Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Anna_bella, kiitos arvostuksesta :D Eihän tässä vielä mitään, mutta loppuvaiheessa alkaa aina olla vähän sellainen tunne että olisihan se ihan kiva jos ehtisi välillä vähän vaikka oikaista sohvalle ja nostaa koivet ylös... Esimerkiksi edellisessä raskaudessa oli loppupuolella ongelmia, ja lääkärit hoki että kun nyt pitäisi kyllä levätä, levätä, levätä. Monesti esitinkin kysymyksen että joo, tuutko meille lapsenvahdiksi niin sitten voin levätä? Ei ne tullu, outo juttu :LOL:
 
Ihana lukea näitä ultrakuulumisia, tulee ihan mieleen se meidän ultra 2 viikkoa sitten (kauhee ku siitä on jo aikaa!)
Onnea kaikille ketkä saaneet hyviä ultrakuulumisia! :flower:

Osanotot ja jaksamiset ollakovai..? :hug:

Dopplerilla yritetty eilen ja tänään heti aamusta saada kuuluviin sykettä, ei kuulu kun oma vaan :( mut jospa viikon päästä, nuilla sivuillakin missä Doppler myytävänä luki että rv12-> kuuluis. Huomenna alkaapi jo rv 11 :heart:

Nyt odotan kovasti, että sais kirjat tänne Helsinkiin niin pääsis soittaa neuvolaan, toivottavasti täälläpäin ei ole kauheeta jonoa noihin np-ultriin :confused:

Tänää teen herkkuruokaa! Tai lohturuokaa kun ei sydänääniä vielä kuulunut :(
Teen pekonipastaa ja jälkkäriks baanaani-mansikka smoothieta :p
 
ollakovai suuret pahoittelut, tosi kurjaa :( :hug:

Murri onnea hienoista ultrakuulumisista!

Miramei Ihanaa varmasti tuo viikkorajapyykki rikkoa, onnea! Itse ootan kanssa niin että olisi jo rv 13.

tiunti Onnea kihloihinmenosta:)

Shalley oi alkoi tekemään mieli banaani-mansikka smoothieta! Pekonipasta ei valitettavasti nyt innostanu makuhermoja, vaikka yleensä rakastan pekonia:D Mä ostin tänään pommacia hetken mielijohteesta! Saa nähä tuleeko juotua:)
Toivottavasti saat sydänäänet pian dopplerilla kuuluviin!

Mullakin tekis mieli ihan kauheesti kokeilla jo doppleria:/ Tää varhaisultran ja np-ultran välinen aika on jotenkin tosi hermostuttavaa (toki oli ennen varhaisultraakin) kun ei ns. saa mitään todisteita tilanteesta! Mä oon niin analysoiva ihminen että tarttisin kokoajan jotain kouriintuntuvaa todistetta (muutakin kun tän superyrjöttävän olon mistä kärsin kotona jo toista päivää, huomenna töihin). Np-ultran jälkeen sit dopplerilla vois välillä ittensä pistää tajuamaan että niin hei sä oot raskaana. Tai sit pitäs vaan osata uskoo:)

luna 9+2 (8+3)
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley
Ollakovai :hug:

jn ja Murrille Onnea hyvistä ultra uutisista. :)
Tervetuloa PallukkaAllu :flower::wave:
Tiuntille Onnea kosinnasta! :)
Mirameille myös onnea! :)

Dopplerista Mä olen saanut sydänäänet kuulumaan kun oon laittanut, ensin kosteusrasvaa massun päälle ja sitten kuunnellut.. :) Ilman sitä kun koitin niin en oo saanu kuulumaan.. Että kantsii kokeilla jos ei ole kokeillu.. :)

Ylihuomenna NP voi voi voi ootan sitä kun kuuta nousevaa.. :heart: Onneksi se on heti aamulla niin ei tarvi koko päivää jännätä.. Toivotaan nyt että kaikki on pikkuisella hyvin. :heart:

susupala 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley ja jn
Ollakovai...? Voi ei, niin surullista lukea sinun kohtalosta. Halaus :hug: Ja onnea uuteen yritykseen surun jälkeen!

Mahdanko minä olla ainoa, joka ei osallistu noihin seulontoihin lainkaan? Eli meillä ei oteta alkuraskauden veriseulaa eikä NP-ultraa. Niin paljon olen lukenut siitä, että antaa vääriä hälytyksiä ja jos sieltä jotain löytyisikin, emme varmasti pystyisi raskautta keskeyttämään. Rakenneultraan ollaan kuitenkin menossa, siellä kun näkee mahdolliset sydänviat yms. Nyt vaan kun olen seurannut keskustelua, tuntuu että te kaikki muut olette niihin menossa. Onneksi meillä neuvolassa ultrataan kuitenkin joka käyntikerta, niin näkee pienen kasvun ja sydämen sykkeen =)

Tervetuloa PallukkaAllu ja hirmuisesti onnea tuplaraskaudesta!!!! Varmaan hienoa =)

Tiukunen 11+4
 
Kävin tänään np-ultrassa ja pieni vastasi viikkoja ja kaikki muutenkin ok. Mutta kun kotiin tulin ja autosta ylös nousin, holahti ihan kunnolla verta. Ja se on nyt jatkunut aika runsaana. Eli ei sittenkään taida kaikki olla kunnossa.. Tai ne jaksa uskoa, pitänee huomenna varmaan päivystykseen mennä.
 
jn
uusitunnus mulle annettiin np-ultraan aika jo valmiiksi (20.5.) kun soitin neuvola-aikaa, vaikka silloin ei ollutkaan vielä tarkat viikot edes tiedossa.
Nyt kun eilisen vu:n mukaan silloin olisi jo 12+4, niin aattelin huomenna kyllä kysäistä neuvolakäynnin yhteydessä josko saisi sen jo vaikka edelliselle viikolle. tuonne toukokuun loppupuolelle on kun tuntuu olevan vielä niin tuhottoman pitkä aika! ;) Mutta kuten Miramei sanoi, niin tuo 13+6 taitaa olla se maksimi, joten sinällään sillä ei ole kiire, sinullakaan :)
 
Tirppana: tehtiinkö ultra alakautta? Jos olisi paikat vaan siitä ärsyyntynyt? Toivotaan parasta!

Ollakovai: pahoitteluni :hug:

Entä miten Ms. Moneypenny jakselee? Toivottavasti vuoto lakannut.

Mä kävin tänään ekassa neuvolassa. Ja paino noussut 4 viikossa 5 kiloa!! Enkä ihan varmasti oo niitä syömällä hankkinut. Huh huh! Terkka ei kommentoinut mitenkään, taitaa olla rento suhtautuminen painoasioihin. Aikaa pitäis varailla sokerirasitukseen ja np-ultraan.

Siiri 9+4, ehkä
 
Tirppana toivon todella, ettei ole mitään vakavaa. Jos tosiaan alakauttaa, niin saattahan se hieman vuotaa verevyyden takia. :hug:

Tiukunen1982, mukava kuulla että neuvolassasi on ultrausmahdollisuus. Meillä löytyy kyllä doppleri. Mutta, jos haluaa konkreettisesti myös nähdä pienokaisen kehityksen, niin seulontaultrat on silloin se ilmainen vaihtoehto, niitäkin vain kaksi. Kalliimpi vaihtoehto rampata sitten yksityisellä.
Toisekseen mä henkilökohtaisesti haluan olla perillä, jos pienellä on kromosomitasolla jotain häikkää. Mutta onnekseni kaikki taitaa olla siltä kohdin ok. =)
 
Ollakkovai…? Olen todella pahoillani. :hug:

Ms. Moneypenny, toivottavasti vuoto on loppunut ja pikkuinen on kunnossa.

Tsemppiä myös Tirppana83. Toivotaan, että kaikki on hyvin.

Täällä eka neuvolakäynti takana. Neuvolan täti oli mukava ja asiallinen. Maitotuotteita pitäisi kuulemma syödä enemmän tai ostaa apteekista kalkkitabletteja. Maitoa en ole ikinä juonut eli täytyy varmaankin niitä tabletteja käydä ostamassa.

Mulle vois päivittää: LA 28.11./ NL 13.5. / NP 20.5.

Uusitunnus, mulla siis NP viikolla 11+4.

Jn, nyt kun minunkin LA siirtyi, niin todellakin taidetaan törmätä TAYSissa marraskuussa! :D

Siiri35, täälläkin paino noussut ihan kivasti: 3,5 kg! :O Aika hurjalta tuntuu, toivottavasti tämä tästä vähän tasaantuu, muuten tulee kyllä tukalat oltavat.

