Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Onkos muilla ollut sellaista, että on ihan kamala pissahätä ja kun vessaan menee niin ei oikein mitään tule ja tuntuu pieni muljahdus kun tyyppi vaihtaa vähän asentoa, niin taas tulee. Nyt tuo tyyppi on alkanut nimittäin olemaan tuossa rakon päällä ja välillä saa istua hieman pitempäänkin pöntöllä, kun ei meinaa pissa ulos tulla, kun toinen on tulppana siellä.
 
Veikkauslistasta: kaivoin sen taas esiin, kun vaimo85 halusi muuttaa veikkaustaan, ja tuli sellainen tunne että onkohan joku muukin vielä laittanut uusia veikkauksia mutta multa mennyt ohi. Vähän huonosti tulee listaa päiviteltyä kun joskus lukaisen monen päivän jutut nopeasti läpi, joten jos viitsitte vielä tarkistaa ja huomauttaa jos muutettavaa on, kiitos :)


AaVee rv 39+0 ja 3500-3600g
aletheia rv 37+0 ja 2800 g
Annsku rv 39+0 ja 3690g
Bad Virgin- rv 39+2 ja 3290 g
Bigwish rv 38+5 ja 3300g
Crocus76 rv38+ ja 3600g
Eveny rv 39+ ja 3500 g
HattiVatti1986 rv 41+5 ja 4150g
Haven rv 42+0 ja 3750g.
Ingu rv 41+0 ja 3400g
JanJade rv 39+6 ja 3825g
Josefiina84 rv 40 + 5 ja 3900 g
Katja-75 rv 40+1 ja 3500g
kirppunen rv 40+3 ja 3100g
kurpitsa rv 38+2 ja 2950g
liirah rv 39+ ja 4500 g
LilliMenninkäinen rv 40+5 ja 4100 g
Lumi-Marja rv 40+1 ja 4250g
mimskeli rv 39+4 ja 4050g/52cm
minde88 rv 40+2 ja 3450g
MoonVaan rv 41+6 ja 3800 g
Muari rv 37+3 3200 g
Nallu rv 39+4 ja 3900 g
nuu rv 38+1 ja 3100 g
OP-81 rv 39+1 ja 3685 g
petite rv 38+2 ja 3600g
pimpula-76- rv 38+5 ja 2875g
piprane ema rv 39+4 ja 3650g
Pirtsi rv 38+4 ja 3750g
puhnalle rv 42+1 ja 3870g
Saana07 rv 40+4 ja 3800g
Siilinlapsi rv 38+6 ja 3100g
Silent whisper rv 40+2 ja 3 900 g
Sintsu78 rv 40+3 ja 3400 g
Sokeripala rv 41+0 ja 4000 g
suhveli rv 39+5 ja 3400 g
Tanya82 rv 39+2 ja 3050 g
Terese rv 39+2 ja 4100g
Tinker Bell rv 39+6 ja 3700 g
TätiUuu rv 40+2 ja 4000g
vaimo85 rv 41+2 ja 3600g
Zaijuska rv 36+5 ja 2950 g
ziziz rv 39+5 ja 3900 g
 
Onkos muilla ollut sellaista, että on ihan kamala pissahätä ja kun vessaan menee niin ei oikein mitään tule ja tuntuu pieni muljahdus kun tyyppi vaihtaa vähän asentoa, niin taas tulee. Nyt tuo tyyppi on alkanut nimittäin olemaan tuossa rakon päällä ja välillä saa istua hieman pitempäänkin pöntöllä, kun ei meinaa pissa ulos tulla, kun toinen on tulppana siellä.
Täällä ollut havaittavissa samanlaisia vessakäyntejä aina silloin tällöin;)

Äitiysrahan maksamisesta sen verran kyselisin, että koska kela maksaa eka kerran rahat tilille? Eli jos mun la on 9.11. ja äippäloma alkaa 4.10. niin koska tulee eka kerran rahaa tilille kelasta? Nyt siis olen virallisesti kuukauden päivät työtön, kun ma.työ loppui tällä viikolla, eikä ole siis työnantajaa, joka maksaisi palkkaa ekoilta 72 päivältä.

