****Marraskuun leikki-ikäiset 2006****

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Heippa kaikille!! :wave: Tuntuu että kiirettä pitelee ja harvemmin ehtii kirjottamaan mutta luen kyllä miltei joka päivä. Onnittelut jossulle tyttövauvasta... :flower: ja nipsulle kovasti voimahaleja,ei voi edes käsittää miten vaikea tilanne sinulle on.. :hug: !! Meillä ei poitsu vielä paljon puhele ,yksittäisiä sanoja tulee ja minä kyllä ymmärrän mitä tarkoittaa.saas nähdä laittavatko kohta puheterapiaan.. :/ ..mutta ne ikuiset korvavaivat on varmaan osansa tuohonkin jättänyt.onneksi se kierre on nyt jo takanapäin..!Pöntölle ei tee mitään,on istuskeltu..kakan menee tekee jonnekin nurkkaan sitten ja jos pöntölle vie ei tule.parempi kait antaa tulla vaippaan kun pantata sitä...!? Mutta taas mennään..... :wave:
 
Hei! Tulinpahan nyt kertomaan iloiset ja onnelliset uutiset! Kätilö soitti äitiyspolilta lapsivesipunktion tulokset ja meille tulee TERVE VAUVA!!! :heart: Olo oli ja on niin onnellinen! Nyt uskaltaa taas alkaa nauttimaan raskaudesta! Nyt on sitten itketty onnen kyyneleitä! Ihanaa! Polilla on vielä rakenneultra.

MUKAVAA VIIKONLOPPUA!
 
unikuu108
meillä ollaan aamu aloitettu oksentamalla. siis poika.mulla kans vatsaa vääntää että katsotaan nytten.. kiva kiva.kun on hyvät ilmat niin ei voida mennä uloskaan..
 
Nipsu-81: Tulipa sieltä todella hyviä uutisia. :hug: Onneksi kaikki hyvin.

Meillä Juusolle on jouduttu laittaan takasin yövaippa. Ilmeisesti kerää huomiota sillä yöpissaamisella tai se show alkaa aina iltasin ku lähen vauvaa nukuttamaan... ja kerää myös huomiota sillon ku imetän vauvaa. raskasta tämä alku ainakin, mutta kaikki on lohutellu että tuo mustasukkasuus ja huomion hakeminen on vain ohimenevää. Toivottavasti. Vielä näyttäis että vauvalle olisi tulossa koliikki. Aina iltasin puskee hirviä itku maraton. Se meinaa vähän tämän mamman voimia syödä. :/

unikuu108: toivottavasti vatsatauti menee pian ohi. inhottava tämä talviaika siitä että on vaikka minkälaista tautia liikkeellä.
 
Huoh. Meillä oli tuo vatsatauti kaksi viikkoa sitten. Isäntä aloitti, poika perässä ja minä sairaalasta kotiuduttua myös. Ihan kiva oli sektiohaavan kanssa oksentaa...

Mutta vauva siis syntyi 25.3 eli kohta kuukausi sitten.Eli terve tyttö 3390g ja 49,5cm. Esikoinen on tosi mustasukkainen, mutta parempaan päin ollaan jo menossa. Täytyy kyllä ihan lakia välillä lukea, hellästi mutta kuitenkin. Tahtoo tehdä kolttosia kovasti saadakseen huomiota.

Muuten arki rullaa ihan kivasti. Puheterapeutille varattiin aikaa, jota ei vielä saatu, mutta kuitenkin lähete sinne menossa. Jos auttaisi pojan puhumaan oppimista...

Ovat parhaillaan isukin kanssa uimahallissa, poika siis saamassa itselleen laatuaikaa :)

:wave:
 
Mammanen, onnea koko perheelle pikku neidin johdosta!!! :flower:

Onkos teillä muilla jo marraskuisilla pyörä tai ajateltu hankkia pyörää? Mä luulin, että me ostettaisiin nyt se 12 tuumainen (pienin), mutta myyjä ei suositellutkaan vielä, koska ei jalat yllä ollenkaan maahaan, ei edes varpaat päät. Ei ole kuulema turvallista! Suositteli vielä ihan kolmipyöräistä...

