Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Hienoa ViiruP, että vuotoa ei tullut enempää! :heart:

Tervetuloa taas uusille! :wave:

Vitamiineista, täällä käytössä tuo Multivitan raskaus ja imetys. On oikeastaan ollut käytössä kokoajan, imetin pitkään ja sen jälkeen niitä jäi, niin söin purkin loppuun ja aloitin uudestaan jo pari kuukautta sitten.

Mulla olis myös valtava maha viime raskaudessa ja tosiaan kasvoi jo todella ajoissa. Se alkoi kyllä puolenvälin jälkeen tuntua jo vähän vanhalta vitsiltä, että olenko nyt ihan varma ettei siellä kuitenkin ole enemmän kuin yksi.. :p

Mulla oli vaivana viimeksi paha unettomuus ja levottomat jalat. Unohtui mainita silloin aiemmin, nämä myös siis oireita jotka tooooosi mielelläni jättäisin kokematta tällä kertaa.. Unettomuus alkoi jo tosi aikaisin, jalatkin suht ajoissa. Monena yönä en nukkunut kun muutaman tunnin pienissä pätkissä. Silloin oli toki eri juttu, kun pystyin nukkua päivisin sitten kun siltä tuntui, olin siis sairaslomalla suurimman osan raskaudesta. Nyt ei nukkuminen onnistu niin helposti. Likan päikkäreiden aikaan toki, mutta tuo nukkuu niitä vähän säännöllisen epäsäännöllisesti.

Nuppusein, kiva, että tuli toinenkin Taysilainen, ajoitetaan siis samaan aikaan ja samaan huoneeseen, niin on tuttuja :D

TauTau täällä myös tuo sama inhottava oire, naama kukkii. En tykkää. Sama homma oli viimeksi. No, mä voin toivoa, että tää on merkki toisesta tytöstä :D

Mä olen kotiäitinä. Tarkoitus oli olla ensi syksyyn asti kotona ja lähteä sitten kouluun. Nyt kouluun haku siirtyy sitten kahdella vuodella, eli oletettavasti kotiäitiyttä jatkuu vielä semmoiset 2,5 vuotta. Huh, kuulostaapa pitkältä ajalta.. Mun täytyy kyllä kehittää itselleni enemmän sosiaalista elämää ja muita kotona olevia äitikavereita että kestää pää. Asutaan nyt vähän huonossa paikassa, ei mitään omaa pihaa, ei voi likan kanssa mennä ulos vaan hetkeksi. Aina täytyy lähteä rattailla kauemmas puistoon. No, ehkä toivottavasti tämäkin muuttuu, kun jossain vaiheessa uusi asunto löydetään :)

Mä hain eilen digitestin ja tein sen aamulla. Ehkä mä alan nyt sitten jos uskoa.. tässä ylempänä eilisaamun PregCheck ja alempana tämän aamun digi :) Aijaa.com - 4+4&4+5

Meillä on esikoisen synttärit kahdessa kattauksessa seuraavana kahtena viikonloppuna. On tulossa molempien perheet ja ajateltiin kertoa nyt lähimmille. Sanoa tosin, että pitävät vielä hiljaiseloa jonkin aikaa muille. Miehen perhe tulee nyt tämän vkon lauantaina ja mun perhe siitä sitten viikon kuluttua. Mä oon menossa tänään teettämään tuolle likalle semmoisen paidan, mikä ajateltiin pistää sille päälle ja katsoa, että kuinka kauan menee, että joku hokaa :) Laitan paidasta kuvaa kunhan saan sen.

Ainiin, mä sitten oksensin ekan kerran eilen aamulla.. ihanaa.. :x Toivottavasti ei kauhean pahaksi ylly. Nyt täytyisi jaksaa alkaa tehdä lähtötoimenpiteitä, keskustaan teettämään se paita ja kaverin kanssa leikittämään muksuja. Mukavaa päivää kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Huuii mäki tuun tänne hehkuttamaan että tein nyt ekan digin ja mua jännitti niin et jos
sielä lukee Ei raskaana tai sitte viikkoja liian vähän mutta sielä luki raskaana 3plus!
Nyt sitten uskallan uskoa tähän vaikka tien että mikään ei ole vielä varmaa näin alussa
mutta nyt ainakin tien että en aiemmin ole kuvitellut sitä toista viivaa! :D
 
