Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

heip!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista, torstaina olisi sitten meillä vuoro :)

vakuutuksesta käytiin tänään pohjolassa juttusilla, vakuutus maksaa ekana vuonna n. 340e, josta varausmaksu 270e, maksetaan tässä sitten kun hakemus hyväksytty. Varausmaksu hyvitetään sitten tuosta vuosimaksusta. jos koti/irtaimisto vakuutusta ei pohjolan kautta ole, vakuutuksen hinta olisi n. 560e.. eli täällä keskittäminen kannattaa.. :D mutta sellanen nyt laitettiin sitten hakuun/otettiin...

jep, mukavia helteitä! B)

saana & 21+3
 
Aivan ensiksi tuoreita ultrakuulumisia. Kaikki oli pienellä oikein mallikkaasti. Mitat vastasivat laskettua aikaa. Painoarviota en saanut, enkä huomannut sitä kysyäkään. Pieni oli poikittain kohdussa ja sellaisessa asennossa, että kaikki muut saatiin hyvin tarkistettua paitsi sydän. Nähtiin kun se lyö ja hienoa sykettä saatiin näkyviin, mutta tarkemmin sydäntä päästiin vasta katsomaan kun ensin olin vaihtanut makuuasennosta kyljelleni ja sitten vielä haettiin toinen kätilö paikalle ultraamaan (joka on 20 vuotta noita hommia tehnyt). Sillä välin kun tuo mua ultrannut kätilö haki toista paikalle mä heilutin mahaa ja ilmeisesti se tai sitten tuo toinen kätilö tepsi, koska vihdoin saatiin sydän hienosti näkyviin. Sydämessä oli kaikki kunnossa. Mulle olisi varattu uusi aika muuten parin viikon päähän, mutta nyt sitä ei sitten onneksi tarvittukaan. Istukan paikkaa katsottiin vielä alakautta, koska se mahan päältä ultratessa näytti olevan ja olikin edessä. Tämän vuoksi mulle annettiin uusi aika äitiyspolille rv 30, että tarkistetaan vielä tuota istukan paikkaa. Lähinnä sen vuoksi, ettei se ole ihan siinä sektioarven kohdalla. Pikkuinen oli kyllä tosi suloisen näköinen pikku nenuineen. :heart: Rauhalliselta tapaukselta vaikutti, myös ultrassa. Sukupuolta me kysyttiin ja kätilö sitä lopuksi katsoi. Jalat olivat pepun alla ja näkyvyys ei ollut paras mahdollinen. Mitään selviä ulokkeita kätilö ei pikkuiselta havainnut; mitä nyt pystyi siitä katsomaan kun toisella ei paras mahdollinen asento ollut kuitenkaan. Tämä kaikki on kuitenkin vielä hyvin epävarmaa, joten ei auta kuin odotella huomista 4D-ultraa, jolloin sukupuoli sitten varmasti selviää. Femedaan mennään klo 17.40.

Hätäkastenimestä vielä. Meillä ei sitä ole missään raskaudessa kysytty, enkä ole mitään sellaista lappua saanut, jossa sitä olisi kysytty. Neuvola on siis Espoossa ja sairaala on Jorvi. Olisiko niin, että tämäkin on sairaalakohtaista.

Katja-75 ja Elvis (ainakin toistaiseksi kunnes toisin todistetaan) rv 20+5


 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrauutisista :flower:

Jos rehellinen olen niin olen salaa toivonut Katja-75:lle tyttöä :heart:


Neuvolassa kävin tänään, oman hoitajan sijaisena oli kouluterveyden hoitaja, ei ollut kuulemma koskaan mitannut sf-mittaa, ja sai multa tulokseksi 15 jonka merkitsi korttiin kysymysmerkillä. Sanoi vielä, ettei usko alkuunsakaan tämän pitävän paikkaansa, mutta ei se mitään :D Huumorilla otin itse koko käynnin, koska hän oli selkeesti ulkona kuin lumiukko :D
Hemoglobiini oli laskenut tosiaan reilusti nyt arvo on 119. Verenpainetta hän kehui multa sykkeineen, ja totesi että olet selkeesti jonkin sortin urheilija :) Mikä parasta paino ei ollut laskenut kuukauteen, vaan samoissa lukemissa kuin sillon :heart: Tästä on hyvä jatkaa painon nostamista :)
Lähden kohta viemään työpaikalleni kelan paperit + todistuksen raskaudesta, niin saan nekin pois päiväjärjestyksestä. Äippäloma alkaa mulla 12.9, senkin selvitin :)

Tanya & herra hukkapätkä 23+3
 
Kiitos paljon Tanya! :hug: :heart: Kyllä mäkin niin mieluusti sen tytön tällä kertaa ottaisin, kun kaksi poikaa jo on ennestään. Hirmuisen rakkaita noi meidän pojanviikarit mulle on :heart: ja rakas se kolmas poikakin olisi. Olisi vain niin kiva saada tyttökin tähän muuten niin miesvaltaiseen porukkaan. :D
 
En ole mäkään koskaan saanut mistään mitään lomaketta, mihin olisi pitänyt nimi laittaa hätäkastetta ajatellen. Edellisten kolmen raskauden ajan asuin Vantaalla ja synnytin Kätilöopistolla. Nyt siis asun Espoossa ja jälleen menossa Kättärille synnyttämään. En jotenkin osannut ruveta vaihtamaan hyväksi havaittua synnäriä Jorviin, vaikka nyt espoolaisena mun oletettiin niin tekevän :D Valmiiksi tuttuun paikkaan on kivempi mennä. Ja sitä paitsi olen itsekin syntynyt Kättärillä :D

Tuossa piipahdin Sellossa ulkovaatteita lapsukaisille ensi kevättä ajatellen ja voi hitto, miten kamalat iskiaskivut iski |O Tätäkö tämä loppuaika sitten on... :eek: En suostu.
 
Outoa ettei lomaketta ole kaikissa sairaaloissa. SIinä kumminkin kysytään kaikkea synnytykseen liittyvää, allergiat jne. Kyllä mä ainakin sain sen toiveita synnystä ajatellen ihan täyteen. Luulenpa että on kätilöllä ihmettelemistä siinä mitä toivoin, eivät ehkä ihan tavanomaisemmasta päästä.
 
Hyviä ultrakuulumisia taas =) Ja toivotaan,että Madicken saisi pian selvyyden =)

Kyllä täälläkin salaisissa haaveissa se tyttö olisi,kolmen pojan jälkeen :D Miehelle eilen sanoinkin,että mitenköhän siihen edes osaisi suhtautua jos ultrassa sanottaisiin,että tyttö. Mutta jos poika,niin on yhtä tervetullut tietysti ja tiedän ainakin mitä on tilattu :D

LilliM ja manteli 19+1
 
Terveiset ultrasta :)

Juu eli se siitä tyttöolosta, poika siellä näytti olevan :heart: Eli kolmas pojan viikari tulossa meille. Kaikki oli ok, pääalaspäin siellä killui, kasvoja ei näyttänyt mutta kaikki rakenteet oli kunnossa. Pitkä reisiluu oli, melkein 4 cm, painoa 443g, eli melkoinen möhkäle :)
Istukka etuseinämässä, mutta ei aiheuta mitään ongelmia koska ei ole kohdunsuun päällä. Kaverin sieraimet ja huulet näkyi samoin silmän verkkokalvo! ihan käsittämättömän tarkkoja noi ultralaitteet, en enään moista muistanutkaan.

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille ja Madicken sinulle toivotan jaksamisia uusinta ultraan, onneksi on jo ensi viikolla.

Op ja TiTi-Uuu joka nyt sai työnimeksi Arvo :) 21+4 ( tämän päiväisen ultran mukaan 21+5 )
 
Onnea taas kaikille ihania ultrauutisia saaneille! :heart: Ja hurjan paljon jaksuja Madickenille vielä viikon odotteluun ja toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin!

