Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Mielitekoja löytyy. Pahin on uudet perunat ja silli :p Nyt on vaan ollut tyytyminen purkkisilliin, kun yleensä ostan sellaisen fileen ja pistän itse paloiksi ja sipulia sekaan. Harmi vaan, ettei tuota silliä uskalla kerrallaan syödä kovin montaa palaa, kun on niin suolaista. Toinen on grillihampparit ja meistä onkin tullut vakkariasiakkaita tuonne paikalliseen grilliin :LOL: On ne vaan niin paljon parempia kuin hesen ja mäkin vetiset läpyskät. Eilen teki hirveesti mieli suklaata ja mies kiltisti kaupasta mulle haki levyn. Söin yhden rivin ja siihen tökkäs :ashamed: Mies oli toooooosi tyytyväinen... :D "En varmana ois hakenut, jos ton oisin tienny." :saint:



 
Äippäpakkaus tuli tänään. Ihan siisti mut tosi poikamainen paketti mun makuun. Onneksi poikaa lupailtiin :D Käytiin myös shoppailees ja löysin halvalla lämpöpussin. Mut tuli kysymys mieleen siitä et tietääkö joku mikä toi juttu tuolla ylhäällä toisessa kuvassa eli ison lämpöpussin kuvassa on.. tuo kangas pala missä on narut? en keksinyt sille käyttöä..

http://www.pikku-papoose.fi/kauppa/index.php?manufacturers_id=34&osCsid=71009253c93cf392f662a2f4eac8e237

Nyt suihkun kautta kyl unille. väsyttää niin lujasti.

Eveny ja poju 25+6
 
Tanya minä olen kans huolissani miehestä jos pitempää päivää joutuu tekemään, eikä kerkeä syömään..
Esikoisen synnytyksenkin aikana käskin mennä syömään kanttiiniin, kun ei ollut syönyt mitään, kun oli niin kovissa jännityksissä :D ja yritin tyrkyttää omia ruokia mitä kätilöt toi..
 
tossuline Hups :D kestää ilmeisesti hetki tottua että diesel on diesel ja bensa on bensa..



autoista taasen:

Ite kattelin AKEn taulukkoa ens vuonna velotettavista päästöistä ja 1.4 Corolla (päästöt himpun alle 130g) näyttäs menevän tohon about 66e/vuosi lokeroon. Reilu 140g päästöillä liikutaan siellä 80-90e välimaastossa, mikä ei mun mielestä ole paha korotus, jos päädytään isompaan dieselvehkeeseen. Pääasia että on Diesel.

Käytiin koeajamassa tänään suht uus Skoda Octavia, ja siinä olis kaikki herkut mitä tarvitaan/halutaan.. ainoa vika oli hinta, mutta näköjään jos jotain oikeasti haluaa, joutuu joskus siitä maksamaankin. Noh, huomenna nähdään mitä mies päättää.. se kun pähkäilee sitä toyotaakin vielä.. :D

Olipa tukala päivä, ei mikään ilma kulkenut missään joten sekä minä että vanhin koira läähätettiin tossa pienessä ylämäessä joka tulee pihaan.. :ashamed: no, onneks näitä päiviä on vaan harvemmassa ja harvemmassa. Kohta on onneksi syksy! :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja puhnalle:
Esikoisen synnytyksenkin aikana käskin mennä syömään kanttiiniin, kun ei ollut syönyt mitään, kun oli niin kovissa jännityksissä :D ja yritin tyrkyttää omia ruokia mitä kätilöt toi..
Tää oli aika ihana :heart:


Eihän se mies onneksi alkanut urputtamaan piirakasta, vaan pisteli kiltisti poskeensa puolet siitä, ja mussutti että ei sun ois tarvinnut nähdä näin paljon vaivaa :D Mutta niinkuin veikkasinkin ei ollut eilenkään kerennyt syömään, eikä varmasti kerkeä tänäänkään. Kyllä se vaan pistää mietityttämään, kun kaveri kuluttaa töissä kepeesti tyyliin pari tuhatta kaloria, eikä pääse minnekään päivän aikana tankkaamaan :| Onneksi näin ei usein pääse käymään :)

Oon itse kolmena aamuna lähtenyt kiltisti pyörällä töihin, kiva matka polkea (10km), hyvä ilma ja herää ainakin aamuisin :)
Tänään ois tarkoituksena siivota kotona, jahka täältä hommista pääsen :)

Tanya & herra hukkapätkä 26+5
 
Onnittelut Lumi-Marjalle ja LilliMenninkäiselle tyttölupauksista ja muutoinkin hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Sängyistä:
Meillä on pinniksenä Ikeasta tämä: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80108662 Sängyn saa kahdelle korkeudelle ja siitä saa toisen laidan vaihdettua lastensänkymäiseksi. Tykkään kovasti =) Mutta kun tämä toinen ilmoitti tulostaan ja esikoinen alkoi 1,5 -vuotiaana näyttämään elkeitä, että ihan just tulee laidan yli, niin ostettiin hälle sitten suoraan lastensänky. Ei viitsinyt enää siinä vaiheessa madaltaa tuota toista sängynlaitaa, kun tiesi, että kohta pitää siitä sängystä siirtyä muutenkin pois. Mahtunut olisi kyllä oikein hyvin pituuden puolesta siihen vielä.
Tarkoitus oli ostaa samaa sarjaa pinniksen kanssa oleva jatkettava sänky, mutta sitten Ikeassa sänkyjä vertailtua (ja hintojakin) päädyttiin sitten tähän: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10167155 Siinä oli paljon enempi tuota laitaa, kuin siinä mitä alunperin ajateltiin (lisäksihän tuossa on sellainen irroitettava laita, joka peittää puolet tuosta avoimesta päädystä ) ja vähän parempi patja. Jatkettavan sängyn patja olisi ollut ihan hirveän hintainen :whistle: Esikoinen siirtyikin sitten kerta heitolla siihen, vaikka oli tarkoitus hissukseen opetella :D Mielsi sen heti "omaksi" sängykseen =) Ja hyvin siellä nukkuu koko yön, aamulla sitten hipsii meidän huoneeseen herättämään äidin ja isin :heart: Pinnistä aina välillä osoittaa ja toteaa vain, että "vauvan" :p

(.) Tänään olisi taas suuntana Ikea, kun meidän olisi tarkoitus tehdä ovi- ja keittiöremonttia meidän kämpässä. Ensi vuonna jossain vaiheessa on tulossa taloyhtiöön putkiremontti ja sen vuoksi ihan kokonaan ei pystytä sitä vielä tekemään (yksi seinä, missä sijaitsee siis liesi ja putkistot jää vielä entiselleen). Mutta puoliksi kumminkin pystytään ja haluankin, että se olisi toteutettuna ennen marraskuun alkua. Jää sitten vähemmän stressattavaa ensi vuodelle ja oon niiiin kyllästynyt meidän keittiön huonosti toimivaan tilaratkaisuun :kieh:

Muutoin ei kummempaa tänne. Vielä tämä ja huominen päivä hellettä, sit pitäisi helpottaa. Huhhuh! Toivottavasti ei enää elokuussa nouse näihin lukemiin ja kosteusprosentteihin säät...

Vaimo ja Vaavi 22+2
 
Noista sängyistä sen verran vielä, meillä on noi kolme vaihtoehtoa. Oon kallistunu vahvasti ton Brion puoleen. Meidän Äiti kans suositteli sitä. Onhan se aika arvokas mutta meneehän se sit useamman vuoden. Mun mies kiusaakin mua kokoajan sanomalla: "Meidän lapselle ei kelpaa vain paras vaan myös kallein." :)

http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2577

http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1995

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90115997

Noista mieliteoista. Mun tekee ihan sairaasti mieli kaikkia hedelmiä ja marjoja. Syön joka ilta pakkasesta puoli jäisiä mustikoita ja mansikoita. Näin helteillä ne on oikein mukavia syödä. Ja mahdollisuuksien mukaan ostan torilta aina tuoreita marjoja. Tänäänkin haen mansikoita ja vadelmia laatikolliset. :)

Ja vielä piti kommentoida tuohon miehen huolehtimiseen... Mä kyllä myönnän, et pidän miehestäni vähän turhankin hyvää huolta. Pahimmillaan laitan sille ruoan jäähtymään lautaselle niinku lapselle... Eväät teen sille töihin joka päivä ja aina ku se on yövuorossa teen sille leivät valmiiksi aamuksi ettei sen ite tarvi tehä.

Selkä alkaa vaivata päivä päivältä enemmän. Mä vaan en usko, et siitä tukivyöstä olis apua istumisen kannalta. Mä kuitenki voin nostella pöytääni ku mulla on nostopöytä ja tarvittaessa käyn tuossa sohvalla makaamassa jalat koukussa. Varsinaista närästystä ei ole mulle tullut mut aina syömisen jälkeen röyhtäyttää. Mut se ei oo mitään sellasta hapokasta röyhtäilyä.