Terese ja poitsu 30+4
 
Terese, oletko saanut kelalta jo äitiysraha päätöksen?
sen päätöksen kääntöpuolella on merkattu sinulle koko äitiysloman maksupäivät ja summat.
Minulle ensimmäinen äitiyspvraha maksetaan pv ennen varsinaista laskettua aikaa.
Minulla on täysin sellainen mielikuva et äippärahan maksupv määräytyy täysin lasketusta ajasta, ei niin ku esim lapsilisä, joka tulee kaikille joka kuussa samaan aikaan.
Mites muuten toi eka lapsilisä maksettiin? eikös se ollut niin, et jos marraskuussa vauva syntyy, niin saa seur. kk lisän?

Meil herättiin puol kasi ja mä olisin voinu nukkuu viel vaiks kuinka.. =(
Meenki tästä sohvalle, ni jaksaa sit lähtee parin tunnin päästä baby kids and boom messuille!!

Moon ja pikkuskko 32+3
 
Tack Sokeripala! :D

Mä nyt sit intouduin ostamaan noi shihtzun suosittelemat Carriwelin pehmoimetysliivit :D Oli aika huokeatkin. Mun piti kanssa esikoisen kanssa öisin käyttää liivejä ja silloin käytin sellaisia ohuita ja pehmosia kaarituellisia kalliita liivejä. Nuo varmasti paljon sopivammat. Toivottavasti tuli vaan ostettua oikeaa kokoa... Kyl mä yritin mittailla :p Ajattelin ostaa sit kun vauva on syntynyt vasta ehkä ne jotkin kaarituelliset imetysliivit (mä siis oon tottunut siihen että kaaret löytyy liiveistä), jota sitten päivisin enempi käyttää. Mua ei oo kaaret haitannut liiveissä eikä painanut minnekään.

MoonVaan täällä heräiltiin pikkusen yli kuusi, kun esikoinen heräs :p Tosin olin jo suht virkeä siinä vaiheessa, kun olin käynyt jo yhdeksältä nukkumaan :whistle:

vaimo ja vaavi 27+6
 
Mäkin vähän innostuin noista shihtzun suosittelemista liiveistä :) Mutta osaatteko auttaa, minkä kokoiset mun kannattaisi ottaa? Mun tissien koko on n. 70E ja ongelmana on löytää liivit, joissa kuppi on tarpeeksi iso ja ympärys pieni. Ei siis toivoakaan että löytäisin liivejä perus Lindexeistä tms. Niissä jos kuppi on yli D, on ympäryskin jotain 90 luokkaa :kieh: Liivikauppoihin on siis meikäläisen aina suunnattava! Jäin myös miettimään miten noiden kanssa imetys sujuu, kun niissä ei näkynyt olevan sitä perus klipsisysteemiä, jossa siis kuppi "avataan" tosta edestä :) Mä kuitenkin haluisin just tollaset pehmeät liivit joista voisi käyttää öisin.

Ainiin apua, pitääkö lapsilisä hakea erikseen vai tuleeko se jotenkin automaattisesti? Moon ihan pihalla, en muistanut koko lapsilisää :D

Terese - mä en osaa sanoa miten sun tapauksessa menee, mutta mulle työnantaja maksaa täyden liksan ekan 3 kk ja tammikuussa vasta alan saamaan rahaa kelalta. Mutta eikö se tosiaan lue siinä päätöksessä, niin kuin MoonVaan jo kyselikin?

SW 29+6 (Huomenna poksuu 30 :heart:)
 
Ainiin eilen illalla olin vahtii siskonlapsia, niin mul tuli tosi kipee supistus, ei pystynyt tehdä yhtään mtn. ja piti makaa sikiöasennossa. No ei tullut ku yks, niin en huolestunut, onkohan ihan normaalia, et näil viikoil tulee jo noin ultra kipee?

mibetsy ja mara 31+2
 
Mulle maksaa työnantaja äippärahaa sen kaksi kuukautta, mutta muuten kela maksaa työnantajalleni päivää ennen mun laskettuaikaa :)
Muistaakseni neukkatäti selitti tosta lapsilisästä, että jos syntyy just lokakuun lopulla saisin marraskuussa lapsilisän, mutta jos syntyy marraskuussa niin saan joulukuussa lapsilisän.
Mua harmitti vähäsen kun olisin halunnut laittaa miehen tilinumeron lapsilisää varten, mutta se maksetaan automaattisesti hakijalle eli mulle, ja meillä mies ostaa kaikki kauppaostokset niin mun mielestä sen kuuluu saada se :)

Ulkona on niin nätti ilma, että mun on aivan pakko lähteä pyöräilemään se perus 20km lenkki tonne =)
Ihanaa kun tiistaina on neuvolakin ja mä olen aivan varma, että mun painokin on kivasti noussut, hyvä niin :)

Tanya & herra hukkapätkä 32+2
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei oo mitään hajua noista miten ne maksut menee. Työnantaja maksaa mulle sen 72 päivää ja sitten kela, saan tilin luultavasti normaalisti ja sitten se varmaan muuttuu kun kela puuttuu asiaan. Kai.
Ja lapsilisästä meillä ei oo muuta ongelmaa kuin se, että kun ne menee lasten tileille suoraan, niin kun esikoinen saa sen 100 € ja tää toinen tulee samaan sen reilu 100 €, niin miten ihmeessä se kannattaa hoitaa.. Ensin raha mun tilille ja sitten siirto sieltä tämän tilille? Esikoiselle kun se raha menee suoraan kelasta. No, eiköhän tuohon joku juttu keksitä.

Sokeripala mun oli ainakin oikein. =)

Mibetsy mä heräsin viime torstaina ihan kauheeseen supistukseen ja ajattelin jo, ettei kai vielä lähtöä tuu. No niitä tuli ihan vaan muutama, ja loppui siihen, joten en mä ainakaan sillä tavalla ollut huolissani, kun kerran loppuivat. Mut jos sua huolettaa asia vielä, niin soita huomenna heti neuvolaan ja pyydä päästä näytille.

Mulle koitetaan koko ajan tyrkyttää sairaslomaa. Niin neuvolasta kuin äitiyspoliltakin. Onhan tää tilanne raskas ja myönnän että valvon öitä sen takia, mutta niin kauan kun musta tuntuu että jaksan olla töissä, niin eikö se ole vaan hyvä asia? Joka kerta neuvolantäti ja sitten polilla ne kysyy että haluatko jo sairaslomalle? Aika hassua, kun yks tuttu ei taas saanut millään sairaslomaa vaikka olisi sitä halunnutkin.
Ja nyt mä tarviin apua. Joku puhui joskus niistä suonikohjuista alapäässä. Millaisia ne on? Sattuuko ne? Mulla on joku ihme patti siellä, mutta mietin vaan, että voisko se olla edellisestä synnytyksestä jotain arpikudosta...

Liirah + Sissi 28+3
 
Liirah, mitä jos laittaisitte esikoisen tilille aina ylimääräistä sen ylimenevän osan verran?
Ja mitä tulee kotona olemiseen, niin mä kyllä naatiskelen kun saan viettää nää viimeiset viikot esikoisen kanssa kaksin, kun kohta sitä kahdenkeskistä aikaa on tosi vähän :heart: Jotenkin haikeeta sekin!
Mutta se on kyllä tietty tosiasia, että tuloissa se sairasloma tuntuu aikalailla.

Mä en meinaa millään saada itteäni käyntiin tänään.. Kun nyt vaan sais vaatteet päälle ja ittensä kammettua ovesta ulos, niin ehkäpä happihyppy toimisi hyvänä herättäjänä. Yöt on yhtä pyörimistä, esikoinen on alkanut heräilemään aamuöisin, ja pissallakin saan ravana vähintään 3 kertaa yössä. Ja kun mä en ennen kello yhtä saa unta, niin vähän vähissä nämä unet on. Hosulista on tullut ihan käsittämätön ikiliikkuja :rolleyes: Mahotonta möyrintää aamusta iltaan ja illasta aamuun, asento tuntuu vaihtelevan perätilan ja poikkitilan välillä. Maha heiluu ihan koko ajan.
 
Hei vaan kaikille.

Pikkukirppu voi hyvin ja juuri sopivan paksusti. Raskausaika on mennyt kaikin puolin yltiöhyvin, kaikki arvot neuvolassa ok ja sokerirasituskokeeseenkaan en ole vielä joutunut. (JES!) Painoa tullut n.10 kg.

Nyt on alkanut närästää päivä päivältä enemmän ja pohkeet meinaa krampata aika ajoin. Kieltämättä ei niiden kovien helteiden jälkeen (ja siihen syssyyn vielä muutettiin) tunnu tuo jalkojen turvotus miltään.:p

Nyt on aivan hirveä himo ommella omalle kullanmurulle vaikka miljoona vaatetta. Ideoita ja kankaita on niiiiiiiiiiin paljon, ettei oikein tiedä mistä edes aloittaisin. Sukupuoli on jo tiedossa, joten siinä mielessä mukava ommella.

Synnytyssairaala on vaihtunut muuton myötä OYS:ista Raaheen ja se on huhujen perusteella vain tosi hyvä juttu. Raahessa on kuulemma kotoisaa ja pääsee tutustumaan etukäteen.

Viime yönä näin unta,jossa vauva jo syntyi ja aamulla oli kauhea hätä, että eihän se nyt vielä, oli unessakin niiiiiiiin pieni vielä. Niin se vaan alkaa tuo perheenlisäys pikkuhiljaa konkretisoitua. Vauva liikkuu paljon, ensin se harrasti zumbaa (silleen sulosesti muljusi vain) ja nyt se on aika ajoin harrastanut myös potkunyrkkeilyä (koko maha hytkyy ja heiluu joka suuntaan), ihanaa vaan kun liikkuu. Tiiä mikä ADHD sieltä vielä tulee.;)

Ihanaa odotusta kaikille edelleen!

Pikkukirppu ja mussukkainen rv 29+2
 
Viimeksi muokattu:
Tanya, sen lapsilisän voi laittaa Kelan sähköisen asiointipalvelun kautta menemään miehesi tilille =) Siellä omat tiedot-kohdassa voi noita tilinumeroita muutella.

Meillä on nuo lapsilisät aiemmin menneet yhteiselle tilille, mutta nyt tuon hakemuksen jälkeen kaikki siirtyikin tulemaan mun omalle tilille. Koska siis haluan päivärahan omalleni ja sen tilinumeron hakemukseen laitoin. Samallahan sitä lapsilisääkin haettiin. No muutin sen tilinumeron jo lapsilisän kohdalla toiseksi :D Ihmeteltiin vaan viime kuussa, että missä hitossa lapsilisät kun ei näkynyt. Mun tilillehän ne oli sitten maksettu :)
 
Kiitos kaikille, jotka vastasivat tuohon äippäraha-asiaan. En ole tosiaan itse vielä päätöstä saanut, koska vasta tällä viikolla kiikutin kelaan tuon palkkatodistuksen viimeisen puolen vuoden tulojen osalta,jonka mukaan mun äippäraha lasketaan. Ja mullakin oli se käsitys, että eka äippäraha maksetaan päivää ennen la:aa. Tän kuun olen siis työttömänä ja ansiosidonnainenkin tulee siis jälkijunassa, joten täytyy asennoitua siihen, että vähään aikaan ei mistään tuutista tule sitten rahaa;)

Mä laitoin kanssa tilaukseen noi shihtzun suosittelemat liivit, aattelin että niillä varmaan sitten selviää ensihetket. Ja ostetaan sitten maidonnousun jälkeen muutamat lisää, kun tietää minkäkokoiset oikeasti tarvitsee.

