Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Helou! Meitsi liittyy kans mukaan. Täältä saa varmaan Suomen parhaat vertaistuet? ;)

Plussasin pari päivää sitten ja vau.fi:n laskurin mukaan nyt mennään 4+1 ja LA olis 20.11.2013. Ensimmäinen lapsi siis kyseessä ja täysin ummikko olen kaikesta (mm. tästä sivusta ja tän foorumin käytänteistä, olkaa armollisia). :D Tänään oli tullut äitiysneuvolasta postissa esitietolomakkeita ja audit- kuponkeja minulle ja miehelle. Ensimmäinen neuvola vasta 8.4. eikä mulle puhuttu mistään varhaisultrasta mitään? :eek:

Andrea/ 23v. /1.lapsi /TAYS

Tulikohan noi koodit oikein.. :p
 
Tohon leikkaamiseen, multa ei leikattu mutta olisi varmana ollut syytä. Sisäpuolen repeämät ja tikkejä laiteltiin reilun tunnin. (En kysyny monta, mutta sanon vaan että muuta siellä ollutkaan) Mun piti ihan leikkaussaliin päästä tikattavaks, mut oli sali varattu. Eli päin hittoa meni, ja voi olla että joudun mennä pelkopolille muutenkin. Mun synnytys oli no... sanotaan näin että en siitä synnyttämättömille kerro :) Mut kunnossa olen ja niin on poikakin vaikka vähän liippasikin läheltä.

Kävin tänään hakemassa digitestin joka sanoin Raskaana 2-3vko. Eli ihan oikein! Pelkäsin, että tulee 1-2viikkoa, mutta hormonia on siis ihan "hyvin" viikkoihin nähden. (4+3) Silti tuulimuna pelottaa jonkun verran eli mulla on varhaisultra 2.4 :)

Viimeisestä oppineena menen vasta 7+1, niin ei tarvi jännätä tod.näk sykkeiden kanssa. Ovulaatioaika on siis varma kun on ultrattu ja piikitetty joten... :)

Ja vastaus kysymykseen kotona synnyttämisestä. Tod.näk en. Tai jos teho-osasto olis mun olohuoneessa ja vauvalle kaikki tarvittava sen hengen pelastamiseksi. Mulla on siis vähän traumoja, jos se ei rivien välistä välity xD

Tervetuloa kaikki uudet :)

Hyyppis+ihme 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Kova kuume jatkuu, kokoperheellä reippaasti yli 38, pojalla oli äsken jo 38.8. Onneks ihanat isovanhemmat toivat nestemäist panadolii pojalle kun ei me itte täält sängynpohjalt minnee kyetä. :/ oishaa meil ollu suppoi mut toi saa kauheen kohtauksen ku yrittää bebaan tunkea jotain :D

Mut galluppeihin vastailen mitä muistan. Eli minuu ei saksittu ollenkaan esikoisen synnytyksessä. Repeämii ja tikkei tuli kyllä mut väliliha säilyi.

kotona en synnyttäis, koska esikoinenkin joutui teholle ja oli siel reilun viikon ilmarinnan takii.

mitä tavaraa ilman en pärjäis, hmm meil varmaa kans noi harsot. Toki esikoinen oli pullovauva et maitoo valu aina suupielist ja pakko oli olla harsoo, samoin harso oli aina päänalla missätahansa makoilikin :) nyt toivon mukaan pystyn imettämään ja silloinkin ajattelin harsoa pitää edessä, en pidä kovin mielekkäänä esitellä himoisoi maitotissei julkisil paikoil :D mul kasvo nimittäin tissit ihan superisoiks kun maito nousi :D

joku kyseli aikasemmin siit vu:st ystävä pääs ainakin samantien kun sanoi että imettämisen lopettamisesta on vain hetki eikä todellakaan tiedä kiertoa :)

nyt mie painun takas pitkälleen ja nappaan ton pojan kainaloon<3

wavee 6+0
 
Mulla tuhruttelee.. päivällä tuli pyyhkiessä paperiin vähän haaleanrusehtavaa vuotoa. Muutaman tunnin ravasin vessassa kokoajan, mutta ei tullut enää. Nyt oltiin kaupungilla ja äsken pyyhkiessä tuli taas, nyt vähän reilummin. Pikkuhousunsuojaan asti ei kuitenkaan ole tullut. Puuuuh, kauhea ahdistus päällä :( Tiedän, että voi hyvin olla ihan harmitontakin, mutta ei sitä nyt juuri oikein osaa ajatella järkevästi.
 