AaVee ja Pikku L 22+1
 
LilliMenninkäiselle isot onnittelut tyttölupauksesta! Tosi ihana juttu! :heart:

Aavee, meillä on myös Brion pinnasänky kuopuksella käytössä. Meidän sänky on Basic-mallia, josta pohjan saa laitettua kolmeen eri tasoon. Siinä ei ole laskettavaa reunaa. Kahdella lapsella ollut käytössä ja hyvä on ollut.

Nyt tosiaan hankittiin kehto tälle neidille ensisängyksi, että tuo kuopus saa olla pinnasängyssä vähän pidempään. Syynä tähän on se, että haluan samanlaisen jatkettavan sängyn kun meillä on esikoisella ja se on niin turkasen kalllis, että halua lykätä sen ostoa vielä vähän. Tässä vielä kuva sängystä: http://www.ylivieskanpuusepat.fi/fantasia/sanky.htm
Mä kuitenkin haluan juuri tuon sängyn, että molemmilla pojilla on sitten samanlaiset kun nukkuvatkin samassa huoneessa.

Ollaan tässä koko perhe lähdössä Kouvolaan anopille ja tarkoitus olisi käydä Tykkinmäessä tänään. Toivottavasti ainakin tuulisi vähän, koska aika lämmintä oli itään luvassa. Otetaan oma tietokone mukaan, joten pääsen teidän kuulumisianne sieltäkin lukemaan.

Nyt pakkaamaan tavarat mukaan.

Katja-75 ja Pikku Neiti rv 24+0 POKS!

 
Huomenia. Ja onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Meillä ei mies pakkaa mitään syötävää synnytyksen ajaksi. Taisi sillä esikon synnytyksen aikana olla, mutta silloin kai totesi, ettei ehdi kumminkaan syömään. On sit auttanut mua syömään sitä sairaalan tuomaa ruokakasaa synnytyksen jälkeen. Muutenkin mies livistää sit pian vauvan synnyttyä kotiin, joten ehtii kyllä syömään silloinkin. Muutenkin se on sellainen, että pärjää pitkälle iltaan syömättä. Multa se ei kyllä onnistuisi, tai ainakin olisin kuin persiiseen ammuttu karhu.

Meillä odottaa tuolla ylhäällä sekä kehto että pinnis. Pinnis on ollut meidän ipanoilla, kaverin lapsella ja liekö ollut monella ennen häntäkin. Ihan perusmalli siis. Tuskin noille vaan hirveästi käyttöä on, sillä mä en ole saanut ketään lapsistani omaan sänkyyn nukkumaan. En tiedä johtuuko siitä, että sairaalassa pidän jo vieressä, niin eivät siitä sitten minnekään enää halua :D Ja onhan se pieni siinä vieressä aivan äärettömän ihana. Ja syöminenkin sujuu helposti, kun ei tartte turhia nostella.

Muari ja Sintti rv 25+4
 
tänään kävin labras antamas jonkun näytteen alapäästä ja sit sain pissatestiputkilot mukaan..taas ne yrittää niitä sukupuolitestejänsä..eli klamydiatesti kans..monestiko nuokin täytyy oikein antaa..no josko sais nuo näytteet vietyä viimeistään maanantaiksi. itse epäilen et olis streptokokki vaivana kuten kahdessa aiemmassakin raskaudessa..

meil vauva nukkuu ekat viikot siin äitiyspakkauslaatikossa joka on sijoitettu sinne pinnikseen. näin ollaan kahden aiemmankin lapsen kohdalla tehty.

kurpitsa ja "A" rv24+4
 
Eveny meillä on tuollainen lämpöpussi myös, mutta enpä ole minäkään keksinyt käyttöä sille kangaspalalle :whistle: Saiskohan siitä jonkinlaisen hupun lapselle tai jotain, en tiiä :D Mä olen aina vaan kääntänyt sen sinne pussin alle, kun en ole muutakaan keksinyt.

23+2
 
Täällä kanssa yksi, joka on huolissaan miehen syömisistä.. Tai siis syömättä jättämisistä. Mies on 193 cm pitkä ja painaa jotain 76 kiloa,eli kovin on laiha. Lähtee töihin kotoota 8.20, ei syö aamupalaa. On yrittäjä, tekee töitä yksin, ei pidä ruokataukoja ja tekee lähes päivittäin 12 tunnin työpäiviä. Eikä syö koko työpäivänä mitään, juo vaan karmeat määrät kahvia ja polttaa tupakkaa :( Nyt olen alkanu tekemään sille voileipiä mukaan, ja niitä on sitten aamusella kahvin kera juonut. Ja jos satun Salossa käymään, niin haen sille aina evästä samalla. Meillä kun harvemmin jää ruokaa evääksi, vaikka tekisin isoimmassa kattilassa. Koska kun toi mies sitten tulee kotiin klo 20, niin se syö koko päivän edestä ja sitten valittelee kun vatsaa koskee. Sille tulee vatsaan mahalaukun kohdalle semmonen outo toispuolinen kohouma, eli vatsalaukku pilkottaa siitä laihasta mahasta läpi aina kun se ahtaa ittensä oikeen täyteen. Mutta tosiaan, mitään tuo ei söisi jollei kaikkea kannettaisi valmiina eteen. Koskaan ei tee esim. voileipiä välipalaksi, syö niitä vain jos mä ne teen valmiiksi sen eteen. Toivon tosissaan että pojat perii mun ruokahalut, ettei mun sitten muutaman vuoden päästä tarvi pelätä niidenkin syömättömyyttä.
Eniten mä pelkään tuossa miehen laihuudessa sitä, että jos vaikka sairastuu vähänkin vakavammin, niin sillä ei ole enää mitään, mistä sillä olis varaa laihtua.
 
Voi kojootti kun tuo kuullostaa mun mieheltä.
Munkin mies on 194cm pitkä, ja painaa vaivaiset 78kg :| Yrittäjä siis hänkin, mutta häällä on tällä hetkellä 5 alaista, normaalisti kyllä kun kaikki ovat töissä ja ei urakka paina niskaan, käyvät syömässä ravintoloissa tai hampurilais/pizzapaikoissa :)

Mä oon toisinaan ihan huolesta soikeena tosta miehestä, kun en ymmärrä kuinka joku jaksaa painaa 12 tuntia töitä, ja sen jälkeen pari tuntia paperitöitä kotona vähällä ravinnolla, kun alaisten sairastumisia sattuu :(
Minäkin syyllistyn mm. keittoruokien lisäksi voitelemaan, ja juustottamaan miehelle voileipiä valmiiksi, kun epäilen ettei se niitä söisi ellen valmiiksi tekisi.
 
Mulla ei mitään kummempia mielitekoja ole tullut. Joskus nälän tullessa saattaa ruveta tekemään mieli hirveästi meetvursti leipää tai jotain grillikylkeä :p
Makean himo aina välillä yllättää, muttei läheskään niin paha mitä esikoisen aikaan. Onneksi!

Meillä on miehen vanha pinnis käytössä. Sängyllä on siis ikää 23v.
Miehen isä on sen itse tehnyt ja on monella lapsella ollut käytössä. Kolmeen eri korkeuteen saa tason laitettua ja ihan siisti sänky on. Varmasti olisi kyllä kätevä sellainen jossa olisi laskettava laita..

puhnalle22+6
 
Mieliteoista Mulle maistuu mansikat, ihan perus vaniljajäätelö sellasenaan ja ruisleipä maksamakkaralla. Hirveästi on tehnyt mieli syödä myös saarioisten maksalaatikkoa ja puolukkahilloa, mutta olen hillinnyt himoni kohta puoli vuotta. Onko joku uskaltautunut muuten syömään maksalaatikkoa?

Terese ja poitsu 25+1
 
Kiitos kojootti päivityksestä :flower:

Meillä kolmonen tykkäsi nukkua vaan vaunuissa ekat kuukaudet. Olin laittanut hälle sen ä-pakkauslaatikon,mutta ei tykännyt nukkua siellä. Meillä on niin pehmoinen sänky,että mä en uskalla nukuttaa siinä vieressä. Pelkona,että vauva tukehtuu jos kallistuu muhun kiinni.
Nyt meillä onkin pinnasängyn osto edessä kun ehdittiin hävittämään edellinen! Elikkä se on hankintalistalla ainakin.

Miehellä ei ole koskaan ollut eväitä mukana synnytyksessä. Mies on yleensä aina lähtenyt pian kotiin sitten kun vauva on syntynyt ja meillä taitaa nytkin olla niin nopea toimitus,että pärjää ilman eväitä =)

Ei hitsi,nyt on pakko alkaa siivoamaan...tehty pientä pintaremppaa ja joka paikka mullin mallin...