Terese ja poitsu 30+5
 
Pitkästä aikaa :whistle: Lukemassa oon välillä käyny mutta tuntuu ettei oo siis mitään sanottavaa. Edelleen semmonen olo ku ei raskaana oliskaan, mitä nyt selkä välillä vihottelee mutta sain hommattua kaverilta lainaan tukivyön nii se on sitte pitäny kivut aisoissa :) Maha on pienehkö, itse asiassa menee just samoissa senteissä sf-mitta ku esikoisen kans. Mahalla pystyn edelleen nukkua :confused: Tai en suoraan mahalteen, vaan lemppariasennossa toinen jalka koukussa :D Ainut paikka missä maha on tiellä on jääkaappia avattaessa, aina ovi käy mahaan :p
Esikoisen jatkettava sänky on maalattavana ja kun se saadaan tänne niin saan sit pinnasängyn tulokkaalle laitettua. Vaatteet on pestynä kaapissa oottamassa. Talvipukua ei oo vielä, kaukalopussia oon metsästäny. Uus turvakaukalo myös hankinnan alla vielä ja jalusta siihen. Sitte ois aikalailla kaikki valmiina.
Tiistaina olis neuvola ja kauhulla ootan taas sitä puntarilla käyntiä. Äää! Toivon mukaan hb olis kohonnut..
Hyviä sunnuntaita!!

ziziz ja asukki 29+1
 
Mua myös kiinnostaa millaisia suonikohjut alapäässä on? Miltä ne tuntuu? Näkyykö ulospäin? Mulla on varsinkin seksin jälkeen kovaa painetta alapäässä, niin ettei pysty seisomaan tai pahimmillaan edes istumaan..

Vauvan pukemisesta Oletteko ostaneet vauvalle toppahaalarin alle villapukua? Meillä tosiaan vauva olisi vaunuissa sisävaatteet, toppapuku ja muut ulkovaatteet (villasukat, pipo yms) päällä. Sen lisäksi vielä makuupussissa, pehmeässä kantokopassa ja vielä vaunujen jalkapeite siinä päällä. Tuntuu jotenkin, että ylipukisin vauvan jos siellä olisi vielä villapuku päällä.. Tosin kokemusta ei ole ja siksi kaipaisinkin vinkkiä tähän asiaan..

Täällä poksuttiin taas eilen. Vauvan kotiin saapuminen on jo ihan kohta ovella! Uskomatonta ajatella, että kohta olen äiti :heart:

Nallu ja Hattivatti 33+1
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa! Nyt on meidän vaaville vaatteita koko lipaston täydeltä, kun saatiin miehen siskolta ja kaverilta isot säkit vaatteita, eivät suostuneet edes maksua niistä ottamaan! Joten pitänee shoppailuintoa yrittää hiukan nyt hillitä. Varsinkin 62-68 senttisiä vaatteita on aivan kauhea määrä, myös pienempiä 50-56 on sen verran, että kyl riittää. Ostin lisäks Lindexiltä muutamia ihania velour-vaatteita, sukkia ja myssyn koossa 50 ja 56, niin sain hiukan shoppailuintoa laannutettua. :D Lisäks ostettiin kaverilta käytettynä itkuhälytin.

Eli tavarat alkaa olla koossa! Saksasta laittoivat perjantaina mailia, että vaunut on lähetetty, pitäis olla perillä nyt tulevalla viikolla! =) IHANAA! Toivottavasti kaikki on kuten pitääkin. Toimitusaika lyheni näköjään 10 viikosta 6 viikkoon, ei haittaa...:D

Jospa lähtisin tästä kävelylle, niin sais hiukan raitista ilmaa. Ihanaa kun on syksy! Yhdistän tän syksyn tulon niin vahvasti vauvan tuloon, että kesän loppuminen ei haittaa yhtään! :)

Ritu ja pomppiainen 31+1
 
yritän itse pärjäillä ilman toppapukua vauvalla koska tosiaan on monien vällyjen alla siellä vaunuissa ja tosiaan ei tule kovilla pakkasilla vauvaa ulkona nukutettua..

ostettiin esikoiselle puoliparvisänkyhässäkkä joka pitäis saada kasatuksi huomenna, esikoinen on tosi innoissaan uudesta sängystään, kuopus saa sit käyttöönsä esikoisen jatkettavan sängyn ja äiti saa ton pinnasängyn kuopukselta sit mein makuuhuoneeseen ja saan laittaa vauvaa varten sänkyä kuntoon. vähän jänskättää miten kuopuksen 2v3kk nukkumiset lähtee sujumaan tos jatkettavas mut tyttö on jo siin iäs et olis aikakin jo siirtyä isojen tyttöjen sänkyyn, ja paree olis ettei yöunillemenot menis riehumiseks..

kurpitsa ja "A" rv30+5
 
nuu
Taas pitkästä aikaa.. Lukenut kyllä olen ahkerasti, mutta mitään sanottavaa ei ole oikeen irronnut:p Väsy olo ( ehkä syy toi alhanen hb), ja tuntuu että kun täyden työpäivn jaksaa, on kotona ihan voimaton. Mut eihän ne kotityöt mihinkään häviä ja esikoisen kans on jaksettava touhuilla. Nyt olen alkanut sauvakävelyn pururadalla ettei aivan valtavasti pääse noita kiloja kertymaan ja saa kuntoakin pidettyä sillä edes vähän yllä.

Nallu Meillä yritetään selviytyä ilman toppapukua. On villahaalari ja pikkukarhun kaukalopussi. Mutta saa nähdä joutuuko sen sitten paukkupakkasilla ostamaan ihan autoreissujakin vartein, vaikka ei muuten kovilla pakkasilla ulkoilisikaan.

Ens viikolla saadaan mummomolan vintiltä haettua vanha ihana vaaleansininen pinnis, ja patjat ja muut vuodevaatteet täytyy sitten kipasta ikeasta kun sinne asti saadaan lähdettyä =)

Iäkseni voi muuten päivittää 27 v.

Kuulasta syyssunnuntaita!!!:)

nuu ja mussukka rv 28+3
 
Terese Miten saisitko sä kysyttyä sairaslomaa niin ei tarvitsisi ihan ilman rahaa olla.Ainakin jos ovat karenssin sinulle lykänneet? Valitat vaan hirveesti vaikka selkää (sitä ne ei oikeesti pysty edes tutkimaan vaan on pakko uskoa jos sanot et on kipee)niin saat edes sairaspäivärahaa äitiyslomaan asti?

Mulle kans esikoista odottaessa tyrkytettiin sairaslomaa heti alkuviikoilta kun mulla oli muka niin vaarallinen työ kun olin hevostallilla hommissa.Neuvolan täti oli ihan varma et ne nelijalkaset hyppää joku päivä mun syliin tai potkii mahaan.En ottanut sairaslomaa...

Meillä juhlittiin tänäviikonloppuna ja ihan turhaa hermoilin.Lapsilla oli oikein kivaa :)
Vielä olis miehen synttärit (ihan kotona vaan kakku perheen kesken) ja kaverin tuparit tässä kuussa.Ja sitten laskettuna päivänä anopin kuuskymppiset. Saa nähdä jaksanko mä enää mennä mihinkää.Mut toisaalta kun vauva tulee niin sitte en varmasti lähde moneen kuukauteen.

Sintsu ja öhkö 31+5
 
liirah ja nallu: Minähän niistä suonikohjuista täällä valittelen :wave: :headwall:
Silloin kun mulla alkoi tässä raskaudessa tää vaiva (14 viikolla about), niin ei siellä alakerrassa mitään kummempia suonikohjuja näkyvissä ollut. Vain turvonnut oikea häpyhuuli ja kipua siinä sekä häpykummulla/nivusissa. Tuo paineentunne seksin jälkeen kuulostaa myös tosi tutulta :kieh: Kuten paineen tunne muutoinkin. Nykyään tilanne on paljon pahempi ja suonikohjuja näkyy molemmin puolin värkkiä, mutta paljon pahempana oikealla puolella ja se puoli onkin toooosi turvonnut ja kipeä. Samoin tuntuu kun on tarpeeksi kauan pystyssä ollut, et joku iskisi puukolla säännöllisin väliajoin nivusiin. Kassajonossa, jos edellä oleva hidastelee, niin kipujen vuoksi olen usein sellaisessa raivoamispisteessä, et tekis suurin piirtein mieli ampua edellä oleva tai alkaa itkemään |O Mut oon onnistunut pitää mölyt mahassani toistaseksi..:ashamed: Ei yhtään kiva vaiva ja se masentaa mua aika reippaasti välillä :( Varsinkin kun tuo alaselkäkin vielä lisäksi vihoittelee ja oikean puolen issias... Mut katselkaa sinne alakertaan niin selviää asia :whistle: Mut voi tosissaan olla sisäisiäkin kohjuja, jotka ei heti selkeästi näy päältä päin.

Sen mää vaan sanon, että näillä elokiloilla en enää koskaan harkitse vauvaa hankkivani :| Ylipainoa jos olisi vähemmän, niin tilanne ei varmasti olisi näin paha. Esikoisen kohdalla tilanne ei ollut missään vaiheessa näin ikävä (painoin viimisilläni muutaman kilon enemmän kuin nyt, mut painoa tulikin raskauden aikana 19 kg :ashamed:).

Päätin, et nyt alan käymään sen 2 kertaa viikossa siel vesijumpassa, vaikka kuinka olisi kiireitä. Kun ei tuosta kävelystä meina mitään tulla... Ihan oman mielenterveyden vuoksi ja ettei tuota painoa lähtis kertymään ihan liikaa kotona masennellessa.

Sori, tuli taas valitettua, mut kun kerta kysyttiin niin.... :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Kirppunen: Meillä on tuo amazonas gaola riippukeinu ja se on ihan huippu! Saatoin siitä jo aiemmin tänne kirjoittaa, tai sitten jonnekkin muualle. Ja manducan puolestakin olen valmis liputtamaan...

Suonikohjut: taitaa löytää tiensä minunkin jalkoihin... epämääräisiä levinneitä mustelmia tullut moleempiin jalkoihin... onkohan ne niitä? Mullakin siis ylipainoa riittävästi. Ekasta raskaudesta jääneet +30 kg, joita en ehtinyt laihduttaa imetyksen takia, kun jo uudestaan raskauduin...:stick: Tällähetkellä raskauskiloja kertynyt 5, mutta toivottavasti pystyn pitämään sen kurissa loppuun asti.
Sokerirasitukset oleet ok.

taas tuli kiire, pitää mennä

Soikku ja Otso 29+2
Kohta lähtee viimeinen kymppi käyntiin.
 
suonikohjut: juu, löytyy, jalois onneks vaan, värkki on kunnos :whistle:

bv: älä hermoile, jos ei täs kuus saada listaa päivitetteyä niin anna olla, ei haittaa :hug:

täytys saada aikaiseksi järjestellä tota lastenhuonetta ja uusia sänkyjärjestys ja imuroida villakoirat pois, en kauhiasti viittis häärätä koska on nyt viime päivät tullut aika herkästi supisteluja enenemissä määrin mut onhan täs koko päivä aikaa, hissuksiin vaan

ihanaa kun on syksy, mun lemppari vuodenaika =)

kurpitsa ja "A" rv30+5
 

Yhteistyössä