Hui kauhistus kun tänne on tätä tekstiä kerennyt tulla!:)

Täällä myös on huonosti nukuttu yö takana. Typykkä sai jonkun ihme huutokohtauksen yöllä, eikä sitten millään rauhoittunut. Sorruin sitten antammaan tissiä, vaikka olen kyllä jo yö syötöt lopettanut. :ashamed:
Ptäisi tässä jossain vaiheessa alkaa sitten totuttaa tyttöä (vauvahan se vielä on) omaan huoneeseen nukkumaan, kun toinen tulee. Itse en ole mikään perhepedin ystävä, vaikka kyllä tuo esikoinen on välillä meidän välissä nukkunutkin.

Minä vielä imetän esikoista, ja tarkoitus oli sinne vuoden ikään imettää, jos ei vaan pahalta rupea tuntumaan. Edellisessä raskaudessa ei tissit muuttunut araksi, ja toivottavasti ei nytkään, niin pystyy hyvin imettemään.

ViiruP Toivottavasti vuoto oli vain harmitonta, ja siltä se kuulostaa ainakin kun ei alkanut runsaammin vuotamaan.

Multvita raskaus ja imetys vitamiineja myös täällä ollut käytössä, ja niillä mennään varmaan jatkossakin.

Töistä itsellä on vakipaikka, ja kun esikoinen täytti 9 kuukautta aloin käymään töissä muutamana päivänä viikossa, ja teen vain iltaa ja viikonloppua, ni ei ole tarvinnut meidän pientä vauvaa laittaa hoitoon. Nyt olen siis kuukauden tehnyt töitä, ja jotenkin jännittää ilmoittaa uudesta raskaudesta, vaikka en siitä ole vielä vähään aikaan kertomassa. Toivottavasti ei vain pahaa pahoivointia tule, kun se ei olisi kivaa asiakaspalvelutöissä.

Ptää kohta käydä vielä ostamassa yksi raskaustesti, kun haluan nähdä kunnon viivan, ken viime viikon testistä tuli semmonen hailura. :D

Oletteko vielä miettinyt, että otatteko äitiysavustuksen pakkauksena vai rahana? Itse en taida äitiyspakkausta ottaa, kun esikoiselta otin, ja monia vaatteita, ei kuitenkaan tullut käytettyä. Uudessa pakkauksessa on kyllä ihan kivan näköisiä kuoseja tällä kertaa.
 
Noniin, päätin rohkaistua ja liittyä kuitenkin tähän ketjuun. Ajattelin ottaa asenteen, että oon raskaana kunnes toisin todistetaan:)
Eli olen 30-vuotias ensikertalainen. Laskettuaika on laskureiden mukaan 4.11. Aion synnyttää Helsingissä, mutta sen tarkempaa paikkaa en vielä tiedä. Miten sen tietää? Vai saako paikan valita itse?

Olen vakituisessa työssä. En uskalla sanoa muuta kuin, että olen ylempi toimihenkilö. Raskaudestani ei vielä tiedetä töissä.

Minulla on jo tulevana perjantaina ensimmäinen neuvola. Piti ottaa aika jo nyt neuvolan talvilomien takia. Lukemani perusteella yleensä ei kai mennä näin aikaisin? Varasin myös yksityiselle ultra-ajan viikolle 7+.

OIreita ei juurikaan ole, jonka vuoksi varasinkin tuon ultran. Jotenkin sitä odotti, että heti olisi paha olo, tissit kipeät, pissattaisi...ja mitä muita näitä klassisia oireita onkaan. Mutta ei. Olen ensinnäkin tavanomaista pirteämpi. Aamuyöstä herään ja voisin lähetä töihin jo ennen kuutta, mutta pakko vaan yrittää nukkua. Tänä aamuna ovat rinnat onneksi hieman aremmat kuin aikaisemmin. Selkää myös särkee, mutta se saattaa myös johtua siitä, että normaalisti urheilen paljon ja nyt en ole flunssan vuoksi päässyt urheilemaan viikkoon.

Raskaudesta tietää ainoastaan mieheni lisäksi yksi kaveri. Ajattelin, että liittymällä tähän ketjuun, tästä asiasta tulisi jotenkin todellisempi ja uskaltaisin ehkä alkaa uskomaan, että tämä saattaakin onnistua!

Nyt siis rv 5+2

4.11/Rosuliina/30v/1.lapsi/KOS tai NKL
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TauTau
ViiruP Huomasin että oot kanssa menossa Kyssiin synnyttämään. Sovitaanko että mennään samana päivänä, kun noi lasketutajatkin noin lähekkäin? :D Mä oon sitten siellä huoneessa synnyttämässä, mitä kuuluu kovin karjunta..:D (oikeesti tuli kyllä noita äänijänteitä vähän venyteltyä edellisessä synnnytyksessä) Oletko edelliset synnyttänyt kyssissä? Mitä tykkäsit? Itse olin kyllä muuten olin tyytyväinen, mutta tälläkertaa en haluisi opiskelijaa synnytykseeni.
 
Aurinkoisia ajatuksia Kyllä se alusta asti oli selvää, että heti kun tärppää niin pikkusisarus saa tulla :) En aloittanut ehkäisyä synnytyksen jälkeen, mutta siltikin vähän yllätti kuinka pian seuraava tuloillaan :D Esikoinen 4-vuotias joten edellisillä on ikäeroa sitten vähän enemmän ;) Nuorempaa en ole imettänyt enää hetkeen, sillä oli sellainen tissillä roikkuja että nukahti välillä imettäessä ja sitten taas jatkoi jne, mutta huuto oli kamala jos omaan sänkyyn tissiltä siirsi pikkuherran nukkuessa :D Jossain kohtaa mietin, että tähänhän nämä yöt menee kun ei itse uskaltanut nukahtaa, sillä pelkäsin kierähtäväni pienen päälle.
wavee Kouvolasta olemme. Mukavaa kun on muitakin KOKSissa synnyttäviä täällä, toivottavasti tulee vielä lisääkin :)
Pyydän anteeksi mikäli kirjoitukseni on hieman sekavaa, nelivuotias nuorimies vaatii juuri silloin äidin huomiota kun yrittää keskittyä johonkin :D Ja pakko kysyä: Onko muita joilla aivan järkyttävä kahvinhimo koko ajan? Ei ollut tällaista aiemmissa raskauksissa, päinvastoin, 12 ensimmäistä viikkoa ei voinut kuvitellakaan kahvia :x Nyt väkisinkin mietiskelen, että pitäisköhän tästä syystä vaihtaa kofeiinittomaan kun omatunto pitää hirveää meteliä tuosta kahvinjuonnista :/ Normaalisti menee n. 4-5 kupillista päivässä, nyt varmaan tuplaantunut :ashamed:
 
Kaipa minäkin uskaltaudun jo ilmoittautumaan tänne mukaan :)

Meillä yritystä takana 1,5 vuotta ja perjantaina sitten vihdoin plussasin ensimmäisestä ICSI tuoresiirrosta. Pitkälti tästä taustasta johtuen pelottaa ihan älyttömästi ettei tällä raskaudella ole onnellinen loppu. Niin paljon on ollut mutkia ja vastoinkäymisiä matkalla tähänkin asti. Olen jo muutamana päivänä käynyt täällä varovasti teidän juttuja lukemassa, mutta jotenkin aivot eivät ole vielä tottuneet ajatukseen ja huomaan eksyväni vähän väliä lapsettomuutta käsitteleville sivuille :)

Ajattelin tehdä vielä ensi viikolla viikkonäytöllisen digitestin, jotta voin jotenkin varmistaa, että homma etenee oikeaan suuntaan. Varhaisraskauden ultra meillä on 21.päivä klinikalla, joss hoitomme toteutettiin, mutta ilmeisesti kohta pitäisi uskaltautua sitä ensimmäistä neuvolaakiin varaamaan.

Onko täällä muuten muita täyspäiväisiä yrittäjiä? Kuinka paljon ennen laskettua aikaa sitä yeliä kannattaisi nostaa jos sitä siis haluaa nostaa? Mulle on vielä vähän epäselviä noi yel ja äitiyspäiväraha kuviot.