Episiotomiasta: Minulle ei sitä tehty, enkä revennyt yhtään. Joku nirhauma luki syn.kertomuksessa, mutta siihen ei laitettu edes tikkiä. Kaikesta tästä onnekkuudesta kiitän maailman parasta kätilöä, joka ohjasi minua tosi hyvin koko ajan ja tuki välilihaa. Toisin sanoen, hoiti synnytystä AKTIIVISESTI!

En todellakaan haluaisi synnyttää kotona. Haluan aktiivisen ja selkeästi ohjeita antavan kätilön ja tarvittaessa anestesialääkärin.
 
Heippa kaikille ja uusille tervetuloa!

Sona82, toivon todella että on harmitonta ja normaalia, tsemppiä! :hug:

En haluaisi synnyttää kotona. Hirvittää ajatuskin, kyllä mä haluan ihan perinteisesti sairaalaan missä apu on lähellä tarvittaessa. Esikoinen kuitenkin syntyi kiireellisellä sektiolla eikä kaikki mennyt hyvin, en uskaltaisi.

Paranemisia wawee! Inha tauti tuo influenssa tai mikälie, meillä jylläs kanssa mutta meni ohi jo.

Saksimisesta en tiedä mitään kun on vain yksi sektio takana. En pärjäisi ilman pesukonetta:D Harsot on kanssa tärkeitä, itkuhälytin myös kullanarvoinen. Mikäköhän vielä olis.. Liivinsuojukset oli mulle korvaamattomia.

ON: hyvä olo jatkuu, vatsaa turvottaa ja sellaista kireää painon tunnetta varsinkin autoa ajaessa kun on pakko istua tietyssa asennossa. Rinnat edelleen kipeät, ja jos ei syö niin tulee huono olo. Paino on pysynyt samana, mikä on positiivinen juttu kun ed. kerralla tuli ennen ekaa neuvolaa jo 5kg :ashamed: Se oli se hirveä pahoinvointi ja tupakoinnin lopettaminen..

Tupakanpoltosta oli tuolla aikaisemmin keskustelua. En hyväksy raskaana tupakointia, minusta se on itsekästä. Kaveripiirissäni on monia jotka ovat polttaneet ihan normaalisti koko raskauden, vauvat on olleet pieniä ja nyt on oppimishäiriötä tai ad/hd. En tarkoita että kaikki siitä saisivat jotain selviää haittoja, mutta itse en uskalla ottaa sitä riskiä. Esikoisesta lopetin samantien kun tein plussan, taisin käydä yhden tupakan polttamassa heti kun testin olin tehnyt, siihen loppui. Imetin 1v3kk eli aika pitkään olin ilman. Harmittaa ihan sairaasti että lipsuin pikku hiljaa uudelleen polttamaan. Nyt lopetin myös plussatestiin kertalaakista, eli yli 2 vkoa nyt polttamatta. On ollut todella helppoa vaikka tupakkaa on välilä "ikävä". Fyysisesti on kuitenkin todella helppo olla polttamatta ja olo on hyvä. Poltin noin 10 tupakkaa päivässä. Tsemppiä teille jotka olette lopettamassa tupakoinnin, kyllä sen kannattaa eikä ole puoliksikaan niin vaikeaa kuin luulisi. Varsinkin kun on hyvä syy, mun lakot ei muuten ole pitänyt kuin max. 2 viikkoa jos olen yrittänyt "muuten vaan".

Tänne on tullut ihan hirveästi tekstiä, puoliinkaan en ehdi/muista kommentoida, mutta hienoja ultrakuulumisia ja ekoja neuvoloita, mahtavaa! Mun pitäis varmaan sitä omaakin neuvolaa varailla pikku hiljaa..

Haluan tietää sukupuolen etukäteen, esikoinen oli yllätys vaikka mulla olikin tosi vahva poikaolo koko ajan. Poikaa toivon nytkin, vaikka eihän sillä ole väliä. Mies kyllä väitti että nyt se on tyttö, tästä vois jonkun vedonlyönnin kehittää!

Joku jutteli hevosista ja ratsastamisesta. Itse en ole hevosen selkään raskaana noussut, mutta esim. kipsatun käden kanssa olen kyllä maastoillut :ashamed: Sikiöhän on tosi pitkään hyvin suojassa ja turvassa, varmaan niin kauan uskaltaa hyvillä mielin mennä kun maha ei ole kovin iso. Muistaisin että kaveri lopetti jossain 4kk paikkeilla. Ajaminen pitäisi luonnistua hyvin jos vaan jalka nousee että pääsee kyytiin ja kyydistä pois tarvittaessa ripeästi. Riippuu tietty millaista hepoa ajaa, ja onko treeniä vai harrastusta.

Tarrasukkia kaikille ja hyvää vointia! Mä vetäsin kulhollisen huippuhyvää spagettia, nyt pitää vähän huilia että jaksaa lähteä vielä koirien kanssa lenkille. Toista pitäis vähän treenatakin, nyt kun 2 kertaa viikossa käydään treeneissä niin tarvis varmaan kotonakin jaksaa harjoitella :) Ihanaista loppuiltaa ja viikonlopun odotusta!
 
Sona Toivotaan todella että on ihan harmitonta tuhruttelua!

en synnyttäisi kotona, lääkärit ja hoitohlökunta tietää mitä tekee niin olen mieluusti siellä paikan päällä niin on kaikki tarvittava käden ulottuvilla.

Mulle tehtiin eppari ja repesin silti. Mun käsitykseni mukaan tilanteen mukaan arvioidaan leikkaamisen tarve. Onhan se tasainen viilto/leikkaus helpompi tikata kuin repeytynyt.
Voin kertoa synnytyksestäni joskus enemmän, mutta se on kans sarjaan 'ei synnytyspelkoisille' eli saanee odottaa vielä julkaisua. :) Isäntähän meinas ettei se enää koskaan saata mua sellaiseen tilanteeseen, mutta sain sen vakuutettua että innolla olisin taas synnyttämään menossa. :D On se palkinto mitä mahtavin :heart: Enkä usko että tarvii pelkopolille. Tulee mitä tulee, mutta luotan hoitohenkilökuntaan, ja tiedän tällä kertaa mitä vaatia. :)

Ei meilläkään varmaa tultais toimeen ilman sitä talouspaperia. Mutta vauvantarvikkeista ehdottomasti tärkeimpiä on olleet harsot ja niitä olenkin nyt tuttaville antanut vauvalahjaksi, kun tiedän että niitä tarvitaan.


hensq & pipana 4+4
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Sona ja Häijyli toivon mukaan vuoto loppuu alkuunsa. Joillakinhan on tuomosta tuhruttelua alkuraskaudessa...niinku vanhaa verta.

Täällä jo jännäillään huomisen varhaisultraa! Oltiin äsken anopin kans syömässä ja mitään ei tehnyt mieli ja tuntui, että oksu tulee millä hetkellä hyvänsä! Onneksi olin autolla niin ei tarvinut selitellä viinittömyyttä!

Mulla myös se pesutorni on se juttu, mitä ilman en pärjäisi nytkään, vaikkei lapsia ole.

Kotona synnyttämisestä sen verran, että mielummin sairaalassa. En halua ottaa turhia riskejä, jos tapahtuukin jotain odottamatonta.

Andrea mulla myös on neuvola vasta 8.4 ja la on 2.11 eli neuvola viikolla 10+2..
 
Oi, pesutorni! Meille tulee kans sellainen uuteen kotiin. Sen keksijä on kyl huippu tyyppi.

Miramei, mä oon perusluonteeltani niin kaikki tänne mulle nyt, et olisin voinut mennä neuvolaan vaikka heti plussan saatuani. :D kaikille haluaisin kertoo et oon raskaana, mut en kuitenkaan vielä aio. Kuitenkin alkaa ongelmat heti sen jälkeen.. Kopkop...
 
Andrea sama täällä. On vaan tullut huomattua, että tässä lapsen saantiasiassa se ei toimi.. Täällä tärppi 1vuoden ja 8 kk yrittämisen jälkeen ja nyt tämä raskaus on myös yhtä odottelua! Kerran oon tuona aikana tullut raskaaksi, mutta kesken meni viikolla 11.
Huomenna ultrassa ois hienoa, jos viikkoja olis 6+5 tai 6+6. Oviksen mukaan pitäs olla ton verran.
 
sona ja häijyli Isoja tarrasukkia molemmille!! toivottavasti olis jotain harmitonta tiputtelua... Olen taas koko eilisen ja tämän päivän ruokkinut itseäni netin uumenissa (niin kuin tuolla edellä jo voivottelinkin), ja monissa paikoissa on ollut että pieni vuoto olis ihan normia ja muistaakseni oli jokin aika hurja (75-80%?) prosentti raskauksia joissa tiputtelua alkuraskauden aikaan tulee.. Toivottavsti olis nyt vain sellaista teillä.

G: Synnyttäisinkö kotona, Ehdottomasti en. Tai, jos teho-osasto olis olkkarissa, hoitajien kanslia keittiössä, lääkäri ja muutama kätilö auttamassa synnytyksessä, niin sitten ehkä. :D
 
Taustalla olen seuraillut tätä ketjua, nyt 5 päivää menkat myöhässä ja eilen clear bluen testiin plussa (illallla), tänä aamuna hento plussa apteekin omaan. Testailen vielä ainakin huomenna aamulla clearbluen kanssa uudestaan :) ennenkuin uskallan varsinaisesti ilmoittautua mukaan.
Raskautta on toivottu muutaman kk:n ajan, olisko neljännestä yk:sta nyt tärpännyt (sormet ja varpaat pystyssä)..

Netissä laskemani la olisi 18.11 ja ensimmäisestä lapsesta kyse. (vkot 4+5?)
Itse olen 27 vielä joitain kuukausia.


Huisin jännää. Täällä onkin tosi paljon kirjoittelijoita, kiva juttu. Ihana jakaa tätä oloa ja saada vertaistukea kun ei vielä oikein uskalla kenellekään kertoa livenä :)
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Tänne on ilmestynyt tänään hirmu väsy ja selkäjomo. Nukuin 8h yöunet ja 2 päikkärit tänään ja taas väsyttää.
Sit tuntuu ku alaselän päällä olis joku paino, ei satu mut jomottaa, tuntuu et jos sais naksautettua ni auttais. Onko muilla selkäjomoja?
Päivällä hyppäs sydän kurkkuun kun tuntu holahdus housuissa, oli aika kiire vessaan..onneks vaan valkovuotoa. :)

On tää yhtä kyttäilyä kaikkien tuntemusten kanssa. :ashamed:
 
Sona ja Häjyli, toivottavasti vuoto on harmitonta ja loppuu!
Waveelle tsemppiä taudin kanssa, jotta pääsisitte pian eroon siitä.

Välilhan leikkauksesta: tehtiin jälkimmäisen kaksosen syntyessä perätilassa.
Kotona voisin synnyttää jos normaali raskaus. :)

Nuorimmaisen syntyessä kantoliina oli ehdoton, jossa vauva viihtyi hyvin. Kun oli kaksi vikkelää vipletäjää joiden perässä piti pysyä ;)

Alaselkää ja vatsaa jomotellut tänään, ramppaan vähän väliä tarkistamassa tuleeko vuotoa. Toivottavasti ei ala.

Kaikille uusille onnea ja tervetuloa :flower:
 

Yhteistyössä