Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Täällä oli puhuttu miehen alkoholin käytöstä...
Mun mies ei kuppiin sylje :kieh: ja keksii millon mitäkin (teko)syytä kaljan juomiselle.Ja monet riidat tästä on saatu aikaiseksi.Kotona ei kyllä juo lasten vuoksi.
Mä kans ihmettelen kun tuo ukko ei voi kavereiden kanssa istua iltaa ilman sitä viinalla löträilyy |O ja olen vahvasti jo sitä mieltä et laittais kaverinsa vaihtoon.Ne on kaikki niin viinaan meneviä et ei heidän kansaan oikeesti voi edes lomaa lähtee yhdessä viettämään.Mikä on minusta aika harmi. Vaikka pakko myöntää et oikeesti mukavia ihmisiä mut meidän ja heidän elämän tavat (vaihe) ei oikein osu yksiin...

Ja minusta kans tuntuu et ei tuohon raivoomiset auta.Saa itselle vaan pahan mielen.Mä yritän jutella ja sopia niin et ei ole tiedossa mitään menoja ku jutellaan. Ja on tuolla ukolla ne "omat lomat" jolloin mun puolesta kaljottelee vaikka koko loman.Ku en viitsi kuitenkaan häneltä noita ryyppyreissuja kieltää.
Ja nää omat lomat on vaikka nyt ensiviikko kun mä olen sopinut meneväni sukulaisia mökille moikkaa lapsien kanssa.Miehellä piti olla jotain töitä tälle viikolle mut ne peruuntu joten menee nyt sitte mökkiä rakentaa.

Niistä hätäkaste? nimistä. Mä en ole ikinä täyttänyt niitä lappuja eikä kukaan ole koskaan niitä kysynyt.Itse olen sitä mieltä et jos hätäkaste tarvitsee antaa niin voin sen nimen silloin ilmottaa.En meinaa mitään nimeä nytkään ilmoittaa.

Synnytyksestä.Mä en haluu synnyttää ollenkaa.Enkä haluu et leikataan :ashamed: Mut olis varmaan kannattanut ajatella asiaa jo hiukan aikasemmin.
Takana on kivulias synnytys jossa minulle vaan ei annettu mitään kivunlievitystä.Sillä enhän mä voinut oikeesti olla kipeä kun synnytys ei ollu kestäny ku tunnin ja paikat auki vaan parisenttii...Laspi oli pihalla siitä tunnin päästä niin ei sitten keritty niitä kipuja lieventämään.
Sektio oli viimmeksi ja haava tulehtu niin et olin kuukauden sairaalassa josta viikon vatsa auki ja viitenäiltana leikkaus salissa haavanpuhdistuksessa :( Ei siis ollut kivaa sekään.Uudelleen en halua!
Onneksi on vielä neljäkuukautta aikaa valmistautua.
Mä olen heti ekalla kerralla puhunut neuvolassa pelosta.Mulle on laitettu aika pelkopolille ja synnytystapa arvio on loppuraskaudessa.Tämä on tuon sektion takia.
Alateitse haluaisin synnyttää ja haluan kaikki mahdolliset lääkkeet helpottamaan oloani. Ja tiedän et tuolla pelkokeskustelussa kirjataan toiveet ylös ja ne on valmiiksi määrätty kun menemme synnyttämään.Tosin sekään ei takaa sitä et mä sitä kivunlievitystä saan :headwall:

Mä olen ostellut hiukan vaatteita :D Ja ne kaikki on punaisen eri sävysii :heart:
Mies on hiukan sanonut et mitä jos se ei olekkaan tyttö? kun ei se lääkäri ihan sata varma ollu...Mut mä olen B) Ja ostelen vaan tytölle sopivii ihanuuksii :p

Mies tänään naureskeli et mä suutun nykyään vähintään joka toinen päivä :snotty:

Pirtsille Onnea ihanista ulrta kuulumisista :heart:

Ja huomenna lisää hyviä ultra kuulumisia.Moni pääsee kurkkaamaan omaa pikkuista :heart: Tulkaahan sitten kertomaan.

Me lähdetään huomena ajelee mökille.Lomaillaan koko heinäkuu :D Ihanaa.

Sintsu ja rakkaus 22+5 (jos olen laskuissa pysynyt)
 
Tanya mä suosittelen Brioja. Meillä on ne ja ne on ihan älyttömän hyvät, ja kulkee todellakin säällä kuin säällä! Ostakaa ne, vaikka ne onkin arvokkaammat, saatte taatusti vastinetta rahoille.

Alkoholista ollut puhetta. Se on todella kurjaa, kun lapset joutuu katsomaan vanhempien juomista. Kyllähän munkin isä otti silloin tällöin, kun mä olin pieni. Mutta silloin hänestä tuli se hauska setä, joka teki temppuja, hyppi laiturilta pellehyppyjä jne. Joten se hänen juomisensa ei ollut ollenkaan sellaista pahan suopaista. Selvinpäin vissiin stressasi paljon töistä ja kaikesta siitä vastuusta, esimiesasemassa kun oli ja on edelleen.
Mutta mulla on kanssa yksi todella läheinen kaveri, joka on vasta nyt vanhempana alkanut puhumaan sitä, kuinka hänen vanhempansa on alkoholisteja. Mä pienenä vaan ihmettelin, miksei koskaan oltu heillä ja miksei hänen äitinsä soittanut syömään tai kotiin jos oltiin meillä. Mutta pienenä sitä ei edes tajunnut että joku voi olla alkoholisti.

Mä olen alkanut tuntemaan oikein kunnolla Sissin liikkeet, varsinkin iltaisin tuntuu. Mutta sitten kun ei tunnu, niin heti huoli nostaa päätään. Voi kun oltais jo vaikka syyskuussa.. Vaikka tiedän, että kyllä se sieltä tulee, siis syksy, eikä mun murehtimiseni auta Sissiä yhtään. Nooh, ehkäpä se tästä taas... Onneksi on kotidoppler. :D
Ihania ilmoja ollut, ja eilen mä sitten onnistuinkin polttamaan itseni, vaikka istuin varjossa! :LOL: Se vaatii naiset jo taitoa se!

Liirah + Sissi
 
Jaksuja kaikille huomiseen ultraan oottaville! Ja tietty meille muille jolla se on vasta myöhemmin :p Tulkaa sitte kertoilemaan uutisia, niitä on aina niin mukava lueskella! :saint:

Jenspalle ja muille alkoholin kanssa kärsiville iso jaksuhali! :hug: Meillä mies on tosi iisi alkoholin käyttäjä, kotona ottaa lasillisen viiniä ehkä kerran parissa kk:ssa, humalassa on ollu viimes varmaan viis vuotta sitten. Työmatkoillaan ottaa ruuan kans muttei muuten...


 
Katja-75 ja liirah Kiitoksia, vähän epäilinkin että Briot ne kannattaa ostaa, mutta mielipiteitä on aina on hyvä kuulla, Briot me siis ostetaan :)


ziziz, jenspa, siilinlapsi ja Katja-75 Onnea ultraan menoon, tulkaahan heti kertomaan kuulumiset =)

Kävin tänään aamulla heittämässä parinkympin lenksun kipeiden SI-nivelten kanssa, ja kumma kyllä nivel särky on nyt taas kokonaan tiessään.. ei sen puoleen kelpaa mulle :D
Poika on tänään monotellut mua ahkerasti, aina niin ihana tunne :heart:
Nyt nukkumaan ja huomenna puolenpäivän aikaan neuvolaan, saan vihdoinkin sen odottamani hb arvon itsestäni ulos :)

Tanya & herra hukkapätkä 23+3
 
Tanya, liputan kanssa briojen puolesta, tosin meillä on vuoden 2005 yhdistelmät mutta hyvät ovat olleet ja saavat palvella vielä tätä tulevaakin lapsukaista.

Täällä viimeinen työyö menossa ja sitten on kahden viikon tiivis työputki vihdoin ohi! Aamulla jään pariksi tunniksi torkkumaan tänne työpaikalle ja sitten suunnataankin ultraan, edessä sitten vapaat lauantai-iltaan asti.

madicken rv18+6(?, ei meinaa enää viikot pysyä mielessä)
 
Täällä kanssa ultra tänään, tosin vasta 15.00. Viimeistään huomenna kuulumiset jakoon.

Pirtsille suuret onnittelut hyvistä uutisista :flower:

Jenspalle ja muille jaksamisia ukkojenne kanssa jotka läträä liikaa alkoholilla. Meillä natkutan sikareista/tupakasta. Itse kun olen nyt lopettanut niin ei ole kiva, että ukko polttaa. Onneksi ei viereen tule kessuttelemaan, mutta kyllä se haju jää ikävästi leijumaan ja kulkee vaatteissa, YÖK!

Mun mies totesi, että olet TODELLA raskaana ;) Eli minä myönnän jotta olen julma, pikkutarkka nalkuttava vaimo :D

Joku kyseli kärryistä ja Brin Novat omistaneena, voin Brioja suositella.
Meillehän kotiutui ne käytetyt Gessleinit vuodelta 06 vai 07 ja ovat ihan sanonko mistä.
Tavarakori aivan onneton, heittoaisa kiukuttelee, toimii kun haluaa. Kankaat haalistuneet, mitä yhdetkään muut meidän vaunut ei ole vaikka ikää esim. matkiksilla jo 5 vuotta.

Nyt aamupalalle ja ulos noiden ipanoiden kanssa.

OP ja TiTi-Uuu 21+4
 
Helteistä alkavaa viikkoa kaikille! B) Tää meidän talo on siis remontissa (meidän rappu vasta valmis) ja remonttisedät aloitti aamulla niin järkyttävän metelöinnin tossa ikkunan alla et mies siirty sohvalle torkkumaan ja mä katsoin paremmaksi nousta ylös :D Kuukausi on nyt mennyt tätä jyskettä ja pauketta ma-pe ja parhaimmillaan viikonloppuisinkin enkä malta odottaa elokuuta et tämä valmistuu ja koittaa rauha ja hiljaisuus...

Me mennään tänään katsomaan sellaista viiden viikonikäistä seropipentua :heart: joka mahdollisesti muuttaa meille tämän kuun lopulla, ihanaa! Ajateltiin josko matkalla pysähdyttäis jonnekkin uimaan kun on näin mahtava ilmakin.

Mulla on ollut nyt loppuviikosta ihmeellisiä mahakipuja (ehkä supistuksia, en oo varma vaikka kokemustakin pitäis jo olla :D ) ja oon nyt kolmena iltana ottanut sen gyno-dactarinin hiivalääkkeen kun tuntui et vois olla jotaki tulehduksen tapaista tuolla alapäässä. Eilen tuntui sit koko päivän et kovin vetistä valkovuotoa tulee ja tänä aamuna lorahti sellainen lätäkkö (ehkä 3*3cm) lattialle kun heräsin keittämään kahvia. Siis voiko se lääke aiheuttaa moisen vai onko toi lapsivettä osaksi? :eek: Tänään ei oo kipeä ollut tuo alamaha ja oon tosi huono tunnistamaan niitä suppareita kun viimeksikin tunnistin ne vasta kovasta kivusta esikon syntyessä. Niin ja esim. ponnistamisen tarvetta en tuntenut koko synnytyksen aikana. Huomenna mulla olis ultra et mietin josko tämä asia odottais kuitenkin sinne, kun ei vaan muka kehtais "turhasta" vaivata tota hoitohenkilökuntaa jos sitä vaan panikoi... Mitä mieltä te arvon leidit olette?

Alkoholin käytöstä oli juttua ja kovin tutuilta kuulostivat joidenkin kirjoitukset. Mulla on siis mies kanssa kova tissuttelemaan ja hän myöntää itsekkin et on jo ongelma to alkon kanssa. Haluaa kyllä vähentää juomista radikaalisti mut koville tuo tuntuu ottavan. Mun mies siis saattaa juoda sillä tavalla et illalla kun esikoinen jo nukkuu niin tissuttelee 6-8 kaljaa eikä siitä edes huomaa yhtään et on ottanut mitään. Joinakin iltoina niitä menee sit vielä enemmän ja sit on vaan yöllä hetken aikaa hilpeänä humalassa ja menee nukkumaan mun kanssa. Baareissa ei oo kiinnostunut kauheasti ramppaamaan, käynyt pari kertaa nyt kavereiden kanssa joita on nähnyt pitkästä aikaa kun täällä kotiseudulla ollaan taas. Se ei mua haittaa kunhan pysyy sopivissa rajoissa, tykkään kyllä itsekin käydä silloin kun en ole tässä absolutistin elämänvaiheessa :)

Jotenkin kauheesti säälittää mies siinä et on kehittänyt itselleen tosta alkosta sellaisen lohdutus/piristys/itsehoitokeinon jonka avulla on hyvä lääkitä vaivaa kuin vaivaa. Ei oo helppoa opetella sit nyt uusia tapoja kun ollaan sovittu et sen täytyy muuttua ennen kuin vauva syntyy kun en uskalla miehelle muuten edes hoitovastuuta antaa. Mikään parisuhdetta kaatava ongelma tämä ei kuitenkaan meillä ole koska miehellä on itsellä halu muuttaa tilannetta ja mä kokemuksesta tiedän et vois olla paljon suurempiakin ongelmia. Muutoin mun mieheni kuitenkin on maailman ihanin mies ja isä ( ja -puoli) enkä vois kuvitella elämää ilman häntä. Mies nyt sitten vähentää asteittain tuota juomista ja mä oon parhaani mukaan tukena. Tsemppiä myös kaikille muille vastaavan tyyppisissä tilanteissa oleville ja toivottavasti saatte asiat järjestykseen ennen kuin nämä pikkuiset valtaa maailman :hug:
 
Ultrassa käyty ja kaikki ok! 290g painoa pienellä :heart: Huonosti oli napanuora just haaroissa että joutu joka suunnasta vääntään että näkis onko sielä mitään. Sano ettei mitään ulokkeita kyllä havainnu että oletettavasti tyttö tulossa! Ja minäkö olin nii 100-varma että poika :LOL: Noo, eihän tuo tarkka tieto ollu mutta kummiski. Nyt joutuu lähteen kyllä vähä osteleen pikkuvaatetta :p Ja vaunut aateltiin tänään hakee! Käytetyt vuoden 2006 emmaljunga twin city crossit :) Jee!

ziziz ja asukki 20+2
 
ultrasta selviydytty arvosanoin 10! ;) Eli siis kaikki näytti olevan mallillaan, eikä mitään huomautuksia tullut.. Vilkas yksilö on hän, mutta se ei mua juuri yllättänyt, potkujen perusteella hänen arvelinkin olevan eri reipas kaveri. :D Olo onnellinen ja huojentunut. ? Painoa oli 342 g. :) Istukka oli takaseinämässä, mutta kätilö laittoi vielä ajan mulle 28. raskausviikolle lääkärin ultrattavaksi, sillä alkuraskaudessa oli eteisistukasta merkintä. Eipä haittaa, lähden mielelläni uudestaan ultrattavaksi, näenpä pienen ? Sukupuoli saatiin selville, mutta en tiiä uskallanko tänne laittaa, jos joku vaikka tunnistaa mut, sillä halutaan pitää salassa tää.. ( jos mies malttaa. ;) )
 
Täälläkin ultrasta päästy töihin, ja hyvin meni. Kaikki rakenteet kohdallaan ja sormet sekä varpaatkin pääsi laskemaan, vaikka öttiäinen hyöri ja pyöri ihan jatkuvasti. Kätilökin nauroi, että jos jatkaa samaa tahtia syntymän jälkeen niin ollaan miehen kanssa ihan helisemässä, niin vilkas vauva tuolla masussa asustaa :LOL:

Olipa suloista nähdä, miten pieni on kehittynyt. Sukupuolta ei haluttu tietää, vaikka kätilö kysyi, että halutaanko. Oltiin kyllä molemmat jotain vehkeitä näkevinämme, mutta omilla ultrakuvan lukutaidoilla en kyllä pistäisi rahoja likoon tuo veikkauksen puolesta.. Vauva oli muutenkin hupaisasti pylly pystyssä ja pää alaspäin koko ultran ajan, mutta muisti sätkiä käsillä ja jaloilla koko ajan sen kun kerkesi :heart:

Kokoa oli tullut oikein reilusti lisää, ja pieni vastasi kooltaan vissiin jo 19+6, joten vaikka laskettu aika ei neuvolan papereissa muutu enää miksikään, uskallan palata tuohon alkuraskauden ultrassa saamaani arvioon, joka on edelleen täällä pinossa virallinen tieto eli tuo 25.11. Painoarviota ei kätilö olisi edes maininnut, mutta kysyttäessä arveli, että näillä mitoilla noin 300 g. Ei siis saatu noin tarkkoja arvioita kuin esimerkiksi jenspa oli saanut!

Siilinlapsi ja öttis 19+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :) Minä en edes älynnyt kysyä tuota painoarviota. Mutta viikkoja vastasi pieni kuitenkin. Itseasiassa on päivän eellä, mutta la on ja pysyy samassa, mihin se np-ultrassa siirrettiin.

aletheia 20+0 POKS! :D
 
Huomenta vaan :)
Täällä vietetään vapaata ja meinasin varmaan nukkua koko päivän. Oon ihan poikki tosta työstä näin kuumalla ja kun yöllä ei saa nukuttua. :headwall:
4 viikkoa pitäs vielä jaksaa.
Eilen näkyi todella selvästi beibin potkut vatsan läpi =) Ja nyt kovasti on ruvennutkin liikkumaan.

Alkoholia ei kumpikaan meistä käytä juuri ollenkaan...silloin kun harvoin lähetään liikenteeseen, mutta kotona meillä ei ikinä ole mitään. Ei oikein iske sellainen tissuttelu.

Mun tulevat vaunut on ne emmaljungan citycrossit valkoisella nahkakopalla :heart:

Mut nyt syömään aamupalaa :LOL:

Riikka & öttis 21+5 :heart:
 
Onnea muille ultrassa käyneille :flower: Saatiin muuten nähä vähän 4d-kuvaakin, oli kyllä tarkkaa! :) Kerroin yhelle kaverille ku kyseli että kumpi tulossa nii että tyttöä veikkasivat nii vastas että höh! :eek: Taas yks tommonen joka on sitä mieltä että koska on jo tyttö nii seuraava automaattisesti poika :kieh: Oltiin aateltu pyytää tuota kaveria kummiks mutta nyt pitää miettiä taas.. Murr!
 
Onnea hirmuisesti keikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

Alkoholista. Se on asia joka syö suhteen rikki. Pilaa monet hyvät hetket, yhteiset lomat...vähän kaiken. Hallitusti nautittunahan asia on ok, mutta turhan monella mopo karkaa käsistä ja sit on hauskuus hommasta kaukana. Isäni oli alkoholisti, nykyisestä tilanteesta en tiedä. Hän oli kohdellut äitiäni kuin rukkasta ja minäkin vauvana saanut kärsiä siitä osani. Isästä en muista mitään, hän lähti ryyppykavereidensa matkaan, kun olen ollut 7kk. Ex mieheni oli tuurijuoppo, narsisti ja väkivaltainen. en musita joulua, lasten synttäriä, juhannusta tai mitään, mitä ex ei olis viinalla pilannu. Aina kaikki kaunis, mitä yritti, päätyi joko hirveään riitaa, pahoinpitelyyn tai karkumatkaan. En halua enempää muitella tuota aikaa, se ahdistaa vieläkin! Nykyinen mies voi ottaa saunasiiderin kerran pari vuodessa. Sen yhden ainoan. Hän on taksikuski ja ne ainoat vapaat on VPK:n piippari taskussa, ensivastehälytykisä enimmäkseen täällä. Hänen tyyliinsä ei alkoholi sovi, hän ei piittaa, ei viihdy humalassa. Minä olen absolutisti. En ole tiukkapipo ämmä kuitenkaan, joka saarnaa muiden juomisesta. Siihän ottavat, jos ollaan vaikka tyttöporukalla jonku mökillä tai jotain, mutta eihän mun tarvi mitään ottaa, olen sen verran pössöö hihittelijä jos sille päälle satun, että siinä ei alkoholia tarvita :D Eikä mulle alkoholi oikein sovikkaan tai käy, miten vaan. saan vain hirveet rytmihäiriöt ja migreenin. Jokaiselle joka painii näiden asioiden kans, voin vain lähettää isot halit ja jaksamista. Tuo on sellainen ikuisuusongelma, että sillä ei tunnu olevan mitään rajaa. Teen paljon vapaaehtoistyötä tämän asian parissa ja palkallistakin, joten sitä näkee ja kuulee asioita, jotka repii välillä sydämen riekaleiksi.

Hätäkaste nimistä. Meillä systeemi se, että saadaan neuvolasta Kelan papereiden kans samaan aikaan lappu, joka täytetään ja palautetaan anuvolaan. Neuvola toimittaa sen sairaalalle. Joskus aikaisemmin se lappu vietiin itte sairaalalle, mutta en enää muista missä vaiheessa. Mut ikinä en ole niihin lappuihin vielä niitä nimiä laittanu, mitä lipuks on kasteessa annettu.

(.) Tänään on niin kuuma, ettei paljon jaksa muuta tehä, kun pyykkiä pestä ja olla vain. Pyykit kuivaa ihan silmissä nytten. Olo on hyvä ja pikkuinen myllertää ihan mahdottomasti :heart:

Lumi-Marja ja Nuppunen 19+0 POKSISTA B)
 
Tänään poksuu 20+0 :heart: Marraskuu senkun lähenee ja malttamattomana vauvaa odotetaan :)

Ylihuomenna on rakenneultra, jänskättää näkyiskö siellä kumpi on tulossa ja pelottaa onko kaikki hyvin. Ei malttaisi enää odotella keskviikkoon :)

Synnytys mua pelottaa niin paljon etten ole sitä oikeen edes vielä ajatellut, lykkään sen miettimistä jonnekin syksyyn :( Pelkään kipuja, neuloja ja verta :ashamed: Äiti kyllä oli sitä mieltä että varmaan saan sektion kun oon niin lyhyt, mutta saa nähdä.

Olo on ihan hyvä. Väsymystä on alkanut tulla enemmän. Pahoinvointi on pikkuhiljaa alkanut hellittämään, satunnaisesti oksentelen aamuisin vain kerran ja se on melko luksusta verrattuna siihen että oksentelee aamusta iltaan eikä mikään meinaa pysyä sisällä. Nyt on ihana nauttia syömisestä ja kotimaiset mansikat on niin suurta herkkua ettei toista ole, ovat vielä vain melko kalliita.
 
Ultrassa käyty uttei kaikki mennyt ihan niin kuin olisin toivonut. Sikiön asento oli sellainen ettei sydäntä saatu katsottua. Lisäksi mittojen mukaan laskettu aika siirtyisi viikolla eteenpäin, vaikka np-ultrassa koko oli vastannut viikkoja. Siksi saatiin nyt uusi aika 14.7 jolloin toivottavasti saisi sydämenkin katsottua kunnolla ja samalla seurattua tuota kasvua. Sukupuolta yritti pikaisesti vilkaista mutta sanoi sitten että katsotaan ensiviikolla, samoin silloin vasta katsotaan noita kuvia kotiin saataviksi. Eli odottelu nyt jatkuu vaan.

Matkalla soitettiin Karolinskasta että saatiin aika perinnöllisyyslääkärille tämän viikon perjantaille. Ihan kivan reipasta toimintaa, olisi vaan tosissaan ollut luottavaisempi mieli mennä sinne hyvien ultrakuulumisten kanssa.

Mutta nyt nukkumaan...

Madicken rv 19+0 tai ultran mukaan 18+0
 
Taas tulen ihan lyhyesti kommentoimaan.

Mä kyllä suosittelisin jotkut nimet laittamaan siihen "hätäkastekohtaan". On hyvinkin mahdollista, että tilanteeseen on tultu hätäsektion kautta ja vauvan vointi voi olla niin huono, että kaste joudutaan suorittamaan ennen kuin äiti herää. Ja ainahan ei tule sitä tilaisuutta vaihtaa nimeä enää jälkikäteen, jos vaikka lapsi sattuu kuolemaan.

Meillä on nimi siis mietittynä ja ajattelin jo aloittaa papereiden täyttelyä.

Muari ja Sintti rv 22+2
 
Onnea ultrakuulumisista! :flower: Harmi, kun Madicken joutuu vielä odottelemaan.

Hoya bella en nyt ihan sata varma ole, mut luulisin, että toi hätäkaste on vaan kirkkoon kuuluville. Lapsille, jotka kastettais muutenkin. Mä oon kans nimifriikki.. tulee oleen vaikea valita ihanien nimien joukosta joku. :)

Muari oot oikeassa, mut voihan sitä sanoa myös isälle (jos se on mukana)että sanoo nimet hätäkastetta varten, jos äiti on tajuttomana tai muuten kyvytön nimiä ilmoittaan. Kamalaa edes ajatella jotain hätäkastetta.
 
Hoya Bella, no meidän lasta ei tulla kastamaan, mutta ajattelin sen niin, että ehtivät rekisteröidä lapselle nimen ja siksi sen kohdan halusin täyttää. Koska kuolleehan virallista nimeä ei enää voida antaa.

Nyt on siis sekä Kelan paperit että esitietolomake täytettyinä. Ehkä olen vähän aikainen :LOL:
 
Madicken04 meillä oli myös heittänyt viikolla laskettuaika, ja poikasen asennon vuoksi meinasi jäädä pikkuaivot näkemättä, mutta heltisihän se kuvakulma vihdoin :)

Se, mikä itseäni lohdutti, oli se että kätilö sanoi tässä vaiheessa olevan ihan normaalia että LA voi heitellä, samaten edelliskerralla saattoi tulla otettua kasvumittoja hieman suurella kädellä.

on kyllä "aikaisin ollut" rakenneultra, jos siitä oli kyse, verrattuna täällä tehtävien ultrien aikatauluihin :eek: täällä rakenneultra otetaan 21-24vkoilla, toisaalla olen kuullut viikosta 20.

Minäkin tässä täyttelin tuota odottavan äidin lomaketta, ja puolet täytettyäni hoksasin että jaa täällä lukee täytetään huolella neuvolan terveydenhoitajan opastuksella :p no, samat tiedot tohon ehdin täyttää mitkä on neuvolan papereihinkin aikanaan laitettu.

Eka kysymys, koskien vauvan kuulon kehittymistä: kysyinkin aiemmin, että miten paljonhan vauva tässä vaiheessa (vko 22) jo kuulee ?



Lasten vaunuista: Minua on eniten houkuttaneet nämä http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2567 ORA:n Taiga yhdistelmät, onko kellään kokemuksia yleensäkään noista? :)

ei oikein tiedä, mitä pitäisi hakea, mutta ehkä pienenä mainoksen uhrina vetoan tuohon lupaukseen että kestää tuuiskut ja tuiverrukset, ja pohjoisessa kun ollaan niin mikäs sen parempi :D Vinkkejä on saatu renkaiden ja työntöaisan tms. suhteen, ja tällä hetkellä noiden vaunujen ominaisuudet kieltämättä kuulostaa todella hyvältä.

H3idi ja poikanen 22+0 POKS
 
Meilläkin oli tänään rakenneultra. Jännitti ihan älyttömästi, kun ei niissä seulonnoissa käyty aikasemmin eikä niskapoimua katottu. Kaikki oli kuitenkin hyvin, varpaita ja sormia sopiva määrä, sisäelimet paikoillaan ja toimivia ja tytön painoarvio oli 332g :heart: Tyttö on vissiin tullu minuun, kun ei halunnu kasvojaan kuvaan, vaikka kaks eri ultraajaa yritti :) Siellä se pää alaspäin heilu menemään, liikku kovasti. Istukka on kuulemma etuseinässä, mutta siitä huolimatta liikkeet on tuntunu nyt kolme viikkoa päivittäin. On tosi onnellinen olo :heart:

pnda ja neiti miisumi 20+0
 

Yhteistyössä