**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Hieno juttu Pirtsi! Nyt ei sitten tarvi sitä kahta viikkoa epätietoisuudessa elää. :hug: Onnea kovasti ultraan! =)

Mä lisäsin yhden masukuvan tuonne FB. Jos nyt sitten lisäisin toisen tänne. Otettu pari päivää sitten rv 18+3.



Katja-75 ja Elvis rv 18+5
 
Plasebo Kirpputorilta kannattaa niitä vaatteita katella, sieltä löytyy kyllä varmasti halvalla hyviä käyttökelpoisia vaatteita. Aluksi itse ainakin käytin 52cm vaatteita, jotka ei kylläkään kovin kauaa päälle mahtunut, joten ei hirveästi kannata pienintä kokoa ostaa. 56cm sopii hiukan kauemmin ja sitten 62. Mutta tosiaan, vaikka äitiyspakkauksessa on 62 vaatteita ne on tosi reiluja, voisi melkein 70 vaatteisiin verrata..
Itsekkin esikoisen aikaan ostelin kovasti pieniä podeja joita en kerinnyt kaikkia edes käyttämään kun en uskonut, että vauva niiiin nopeasti kasvaa..

puhnalle 17+4
 
Puhnalle: Kiitti vastauksesta. Ja kirpparilta meinasinkin käydä katselemassa, mutta omalla kylällä vain pari pientä ja toiseen niistä en astu jalallanikaan! Ei helv** mulla ois varaa ostaa kahdelle edes bodeja kaupasta ( n.15e/kpl ), vaikka töissä käynkin!! :eek:
 
Pirtsi: hienoa että aika järjestyi!

Ihania masukuvia taas, uskaltaisikohan itsestäkin räpsäistä dokumenttia, maha tuntuu kyllä viikkoihin nähden tosi isolta itellä! En tiedä onko se niin hyvä juttu, lopussa oleva varmaan vyöryvä lumipallo!

Soittelin viljelyn vastauksia ja negatiivinen oli! Mistä tää voi johtua tämä alaselän polttelu, välillä se menee ohi mutta esim. Nyt tässä istuessa tuntuu kun oikein "leimuaa"?? Nuita harkkasuppareita ei ole nyt tullut mutta tää polttelu.... |O
 
blush: no toisaalta hyvä ettei sit vti:tä löytynyt mut toisaalta olis varmasti ollut helpotus jos olis ollut niin olis saanut apua antibiooteista..tutkitaanko sua sit sen enempää esim. muiden tulehduksien osalta?
 
kurpitsa: Toi vti ois ollut kyllä helposti hoidettavissa. Neuvolantäti sanoi että laittaa lääkärille soittopyynnön, kyselee huomenissa sitten että onko kivut rauhottuneet yms ja tarvittaessa sitten näytille. Kyllähän se lääkäri siellä päivystyksessä eilen teki sisätutkimuksen ja hänen mukaan kaikki kunnossa että ei ainakaan ole paikat lähteneet kypsymään. En tiedä sitten onko tälle mitään tehtävissä ja miten meinaavat seuraavaksi tutkia. :/
 
Täällä taas pitkästä aikaa, täällä moni on niin aktiivinen kirjoittelemaan että ihan nolottaa, kun itse ei saa aikaiseksi :ashamed:

synnytyspelosta on ollut puhetta, itse en oikein osaa pelätä sitä. esikkoa odotellessa pelkäsin, mutta jotenkin sitten loppuvaiheessa sain pääni käytettyä ja luotin sairaalan henkilökuntaan.

Ite oon miettinyt, että mitataanko muilta joka nlo käynnillä hemoglopiini? Mulla on mitattu sillon ihan alussa, kun piti pissanäytteet ym. viedä... Mitähän lie lukemat nyt viimeksi vain neuvolassa hoitaja kysyi että kai syön monivitaaminia että niiden pitäisi riittää...
Sokerirasituksesta sanoi myös, että jos alussa on bmi yli 25 tai jos virtsassa on sokeria niin rasitustesti tehdään. Käytäntöjä näköjään erilaisia. Olen kyllä ihmetellyt miten joillakin nlo käyntivälit on yli kk, täällä sentäs alussa käynnit on kk välein.

Moni on jo käynyt rakenneultrassa mulla vielä kolme viikkoa aikaa, malttamatttomana sitä odotan vaikka en vielä tiedä kysynkö edes sukupuolta.
Liikkeet ovat ruenneet voimistaan maha asukilla ja esikoinenkin tunsi yksi ilta pitkin käteen :) mutta kun mies laittaa käden vatsalle niin asukas mahassa hiljentyy heti ollaankin naurettu, että isän pelko on hyvissä ajoin kehittynyt ;)

äitiyspakkaus kyllä harmittaa jos kerta ovat niin huono laatuisia, vaatteita meiltä kyllä jonkun verran löytyy jos tyttö tulee mutta jos onkin poika niin pinkit vaatteet joutuvat sitten kierrätykseen.
Meiltä ei esikolta ole muuta tallella kuin sitteri ja nyt olen kovasti ihastunut emmaljungan valkeisiin vaunuihin mutta ovat kyllä uutena kamalan kalliit ja luultavasti meidän lapset on nyt tässä niin en raskisi ostaa uusia pitää yrittää netistä varmaan etsiä.
Mitään en ole vielä uskaltanut ostaa, ehkä sitten rakenne ultran jälkeen.

Mutta kaikille hyviä vointeja ja erityisesti voimia teille joilla raskaus tuottaa ongelmia :hug:

Liongirl 17+2
 
Taas viikon ensimmäistä työpaivää viedään, onneksi juhannus ja näin ollen lyhyt työviikko edessä!

Äitiyspakkauksen aion ottaa. Sääli tietysti jos on huonolaatuista, mutta tosiaan esikoista odotan, niin helpottaa toi pakkaus kovasti.

Onneksi sait Pirtsi ajan nopeasti yksityiseen, en olisi itse ainakaan samassa tilanteessa kahta viikkoa pystynyt odottamaan. Lääkärit osaa kyllä välillä olla kummallisia ton asiakaspalvelun suhteen. Ei oikeen kaikki osaa huomioida asiakkaitaan.

Mulla on mies tuntenut vatsan päältä vajaan viikon liikkeitä. Erityisesti iltasella kun sänkyyn asettuu, niin sillon pikkunen alkaa potkimaan tohon navan korkeudelle. Supisteluja on vaihtelevasti öisin, erityisesti jos en herää käymään vessassa. Yks gyne töissä sano, että jos virtsarakko täyttyy kunnolla, niin se helposti yöllä ärsyttää sitä kohtua ja saattaa aih. supisteluja. Kivuttomia ne kuitenkin on koko ajan ollut.

Eilen oltiin 10 kilsan lenkillä koiran kanssa ja puolessa välissä alko vatsa särkemään. Särky ei kuitenkaan ollut kovaa ja kun pysähdyttiin istumaan niin meni ohi, eikä ollut vuotoja tai vastaavia. Eli kaikki varmaan kunnossa.

Birre86 ja Nyytti POKS 20 + 0. Enää 2 yötä ultraan!!
 
Neuvolassa käyty, kaikk hyvin, siellä se pieni :heart: jympsytti 142 kertaa minuutissa. Paino noussut koko raskauden aikana 2,7kg, onneksi ei enempää :snotty:
Blush mulla on välilevyn rappeuma ja luiskahdus ja se tuntuu ikävänä poltteluna mulla usein selässä.

Juu, pitää startata töihin :wave:
 
Argh!!! Teksti katos!!!! :kieh:

Kirjoitan toiste... Poitsu heräsi just.

Näitä vaunuja mä oon katellut ja tekis ihan sikana mieli ostaa: http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2560

Vaimo ja Vaavi 17 tasan :heart:
 
Kiva, kun sait Pirtsi uuden ajan ultraan! Toiv. nyt kaikki selviää!

Jaksamista Blushille polttelun kans. Toiv. ei mitään vakavaa! :hug:

Onnea Kirppuselle hyvästä neuvolakäynnistä!

Täällä on ollut viime päivinä kovasti harkkasupistuksia(?) tai ainakin niiksi niitä epäilen. Tosi inhottavia. Maha menee aivan kivi kovaksi ja sitten jotenkin vääntää tai painaa. En osaa selittää. Ei ne kyllä kivalta tunnu.

Tosi ikävä kuulla, et toi ä-pakkaus on osoittautunut huono laatuiseksi. Meille kun on esikoinen tulossa, niin varmaan pakko ottaa toi pakkaus vastaan. Ei tarvi ihan kaikkia alkaa hankkimaan. Kyllä taas säästetään väärissä asioissa, kun tuota pakkausta miettii. Miksei voi tehdä kunnon laatua! :/

Potkuja tuntuu pitkin päivää ja tuntuu vaan voimistuvan. Kun tuota vatsaa katselee, niin oikein pomppii ja hytkyy. :D

Kylläpä osa on tehny jo kovasti hankintoja. Meillä ei oikeestaan ole vielä mitään. Tekis kyllä mieli jo jotain pientä ostaa. Sitähän ei tiedä, kuin nopeesti tää aika vierähtää ja milloin pieni päättää tulla. Toiv. vaan ei vielä kovin pian!

Juhannusta kovasti odotellaan, vaikkei mitään erikoista ole suunnitteilla.

Hyvää vointia kaikille mammoille ja masuille! :)

Bigwish 20+6

 
Välipala annettu ja vaippa vaihdettu... Jospa nyt ei tekstikään katois :p

Joo, noita vaunuja mä kuumeilen. Paljon kalliimpiin ei edes olis varaa eikä mies suostuvainen, hyvä jos näihinkään. Olis vaan hyvässä tarjouksessa. Kaverin kanssa oltiin tänään vaunuilemassa ja hänellä Ora Saagat, jota sitten kokeilin. Monet haukkuu Oria kauhean painaviksi, mutta ei nuo ainakaan ollut ja noita Oria vertailemalla nää Jovit on jopa pari kiloa kevyemmät :) Meillä on nyt ABC-Designin vaunut, jotka on toooosi raskaat, eivätkä jousta yhtään ja kaiken lisäksi vielä viettävät työntäessä välillä vasemmalle. Hyväännäköiset toki ovat. Mutta seisomalautaa niihin ei taida saada ja muutenkin oon niin kyllästynyt niiden raskauteen. Varsinkin kun hartiat vaivaavat muutenkin säryillään. Emmaljungat tai Briot olisi kanssa kivat, mutta uutena en niitä pystyis ostamaan. Orista oon kuullut paljon hyvää, varsinkin niiden kankaiden laadun ja maastossa liikkuvuuden suhteen. =)

Muuten ei mitään kovin kummoista tänne kuulu. Harjoitussupistuksia täälläkin on päivittäin useampiin otteisiin ja tuo alapään oikea puoli juilii välillä sitten ihan valtavasti, varsinkin jos kävelen tai seison pidempään ja aamulla heti sängystä ylös noustessa :| Vaa'assa kävin tänään kotosalla ja oon tyytyväinen, että on edelleen saman verran miinuksella tuo paino, kun oli 3 viikkoa sitten neuvolassa :hug: Tuota painoa kun on muutenkin ihan riittämiin... Mä yritän kanssa seurailla syömisiäni, ettei sitten sitä rd:ta tulisikaan (eka rasitushan oli ok, toka vielä tulossa) ja ois kiva jos paino nousis lähtöpainoon nähden max 8kg. Laihduta en kummiskaan, syön vain makeaa vähempi.

Mä olisin ollut ihan varma Blushin pissatestitulosten perusteella, että jotain bakteeria siellä pissassa kasvaa. Mutta ei sit kumminkaan. Kurpitsan testitulokset taas lähes aina tulkitaan, vaikka sekaflooraa olisikin, niin negatiivisiksi. Tai näin ainakin sen sairaalan päivystyksessä missä mä oon töissä ollut. Mutta hyvä jos kerta antibiootit kuitenkin auttoivat! :) Toivotaan, että Blushillakin polttelut loppuisivat! =)

Onnittelut vielä kaikille jotka päässeet taas puolivälin etappiin! :flower: Ja toivottavasti Pirtsinkin huoli huomenna helpottaisi!! =)
 
äitiyspakkaus Kyllä mä ajattelin sen ottaa, sillä rahalla saa kuitenkin suhteessa paljon vähemmän. Ja joskus niitä isoja vaatteitakin on kuitenkin ostettava. Tuo huonolaatuisuus tuntuu kovin oudolta, jos hihat on ihan erilaiset niin eikös sen voi vaihtaa? Ainakin Kelan sivuilla lukee että rikkinäiset/virheelliset tuotteet voi postittaa ja saa sitten uuden takaisin.

Katja-75 Sulla onkin söpö masu!

Harjoitussupistukset Mulla on nyt raskauden aikana ollut ylämahassa sellanen tunne kun olis vatsalihakset kipeenä? Voiko ne olla harjoitussupistuksia vai johtuuko kenties siitä kun lihakset antaa tilaa kasvavalle vatsalle?

Meillä mies tunsi tasan rv 22 ensimmäisen kerran liikkeet masun päältä, kun makasin sängyllä.

Nallu ja Hattivatti 22+2
 
Enpäs ole minäkään saanut aikaiseksi kirjoitella aikoihin :ashamed: Viime viikko oli taas pelkkää oksentamista ja loppuviikosta jo harkitsin taas nesteytykseen lähtöä. Vaan miespä sairastui sitten vatsatautiin, joten pakko oli kotiin mun jäädä. No hengissä ollaan ja ruokakin taas maistuu :)

Äitiyspakkausta en ota tällä kertaa. Sen makuupussin kyllä haluaisin, mutta pitää metsästää jostain :D Mulla on kaikille muillekin lapsille tallessa heidän pakkauksiensa makuupussit, joten tällekin pakko saada. Sen rahan aion käyttää vaunujen ostoon. Noilla meidän Brio Raceilla kun ei vauvaa kuskata. Vaatetta on ennestään yllinkyllin. Paitsi jos tulee poika, niin varmaan on ihan pakko ostella sitä sun tätä :xmas:

Mulla on ekassa ja kolmannessa synnytyksessä ollut sali täynnä väkeä, joten kyllä siinä yksi opiskelija menisi heittämällä joukossa :D Esikoinen oli keskonen ja kolmonen syntyi perätilassa alakautta. Lääkäreitä oli parit ja kätilöitä en edes laskenut... Vai oliskos ne sittenkin ollut lääkäreitä suurin osa, ei mitään hajua. Mutta jos opiskelijaa tarjotaan mukaan, niin mun puolesta saa tulla.

Ihania masukuvia ootte laittaneet :heart: Ehkä tässä saisi joku päivä omastakin pötsistä kuvan napattua. Tai mies saa ottaa :D

Esikoinen lähti eilen kesäleirille. Ihan outoa, kun on hiukan hiljaisempaa kuin yleensä. Ikäväkin alkaa vaivata, voi mua.

Vaunuiksi me hankitaan Emmaljungat, luultavasti Classic sportit. Pehmeän kantokopan, seisomalaudan ja sisaristuimen olenkin jo hankkinut :D Varuiksi tuli hankittua molemmat, lauta ja istuin, kun ei vielä pysty sanomaan, miten tuo kuopus osaa puolen vuoden kuluttua olla. Edelleen menee kuin päätön kana, täysin korvaton tuolla ulkona. Eilenkin karkasi kovaa juosten pihalta ja suoraan autotielle! |O Minä kipitän mahan kanssa perässä karjuen täysillä pysähtymään. Tämä vaan kiljuu "kaakuun, kaakuun" :headwall: Ei sen kanssa voi olla kuin tiukasti aidatuissa puistoissa ja silloinkin saa olla silmät selässäkin, ettei kiipeä aidan yli |O |O |O Että sellainen 2-vuotias meillä... Ja tyttö! Osaa ne nekin siis.

aletheia 18+0
 
Huh,vilinää ja vilskettä oli tänään kun kaveri oli neljän muksunsa kanssa kylässä :D

Vaatekoosta sen verran,että keskimäärin vauvat ovat syntyessään 52cm,joten ainakaan sitä pienempää ei kannata ostaa. Mutta meillä pienin vaate tulee olemaan 56cm,koska nuorinkin oli syntyessään sen 54cm ja iso muutenkin niin sain heivata heti pois kaikki 52cm :whistle: Onneksi olin sairaalakassiin vaihtanut viime tipassa 50cm vaatteiden tilalle vähän isompaa :whistle: Eihän tuon kokoisen jättiläisen päälle olisi millään mahtunut 50cm!

Mun maha onkin aika pieni kun vertaa monien teidän muiden mahoihin :D :D tarttis kans laittaa kuvaa tulemaan...


 
Katja-75 sulla on aivan ihanan mahtava maha :heart:

Mä olen kyllä ostanut pari asua kokoa 50cm, saahan ne sitten myytyä tai annettua pois jollei ole käyttöä. Parit asut löytyy myös koissa 56cm, ja meinaankin sitten syksyllä pakata sairaalakassiini molemmista koista yhdet mukaani pojan kotiintulo vaatteiksi :)
Lisää vaatteita pitää shoppailla, ja eiköhän se onnistu multa kun ensi maanantaina alkaa kesälomakin :heart:
Niin ja äitiyspakkauksen meinaan ehdottomasti näin esikoiselle ottaa :)
6km reipas lenkki tehty työpäivän päälle, ja saunoinkin tunnin.. on se kumma jollei uni ensi yönä maistu :D

Tanya & herra hukkapätkä 21+3
 
vaatekoosta: riippuu paljon vauvan syntymämitoista. meil lapset olleet syntyjään pieniä ja lyhkäsiä, toinen 46cm ja toinen 49cm joten 56cm ei voinut ajatellakkaan joten aika pitkään pärjättiin 50cm..

birre: onnittelut sinne kans puolivälin saavuttamisesta :)

 
Vaatekoosta Itse en osta noita 50cm vaatteita ollenkaan ja 56cm vain vähän.Meillä on aian jääny nuo 56cm melkeinpä heti pieniksi.Muutenkin tykkään et vaatteet ovat vähän väljemmät.
Äitiyspakkauksesta Olin aivan varma ,että otan pakkauksen mutta nyt olen jäänyt miettimään otanko sittenkään. Varsinkin kun tuotteet ovat huonontuneet. Makuupussi&peitto on ennestään ja taitaa tuolta yksi vanupukukin löytyä. Haalarinkin löytää varmasti jostain suht halvalla.Kirpparilta saa kumminkin suht edullisesti vaatteita.

Se olisi sit muutto kuun lopussa edessä. Pikku hiljaa jos alkaisi pakkailemaan tavaroita ja heittelemään ylimääräsiä pois.

Kaksi yötä ultraan. Pieni on joka päivä ilmoitellut itsestään useampaankin otteeseen. Yleensä aina samaan aikaan päivästä/illasta.
 
Katjalla ihana masu :heart:

Hevosihmisistä, täällä kans yks. Ratsastaa en ole tohtinu sitten plussan jälkeen ja nyt ei ainakaan sais. Mut enemmän meillä on kyllä tuota kärrytouhua, kun on likkaa on purru ravikärpänen ja ens viikolla saa sit jo kortinki, jotta pääsee ohjastaan ihan oikeisiin raveihin. Tuolla käpyttää tällä hetkellä kaks suomipollea ja kaksi puoliveristä ja yks lämpönen. Joukossa omia ja toisetn omia :)

Pakkauksesta. Olen edelleen sitä mieltä, että en ota. Nyt on tiedossa tutulta pojanki vaatteita, jos on poika tullakseen. Rahan käytän sitten turvakaukaloon. Jostain aion metsästää 2009 vuoden makuupussin. Oli jotenkin niin söpö sydänkuvioinen pussi. Pikkuhiljaa tässä alkaa pessimistikin jo lämmetä vauvan hankinnoille, kun olo tuntuu paremmalta päivä päivältä. Ajattelin koota sellaista "omaa pakkausta", eli katton mitä on ennestään ja jos jotain tärkeetä puuttuu, hankin sen sitten. Kuten Noora jo sanoikin, Keskiseltä saa ihan pilkka hinnalla vauvan vaatteita. Tokikaan sinne ei kaikki matkojen takaa lähde, mutta tästä nurkilta sinne on helppo ajella.

Vaatekoosta. Meillä on ollu vaavit kaikki isoja ja synnärilläkin on saanu kertaalleen oikein tukkia potkareita jalkaan, että mahtuivat. pienin on ollu 3650 ja suurin lähemmäs 5kg. Pituutta pisimmällä 55cm. Mutta kyllä ne pakkauksien haalarit kautta vuosien on ollu sen verta isoja, että alkuun niihin isompiki vastasyntynyt on hukkunu ihan kokonaan. Poitsukin piti tuota 2000 vuoden pakkauksen haalaria vielä kaks vuotiaana. ALkuvuotisena ei saanu vielä -01 pakkausta.

Taas paukkuu viikot, hyvä niin :) Ens maanantaina onki kontrolli ja kyllä se vähän jännittää, mitä sanotaan. Toivon niin kovasti, että kaikki olis edes jotenkin hyvin.

Lumi-Marja ja Nuppunen 17+0 POKS
 

Yhteistyössä