Komppaan kyllä LilliM:stä! Kolmen pojan jälkeen sitä tietty vähän haaveilee että masussa köllis tyttö mutta itse kuitenkin olen niin asennoitunut poikaan ja hän on kyllä ihan yhtä rakas ku nää kaikki muutki on hän sitte tyttö tai poika! Torstaina siis meillä ois rakenneuä ja perjantaina ois 4d, toivotaan että ees toisessa näkyis kumpi meille ois tulossa että pääsis ees jonki verran vaatteita ostelemaan ja hypistelemään tuonne kauppoihin, josko sieltä vielä alennusmyynneistä jotain irtoais.. :D

Kyllä meillä ainaki on saanut tuollaisen lomakkeen jossa kysellään kaikkia niin allergioista ja synnytystoiveista aina hätäkastenimiin. Olen synnyttäny sekä OAS:ssa sekä PHKS:ssa. En osannut arvatakkaan etteikö kaikki sitä täyttelis :/

Synnytyksistä teillä oli aiemmin puhetta..
Nro 1: rv 40+4, synnytyksen kesto n.4h, synnärillä viimeset 0,5h, paikat auki tullessa 9cm kalvot ehjät, poika syntyi kalvojen puhkasujen jälkeen 9min ponnistuksen jälkeen. Ei ehditty saamaan kipulääkkeitä tai muutakaan, episotomia tehtiin ku oli niin nopeaa toimintaa..
Nro 2: Osastolle rv 30+ äkillisen ja ärhäkän toksemian takia. Supparit alkoivat 31+6 joita toppuuteltiin niin nitroilla ku tipallaki päivän verran jonka seurauksena supparit loppu mutta niin loppu virta äitillä ja vauvallaki. Hätäsektio rv 32, syntyi pieni poika.
Nro 3: rv 38+6, synnytyksen kestosta ei hajuakaan, supparit alko rv18 jatkuen synnytykseen asti, säännöllisiä vasta viime minuuteilla tullen koko ajan :LOL: Synnärille lähettiin ku veet meni ja samalla ois tullu poikaki eli piättelin koko automatkan. 8min synnärillä ja poika synty naama sinisenä piättelystä. Ei kipulääkkeitä tälläkään kertaa, II-asteen repeämä vauhdin vuoksi..
Nro 4: Tästä synnytystä en uskalla aatellakkaan, pitänee varmaan teltta pystyttää tuonne synnärin lähistölle :LOL: supparit ku ovat alkaneet jo rv15..

Vaunuina meillä on Emmaljungan Sport Combit tai jotku sellaset, tarkkaa en muista tuota mallia :whistle:

Jospa tästä lähtis noita nimiä katteleen..niin joo POKSISTA! Puoliväli täälläkin saavutettu!

 
Minä sain sen lomakkeen olikohan toisella neuvolakäynnillä jo.

13.7 meillä on neuvolakäynti ja silloin käydään läpi äitiysrahahakemukset yms. ja palautan tuon lomakkeen neuvolaan joka laittaa sen sairaalalle eteenpäin.

asiasta kukkaruukkuun, paistoin illalla lettuja ja voi että oli nannaa :heart: mansikkahilloa ja kermavaahtoa.. siitä on niin pitkä aika kun viimeksi tuli herkuteltua letuilla että oikeen kutkutti makuhermoja kun oli niin maistuvaa :D
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :heart:

Itse sain vaihdettua ultra-ajan jo tämän viikon torstaiksi, kun me lähetään ystävien aika yllättäen reissuun. B) JOten nyt jännityksellä odotetaan torstaita. :D

Esikoisesta me saatiin noi laput kahteenkin kertaan, neuvolasta ja sairaalasta. Ja molemmat täytin kiltisti.
Painosta mulle on tullut 1,5kg lisää!! Mä en kestä! :| Nyt pitää hiukan katsoo mitä suuhun laittaa, vaikken mä mitään herkkuja syökään paljoa tai mitään roskaruokaa. Mä en kestä! Viimeks kun tuli se 25 kg, ja sitä määrää en enää halua, vaikka synnytyksestä 2 päivää mulla oli tippunut 15 kg.