9.11 / Sandaali / 30v / 1.lapsi / KOS tai NKL

Rosuliina, mä olen ollut myös ihan hullun virkeä ja energinen. Herään aamuyöstä ihan pirteänä ja porskutan duunit ja treenit kuin vettä vaan. Vähän olen näitä tuntemuksia ihmetellyt, kun väsymys taitaa olla se tyypillisempi olotila alkuraskaudessa. Mutta voi kun olo pysyisikin tälläisenä :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Täällä eka neuvola kahden viikon päästä;)

Tautau: Kuinka nopea tuo sinun eka synnytys oli? Minulle kanssa sanottiin että ei mitään kiirettä ensisynnyttäjänä mennä sairaalaan (ja minähän en mene rappusia käveleen) ja synnytys kesti kaikkineen 9 tuntia, ja olin sitten 9 senttiä auki kun sairaalaan päästiin (ja minä vielä siinä päivittelin tietojani kohdilleen). Oltiin sitten aikas nopsaa salissa. Enemmän nyt jännittää, jos pitää paikkansa että toisen synnytys kestää noin puolet tuosta ekasta synnytyksestä, niin mähän ehkä just ja just ehdin sairaalaan.
Sona82 Me todellakin mennään synnyttämään yhtä aikaa, pidetään semmoinen mammakerho, ettei oo toista näkyny!!!

Äitiyspakkauksesta joku täällä jo kyseli, ajattelin sen ottaa nytkin, vaikkei tuon tytönkään vaatteita kaikkia tullut pidettyä. Minusta on kiva kerätä siihen sitten muksuille muistoja lapsuudesta. lempivaatteet, lelut, valokuvat, kortit yms.

Jos nyt menis parantelemaan tätä flunssaansa tuonne sängyn pohjalle=)

Nuppusein 4+6
 
Ohhoh! Tännehän tekstiä kertyy. :) Hyvä vaan ettei oo mikään hiljanen pino. :)

shantaram Joo, KYS:in ois tarkotus mennä synnyttämään. Sikälimikäli täältä asti sinne keretään, pieni kutina on että saattaa joutua pian kallansillalle synnyttämään. :LOL: Jospa myö kerittäis. Mies on sano jo edellisen raskauden aikana että lanssilla suat mennä, ei ota minua kyytiin ollenkaan. Perusteli sen sillä että jos oon kippee niin se ei pysty keskittymään ajamiseen, ja hurjastelee ja sitte pian sattuu jotain. Ihan ymmärrettävää.. Niin siitä KYS:stä, molemmat oon joo synnyttäny siellä ja viel kävi niin hyvä tuuri että molemmat tytöt on syntyneet salissa nro:8. :) Ekka kerralla mulla ei ollu oiskelijaa mukana. Mutta nyt toisella kerralla menin saliin iltavuoron aikaan ja opiskelija oli tosi vahvassa meikissä ja tuntui ettei oikein tiennyt mitä teki. Kätilö jotenki kavakourainen tippaa laittaissa. En tykänny, mutta sitten vaihtu yövuoro ja kätilö ja opiskelija molemmat oli ihania. Huomas siitä opiskelijasta että oli kyllä ollut kuulolla mitä neuvotaan, osas hommansa. Luotin ihan täysin molempiin. No mä oon varmaan sitte siellä salissa mistä ei kuulu mitään.. :LOL: Esikoisen aikaan olin ihan hiljaa ja kuopusta tehessä piti yhesti karjasta. Että siinäpä se. Työntöjen välissä juttelin kätilöiden kanssa. :D

Äitiyspakkauksesta Oon ajatellu että en ehken ota sitä, otan rahana ja ostan sitten ite mitä tarvii. Paljo kirppareilta ja tuttavien kans pyöritetään vaatteita niin sillä 140e saa aika paljo jo vaatetta. Äippäpakkauksen makuupussi on vaan jostain hommattava. Saa sitten antaa kun joskus omia vauvoja tekee. :)

Täällä vaivoina ei ole muutakun selkä ja pääsärky. Iltasin väsyttää tosi paljo, ihan ymmärrettävää ensin aamu tyttöjen kans, mies kun tulee kotiin lähden illaksi töihin. Mulla siis vakituinen työ asiakaspalvelussa missä on mahdollisuus tehdä osa-aikaista. :) Kaikki mitä juo tuntuu että hulahtaa kerralla läpi ja saa kaksin verroin pissiä. :D

Huomenna ajattelin testin vielä tehdä että onko viiva eilisestä vahvistunut. Ja yks digi on vielä kaapissa että sitä sitten sunnuntaina tai maanantaina tehdä että vaihtuuko viikot. Jos vaihtuu niin hyvä niin ja voi olla rauhallisin mielin.

