**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Pikaisesti taas.

Äitiyspakkausta ei oteta. Meillä on neljän lapsen peruja vaatteita aivan riittävästi.

Mä pidän tosi paljon kietaisubodeista, nimenomaan bodeista en paidoista. Helppo saada päälle eikä nouse ylös kuten paidat tekis. Ja kietaisubodyyn yhdistettynä puolipotkarit niin asu on täydellisen helppo.

Eilisestä ultrasta kirjoittelin fb:n listalle.

Muari ja Sintti rv 20+3
 
Äitiyspakkauksesta aiotaan ottaa, koska esikoinen kysessä eikä oikein mitään kautta saada mitään käytettynäkään. Kivoja tipsejä on tullut "konkareilta" noiden vaatteiden suhteen. Pitääkin noita kietaisubodeja sitten hankkia alkuajoiksi.

Sitten vähän omaa napaa: Mullahan on menossa 10 päivän antibioottikuuri (Kefexin 750mg) emätintulehdukseen. Oon nyt syönyt kuurista 3,5 päivää. Tietääkö joku kuinka nopeasti tuon pitäisi alkaa vaikuttaa? Jotenkin tuntuu, että vielä mitään apua ei ole tullut. Tietty olo hieman parempi, kun olen vaan lepäillyt. Pääosin siis vaan makoilen. Istuminen ja kotona kävelykin tuntuu epämiellyttävältä. Mietin vaan, että kun on pidennetty viikonloppu tulossa, niin pitäsikö esim. huomenna olla neuvolaan yhteydessä ja kertoa omat tuntemukset vai odotella kuuri loppuun? Kuuri siis loppuu sunnuntaina.

Sitten mietin sellaista, että mitäs jos mulla on tulehduksen lisäksi päällä hiivatulehdus (hyvin todennäköistäkin), niin voikohan hiivatulehdus oireilla myös alavatsakipuna? Voi kun nää vaivat jo loppuis, että pääsis takasin normaaliin elämään ja nauttimaan raskaudesta.

Terese ja poitsu 20+0
 
Mä tykkään kanssa kovasti kietaisubodeista vastasyntyneellä! 50 senttisiä vaatteita meillä oli pojan syntyessä muutama, mutta enemmän käytettiin 56:sia. Poitsu oli kooltaan 52,5cm ja 3614g.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Toivottavasti Pirtsinkin tämän päiväisessä ultrassa on kaikki kunnossa :)

Mä sitten tilasin eilen ne vaunut ja niihin seisomalaudan :whistle: Nyt odottelen niitä varmaan huomenna saapuviksi =) :p Saas vaan nähdä sitten loppuvuodesta suostuuko tuo silloin 2 -vuotias poikani seisomalaudalla seistä... Ei varmasti ainakaan kun lyhyitä matkoja. Mutta tarvittaessa saan kaverin tuplavaunut lainaan, jos alkaa siltä näyttää, että ei tuu mitään

Kultapossu: Tuo pepun kipuilu voipi hyvinkin olla issiaskipua. Mulla sitä oli esikoista odottaessa aina aika ajoin ja varsinkin jos tuli töissä rasitettua itseään liikaa :)

Vaimo ja Vaavi 17+1
 
Onnea ultrakuulumisista kaikille tasapuolisesti :flower:

Taidan laittaa ne Easywalkerit tilaukseen ensiviikolla, löytyi alle 600 eurolla suomalaisesta nettipuljusta ne :D

Kietaisubodyt on kyllä ihan huippuja. Mulla on suurinosa vauvanvaatteista alkaen 56cm, joitakin 50 senttisiäkin löytyy.

terese, kyllä hiivatulehdus voi kipuilla alavatsalle.

Plääh, ja taas iltavuoroon, rasittavaa olla kesäsijaisten kanssa töissä, kun saa koko ajan olla opastamassa, eikä jaksaisi :ashamed:
 
Aargh! |O Antteeks kun taas jauhan tästä...Mä oon niin kyllästynyt tähän kipuiluun! Mä en ole varma enää onko nämä supistuksia vai mitä, eilisen tuntui että helpottui, nyt kun kävin lasten kanssa puistossa ja rupesimme lepäilemään niin kipu alkoi tuntumaan taas. Alaselkää poltteli ja vihloi ja välillä mahan veti kovaksi. Tosiaalat kipu ei ole niin kovaa että tarteis mihkään päivystykseen lähtee.. äh vaan, tiedä nyt sitte mitä t eksi, ei turhaankaan kehtais töistä ottaa saikkua.
 
