Marraskuun mussukat <3

Onnea kaikille plussanneille!!

Mua JÄNNITTÄÄ nyt ihan sikana!! Illasti mulla tuntui repäisykipuja vasemmalla puolella alavatsaa. Ja nyt äsken vessassa käydessä paperiin tuli pari punaista viirua... :( Tiedän ettei välttämättä merkitse mitään vakavaa mutta...! En tie millai päin kuuluis olla :( Esikoisesta mä oikeasti luulin että mulla alkaa menkat kun oli tippa pari tullut... Tuolla ne menkat ny nukkuu :D <3 Tokasta tiesin jo olevani raskaana kun olin töissä ja vessassa käydessä oli tullut "paljon" verta. Todennäköisesti se oli ollut kaksos osa joka matkassa ei jaksanut. Ja asialle ei kummemmin tehty/tarkasteltu mitään koska olin niin alussa... Mut tuolla tuokin nyt tuhisee <3 MUTTA SILTIN.. Huoh!

Melodypop: En muista tuliko mulle hirveesti mitää muita oireita, jotkin ruoat oksetti. Sekä suutuin herkemmin miehelle, ihan pikkuasioista :D (Esikoisesta itkin melkein ihan mistä vaan :D esim. Miehen kaveri tuli meille katsomaan peliä ja tein lämppäreitä. Kysyin tältä kaverilta että syökö hän, vastasi et kyl hän yhden voi syödä. Mä aloin parkumaan et jos lämppäreitä syödään nii niitä tarvii aina syödä kaks :D Hän sitten söi kaksi ;) Kerran mies toi väärää sienisalaattia mulle kaupasta ja viel kaks purkkia. Itkuhan siinä tuli, kiltti mies kun on nii lähti samantein hakemaan sitä oikeaa merkkiä :D)

Heidip*: Voin viestiä laitella kun reissulta kotiudutaan :) Ollaan nyt perheen kesken Ikaalisissa lauantaihin asti.
 
Heippa.

Ei mullakaan paljon oireita ole. Suurin tää jatkuva palelu. En muista et aikaisemmin olisin näin palellu, tosin molemmista olen plussannut kesällä, niin ehkä se vaikuttaa. Pahin väsymyskin on menny ohi. Tosin kuopus on nukkunut paremmin, ei oo niin monesti tarvinnut herätä yöllä.

Ensimmäisen neuvolan myös varasin parin viikon päähän.
Sieltä sitten saa np-ultraan ajan, sitä odotellessa. Joka toinen päivä olen rauhallisilla mielin ja joka toinen päivä pelottaa keskenmeno. Eiköhän se tästä.

Minutkin voi lisätä listalle
30.10 Nokke / 31 / kolmas / TYKS
 
Voi janlind! Toivottavasti kaikki on kunnossa. Onneksi sulla on kokemusta ettei tuollainen tarkoita välttämättä yhtään mitään! Mun viime mammaryhmässä oli myös kaksi odottajaa, jotka kärsi vuodoista ekan kolmanneksen aikana, mutta molemmilla raskaudet meni kuitenkin hyvin loppuun asti.

Oireettomille olen jopa vähän kateellinen.. Täällä tänäaamuna eka kunnon pahoinvointi. 3tuntia tgärinää ja yökkimistä enkä päässyt sängystä ylös muuta kuin juuri ja juuri lapsille laittamaan aamupalan samalla yökkien. Huh. Toivon tosiaan että tämä ei ole jatkuvaa, sillä mulla on opiskelujen kanssa ihan mielettömästi hommaa kun yritän valmsitua ennen marraskuuta..


Ekan neuvolan varasin silloin eilen ja se on nyt 30.3.! Tuntui tosi oudolta soitella taas itselle aikaa.. :D

sannni rv 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Nnä, ok, toivottavasti selviät säikähdyksellä ja kaikki onkin ihan hyvin!

Mullakin on tänään taas ollut monen päivän hiljaiselon jälkeen nippailuja alavatsassa ja vähän menkkamaista jomotusta. Mutta olen päätänyt olla huolestumatta ja otan niin iisisti kuin vain voin.

Tsemppiä!!!
 
melodypop outoa tää on kun ei tiedä missä todellisuudessa mennään.

Huonoa oloa. Juilintaa selässä. Turvotusta. Väsymystä. Repäisi jos esim aivastaa. Niin ja aivastaa. :)
Pitää varmaan kumminkin tehdä testi vaikka ei pitänyt mutta ainakin siitä tiedän jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Jos haluatte sinne fb-ryhmään, niin laittakaa tosiaan mulle yv:llä täällä mulle oma fb nimi, ja mielellään jotain tunnistetta profiilikuvasta, niin löydän oikean henkilön. Laitan siellä sitten kaveripyynnön ja sen hyväksymisen jälkeen pystyn lisäämään teiät ryhmään. :)

Röllineito

(Mulla omat r-testien viivat ei ole nyt lähteneet vahvistumaan, joten olen aika pessimistisin mielin. Tänään kävin verikokeessa, illalla selviää mikä on hcg:n määrä. Jos tää päättyykin huonosti, niin jo olevista ryhmäläisistä on muutama lupautunut jatkamaan yp:n roolia. :) )
 
NNä, ymmärrän oikein hyvin. Itse olen ensimmäistä kertaa raskaana ja kun tilanne on uusi, niin ei yhtään tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Mutta nuo sun oireet kyllä kuulostaisi ihan klassisilta raskausoireilta, eikö? Ja jos siihen päälle on vaikka tulossa pieni flunssa, niin se selittäisi aivastelun? Raskaudethan voivat myös poiketa toisistaan, mutta niin kauan kun ei tule reilusti punaista verta, niin kaiken pitäisi olla ok, eikö?

Ja mähän tein itse kuusi testiä ennenkuin maltoin lopettaa, joten ymmärrän hyvin testailuhalun. :)
 
Nnä et sinä nyt ole lähdössä täältä yhtään mihinkään ! :( menkkajuilinnnat on hyvin yleisiä raskausoireita! Voithan toki testin viel tehdä :)
Minä tein tänään neljännen :D ja aavistuksen vahvempi oli kuin eilen. Digin ostan vielä ;)
 
Kiitos kaikille :heart: :)

Pieni helpotus ainakin testien kannalta. Niin että pidättele itkua kaupassa. Ja kerrottakoon että tuli tehtyä kaupan vessassa äsken testi. :) oli pakko käydä pissalla.

Tässä tuloksia.
Viiva on vahvistanut todella paljon mikä on mun kohdalla hyvä merkki.
Pahoittelen taustaa. Kaupassa käytettävä mielikuvitusta. :LOL:
Testiajalla 2 ekaa. Viimeinen n.10 min testiajalla jälkeen.
tehty 3 h pissasta. Miltä näyttää?

Vertailun vuoksi aiempia joita silloin viikolla tein. pc tehty tiistaina.

 
Neiti Näpsän äiti: Testihän näyttää hyvältä ja vahvalta! Mulla on ollut myös menkkajomotusta, alavatsassa ja selässä välillä kovastikin. Uskon, että kuuluu ihan asiaan! Ainakaan minulla ei ole sen seurauksena ollut mitään vuotoja tai muuta ja aina jomotus on jonkin ajan päästä helpottanut. Kaikki on varmasti ihan kunnossa ja pieni on tarrannut tiukasti kiinni! :heart:
 
Montako FB ryhmää tässä nyt on jo? Käsittääkseni Röllineito on siis siitä ensimmäisestä "vastuussa". Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
Ja saahan niitä tietenkin olla useampia, mutta ehkä näin alkuun olisi kiva, jos meitä vähäisiä olisi edes siinä yhdessä ryhmässä :)
 
Menkkajuilinnoista mulla oli ekassa raskaudessa paljonkin menkkajuilintoja alkuun ja pelkäsin sitä ihan tuhottomasti. Kun viikkoja tuli pari lisää ja mentiin siellä +10 paikkeilla, niin ne hävis :) Mitään vuotoa ei tullut missään vaiheessa raskautta.

En saanut vielä lähetettä :/ Toivottavasti nyt ensiviikolla sitten tulee. Eihän tätä jaksa kauaa, maha on jo hirmuinen (niinkuin viimeksikin) eikä tätä enää kyllä mihinkään piilotella..
 
Montako FB ryhmää tässä nyt on jo? Käsittääkseni Röllineito on siis siitä ensimmäisestä "vastuussa". Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
Yksi ryhmä on, ylläpitäjä(t) vain vaihtui :wave:

Kovin on epäuskoinen olo vielä. Edellisyönä tein First Signalin kasettitestin ja viivat oli jo liki tasavahvoja, eli eiköhän täällä hyvin ole tarrattu kiinni kaikista peloista huolimatta :heart: Parina päivänä ollut aika mojovia repäisykipuja :D

Röllineito :hug:

NNÄ hyvin viiva vahvistuu :)
 
Nnä kyllä se vahvistuu! Minunki piti tehdä vielä yks pc. Eihän se testiviiva vielä kirkuvs ole mutta on vahvistunut. Yritän olla luottavaisena. Onneksi on niin paljon hommaa tässä että en kerkeä murehtimaan.
Minä kirjoittelen tällä palstalla. Oisko kiinnostusta perustaa suljettu ryhmä tänne kaksplussaan? Faceen voin liittyä lähempänä puoliväliä. Kuulun jo kahden lapsen ryhmiin facessa ja olen jo nyt sekoittamassa asioita ja ihmisiä :LOL:
 
Täällä plussattu muutama päivä sitten ja nyt ollaan onnellisesti menkkojen alun yli :) Tänään olisi vielä tarkoitus tehdä digiä josko siihen saisi viikkoja 2-3. Listoille voisi lisätä LA 14.11/4.lapsi/PHKS. Yksi km taustalla, mutta toiveikkaampi olen tällä kertaa paremmin vahvistuneiden testien takia :)

Oireita on parina päivänä ollut enemmän, varsinkin väsymys on kovaa. Kuvotusta on ajoittain, mutta sekin lievää. Toisaalta nyt mennään vasta vissiin rv 4+0.
 
Mä olen aikaa sitten lähettänyt pyynnön tätä kautta ja hyväksynyt jonkun kaveriksi. Käsittääkseni en kuitenkaan ole missään ryhmässä? Harmi :/

Hiljalleen alkaa palata ne samat olot, mitä esikoista odottaessa. Pientä närästystä ja pahoinvointia, pääasiassa vain kuvotusta jääkaappia avatessa ja hampaita pestessä :D Kaikki raskausvaatteet kaivoin takaisin, kun ei enää mahdu takitkaan päälle. Voi tuskastus, en mä ehtinyt kun kuukauden nauttimaan niistä omista takeista ja vaatteista..
Ensiviikolla nyt toivottavasti tulee se aika sinne varhaisultraan. Tässähän hajoo pää, kun ei tiedä, onko se kiinnittynyt oikeaan paikkaan vai ei :( Ei tekis mieli vielä suunnitella mitään, kun jos käykin niin, ettei voi toista pitää matkassa..
 
Moi kaikille, täällä varovaisesti ilmoittaudutaan mukaan! Tein positiivisen testin viikko sitten perjantaina, oletettuna menkkojen alkamispäivänä ja sepä olikin positiivinen :) Vähän on epäuskoinen olo: onkohan siellä ketään...? Oireina on tällä hetkellä lähinnä menkkajuilinnat, huimaus ja väsymys, esikoisesta ilmaantui näillä viikoilla (5+) ja jo vähän ennenkin 24 h ällötys sekä kova nälkä aterioiden välillä, nyt ei ole ainakaan vielä sellaista.

Minut voi laittaa tänne puolelle listoille:
laabla, 2. lapsi, 7.11.

Voisin facebookin puolelle liittyä hetken päästä, kuten joku muukin sanoi, hetken pohdiskelun jälkeen :) Toivottavasti kaikki eivät tältä puolelta heti katoa!
 

Yhteistyössä