**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Huomenta kaikille!
puhnalle Täällä huomattu sama asia :D Etenkin navan seudulla kasvaa mustia pitkiä karvoja, meinasin kyllä sheivata ne pois illalla kun huomenna on se ultra, enkä apinana halua siellä olla.
Huomenna vihdoin se rakenneultra, toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Tanya & hukkapätkä 19+5
 
|O väsyttää, yö meni asentoa etsiessä, hemmetin alaselän takia, puutuu niin maan perkuleesti, tätäkö tää nyt on loppuaika..

kuvailkaas liitoskipua? voiko sitä olla tossa ihan alapäässä vain toispuoleisesti? kyselee tyhmiä, mutta aiemmissa raskauksissa ei ole moisia ollut :ashamed: mulla alkoi eilen illalla ( kesti usean tunnin ajan ) sellainen hassu lievähkö oikean nivusen/emättimen viereisen alueen vihlonta/ kipuilu ( en oikein osaa kuvailla sitä ) ei mitenkään pahaa mutta häiritsevää, onkos nämä nyt niitä liitoskipuja tai vastaavia ?!ettei olis mihinkään tulehdukseen viittaavaa..?

kurpitsa rv17+4 joka kohta kömpii takasin sänkyyn |O
 
Puhnalle Täällä kans on ihan karvanen maha. Mulla ei sentään mustia oo ne karvat. Aluksi olivat tummempia nyt ne on sellasia vaaleen ruskeita. Ei uskalla sheivata niitä (vaikka mieli tekis) ku sit ne pian tulee kahta kamalampina takas! :LOL:

Kolme päivää ja sit loma. Mä oon kyl niin loman tarpeessa et ei mitään järkee. Joka yö menee sellaseksi puoli nukkumiseksi ja sit heräilee vessaan... En oo varmaan kolmeen kuukauteen nukkunu koko yötä putkeen ilman heräämistä. Vähän on väsy... No mut onneksi tänään sentään näyttää tulevan ihan kiva päivä. Aurinko paistaa ja silleen :)

AaVee ja Baby 15+1
 
Huoh, mikä yö!!
Nyt on tosiaan tää päänsärky vaan pahenemaan päin, yöllä heräsin kauheaan jysäriin ja otin panadol 1 grammasen, joita mulla umpparileikkauksesta vielä hyvä satsi jälel.. Kauan joutui odottelee, että vaikutti ja sitten onneks pääs taas uneen, mut aamulla herätessäni huomasin et pieni jysäri edelleen vaivaa, et se ei nyt tunnu poistuvan musta ollenkaa!! :/ Yritin soittaa neuvolaan, mutta kun siellä on vaan soittoaika 8-9, ja sen jälkeen ne tosi hanakasti vastaa... :( Ja viime yönä ramppasin pissillä sen 4 kertaa, ja aamulla herätessäni oli myös hirvee pissahätä!! Ihan uskomatonta, mistä sitä riittää.. :LOL:

Karvojen tummumisesta ja kasvusta, mulla ihan sama homma, vatsassa navan ympärillä tummat ja pitkät karvat ilmestyneet raskauden aikana, ja karvankasvukin on nopeampaa esim. kainaloissa.. jos aamulla sheivaa nii illalla jo sänki.. :kieh:

Yks juttu vielä, multa jalat puutuu nykyään herkästi, ja vetää suonta öisin paljon, eikös sekin ole yksi kiusa joka voi lisääntyä raskaana?? Toivottavasti saan tämän päivän aikana neukantätin kiinni että se voi vastailla mun kysymyksiini ja auttaa.. Jos pääsis vaikka nopeesti kuuntelee sydänäänetkin.... :heart:
 
Kiitos kaikille tsempeistä :) Eilinen oli ihan ok päivä, ei suppaillut kuin illalla saunan jälkeen.

Pimupulalle jaksamisia vuodon kanssa, täällä pidetään niitä peukkuja ja varpaita se 64 kpl pystyssä :hug:

Kurpitsa; kuulostaa liitoskivuilta, mulla ne on tuon tuntuisia, välillä tuntuu että koko emätin vihloo :( Tosi inhottavia tuntemuksia.

Puhnalle; Täällä masuun tullut karvoja, tosin ihan henyoisia vaaleita. Mutta itse olen huomannut ne joka raskaudessa ilmestyväksi.

Baby10 Taisit kysellä jokunen aika sitten kestoista. Meillä niitä käytetään tällä tulevallakin. Vaippojen haalinta on alkanut :)

Käväsin siellä lekurilla ja olen loppu viikon pois, sanoi vain, ettei halua omalletunolleen sitä, että vauva lähtisikin syntymään. Ens viikko katotaan sitten myöhemmin. Meillä mennään siis päivä kerrallaan.

Koisu kävi eilen lekurissa ja itku meinas tulla kun loppu tulema oli se, että alkava nivelrikko vas. etukyynärässä. Muuten kehui pojan todella komeaksi ja sopusuhtaiseksi isoksi labradoriksi.
Piikkisarjoja mennään nyt ottamaan joka vikkon 4 seuraavaa tiistaita.
( sori tämä koira juttu, on vaan niin tärkeä mulle niin piti jakaa teillekin :) )


OP ja Ti-Ti Uuu 17+6
 
jenspa, ootko koittanut laittaa käärettä päähän? Mulla kun on ollu migreeni ihan pienestä asti, ni on nuo kääreet tulleet tutuiksi. Jos mulla särkee pää, otan panadolia ja sitten tahkon hartiat/niskan/otsan icepowerilla ja lopuksi vedän kääreen pään ympärille niin piukkaan ku suinkin saan. Mulla se kääre on n. metrin mittainen liina, jonka kääräisen pään ympärille niin, että solmukohta tulee otsaan. Solmun vedän niin kireälle, että siis tosiaan kiristää. Kääre tulee mulla myös silmien eteen, koska valo tekee pahaa. Silmien kohdalla kuitenkin löysään kangasta, koska siinä se kiristys tuntuu inhalta.
 
kojootti en ole kokeillut tuollaista tapaa tähän, kiitos, täytyypä yrittää, tosin, mulla ei mitään icepoweria kotona ole et sitä täytyisi sitten hankkia. Sain neuvolasta ihmisiä kiinni ja hän soittaa mulle kun itsellään on parempi hetki puhua nii katsotaan mitä siellä sanotaan. Täällä on tälläinen pilvinen ja sadetta ennustava keli, joka voi vähän vaikuttaa myös päänsärkyyn, mutta kyllä tää vaivaa oli millainen keli tahansa.. Jos pääsis hempparin ja paineet vaikka tarkistuttaa, jos niistä löytyis syy? Jos ei niin sitten on otettava kaikki keinot käyttöön, että pärjää. Eihän se näin lomalla niin haittaa, jos yöt menee valvoessa ( vaikka eihän se tosiaan kivaa ole!! ) Mutta jos tämä jatkuu elokuuhun saakka ja töissä pitäis jaksaa, niin voep olla vaikeaa..
 
Tulin poksumaan 18+0 B) Mulla olis 3 viikon päästä se seuraava ultra ja jännittää jo nyt..toivottavasti kaikki ookoo.
Onks täällä ihmisiä, jotka tekee raskasta työtä raskauden aikana? Miten olette jaksaneet touhuta?
 
Mä olen vanhustyössä, eli nostelua ym tulee. nyt olin 3 vk lomalla, ja tänään töihin paluu olis edessä. Ite olen hyvin jaksellu. Tosin nyt viime aikoina alaselkä välillä vihloo ja iskias vaivaakin taitaa olla kun oikealta puolelta takamusta repii välillä kivasti.. No, saa nyt nähdä miten pärjäilen. Itse haluaisin tehdä kaikkea, työkaverit tekee helposti sitä et älä sä nyt mene ja tee sitä. Kotiväki (mies ja oma äiti) taitaa olla samanlaisia. Mua suojellaan oikein! :LOL:

baby10 rv 17+1
 
jenspa Mulla oli myös jalkojen kanssa ongelmia, etenkin öisin tuppasi suonia vetämään. Hain apteekista magnesium purkin, joka ilta ennen nukkumaan menoa otan yhden tabletin ja ei ole niiden syömisen jälkeen suonia vetänyt :)
 
puhnalle, karvat rehottaa täälläkin |O Ihan villiintynyt tuo kasvu nyt, mutta ei ainakaan vielä ole tummuneet. Mä olen muutenkin tosi karvainen (tai olisin, jos en ajelis) niin ei oo kivaa :kieh:

Päivä taas aloitettu oksulla, plääh. Kuopuksen synttärit on reilun viikon päästä ja pitäisi tätä kämppää vähitellen raivata kuntoon. Evvk. Nyt kun on nuo koululaisetkin lomalla ja päivät kotona, niin tuntuu ihan turhalta siivota :D

RiikkaVaan, mä olen keittiöhommissa enkä jaksa. Normaalisti olen siis koulun keittiössä (600 syöjää), mutta nyt kesän ajaksi pitäisi mennä keskuskeittiölle hommiin. Työnkuvaa siellä en tiedä, koska en ole siellä koskaan ollut ja nyt siis saikulla vielä ensi viikon ma asti. Saa nyt nähdä miten käy. Kunto on ainakin oksentelun takia ihan pohjalla ja väsymys jotain ihan uskomatonta :eek:

16+2
 
millain teil muilla tuntuu liikkeitä? mulla rupee taas pelko ja huoli nostaan päätä vaik kuinka yritän olla coolisti..ei siis liikkeitä ole tuntunut nyt kolmeen päivään..tekis mieli soitella neuvolaan ja käydä siellä piipahtamassa..viikko olis seuraavaan neuvolakäyntiin, tuntuu pitkältä ajalta taas..

 
Mä tulin myös poksumaan. Nyt sitten raskausviikko 17 POKS!

Aika monella näyttää tuo rakenneultra olevan jo ihan lähiaikoina. Onnea heille ultraan! Me muut tullaan hitaasti, mutta varmasti perässä. Itse en malttaisi enää odottaa, mutta eipä tässä muutakaan voi.

(.) Ei mitään uutta tai ihmeellistä. Aika tasaista menoa on. Tänään aamulla taas kuuntelin sydänäänet kun en ole oikein noita liikkeitä pariin päivään tuntenut ja hyvin kuului. Syke oli 144.

Vuodoista kärsiville paljon jaksuja ja tsemppiä! Saisi kyllä loppua jo.

Katja-75, rv 17+0

 
Eveny Onnea häihin jo etukäteen!!

puhnalle Mulla karvat kasvaa nopeammin kun ennen, ja maha on sellaisen untuvakarvan peitossa kokonaan :) Miehen mielestä se on söpöä :D ja navan kohdalle tulee vähän tummempia karvoja myös.. Mä nypin ne tummat karvat pois ku ne häiritsee mua, mutta noiden untuvien annan olla rauhassa :D

Viikko ultraan ja alkaa pikkuhiljaa jännittää toden teolla!

Nallu ja Hattivatti 20+4
 
Mä oon nyt heinäkuun loppuun kehitysvammaisten yksikössä ja siellä kans nosteluita, mutta ilmotin jo etten yksin "nosta" ketään. Ja jos en jaksa ni sit pois. Mutta ei ainakaan oo ollut raskaudessa mitään ongelmaa muuten, niin toivottavasti jaksaa hyvin sinne 25 viikolle =) Raha on aina kiva juttu, kun tulee vauva..ja muutenkin.

Mulla on nyt parin päivän aikana ruvennu ihan säännöllisesti tuntumaan liikkeet ympäri päivää :heart:
 
kurpitsa Mä vastaan sun kysymykseen, vaikke se varsinaisesti mua koske. Mä en tunne vielä liikkeitä, mut juuri tuolla dopplerilla kuuntelen niitä ja vilkas kaveri kyllä on silti vaikken itse vielä tunne.
 
Kurpitsa, mäkin olen välillä kuunnellut dopplerilla ne liikkeet vaan jos en ole jaksanut sydänääniä etsiä. Ne pienen potkut sun muut ovat kuitenkin vielä niin "tehottomia", etteivät aina tunnu. (Dopplerilla sentään kuulee ne). Mulla on varmaan taas istukka edessä, joka sekin sitten vaimentaa liikkeiden tuntemista. (Kaksi keisarinleikkausta tehty niin se istukka tahtoo kiinnittyä juuri siihen eteen). Jos et halua doppleria hankkia ja olet epävarma niin mene ihmeessä neuvolaan kuunteluttamaan nuo sydänäänet. Mä olisin varmaan tänään mennyt jos mulla ei tuota kotidoppleria olisi ollut. On meinaan niin hiljaista ollut viime aikoina, että kerkesin jo vähän huolestumaan. Kyllä ne neuvolassa ymmärtää ja ottaa varmasti sinne kuuntelemaan sydänäänet, koska ei se kuuntelu montaa minuuttia vie.
 
kurpitsa, mäkään en tunne liikkeitä joka päivä. voi olla pari kolme päivää väliä ja sitten tuntuu muksahdus. välillä tuntuu että onko kaikki ok.. otan kuitenkin rennosti, odottelen neuvolaan, joka parin viikon päästä.

yhdet kesäcaprit tekee jo tiukkaa, eli vatsan kasvua havaittavissa vaikka ei olekaan pullahtanut esiin kunnolla.

baby10 17+1
 
puhnalle: Huomattu on tuo ihokarvojen tummuminen. Ennen on ollut vaaleaa, hentoista lähes olematonta karvaa esim käsissä, nyt se on tummaa ja sen huomaa. Masu on ihan tumman karvainen ja isovarpaastakin löytyi karvaa :D

Voi vee tätä naaman kukkimista. Miten voikin olla näin miljoonasti näppyjä otsallakin, ei voi ymmärtää |O Väsyttääkin koko ajan ihan hirmusti. Onneksi se oksentaminen on tainut nyt loppua ja se on tosi hyvä juttu, jospa tästä raskaudesta voisi nyt alkaa nauttimaan kun ei tarvi koko ajan pönttöä halailla.
 
kurpitsa: Kyllä nuo kuvailemasi kivut liitoskivuilta kuulostavat ja voi tosiaankin olla vain toispuoleista :) Olenkin jo aiemmin kertonut, että mulla olis esikoista odottaessa koko ajan pelkästään vasemmanpuoleista liitoskipua (eli vasenta nivusta, häpykumpua ja häpyhuulta särki ja varsinkin pidempään pystyssä ollessa). Tosin se alkoi silloin paljon myöhempää raskaudessa. Nyt on sitten vastaavasti täsmälleen samanlaista toispuoleista liitoskipua, mutta tällä kertaa oikealla puolella.

(.) Meidän poika täytti eilen 1,5 v :heart: Viikon päästä olis sitten poitsun neuvola. Ajattelin silloin itse kysäistä, jos kesäsijais th:lla olisi aikaa nopeasti kuunnella tämän vauvan sydänäänetkin. Jos ne vaikka nyt kuuluis jo selkeämmin ja pitkäkestoisemmin :p Mulla seuraava neuvola muutoin vasta 7.7. ja se rakenneultra samalla viikolla 9.7.

vaimo ja vauva 15+2
 
Jenspa täällä myös yöllä meinaa suonta vetää ku vähän unissani venytän jalkoja Aina siihen herään, mutta vielä ei ole krampannut, muttei kaukana ole. Pitäis sitä magnesiumia hommata ja sit vettä juoda paljon..

Yöt on mennyt yhdeksi pyörimiseksi.. Vessassa käynnin jälkeen tulee nukuttua tosi huonosti ja levottomasti ja aamulla väsyttäis niiin kovasta!

puhnalle15+6
 
Mä olen vanhustyössä, hoidetaan potilaita laidasta laitaan, vuodepotilaista käveleviin. Ihan normaalisti töitä teen, nostelut ym onnistuu vielä ihan hyvin, tosin liitoskipuja on aina välillä, mutta sehän on ihan normia :)

Oma vointi tasaista, ruoka maistuu hyvin :LOL:
Ensi viikon torstaina rakenneultra
:heart:

kirppunen 19+5 :heart:
 

Yhteistyössä