MARRASKUUN MURUSET 2010

Blöö tervetuloa mukaan!


Mä tykkään suunnitella kaikkea hyvissä ajoin, mutten mä niitä toteuta heti :D
Koska kyllä mä nyt ajattelen,että marraskuussa meille tulee vauva :heart: Eihän siitä mitään tulisi, jos koko ajan miettisi että mitäs jos joku menee huonosti, se on sitten sen ajan murhe :)

BV ja Chilli 7+3
 
Ultrista vielä, että toivottavasti Koksissa olisi nyt se 4d käytössä, niin mäkin saisin varmuudella tietää sukupuolenkin, eikä tarttisi minnee hesaan asti lähteä 4d:hen, no en mä sinne olisi joka tapauksessa menossakaan, mut silti kun tälläinen mahdollisuus meidän sairaalassa on.
 
HUomenia!
Mulla noi iltapalelut on menny huomattavasti vähemmälle. Enää ei niin kylmä ku joku aika sitten. Silloin iltasella sai olla täysvaatetus ja fleecepeitto ku telkkaa katottiin.
Sama mulla myös noi unet. Ihan kaameita menounia ja painajaisia. Viime yönäki sitä juostiin pakoon/piiloon lasten kanssa ja iso mahakin mulla oli, niin rosvoja yms kriminaaleja *huh huh*

Tänä aamuna kokeilin masua juurin kun olin herännyt niin sievästi painelemalla/tunnustelemalla sieltä löytyikin appelsiinin kokoinen kohtu :heart:

Mutta nyt eiku kaivaa auto tuolta lumesta (TAAS sataa nimittäin lunta) ja pakkaa pojat autoon. Se ois futiksen peluuaika :D

Ihanaista lauantaita kaikille :heart:

Minnäi ja Myry 8+0 *poks*
 
Tirlittan1968
Minnäi kiva kuulla että joku muukin seikkailee öisin unissaan. :LOL: Mä olin viimeyönä jossain ryhmässä jossa kaikki naiset oli jotain tanko ym. tanssijoita ja me tanssittiin jollain katolla ja me ei päästy karkaamaan vaikka oltais haluttu. Noista unista voisi oikeesti kirjoittaa vaikka kirjan niin jänniä ne on.
Pitäis olla oikeestaan tyytyväinen että jotenkin oireilee tätä raskautta niin ainakin tietää että jotain masussa tapahtuu.
 
hei, liittyisin minäkin tähän pinoon. Laskettua aikaa en vielä tiedä, mutta tänään plussasin vahvan plussan ja menkat oli viimeeksi helmikuun alkupuolella, että eiköhän se sinne marraskuun puolelle mene. Toinen lapsi tulossa ja synnytyssairaala KOKS.
Mulla oli eka raskaus oikeastaan täysin oireeton ja nyt sitten vihloo alamahaa vähän väliä, kun yrittää esim. lattialta nousta ylos ja alaselkä on aivan romuna, tosin se on sitä töidenkin vuoksi ja mietinkin että voiko tässä vaiheessa mennä osteopaatille vai ei.
 
Toive :hug: Tule pian kertomaan hyviä uutisia.Jaksuja.

Noista rattaista.Mä haluan emmaljungat.Mallista ei ole vielä ihan varma..Mut niitä kerkiää vielä katselee.
Me joudutaan muutenki melkein kaikki varusteet ostamaan.Muutama pieni vaate on kaapissa odottamassa sisarusten jäljiltä.
Tällä vauvalla ja nyt nuorimmalla tulee olee ikäeroa 4,5v.Minusta tuo on oikein hyvä. Pääsee hiukan helpommalla kun on vähän enempi ikäeroa.

Netistä ostamisesta pakkpo kertoo et itse ostin hää mekon kuvan perusteella.Maksoin ja mekko tuli pikaisesti postissa.Ainut ikävä yllätys oli et mekko ei ollutkaan se mikä kuvassa.Myyjä ensi kovasti sanoi et mä olen tyhmä ku tollasta väitän.Sitte lopuksi sanoi et eihän sen tarvinnutkaan olla kuin kuvassa.Riitti ku on vähän sinne päin!Harmitti tosi paljon.Kuvassa ollut mekko oli "merkkimekko" ja postissa tuli itse tehty riepu.Tein kans ilmoituksen poliisille.Tiedä sitten voiko asialle enää mitään tehdä...

Tervetuloa uusille ja onnittelut plussasta :flower:
 
Unista: mä myös nään enemmän unia, jotka ovat usein aika hassuja. Vauhtia riittää, ja seksiä kanssa :ashamed: Aamuisin saattaa hävettää semmoinen rietas käytös ja usein olen ihan vieraiden tuntemattomien miehien kanssa niissä unissa, ihankun ei omaa miestä olisikaan..

Nyt mulla on kuukausi ekasta plussasta :heart: Ei ole huono olo, mutta tissit on tosi kipeet ja väsyttää.

Ella ja Kirppu 7+4
 
ARGH! Kirjotin pitkän viestin äsken ja sitten se katos johonkin kun yritin lähettä sitä.. :kieh:

En jaksa kirjottaa uudestaan, mutta kyselen nyt vähän lyhyemmällä kaavalla..

Ensiksi, pahoittelut huonoja uutisia saaneille.. :hug:

Puhuttiin miehen kanssa, että yritetään odottaa sitä ekaa ilmasta ultraa, joka ois vissiin viikolla 12.. Joten tuli mieleen, että millon ne neuvolassa alkaa kuunnella niitä sydänääniä? Sit voisin varmaan vähän rauhottua jo jos siellä sydän sykkis. :xmas:

Ja toinen kysymys, onko muilla ollut semmosia aika voimakkaitakin menkkamaisia kipuja alamahassa? Mulla tulee lähes päivittäin semmosia aika ikäviä vihlasuja.. Toivottavasti se ei enteile mitään muuta muutakun sitä kohdun kasvamista.. :whistle:

Niin ja täällä alkoi tänään vk6 :)
 
Nopea ilmoitus vain, että ainakin toistaiseksi pysytään vielä listoilla. Verta ei ole kohta vuorokauteen tullut ja neuvolasta eilen tosiaan olivat sitä mieltä, että tämä määrä ei vielä voi tarkoittaa keskenmenoa. Joten vielä ollaan raskaana, kunnes ultra toisin ens ke tai to todistaa, tai runsaampi vuoto alkaa.

Uusille tervetuloa!

suhveli 6+3
 
Täällä uusi mukaan ilmoittautuja.
Eilen illalla plussasin aika selvän haamun ja aamulla vielä selvän plussan :)
Vielä en ole hirveästi uskaltanut iloita asiasta, kun pelottaa, että joutuu vielä pettymään.. Koin km heinäkuussa ja heti seuraavassa kuussa oli kemiallinen raskaus. Pitää koittaa kuitenkin olla murehtimatta asiaa ja pitää mieli positiivisena.
Oireita kyllä jonkin verran löytyy: Karmea väsymys, nälättää kokoajan, rinnat eri tuntuiset, mahan turvotus.. yms pientä vaivaa.

Puhnalle la 28.11 ja toinen tulossa


 
Niin ja synnytys sairaalanan OYS.
Mulla on kyllä järkyttävää ilta palelua, mutta sit yöllä taas saattaa olla hirveä hiki..
Vaunut löytyy meillä entuudesta, eikä ole vielä kovin vanhatkaan, ku esikoinenkin vasta 1v2kk.
 
Voi ei!!!!!!!!! Mä kirjoitin äsken pienoisromaanin ja lähdin sit hakeen lilypietäni tähän työpöydälle niin hemmetti katos mun kirjoitukseni bittiavaruuteen :headwall: AAAAAAAAAAAAAARRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHHHH! Ai miten niin vihainen :whistle:
 
Noh, ehkä mä kirjoitan uuden romaanin... Tai jos jättäis novellimittaan tällä kertaa :kieh:

Ihan ensiksi pahoitteluni kaikille huonoja uutisia kohdanneille :hug: Häntä pystyyn ja kohti uutta yritystä!

Mä jouduin tänä aamuna tekeen naamatusten tuttavuutta pöntön kanssa :x Eka kerta tässä raskaudessa. Viime päivinä on kyllä ollu iltapäivästä alkaen iltaa kohti pahenevaa oloa, mut oksentamaan ei oo aikasemmin tarvinnu mennä. Jee, ehkä mun masussa sittenkin asustaa joku :heart: Hieman luottavaisempi mieli tän raskauden suhteen kyllä tuli... Aion silti mennä maanantaina sinne neuvolaan ultrattavaksi - miksei sitä nyt ilmaista tilaisuutta hyväkseen käyttäisi :whistle: Olletinkin, kun tuola meidän neuvolassa on käytössä ihan emätinanturi, niin pääsee näkemään kohdun todellisen tilanteen (näin aikasilla viikoilla ku se vatsan päältä otettava ultra ei välttämättä kerro paljon mitään). Ja jos kaikki on niinkuin pitää, niin sit varaillaan varsinaista neuvola-aikaa ja siitä sit aikaa nt-ultraan yms.

Mielitekoja on ollu, ja ne kyllä käy kovasti kukkaron päälle... Eilen viimeksi menin kauppaan hakeen tuoremehua (ku teki niin mieleni) ja kun tulin kaupasta, niin kassista löyty mm. kolmea eri makkaraa, pekonia ja Salaneuvos-juustoa :p Mutta ei tuoremehua. Ja mitään noista ostamistani ei todellakaan tehnyt mieli enää kotiin päästyäni (en normaalistikkaa syö juurikaa makkaraa, mistä lie moinen mielihalu kaupassa iski...). Ja tuoremehua teki. Ei muuta ku miehelle - mars kauppaan (ja meiltä on lähimpään lähes 20km). Ja viestiä perään, että tuo myös sitä ja tätä ja tuota... Ja mies kiltisti kantoi kotiin kaiken, mitä pyysin. Ja mitää en sittenkää halunnu :ashamed: Meillä on ny jääkaappi täynnä ruokaa... Jos vaikka ruokakestit järjestäisi :p

Ikäerosta: tytöt (3) on syntyneet kolmen vuoden sisällä, n.1,5 vuoden ikäeroilla. Kuopuksella on sit 4 vuotta nuorimpaan tyttöön. Ja nyt olis tulos n.2,5vuoden ikäero.
Täytyy sanoa, että ikäeroilla on puolensa ja puolensa... Toisaalta pieni ikäero oli ihan hyvä juttu, mut toisaalta taas toi isompi ikäero oli parempi... Mut kyllä mä luulen, että jokainen ikäero on ihan oikea kulloisessakin tilanteessa =)

Vaunuista ootte puhelleet ja saaneet tartutettua muhunkin karmeen vaunukuumeen :p Mutta kyllä mä silti luulen, että tämä tulokas saa tyytyä jo olemassaoleviin, en viitti viimeistä varten enää uusiin satsata... Olletinki ku noi meidän vaunut on tosi hyvät ja siistikuntoiset. On Boran yhdistelmät (erillisellä vaunukopalla/ratasosalla) vm.2004 (ostin aikanaan nuorimmalle tytölle, kun ei silloin talvella mahtunut enää meidän vanhoihin). Tosi tilavat (taitaa edelleen olla markkinoiden suurin vaunukoppa näissä), kevyet (ja silti tosi tukevat) isosta koosta huolimatta, ilmakumipyörillä. Kiva nallekuosi tummanharmaalla pohjalla, beiget tehosteet. On kyllä sen verran isot, että harvemmin otetaan matkaan mukaan, eli meillä on sit matkarattaat käytössä silloin, ku jonnekkin lähdetään.

Unista täällä kans yks seksihirmu - ainakin unissaan :whistle: Aikamoista ilottelua kaiken yötä, vois mies häkeltyä, jos unistani kertoisin :LOL: Normaalisti näen myös paljon unia, mut näin raskausaikana ne kyllä värittyy toden teolla...

No joo, jos koittais tarttua imurinvarteen, plääääh. Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Ai niin, tonne mun kohtaani vois päivittää iän: 35v ja synnäri tullee olemaan SeKs (joo-o, seksiä seksiä... :LOL: )

nallepööh ja pieni rv 7+
 
Suhveli: Hyvä juttu, todellakin toivotaan että kaikki on hyvin, kun ei tuo pahalta kuulosta, mutta tiedän että pahoittaa mielen ja saa pelkäämään :hug:

Elina-87: Neuvolassa voi sydänäänet kuulua jo viikolla 8, tai sitten vasta viikolla 12, hiukan tuo riippunee vauvan paikasta yms. Sinne asti minäkin yritän kärvistellä, ilman alkuraskauden ultraa.

Tervetuloa Uusille!! :wave: Kiva kun meitä on näitä niin paljon ja tämä pino on aktiivinen. Muutaman tunnin välein kun käy niin on taas sivutolkulla uutta luettavaa. Kiva kun minä ainakin olen niin höyrypäissäni tästä raskaudesta, että on kiva lukea ja jutella muiden kanssa kun on samassa tilanteessa, pääsee miesressu hiukan vähemmllä oloanalyyseillä :LOL:

Olo on kaamea! Niska on jumissa, sekin tekee, mutta kaamea kuvotusällötys on päällä. Voi kun oksentaisi, josko tulis parempi olo. Esikoisen kohdalla en tosiaan oksentanut kertaakaan. Mutta nyt voisin :x Väsy on kanssa kova. Sitten mulla vielä oli yks kakkutilaus tänään ja pitää lähteä vielä synttäreille. minä kun normaalisti olen sellainen herkkusuu, ja nyt oikein ällöttää valmiiksi kaikki tarjoilut, no ehkä mä sitten pääsen vauhtiin taas... ;) Ben& Jerrysin jätskit maistuu niiiiiin hyvälle, harmi että ovat niin kalliita, vaikka mikäpä siinä jos se on ainoa mieliteko. Half baked ja bohemian rasberry, oi nam niitä brownien palasia!

Täällä on moni kirjoitellutkin jo, mutta sanokaas nyt vielä vinkkejä millä tätä ällöoloa saisi vähemmälle...??
 
ainiin pakko sanoo et, ruoka ei maistu ollenkaan, meen mehun ja appelsiinin voimilla.
tuhdein juttu minkä tänään vedin oli tonnikalaa ja se oli suuri virhe :x

Mieli tahtois kiinalaista, chili keittoa sekä karitsaa :D
 
Tulin vaan poksahtamaan, 8+0 :heart: :heart: =) !

Mukavaa lauantaita kaikille! Me odotellaan meneekö kämppätarjous läpi, jännää... :)

Vaunuja en vielä katso, poikien aikoihin mulla lähti se homma ihan lapasesta, vaihdoin vaunuja kuin paitaa :whistle: ;) . Aina löysin jotkut paremmin tarpeisiin sopivammat ja kyllästyin edellisten värimaailmaan, sitten tarvittiin tuplia, ja sit kokeilin tietty sisaristuinta (ja siihen tarvittiin siihen sopivat vaunut) ja sitten seisomalautaa, oli yhdistelmää ja matkarattaita ja istumarattaita jne... Huh huh, nyt kun mietin, mutta hauskaa oli :D :saint: !

Nyt mulla on jemmassa yhdet, lopulta parhaat, matkarattaat, Peg Peregon Pliko P3:t ja ne saa palvella seuraavaakin tulokasta. Jotkut maastokelpoiset kantokassilla täytyy sitten hommata vielä lisäksi.

 
Lauantaita kaikille!
Osannottoni kaikille ikäviä uutisia saanneille :hug:
Joku kyseli kylmyydestä ja mulla on kanssa sellainen oire. Viimeiseksi illalla ennen nukkumaan menoa on aivan pakko päästä kuumaan suihkuun, kun tuntuu että on luita ja ytimiä myöten aivan jäässä. Outo oire. Sellaista ei muistaakseni esikoisen kanssa ollut. Pahoinvaointia on ajoittain nyt. Oli jo vähän aikaa kokonaan pois, mutta nyt on alkanut uudestaan. Väsymys on kanssa aikamoinen kokoajan. Tuntuu että mitkään yöunet ei riitä ja välillä pitää mennä päikkäreille. Onneksi se onnistuu vielä kun on vanhempainvapaalla.

Neuvolaan aikaa reilu viikko. Hieman jännittää jo etukäteen. Kaipa se on ihan normaalia.

Löysin viime viikolla kivoja äitiysvaatteita kirpputorilta. Varmaan joutuu kohta ottamaan jo mammahousut käyttöön, kun tuo mahan on niin turvoksissa. Sitten jää ainakin kiinni muille raskaudesta. Sinnitellään siis vielä näillä tavallisilla housuilla.

Voimia ja jaksamisia kaikille!
 
Meillä on myös noi Peg perego Pliko P3 -matkarattaat. Hommattiin ne viime vuonna kuopukselle. On todella hyvät matkikset. Ennen sitä oli Carena Easyt. Nekin olivat ihan ok rattaat, mutta ei niin hyvät kuin nykyiset. Meillä nuo matkarattaat ovat käytössä kun jonnekin autolla menemme. Kävellen kun mennään niin sitten on Brion rattaat.

Tiikeri puhui tuosta palelemisesta. Mulla on kans illalla aina aivan sairaan kylmä. Mä hytisen kylmästä ja saan laittaa peittoa ja villatakkia päälle. Yleensä mulla on aina kuuma, enkä todellakaan palele. Muistelisin, että mulla taisi sitä olla raskausoireena aiemmissakin.

Täällä on kyllä tosi kivasti porukkaa ja keskustelua riittää. Jatketaan samalla tyylillä vain.
:D

Katja-75, rv 5+0



 
Olo on parantunu huomattavasti eilisestä,onneksi.. välillä kyll pahaolo yllättää..
Meillä tulee vauvan ja kakkosen ikäeroksi n 3v2kk ja vauvan ja esikon ikäeroks n 4v6kk..
Oon selaillut kaikki mahdolliset sivut läpi ja oon katsellu rattaita,emmaljungia olen miettinyt mut tiiä sitten...mieli muuttuu viel varmasti miljoona kertaa..
 
Toive81 Pahoitteluni ja onnea jatkoon :hug:

Tervetuloa uusille!

Unista Mä näen myös paljon unia, vaikka olen nähnyt niitä paljon myös ennen raskautta. Unet on nyt useammin eroottisia, ennen raskautta näin eroottisia unia todella harvoin. Muuta muutosta en ole vielä huomannut :)

suhveli Mukava kuulla, toivottavasti kaikki menee jatkossakin hyvin.

Mulla on tänään ollut pirteämpi ja muutenkin parempi olo. Eilen illalla jaksoin valvoa jopa puoli yhteen, kun raskauden aikana muuten olen nukahtanut väkisin kymmeneltä ( joskus jopa yhdeksältä ). Tänään on ollut vain hyvin pientä etovaa oloa, mutta ei ihmeempää. Mulle sitten iski kauhea paniikki, että nytkö tää oli tässä ja kohta mein pieni tulee verenä ulos. Onkohan tämä edes normaalia?

Pelokas Nallu ja Hattivatti 8+1
 
A-H
Täällä näkyy yöllä vaan tajuttoman pitkiä painajaisia :/ Illalla palelu on myös jotain ihan tajutonta, jääpaikkana tärisen peiton alla ja sit yöllä kuitenkin herään hiestä märkänä. Näköjään oli muillakin samaa ongelmaa. Sitten nukkumaanhan on mentävä nykyään viimeistään kymmeneltä, siinä kahdeksan aikaan alkaa yleensä olla jo ihan valmis nukkumaan. Ilman päikkäreitä vielä olen selvinnyt, mutta varmaan nukun päivisinkin sitten myöhemmin.

Mielitekona täällä on pandan täytelaku, sellaset mitä on siinä keltasessa pussissa. Niitä tekee mieli ihan koko ajan, vaikka en yllensä syö ollenkaan karkkia :eek:

Äitiyspakkauksen kohtalosta päätetään sitten, kun näen millainen on tänä vuonna :) Ensin mietin, että en ottaisi, mutta on siinä kuitenkin niin paljon kaiken laista, mitä pitäisi ostaa, jos ei pakkausta ottaisi.

Pää tuntuu ihan hataralta ja varmaan näistä viesteistä puolet on jotain siansaksaa :D Mukava kuitenkin kirjoitella omia tuntoja ja lueskella tietty muiden kuulumisia :)

Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille! :flower:

A-H 4+2
 

Yhteistyössä