Liirah + Sissi ( joka taitaa kyllä olla Sisu :D )
 
Kiitokset, onneksi aika menee nopeasti. H3idi, sitä tuo ultrannut lääkäri kanssa sanoi ettei sen tarvi tarkoittaa mitään. haluaa kuitenkin varmistaa vielä kasvua mikä tietty on hyvä juttu ja kun sydämestäkään ei mitään vikaa löytynyt, ainoastaan sitä näkyvyyttä ei saatu niin eihän tuossa oikeastaan ole vielä edes mitään sytä huolestua. Vähän vaan sinänsä harmittaa kun olisi vaan halunnut saman tien varmistuksen siitä että kaikki näyttäisi hyvältä. Mitä siihen aikaiseen ajankohtaan tulee niin vähän sitä ihmettelin itsekin, alunperinhän tuon ajan piti olla jo viimeviikolla mutta jouduttiin siirtämään kun ei sopinut muihin menoihin.

Jännä muuten miten nyt jo oli ahdistava olo maata siinä ultrattavana. Muistan kuinka kamalaa se oli edellisissä raskauksissa kun loppupuolella ultrattiin ja oli vaikea hengittää hankalassa asennossa mutta etkkä jo nyt tuntui tuosta... Ja minä onneton kun olen haaveillut siitä 4d-ultrasta niin se voikin olla ihan kärsimysnäytelmää. :whistle:

Jos tuo la tosissaan siirtyy viikolla eteenpäin niins illoinhan se olisi 5.12 eli mentäisiin joulukuun puolelle. Pikkuveljen avokilla on la 9.12 eli aika liki sitten mentäisiin. :D Ollaan suunniteltu että pidettäisiin sitten ristiäiset yhdessä jne. Jokatapauksessa eiköhän tässä marraskusiten mukana roikuta, varsinkin kun on sektio luvassa ja täällä ne tehdään n. 10 pv ennen la eli marraskuun puolella tuo kuitenkin syntyy.

madicken rv 19+1
 
crocus: Sulla on ollut synnytykset aika vauhdikkaita :whistle: Pystyttäisin kyllä sen teltan sairaalan nurkille :D Mullakin toki synnytykset aina lyhentyneet joka kerran myötä,mutta kalvot on aina pitänyt puhkasta,että hyvin ollaan aina ehditty sairaalaan ilman tulenpalavaa kiirettä. Minä jännään sun puolesta,että kumpi teille tulee =)

Ihanaa olla yksin kotona...lähden tästä asioille pikapuoliin :wave:

LilliM ja manteli 19+2
 
ONNEA HURJASTI KAIKILLE HYVISTÄ ULTRA KUULUMISISTA JA :hug: VIELÄ UUSINTA ULTRAAN JOUTUVILLE,EIKÖHÄN KAIKKI KUITESKIN KUNNOSSA :heart:

OMAT SYNNYTYKSET OVAT ENSIMMÄISTÄ LUKUUNOTTAMATTA NS.SYÖKSYSYNNYTYKSIÄ :whistle: eka kesti:4h20min ja toka:1h50min kolmas:1h30min neljäs:1h15min ja viides 1h5min eli minulla sovitaan (aina)synnytyspäivä etukäteen jotta kerkiän sairaalaan ja saan vietyä lapset hoitoon yleensä synnytys käynnistetään rv38 kalvojenpuhkasulla ja sit se on menoa :LOL:

tänään oli neuvola
pissa ok
hemppa 124
paineet 122/75
turvotus-
kohdunpohjan korkeus 20
painomuutos 391g/viikkoo
sykkeet 145
eli kaikki vallanmainiosti :D

hyvää kesäpäivän jatkoa kaikille :heart:

pimpula & tirri 21+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :heart:
Painosta mulle on tullut 1,5kg lisää!! Mä en kestä! :| Nyt pitää hiukan katsoo mitä suuhun laittaa, vaikken mä mitään herkkuja syökään paljoa tai mitään roskaruokaa.
Siis onko sulla noussut paino kokoaikana 1,5kg vai edelliseen neuvola käyntiin?


Hätäkaste jutuista piti jo eilen sanoa, että mä en ainakaan vielä ole saanut mitään lomakkeita.
Osaakohan joku sanoa sokerirasituksesta jotain, kun mähän oon nyt jo viikoilla 23+ , ja seuraavaksi mulla on lääkärille aika viikoille 28+, sokerirasituksesta ei ole puhuttu yhtään mitään edelleenkään, niin tehdäänköhän tätä edes mulle, kun luulis sen olevan 28+ jälkeisillä viikoilla jo turhaakin vai?
Kävin sateen jälkeen pyörälenkillä, ja ai että kun oli ihanan raikas ilma :heart: Hiukan ulkona "tuoksuu" ukkonen, että saas nähdä tuleeko semmoinen :)
Nyt suihkuun, ja kokkaamaan nami-ruokaa :)


Katjaa jännitän iltaan saakka, että onko masussa tyttönen vai poikanen :D Varmasti poikakin sinne on toivottu, mutta puheessa on semmoinen tytönkaipuu, että sitä toivon peukut ja varput pystyssä :heart:


Tanya & herra hukkapätkä 23+4
 
Eipäs ole jaksanut kirjoitella, ku helteet tekee niin väsyneeksi ja laiskaksi :whistle:
Torstaina olis neuvola ja kovasti se puntarille meno taas jänskää.. Varmaan se viime kertainen tippunut 900g on nyt kaksinkertaistunut. Hiukan ehkä tullut herkuteltua :ashamed: Pitäs ryhdistäytyä!

Minkälaisia matkoja teillä synnärille on?
Mulla matkaa n.100km. Ois kyllä melko jännät paikat jos menis yhtä nopeaa ku crocuksella :whistle:

puhnalle19+5
 
onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista =)

vaihdettiin autoakin eilen ja tänään ajoin mökiltä kotio sillä ja kyllä tuli ikävä automaattivaihteistoa..on vähän totuttelemista manuaalivaihteisella ajaminen kun ei oo tullut moisella ajeltua sit viimeiseen 8 vuoteen..hoh, hoh mut eiköhän se tästä...

sais jo helteet hellittää..meil keittiön sisälämpömittari näyttää +32 astetta mut onneks täs olohuonees on vaan +27 voi vee..ilmalämpöpumppu olis kyllä poikaa näil ilmoil..

kurpitsa rv21+3
 
Paljon onnea ultrakuulumisista! Niitä olikin paljon.

Tosiaan, hellettä piisaa ja ei sitä nyt tässä tilassa oikein jaksa tuolla auringossa möllötellä. Esikoinen haluaisi kovasti ulos potkimaan palloa ja hiekkalaatikolle, mutta pakko aina vähän toppuutella ja mennä vasta iltaisin. Ei silti, ihanaa, että kesällä on kesä!

Me lähdetään koko perhe perjantai aamuna muutamaksi yöksi Riikaan. Mukava päästä perheen kesken pois tästä hässäkästä, kaikesta talonrakennustressistä jne.. mies kun ei yrittäjänä muuta lomaa pidä. Tai jos pitää, niin aina on reissun päälle lähdettävä, kotona lomailu ei onnistu. Vähän jännittää, miten tuon taaperon kanssa menee, mutta useimmiten mun jännitykseni on ollut turhaa. Lapset on niin sopeutuvaisia! :heart:

Heti ens vkolla reissun jälkeen sit neuvola ja siitä parin päivän päästä ylimääräinen lääkäri ja ultra. Oma olo ihan ok, noi harkkasupistukset on kyllä oikea riesa. Varsinkin öisin, tai kun istuu pidemmän aikaa. Luulisi, että kun pääsee lepäämään öisin, niin ne laantuisi, mutta mitä vielä... ja istumatyön luulisi olevan helppo ja vähän supistuksia aiheuttava, mutta mitä vielä... paremmin mulla menee päivät, jolloin oon vaan esikoisen kanssa kotona ja puuhaillaan normaaleja juttuja, en huomaa supistuksia juuri lainkaan. Jännä juttu.

En oo mäkään vielä saanut hätäkastelappuja, mutta uskon sen olevan edessä ensi vkon neuvolassa.

Synnärille on matkaa 100km, joten toivottavasti ei seuraavasti tule kovin nopeaa synnytystä. Juuri kaveri sai toisen lapsen ja kertoi, että oli 40km ennen synnäriä alkanut ponnistuttamaan, mutta sai pinnisteltyä. 17min sairaalassa ja lapsi maailmassa... hurjaa :) ja hänen esikoisensa synntys oli kuitenkin hitaammanlainen, noin 16h..

Noniin, tarttis vähän siivoilla ja pestä pyykkiä reissua varten... Viikon jatkoja!

suhveli 22+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tanya 82:
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :heart:
Painosta mulle on tullut 1,5kg lisää!! Mä en kestä! :| Nyt pitää hiukan katsoo mitä suuhun laittaa, vaikken mä mitään herkkuja syökään paljoa tai mitään roskaruokaa.
Siis onko sulla noussut paino kokoaikana 1,5kg vai edelliseen neuvola käyntiin?


Siis koko aikana on tullut oi 1,5 kg lisää. Melkein puoli välissä ollaan, 19+5. Mutta vielä on 20 viikkoa jäljellä.
Miten muilla on noussut paino?

Mun eka synnytys kesti kokonaisuudessaan 10 h 10 min. Vedet meni kotona, josta noin 3 h kuluttua alkoi supistukset pikkuhiljaa. Ei pahoja, kunnes joskus 18 aikaan illalla. Ponnistamaan aloin 19.45, lapsi ulkona 22.00 ja viimeinen vaihe sitten se 10 min. Synnytys muuten ihan okei, mutta toi yli kahden tunnin ponnistaminen oli SIIS AIVAN KAMALAA!! Ei sitä sanoin ees pysty kuvailemaan koko kamaluutta. Ekaa tuntia ei ees huomannut, mutta sen jälkeen kun oli pakko ponnistaa vaikkei voimia juuri ollut, siis.. Hirveetä. Mullahan murtui häntäluu siinä rytäkässä myöskin, joka ei ole vieläkään parantunut, joten en aja pyörää, istu kauaa kovalla penkillä jne..

Tänään ois mattopyykkipäivä, huomiseksi kun on luvassa sadetta. Ihanaa sekin, niin luonto saa vettä ja mä tykkään kesäsateesta! :D

Liirah + Sissi ( Sisu)
 
Niinhän siinä kävi, että eilisestä sokerirasitus kokeesta narahtdin. Paasto arvo oli liian korkea (0,3 yksikköä). Muut oli reilusti alle viitearvojen. Ensi viikon maanantaina on neuvola ja silloin saa mittarin sitten, jolla mitata arvoja.

Nyt olisi 11 yötä enää jäljellä meidän Bulgarian reissuun. Tänään soitin matkatoimistoon ja kyselin kaikkia tyhmiä kysymyksiä. Ekan kerran kun lähtee etelän reissuun hieman yli yksivuotiaan kanssa, niin on paljon asioita, jotka pitää selvittää.

Ensi viikolla pääsee kurkkaamaan taas vauvaa kun on lääkäri aika polilla. Se ei vissiin ole enää äitipolilla vaan synnytysvastaanotalla. Niin ne viikot vierii, että sinne jo pääse seuraavaksi.

Synnytyksistä oli täällä puhutta ollut. Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla ja siitä on todella hyvät kokemukset, ehkäpä liiankin hyvät. Kipeänä en ollut oikeastaan yhtään sektion jälkeen. En tiedä mitä kautta tämä uusi vauva suunnitellaan syntyväksi. Aihe pelottaa aikalailla. Synnytystapa arvio on joskus 35 rv:n jälkeen (jos sinne päästään). Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä ja pohtia.

Ainiin,
Tiikeri ja pikkuinen 22+1
 
Mökiltä palailtu! :wave: Ja on se vaan ihanaa tulla takaisin, vaikka siellä olokin kivaa oli :)

Lueskelin eilen ja toissapäivänä miehen kännykällä nää teidän kirjoitukset ja kyl sitä luettavaa tuntuu aina riittämiin olevan ;)

Ekaksi isot onnittelut Pirtsille erityisen hyvistä ultrauutisista, ja samoiten isot onnittelut muillekin, jotka ultrassa juuri käyneet ja hyviä uutisia saaneet!!! :flower: Tsemppiä Madickenille vielä lisäodotteluun! :hug:

Tuosta esitietolomakkeesta ootte puhunut. Esikoisesta se täytettiin neuvolassa, josta se lähetettiin sairaalaan. Nykyään ovat helpottaneet hommaa ja tämä hoituu sähköistä kautta. Vielä tosin multa ei ole mitään synnytykseen liittyen kyselty. Esikoisesta myös rakenneultraan mennessä kätilö kyseli tietoja haastattelemalla ja kirjasi ne koneelle. Hätäkastenimeä multa ei ole koskaan kysytty. En tiedä onko siksi, että en kuulu kirkkoon.. Mutta ei sillä väliä, uskon kuitenkin vauvojen ja lasten pääsevän taivaaseen ihan ilman kastamistakin.

Lääkärikäyntejä kuuluisi olla neuvolatyön valtakunnallisen ohjeistuksen mukaan kaikilla raskaana olevilla 3 kertaa. Noin viikoilla 8-12, 26-28 ja 36. Ikävää, kun näyttää siltä ettei tämä joka kunnassa toteudu :/ Omassa kunnassani toteutuu.

Matka mulla synnärille on kanssa lyhyt, eli noin 5 km :)

(.) Mulla olisi huomenna neuvola n. 5 viikon tauon jälkeen ja kyllähän se vähän jännittää :p Vauvan liikkeet kyllä tunnen, mutta ei ne vieläkään ihan hirveän pontevia ole. Perjantaina mulla olisi sitten vuorossa se rakenneultra. Sekin jo vähän jännittää, mutta odotan sitä kyllä tosi paljon :) Käsittääkseni mulla on sitten vielä ainakin synnytystapaultra joskus 36 viikolla, koska esikoinen syntyi sektiolla. Esikoisesta noita ultria oli rakenneuä:n jälkeen vielä 3, kun istukan paikkaa aina vaan tarkisteltiin, eikä se istukka sitten lopulta noussut kuin 1 cm:n kohdun suun reunalta pois. Toivon, että istukan suhteen olisi nyt kaikki kunnossa.

vaimo ja vaavi 19+1
 
Apua tätä kuumuutta! Mittailin verenpaineita töissä ja paineet itse oli ihan ok mut pulssi 88-97 koko ajan! enkä muutakuin istunut. Laskin tänään et vielä 40 työpäivää ja saisin vielä ottaa pari säästövapaa päivää ennen työsopparin loppua. Ihanaa!

Tuosta matkasta, meil on matkaa n. 80 kilsaa ja kyl se aika hurjalta tuntuu ku ajelee ultraan ja sillee ja aattelee et mitäs sit ku on tosi kysees.

Huomenna ois sit neuvola. Tuun sit kertoon miten siel meni. :)

Eveny ja rantapallopoju 22+6
 

Yhteistyössä