LilliM ja manteli 22+3
 
Brion pinnasängystä.. itse en tiedä kun ei ole kokemusta, mutta erään myyjän mukaan Brio on hankala (ei vaikea, mutta hankala) koota. Kannatinkoukuista/tapeista jotain puhui, ja sanoi että sata kertaa mieluummin kokoaa liikkeessä muun merkkisiä kuin Brioa :D ei ollut mikään mainospuhe millekkään merkille, hintatasokin oli samanlainen, mutta ohimennen mainitsi että jos haluaa päästä helpommalla, kannattaa suosia jotain muuta merkkiä.

Maksalaatikkoa olen syönyt välillä kerran viikossa, toisinaan vaan kerran kuukaudessa :) Ei yksi maksalaatikko esim. viikossa huonoa tee, vaikka ne siitä A-vitamiinin määrästä varoitteleekin. Päivittäinen maksalaatikon nauttiminen on jo asia erikseen. Mulla alkuraskaudessa oli pakko melkeen syödä maksalaatikkoa lähes viikko putkeen, kun ei muu maistunu. Hengissä ollaan ja niin on pikkumieskin hyvin kehittyny :)

H3idi ja pikkumies 25+2
 
taas mä tuun tänne häpeämään ku en oo jaksanu kirjotella :D
Eilen jäin sairaslomalle töistä kun oli selkä niin kipee eikä muutenkaan enää meinannu jaksaa (pelkät yötyöt vanhainkodissa)....
Ja pari kk sit oli viimeks korvakäytävän tulehdus oikeessa korvassa. Nyt on molemmissa ollut yli viikon verran ja nyt vasta rupee menee ohi. Hohhoi.

Ja tosiaan tyttöä meille lupailtiin pari viikkoa sitte ultrassa :)

sori taas oma napa. YRITÄN nyt ruveta seurailemaan enemmän, mutta pitäs tässä alottaa muuttopuuhatkin jne..

Joo mä olen laiska :D
 
Kojootti, kiitti huomiosta :D en ole hoksannu koko asiaa, nyt on tilaa taas :)

LilliM, onnittelut ihanista ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta vielä tännekkin puolelle :heart:

Miehen syömisestä
. Huolissaan täälläkin, mutta toisella tavalla. eihän tuo ukkokulta mikään tukeva ole, mutta sellainen lihaskimppu, että painoa on hieman ylimääräistäkin. Sillä on nyt kaikki se syöpöttelyhino, joka mulla on joskus ollu. Tämä vetää meneen huttua alas vähän väliä ja käy jääkaapilla tuon tuosta. Valittaa makeanhimoa ja toisaalta himoitsee suolasta. Taitaa ukkokulta kärsiä raskausoireista :LOL: Mut synnytmään mennes, jos nyt normisti tällä kertaa menee, pitänee ottaa jotain sapuskaa mukaan. Kumminkin mennään yöllä ja kanttiini kiinni. Toisaalta se ei varmaan tohdi poistua salista minnekään, on semmonen huolehtiva hanhiemo.

Mieliteoista. omalla kohdalla himoitsen jääkaappikylmiä tomaatteja. Niitä vois mennä vaikka kuina paljon. Toinen on jääkylmä vesi. Aika yllättävää tällä säällä, heh. välillä tekee mieli suolasta, sitten taas makeaa. Mut kaikkein eniten himoitsen kyllä niitä raikkaita vihanneksia ja kesäkurpitsa dibbikastikkeella alkaa olla jo pakkomielle :kieh:

Tänään tulee ilmalämpöpumpun asentaja. Kiva, päivän etuajassa, sopii vallan hyvin :D koko päivän on vaivannu rytmihäiriöt, laitan kyllä pitkään jatkuneen helteen syyksi ihan kokonaan. Voihan tuo masukin teitysti jo painaa, kun kohdunpohja on rintalastassa asti. Lyhyyden varjopuolia. illalla närästikin niin järjettömästi, että teki mieli repiä koko ruokatorvi irti. Tunnin tuskailun ja kaappien koluamisen jälkeen löysin yhden rennien. Auttoi kummasti. Viime yön nukuin pitkäastä aikaa ihan hyvin, kun ultra vei pois pelkoja jännitystä. Mietin noita rytmäreitä, että voihan tietty pitkään jatkunut stressitila vauvan voinnista lauetessaan aiheuttaa tällaistakin. Hirvittää vain, jos nää ei lopu, niin sitten taas sairaala kutsuu. Sitä ei nyt tahtois millään edes ajatella.

