Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Mä en aio ottaa äitiyspakkausta enää tällä toisella kertaa, ekasta käytettiin niin vähän vaatteita. Se makuupussi tais olla eniten käytössä vastasyntyneestä asti, kunnes lämpimät ilmat koitti ja sitten viime syksynä sille ei ollutkaan enää käyttöä. Mut oli se just ensisynnyttyjänä tosiaan sellainen "pakollinen", mikä teki vauvan tulon entistäkin todellisemmaksi :)
 
Varhaisultra onnellisesti takana. 5,5 mm toukka ja sydämensykkeet sieltä löytyi :). Itse olin lähinnä helpottunut, mies taas meinasi herkistellä. Ainakin näin ensikertalaiselle oli rauhoittavaa tietää, että kyseessä ei ole tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus. Kävimme yksityisellä, hintaa tuli vajaat 90€ kela-korvauksen jälkeen.

Minulle voi päivittää LA 9.11.. Seuraava etappi on neuvola 11.4.

-Häijyli 6+3
 
Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Parisuhteesta Täällä on oltu reipas 8,5 vuotta yhdessä 4vuotta avoliitossa ja kihloissa.. Mies on vuoden vanhempi, eli teineinä ollaan alettu seurusteleen ite 14 ja ukko sillon 16v ja tässä sitä vielä ollaan. :heart:

Äitiyspakkauksesta Aion ottaa. :)

ON Viikko vielä neuvolaan! Voi voi ku jänskättää että löytääkö ne niillä neuvolan laitteilla mitään kuuluuko sydänäänet näkyykö ultrassa mitään? Sain sellasen käsityksen että ne sielä kattoo mahan päältä ja se sanoi silloin että siinä lähinnä vain varmistuu että onko raskaana.. Pelottaa vaan että jos sielä ei näy mitään ja sydänääniäkään ei kuulu niin sitten saa olla vieläkin jännityksessä että onko se tuulimuna tai kohdunulkoinen, elääkö se? No oma vika kun ei varannut sitä VU:ta että olis jonkinlaisen mielenrauhan saanut.. No yritän täällä olla hissunkissun ja stressaamatta etukäteen asioita mitkä ei murehtimalla miksikään muutu..
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
hei tosta äitiyspakkauksesta että koskas se vaihtuu? luinkohan jostain että loppu vuoteen jaetaan niin pitkälle kun on, ja sit vaihtuu uus? ehkä meillä olisi toivoa saada se uus??? tosin se kyllä tulee niin ajoissa et ehkä ei keretä uuteen.. itse aion ottaa sen, 1. otettiin, 2. ei otettu ja nyt 3. halutaan taas ottaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Mulla oli kans tänään mahassa nipistelyä, tarkemmin oikeastaan aivan häpyluun yläpuolella. Alkoi reippaassa kävelyssä...

Syömiset alkaa olla jotenkin ihan järjettömiä, kun en ole tottunut syömään KAHDEN TUNNIN välein :D Pakko vaan on saada tosi usein jotain palasta suuhun, tai hirvee kuvotus hyökyy päälle.

Kahvi on jäänyt viime päivinä melkeinpä juomatta, muutama kulaus menee alas ja sitten huomaan unohtaneeni koko kahvin. Varsinaisesti ei vielä kahvin haju ällötä, mutta maku on jotenkin muuttunut.

Kauheesti jännittää kaikkien puolesta VU: t! :) Tosi kiva lukea ultrakuulumisia, jotenkin mielessään voi kuvitella sen tilanteen, kun siellä lääkärillä pötköttää ja jännäilee, että mitä sinne kuvaan alkaa piirtyä :)
 
No huh, kiitos ViiruP että selvensit ton juonikuvion salkkareissa:whistle: Itse olen varma, että mitä se oma testi näytti:)
Kiitos kun tsemppaatte. Sitä tarvitaan, sillä oireiden lieventyminen alkoi toden teolla huolestuttaa :ashamed: Mutta jos se vaikka johtuis vaan siitä, että viikko vaihtui.

Jos kaikki menee hyvin huomenna, niin ostan tuttavalta dopplerin:) Onko teillä muilla sellaista tai oletteko aikoneet hankkia?
 
Häijyli onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Juu, mielellään punaisella päivitykset, mutta tuon emilian päivityksen kyllä huomasin mustallakin, kun oli niin selkeästi esitetty :)
Tervetuloa kasvavaan joukkoomme! :flower:

Pahoittelut menetyksen kohdanneille! :hug:

Huomenna tapahtuukin paljon; kalenteri näyttää tältä:
19.3 Rosuliina VU / PinskuPinsku VU / Nuppusein N / Booy N

Tsemppiä kaikille huomisen koitoksiin meneville! :heart:
 
Doplerista harkitsin pitkään, mutta ehkäpä luovun ajatuksesta.. jostain oon lukenut, että aiheuttaa vauvassa levottomuutta. Että terkkakin sanonut kaverille, että "ei kiusata vauvaa enemmän" kun oli sydänääniä kuunnellut..

Kisu hoikilla ihmisillä voi kuulua jo rv9 jälkeen.
 
Miramei voi hitsi jos tuo pitää paikkansa. Siis että doppleri häiritsisi pikkuista. Täytyykin kysästä asiasta huomenna. En suinkaa halua ehdoin tahdoin härnätä toista.

Äitiyspakkauksen todennäköisesti otamme (toivottavasti).
 
Kun olin sairaalassa pakkolevossa, multa syke mitattiin vähintään kolme kertaa päivässä, 20 min kerrallaan. Ja joka ikinen kerta, pieni yritti liikehtiä karkuun. En sitten tiedä mikä totuus on mut näin mulla.
 
murri oon ymmärtänyt, että toimenpide tehdään jos saatu hyöty on suurempi kuin haitta, jonka toimenpide aiheuttaa, että ihan tarpeen vuoksi vain. Itse en halua ottaa riskiä ja tahallaan ärsyttää, jos asiaa ei ole kunnolla perinpohjin tutkittu.. ultrakin kai jossain määrin ärsyttää, mutta käsittääkseni dopleri enemmän.
 
Täälä oireina masun nipsailut, hirveä turvotus, menkkakivut todella lyhyinä ja voimakkaina ja eilen itku tuli vaikkei mitään syytä. :D

Ihanaa kuulla että aika monella samoja oireita niin tuntuu todellisemmalta että tuolla omassa kolossa joku todella kasvaa :)

Äitiyspakkaus otetaan ilman muuta, ihania pikkusia vaatteita ja lässyn lässyn :D <3

Mä puhun jo vauvalle aika ajoin vaikkei se nyt pitkään aikaan mitään edes kuule :D On vaan niin ihanaa ajatella että pienokainen kasvaa tuolla :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti
Miramei, juu kuten sanoin pakkolevossa, pakkoseurannassa. Mut ei se pieni silloin kovasti tykännyt asiasta. Hoitajatkin oli välillä käärmeissään, kun Möhkö ei suostunut pysymään paikoillaan. "Naureskeli", josko se malttaisi olla hetken paikoillaan, jotta saisi asianmukaiset käyrät. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä