Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Meiltä on synnärille about 10km. Taksilla mennään sitten, koska autoa meillä ei ole. Viimeksi jouduttiin menemään lanssilla äitiyspolin käskystä. Kuopus oli perätilassa ja mulla nopeat synnytykset.

Mäkään en kestä hellettä. Tänäänkin olen ollut sisällä koko päivän ja silti koko ajan hiki virtaa ja ykä lentää :x Voimat alkaa olla lopussa jo. Tuli vetästyä 2,5 tunnin unetkin tuossa sohvalla päivällä.

20+1
 
Hikasta Miltäs se sit oikein tuntuu kun vauva hikkailee masussa? :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille :flower:

madicken Voih, toivottavasti ensi viikon ultra tuo paremman mielen :hug:

H3idi Mulla lukee vaun vihkosessa, että sikiö alkaa kuulemaan n. rv23 :) Tai sitä ennen kuulee toki esim. äidin sykkeen yms.

Meiltä synnärille on matkaa 5-6km, jos vielä sillon asutaan täällä. Jos muutto on edessä ni matka pitenee, mut ei siltikään ole mikään paha..

Käytiin ottamassa vauvalle vakuutus Tapiolasta. Varausmaksu oli meillä 73 euroa.

Nallu ja Hattivatti 24+3
 
Esitietolomakkeesta:Joissakin kaupungeissa nuo esitietolomakkeet lähetetään sähkösesti, jolloin terkkari täyttää ne itse.. tai sitten syn.sairaalassa ja neuvolassa on sama potilastietojärjestelmä, josta synnärillä siis nähdään kaikki tiedot suoraan. Mut esim, täällä satakunnassa on eri järjestelmät vähän joka paikassa niin noita "vanhanaikaisia" lappuja siis vielä täytetään ja lähetetään synnärille. Siitä sit en tiiä et miks joka paikassa ei kysytä nimiä hätäkastetta varten?!

Tänään piti olla neuvola, mut sit terkkari soitti et oli kaks aikaa päällekäin tullu, joten siirty sitte huomiseen aamuun! Viime neuvola onkin ollu 6vk sitten ja nyt kyllä vähän jännittää mennä puntarille :LOL: . Tuntuu et tää pötsi on kasvanu viimisen kolmen viikon aikana niiiiiiin paljon... huoh.. ja pitäs ne kelan paperitkin saada sitten sieltä.. oon kyl niiin pihalla kaikist noist äitiyslomist ja rahoist yms..

Eilen alko mulla kolmen viikon työrupeama ja täysin autettavia potilaita hoitelen.. en tiä kyl et miten tän kolme viikkoa jaksaa kun työ niin raskasta, nyt kahden päivän jälkeen selkä jo ihan katki :/ , no onneks edessä pari vapaapäivää niin saa huilailla.

Noista vauvan tarvikkeista, lähinnä esikoista odottaville.. tai saa siit muutkin kertoa mielipiteitä/kokemuksia..
että mitä ootte jo hankkinu tai missä vaiheessa meinaatte/kannattaa mitäkin hankkia? Ite oon vaatteita ostanu jo lähes kaikki :LOL: , mut mitään tavaroita ei olla viel ostettu... tekis kyllä niin paljon mieli ostaa jo vaunut kun löyty niin hienot ( ja KALLIIT!!!!), ne on emmaljungan, mut en nyt muista mikä malli . Vauvan huonettakin tekis mieli alkaa remppailee, mut onkohan viel liian aikasta? niin ja hoitopöydän ja pinnasängyn tilasin, mut ne tulee varmaan vast parin viikon päästä...

On tää kyllä yht odottamist, plääh..

hattivatti ja rimpula 22+3
 
Meiltä on synnärille matkaa vajaa 50km. Synnytysten kesto on lyhentynyt joka kerta,esikoinen n.12h,kakkonen n.8h ja kolmonen 5.5h. Tämä tulee varmasti jo taas nopemmain. Hyvä niin,ei tarvitse kauaa kärsiä =)

Näin tänään kaupassa jonkun äidin kantavan sylissään ihan pientä tyttövauvaa ja siinä ajattelin,että ei mene hirmu pitkä aikaa kun saa oman syliin :heart: Ei malttaisi toisaalta enää odottaa!

