiin ja me jäädään Keijon kanssa kaksin. Onneks mun isi tulee kylään lauantaina, niin mennään sen kanssa kaupungille ja ruokakauppaan isommille ostoksille, kun mies siis vie meidän ainoan auton.

Mutta ihanaa viikonloppua kaikille, toivotaan että aurinko edes vähän paistaisi!!!

Sandells & Keijo 32+0 (POKS!!!!!)
 
  • Tykkää
Reactions: mnica
Poksumaan tulin.

Tänään olis ohjelmassa hankintoja. Kangaskauppaan olen menossa iltapäivällä ja hankkimaan tuohon kaukaloon sen pikkuvauvan tuen/pehmusteen.
Samalla vois kauppareissulla katsella noita muita pikku tilpehöörejä tai sitten jätän ne nyt kuitenkin myöhempään vaiheeseen.

Nyt kuitenkin äitiyspakkauksen kimppuun ja pesukone laulamaan.

iia ja Anselmi 33+0
 
onnea loman alottainelle myös täältä kaatosateen alta :)

korvapuusteja... mitä tahansa herkkuja... kiitos voisin kyllä syödä! mieli tekee aivan tosi paljon, mutta nyt ei syödä herkkuja ollenkaan.... sokerit on aisoissa tälläkin hetkellä, mutta pelkään vauvan puolesta sen verran että nyt rajaan TIUKALLA kädellä kaiken.
on sitten syntymän jälkeen huojentavampaa kun tietää tehneensä kaikkensa.

pyykkikone lauleskellut jo hyvän aikaa tänäänkin :) taaperoisen kanssa keikutaan sisällä, vettä tulee siihen tahtiin ales ettei tonne todellakaan kiinnosta mennä. isommat onkin sit isällään joten kaksin menee päivät. no, hyvin saanut oon paikkoja järjestykseen. itellä kans kaapin järjestelyä.

taaperolla on nyt oma patja sängyssään, tänään mies kai hakee varastosta pinnasängyn. petivaatteet on pesty, silittelen vielä nuo pikkupyykit valmiiksi :)

ei mitään ihmeempiä, supistuksia tulee kans vaikka oonkin lepäillykkin kovasti. illalla oli jo ihan mielenkiintoisia neljä perättäistä :D

hyviä vointeja vain kaikille, pitkä ei matka enää olekaan :heart:

fourth gift ja pikkupallero ja vierivät viikot :D
 
  • Tykkää
Reactions: mnica

Yhteistyössä