Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Kiitos tsempityksistä, ihanaa kun täällä on teitä kanssaeläjiä :heart:
Ja hienoa Häijyli että sinulla vuoto loppui.

Oli pakko vielä kipaista testi marketista, ainakin siihen tuli heti vahva plussa eli hormonitasot nousseet sitten viime testaamisen, olisi vaan pitänyt investoida siihen digiin niin näkisi on viikot jo noussu 3+. No ensi viikolla ultra.

Onnittelut Miramei :flower:
 
Onpas täällä monella vuotoja. Itsellä oli kanssa "valekuukautisten" jälkeen n viikon verran tiputtelua. Milloin enemmän ja vähemmän. Ja välillä oli ihan kunnon menkkajomojakin, mutta ne on ihan normaaleja alkuraskaudessa. Suuret kerralla tulevat määrät on huolestuttavia, samoin pitkään kestänyt vuoto.. Vaan mistäpä näitä tietää, ei sitä huolehtimatta osaa olla kuitenkaan :|

Onnea Mirameille hyvistä ultrakuulumisista. <3

Pissin äsken viimeisen Davidin O-tikun, ja ei paljon vahvempi viiva olis voinu siihen tulla.. Piti käydä plussatestiä ihailemassa samalla kun kävin vessassa, niin huomasin tuon tikun. En voinut vastustaa kiusausta :ashamed:

 
Miekin sorruin tänään apteekkiin ostamaan uusinta testiä, apteekin oma lähti mukaan ja 3h:n pissasta kaksi yhtä tummaa viivaa.. tyyppi siis mitä ilmeisemmin on edelleen matkassa mukana. :D

Treenauksesta kyselen
Onko täällä muita mammoja jotka treenaa/liikkuu paljon? Millaista treeniä teette ja oletteko ajatelleet treenin muuttamista? Minä en ihan näin ahkerasti treenannut kun esikoista aloin odottamaan ja nyt mietenkin että missä vaiheessa pitää salitreeniä ottaa hissummin. Juoksulenkit varmaan hissuuntuu jo nyt itsestään kun alkaa mahaan jomottamaan aika pian. Aikomus on kuitenkin liikkua aktiivisesti ihan loppuun asti jos vaan tilanne sallii.

Ihanaa coffeeBreak ja Häjyli että teillä on kaikki kunnossa! :)
 
Täällä ilmottelee itsestään äkäinen odottaja, mistä lie tämä pahantuulisuus yhtäkkiä ilmaantunut? :) Viikkoja on nyt kasassa 5+4. Neuvolaan en oo vielä soittanut, soitan ehkä ensi viikolla. Jos raaskin, niin tilaan ens viikolla VU:n.

Oireita ei pahemmin ole, rinnat on vähän arat ja alavatsassa tuntuu erilaiselta, siinä kaikki oireet tähän mennessä, jos ei pahantuulisuutta lasketa mukaan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Häijyli Mulla tuli kans jotain kirkasta verta yhdellä wc käynnillä ja sitten se loppui.tuota ennen tuli ensin jotain ruskeaa tuhrua päivän.

viime raskaudessa vuosin kun seula kirkasta verta rv 4-12 asti. oli joku hemangiooma kohdussa joka vuosi.


Mua pelottaa jotenkin ihan hirveästi nyt jo tuleva synnytys jos sinne asti päästään.(pelottaa sekin että kaikki ei ole ok koska ei ole melkeen mitään oireita)
Viime synnytys oli kaikista kolmesta kauhein ja sillon päätin että ikinä en enään synnytä mutta tässä tilassa sitä taas ollaan ja uloshan tuo tuolta jotenkin on saatava:headwall:

Epparista oli ollut puhetta ja se tehtiin ekan synnytyksessä jotta sain puskettua vauvan ulos. ei ollu paha toimenpide (paitsi toipuminen oli tuskallinen)
kahdesta muusta pojasta ei tarvinu tehdä vaikka kokoa oli molemmilla yli 4kg

Oireista mulla ei pahemmin mitään oireita ole. Rinnat on turvonneet ja samoin maha iltasin aivan älyttön pallero. iltasin oon väsyny ja aamusin herään ihan pirteenä(ylensä valvon myöhään ja aamusin oon ihan väsy) Mieli on ilonen ja pirtee eikä oikeen mitään mielialan vaihteluitakaan ole ollu. Omituinen raskaus kun aina ennen on ollu jo aikasin kaikkea mitä vaan voi olla.

Aurinkoista viikonloppua!

-miisuliisa 4+3-
 
Miini91, pahoittelut!

