Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Selvästihän tossa plussa :) onnea! Mäkin sain keskenmenon joulukuussa joskus 6+ ni tiiän kans ton varuillaan olon ..mut oon koittanu aatella ettei se peräkkäin iskis uudestaan. Mut kieltämättä rv 6 vähä ahistaa...

Tänään Ekaa kertaa alkanu oksettaa

5+4
 
Ihanan paljon tekstiä ja uusia marraskuisia!!! Tervetuloa kaikille! Päivitän listaa kohtapuolin! :)

ON:
Kai se nyt on rauhotuttava jo testauksien suhteen ja uskottava tähän! <3 Nyt jännäillään sitten alkuraskauden ultran suhteen! Siihen vielä 12 päivää! :p Ensi viikko menee toivottavasti nopeasti, koska täytyy järkkäillä esikoisen 1v synttäreitä!! JEE! Minun tyty on jo iso tyttö <3
 
Mie sainkin jo ensi viikolle uusinta ultran ettei menis meidän reissu pilalle jos ei mahassa asukkia olekaan. Lähinnä siis jos joutuu tyhjennyksen tekemään.. Toivottavasti ei joudu. Yöllä miulla oli tosi kipeä alavatsa ja mietinkin jo että oliko se siinä. Vuotoa ei kumminkaan oo tullu. Tein myös ti digitestin johon sain 3+ joten niiden osalta kaikki ok ja vastaa viikkoja.
Piiu
 
Mahtuukohan ja uskaltaakohan tänne joukkoon? :D
LA 15.11., olen 35v. Vuosia olemme rämpineet lapsettomuuspolkua hoitoineen. Tämä ihka eka plussa saatiin lahjamunasolu-ICSI:llä. <3 Eilen marssin ihan hetken mielijohteesta yksityiselle, ja ehdottivat ultrausta, vaikka vasta 5+1. Siellä näkyi kaksi erillistä ruskuaispussia ja kummankin sisällä puolitoistamilliset sikiöt. <3 <3 Mittaamattoman suuri kiitos luovuttajalle, ja lääkäreille, ja tukijoille, ja maailmankaikkeudelle, ja erityisesti noille kahdelle pikkupikkuiselle. <3 <3
 
Mukava kun tänne on tullut lisää väkeä. :) Onnea kaikille plussanneille! Ja Pinkki Myy erityisonnittelut. ❤

Mulla on unet kadonneet jonnekin. Heräilen vähän väliä yöllä ja aamulla loppuu uni turhan aikaisin vaikka väsyttäiskin. Sit päivällä on ihan poikki ku ei saa nukuttua tarpeeksi. Eikä saa oikein mitään aikaiseksi. Noo, jospa tää tästä muutaman viikon päästä helpottais. Mulla on ollu ennenkin raskausaikana ihme unettomuuskausia.
Viikotkin poksuu. Rv 7+0 tänään. :)
 
Pinkki Myy: Ihanaaa! <3 Täällä tuli tippa linssiin, ko tuota sun tekstiä luki!! <3 Tervetuloa ryhmään :) :)
 
Eka neuvola takana. Täällä ei oo kun 2 ultraa ja nekin käytävä 100km päässä, jihuu. Eka 10-12 viikolla ja toinen eli viimoinen on rakenneultra... :/

Soitin terveystalolle kysyäkseni paljonko varhaisultra maksaa.. 200euroa!! Eipä taija kehata mennä. Tai en tiijä... kahtoo nyt. On aika suolanen hinta miusta.

Miuta pelottaa jos sielä ei ookkaan ketään :( en tehny ku sen yhen raskaustestinkää!
 
Onnea uusille plussille :)

Täällä tämä vko ollut suht oireetonta lukuunottamatta iltapalelua (en tiennyt että voi liittyä raskauteen) jonka olen kuvitellut liittyvän väsymykseen jota minulla on ollut alkuvuodesta saakka :/ :D Tosin nyt muutamana päivänä tullut todellinen uupumistila ja viimeistään iltaisin on aivot ihan jäässä, ajatus katkeilee yms...

Hitsi sentään, olen tiennyt raskaudesta vasta reilun viikon mutta se aika tuntuu monelta viikolta, kuvittelen koko ajan olevani jollain rv 8 kunnes taas muistan että vasta näin VÄHÄN! :D

Olettekos kertoneet uutisia jo monille?

Ja vielä toinen kysymys kun en ihan varmaksi muista kysyinkö jo aiemmin (niin just, väsymys pehmentää): Onko teillä ollut pre eclampsiaa eli raskausmyrkytystä?

Juna 5+0
 
Täällä
Mukava kun tänne on tullut lisää väkeä. :) Onnea kaikille plussanneille! Ja Pinkki Myy erityisonnittelut. ❤

Mulla on unet kadonneet jonnekin. Heräilen vähän väliä yöllä ja aamulla loppuu uni turhan aikaisin vaikka väsyttäiskin. Sit päivällä on ihan poikki ku ei saa nukuttua tarpeeksi. Eikä saa oikein mitään aikaiseksi. Noo, jospa tää tästä muutaman viikon päästä helpottais. Mulla on ollu ennenkin raskausaikana ihme unettomuuskausia.
Viikotkin poksuu. Rv 7+0 tänään. :)
Täällä ihan samaa, vaikka viikkoja vasta 4+1:eek:
 
Moikka kaikille! Mahtuuko vielä mukaan? plussa tullut vähän yllärinä testiin maanantaina mutta ihana yllätys <3 LA ois 24.11 esikoinen vasta 5kk ja 1vk vielä ei isompia oireita ole! Esikoisestakaan ei kovia oireita tullut alussa, tissit oli todella kipeet.. Puolen välin jälkeen olikin sitten ongelmia jos jonkinnäköstä ja muutaman kerran maattiin sairaalassa.. Lopulta sitten käynnistettiin rv 38+0 synnytys. Onko teillä muuten facebook ryhmää?
 
Moikka!

Täältä tulisi uusi odottaja mukaan.
Tänään saatu vähän yllättäväkin plussa testiin, digi näyttää 3+ mutta viikoista ei varmuutta, luultavasti rv5-7 välillä. Esikoinen nyt 10kk ja yhdet epämääräiset menkat ehti tulla, siksi viikoista ei tietoa. Ultraan on tulossa aika niin saadaan tietoa että missä mennään. Marraskuulle la osuu kumminkin. Reilu 3 viikkoa sitten tein negatestin enkä osannut yhtään epäillä tärppiä, ajattelin vaan että imetys edelleen sotkee kiertoa. Mitään oireitakaan ei oikeastaan ole! Esikoista tehtiin pari vuotta ja mulla on pahasti tukkeutuneet munatorvet että sikälikin tällainen nopea plussa oli aika yllätys. Mutta aivan ehdottoman tervetullut on pikkukakkonen meille joten iloisina odotellaan toki ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Laittelen tarkempia tietoja kun ultra on ollut ja samalla voisin harkita sitä fb-ryhmää myös.
 
Tervetuloa kaikille uusille!:) Ja erityisonnittelut Pinkki Myy:love:

Mulla tupsahti tänään laskurin mukaan 6+0. Nyt on ollut jonkin verran kuvotusta erilaisia hajuja kohtaan ja vähän yököttänyt, ei sentään oksettanut. Paleltaa täälläkin ja mahaa turvottaa. Janottaa paljon. Eka neuvola on 1.4. ja silloin rv 8+1. Oon kovasti miettinyt menenkö alkuraskauden ultraan yksityiselle mutta en taida tällä kertaa. Odotan sitä nt-ultraa, vaikka pitkä aikahan sinne on odotella, jos onkin vain tuulimuna tms :( Siksi liityn FB-ryhmään kun selviää, onko asukkia matkassa ja kaikki kunnossa. Mulla ei ole kertaakaan ollut keskenmenoa niin koputan nyt puuta...kun epäilys että ei vaan VOI mennä enää viidettä kertaa kaikki putkeen. Että siellä nyt oikeasti olisi ihan terve sikiö tulossa. Tosin kolmannessa raskaudessa todettiin nt-ultrassa niskaturvotusta, mutta sitten kromosomitutkimuksissa kaikki oli normaalisti :)

Hyvää loppuviikkoa kaikille!
 
Mimmu222! Mulla kerkes kans tuleen 1 todella epämääräiset menkat (alotin minipillerit ja menkat kesti 6vk jolloin mulla meni hermo että nyt riittää tää vuotaminen) ja sit päätettiin miehen kanssa että kesän jälkeen aletaan yrittään toista lasta etten nyt ota mitään kierukkaa ym. Pitkäkestosta ehkäsyä ja mentiin keskeytetyllä yhdynnällä ja kappas.. Eipä päästy kesän ylitte. :D Esikoista yritettiin päälle vuosi ennenkukn tärppäsi, joten en ois uskonu tällätavoin tulevani ihan heti raskaaksi :D rupes epäilyttään kun "menkat" teki tuloaan 5 päivää, eli siis vain pyyhkiessä tuli verta hyvin vähän ja tein testin niin plussa pärähti tauluun. Vuoto kesti 7 päivää eikä kummemmaksi muuttunut. 31.3 meen neuvolaan ja ultralla katsotaan miten masussa voidaan.. Sillain luottavaisin mielin kun esikoisesta tuli samanlaista vuotoa, kesti tosin vaan 2 päivää mutta kuitenkin..
 
  • Tykkää
Reactions: mimmu222
Moikka kaikille! Mahtuuko vielä mukaan? plussa tullut vähän yllärinä testiin maanantaina mutta ihana yllätys <3 LA ois 24.11 esikoinen vasta 5kk ja 1vk vielä ei isompia oireita ole! Esikoisestakaan ei kovia oireita tullut alussa, tissit oli todella kipeet.. Puolen välin jälkeen olikin sitten ongelmia jos jonkinnäköstä ja muutaman kerran maattiin sairaalassa.. Lopulta sitten käynnistettiin rv 38+0 synnytys. Onko teillä muuten facebook ryhmää?
Mahtuu mukaan ja onnea :)
Mulla esikoinen on 5kk ja 3vk, ja myöskin aika yllärinä plussasin, mutta silti ihana ylläri :love:
 
Minut voi poistaa listalta! Täällä taisi olla kemiallinen kun perjantaina tuli digillä 1-2 (olikohan nyt rv 4+3) ja sunnuntaina (kolme päivää myöhässä) alkoi menkat. Vähän oli sellainen täh olo kun en ollut koskaan ajatellut, että kemiallinenkin voisi näyttää digillä plussaa. Eilen loppui vuoto ja testikin näytti jo negaa. Lähdetään nyt sitten joululahjaa yrittämään! :) Kaikille marraskuisille paljon onnea odotukseen ja toivottavasti kaikki menee hyvin! <3

Anianna
 
Iltapvää :):) tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut plussista :love:
Juma ku ny väsyttää, ollu 7tuntia koulussa tänään, millään tahtonu hyvää istuma-asentoa löytää ku housut jotenki joka asennossa meni epämukavasti alavatsan kohdilla, housut on lisäksi hyvin löysät että lie si syynä olevan mikä moiselle :ROFLMAO:

Oiskohan tuon ultran hinta hyvinki riippuvainen ketjusta ja paikkakunnasta?

Ainii, rinnat ei meinaa enää sopia mun rintaliiveihin, pitäs varmaan koittaa metsästää jotkut isommat liivit jostai :D:LOL:
 
Kiitos Mangoss ja paperinaru ja Sarriina ja Maicy ja Almandiini75 kauniista sanoista! Niin lämmittää mieltä. :') <3

Täällä samoja oireita kuin teilläkin, etoo ja väsyttää päivät läpeensä, eikä ajatus oikein kulje. Ja nautin joka oirehetkestä niin kovin kovin paljon! <3 :)
 
Huoh, mä vaan sanon että jos olisi olemassa Raskausajan dementia-diagnoosi niin heittäisin itseni helposti siihen kastiin! Muisti pätkii ja tulee tehtyä kaikkea hölmösti tai sittenunohdeltua mitä on jo tehnyt/sanonut. Tässä parin päivän sisällä olen mm. tehnyt kaalilaatikon ilman riisiä, keittänyt kahvia ilman suodatinpussia ja purua ( =vettä), käynnistänyt töissä erään koneen tyhjänä yms. yms.. Lisäksi mies ihan kyllästyneenä jo toteaa vähän väliä "sä sanoit sen jo!".

Väsymyksestähän tää kaikki taitaa johtua vaikka nukunkin paljon, mutta mistäs väsymys johtuu ;) :D

Varhaisultrien hintoja kun selailin täältä löytyvien ketjujen sivuilta niin varmaan siinä 120-200e pyörivät hinnat eli aika tyyristä :O
Kakkosen ultrasta maksoin aikanaan 90e ja se oli vielä siedettävä, en silti tiedä vaikka jostain pienestä yksityisestä paikasta saisi edullisemmin.
Meillä tosiaan lääkäri saanut sen vanhan ultralaitteen joten pääsen siihen rv 7+5 "neuvolan piikkiin" :)

Juna 5+0
 
Taas minä kirjoitan :D

Oletteko laskeneet la:n viimeisten kuukautisten vai hedelmöittymisajan mukaan?
Itse tiedän hedelmöittymisajan tasan tarkkaan ja sen mukaan la 14.pvä kun taas kiertojen pituutta ei pysty tarkkaan sanomaan...

Juna 5+0 (?)
 
Ehdin jo vähän huolestua oireiden puuttumista, koska heti positiivisen testin jälkeen rinnat kipeytyivät ja väsymys iski, siitä seuraavalla viikolla tuli pahoinvointi (ei kuitenkaan oksentelu) ja sen jälkeen närästys... Ja nyt muutamana päivänä ei mitään oireita. Paitsi hervoton nälkä koko ajan, mikä mulla on melkeinpä aina muutenkin. Mutta hallelujah, taas on huono olo! :D Tää on just sitä mitä sanotaan kun on 'kamalan ihanaa'! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87

Yhteistyössä