MARRASKUUN MURUSET 2010

RouvaPapunen Täällä myös yksi jota sattuu tisseihin kun kääntyy yöllä sängyssä :wave:

Sone Pahoitteluni :hug:

toive81 Pahoitteluni sinnekin :hug:

suhveli :hug: Toivotaan kuitenkin parasta. Vielä on toivoa!

Liikaa huonoja uutisia tänään :(

Nallu ja Hattivatti 7+6 Huomenna poksuu taas!
 
pahoittelut menetyksen kokeneille :'( :hug:

ihanaa että ultrasta oli usea jo saanut hyviäkin uutisia =)

sokerirasituskoe:kahteen kertaan olen ollut moisissa per raskaus..mielestäni kertakin riittäisi..läpäissyt olen ne kuitenkin jo ekalla kerralla

 
Iso lohtuhali kaikille, jotka saivat huonoja uutisia! Niin surullista. :hug:

Hyvien uutisten saajille sen sijaan iso onnitteluhali! :hug: Nyt sitten vaan seuraavaa ultraa odottelemaan. Menispä viikot äkkiä. :)

Nallu sä oot jo pitkällä! Jotenkin tuntuu niin paljolta, kun poksuu kasi!! Ihanaa!! :heart:

Pää lyö ihan tyhjää. :) Oon koko päivän juossut paikasta toiseen. Aamulla pelotti, miten selviän päivästä oksentelematta, kun ruokaa ei ehtinyt syömään kunnolla. Onneksi selvisin. Tällaiset päivät ei vaan ole kivoja, kun nälkä tietää heti huonoa oloa.

Toiveelle tsemppiä huomiseen! Oli tilanne mikä hyvänsä, niin ainakin loppuu kamala epätietoisuus. :heart:
 
Minnäi Missä kävit ultrassa kun oli niin halpa? Ittee poltteis kanssa mennä yksityiselle ultraan. Pelottaa ihan hirveesti että kaikki ei olekkaan ok, varsinkin kun täälläkin nyt on huonoja uutisia saatu, samoin kun lokakuisilla. Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:

Iltasin kyllä turvottaa niiiiin paljon, inhottavaa.
Ens viikon ti oiski sit jo eka neuvola, tosi aikasin antoivat jo ajan sieltä, mitä vähän ihmettelin.
Onko täällä ketään joka ei olisi menossa alkuraskaudenultraan? Ite oon tosiaan vielä kahden vaiheilla.

tänään rv5+6
 
Huoh, täällä ollu tasaseen tahtiin ällötystä, onneksi likkakaveri tuli laittaa mun kanssa pyykkejä ja muuta pientä.

Tuntu hassulta ku jouduin ottaa kolme lepotaukoa pyykkien viikkauksessa, niin väsyny ja etova olo oli |O

Tissit nippaa aika kovaan tahtiin, tuntuu kun ne tippuis any time :D

Ainiin pakko viel laittaa yks nolo juttu, sheivasin kainaloita suihkussa ja siinä sivussa pesin hiuksia.

suihkun jälkeen kun dödöä laitoin huomasin et toinen kainalo oli karvanen ja toinen k vauva peppu :headwall:

Miten niin oon ehkä raskaana!? :D

 
Ainiin, laitettaisko in memorian systeemi.
Mun mielestä olis omalla tavalla hyvä muistaa ketkä oli kyydissä vaikka loppuun eivät jaksaneen, pistää nöyräksi ja tavallaan hyvä kunnioittaa muistamalla vaan :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimii10:
Ainiin, laitettaisko in memorian systeemi.
Mun mielestä olis omalla tavalla hyvä muistaa ketkä oli kyydissä vaikka loppuun eivät jaksaneen, pistää nöyräksi ja tavallaan hyvä kunnioittaa muistamalla vaan :flower:
Kuulostaa oikein kauniilta ajatukselta. Kannatan. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimii10:
Ainiin, laitettaisko in memorian systeemi.
Mun mielestä olis omalla tavalla hyvä muistaa ketkä oli kyydissä vaikka loppuun eivät jaksaneen, pistää nöyräksi ja tavallaan hyvä kunnioittaa muistamalla vaan :flower:
Minäkin kannatan, laitetaan ihmeessä! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NoFace:
Minnäi Missä kävit ultrassa kun oli niin halpa?
Mä kävin yksityisellä myöskin. Oulussa Gynekolla. Hinta oli muistaakseni n 97e josta sitten jäi tuo 69e ku kelan korvaus rääpästiin. Muutama vuos sitten samalta reissulta "selvittiin" 57e hintaan. Oulussa on myös yksityinen neuvola jossa kätilö/terkka ultraa masun päältä 45e hintaan. Ihan kiva ja mukava paikka sekin. Kaikki kehuneet kyllä ketkä sielläkin käyneet.

Mulla seuraava ultra rv 12+3 kunnan puolesta. Miten malttaakin siihen asti. Neukkakäynti ja sydänääntenkin kuuntelu on vasta tuota edeltävänä päivänä... Saas nähä tuleeko kotidopplerin hankinta ;)

Minnäin ja Myry 7+5

 
Voi ku tänään on tullut surullisia uutisia :hug:

Kannatan miimiin ehdotusta.Kiva ajatus.

Me käytiin myös siellä ultrassa.Ja kyllä siellä pieni sydän sykki :heart: pienen pienellä ihmisen alulla.Kokoa oli 5,6mm ja vastasi viikkoja 6+1 eli ei ihan niin paljoa kuin luulin.
Kaiken kaikkiaan antoi ihan hyvän ennusteen vaikka minähän heti huolestuin ku oli pienempi ku mitä piti.Mut se lääkäri sanoi et ei tuollainen viikon muutos ole vielä huolestuttava...Ja toisaalta tiedä sitte kuin tarkasti ne mitat edes on.Ku mulla oli kohtu niin korkeella et lääkäri joutu painaa vatsasta sitä alemmaksi et sai vauvan edes kuvaan.Ehkä sitten ensi ultran jälkeen uskaltaisi jo hiukan iloita ilman huolestumista.

Vaikka oli se ihanaa nähdä että siellä joku on. Miten niin pieni voi olla jo niin rakas ja tärkeä.

Mies jännitti kans ihan hirmuisesti.Ja varmaan jo kaikki tietävät ultra kuulumiset.Ku se ei sitte malta olla kertomatta...Toinen oli kans niin onnellinen.

Ja nyt se mies keksi et ei me voida harrastaa seksii :kieh:
ku se vauva on niin pieni et sille voi sattuu jotain...Et jos odoteltais et se hiukan kasvaa...
Mä en aina ymmärrä tuota mun rakasta :headwall:

Mulle voi muuten lisätä tyttö-olon :D Mä taidan niin toivoo tyttöö et melkein puhunkin meidän tytöstä...

Sintsu ja unelma 7+1 tai (6+1)
 
Toiveelle tsempit huomista varten :hug:

Onnittelut ultrassa käyneille :flower:
Mulla itellään ei ole ollut hinkua mennä varhaisultraan, kun mun oireet on niin vahvat, ettei ole epäilystä että mun masussa ei olisi elämää :heart:
Kuukauden päästä kuitenkin on suunnilleen eka ultra, niin kyl mä sinne asti jaksan odottaa :D

BV ja Chilli 7+1
 
Mä menin eilen nukkmaan niin koko alaselkä oli tulessa (verrattavissa endoon tai sitten epiduraaliin ja synnytykseen) mietin et nyt menee kesken varmasti.

Koko yö siis juilintaa ja unet meni päin puuta, aamulla ei mitään paitsi vatsa meni sekasin tosta kivusta (ei yllätä).

Siis voiko noi enään olla normaalia? pitäisköhän varautua pahimpaan :ashamed: |O

Pahoinvointi on mullakin keventynyt mutta on taustalla koko ajan pikkasen, ruoka ei muuten maistu ollenkaan tai siis sellanen kunnon ruoka...

 
Pahoittelut huonojen uutisten johdosta.. Voin todella hyvin ymmärtää pettymyksen :(
Onnittelut kaikille ketä on jo saanut hyviä uutisia!

Itse olen myös koittanut tsempata pääkoppani siihen malliin, että marraskuussa meillä on pieni murunen - ja piste!
Yrittänyt järkeillä sen niin, että meillä ei yksinkertaisesti voi olla niin p.a tuuri, että saadaan huonoja uutisia kaksi kertaa peräkkäin.. Mutta tokihan niinkin voi käydä. Lisäksi viimeksi keskenmeno sattui niin samaan sikainfluenssapiikin kanssa, että teki mieli laittaa syyt sen niskoille..
Nyt paljon tänne pelkästään hyviä uutisia! ;)
Tsemppiä ja mukavaa viikonlopun odotusta kaikille :)
 
Huomenta!

Täällä on niin hirvittävä menkkaolo että voi kauhistus! Muistan että esikoisen kohdalla oli samanlaista, mutta silti on sellainen olo että kohta lorahtaa ja se on siinä...

Odotan että iltapäivällä saan soitella labratuloksia. Mikäs se raskaushormoonin viitearvo oli näin alkuviikoilla (5+1), eikös se haitari ollut ihan valtava?

Vaahtokarkkiunelma ja möhköfantti 5+1
 
bad virgin kiva että joku suostuu :) kyllä voin sitten palata päivittäjäksi kun saan netin taas toimimaan...ja olen pari viikkoa tuossa etelässäkin :) että palaan päivittäjäksi oikein levänneenä jos nyt kaikki menee sitten hyvin :)

RP 7+3
 
Ensiksi pahoittelut ja halit :hug: Toive ja Sone!
Suhvelille paljon tsemppiä ja toivottavasti kaikki on ultrassa hyvin! :heart:
Onnittelut kaikille, ultrassa, hyviä uutisia saaneille ja toivottavasti niitä saadaan pian lisää! :heart:

Tervetuloa mukaan Pikkukirppu! :flower:

Itse päätin lakata murehtimasta turhia. Odotus etenee oireettomasti, mutta etenee kuitenkin. Mulla kun on pikkukakkosesta jo kokemusta oireettomasta odotuksesta. Nyt en enää "maalaile piruja seinille", vaan otan päivän kerrallaan ja nautin tästä raskaudesta. Tämä on kuitenkin ainutlaatuista aikaa. Jos jotakin sitten tapahtuu niin murehdin sitten vasta, enkä etukäteen.

Sokerirasituksesta vielä. Mulla se on tullut automaattisesti molemmissa aikaisemmissa raskauksissa eteen. Mulla kun tuota elopainoa on sen verran enemmän. :ashamed:
Nytkin se on siis edessäpäin.

Katja-75, rv 4+6

 
Miten tissit voi olla näin kipeät, pakko saada uusia tukevampia liivejä :eek: Aamuisin pitää syödä heti tai alkaa heikottamaan ja tulee huono olo. Varsinaista kuvotusta mulla ei edelleenkään ole ja jos ei pian ala, niin uskon että tässä raskaudessa sitten pahoinvoinnilta säästyin..

Ella ja Kirppu 7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjuska80:
Itse olen myös koittanut tsempata pääkoppani siihen malliin, että marraskuussa meillä on pieni murunen - ja piste!
Yrittänyt järkeillä sen niin, että meillä ei yksinkertaisesti voi olla niin p.a tuuri, että saadaan huonoja uutisia kaksi kertaa peräkkäin.. Mutta tokihan niinkin voi käydä. Lisäksi viimeksi keskenmeno sattui niin samaan sikainfluenssapiikin kanssa, että teki mieli laittaa syyt sen niskoille..

Kappas kun meillähän kävi sama juttu! Otin possupiikin rv 7+3 ja ultran mukaan pienen kehitys oli tyssännyt rv 7+4, vaikka km käynnistyikin sitten vasta 10+6... Olen vähän mielessäni laittanut tuon km:n possupiikin piikkiin, vaikka mitään todisteita ei tietenkään ole. Jotenkin vaan niin yksiin menee ajoitus, ettei vaan voi ola sattumaa (vaikka tietysti voi).

Muutenkin yhdyn Katjuskan sanoihin, juuri noin mäkin ajattelen, mitä tossa kirjoitit :) !

 
A-H
Pahoittelut kaikille, jotka ovat huonoja uutisia saaneet :hug:

Seuraavaksi sitten onnittelut hyviä uutisia saaneille :)

Ällöttää ajatuskin tosta sokerirasituksesta :/ En kyllä mitenkään päin kuulu riskiryhmään ja neitikin oli syntyessään 2980g, että ei todellakaan mikään iso :D Mut senhän näkee sit joskus, että tarviiko mennä, vai ei :)

Näköjään muillakin tuota menkkaoloa, eli kuvittelisin sen olevan sit normaalia :) Ekasta raskaudesta en tollasta muista, mut onhan sitä vonu olla. Muuten olo on aika normaali, vähän etoo välillä, tissit on kipeet ja iltasin on tosi kylmä.

En taas muista mitä piti kirjoittaa, vaikka paljon piti asiaa olla :D No, ehkä jatkan sit, jos muista mitä piti kirjoittaa.

A-H 4+1
 
Eilen illalla se alkoi... kaamea olo.. Aamun sain tehdä tuttavuutta pöntön kanssa,ja aina jos on pitempään syömättä niin pönttö kutsuu taas..
Tää on niin uutta et on tälläi pahaolo jatkuvasti..
Tää on ensimmäinen raskaus missä mulla on raskausoireita,aiemmat on ollu oireettomia.
Minä joudun myös sokerirasitukseen,molemmissa edellisissäkin raskauksissa jouduin..se litku on niin pahaa :$
 

Yhteistyössä