MARRASKUUN MURUSET 2010

A-H
Hyviä uutisia minäkin odottelen ultraan menijöiltä :)

Tänä aamuna oli pakko tehdä uusi testi ja kylähän sieltä melkein yhtä vahvat 2 viivaa tuli :) Helpotti hieman oloa, kun tuo testi ei ollut niin herkkä kun se edellinen jonka tein. Kamala menkkajomotus selässä, mutta voihan se olla asiaan kuuluvaa, ei pitäsi murehtia.

Mulla oli sama ekassa raskaudessa, että ajatteli, ettei mikään voi mennä pieleen, eikä mennytkään, mutta nyt taas maalailen piruja seinille :/ Ehkä tämä tästä sit jos se pahoinvointi alkaa taas kunnolla, niin alkaa uskoa itse, että siellä masussa tosiaan joku asustaa :D

A-H 4+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella-83:
Kaikille paitsi jos on alle 40v uudelleensynnyttäjä, jolla ei ole aiemmissa raskauksissa gestaatiodiabetestä eikä iskokoista lasta.
TAI alle 25v ensisynnyttäjä BMI alle 25 raskauden alussa, jonka lähisuvussa ei ole tyypin 2 diabetekseen alle 50-vuotiaana sairastuneita.
--> Kanta-Hämeen ojeissa ainakin näin.
Huomenet! Olen myös Kanta-Hämeestä eli tämän mukaan sitten minullakin. Ultraajien kuulumisia odotellen!
 
eli sokerirasitustesti menee näin: et saa 12h syödä tai juoda, menet labraan ja sulta otetaan verikoe, sen jälkeen juot puolilitraa vesisokeria eli kirjaimellisesti juot sokeria.

odotat tunnin kunnes otetaan taas verikoe jossa katotaan sun luvut ja merkataan ylös.

seuraavaksi juot toisen puolenlitran sokeria ja odotat tunnin.

tunnin jälkeen selviää taas verikokeesta oletko riski ryhmässä vai et.


Mulla esikoisen kanssa meni mönkään koe, oli enään 20min jäljellä ja pyörryin ja oksensin itseni päälle. koko kokeen aikana mulla oli ihan sairas olo |O


Ja kyllä tuo nyt vaan tulee koko suomeen kuulema pakolliseksi. :x

Onnea ah! tänään mulla ei ole pahoinvointia!!



 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella-83:
Kaikille paitsi jos on alle 40v uudelleensynnyttäjä, jolla ei ole aiemmissa raskauksissa gestaatiodiabetestä eikä iskokoista lasta.
TAI alle 25v ensisynnyttäjä BMI alle 25 raskauden alussa, jonka lähisuvussa ei ole tyypin 2 diabetekseen alle 50-vuotiaana sairastuneita.
--> Kanta-Hämeen ojeissa ainakin näin.
Käsitinkö tämän nyt oikein... Olen 21v ja painoindeksi 19 niin en joudu rasitukseen? Ja suvussa ei ole 2 tyypin diapetestaä... Hyppäsin tuolta syys/ lokakuisista vaan kurkkimaan ja rupes kiinnostaa :D
 
onnea kaikille ultraan!!! :heart:

täällä on kivistänyt tosi kovaa tissejä aina öisin...kääntyminen sattuu..täytyy varmaan hommata jotkin tukiliivit yöksi :D

Jotenkin alkas pelottamaan kun noita keskenmenoja on sattunut ja huono-onni vaivannut tosi monia..niin itsellä tunne tosi huono että tää pikkuinen ei selvii..ehkä se vaan johtuu siitä kun odottaa sitä ultraa niin paljon ja on aikaa ajatella kaikkea huonoa...tosin en uskonut kyllä alunperinkään siihen että icsi olis ekalla kerralla tärpännyt joten tuli kyllä yllätyksenä..jotenkin vaan tuntuu että kaikki ei voi mennä loppuunasti hyvin :( ihan liian helpolla tähän asti päästy,mutta pitäis ajatella positiivisesti nyt en kyllä enää pysty kun ultra lähenee :D 4 yötä vielä :D

RP 7+2
 
Ultraan menijöille onnea rutkasti, toivottavasti kaikilla asukit voivat hyvin :heart:
Itsekkin sitten päätin varata ajan tuohon varhaisultraan ja sainkin ajan ensi tiistaiksi, tuntuu vain että siihenkin olisi ikuisuus |O
Täällä on ainakin iskenyt kauhea pahoinvointi 24/7, jouduttiin viemään esikoinenkin mummulaan hoitoon kun itse en pysty muuta kuin makaamaan tällä hetkellä.
Kuuostaapa hurjalta tuo sokerirasitustesti varsinkin nyt kun pahaolo jyllää päällä, melkein oksu lentää pelkästä ajattelemisesta mutta kaippa se on sitten itselläkin edessä ensimmäistä kertaa.
Monella tuntuu olevan tai on hankkimassa tuon kotidopplerin, onkohan sitä helppo käyttää näin aloittelijana? :ashamed: Millä viikoilla sydämenäänet pystyvät kuulemaan?

Toivottavasti saamme kuulla iloisia uutisia ultrista myöhemmin =)

Myy ja toukka 6+1
 
Sain ultraajan 15.4 jossa katotaan se niskaturvotus/verikoe ja 28.4 on toinen ultra myös :attn:

eli menee vielä kuukausi epätiedossa onko masussa elämää, ja jos havaitaanki että siel on vaan tyhjä pussukka :'(
järkkyy odotella..



 
Alkuperäinen kirjoittaja katjuska80:
Tsemppiä kovasti kaikille ultraajille
Onko kellään muuten tietoa varhaisultran hinnoista pääkaupunkiseudulla? Jossain oli mainittu Femeda, löytyisikö kokemuksia..?

katjuska ~4+5
Mä olin menossa sinne Femedaan. Siellä sanoivat hinnaksi noin 80-90 euroa kelakorvauksen jälkeen. Soitin myös Espoon Mehiläiseen ja siellä antoivat hinnaksi 150 euroa, mistä saa vähän kelakorvauksia pois. Eivät kuulemma siellä pysty sanomaan suoraan mitä jää itselle maksettavaksi kun se riippuu mitä toimepiteitä tehdään.

Soitin tänään uudestaan Femedaan ja aikaistin sitä mun ultra-aikaa. Uusi aika on nyt 6.4. Mulla ei ole mitään oireita ja alkaa ihan oikeasti pelottaa, että onko tuolla kohdussa elämää. Siksi siis aikaistin sitä.

Katja-75, rv 4+5

 
kiitos Katja-75.
Taidanpa itsekin rimpautella sinne tänään..
Ollaan ilmeisesti aika samoilla viikoilla/päivillä :) ei mullakaan ole pahemmin ollut mitään oireita vielä.. pientä väsymystä, rintavarustus vähän hellänä, muutama pienenpieni huippauskohtaus mutta epäilyttää että nekin on kehitellyt omassa päässään..
että yritä tässä nyt sitten odotella rauhallisena vielä muutama viikko että saa jotain faktaa kehiin onko siellä ketään vai ei.. toki, onhan moni täysin oireetonkin, mutta tällä hetkellä olisin mieluummin vaikka pää pöntössä, tulisi ehkä edes hieman levollisempi mieli
;)
 
mä en pääkaupunki seudulta ole mutta salon seudulla (lue mehiläisessä :LOL: ) varhaisultra maksaa kela korvausten jälkeen noin 80-90e, eli aika samoissa mitä Katja-75 kertoi... mut olen kuullu myös et hinnaks voi tulla korvausten jälkeenkin noin 120-140e..

kun vaan jaksais odotella sinne varhaisultraan (31.3.)... tänää aamusella yökkäilin oikein pari kertaa ja piti ottaa muovipussi autoon kun lähti töihin.. onneks helpotti matkalla :)
 
Femedasta: olen itsekin heidän asiakkaansa ja olen ymmärtänyt, että riippuu hiukan lääkäristä tuo hinta. Itse kävin Bruno Cacciatorella viime syksynä (keskenmenneessä raskaudessa), ihan sattumalta, otin vain ajan joka sopi itselleni parhaiten ja hintaa jäi silloin 103e. Keskenmenon jälkeen kävin hänellä myös jälkitarkastuksessa (kun eivät kunnaliselle puolelle huolineet, mutta halusin itse tarkistaa, että kaikki on kunnossa ja saada luvan uuteen yritykseen) ja silloin samasta setistä tuli hintaa 113e. Nyt kävin Laura Seikulla ja hintaa tuli 116e. Brunon ajat ovat olleet 15-20min ja tuo Seikun aika 30 min, ajan pituuskin saattaa vaikuttaa hintaan. Mutta kannattaa soittaa ajanvaraukseen ja kysellä tarkasti jos hinnalla on väliä. Jos ei niin justiinsa hinnan suhteen tai ei ole mitään kysyttävää, niin sitten tuo internet-ajanvarauskin on hyvä vaihtoehto, ainakin helppo, eikä tarvitse puhua ääneen asiasta esim työpaikalla ;).

Ultrakuulumisia täällä odottelen minäkin kieli pitkällä, niitä lienee tänään luvassa useampia :p !

 
Vielä täältä löytyy marraskuuta odottavia! Oma laskettu aika olis näillä näkymin 11.11, ja TAYS on tuolloin kohteena. Odotus on lähtenyt takkuisesti liikkeelle, vatsa niin kipeänä koko ajan että keskenmenoa olen pelännyt jo useamman kerran. Ensi viikolla ultraan, jolloin toivottavasti on jo sydämensyke nähtävissä, ja voin huokaista helpotuksesta.
 
Sone
Ekat ultra kuulmiset tulee täältä: Keskenmeno, mahdollinen kohdunulkopuolinen raskaus, ultrassa ei näkynyt muutakin nesterakkula ja oike munatorvi vähän isompi kun vasen. Odottelen verikokeen tuloksia, jos on korkeet arvot niin seurataan. Vituttaa. Siinä oikeestaan päällimmäset tunnot. Vuoto alkoi aamuyöllä , kipuja ei ole, juilii vähän, joten toivon että menee itekseen ohi ettei tarvii operoida. Lääkäri sanoi että suurinosa ulkopuolisista hoituu iteksee, mutta jos tulee pahoja kipuja niin voi olla että täytyy operoida. Siis jos tää nyt on/oli ulkopuolinen. Voi myös olla että mitään ei lähtenyt kehittymään kohdussa kun ei näkynyt muutakun joku rakkula.

Tsemppiä kaikille muille ja toivottavasti teidän käy paremmin kun miun! :flower: Uuten yritykseen vaan sit kunhan vuodot loppuu jne..
 
Sone
Noh, elämä on :( Mut en mie tätä käy nyt märehtii, enhän mie sille itse mitään olis mahtanut. Näin nyt vaan oli tarkotettu, siihen on hyvä uskoo että parempaa on sit luvassa. Asioilla kun tapana järjestyy. Surullinen ja pettynyt on tietenkin, mut kyl se siit.

Tarrasukkia muille :D
 
Haleja Sone :hug:

Meikäläisestä ei oo kuulunut mitään aikoihin, viime viikolla muksut alkoi oksentamaan, kuten myös minä sitten loppujen lopuksi. Mutta lauantaista lähtien mulla on ollut 39asteen kuume, nyt on jo tänä aamuna lähellä 37. Eipä oo selvyyttä mikä on, tulehdusarvot on korkeat, mutta mistään ei löydy mitään :whistle:
Ja sit kun toi Panadol ei vaikuta sit ollenkaan |O Eilen lääkäri olis kirjoittanut jotain vahvempia särkylääkkeittä ja kun kysyin että saako niitä syödä raskaana niin vastaan vaan että no ei ja lopetti hommansa. Sanoi että huonolla tuurilla tää voi kestää pari viikkoa.

Että en oo pahemmin tätä raskautta nyt edes ajatellut kun en edes pysty huolehtimaan niistä jotka mulla jo on :ashamed:
 
Voi Sone :'( :hug: Olen tosi pahoillani, mä taidan tulla huomenna perässä :( Vuoto on todella runsasta ja hyytymiäkin tulee niin tuskin mullakaan masukkia siellä on. Ihan kuin menkat päällä, mutta runsaampaa ja kivuliaampaa.
 
Mä en kestä näitä uutisia ollenkaan :'(

En osaa sanoo oikeen mitään muuta kuin että olette ajatuksissani ja toivon nopeaa uutta alkua :flower:

Tukiverkosto on ihana mutta tässä on selvästi huonot puolet ja se on että tieto lisää tuskaa :eek:
 
Sone :'( :hug: Mä kans ihailen sun asennettasi, en kyllä itse tule pystymään tuohon jos illalla saan itsekin huonoja uutisia..

Toive81 :hug: sinullekin, toivotaan kuitenkin edelleen parasta!

Tieto todellakin lisää tuskaa.. mun ei varmaan ois kannattanu tulla ollenkaan tänään lukemaan näitä teidän juttujanne, oon ihan paniikissa ja pelkään mennä koko ultraan :'( Mut kai se on ajateltava et parempi tietää jo nyt jos siellä ei kaikki oo ok ku et menis monta viikkoa ja sit vasta sais kuulla ettei masussa oo alkujaankaan ollu mitään tms.. mut tuskinpa pystyn noin ajatteleen todellisuudessa, huoh!

Toivottavasti tänne nyt tulee tänään niitä hyviäkin ultrakuulumisia.. jos ei täältä niin edes muilta :)
 
:hug: Kaikille sitä tarvitseville

Ultrassa ja neuvolassa käyty. Siellä se pieni sydän sykki ja ultran mukaan 7+5 viikkoa. Ja muutenkin valtakunnassa toistaiseksi kaikki hyvin. Neuvolakorttiin laittoi LA:ksi 24.10, mutta about viikko jälkijunassahan tässä kuljetaan jo tuon ultrankin mukaan.
Huh, saa olla edes hieman levollisemmalla mielellä!

Nyt ulkoilemaan, aivan loistava ilma!
 

Yhteistyössä