Jospa menis vähän kattoon uuniin välillä, miten piirakka jaksaa :)

Lumi-Marja ja Nuppunen 22+2
 
Pinnasänkyä meillä ei ole ikinä ollut, perhepedissä on kaikki lapset nukkuneet. Imettäminen on niin helppoa siinä vauva vierellä, ei tarvii nousta yöllä sängystä ylös :saint:

Käytiin keräämässä vadelmia pari litraa, mutta lapset oli mukana ja oli niin kuuma ja paljon paarmoja, että ei jaksanut enempää kerätä.

Meillä mies syö hyvin ja terveellisesti, sellainen kuntoiluhullu kun on.... Aamun aloittaa keittämällä kaurapuuron :D

Tilasin lastenarvikkeesta sen city kopan pro coffee värisenä, on sitä uutta mallistoa, joten toimitus on joskus syyskuussa.

Nyt jätskin syöntiin :p

kirppunen26+4
 
Mun mieliteko on mustapippurikastike. Teen sen joko mustapippurituorejuustosta ja kermasta tai mustapippurikermasta (parempaa). Ja kun vielä kanapaloja laittaa sekaan, niin mikä olis parempaa? Myöskin mustapippurikinkku on namskis. Saa nähdä koska kyllästyn näihin, koska meillä kyseisiä ruokia syödään aika usein :LOL:

Reilun tunnin päästä tulee jäätelöauto ja sen jälkeen pitäis käydä hautausmaalla kastelemassa kukkia ja viedä tenavat uimaan. Mieskin lupasi tulla sinne suoraan töistä noita uittamaan.


Muari
 
Iltapäiviä!

Tuli tässä mieleen kysellä, että kellä on kokemusta tukivöistä? Terkkari suositteli sellaista minulle loppuraskauteen käyttöön, kun maanantaina kerroin, että jonnin verran on ollut noita selkäkipuja jo. Nettipalstoilta sain sellaisen kuva, että voisi auttaa jossain määrin noihin harkkasupisteluihinkin, mutta en tiedä uskoako tuota. Kertokaa, jos teillä on kokemusta ja tietoa noista laajemmin, varmaan sellaisen hankinta on edessä kun on näitä selkävaivoja ollut jo ennen raskautta..

Täällä taas eka työpäivä loman jälkeen ja ai että kun nyt väsyttää.. vaikka olin vaan puoltoista viikkoa töistä pois, niin eipä ole tänään mikään aktiivinen päivä ollut. Huh. Töiden jälkeen pitäisi vielä jaksaa leffaan, saas nähdä nukahdanko :D

Mielitekoja ei ole kauheasti ollut, silloin tällöin tekee makeaa mieli kovasti, mutta menee vähän puuskina. Tuoreita marjoja, mansikoita ja vadelmia tekisi niin kovasti mieli, mutta ei meidän lähikaupasta vadelmia tunnu saavan, ja mansikat on enää sellaisia kalliita rupuskoita ettei ole raaskinut.. täytyy varmaan tehdä täsmäisku jonnekin torilla, vielä kun noita tuoreita herkkuja olisi tarjolla!

Meillä meinataan vauvan ensisängyksi tilata netistä sellainen vuokrasänky (vaavi.net tms.), ovat vissiin sairaalakäytöstä poistettuja eli samoja missä synnärilläkin vauvat ovat. Serkulla sellainen on ollut käytössä ja ovat olleet niiiin tyytyväiset, sitä kun voi sitten vedellä kämpässä perässään ja liikutella. On sen verran pieni ja kapea, että meidän pikkumakkarissa mahtuu just sopivasti sängyn viereen, ja voi sitten päivällä kuskailla olkkarin puolelle, niin ei ole tiellä jos haluaa vaatekaappeja tonkia :) Pinnis hommaillaan vasta joskus keväällä sitten. Varmaan kallistutaan johonkin IKEA-vaihtoehtoon jos ei appiukko meille sellaista päätä tehdä ihan itse, puuseppä kun on, vaikkakin eläkkeellä jo.

Huh mikä hellepäivä, vähän oli jo kuuma ilma syödä lounasta ulkona, 31 astetta!

Siilinlapsi ja öttis 22+6
 

Yhteistyössä