Kuopuksen vauvakirjaa kattelin ja siellä olis testannu vasta rv 5+4. Mitenhän lie oon malttanu oottoo noin pitkään? :D

Mutta nyt ruuanlaittoon ja illaksi duuniin. Palaillaan :)

ViiruP+Kyytiläinen(kö?) 4+3
 
Kai se on tultava tänne puolen kurkkimaan, kun testit senkun vahvistuu. Menkka jomotuksia on vaihtelevasti, ja pientä päänsärkyä. Ja iltaisin väsymystä, ja aamulla oon sitten niin virkeä jo 7 aikaan.. Yleensä justtoisinpäin. Mut tisseissä ei mitään erikoista. :/Vähän kyllä jännittää tälle puolelle tulla, mutta tultuaan on niin pitkä aika, että aion nyt siihen asti olla rauhassa jos mitään radikaalia ei ennen sitä tapahdu.

Eli tietoja: Minnah88, 24v, 1. Lapsi, synnäri olis KYS. La-aika on vielä arvoitus
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Mua väsyttää! Poika ei antanu kun tunnin nukkua päikkäreitä ja oisin voinnu nukkua ainakin kolme! |O Nyt vaan pitää malttaa pikku kakkoseen asti, sillon on hyvä torkahtaa sohvalle :whistle:

Äitiyspakkauksen otan kyllä, kävin jo kurkkimassa kelan sivuilla, ihana :)

Kahvia menee tässäkin osotteessa! Oon vaan joutunu pikkasen vähentää ku se saa tupakan halut nousemaan!

Tänään isännän kanssa juteltiin, huomasin yhtäkkiä kuinka luottavainen oon tilanteeseen. En oo oikeestaan kertaakaan sanoni "jos nyt oon raskaana", vaan raskaana ollaan ja eikä keskenmenot kummittele puheissa (kaksoset kummittelee). Täähän voi tietenkin olla huono juttu, liian varma ja sit ainakin tullaan alas rytisten : / Mutta nyt haluan nauttia tästä närästyksestä ja pahoinvoinnista, se tuntuu lupaavalle :)

Miramei enään reipas viikko ultraan!

Miten lievitätte pahoinvointia? Voiko sitä lievittää ollenkaan?
 
Moi, nyt sitten minäkin täällä. Eilen tein positiivisen raskaustestin ja tietenkin tänä aamuna piti vielä varmistaa. Kaksi viikkoa sitten kerettiin käydä ensimmäinen tutkimuskäynti lapsettomuuden takia Kysillä ja kuinkas sitten kävikään :heart:. Kahden viikon päästä pääsen ensimmäiseen ultraan. Kätilö laskeskeli, että viikkoja olisi nytten 5+4, mutta tämä tulee muuttumaan minun pitkän kierron vuoksi.
Tässä sitten tietoja:
Ikä 24-vuotta, ensimmäinen tulokas, synnytysairaala Kys.
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Uusia marraskuisia odottajia tipahtelee tasaiseen tahtiin lisää. :) Tervetuloa uudet!:flower:

ViiruP itse en tykännyt opiskelija synnytyksestä sen takia, kun tuntui että minun täytyi sen takia synnyttää puoli istuvassa asennossa, vaikka olisin halunnut synnyttää jakkaralla. Muuten kyllä se opiskelija oli tosi mukava.

En kestä, kun äsken kaivoin kaapista esikoisen pieneksi käyneet vauvan vaatteet. Miten meidän iso vauva (10 kuukautta) on voinut olla niin pikkuriikkinen?:heart: Kaamea vauvakuume iski! :heart::heart:

Ääh, en tajua miksi sitä pitää olla niin tyhmä, että piti iltalehden sivuilla taas mennä lukemaan niitä juttuja, kun nyt on niitten lapsensa tappaneen vanhempien oikeudenkäynti.. Miksi maailmassa pitää olla niin sairaita ihmisiä.. Oksettaa, itkettää ja ahdistaa.. :':)'( Anteeksi kun tulin tänne tämmöistä surullista kirjoittamaan..
 
Huh, tänään on ollut todella paha päivä hajujen suhteen! Ei ollut näin paha koskaan esikoisesta. Jouduin pysähtyä kakomaan tuolla kaupungilla johonkin tien varteen, kun edessä kävelevä mies sytytti tupakan. Mentiin hissillä mikä oli varmaan juuri pesty, niin koitin olla hengittämättä sen lyhyen hissimatkan, koska se haju teki niin järkyttävän pahaa. Ja monet muutkin hajut, ihan kamalaa.

Tervetuloa taas kaikki uudet joukkoon, ja onneksi olkoon! :)

Taisin aiemmin unohtaa siitä masutuubista sanoa, että ite en löytänyt sille oikein mitään käyttöä, pari niitä raskauden ajan tuolla jossain kaapissa oli. Mulla oli aina melkein housuissa maharesori ja lisäksi käytin tosi pitkiä paitoja.

Äitiyspakkausta en ota. En ottanut esikoisellekaan, koska en tykännyt vaatteista. Ja nyt vaatteita on tytölle kauhea kasa ja pojalle saan kaverilta lainaksi valtavan määrän. Makuupussinkin tahdon Ticketiltä, joten sitäkään en kaipaa. Rahat käytetään varmaan turvakaukaloon ja telakkaan tai johonkin muuhun tarpeelliseen :) Kaukalo ostettiin viimeksikin.

Mä en ole mitenkään päin energinen, mutta aamulla herääminen on kyllä jotenkin helpottunut, herään aika virkeänä. Ja illalla tekee mieli aiemmin nukkumaan. Vetäsin just äsken vahingossa kahden tunnin päikkärit, kun piti hetkeksi silmiä ummistaa kun likka oli unilla, hupsis :)

Nuppusein kiinni veti! Voitaisko sopia, että hoidetaan homma sitten siinä suurinpiirtein lasketun ajan kieppeillä tai paria päivää aiemmin, ei yhtään jaksais mennä yli? :)

Mulla oli viimeksi myös opiskelija mukana, ja hän olikin varmaan ainoa positiivinen asia siinä synnytyksessä (no okei, oli se vauvakin ihan kiva lisä :D ). Mulle sattui siis tosi osaava ja ihana opiskelija.
 
Yök.tääl vaivaa pahoinvointi Kunnolla. Salilla oli pakko käydä kakoos vessassa kun teki niin pahaa :/ mitään ruokaakaan ei tee mieli. Sit huippaa ja oksettaa entistä enemmän. Hyi! On tää vaan niin outoa kun esikoisesta ei ollut yhään pahoinvointia ja nyt senkin edestä :/

Tein äsken vielä apteektin r-testin. Pamahti ihan punainen viiva,vaikka edellisestä vessakerrasta oli vain tunti :) jeejee.

Mä erehdyin kans aamul lukee noit otsikoit siitä 8vuotaasta joka tapettiin,kyneleet silmissä oksennusta pidätellen. En pyaty käsittämään ihmisten julmuutta :(
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei oikeastaan ole mitään oireita. Tai no, ainut mitä on, jos sen voi oireeksi luokitella, niin se epämiellyttävä tunne imettäessä pikkuneitiä. Toivon, ettei kummempia oireita tulisikaan. Mikä olisikaan sen ihanampaa kuin olla vain raskaana ja ainoa muistutus siitä olisi kasvava vatsa :D

Vitamiineista mulla on käytössä Ladyvita Mama.

Sellanen kaukalopussi kuulostaa kyllä loistavalta hankinnalta tuohon vuodenaikaan syntyvälle vauvalle. En muista oliko meidän isompien aikaan v.-00 ja -03 sellaisia olemassakaan. En ainakaan ollut niistä kuullut.

Ajateltiin, että kerrotaan raskaudesta niskapoimu-ultran jälkeen, jos se sinne asti pysyy salassa. Pikkuneitiä kun odotin, niin vatsan turvotus oli ihan järkyttävää ja ihmiset tajusi raskauden jo viikon 8 jälkeen. Eikä kukaan edes kysynyt, olenko raskaana. Työkaverit kysyivät suoraan, että milloin vauva syntyy, ja miksi en ole aiemmin kertonut? :D Että niinkin voi käydä ;)

Äitiyspakkausta en aio ottaa, koska meillä on viime vuoden pakkaus.