Aurinkoista viikonloppua! B)
 
onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower:
Meillä mimmi on nyt kuukauden aikana lähtenyt kehittelemään niitä kauan kaivattuja sanoja, nyt niitä lähemmäs 40 kun 2v 2kk ikäsenä oli vaan viisi. Meillä kyllä neuvola aika vielä tuon puheen takia, mutta toivottavasti ei mitään terapiaa tarvitse aloittaa ollenkaan. Lähtenyt myös jonkun verran matkimaan sanoja.
mukavaa loppukevättä kaikille :wave:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
pakko hehkuttaa nyt mut just aamupöydässä mimmi sanoi "mimmi istuu". =)
söpöä :heart:

meillä on vieläkin allergiat selvittelyssä.nyt on perjantaina lääkäri kun ei voi enää kortisoonirasvoja käyttää kun poika sanoo niiden kirvelevän.

harrastuksena on huuliharpun soitto ja skeittaus.. :)

mulla maha kasvaa ja vielä 3kk ja kakkonen putkahtaa.
on muuten ihan samanlainen raskaus kun teosta. tuleekohan meille toinen poika?
 
jokos kaikki ovat lähteneet kesälaitumille, kun täällä ei ketään näy? Eipä ole ilmat ainakaan täällä olleet mitään kovin kesäisiä.
Kävimme viikonloppuna luonnontieteellisessä museossa ja mimmi oli todella innostunut. Juoksenteli katsomaan kaikkea, varsinkin siellä osastolla missä on suomalaisia eläimiä. Monta uutta sanaa sanaa sanoi silläkin reissulla. Esim kettu ja siili. :wave:
 
Juu, hiljaista tuntuu täällä olevan! :wave:

Mulla enää kolme työpäivää ja sitten kesälomalle sekä siitä mammalomalle! Ihanaa! Olenkin jo ihan loman tarpeessa. Unikuun kanssahan meillä onkin ne lasketutajat ihan lähekkäin.

LEPPOISAA JUHANNUSTA KAIKILLE!!! =)
 
:wave: Hellou!

Yksinkertaisesti ei ole kerennyt kirjoittelemaan, vaikka vauvapuolelle tekstiä on syntynyt välistä.

Nyt siis ollaan täysin kuivia :LOL: Siis poika. Älyää itse milloin hätä ja menee itse potalle tai pyytää pytylle. Sinne ei vielä itse pääse kipuamaan :D Nimittäin tuo vauvan tulo vaiktti siihen kuivaksi oppimiseen pakilla...

Meillä olisi tarkoitus kävästä muumeja katsastamassa naantalissa. Poika pyytää joka aamu/päivä/ilta, että pitäisi jo lähteä.

Vauvasta on alkanut tykkäämään ja huolehtii kivasti vauvan tarpeista myös.

On ollut mukavan leppoisaa ja ihanaa, kun isäntä ollut lomalla kotona. Jihaa =)

Poika on oppinut tekemään/pelaamaan muistipeliä ja se on nyt in. Aloiteltiin sillä viidellä parilla ja nyt onnistuu kivasti jo isompikin peli. Sanoja tulee, mutta ei vieläkään kunnolla... Puheterapiaan odotellaan aikaa ellei sitä ennen salainen sanojen aarrearkku aukene!!! Toivon hartaasti, että aukenisi.

Mutta Hyvää ja rauhallista Juhannusta kaikille!!!
 
Meillä mimmi toistaa melkein kaiken perässä mitä sanotaan, tällä viikolla kehittänyt jo muutaman 3 sanan lauseenkin. Uskoisin et syksyllä puhutaan jo pikkasen sujuvammin.
Mukavaa juhannusta kaikille :flower:
 
unikuu108
hyvää kesää kaikille!!! mä täällä kasvan.. ajattelin et jos laitan kuvan meistä tänne kesäterveisten kera.

Teon lempijuttuja on autot ja palapelit. 15 ja 20 palan palapelit menee aika hyvin ja äiti on ylpee.. meilläkin ollaan kuivia muuten kuin öisin. käy itse pissalla ja kakalla ja osaa kertoa hädästään ja pidättääkkin hyvin. öisin siis on vielä vaippa kun muuten pitää vaihtaa kerran yössä pojalle vaatteet ja kaikki petivaatteet.. mut eipä siitä haittaa ole.siis laittaa vaippaa..

nyt ollaan mun mutsilla maalla pari viikkoa ja sit teuvo on on lomalla elokuun alkuun asti myös. sit jatkaa päiväkodissa 3päivänä lyhyemmin. sillon siellä kaverit ja tykkää olla siellä,joten..






 
Me lähdetään huomenna tukholman-risteilylle ja pähkäilen et paljoko laitan vaatetta kassiin ja minkälaista.
Täytyy varmaan netistä katella huomisen ja torstain säätietoja, toivottavasti ei tulisi myrskyjä matkan aikana.
 
unikuu108
kivoja kuvia jossulla kans.
meillä ollaan tää viikko nyt sairastettu kun teolla alkoi ripuli jojka sit ärtyi veriseksi ja eilinen vietettiin lastenklinikan erisytksessä kun ei tiedetty mistä johtuu. mut onneksi mikään ei viitannut mihinkään pahaan ja vaaralliseen niin päästiin illalla kotiin kaikenmaailman testien jälkeen.
mut lisäksi löydettiin sivuääni sydämestä joka ei kuulemma ole vaarallinen mut säikäytti.
 

Yhteistyössä