eilen oli taas neuvola, kaikki ok, paitsi hemoglobiini oli kuukaudessa laskenu 135:stä 120... eli rautatabletteja antovat mukaan sitten... sykkeiden perusteella terkkari veikkasi tyttöä, oli sen verran kuulemma reipasta jumputusta :heart: mutta se nähdään aikanaan menikö veikkaus oikein :D

kirppunen muakin rassaa meijän kesäsijaiset nyt jotenkin paljon enemmän kuin edellisinä kesänä, varmaan osittain johtuu omasta jaksamisesta ja osittain sitten juuri näistä ko. tyypeistä.. ei vaan jaksa, ovat vähän liian kaikkitietäviä vaikka vasta valmistuneita tai vielä opiskelijoita.. ja koko ajan pitää neuvoa, tarkistaa heidän täyttämät laput..tms liikaa ylim. hommaa mulle nyt.

vaunuista mä olen aivan ihastunut noihin emmaljungan valkoisiin keinonahkaisiin vaunuihin mut mies ei oikein innostu.. kävin niitä kattelemas kaupas ja myyjä sanos et on jopa helpompi pitää puhtaana kuin kangas malli. mä kun olen aina tällainen "värin perässä juoksija", autossakin oli melkein tärkeintä sen väri :D no joo, katotaan jos tuo miehen mieli muuttuisi.. :)

tällaista tällä kertaa, heippa

saana & 19+4
 
Vaatekoosta Pienin koko mitä me itse ostetaan niin on 56cm, jos on kovin pieni kun syntyy niin sitten tietty voi pari bodya käydä hankkimassa. Harmittais vaan jos jääkin vaatteet käyttämättä kokonaan..

Äitiyspaukkaksen otan ehdottomasti, ottaisin vaikkei olisikaan esikoinen :)

Joku kirjoitti peppukipuilusta, mutten muista kuka. Mulla tosiaan tulee oikeaan pakaraan vähän väliä sellanen kun joku iso piikki iskis, tuntuu et jalka lähtee alta.. Jos joku tietää mistä tää johtuis ni saa vihjata!

Tulin tänään neuvolasta, sf-mitta oli 26cm eli kasvaa käyrien yläpuolella jonkun verran. Hemoglobiini oli nyt 121 ja alussa oli ollu 149, eli aika vauhtia laskenu.. Sykkeet oli 155 ja pikkunen liikku tosi paljon kuuntelun aikana. Paino oli noussu edellisestä kerrasta vajaan kilon, mut on 700g vähemmän ku raskauden alussa. Sain laput kelan tukia varten ja sokerirasitukseenkin varattiin aika, mikä on 25+4.

Nallu ja Hattivatti 22+3
 
BV: Taisi olla aikamoinen ylläri :D Mutta varmasti toivottu sellainen ;)

Anteeksi nyt tämä valitus...mutta tänne meidän "kylälle" on taas saapunut kesälomalapsia ja ne kaikki ravaa meillä pitkin päivää :snotty: Siis oikeasti...mä en jaksa kun ei voi omassa kodissaan olla vapaasti,pitää vessan ovikin lukita kun ei tiedä koska joku tuppaa sisälle |O Kivasti nuo yhdet pojat on kolme viikkoa täällä lomalla ja sanoisinko nätisti,että niiden mummulassa on aika huoletonta touhua ja menoa :headwall: Mukava alkaa tekemään juhannussiivoja :headwall: Sori....

(.) Nyt kysymys uudelleensynnyttäjille: Milloin olette alkaneet tuntemaan säännöllisesti liikkeitä?? Mä en tunne selvästi vieläkään mitään vaikka kuinka yrittäisin kuulostella :| Olen kyllä muutamia kertoja jotain tuntenut 15 viikolta lähtien,mutta mitään selvää liikettä en ole tuntenut. Tästä on nyt kehkeytymässä mulle stressi ja niinkuin tähän saakka olen ollut täysin stressitön. Onneksi ensi viikolla on neuvola! Kolmannesta muksusta aloin tuntemaan liikkeitä 17+ viikolla.

Mulla oli tänään taas juurihoito ja maanantaina vihdoin laitetaan lopullinen paikka! Eihän tuota hammasta olekaan operoitu kuin vasta keväästä saakka |O


 
Moro, moro! Ultrassa käyty ja mullekkin voi päivitellä poikalupauksen :heart: Kovasti siellä esitteli vehkeitään, joten aika varma "havainto" pitäisi olla :D Muutenkin kaikki hienosti, painoa oli 375grammaa ja kaikki mitä pitää olla niin löytyi. Reippaasti poitsu siellä jumppaili ja isille ja velipojalle vilkutteli! Onpa kyllä kiva kun tulee poika. Tyttökin olisi tietenki ollut ihana, mutta mun mielestä nuo pojat vaan on "helpompia" kasvattaa :LOL: Nyt tuntuu siltä, että jaksaa taas uskoa kaiken järjestyvän :heart:

Onnea BV:llekkin poikalupauksesta :heart: ja muillekkin neuvola ja ultrakuuulumisia saaneille!

Äitiyspakkauksesta Meinataan ottaa. Esikko on jo niin iso, että kaikki on mennyt kiertoon ja onhan se pakkaus myös niin ihana "hypisteltävä", kuten joku muukin totesi.
 
Onnea BV:lle ja Zaijuskalle poikalupauksista.

Minäkin kävin ultrassa tänään ja myös minulle saa päivitellä poikalupauksen. Miehen unet piti paikkansa ja haarovälissä heilui se pieni pippeli. <3

Eveny ja rantapallo 20+6
 
Onnea Bv ja Zaijuska poikalupauksista =)

OPISKELIJOISTA: mulla oli esikoisen synnytyksessä 3 opiskelijaa, joista yks oli italialainen ja oli aivan huippua kun hän piti mulle seuraa jossain vaihees ja puhuttiin englantia niin se koko synnytystouhu meinas unohtua välillä :D Itse lähihoitsuksi lukeneena olen sitä mieltä, että opiskelijoille olisi hyvä antaa mahdollisuus osallistua jos ei se itselle ole tosi vaikeaa.

TUPAKOINNISTA: lopetin ennen plussa testiä ku yhtäkkiä ei tehny mieli ja sit se vähänenkin oksetti :D Nyt kyllä on tullu semmosia himo kohtauksia et pakko saada, mutta en oo sortunu.
Uskon pysyväni tupakoimattomana jos mieskin pysyy kun hän lopetti mun kanssa yhtä aikaa ja auttaa kyllä kovasti ku tupakkaa ei kotona ole.

Tänään sorruin ostamaan aivan mielettömän söpöjä tyttövauvan vaatteita kirpparilta 50-68cm enimmäkseen 56cm. Ostin semmoset tumman pinkit veluuri toppahaalarit koossa 56 ja 62 ku ne oli aivan mielettömän söpöjä ja just hyviä autoiluun talvivauvan kanssa.
Muovikassillinen söpöä ja nykyaikaista vauvanvaatetta maksoi noin 30e eli ei paha. Kahden haalarin lisäks kuitenki oli takki + housut settiki ja sit farkkuja, puolipotkareita, bodyja..
Nyt sit jos käy niin et onkin poika niin ei muuta ku huutikseen vaan :D

Lisäksi oon ostanu sellasen tosi vanhan sitterin ( rautalankamalli ) johon TiRiTom nettikaupan pitäjä/ompelija tekee mulle uuden päällisen sen kaupan ihanista uusretroista kankaista :p Kalliiks tulee, mutta tahtoo sen =)
Ens ke on mulla se ultra ja toivon kovasti, että sukupuoli näkyisi. Olen kyllä yhtä varma kuin BV että on tyttö ja nyt jännittää että jos ei ookkaan :LOL:

UNIONGELMISTA JA FINNEISTÄ: nyt oon viikon päivät nukkunu tosi huonosti.. ei millään illalla saa unta ja pari kertaa heränny miehen töihin lähtöön 04.20 ja sit en oo saanu enää unta..
Naamassa on koko leuka täynnä jättiläisfinnejä ja tunnen olevani tosi hehkee..

ei tuu mieleen muuta kommentoitavaa tällä erää

piprane ema + Lotta 19+4
 
Nii ja kyssäri kaikille joilla lapsiluku sitten täynnä ku tämä pieni maailmassa =)

Meinaatteko sterilisaation jo tehdä vai jätättekö takaoven vielä auki ?
Itse miettinyt sterilisaatiota kun on sit 3 lasta ja ikää 33v niin sen sais varmasti. Toisaalta sit mietityttää et entä jos joskus vielä haluiski lapsen.. tämä odotus on kyllä osoittanut, että tuskin jaksan enää myöhemmin alkaa tähän ralliin ja vaipparallit tietty siihen päälle :D

Mulle ei mikään hormonaalinen ehkäisy sovi niin siks mietin, että ois kätevä siinä synnytyksen yhteydes käsittääkseni tehdä.
 
pakarasärystä.. mulla on ollu nyt noin viimeisen kuukauden aikana enemmän tai vähemmän särkyä/piston tunnetta juuri oikean pakaran yläosassa.. ennen raskautta ei ikinä tällaista, ainoastaan sellasta "normaalia" selän väsymistä/pientä selkäkipua...tämänkin oon laittanu raskauden piikkiin :D lähinnä tuota kipua ilmenee työpäivien aikana ja työputkien jälkeen,ei oikeastaan vapailla.

ja onnea molemmille poikalupauksesta! :heart:

saana & 19+4
 

Yhteistyössä