MARRASKUUN MURUSET 2010

Sone
Pakko olla, miulla on noi lapset täällä mitkä tarvii äitiä tässä ja nyt. :) Mut miepä nyt poistun tästä pinosta, tuun kyl varmaan kurkkii välillä!

Kirpuselle onnea :flower:
 
Onpa ikävää lukea täältä huonoja uutisia, etenkin kun itse koko ajan pelkää että käy samoin. Yksi ultra jo takana, seuraava tosiaan ensi viikolla ja raskaushormonin kasvua seurataan. Noh, vielä ei mitään vuotoja ole näkynyt, joten toivoa kait on. Pahoitteluni kuitenkin teille, joiden odotus jo päättyi!

Huomasin, että lista oli päivittynyt melkoisen nopeasti. Puuttuvat tiedot tulevat tässä: nyt on käynnissä kolmannen jälkeläisen odotus ja ikää tällä hetkellä 24 vuotta.
 
Oon siis 27v nainen, joka on seurustellut 12-vuotta nyt 31v miehen kanssa.
Heinäkuussa lopetettiin e-pillereiden syöminen, ja kroppahan meni täysin sekaisin siitä, ensimmäinen ovulaatio tapahtui 27.2, josta meidän pienokainen saikin alkunsa :heart: Maanataina plussasin testin, ja lääkärin verikokeen.
Laskettuaikalaskurin mukaan la olisi 20.11.
Jännittää ihan pirusti, kun mitään oireita ei ole ollut :eek:
Keskiviikkona ensimmäinen neuvolakäynti. Nyt 4+5
 
Sonelle iso :hug: Osaan niin kuvitella miltä susta tuntuu, voimia kovasti!

Toive81: Toivotaan vielä parasta! Kovasti voimia sinullekin!

Oma napa: Mä en täällä tiedä mitä mä ajattelisin. Oikeastaan kaikki raskausoireet tuossa katosi ja tilalle tuli aivan hirveä aivosumu ja huippaus. Tuon olon liitän kilpirauhasen vajaatoimintaani ja tämä voi olla seurausta siitä, että nostin lääkitystäni heti kun tiesin olevani raskaana. Joko siis huono olo johtuu siitä, että syön liikaa lääkettä (eli raskaus onkin mennyt kesken tms eikä tarve ole suurentunut) tai että syön sitä liian vähän tai sitten siitä että elimistö nyt totuttelee uuteen annostukseen. Sitä sitten selvitellään ja kävin tänään labrassa, sain onneksi raskaustestinkin, niin josko se tuloskin kertoisi jotain. Vaikka ei taida yksittäinen arvo kertoa sitä jos on esim. keskeytynyt keskenmeno, sillä raskaushormoonia on luultavasti vielä veressä? Miten nopeasti se häviää? Ja häviääkö se kokonaan ennen kuin kohtu on tyhjentynyt, mitään vuotoa kun minulla ei ole. Mutta siis saikulla ollaan ja ihmetellään.

Ja oli tosi kiva käydä päivystävällä lääkärillä...Ilmoitin että mulla on ihan kaamea olo ja on ollut ennenkin, liittyy kilpirauhaseen. Ekana se sanoi että raskaus voi aiheuttaa suuriakin psyykkisiä ongelmia!!???! No se sitten sanoi että katsotaan arvot labrassa uudelleen ja kysyi haluanko saikkua. No juu, kun en tajua maailmasta yhtään mitään. Katsoin sitten saikkulappua kun pääsin pois vastaanotolta. Syyksi tyyppi oli kirjoittanut että uupumus!!? Enkä todella puhunut mistään väsymyksestä yms sanaakaan. hulluksi se taisi minut leimat :LOL: Nyt jo naurattaa, mutta kyllä mä eilen itkin niin paljon, enhän mä sellaista lappua voi töihin viedä! Itseasiassa mulla on kyllä mieli tosi herkillä koko ajan. joko räyhään ja räjähtelen tai itken hysteerisenä...

Vaahtis ja möhkis ja oisko 5+0
 
Osanottoni Sone :hug: ... Ja voimia Tuike!

Vaahtis: heh, mua naurattaa, ei sun olosi vaan tuo saikkulappu-juttu :D ! Mulla vastaava ongelma, tosin mun lapussa lukee, että "Määrittelemätön raskausoksentelu"... Siis mikä?! Mä en _millään_ kehtaisi viedä tuota töihin, olisin mielummin suonut siinä lukevan uupumus tai määrittelemätön pahoinvointi/oksentelu tai mielellään pelkkä koodinumero, jotain kuitenkin mikä ei pitäisi sisällään sanaa "raskaus"! Se siitä uutisen kertomisen lykkäämisestä... Mun oma tiimi tietää kyllä syyn poissaoloon, mutta pomo ei vielä. No, kohta on sekin asia korjattu ;) !

 
Tirlittan1968
Sone :hug: On paljon ikäviä uutisia lokakuun pinossa ollut- ja mietin miten meidän käy. Oma ultra vasta reilun kuukauden päästä ja ainakin siihen saakka saa sinnitellä. Onneksi eka neuvola on heti pääsiäisen jälkeen.
Vaahtokarkkiunelma mulla on ihan samanlaisia huimaus oloja ja päässä muutenkin just sumua. Mulla johtuu varmasti alhaisesta verenpaineesta. Tissit on mulla myös todella kipeät mutta onneksi ei ole pahoinvointia ollut.
Toivottavasti saamme paljon hyviä ultra ja neuvola uutisia pian.
 
Tuohon ekan sivun listaan, olen 27v ja esikoista odotan, sairaalasta ei ole vielä mitään tietoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ahomansikka:
Onpa ikävää lukea täältä huonoja uutisia, etenkin kun itse koko ajan pelkää että käy samoin.
Tulee kyllä todella surullinen olo muiden keskenmenoista ja sitä pelkää itselle samaa kohtaloa :(
 
Sone :hug:
Tänään tuli kutsu kätilön vastaanotolle,kaipa ne sit ultraa et saadan tietää viikot jne..Se tosin vasta 27.4
Mulla on ollut aiemmin tota menkkamaista juilimista,kovaakin välillä,nyt onneks ei oo ollut.Pikkuisen sydän kuitenkin siel ultrassa löi vaik juilimista olikin. Kätilö arveli et voi johtua kohdun kasvamisesta.
Oireita on lähinnä välillä tuleva pahaolo,ja rinnat on kipeet.
Onko kukaan ajatellu hankkia sitä kotidopperia? Mä vähän meinasin et jossain vaihees sen ostasin,mies oli kylläkin erimieltä.
 
Jaja: Multa se lääkäri sentään kysyi että haluatko että lapussa näkyy että on raskaana ja toivoin ettei. Mutta silti toi uupumus oli suht kaukaa haettua...

Tirlittan: Mulla ei ikinä ole ollut verenpaineessa mitään kommervenkkejä, mutta eipä se nyt edes mitannut ja katselin kyllä että huimaus on kait ihan normaali raskausoirekin...
 
En tiedä, vaistoaako nainen tämän todella alusta asti... mulla noin tuntu sitten lorahti noin 2-3rkl verta. En tiedä riittääkö se keskenmenon määräksi, mutta ei ainakaan hyvää enteile. Ainakin huomiseen pitää odottaa, että ultraan pääsee. Aika paskat on fiilikset, vaikka tätä tosiaan osasi melkein odottaa... mutta jotenkin toivoin, että vaistoan väärin... toistaiseksi ei oo tullut lisää, mutta siteen laitoin jo varoiksi. VITTU!! anteeksi.

Sone :hug:

tänään olisi 6+1
 
Suhveli: Kun googlettelee alkuraskauden veristä vuotoa niin se on tosi yleistä kyllä, että älä vielä hätäile, vaikka tiedän että ei tuossa tilanteessa osaa positiivisestikaan ajatella. :hug: Mutta soitat heti huomenna johonkin ja vaikka se voikin olla ihan asiaan kuuluvaa vuotoa niin kannattaa käyttää tilanne hyväkseen niin pääset ultraan toteamaan tilanteen. Ja tietty hyviä uutisia toivotaan!
 
Sone, surullinen olen puolestasi :hug:

Toive, kannattaa soitella neuvolaan, jos sitä kautta sit pääsisit tarkistamaan jonnekin tilanteesi? :hug: Huonolta vaan kuulostavat nuo kivut :(

suhveli, onko sulla ollut kipuja tai hyytymiä? Hematoomat ym lukuiset syyt välillä aiheuttaa alkuraskaudessa vuotoja, soittelehan sinäkin neuvolaan :hug:

Ei mulla nyt muuta, palailen myöhemmin taas katsomaan kuulumisianne =)

Onnittelut hyviä uutisia saaneille, ei ole kukaan vielä ilmoittanut odottavansa kaksosia, mun oma salainen haave (kauhistus) olisi saada kaksoset :D :heart:


BV ja Chilli 7+1
 
Onnellinen ja ihanaisen helpottava huokaus! Ultra takana ja kaikki hyvin, pienen pieni sydän sykki hyvin ja muutenkin kaikki vastasi aika/viikkoja :heart: elikkäs mennää rv 7+5 ja laskettu ois 30.10.
Kuiten jatkaisin täällä ku aloittelinkin täällä ja tullut porukka tutuksi. Sekä et mulla tunnetusti menee kuitenkin yliajalla ;) parhaimmillaa menny melkees 3vko yli lasketun *huhhuh*
Kävin myöskin yksityisellä ultrassa ja kelakorvauksen jälkeen maksoi 69e.

Tosi harmillista et myös surulliset uutiset on rantautunut meiänkin pinoon :( Jaksamisia Sonelle ja kovat tsempit toiveelle sekä suhvelille, peli ei oo vielä menetetty! Toivottavasti pääsettä mahdollisimma pian ultraan tarkistamaan tilanteen.

Niin onnellinen Minnäi ja Myry 7+5 :heart:

Ja tänään salaisuutta jaettiin myös anopin sekä siskon kera..
 
Täältä myös helpottunut huokaus! Käväistiin tuossa äsken ultrassa ja siellähän se pikkuinen oli ja sydän sykki vahvasti :) :heart: Viikot vastas aikalailla ovistestiä, rv 7+3 ois nyt menossa, jolloin la on 1.11.

Erityisen tyytyväinen olin lääkäriin, joka oli aivan ihana ja ystävällinen. :) Se oli erikoistuva lääkäri ja päivät töissä siis tulevassa synnytyssairaassa - kenties siihen vielä törmäänkin kun todennäköisesti kuitenkin joudun äippäpolilla ravaamaan raskauden aikana.. Jäi tosi hyvä mieli reissusta vaikka maksoikin ihan sikana..

Jaksamisia tosi paljon kaikille huonoja uutisia saaneille :hug: Niitä ei toivois lukevan täältä enää yhtään enempää! Tarrasukkia nyt niille pikkuisille ja paljon!!

Pirtsi ja kirppunen 7+3

 
Tsemppiä ja toivoa, Suhveli! :hug:

Onnea hyvistä kuulumisista Minnäi :flower: ! Oliko joku muukin...? Miten tää nuppi voi ollakin näin hatara, huokaus... Onnea joka tapauksessa kaikki hyviä uutisia saaneet :flower: !

Muoks: no ainakin Pirtsi oli mun kanssa yhtäaikaa linjoilla, onnea!

 
Voi mitä uutisia täällä, mä olen varma että joudun liittymään surullisten uutisten joukkoon.. Onneksi täällä myös iloisiakin uutisia löytyi.
Itellä on myös tosiaan tuo keskenmenon pelko suuri, jotenkin ajattelen että olen saanut jo kaksi ihanaa ja tervettä tyttöä joten miksi mulle enää kolmatta suotaisiin. Jotkut kun eivät saa sitä ensimmäistäkään. :/ Mitenkähän jaksan oottaa mitään ultria kun eka neuvolakin on vasta 12.4.

Mulla tänään töissä velloi oikein kunnolla mahassa, varsinkin tietyt tilanteet alkoi jotenkin yököttämään, en oikein osaa sanoa oliko se varsinaista pahaa oloa, ylävatsalla ja kurkussa semmonen öllötys. Hyi. Voi olla että kuvittelin...
 
Olen niiin pahoillani toive, sone ja suhveli :ashamed: Ihan liikaa huonoja uutisia yhden päivän aikana :(

Hyviä uutisia saaneille paljon onnea :heart:

helmikuun - mä en myöskään ole varma onko ollut vähän etomista havaittavissa vai kuvittelenko vain.. Mä olen hyvä saamaan ajatuksen voimalla oireita aikaiseksi :)

SW 5+3
 
Suhvelille tiedoksi, 2-3rkl verta ei tarkoita yhtään mitään, ihan normaalia alkuraskaudessa. Siis tosi monella on erilaisia vuotoja ja kaikki on hyvin.

Tsemppiä ja positiivista mieltä kaikille km:a pelkääville, parempi oisi olla rennosti vauvankin takia. Yllättävän moni tuota pelkää syyttä. Itse koitan porskuttaa asenteella "vauva marraskuussa" enkä suotta maalaile piruja seinille. Onhan tässä ketjussa jo useammat hyvät uä-kuulumisetkin :heart:

Ootteko muuten palstoilla huomanneet, osa pelkää km:a koska on vuotoja, nippailuja tai selkäkipuja. Osa taas pelkää sitä kun ei ole oireen oiretta. Mikään ei ole hyvä.

Iloista mieltä lietsomassa Ella ja Kirppu 7+

B)
 
Tirlittan1968
Ella-83 hyvä että lietsot posittivista mieltä :LOL: . Itse menen samalla asenteella että marraskuussa ollaan sitten synnyttämässä. Niinhän se on että ei voi kuin toivoa että kaikki menee hyvin ja raskaus etenee toivotusti. Tässävaiheessa kun ei voi oikein muuta kuin pitää hyvää huolta itsestään.
Minua ei okseta eikä muutenkaan ole oikein mitään oireita paitsi noi tissit kipuilee. Ihan kuin ne olis turvonnutkin-pitää ottaa kaikki irti isommista ryntäistä :LOL:
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin, ihan mahtava fiilis! Pikkunen oli kovin piilossa, mutta selkeät sydänäänet saatiin näkyviin. Kokoa oli hurjat 3mm:) La olis tämän päivän perusteella 9.11. Kahden viikon päästä otetaan ultra uusiksi jos näkyis sillon enemmän pikkuisesta. Jatkan vielä kahden viikon ajan varuiksi keltarauhashormonin syömistä.
 
Mukaan ilmaantuu myös Pikkukirppu, 29 v, laskettu aika lienee 20.11. tienoilla tai himpun aiemmin. (parahiksi juuri ennen 30-vuotissynttäreitäni) Synnytyspaikkana OYS.

En edes ehtinyt haaveilevien puolelle, kun meillä tärppäsi samoin tein. Olen vielä ihan pökkyrällä, 13 vuoden pillereiden syönnin jälkeen olin varautunut edes jonkin asteiseen odotteluun. B) Nyt odotusaika onkin sitten se 9 kk. :p Ei muuta kuin toivotaan, että kaikki menee hyvin.
 
Bad virgin:Menen huomenna yksityiselle ultraan, tuttu paikka jo esikoisen alkuajoilta ja saa ihanaa kohtelua. Mulla todella huonot kokemukset aiemmissa keskenmenoissa julkisella puolella :( Mieluummin maksan ultran kun tiedän saavani asianmukaista kohtelua...Neuvolaan en ole ottanut yhteyttä, jotenkin alusta asti vaistosin ettei tämä jatku pidemmälle. Mutta huomenna siis lopullisesti tiedän!

Ja ihanaa kun suurin osa on saanut hyviä uutisia ultrissa :heart:

Ja vielä piti sanomani, että se ei sitten aiheuta keskenmenoa jos "stressaa". Näin varhaisilla viikoilla oma mieli ei sitä voi aiheuttaa vaan syyt on sitten ihan muualla. Myöhemmillä viikoilla kun masussa kasvaa jo sikiö niin äidin stressi ei tietenkään ole hyväksi, mutta ei se aiheuta vauvalle kyllä kuolemaa tai muuta. Muutenkin tuntuu, että suurin osa naisista murehtii raskauden alkuviikoilla, mikä on sekin normaalia ja tietysti vuodot aina pelästyttävät! Se on ihan luonnollinen reaktio!Sitten sitä alkaa jännittämään synnytystä ja kun siitä on selvinnyt alkaakin ihan uudet haasteet... :D

Mutta huomenna ne lopulliset uutiset! Harmittaa kun joutuu näin ihanan ja aktiivisen pinon jättämään, mutta onneksi kuumeilu jatkuu taas keväällä niin eihän sitä tiedä vaikka pääsis jo tuonne tammikuisiin ;)
 

Yhteistyössä