Turvotus on kyllä ihan mahdotonta vieläkin ja pahoinvointikin vain pahenee. Se alkaa heti aamusta, jatkuu koko päivän ja pahenee vielä illalla. Oksentamassakin joutuu käymään aamulla ja heti kun pääsee kotiin… :x

Kivaa iltaa kaikille ja onnea vielä kaikille hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista! Niin ja tervetuloa uusille! :)

Twinflower 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: jn
Murri, niinhän se taitaa olla, että ollaan täällä etuoikeutettuja, kun on neuvolassa ultraus mahdollisuus. Tuota en osannutkaan ottaa huomioon. Kiitos =)

Tirppanalle iso halaus :hug: ja toivotaan, että on harmitonta, kun kerran juuri oli ultrassa todettu kaiken olevan ok.

Mites Ms.Moneypenny???? Onko kaikki ok? Paljon oot ollut mielessä :heart:

Tiukunen edelleen 11+4
 
Ultrattiin kyllä alakautta ja mietin sitäkin mahdollisuutta. Vuoto on vaan todella runsasta, enemmän kuin kuukautisten aikaan ja farkuistakin ehti tulla kunnolla läpi ennenkuin pääsin sisälle, kun piti tuo esikoinen kantaa sisälle ja muutakin tavaraa.
Pelkkää verta ilmeisesti on vielä tullut, mutta kovin suuria odotuksia ei enää ole. Huomenna sit soitella neuvolaan, että mitä tehdään. Käsittääkseni se on mentävä tuonne sairaalalle, kun ei täällä ultraan ole mahdollisuutta. Vatsa on myös kipeä, ehkä sitä jossain vaiheessa dopleria kokeilen itse, kuuluisko sieltä mitään. Ultrassa tosiaan kaikki oli hyvin, syke löytyi, pikkukaveri ei tosin liikkunut ja tuosta vähän tuli jotenkin huoli. Vaikka eihän ne sikiöt aina siellä liikkeessä ole.
 
Joo kyllä mä uskon että sen ehtii tehdä. Mua vaan jotenkin ahistaa kun nää mun viikot voi olla melkein mitä vaan, ja olisin siksi halunnut sinne mahdollisimman pian että vähän tulis selvyyttä. Ja et viitsis kertoo kellekkään :) Ja Miramei, siksikin vähän hötkyilen kun aiemmin tuo np tehtiin paljon aikaisemmin. Mulle selviskin vasta tänään kun sitten hätäpäissäni soitin neuvolaan, että systeemi on taas vaihteeksi muuttunut. Ennen siis se piti tehdä aiemmin sen verikokeen takia, kun se otettiin siinä samalla. ja nyt kun verikoe otetaan aikaisemmin, niin ultralla ei enää olekaan niin kiire.

Tiukunen1982, mä menen seulaan siksi että haluan päästä ultraan. Ihan puhtaasti siksi. Täällä ei todellakaan neuvola ultraa mitään! Ja toisekseen, vaikka sieltä jotakin löytyiskin, en halua tietoa keskeyttääkseni, vaan että osaan itse henkisesti varautua valmiiksi ennen lapsen syntymää. JA, niinkuin tuossa yllä sanoin, haluan saada selvyyden mitkä viikot mulla on, kun tän raskauden alkuaika on vähän hämärän peitossa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mulle ne laittoivat np ultran 12+2 ja oon tyytyväinen, ei oo liian kauan siihen enää, mutta sit ollaan "turvallisilla" vesillä, jos siis kaikki on hyvin. Ja saapi sitten äitienpäivänä kertoa perheille asiasta oikein kuvan kanssa. :)
 
voi ei Tirppana83 mimmonen tilanne sulla on! kamalaa ku just hetki sitten on kuullu kaiken olevan hyvi ja sit ei voikkaa enää olla varma : /

nii tosiaa sitä kosteusvoidetta oon kans iha reippaasti laittanu ku dopplerilla oon kuunnellu :)

mulla on se np-ultra viikoilla 11+6. ootan nii paljo sitä mutta viä 13 päivää. onneks sen jälkee alkaa se odotettu rv 13 jossei la vaihdu :)

pikkuinen masusa 10+0
nyt munkin sisällä kasvaa sikiö alkion sijaa<3
 
mää nyt ainakin haluan josai vaiheesa raskautta alkaa kunnolla iloitsee ja kertoo kaikille ku kuitenki sillon rv 13 riski on jo pieni :) kyllähä koko raskausajan voi tapahtua vaikka mitä ja rakenneultrasaki voi selvitä ettei vauva tuu selviin mut ei se oo hyvä koko raskautta pelosa elää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mannaa

Yhteistyössä