Miramei, onnea hyvistä ultrakuulumisista! niinu86, hienoa että teidän tarina kääntyi näin päin, onnea sinnekin!

Toivotaan että vuotelu loppuu niiltä joilla sitä on ollut eikä tähän pinoon tule yhtään ikävää uutista, kenellekään! Nih!

ON: Kirpsakassa pakkassäässä on tehty tänään pari lenkkiä, ennen töitä ja nyt illalla, hyrr miten kylmä. Olo on aamulla pirteä, töissä hyvä ja jaksaa hienosti, tosin pidän vain 2 taukoa 8h päivässä niin meinaa alkaa huipata ennen kuin menen syömään. Pitäis varmaan ottaa kolmas tauko käyttöön. Nyt iltasella on eka kertaa ällö olo, ei tee mieli syödä ollenkaan. Kavereitten kanssa tuossa yritin iltaakin istua mutta ei jaffakaan uponnut ja paleltaakin, kaivauduin siis kotisohvan nurkkaan peiton alle. Rinnat on jättisuuret ja kipeät, ihan kuin imetyksen aikaan, ihan sama fiilis. Nännit on tosi arat, nukkumaan mennessä saa peittoa asetella ettei kirvele ja satu. Yks vessakäynti kuuluu yöhön ja massu on aika sekaisin, toimii miten sattuu epänormaaleihin aikoihin. Siinähän niitä, henkisesti olo on onneksi hyvä ja onnellinen, eikä juuri mikään pelota/jännitä.

Raskaushepatoosista lueskelin netistä, se onkin näköjään loppuraskauden vaiva. Onko muilla kokemusta ihon kutinasta? Mulla niin normaali iho, ei atooppinen tms., talvella vähän kuivuu mikä lienee aika yleistä, mutta en tarvitse rasvaa enkä käytä kuin satunnaisesti keholle. Kasvot tietty eri asia. Nyt on alkanut varsinkin iltaisin olemaan häiritsevää kutinaa, lähinnä säärissä, reisissä ja välillä käsivarsissa. Sääriä tekisi mieli raapia hulluna, mutta ei voi kun menee taatusti vereslihalle. Saunassa on pahin. Mulla oli maksa-arvoissa jotain viime vuoden puolella, mutta syytä ei löytynyt. Mietinkin että pitäisi varmaan pikapuoliin sitä neuvolaa varailla jos tällaista oiretta alkaa olemaan. Ja maksa-arvot eivät siis liittyneet alkoholin käyttöön :)

Tällaista täällä, nyt pitää mennä laittamaan esikoiselle spagettia iltapalaksi, omituiset on halut hälläkin.. Hyviä oloja kaikille!
 
Minut voi päivitellä listalle LA 19.11. piitu_83 29v. 2.lapsi KOS/NKL

Mulle siis lapsi on toinen, miehelle ensimmäinen. Ja ensimmäinen neuvola 19.4.

Lueskelin noita aikaisempia kirjoituksia, mutta niitä tuntuu olevan NIIN paljon, että mulla ainakin väsyy simmut jos alan kaikkia lukemaan =D Joten siis yritän päästä kärryille pikkuhiljaa.
Mun tekis niin mieli kuuluttaa asiasta maailmalle, mutta mies on aika nihkeä :) Ja ymmärrän kyllä, vuosi yritystä takana ja niin pienillä viikoilla vielä, että mitä tahansa voi tapahtua. Mutta kyllä se välillä vetää omankin mielen matalaksi kun mies tuhisee, että katsotaan nyt päivä kerrallaan. Tammikuun lopulla tein positiivisen testin, mutta täti tulikin sitten parin päivän päästä kylään. Silloin oli olo todella skeptinen, mutta tällä hetkellä olo on paljon toiveikkaampi ja jotenkin on niin varma tunne siitä, että kaikki menee hyvin.

Eilen alkoi niin kamalat vatsan kivistelyt illalla, että oksat pois! Eikös niitä liitos- ja kasvukipuja voi olla jo? Alkoi vaan v*****n kun mies kysyi joka kerta, että alkaako nyt menkat? :kieh:

piitu ja möhkö 4+4
 
Tervetuloa Piitu_83! :)

Miinille pahoittelut, toivotaan että ensikerralla on parempi onni matkassa! :hug:

Eläimistä oli puhetta aikaisemmin, meillä on kaksi isoa koiraa: koirasusi uros(matalaprossainen) ja käyttölinjainen siperianhusky uros, joka on vaatimattomat 5cm ylikorkea. :D Mietin tässä, kun pojat ovat sangen aktiivista sorttia niin joutuu kyllä kikkailemaan sitten etenkin ensitalvena, että saa jotenkin niiden energian purettua. Onneksi me kuitenkin asutaan maalla, meillä on iso piha ja koirilla iso tarha. Tuo huskypoika vaan on semmoinen että etenkin se tarvitsee paaaljon liikuntaa. Onneksi nuo on molemmat tosi kilttejä ja lapsirakkaita, 4vee esikoisen kanssa tulevat oikein hyvin juttuun. :)

Tänään pitäisi lähteä Kuopiossa käymään minun porukoilla, äiti lupasi katsoa tyttöä sen aikaa että päästään miehen kanssa ikeaan. :) Vitsi että minä oon onnellinen nyt kun kuviot on selvinnyt ja kun huomasin (taas) miten upea mies mulla on, kultaakin kalliimpi. :heart: Vaikea uskoa tätä vielä todeksi. :) Unet on vaan edelleen kadoksissa, kevät vie minulta aina muutenkin unet jonnekin ja nyt vielä enemmän kun tuli tämä vauvauutinen.

Onko teillä muuten tuttuja raskaana? Minulla taitaa olla kolme tuttua, yksi asuu tuossa aika lähellä meitä mutta en tunne naista vielä kovin hvyin. Ollaan kuitenkin suunnilleen saman ikäisiä niin mietin että pitäisi varmaan tutustua kun mammaillaan samoja aikoja. Olisi kivaa saada mammaseuraa läheltä, esikoista kun odotin niin peräti kolme ystävääni olivat samaan aikaan raskaana joten vertaistukea löytyi. :)

Niinu + itiö 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Piitu Onnea! ja kaikki muutkin uudet plussanneet. Tuntuu itsestäkin, että kiukustuu jo ihan mitättömistä (rankkaa). Saati sitten, jos mieskin vahtaa sun kipuja ja menkkoja. Joita ei varmasti halua edes ajatella :p

Tein eilen ekan iltavuoron pariin viikkoon, olen muutenkin enemmän aamuihminen, mutta nyt kun vain väsytti ja paleli, meinannut tulla työnteosta mitään :D

Missähän vaiheessa niitä mielihaluja tulee? nyt tekee vain mieli hedelmiä, mutta se on ajoittain ihan normaalia muutenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: flode
tuinti en tiedä mielihaluista, mutta mulla on parin viikon ajan jo tehnyt pahaa tietyt ruuat ja sitten on ollut pakko saada niitä ruokia mitkä ei tee pahaa.. eli toisinsanoen mitään ei oikeasti ole haluttanut syödä :p EIlen oli pakko saada tortilloja mutta kun viimein sain, ei enää haluttanut niitäkään. Rankkaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti
Niinu: Minä käyn 2-3 kertaa viikossa salilla tai jumpassa. Aion jatkaa kevyillä lajeilla niin pitkään kuin mahdollista. Ainakin pumpissa ja spinningissä voi käydä voimien mukaan.

Tänäänkin aion mennä jumppaan. Mulla tuntui jo viime viikolla semmonen inhottava paine mahassa, joten mitään hyppyjä en aio tehdä, vaikka kohtu vielä pieni onkin. Mulla ei ole rinnat kasvaneet, niin niistä ei ole hankaluutta.
 
piitu_83, mulla oli vas. munasarjat niin kipeet et olin ekan viikon kaksinkerroin, panadolin voimalla, ja sit hätäännyin ja soitin lekuriin, ja sain ultran 22pe. mut sit ku "menkkojen" pitki loppua, ni ne kauheimmat kivut lähti, ja jäi kohtuun sellaista menkkavihlontaa aika ajoin, mutta ei siin niin kamalia kipuja.. joten toivon että koska olen näin pikkuinen, niin tämä kiinnittyminen ja kohdun kasvu ja muu tästä syystä kivuliasta, ja et on kaikki ok. vuotoja ei tullut. toivottavasti vähän voit samaistua, mä nimittäin panikoin niin et hyv' et nukuin viikkoo :D
 
Miini Pahoittelut !

Ms. Moneypenny Mulla on nyt muutaman viikon ollut myös ihan sairaalloista kutinaa ympäri kehon, mutta mä olen laittanut sen ihan vaan tuon pakkasen syyksi. Joka ilta rasvaan kroppani päästä varpaisiin, suihkun ja saunan jälkeen on pakko rasvata kaksikin kertaa, muuten ei nukkumisesta tule mitään. Mulla ei ole atopiaa taustalla, tai muutenkaan mitään maksakokeita otettuna, että en osaa sanoa mistä mahtaa johtua, kyllä mä jotenkin ainakin omalla kohdalla syytän tota pakkasta.
Mun tutulla oli loppuraskaudessa tuo raskaushepatoosi ja se oli ihan eri mittakaavoihin lueteltavissa se kutina. Se raapi ja rapsutti, erityisesti kämmenet ja jalkapohjat sillä kutisivat.

Taas on tullut uusia plussanneita Onnea kaikille ! :wave:

Niinu Eipä ole ketään raskaana tutuistani, tai ei ainakaan vielä kukaan ole paljastanut. :whistle: Paras ystäväni on kärsinyt jo vuosia lapsettomuudesta ja muutama kuukausi sitten he erosivatkin, joten en voi oikein jakaa raskauttani hänen kesken, tai voisin toki mutta se ei vain tunnu oikealta..
On jotenkin sellainen pahoitteleva olo, vaikka siis en todellakaan ole pahoillani tästä raskaudestani, mutta sellainen vain.. outo. Eikä sillä, ei tämäkään helposti alkuansa ole saanut, 3 pitkää vuotta tätäkin on "tehty". Esikoista tehtiin reilu 2 vuotta. Luonnollisesti tärppäsi, mutta hartaan ja pitkän yrityksen jälkeen.

Nyt on vasta 16. päivä ja montako meitä täällä pinossa jo on, odottaen loppukuuta kun taatusti vielä saadaan lisää väkeä. :)

ON: Täällä olis havaittavissa, ehkä rintojen jonkinlaista arkuutta. Tai ainakin illalla siinä kohtaa kun ottaa liivit pois, tulee sellainen "plumps" ilmiö ja tuntuu että rinnat painaa ainakin kilon. Ja toisessa rinnassani on muutamana iltana ollut sellainen kipeä kuumottava "patti". Eniten tässä oirelistassa kuitenkin painaa tuo jatkuva, päivittäinen menkkajomotus. Se on siis ihan päivittäistä ja useaan kertaan päivässä. Mahtaako tuo nyt kuitenkaan olla ihan normia näin kauan jatkuneena...
Teinpäs tänään Clearbluen digitestin, ihan vaan meielnkiinnosta onko lukema noussut. Silloin 3.3 kun olen sen ekaa kertaa tehnyt, näytti se raskaana 1-2 viikkoa, nyt 16.3 +3. :D
Kyllä siis jotakin tapahtuu jossakin vaikkei sitä ultrassa vielä näkynytkään...:confused:
Jännittää se ens viikon ultra ihan hirmusesti.. Mulla on kyllä neuvolakin 20.3, mutta sitä nyt en jännitä kun esikoisesta jo tiedän mitä siellä tapahtuu..

jahas, tänään alkaakin taas arki pitkien vapaiden jälkeen ! Plah. :ashamed: Kyllä mäkin olisin joissain määrin valmis siirtymään päivätyöhön, vk.n loput vapaat.. Tai no, en tiedä, tuskin pidemmän päälle sekään olis kovin mieluista, mä tartten vaihtelua elämääni, varsinkin työrintamalla ! :D

Kymysystä:
Millä alalla olet ? Miten uskot raskauden muuttavan työtäsi ?
-Hoitoalalla. 3-vuorotyössä.
Esikoisen aikaan olin jo samassa työmaassa ja suurinpiirtein tiedän miten yritän jaksaa.
Uskon tämän taas vaikuttavan ainakin työaikojen puolesta, iltavuorot kun muutenkin iltaa kohden niin väsy, on hankalia ja aamuvuorot taas liian aikaisia. Yövuorot ovat ihan mahdottomia. :D
Potilas siirrot tulee taas opeteltua ihan eri suunnasta, eristyspotilaan kanssa työskentely tulee ksyeenalaisemmaksi ja agressiiviset potilaat alkavat pelottaa.. :ashamed:
Toivon että mieli pysyy tasaisena enkä kilahtele työyhteisölle.. :headwall:

Aurinkoista lauantaita kaikille masunkasvattajille ! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
Huomenta Mammat! :)

Levottoman yön jälkeen ( hirveä jano), pirteenä ylhällä ennen seiskaa, ja esikon heräämistä. Tosin nukkumaan ennen kymmentä. Eilinen päivä meni tahtojen taistelussa esikon kanssa, siitä ehkä väsymys. ;)

Niinu86, esikon aikaan taisi olla viisi yhtäaikaisodottajaa. Nyt ei ketään.
Piitu_83 Tervetuloa! :) :flower: Voi miten mukavaa, esikkokin oli työnimellä Möhkö. :) Nyt ei olla vielä keksitty.

Syömisrajoitukset syvältä. Eilen olis talviverkoissa ollut hauki, arvatkaa vaan tekikö mieli.:headwall:

Niin sukupuolta ei haluttu tietää esikonkaan kohdalla, eikä varmaan nytkään.

Lemmikeistä, jouduin viime kesäkuussa, viemään piikille 13,5v collie-mummon. Ihana oli kuitenkin esikon kannalta, että mummo oli. Tyttö on ihan innoissaan kun näkee koiria. :) Tällä hetkellä siis ei ole.

Piippariina, kaupan alalla olin, mut kotiemona nyt. Vakityö odottaa kun sen aika on. Kyllähän se jonkin verran muutti työnkuvaa, kun ei saanut nostella painavia taakkoja. Mulla oli/on supistusherkkä kohtu. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Piitu_83
Miini, pahoitteluni :hug: Tosi kurja juttu, toivon parempaa onnea seuraavalla kerralla!

Minulla on sisko myös raskaana, hän onkin tällä hetkellä ainoa joka tästä raskaudesta tietää. Kaveripiirissä ei ole kukaan ainakaan paljastanut olevansa :)

Teen tavallista toimistotyötä IT-alalla, kuvittelen jaksavani suht normaalisti loppuun saakka. Pitää vaan nousta ylös tuolilta enemmän ja olla liikkeessä etenkin loppupuolella.

Neuvolaa en ole vielä varannut, ajattelin odottaa sen ultran ensin. Onneksi vuotoa ei ole nyt tullut sen eilisen yhden kerran jälkeen. Ehti kyllä jo säikäyttää ja masentaakin, täytyy koittaa pitää mieli virkeänä. Onneksi ulkona paistaa ihana aurinko :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Heissan!

Täällä olisi yksi innokas tulossa mukaan ketjuun. Tätä ketjua olen seurannut alusta saakka ja nyt alkoi tuntumaan, että haluan itsekin mukaan.

Toista täällä odotellaan hyvin malttamattomin mielin.. toisesta lapsesta olen haaveillut jo kauan ja olin jo ihan varma, etten enää toista saa, mut kuinkas kävikään :) Omien laskujen mukaan raskaus olisi nyt menossa 6+4 viikolla ja ensimmäinen neuvola ja ultra on 3.4. Tuntuu, etten millään jaksais odottaa sinne saakka, hätähousu kun olen!
Esikoinen on jo 7-vuotias, joten ikäeroa tulee. Häneltä olen säästänyt suurimman osan vaatteista, mut kaikki muu täytyy sit hankkia uudestaan.

Olojakin on jo ehtinyt olemaan..aaltoileva pahoinvointi alkoi n. viikko sitten ja eilen illalla tuntui kaupassa et oksennan ihan justiinsa. Tänä aamuna sama juttu. Toivottavasti ei tästä enempää lisäänny toi pahoinvointi. Esikoisesta oli pahoinvointia siinä määrin, etten voinut syödä muuta kuin porkkanoita ja riisikakkuja. Laihduin, ja töissä oleminen oli yhtä tuskaa kun kädet tärisi ja kylmä tuskanhiki valui. Jospa nyt pääsisin helpommalla..

Esikoisemme syntyi työkomennuksen aikana Englannissa ja olisin saanut synnyttää kotona, mut en uskaltanut ja sairaalassa sain synnyttää liukuhihnatyylillä. Kun olin vauvan saanut ponnistettua ulos komennettiin, et nyt sängystä ylös, seuraava synnyttäjä odottaa oven takana! Onneksi täällä koto-suomessa asiat on toisin :)

Minulla on parina iltana sattunut vatsaan todella kovasti ja olen ravannutkin wc:ssa tsekkaamassa ettei vain ole mitään vuotoa tullut. Noh, ei onneksi ole, mut jotenki nyt sitä kyttää omaa kroppaansa ihan eri tavalla mitä edellisessä raskaudessa. Toivonkin, että kaikilla ketjulaisilla menis raskaudet hyvin ja pienokaiset pysyisivät menossa mukana :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

la 5.11. / Ivory / 31v. / 2.lapsi /
 
Siitä piti vielä, että ketkä tietävät? Vanhempani, ja pari frendiä. Järkisyistä.
Yksi sen tähden, että olen lähdössä ensi kesänä festareille (Rock the Beach) hänen kanssaan.
Toinen sen tähden, että mikäli turvallisille viikoille päästään, on edessä tämän talovanhuksen remontointi, lisätilaa tarvitaan, ja frendin kämppään päästään siksi aikaa vuokralle.

Ivory Onnea ja tervetuloa! :) :flower:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä