Marraskuun muruset *lokakuussa*

"Poks" 38+0 ja mun viimonen poksuminen;)

Maanantaina osastolle ja käynnistykseen!!! Toivotaan siis ettei näitä poksumisia enää tulis:stick: Ai kauhee jos viikko pitäis kärvistellä... Mutta siis joo eihän ne niin kauaa sitä käynnistele, eihän? Esikoinen mulla lähti kivasti käyntiin ensin suunkautta sytotecilla ja oksitosiinitipan jälkeen meni se 4,5 tuntia ni oli poitsu sylissä:heart: Samoilla toiveilla mennään nytkin! Aivan outoa ajatella, että ihan kohta se on tuo masukki nahan tällä puolen:confused: Juurihan mä vasta sen testin tein!!!

Mutta eipäs muuta kuin jaksamisia kaikille masun raahaajille ja kaunista lumista päivää pihalle menee hän viettämään:D

Zaijuska
 
zaijuska Kommentoin toisesta pinosta...Meillä tutustumiskäynnillä synnäriin sanottiin käynnistämisestä, että nopein on ollut 3tuntia käynnistyslääkkeen ottamisesta, pisimmillään mennyt viikko!!! Mutta kai se aika harvinaista on, että viikon pitäis kärvistellä, ja nappailla lääkettä, ei muka mitään tapahtuis....
 
josefiina ja rouva papunen kiitos vinkeistä, suuntaan noihin katsomaan mitä tarjolla :) ei tullu huuto.net yhtään mieleen..

:attn: tuli vielä mieleen tosta arvio käynnistä, että nyt kohdun suu oli pehmeä, mutta kiinni, kaulaa 1 cm.. onko näillä arvioilla tässä vaiheessa suurtakaan merkitystä meniskö yli vai voisko tulla jo aikaisemmin? lääkäri naureskeli kun mul on aina merkattu alusta alkaen 1cm kohdun suun pituudeks.. 2 eri lääkäriä ennen tätä arvio käynnillä ollutta sairaala lääkäriä.. meinas et sen mukaan ois ollu alussa jo menossa kesken.. en tiä mitä nuo kaks lääkäriä on ajatellu tai mikä on totuus ollu.. :D mut hyvä et kaikki nyt ainakin ok :D

saana 37+1
 
Lumi-Marja, hyvä kun kaikki meni lopulta hyvin! :heart:

Liirah, tsemppiä sullekin ja toivotaan, että Sissi kääntyy raivotarjontaan vielä! Mahdotonta se ei ole kun mullakin kuopus oli perätilassa rv 37+ ja rv 40+1 (kun oltiin sektioon menossa) olikin raivotarjonnassa.

Zaijuska, onnittelut viimeisestä poksumisesta! Tuosta käynnistämisestä voisin kommentoida sen verran, että kannattaa varautua myös siihen, että se voi kestää useita päiviä tai lähteä kerrasta käyntiin. Mulla esikoisen synnytys lähti heti ekasta cytotec-murusesta hyvin käyntiin, mutta kuopusta käynnisteltiinkin sitten su-ke eli neljä päivää kunnes käynnistely lopetettiin lapsen sydänäänilaskujen takia ja päädyttiin sektioon. Mahdollista olisi ollut jatkaa vielä käynnistelyä seuraavanakin päivänä, mutta mä halusin sektion kun tiesin vauvalla olleen niitä sydänäänilaskuja, enkä uskaltanut riskeerata vauvan hyvinvointia jättämällä hommat siihen ja taas uudelleen käynnistämällä seuraavana päivänä. Eli pointtina mulla tässä on, että raskaudet todellakin voivat olla aivan erilaisia. Mäkin kuvittelin tämän kuopuksen synnytyksen käynnistyvän yhtä nopeasti kuin esikoisenkin, mutta toisin kävi. Toivottavasti sulla lähtee heti käyntiin jos siihen päädytään. Tuo monen päivän käynnistely se vasta hajoittaa pään. :headwall:

Itselllänikin on tänään jo parempi mieli. Enää ei asia harmita. Tuo eilisaamuinen tunne oli vähän samantyylinen kun silloin kun kuopuksesta menin sovittuun sektioon (kassit mukana jne.) ja sitten sainkin kuulla hänen olevankin raivotarjonnassa (ennen siis perätila) ja ei muuta kuin kasseineen päivineen kotiin odottamaan synnytyksen käynnistymistä itsekseen. Silloinkin potutti kyllä niin, ettei sanoja löydy. Tiesin saavani taas pari viikkoa odotusta lisää kun olin jo henkisesti valmistautunut, että se vauva tulee nyt. Nyt sain vain viikko lisää odotusta, että sentään vähän vähemmän kuin viimeksi. ;)

Mä näin tänään ensimmäisen vauvaunenkin. Näin unta, että vauva potki mua niin kovasti ylämahaan, että mua ihan sattui. Sitten mä pystyin ihan näkemään vauvan jalkapohjan ihoni alla kun hän potki. Yhtäkkiä koko vauva tuli mahan läpi. Hän oli laiha ja siro, sekä lapsenkinan peitossa osin. Hänellä oli tumma tukka ja oikein söpö oli. Mä sitten yritin sitä vauvaa unessa laittaa takaisin mahaan, mutta en sitä sitten saanut. Ajatettelin vain, että miten mä tämänkin asian nyt sairaalassa selitän, että se vauva vaan tuli itsekseen ulos mahasta. Sitten vain totesin siinä unessa, että ei tälle tilanteelle nyt enää mitään voi. Tämä vauva on nyt tässä ja mä alan sitä hoitamaan ja sillä selvä. Sitten en muista enää loppuiko uni siihen vai mitä, mutta kyllä oli hassu uni.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 36+3



 
Viimeksi muokattu:
Onkos muut tehnyt ruokaa valmiiksi pakastimeen, ettei heti sairaalasta päästyä tarvitse ruveta laittelemaan ruokaa? itse ajattelin tässä alkaa pikkuhiljaa jotain väsäämään.
Sairaalakassikin olisi tarkoitus pakata valmiiksi nyt viikonlopunaikana..

puhnalle35+2
 
Puhnalle En ole aatellut tehdä ruokaa pakkaseen. Pullia kyllä tein valmiiksi pakkaseen jonkun aikaa sitten. Meillä mies yleensä hoitaa tuon kokkaamisen.

POKS RV 38 :heart:
Täällä sitä vihloo ja supisteelee silloin tällöin,tänään aika paljonkin. Kävelykin on menny vaikeaksi.

Itse näin viime yönä vauvasta unta. Oli kyllä niin outo. Vauvan unohdin milloin mihinkin ja syöttääkin muistin kerran päivässä :eek:
 
Ruokaa pakkaseen en tee, mies jää heti isyyslomalle, niin saa sitten kokkailla sen 3 viikon ajan meille evästä :p

Tylsääkin tylsempi päivä, lunta sataa älyttömästi ja kauhea tuuliainen kaupanpäälle, ei paljon kiinnosta ulos lähteä.

Mä vihaan näitä viimeisiä viikkoja, on niin raskas olotila ja tuntuu, että vauvaa tulee mahanahkasta kohta läpi. Odottavan aika on pitkääkin pidempi.....

kirppunen 39+1
 
Onnea kaikille vauvatuneille! :)

uskomatonta että näin niitä vauvoje satelee vaikka keväällä tuntu ettei aika kulu ikinä mihkään :)
Toisilla on sektio ajat jo tiedossa ja toisilla vauvat kainalossa. Kuinkakohan monta meitä varsinkin esikoisen odottajia täällä vielä kököttää yli laskettujen aikojen :D mä olen ihan varma että mä olen yksi niistä ketkä menee yliajalle :( kohdunsuu kun oli silloin 37+1 yhtä kiinni kun alussa ja nytkin rv 38+2 olo on ihan normaali eikä mitään tietoakaan mistään muusta kun harkkasupistuksista eli siitä et maha menee vaan välillä kovaks mut muuten ei tunnu mitään missään. no jos yli mennään kauheesti ni sit vauvakin lähentelee jo sitä neljää kiloa kun arvioitu syntymäpainokin oli 3,7kg eli ei tarvis mennä musta yhtään yli :) No tätä vauvaa ei ainakaan hiillostamalla saa pihalle sillä tänäkin aamuna puol juoksin hikipäässä aamulenkkini mut ei mitään tulosta..plaah! ein jaksais enää odottaa ku haluis jo nähä vaavin.

Malttamattomin tunnnelmin: hipsu rv 38+2
 
Voi osaispa munkin mies kokata! :D Kyllä se makaroonilaatikon taitaa ja kananmunien paiston..
Oon kyllä sille väsännyt pientä ruoanvalmistus opasta.. ihan yksinkertaisille ruuille, kuten kinkkukiusaus ja nakkikeitto yms.. sais joskus sen ohje lappusen vaan valmiiksi, ni pääsis opettelemaan :D
 
Onnea Nallu tyttövauvasta! :)

Lumi-Marja, onneks vauvalla ei sen suurempaa hätääi!!

Liirahille tsempit äippäpolille! :hug:

Täällä poksuu 38 :p Enää pari viikkoo laskettuun aikaan! :) Tänään käytiin miehen kans kuntosalilla ja uimassa ja oli tosi ihanaa! En oo kesän jälkeen käyny salilla, mut kyl se näköjään vielä menis, jos vaan jaksais motivoitua lähtemään... Mä tartten näköjään jonkun raahaamaan mut sinne.. ;)

Eipä täs muuta kirjotettavaa.... Tsemiä kaikille loppuodotukseen! :)

Ritu ja pomppiainen 38+0
 
l-m: onneksi kaikki hyvin siellä nyt

itse käväsin tänään tyksis kun oma olo oli heti aamusta heikko ja oksu lensi heti aamusta ja sit silmis vilisi mustii pilkkui ja sahalaitaa, päätä jomottanut ja kädet puutuu yms.
käyräl vauva liikkui hyvin ja mulla piirtyi suht kovia suppareita joista kätilö jo kommentoi ettei vaan olis jo synnytyssuppareita..
verikokeita otettiin ja niis pikkuisen häikkää, paineet edelleen samaa luokkaa kuin tiistainakin ja proskut +:lla
ultras todettiin istukkavirtauksissa häikkää eli oli koholla ( tiistaina oli vielä ok ) lapsivettä oli kiikun kaakun riittävästi eli ihan rajoilla ( tiistaina vettäkin oli ihan normimäärä )
lääkäri oli hiukan huolestunut mun voinnista ja sainkin itse päättää jäisinkö osastolle vai meenkö kotiin mut sanoi et haluan kotiin mut nyt pitää tosi tarkkaan seurata vauvan liikkeitä ja mun omaa vointia ja herkästi takasin.
ens ke olis seuraava kontrolli ja lääkäri jo vihjaili josko katseltais käynnistystä jollekkin päivälle.

nyt on kyllä tullut vähän väliä suppareita tässä joten toivon että lähtis itekseen tulemaan tuolta, ettei joutuis käynnistykseen...

kurpitsa ja "A" rv37+4
 
Kurpitsa mihin aikaan sulla on poliaika keskiviikkona? Mulla on meinaan samana päivänä poli, joten jospas siellä vaikka törmättäis. ;) Ja muuten, jos osuu samaan aikaan, niin et kyllä vie mun penkkiä!! :LOL: Mulla on siellä vakkarituoli mis aina istun.
Toivottasti kuitenkin lähtis nyt käyntiin itsestään.

Me ei olla tehty ruokaa pakkaseen, mä oon ehkä outo, mut mä inhoon syödä pakastettuja ruokia. Ne maistuu kamalalle ja ne on musta vaan ihan kamalia. Outoko? :whistle:

Mua sattuu tonne alamahaan ihan kauheesti, siis sellai pistää... En tiedä johtuisko sit ehkä siitä kun Sissi on perätilassa ja kohtu sitten venyy tuolta alhaalta kauheasti..?