Meillä alkaa lähestymään pikkuneidin iltapuuroaika. Ihanaa kun hän käy useimmiten seiskan aikoihin yöunille, niin sitten jää vielä aikaa isommille lapsille. Isossa perheessä on aina haastavaa, että kaikille riittää aikaa. Onneksi meidän muksut tykkää, kun tehdään yhdessä asioita. Isommalla porukalla on kivaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Rosuliina ja Sandaali Tervetuloa ja mukava, että meitä pk-seutulaisiakin alkaa ilmaantumaan pinoon :) En tiedä olenko ymmärtänyt oikein mutta naikkari on ainakin kuulopuheiden mukaan suljettuna meidän synnytyksen ajan?

Viirup Hyvä että oli väärä hälytys! :)

Äitiyspakkauksen varmaankin otamme! Onhan se varsinkin ensisynnyttäjille aika ihana hypisteltävä! :heart:

Itse opiskelen vielä ja valmistun toivon mukaan ennen vauvan syntymää. Mutta aika pienillä rahoilla siis pitää pärjäillä. Onneksi mies on sentäs ihan kunnon vakitöissä, ettei nyt nälkää tarvitse nähdä :D

Väsymystä ja kuvotusta on liikkeellä, eikä oikein jaksaisi tehdä mitään tällä
hetkellä :|
 
Nuppusein: Koko homman kesto n.6h ja avautumisvaihe oli mielestäni järisyttävän kamala. Sain spinaalin, joka ei juuri ehtinyt auttaa/vaikuttaa. Koska lapsi oli pienikokoinen, säästyin toimenpiteiltä ponnistuvaiheessa (onneksi!)
Seuraavalla kerralla haluan kaikki mahdolliset lääkkeet ja avut, ammeeseen köllimään ja mitä nyt sitten keksinkään :D Onneksi seuraavaan osaa orientoitua paremmin :)

Äitiyspakkauksen haluan, koska pikkuisia vaatteita ei meillä enää ole, enkä viitsis niitä ihan pieniä kokoja ostaa pinotolkulla.

Mistä olette hankkineet äitiysvaatteita? Mä tilasin jo housut H&M: ltä (eli uskon jo tosissani raskauteen)! :)
Entä imetysliivejä? Olenkohan vähän jo asioiden edellä :D
 
Voe kökkö, kirjotetlin tuossa ja tein töitä samalla niin tämä piru oli kirjannu minut ulos ja ne tekstit hävis sen siliän tien! :mad: Jospa nyt sitten sais laitettua tämän. :)

shantaram Miä oon molemmat synnyttäny puoli istuvassa, en tiiä olisko jotenki muuetn päin ollu helpompi? Kunhan nyt ulos saa. :LOL:

Tuossa rupesin päivällä töihin lähtiissa housuja vetämään jalkaan, mulla siis aina farkut. Oon uskollinen farkkujen käyttäjä. Mutta istuessa tuntuu että ne painaa, puristaa. Tuntuu inhottavalta. Voiko olla mahdollista että ne nyt jo painais? Mammahousut vedin sitte jalkaan ja heti helpompi olla. :)
Mitenhän pian raskaus alkaa näkymään? Kuopuksen aikaan maha tuli kyllä esille aika aikaisin, että tuleeko nyt sitten kolmatta odottaessa vielä aijemmin? Ei mua kyllä haittaa että tulee näkyviin, paitsi ehkä töissä ei tarviis vielä näkyä. :D

Huomenna aamusta teen uutta testiä, ihan oman mielen rauhan takia. Näkee onko viivat vahvistunut entisestään. Toivotaan parasta. :) Ja sitten tietty se digi viikolopuksi, mihin toivon vviikkojen vaihtuneen 2-3:stä +3. :) On tämä kyllä ihan hupsua, mutta ei voi mitään. :)

**Muoks** Tännehän alkaa KYSsiläisiä pesimään kun sieniä sateella. :) JEIJ! Kaikki yheskoos synnyttämään!
Joku oli tuolla jonkun synnytyksen kestosta haastellu, kerrompa omanikin. :D
Eli esikoinen n.15h, lämpöpussien, ammeen ja epin kans vauva maailmaan. Ja kuopus vajo 5h luomuna! :O Että eipä kerinny puudutteita saamaan. Jospa tämäkin tulis pian, mielellään sairaalaan. ja luomuna. Tuntee hyvin minne pitää työntää. Ja parempi olo heti synnytyksen jälkeen mitä puudutteiden kanssa. :) Isäntä tuumas synnytyksen jälkeen että: oot sinä kulta aika kova luu. :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on jo mukavasti porukkaa. Onnea uusille plussailuista!

Itsellä on nyt neuvola varattu huhtikuun tokalle viikolle, ja varhaisultrankin sitten raskin varata parin viikon päähän. Toisaalta se taitaa olla aika turha, mutta itse ainakin haluan tietää, ettei kyseessä ole kohdunulkoinen tai tuulimuna. Meillä on aika pian tuon ultran jälkeen lähtö viikon lomamatkalle, ja vähän hirvittää matkustaminen tässä tilanteessa. Kohde on ihan turvallinen kaupunki Euroopassa, mutta ainahan se mietityttää, jos esim km iskee ulkomailla. Matka on kuitenkin varattu jo aikaa sitten, eikä peruutus enää onnistu. Miten te kokeneemmat, oletteko matkustaneet raskaana?

Aarresaari, teillä on aika samanlainen tarina kuin meilläkin. Kävimme Väestöliitolla kerran suunnittelemassa lapsettomuushoitoja, ja seuraavasta kierrosta oli tarkoitus alkaa tutkimaan, mistä ongelmat johtuu. Mutta eipä sitten tarvinnutkaan :)

Pahoinvointia ei ole vielä ilmaantunut, mitä nyt välillä vähän hirvittää nuo synnytysjutut :) Pahoinvointi kyllä pelottaa, koska käyn töissä, ja istun isossa isossa avokonttorissa, jossa voi olla vaikea peitellä yrjötyskohtauksia. Pitää vaan toivoa, että pääsisi vähällä sen suhteen.
 
TauTaulle teeenaamisesta eli mä käyn 3-4 kertaa viikossa salilla aina 1,5-2h kerralla tai sanoisinko pyrin käymään :). Meillä salilla on lastenhoitajat, jotka mahdollistaa tämän. Lajeista kahvakuulaa ja raskaampaa kuntopiiriä eniten ja välillä palauttamaan pilatesta. Spinningkin on ihan jees, mutta siinä sykkeet nousee mulla yli 180.. Mä ajattelin yrittää mennä näillä. Suosituksena juoksu pitäisi jättää puolivälin tietämillä ja sykkeen pitäisi pysyä alle 150-160, jos rasitus kestää sen tunnin. Eli niitä pitää varmaan alkaa seurailemaan tarkemmin kun eteenpäin mennään. Kahvakuulastakin oli suositus käyttää max. 8kg, vaikka mulle se on tällä hetkellä pieni kuula.. Yhdet "juoksukisat" aion käydä vielä huhtikuun alussa ja jos oon voimissani niin Kuopio marathon on syyskuun alussa, vaikka edes kymppi siellä :).

Vitamiineista käytän b-, c- ja d-vitamiiniä sekä magnesiumia. Ja annokset on ihan omaa luokkaansa :) Tähänkin varmaan neuvolassa puututaan..

Äitiyspakkauksen olen kahdelle ekalle ottanut ja ihanahan se on ollut saada, mutta vähän siitä tulee käytettyä, tyyliin makuupussi ja harsot.

Synnytykset mulla on menneet aika oppikirjasta. Esikoisen synnytyksen kesto oli 12h ja apuna amme, kuuma suihku, ilokaasu ja epiduraali. Saldona ihana vauva ja yksi tikki. Tässä synnytyksessä oli ujo opiskelija mukana, joka vain koko ajan kirjoitti koneelle tyylin: äiti kääntää selkää :). Kuopuksen synnytys käynnistettiin vähäisen lapsiveden vuoksi ja tabletin laitosta kuopuksen syntymään meni 3h 20min. En ehtinyt saada kivunlievityksiä, koska pääsin saliin vasta 20min ennen vauvan syntymää. Paitsi ilokaasua. Vauva syntyi rytinällä hunnutettuna eli kalvojen kanssa kahdella ponnistuksella :) Synnärille on onneksi parin minuutin ajomatka eli jos kiire tulee niin lähellä on. KYSillä tulee olemaan ruuhkaa marraskuussa :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä