Marraskuun muruset *lokakuussa*

Moiks !

Terkut vyöhyketerapiasta ,ai autuus ku teki hyvää !!
Siis niin ihana paikka, puolituntia täydellistä rentoutumista rauhallisen musiikin soidessa taustalla.
Ainut mikä ehkä vähän häiritsi, oli se et vauva päätti massus alottaa just sillo mehevän jumppatuokion :heart:

Suosittelen lämpimästi kaikille !! Mulla paineltiin noita lahtionseudun pisteitä ja hierottiin jalat kauttaaltaan.. ihanasti lähti veri kiertämään ja tuokion jälkeen oli niin KEVYT olo !!
Perjantaina taas ja ens viikolla pari kertaa =) jee !!

Täällä on pullan leipominen meneillään.. Litran taikinassa riittää korvapuustien työstämistä joten palaan sen pariin !

Moon ja pikkunen 38+4
 
Täällä ollaan edelleen yhtenä :)
Päivä meni suht kivuitta, nyt illan suussa taas alkanut masua särkemään. Kävin tosin koiran kanssa pienellä lenkillä ja sitten saunoin. Mun edellisethän on lähteneet käyntiin suppareilla, jotka alkaneet n.viikkoa ennen h-hetkeä ja pitäneet jännityksessä.
Usko on siis kova, että alle kahden viikon syntyy vaikka lähtöä ei tänäyönä tulisikaan.

Piprasen emalle jaksamisia! <3

Kyllä alkaa porukoilla poksuun isot viikot, kohta se on menoa naiset :)

Kaikille hyvät voinnit ja toivotaan, että yön saa nukkua.

Op ja Arvo 36+4
 
Totisesti alkaa merkkejä synnytyksestä pukata jo tosi monelle, ihan oon täällä pää pyörällä, kun tuntuu, että on vielä itsellä aikaa ihan hyvä tovi tuohon pisteeseen :)

Kovasti tsemppiä Piprane ema odotteluun, toivottavasti olet jo saanut hyviä uutisia, ja operaatio on mennyt hyvin! :hug:

Samoin Katja-75, toivotaan, että uutiset ovat hyviä, kunhan saatte tuloksia myöhemmin!

Täällä kurja päivä takana, en saanut tehtyä oikein mitään mitä piti, vapaapäivästä huolimatta, kun hoidin veroasioita.. Tuntuu, että se veroviraston rouva siellä luurin toisessa päässä oli ihan amatööri, kun teki jotain laskelmia väärin, eikä osannut kysyä kaikkia tuloja yms. vaan itse jouduin kysymään, että mikäs kaikki vaikuttaa nyt veroprosenttiin, ja sain kuudet eri laskelmat veroprosentin suuruudesta loppuvuodelle... Päälle päätteeksi lopputulos oli se, ettei kannata lähteä muuttamaan tilannetta äitiyspäivärahaa varten, vaan rouvapa oli jo lähettänyt sähköisesti tiedon kelaan, joten nyt joudun huomenna vierailemaan kelan toimistossa vielä henkilökohtaisesti, että saan nostettua ennakonpidätysprosenttia. Enkä edes muistanut mainita, että olen nostanut tänä vuonna opintolainaa, enkä nyt tiedä, mikä on oikea veroprosentti sitten kuitenkaan. Ihan epätoivoinen olo, kun ei noista itse tajua, ja langan päässä on sellainen tohottaja, joka ei itsekään ole ihan kartalla hommasta :(

Ahdistaa nyt, että meneekö kaikki oikein, ettei sitten tule laskua keväällä..

Huomenna neuvolalääkäri ja terkka, tulen sitten kertoilemaan, että mitäs tällä kertaa!

Siilinlapsi ja öttis 34+4
 
Huomenta arvon ladyt :wave:

Täällä herätty tänään klo 5 ilman syytä. Eipä vaan tullut uni silmään enään kun piti pissalla käydä |O

MoonVaan - Oih, kuulostipa ihanalta tuo vyöhyketerapia :p

Tulipas mieleeni yksi juttu.. oletteko hommanneet vauvalle kuumemittaria? Ja jos olette, niin minkälaisen? Me ollaan mietitty sellaista korvamittaria, mahtaakohan olla hyvä ostos?

Tänään on kampaaja ja huomenna neuvolalääkäri :)

SW 36+1
 
Illalla tuli uutiset eli äiti itse soitti sairaalasta. Operaatio meni hyvin, mutta aina näissä riskinsä on jonkun aikaa. Oli kuitenkin ihana laittaa illalla nukkumaan kun sai hyvät uutiset <3

Nyt lähden katsomaan mitä Lotalle tuonne masuun kuuluu ja tulen sitten päivällä kertomaan mikä tilanne täällä.

piprane ema ja Lotta 36+4
 
SW; Meillä on Phillipsin korvakuumemittari ja pää on kyllä niin iso, etteu ole tullut sitä vastasyntyneellä -> vuoden ikäiseen käytettyä. Itse hankin aikoinaan sellaisen normi digimittarin, missä on joustava pää. Vaikea selittää, mutta taitaa olla myöskin phillipsin valikoimaa, myytiin tuttimittarin ( turhake ) kanssa samassa paketissa.

Täällä supparit rauhoittuneet, hyvä niin :)

Op ja Arvo 36+5
 
kuumemittari: meil on ollut käytös sellainen otsakuumemittari joka on osottautunut tosi näppäräksi ( beurer medical )

täytyy kyl kokeilla joskus tuota vyöhyketerapiaa, kuulosti sen verran ihanalta :)

iltapäivästä olis neuvola joten palailen kuulumisien kera silloin

kurpitsa ja "A" rv37+0 poks, poks
 
korvamittarista vielä, me ostettiin braunin kallis mittari tolle kakkoselle, mutta en ole tykänny siitä ku se tulos heittää aika paljon tavalliseen digimittariin verrattuna. On se tuolla kaapissa, mutta ei sitä tuu käytettyä varmaan vauvallakaan. Lisäksi ne suoja suppilot on aivan ylihinnoiteltuja jos mittaria käyttää jonku sairastelurumban aikana esim. koko perheellä niin kalliiksi tulee...

kivunlievityksestäki pari sanaa ku nyt muistin :D

ekasta oli amme avautumisvaiheessa ok, lisäksi vain vyöhyketerapiaa ja ilokaasua. Toiselle puolen ehdittiin laittaa kohdunkaulan puudute, mutta ei se ehtinyt edes vaikuttaa ku tyttö oli sit maailmassa. Synnytys kesti 10h ja oli ihanan rento ja rauhallinen tapahtuma.

tokasta menin ilokaasun voimalla ja samanlain ehdittiin toisen puolen kohdunkaulapuudute laittaa eikä se ehtiny taaskaan vaikuttaa...ehkä pyydän sen aina liian myöhään. Tämä synnytys oli kipeämpi ja nopeampi meni vain 3 tuntia siinä kun vedet meni ja poika oli maailmassa.

Ilokaasulla ajattelin nyttenkin mennä jos ei ihmeitä tapahdu =)

nyt mie oikeesti menen :D
 
Huomenta !

Täällä on nukuttu hyvin, lähes 11h yönet. Vähän vaan huolettaa kun vauva ollu eilisestä asti taas tosi hiljainen.. aamun saldo yks hikkasessio. Huomenna olis neuvola ...

Kuumemittarista, meil ollu esikoisesta käytössä ihan tavallinen digitaalinen kuumemittari, apteekista ostettu. En itse oikein luota noihin korva, otsa jne mittareihin vaiks monet sanoneetkin et ovat toimivia pelejä. Reilu yks vuotiaaksi asti mittasin esikoiselta pepusta ja sen jälkeen mitattu ihan kainalosta. Kakkosen kans mennään samalla tavalla.

Mies vei tytön just Tarhaan ja itellä tässä pari tuntia aikaa tehä perussiivo! Sit tulee likkakaveri kylään.. tehdään ruokaa, katotaan leffa (haikein terveisin, uusi kehuttu) ja syödään suklaata!
Meil on 2kk ikäerolla syntyneet tytöt, ni ihana olla vaan keskenään ilman lasten puhetulvaa ;)

piprane ema, ihanaa että sait hyviä uutisia !!

Mukavaa päivää kaikille !!

Moon ja pikkunen 38+5 Huiiiiii =)
 
Huomenia täältäkin ja onnittelut vauvautuneille:flower:

Kivunlievityksestä: Esikoisella sain epiduraalin ja petidiinin. Petidiini oli ihan surkee, ei auttanut ja vaikutti pojan sykkeisiinki:( Epiduraali oli ihana, kun ne kivut oli jo sitä luokkaa etten ilman ois kyllä kestänyt!!! Mutta huonopuoli oli se, etten sitten enää päässyt sängystä ylös ja ponnistuvaihe pitkitty´... Nyt oon miettiny tuota spinaalia ja ilokaasua, katotaan kuin käy?

Kuumemittarina ollu tähän asti ihan perus digimittari. Korvamittaria oon harkinnut, kun se on niin paljo nopsempi.

(.) Eipä mitään uutta ja erikoista... Limatulppaa on tullut paripäivää ja eilen jo vähän huolestuin, et kui paljon sitä oikein voi tulla??!!! Jäin miettiin että eihän sitten oo mitään tulehdusta, kun musta vähän on tuoksahtanu pahalle tuo erite:x Onneksi nyt tuntuu jo vähenevän määrällisesti! Supistuksia ei oo pariin päivään tullu enää kunnolla! Tulis nyt, menee hermo:D Ens viikolla on vauva maailmassa, joten ehkä mä kuiteski kestän tän lopunajan ja nautin nukkumisesta sen mitä unta saan|O

Zaijuska ja Saappi 37+3
 
Kiva kun tuli hyviä uutisia Piprane ema :)

Täälläkin on nyt vika lääkärineuvola käyty ja ihan hyvältä näytti.

Paineet 108/70 (otti keskiarvon kun eka mittaus oli 120/70 ja toka alle minuutin päästä 97/70..)
Hb 130 (oli noussut tosi hyvin, huraa! ei tartte ressailla rautalääkkeestä joka päivä)
Paino -100g/viikko eli taas oli laskenut ihan vähän
Kohdunpohjankorkeus 30,5cm
Liikkeet ++
Tarjonta RT
Sykkeet n. 140

Mutta sitten sisätutkimuksessa kohdunsuu pehmeä ja (yhdelle sormelle) auki 1cm, mitta merkitty neuvolakorttiin kuitenkin 2,5 cm vieläkin.. En ymmärtänyt ihan noita merkintätapojaan, mut ilmeisesti tuo auki-mitta oli 1cm ja koko pituus 2,5 cm? Eli joko mun satunnaiset supparit on ruvenneet tekemään tehtäväänsä tai sit tää on vaan normia, en oikein ottanut lääkäristä selvää. Sanoi vaan, että jos suppareita rupeaa tulemaan enemmän tai kipeitä niin sit kontrolliin, mutta eipä siihenkään voida tehdä muuta kuin määrätä lepoa, ja kun kuitenkin jään tän viikon jälkeen äitiyslomalle, niin siinäpä se sitten on. Voi olla, et jos en ois toimistotöissä, niin ois laittanut jo täks viikoks kotiin.

Saas nähdä tuleeko meidän öttis maailmaan sitten pienellä varaslähdöllä, vai onko noilla paikkojen pehmenemisillä mitään relevanssia siihen synnytyksen alkamiseen sit kuitenkaan..

Siilinlapsi ja öttiäinen 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas mammat! Täällä poksahtaa tänään rv 38.:) Eikä kyllä merkkiäkään synnytyksestä. Oon ihan kateellinen, ku jo niin monella supistaa lupaavasti. Mä taidan mennä reilusti yli lasketun ajan.

Kivunlievityksestä: mä kuulun kans kipuherkkiin ihmisiin ja vaikka en ole koskaan synnyttänytkään, niin luulen, etten sitä luomuna kestäis. Eli kaikki tabletit mulle kiitos! :)

Onnea kovasti kaikille vauvansa jo saaneille! Ihania kuvia oli Tanya laittanut. :heart: Kukahan seuraavana kertoo uutisia.. veikkaan Nallua.:)
 
Onnea vauvautuneille :):flower::heart:

Täällä pientä supistelua havaittavissa joten saa nähdä :)

itsekin olen kuullut tuosta korvakuumemittarista että ei oikein aina lukemat pidä paikkansa joten meillä tulee olemaan käytössä ihan normaali digimittari..

tsemppiä kaikille!

RP&mötikkä rv38 POKS!
 
Moikka

Kuumemittarista: tavallinen pyllystä mitattava digimittari on meillä lapsilla käytössä. Ilmeisesti on tarkin tapa mitata pepusta, eikä se ole edes hankalaa pieneltä vauvalta.

(.) Eilen tuli limatulppaa :D Eikä tietenkään kokonaan vaan venyviä klönttejä...lisää odotellessa! Merkkejä on hyvin ilmassa, mutta kun olen NIIN malttamaton, että en enää jaksaisi yhtään odottaa vaan haluan synnyttämään!

Nyt telkkari töllöttämään ja sit vaikka kävelylle :)

Pikku-Katti 37+6
 
Jassoo polilla käyty ja kohdunkaulaa vielä 3cm jäljellä eli pikkasen vaan lyhentynyt. Eroa edelliseen käyntiin on sen verran, että nyt supparit näkyi käyrällä ja niitä tuli muutamia sen 35min. mittauksen aikana. Paikat kiinni ainakin ehkä...lääkäri teki tutkimuksen kädellä ei ultralla ja ei sit ollu ihan varma.

Ja sitten... eräpäivä vauvan maailmaan tulolle on annettu eli käynnistysaika noin 3vkon päähän. Tällä hetkellä painoa jo 3300g niin ei päästetä yliaikaiseksi eikä ihan viikolle neljäkymmentäkään. Nelikiloinen ois jo tuolloin :O

Nyt sit teen kyllä kaikkeni, että syntyis aikasemmin en halua käynnistykseen :/

piprane ema ja Lotta 36+4
 
Hei vaan!

Ajattelin pitkästä aikaa tulla kirjoittelemaan kuulumisia. Ollut niin paljon kaikkea hässäkkää muuton ja koulun ja kaiken kanssa, ettei oo pahemmin ehtiny täällä käydä turisemassa.

Täällä vietetään ensimmäistä virallista mammalomaviikkoa! Pari viikkoa joutunut tosin sairaslomalla olemaan, kun ei lantioiden kanssa saa nukuttua, vaan yöt jäis tosi lyhyiksi jos joka aamu pitäisi 05:00 olla hereillä. Viikot tällä hetkellä 35+2 ja tämän päivän neuvolakäynnillä terkkari uumoili, että saattaa Tyyppi päättää syntyä ennen LA. Pikkuinen laskenut jo niin alas, että sf-mittakin oli pienentyny puoli senttiä ja terkka ei tuntenut vauvan päätä koittaessaan vatsan päältä. Ensi viikolla olisi perjantaina aika synnytystapa-arvioon sairaalaan ja mielenkiinnolla tässä odotellaan ultraa, että minkä kokoinen tämä lapsukainen nyt sitten todellisuudessa onkaan. Sf on kulkenut keskikäyrällä ja sen alapuolella jo pitkän aikaa ja tänään oli siis vain 28,5 cm, joten veikkaus on, että pieni ja siro tapaus olisi kyseessä. Mutta meillä on kaikinpuolin kaikki mallillaan ja kovasti jo odotellaan nuppusta maailmaan! :)

Hurjan paljon onnea kaikille jo synnyttäneille! :flower::heart:

Daewen ja Tyyppi 35+2
 
Jos tässä seuraavina päivinä päivitykset jää hieman retuperälle se johtuu siitä et mä meen huomenna osastolle makoilemaan. Ja siellä luultavasti siihen asti kun lapsukainen on pihalla. Elikkä tänään äippäpolilla todettiin että 2 viikossa lapsivesi on vähentynyt hurjasti, pikkunen ei oo enää kasvanu oikee yhtää ja käyrillä liikkeitä vähäisesti. Huomenna aamulla siis matkaan kohti tuota synnytyssairaalaa ja sitten alkaa jännitys et mikä on heidän tuomio.

Eveny ja poju 37+6
 
Voi että, kun aika kuluu nopeesti :)
Mä en oo täällä taas käyny ku välillä lukasemassa juttuja. Tänään olis enään 2 päivää työharjoittelua jäljellä ja sit lomalle. Tänään tein myös vikan tentin ja seuraavat on vasta joulukuussa, kun vauva on jo maailmassa :) Yksi ainut kirjallinen tehtävä olis vielä ja sen rykäsen ehkä jopa tänään.

Tänne ei kummempia raskauden puolesta kuulu. Huomenna olisi neuvola..mä en vaan jaksais joka viikko siellä käydä :D jotenki ne samat jutut ja kun mikään ei ole muuttunut. Kunhan syntyisi jo.

Kyllä ainakin väsymys on sitten lisääntynyt...teki ihan tiukkaa ollaa tänään etc-infossa, kun ei silmät pysy millään auki. Ja väsymyksen takia oon kotona sitten tosi kiukkunen ja se inhottaa :confused:
Ja mulla on tässä loppuraskaudessa lähtenyt hieman lapasesta toi syöminen...mulla ei o mitään ruoka-aikoja ja mussutan mitä sattuu :kieh: no mutta olkoon...saa mennä ärsyytyneisyyden ja mukavuudenhalun piikkiin.

Mulle kanssa kaikki puudutteet....kipua ei onneksi tartte kestää nykyaikana.

Mä en oikein tiedä miltä se limatulppa näyttää, mutta pari kertaa seksin jälkeen on tullut sellaisia ehkä hieman rusehtavia "klönttejä". Mitä ei o koskaan enne tullut. Olkaa vain hyvät kivasta kuvauksesta :LOL:

Ja onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower:

Nyt ruuan kimppuun!

Riikka & öttis 36+5 :heart:
 
Tsempit Evenylle täältäkin! :hug: Kyllä tosiaan sattuu ja tapahtuu meidän pinossa...

Ite kävin tänään neuvolassa, eipä mitään kovin ihmeellistä.

sf-mitta 34 cm, kasvaa näköjään sentin viikossa, hui...
Painoa tullu 1050 g/viikko, paino 64,8 kg, myös hui...
paineet 120/74
pissa puhdas
ei turvotusta
syke 135
liikkeet ++

Tuntuu, että maha kasvaa ihan silmissä! Maha painaa aika paljon palleaan ja keuhkoihin ja lisäks pieniä kolotuksia nivusissa, kun nousee esim istumasta... Mut ei siis mitään ylitsepääsemätöntä eikä kivuliasta. Ei tunnu mitään merkkejä, että bebe ois syntymässä lähiaikoina, mun tuurilla yliajalle mennään roppakaupalla. :headwall: Alkaa jo nyt välillä olemaan tylsää vaan palloilla kotona, kun aika lailla kaikki hommat on jo tehty mitä piti äippälomalla tehdä. Jos ei muuta keksi, niin pitää alkaa siivoomaan kaappeja...:stick: Mut toisaalta päivät vaan hujahtaa ohi lomaillessa, nyt on jo kolmas äippälomaviikko!!

Ritu ja pomppiainen 37+3
 
Tsemppiä kaikille jotka sairaalaan sisälle joutuvat, toivottavasti tulee tulosta nopeasti.

Kävin tänään äitiyspolilla ja kaikki oli ok. Vauvan painoarvio oli 3,2kg eli käyrien mukaan noin 4kg vauvaa tullee jos loppuun asti mennään. Sisätutkimuksen jälkeen lääkäri totesi ettei tämä nyt tänään synny, paikat kyllä pehmenneet uudelleen synnyttäjälle ominaisesti mutta kanavaa jäljellä reilusti, tosin sanoi että on yhdelle sormelle auki. Mutta luokitellaan vielä kiinteäksi ja täysmittaiseksi.
Kovasti olen ollut kivulias tuolta alakerrasta, lääkärin mukaan häpyluu saattaa olla "rikki", ainakin sisätutkimus teki tosi kipeää kun koetti onko pää kiinnittinyt. Lääkäri sanoikin että loppuaika voi olla melko kivuliasta kun pää kiinnittyy. :/
Kahden viikon päästä uuteen kokoarvioon, ettei nyt pyrähdä kauhian isoksi, varsinkin kun sokerit ovat olleet tarkkailun alla. Tosin sokerit eivät ole vaikuttaneet vauvan kokoon koska vartalomitta vastasi viikkoja, tosin reisiluu veteli ihan omaa käyräänsä kaikkien käyrien yläpuolella. Mutta onko tuo nyt ihme kun äitikin on 180cm!?

Aamulla iski jonkinlainen pikkupaniikki kun realistisesti huomasi että kalenterin sivut käyvät eräpäivään nähden vähiin. Lienee aika aloittaa tositoimet vauvantulon suhteen? Vaatteet on jo kaapissa mutta vaipanvaihtopaikka pitänee raivata, meidän kodinhoitohuone on isännän remonttitavaroiden säilytyspaikka mutta nyt ne saavat luvan siirtyä johonkin muualle! Ja kai sairaalapakaasikin olisi jollain tasolla hyvä olla mallillaan edes vähän ylhäällä mitä siellä tarvitsee?

Kävin tänään katsomassa ystäväni 2 viikkoista poikaa ja olipahan kaveri muuttunut viikossa! Ei ollut enään kippurassa, kasvot oienneet ja silmät kunnolla auki. Hän jo ihan seurusteli ja pää pystyssä kenotti. Ihana kuulapää! :heart:

Jaaha, lieneekö nyt ryhdyttävä kodinhoidollisiin toimenpiteisiin, että pääsee edes jossain välissä sohvailemaan. Ja tänäänhän pääsee itkemään taas kadonneen jäljillä-ohjelmaakin...

TätiUuu ja pitkäkoipi 36+2
 

Yhteistyössä