Liirah + Sissi 35+2
 
Kurpitsa ja Liirah, pitäskö munki änketä itteni tyksiin sillo? =)
enkä kyl kestä jos te saatte vauvan enemmin ku mää ;)
Vaiks ei mul mitää kiirusta vielä ookkaa ...

Liirah, mulla pistää kans tonne alamahaan.. ehkä ne on jotain niitä kiinnittymiskipuja tai jotain.. tai eikai sul perätilas oleva vauva voi sillee kiinnittyy.. mut joo pistää, kurjasti !!!

Mut oon kyl happy jokaisesta olosta, tuntemuksesta ku koko viikko ollu sellasta "olottomuutta" ei siis vaivan vaivaa eikä olon oloa ...

Ens viikolle oon buukannu joka päivälle jotain kivaa tekemistä joten ei mun tarvi viel ens viikol synnyttää päästä, mut sit heti marraskuun alus kyl kiitos =)

ja pitäkee peukkuja ettei mun autossa ilmaannu mitään isompaa vikaa.. Nimittäin ekasta äippärahasta päätin varata auton huollon ja kyl sit itku pääsee jos siihen menee hullusti rahaa =(
siis siinä ei oo mitään näkyvää vikaa ainakaa, mut eihän noista ikinä tiiä !

Nyt toi vauva kyl innostu tuol mahas punkemaan oikeen kovinkin .. taidan mennä soffalle ihmettelemään näitä pistoksia !

Mukavaa vlopun jatkoa kaikille!

Moon ja Pikkunen 39+2
 
POKS 39+0! Vähänkö tää aika on mennyt nopsaan, vastahan sitä teki raskaustestin... huhhuh!

Huomenna pitäis mennä käväiseen synnärillä käyrällä, ihan siis "rutiininomaisesti" eli lääkäri vain halusi mun käyvän viikonloppuna käyrällä. Päivystävä lääkäri vissiin tsekkaa mut samalla, en kylläkään oikein tiiä miks, mut kaipa sille joku järkevä selitys löytyy..
 
Taas yksi uneton yö takana.. taisin nukahtaa kahden maissa ja kuudelta heräsin.. :headwall:

Mä olen myös vähän samoilla linjoilla tuon pakasteruoan kanssa, eli ei kyllä maistu YHTÄÄN niin hyvältä kuin tuoreena :)

SW 36+6
Huomenna poksuu rv 37 ja meidän baby ei ole enää keskonen :heart:
 
hipsu86, et varmaan oo täällä yhtenä kappaleena pitempään kuin minä, mulla kasassa vasta 35+1 ja oon koko ajan yrittänyt varautua siihen että yli menee joten täällä ollaan varmaan vielä joulukuussakin! En kyllä yhtään haluais mutta minkäs teet. Kun esikoinen syntyi 40+4 ja mun äidilläkin on menneet kaikki synnytykset ohi lasketun ajan niin tuntuu todennäköisemmältä että nytkin kestää. Mulla vaan iskee tässä loppupuolella ihan järjettömänä tää malttamattomuus, viimeksi olin niin hajalla loppupäivät että vaan itkin ja raivosin, PMS potenssiin kymmenen. Hormoneistahan tuo tietysti johtuu ja auttaa joo varmaan synnytystä ajatellen, viimeksikin olin niin innoissani kun vedet meni että vihdoinkin tapahtuu! Ei pelottanut lähtö siinä vaiheessa yhtään. Mutta nyt tää tunne tuntuu tulevan jo tosi aikaisin, pitäis varmaan keksiä enemmän muuta ajateltavaa. Mikään muu ei vaan oikein jaksa kiinnostaa, esim ne joululahjat on ostamatta, en vaan saa aikaiseksi!

Ruokia pakastimeen olen kyllä jo muutaman annoksen tehnyt, lähinnä niin että kun teen jotain lihapullia tms, teen isomman erän kerralla ja osan pakastan. Eihän ne pakastamalla parane mutta paremmalta kuitenkin kuin mun miehen tekemä ruoka tuoreena ;) No joo, ei ehkä sentään mutta sillä on aika rajoittunut tuo repertuaari. Ja viime synnytyksen perusteella varaudun siihen että heikko olo, kivut yms voi jatkua viikkoja, valvomisten lisäksi. Eineksiä ostetaan sitten lisäksi, muutenkin olen ajatellut mennä yli siitä mistä aita on matalin joulusiivoissa yms.Toisaalta olen jouluihminen kuitenkin ja senkin vuoksi olisi niin kiva kun vauva syntyisi hyvissä ajoin marraskuun puolella ja ehtisi sitten keskittyä joulunvalmisteluihinkin, esikoisenkin vuoksi. Ainahan voi toivoa =)

rv 35+1
 
Kurpitsa meillä on aika 12.30, mut voi olla et silti treffataan kun tuolla ne ajat yleensä menee "hiukan" eteenpäin... Moonvaan ja kojootti, tulkaa tekin vaikka sellai 11.00 siihen aulaan. Jos joku ihmettelee et mitä pirua täällä tapahtuu, ni sit vaan ollaan et me tultiin äitiyspolikahville kaksplussasta. :LOL:

Ja onko Moonvaan noin pitkällä jo? Kauhee kun moni on täällä jo 38 + tai 39+. Itellähän ei oo viikkoja ku vasta 35+3, joten pitkään tässä vielä joutuu odottelee. Ehkä. Katotaan mikä on keskiviikon tuomio.

Liirah + Sissi 35+3
 
Meilläkään ei tehdä pakkaseen ruokaa.Mutenkin aina tuntuu et saa kokata niin jättimäärän jos meinaa useammaksi päiväksi tehdä... Mut jos ei jaksa kukaan kokkaa niin me tilataan sitte pizzaa ja mennään viikonloppuisin anopille syömään :p Mieskin onneksi tykkää kokkaa...

Mä kans niin odotan jo vauvan näkemistä.Eikä tunnu et se olis vielä tulossa.Melkein koko viikko ollaan haravoitu ja saunottu.Ja pakko kyllä myöntää et ehkä se jotenkin vaikuttaa.Eilen illalla supisteli muutaman kerran...mut joo pakkohan sen on seiltä parinviikon sisään kuitenkin tulla.Joten ihan turhaan rasitan itseäni rehkimisellä.Aika kyllä menee hurjan nopeaa kun on paljon tekemistä.

Meillä on muutto vuodenvaihteessa edessä (ja vielä ei edes tiedetä et minne) mut harmittaa kun voi olla et jääjoulu kotona hiukan vähemmälle huomiolle.Kun on pakko siihen väliin pakkailla ja laittaa tavaroita kasaan niin ei viitsi jouluksi koristella...Joulua ei kuitenkaan olla edes kotona niin ei ole pakko laittaa mitään joulu juttui.Lahjat vaan hankkia.

Tänään on ohjelmassa kummipojan synttärit (on niitä odotettukin :) ) ja huomenna shoppailee ja tiistaina äp-käynti...Siitä onkin enää viikko laskettuun aikaan :)

Sintsu ja öhkö 38+5
 
Moi!

Liirah, juu-u ens to olis laskettu aika =)
Sikspä se niin epistä oliski jos pääset tosi hommii ennen mua ;)

ja minä jos joku tiiän, mitä on tällaisella palstalla olla niiden viimeisten joukossa notkumassa!
Mulla oli esikoisesta laskettuaika 30.3 ja Neiti päätti syntyy Maalismasu palstan viimoisena 12.4. Täällä ei mun yliaikaisviikoilla paljoo seuraa ollu, vaan "jouduin" tyytyä lukemaan muiden vauvakuulumisia vaan :heart:
Tässä raskaudessa voin luvata, että tältä palstalta en poistu viimeisenä ja siksi ehkä enemmin täällä oleilenkin enemminkuin tuolla lokakuisissa johon oikeesti kuuluisin!

Mä oon täällä vaan päivän oleillu ja kohta pitäs ruveta imuroimaan ja tekasta pellillinen Crissinejä =)

Me vietetää Nellan kummien kans sellasia "neljän tähden illallisia" aina silloin tällöin ja tänään olis vuorossa Chili-Katkarapukeittoo, ankan rintaa vanilja parsakaali pyreellä ja jälkkäriksi valkosuklaa pannacottaa mustaherukoilla ja pastogne muruille =)
Mä niin rakastan näitä meidän ruokailtoja mut nyt tietty hitusen harmittaa etten pääse ruokia maistelemaan kunnolla hyvien viinien kera! Nimittäin mä olin tällä kertaa alkovastuussa ja minä ison mahani kanssa valitsin puoltuntii 5ploo viiniä ;) ja meinaan kyllä maistaa, ihan suullisen jokaista ettäs tiedätte :rolleyes:

Ei muutako sunnuntain jatkoja kaikille, mä alan nyt hommiin !!

ps. ruokien pakastamisesta, mä oon tehny lasagnee, lohikiusausta ja kaalilaatikkoo pakkaseen isot satsit! Mä vastaan meidän perheessä 100% ruokapolitiikasta enkä oo aatellu kokata muutamaan päivään ku synnäriltä kotiin pääsen. =)

Moon ja Pikkunen 39+3 (vähiin käy, totaalisesti)
 
pakasteruuasta, eihän se ruoka koskaan enää lämmitettynä niin hyvää oo ku tuoreena, mut meil pakastetaan ruokaa töihin evääks ja muutenkin, kun teen aina suuren satsin kerralla. Kyl se ihan syömiskelpoa kuitenkin on... :) En jaksa tehä ruokaa joka päivä, joten mieluummin sit lämmitetään. Samoin kaikkia herkkuja pakastetaan, kuten pullia, kakkuja, keksejä ym.

On hiukan tekeminen vähissä, niin täl viikollakin leivoin pullia, suklaamurukeksejä ja tein täytekakun ihan vaan huvikseni... :p Ja sit viel ihmettelen, miks nousee paino kilon viikossa..:LOL:

Oon nyt hiukan huomannu vaappuvani ankkamaisesti kävellessä,tai ainakin kävelytyyli on hiukan muuttunu aiemmasta...jipii! Lisää oireistoa vaan mulle...

Viikonlopun jatkoja kaikille! =)

Ritu ja pomppiainen 38+1
 
Tsemppiä kaikille kärvistelijöille, ja supparituulia niille jotka niitä kaipaavat :)


Meillä menee ihan kivasti kotona, poika elää nyt 13 vuorokauttaan ja ruoka ainakin maistuu hyvin.
Eilen illalla poika kärsi ilmavaivoista, mutta cuplaton pelasti meidän yön :)
Sain pitkästä pitkästä aikaan nukutuksikin 12 tuntia, poika pyysi ruokaa aina palttiarallaan neljän tunnin välein, mutta nukahdin heti syötön jälkeen uudestaan.
Aika rankkaa aikaa on eletty kun meidän naapurissa tehdään remonttia arkipäivisin, ja mä en pysty päivällä siinä metelissä nukkumaan niin oon elänyt kokonaan yöunien varassa, poikaa ei tunnu poraus- ja piikkausääneet haittaavan vaan uni maistuu makialta.
Mies jäi nyt perjantaina viikon kestävälle isyyslomalle, ihanasti on mies meitä hoitanut ja auttanut kaikessa mahdollisessa, lisäksi on todella kiinnostunut oppimaan kaikkea vauvasta :heart:

Nyt on pakko taas lähteä ruokaa laittamaan, ennenkuin poika herää syöpöttelemään :)

Tanya & herra hukkapätkä 13vrk
 

Yhteistyössä