Hankintoja tein aikanaan esikoiselle ihan hyvissä ajoin. Vaatteita ostelin kun sopivia tuli vastaan. Jännästi vaan tiesin,että meille tulee poika,ostin vaan sinistä ym poikamaista. En ajatellutkaan,että voisi olla tyttö. Ja ihan mahdoton ajatus se on vieläkin :LOL: Ja nytkin mulla jo on kaapissa laatikollinen vauvanvaatteita,haalareita,kaukalo hankittuna....ja pian saan hakea kaverilta hoitopöydän =)

LilliM
 
Jänskättää ihan hullusti se huominen rakenneultra etten enää muuta voi ajatella kuin sitä. Toivottavasti kaikki on hyvin ja vihdoin näkisi kumpi voisi olla tulossa :)

Synnärille on matkaa joku 700 metriä, mutta h-hetken lähestyessä ehkä 3km. Joten onneksi ei ole kaukana :)

HattiVatti1986: Vaatteita on tosi paljon, hankin niitä jo ennen raskautta :) Kestovaippojakin on ja jotain pientä. Kun oon odottanut sitä että saisi tietää sukupuolen niin voisi varmemmin ostella isompia juttuja ja enemmän. Näillä näkyminen en ole hankkimassa vauvalle omaa sänkyä ollenkaan enkä hoitopöytää. Vaunut todennäköisesti Emmaljungan, mutta tahdon jonkun ihanan värin ens vuoden mallistosta joten niidenkin ostamista pitää vaan lykätä myöhemmäksi, tahtoisi jo ostaa vaunut mitä saisi ihailla :) Mutta muuten pitäisi pikkuhiljaa alkaa ostella kaikki valmiiksi ettei tarvi ison masun tai pienen vauvan kanssa shoppailla loppuvuodesta.

20+1
 
Hattivatti Mäkin odotan esikoista ja meillä on pinnasänky, sitteri ja kantokoppa hankittuina noista isommista asioista. Muuten on kaikkea tuttipulloa, tuttia ja vaatetta yms. Alotettiin jo aikasin ostamaan, niin ei tule kerralla kauhean isoa rahanmenoa. Vaunut ostetaan myös tän heinäkuun aikana jo. Hoitopöytää katotaan luultavasti myöhemmin. Meillä on ehkä muutto edessä, niin ei voida kokoon tavaroita laittaa, mut muuten tekisin senkin varmaan hyvissä ajoin :D Lähinnä siksi, jos vauva syntyykin etukäteen tai omat voimat ei riitä. Näillä näkymin meillä menee syyskuun lopulle pesän rakentaminen, la on lokakuun loppupuolella.. Osa hankinnoista on saatu lahjana tutuilta.
 
Paino Mä oon 2,2kg laihempi nyt, kun plussatessani testin :)

Matka Oiskohan meillä matkaa kättärille joku 20km, ei olla mitattu tarkasti

Hankinnoista Esikoinen siis tulossa, ja kotona on jo: pinnasänky + patjat + pehmusteet + verhot + lakanasettejä 3kpl, jaloilla seivova amme, hoitopöytä, sitteri, turvakaukalo, vaatteet 50cm, vaatteet 56cm, ja jotain 62cm vaatteita on jo vähäsen :)
Vaunujen ostamiselle ei ole kiire, kun säilytystilaakin on aika rajallisesti, ollaan päätetty kyllä mitkä ja minkä väriset ostetaan, mutta tilataan ne tod.näk syyskuun alussa :)

Tanya & herra hukkapätkä 23+4
 
Paaaljon onnea taas kaikille hienoja ultrakuulumisia saaneille :heart:

HattiVatti1986 - me ei olla ostettu vielä mitään muuta kun just viime sunnuntaina lipasto, johon voi alkaa keräilemään vauvan vaatteita :) niitä pitäisi siis alkaa tässä pian ostelemaan. Itseni tuntien mä varmaan sekoan kun alan niitä katselemaan ja ostan kaiken mahdollisen :LOL: Sänky mennään tilaamaan ensiviikon maanantaina, koska siinä on 6-8 viikon toimitusaika. Meinataan hommata pähkinän värinen Stokke Sleepi -sänky http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2157/pl Pirun kallis, mutta niin ihana :) Se kasvaa lapsen mukana, alussa on ihan mini ja lapsen kasvaessa sitä kasvatetaan välipaloilla. Onko kellään kokemuksia?

Vaunuista pitäisi tehdä galluppi, koska mulla ei ole mitään hajua mitkä on hvyät/kannattaa hommata. Niinkuin ei paljon mistään muustakaan :D

Synnärille matkaa on noin 50 km.

Silent 21+1
 
Meillä on synnärille matkaa joku 50km ja vähänhän se jännittää, kun esikoisen synnytys kesti 6,5 tuntia, päättyen siihen sektioon, mutta kuten aiemmin sanoin, että jos olisin ollut uudelleensynnyttäjä, niin olisivat vetäneet lapsen imukupilla ulos, että eipä se sen kauemmin olisi silloinkaan kestänyt.
Mulla on nyt vielä se, että isä asuu muualla ja mä joudun synnytyksen alkaessa hälyttämään sen ja sitten vielä lapselle hoitajat, että saa nähdä miten tässä vielä käy :)

Hankintoja mun ei tarvi tehdä oikeastaan ollenkaan, kun esikoiselta on kaikki vielä tallessa ja kun tulokaskin on tän tiedon mukaan poika, niin samat menee ihan hyvin.

Mulla alkaa nää helteet vähän ottaa pattiin, sillä työnteko näillä ilmoilla on aika tuskaisaa, nuo kerrostalorappukäytävät kun on aika lämpimiä ja mä teen vielä aika rankkaa piiriä tällä hetkellä, niin kyllä se aika tuskaista on. Vettä on pari pulloa mukana aina, mutta sekin lämpiää ärsyttävän lämpimäksi hetkessä, että siitäkään ei paljon apua ole.
Sit alkaa helposti vaivata vessahätä ja mihis sitä tuolla reitillä pissille menee, ei mihinkään.

shihtzu + poitsu 21+5
 
4D-ultrakuulumisia. Pikkuisella oli kaikki kunnossa. Tarkkaan Bruno kyllä kaikki katseli ja selitti samalla. Tutkimuksen tuloksista saatiin A4 mukaan. Siellä on kaikki tutkimuksen tulokset selitetty tarkkaan. Pikkuisella oli painoarvio 413 grammaa ja vastasi viikkoja. Sormia ja varpaita löytyi oikea määrä. Sydän, aivot, selkäranka, munuaiset yms. olivat kunnossa. Saatiin kasvokuvaakin ihastella ja mitään epänormaalia (huulihalkiota tms.) ei kasvoissa ollut. Kaiken kaikkiaan oikein söpön näköinen pikkuinen tyttö siellä oli. :heart: Bruno näytti meille tytön sukupuolielimet, joten uskottava se oli. Brunon kommentti oli, että nyt sitten vaan vaaleanpunaista ostamaan.

Tuntuu, että en vieläkään täysin sisäistä, että meille on nyt se tyttö tulossa. Vähän aikaa siinä meni sulatellessa uutista. Mä kun olin niin varma, että kolmas poika tulee. Mä olen kyllä niin onnellinen ja kiitollinen siitä, että meille tyttökin suotiin kahden olemassaolevan ihanan pojan lisäksi. Ultrasta kun päästiin niin heti mentiin muutama vaaleanpunainen vaate ostamaan tälle pikku neidille. :D

Nyt kun sukupuoli on varmasti tiedossa niin alan mäkin niitä vaatteita toden teolla ostamaan. Mitään isompia hankintoja ei kuitenkaan tarvi tehdä kun melkein kaikkea löytyy ennestään.

Sitten asiasta toiseen. Meiltä matkaa Jorviin on varmaan sellaiset 10 km. Matkan pituudella ei sinänsä ole mun tapauksessa mitään merkitystä kun olen suunniteltuun sektioon menossa.

Helteistä vielä. Mä kyllä tykkään ihan helteistäkin jos itse saan istua varjossa, eikä paljoa tarvi itseään rasittaa. En kyllä yhtään tykkää auringossa itseäni käristellä. Nyt vain tuntuu, että tätä hellettä on ollut taas ihan riittävästi. Mitään kun ei jaksa tai voi tehdä kun hikeä pukkaa ja vaatteet liimautuu ihoon kiinni. Pari päivää kun olisi vähän viileämpää niin sitten taas jaksaisi sitä hellettäkin paremmin. Toisaalta en mä halua valittaakaan kun näitä tällaisia päiviä ei Suomen suvessa yleensä turhan montaa ole, joten enköhän mä kestä.

Katja-75 ja Pikku Neiti rv 20+6

 
Pitkästä aikaa täällä, Heippa kaikille =)
Kävin tänään rakenneultrassa ja meidän vauvalla kaikki hyvin, painoarvio 500g, mutta piti jalat niiiin yhdessä että ei kätilö pystyny kertoon kumpi on tulossa :LOL:
Mä olisin niin tahtonu valmistautua, mut ei.... ONKO MUILLE KÄYNY NÄIN?
En ole tehnyt mitään hankintoja kun kaikki on edellisestä tallessa. Aion hommata semmosen simppelin turvakaukalon jossa on telakka autoon kiinnitettynä, niin raivostuttavia ne turvavyö hässäkät.
Painoa mulle on tullut ainoastaan 700g

=) Mutta kyllä sitä ehtii tuleen vielä.....

IHANAA KESÄÄ JA HELTEITÄ KAIKILLE!
 
Silent whisper, meillä on tuo stokken sänky ja olen aivan rakastunut siihen yhä. <3 Oli pojulla käytössä ihan vastasyntyneestä tuonne lähemmäs 5v ikää kun hankittiin kerrossänky. Nykyään "sohvana" ja varavuoteena lastenhuoneessa, kohta saakin taas laittaa takaisin minisängyksi. Kallishan tuo on mutta niin ihana... :D

Synnärille meiltä on matkaa 5km, eli ei onneksi sen puoleen mitään jännittämistä.

Niin ja Katja75:lle onnittelut tytöstä!
 
Huomenta vaan kaikille!
Töihin lähdössä ole ja jännityksellä odotan millainen päivä on tulossa, jonkun verran ollut supisteluja ja eilen nlo:ssa laittoi lähetteen sairaalaan, että lääkäri tekisi rakenneultran joka ensi viikolla ja samalla katsoisi onko paikat jo auenneet. En kyllä vielä todellakaan haluaisi jäädä sairaslomalle, esikoisesta jouduin jäämään viikolla 22.
Neuvolassa kaikki muuten suht ok hg laskenut alun 128 nyt 95 (pikamittarilla) joten rautalisät kehiin. Rr edelleen matala 105/62 ja tätä pitävät vain hyvänä.
Vauva on niin liikkuvainen että karkaili kokoajan dopplerin alta :) mutta sykkeet oli 150.

Voi taas unohdin kelle kaikille piti kommentoida, mutta onnittelut kaikille ultrakuulumisista itse en vielä tiedä kysytäänkö sukupuolta.

Hankinnoista: en ole vielä tehnyt mitään hankintoja jotenkin olen vaan odottanut tuota rakenneultraa. Vaunuja olen katsellut huutonetistä.

Vakuutuksesta: meillä laitetaan vakuutus vetämään fenniaan jos nyt saadaan hintaa tuli n. 330? sen odotusajan maksun kanssa. Toiv. eivät hylkää tuon esikoisen odotusajan supistelujen takia :/

lämmintä ja aurinkoista päivää kaikille mammoille :)

Liongirl 19+4
 
Huomenta pitkästä aikaa! Huomenna on SE päivä, siis rakenneultra, ootan sitä niin kovasti että ihan pelottaa että kaikki ei olekkaan kunnossa. Vauva ainakin potkii ja liikkeet tuntuu ihan hyvin mutta silti...Onneksi ultra on heti aamusta niin ei tarvii kokopäivää jännäillä. =) Muistan kun kävin np-ultrassa ja kätilö anto ajan rakenneultraan, se tuntu niiiiiin pitkältä se aika mutta nyt se on! Huomenna!

Meiltä on synnärille matkaa noin 6km, matkahan on lyhyt mutta olen jo stressanut mihin laitetaan nuo muut lapsukaiset siksi aikaa, vanhemmat ja oikeastaan ketään muita tuttuja ei asu tässä hälytysvalmiuden päässä. Jännitystä lisää vielä se että ei osaa yhtään arvioida synnytysajankohtaa, esikko syntyi 5pv yli lasketun kun taas kakkonen 2 viikko ennen. :whistle:

Hankintoja ollaan tosiaan tehty, vaunut on, ne mun hehkuttamani quinnyt, muutama vaate ja sitteri. Paljon on vielä hankittavaa koska kaikki on jo lähteneet kiertoon aikasemmista.

Kyllä nää helteet tosiaan uuvuttaa, eilen en pystynyt kun makaamaan sohvalla, pelkkä sormen nostaminenki toi hien pintaan. :D Sade ja virkistys tervetullutta.
 
huomenta!

eilen oli meil niin tuskasen kuuma että mies tilas ilmalämpöpumpun ja se asennetaan jo perjantaina ...aah, ihanaa viileyttä tiedossa sisätiloihin..

huomenna 6 vkon jälkeen neuvolaan ja hirvittää nousta siihen vaa'alle mut minkäs teet, aiemmis raskauksis on tullut painoa 12 ja 18kg joten enpä usko että nytkään vähemmällä pääsen ja nuokin on ihan normaalia painonnousua..

kurpitsa rv21+4
 
Hankinnoista Mul on jo vaunut, sitteri, vaatteita äitiyspakkauslaatikollinen ja kaks pussia ja viel yks pahvi laatikollinen, hoitotasoki on, eipä kai muuta olekkaan. :)

Mitä kaikkea pitäis hankkia?


mibetsy ja mara 22+5
 
Onnea Katja tyttölupauksesta! :heart:

Viime yönä sain jopa nukuttua :eek: Aamuyöllä kävin vessassa ja huomasin, että vettä sataa. Avasin vähän ikkunaa ja ihanan raikas ilma tuli sisään. Taivaallista! :D Sen jälkeen nukuin heräämättä aamuun asti.

Noista hankinnoista. Nyt lyö kyllä tämmöisellä konkarillakin tyhjää... :LOL: Jollakin sivustolla muistaakseni on ihan hyvä lista siitä, mitä voisi hankkia. Mutta noiden vaatteiden ym. perusjuttujen lisäksi mä hankkisin varuiksi tuttipullon (tuleeko pakkauksessa vielä??) ja pari purkkia korviketta. Lisäksi jotain rasvaa rinnanpäitä varten ja tutin. Harsoja on meillä kulunut paaaaljon, joten niitä myös. Pakkauksessahan kai on yhä niitäkin, mutta mä olen aina ostanut myös lisää. Muuta mä en nyt tähän hätään keksi :D

20+2
 
Huh, täällä ei ole mietitty noita hankintoja oikein ollenkaan vielä.. Maanantaina hankin kyllä rakenneultran kunniaksi pienen pienet tossut tulokkaalle :heart: Siinä kaikki, mitä meidän vauvalle on ostettu tähän mennessä :)

Mitä kaikkea sitä tosiaan tarvitsee, minuakin kiinnostaa kovin esikon odottajana?

Tuli vaan mieleen, kun noista lääkärikäynneistä oli aiemmin puhe, että kertaakaan en ole vielä neuvolalääkärillä käynyt, eka käynti on näillä näkymin vasta ihan elokuun puolivälissä tai lopulla. Aika jännä että eka käynti sijoittuu jonnekin viikolle 26 tms. Tähän mennessä on siis ollut vain kaksi neuvolakäyntiä ja yksi ylimääräinen sydänäänien kuuntelu, jonka pyysin. Seuraavaan neuvolaan on vajaa kolme viikkoa. Eli tosi harva käyntitahti on täällä Helsingissä jos eka käynti oli n. vko 8+, seuraava vko 16+, ja nyt on tulossa yksi käynti vielä vko 22+...

Meillä synnärille on matkaa vain muutama kilsa, taksilla taitetaan sekin matka, kun ei omaa autoa ole. Laskettu aika on niin marraskuun lopussa, että epäilen vaavin tulevan joulukuun puolella, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Itse olen kuulema tullut 10 päivää etuajassa vaikka ensimmäinen olinkin, joten ken tietää sitten :)

Siilinlapsi ja öttis 19+6

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia taasen saaneille!
 
hankinnoista ite en ollu ostanu rintapumppua etukäteen ja se oli virhe. synnäriltä ku kotia tultiin nii kaupat ei ollu auki nii tuskissani sitte itkin niitten ylitäysin tissien kaa ku vauva vaan nukku koko ajan. se oli hirveetä :| onneks nyt on pumppu kaapissa oottamassa!

ziziz ja asukki 20+4
 
Onnea Katja tytöstä =)

Painoa on mulle tullut 1kg koko aikana :eek: Ihmettelen,koska kolmosesta oli tullut jo 4kg tässä vaiheessa. Ehkä nämä helteet on auttaneet asiaan?

Hankinnoista: Vaatteiden,vaunujen ym tarpeellisten lisäksi on paljon sellaista pientä muistettavaa. Näitä ovat mm.liivinsuojukset,bebanthen-rasva rinnanpäitä varten,rintakumi (jos rinnanpäät on tosi kipeät niin helpottaa imetystä ),tuttipulloja,perusrasvaa vauvalle,topsipuikkoja navan puhdistusta varten,kosteuspyyheitä (ettei joka kakkakikareen takia tervitse koko pyllyä pestä ), öljyä kylpyvettä varten ja mahdollista karstan poistoa varten (kaikki ei laita kylpyveteen mitään,mutta öljy pehmentää ihon ), äidille siteitä ja paljon!! Olikohan vielä muuta...? Lisätkää jos jollain tulee mieleen =)

Rintapumpun mä oon aina lainannut neuvolasta jos on ollut tarvetta =)

Täällä sataa,aaahhhh :whistle:

LilliM ja manteli 19+3
 

Yhteistyössä