Marraskuun mussukat ♥ *Elokuusta marraskuuhun *

Se olisi sitten lokakuun viimeinen ja huomenna meidän kuukausi :)

Noista kolmen s:n jutuista, voin sanoa ettei edellisellä kerralla ainakaan mun kohdalla auttanut mikään muu kuin aika enkä ole kuullut että muillakaan olisi nuo auttanut. Eilen haravoin pihaa ihan omaksi ilokseni niin heti tuli mieheltä kommenttia että voisi luulla mun yrittävän saada synnytystä käynnnistymään kun niin innoissani haravoin.:confused:
Luin jostain että vyöhyketerapia olisi joidenkin kohdalla pistänyt tapahtumat liikkeelle, mutta en itse ole sellaista ajatellut kokeilla. Kunhan vaan tässä ollaan ja odotellaan rauhassa.

Nimiasiat on ollut paljon mielessä mutta mitään ei ole vielä päätetty, on monta ehdokasta mutta mikään nimi ei tällä hetkellä ole yli muiden joten mietitään vielä. Ei ollut viimeksikään nimeä valmiina kun vauva syntyi eikä sitä kyllä missään etukäteen kysytty. Eiköhän tuo nimen kerkeä saada siihen mennessä kun on pakko :)
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :love:

Mirot
38+4
 
Se on marraskuu. Eli lasketttuaika tässä kuussa :love:

Näin ihan hämärää unta, että mun synnytys käynnistyy. Heräilin paljon, mutta unta se vaan kokoajan oli:LOL:

No hyvä hänen siel on viel hetki olla. Huomaa kyllä et rasitus aiheuttaa tuntemuksia. Eilen tais jopa tulla kolme vähän kivuliasta supistusta ku kaverin vauvaa kanniskelin ja nostelin.

Oikein hyvää päivää kaikille ja toivottavasti te joilla kuun alussa la ni tositoimiin pääsisitte. Ja miksei nekin kenellä vähän myöhemmin:LOL:

Jenanie ja tyyppi 36+3
 
Jee! Meidän kuu vihdoinkin.
Ultrassa vauvan painoarvio oli 2,4 kg, eli semmonen 3,1 kg laskettuna aikana. Matalan papp-a hormonin ja pienen koon takia käynnistetään lasketun ajan tienoilla ellei sitten ota kunnon kasvuspurttia parissa viikossa. Eli tietääpähän ettei tartte joulukuulle asti ootella. :D

streptokokki b oli mulla positiivinen eli tietää antibiotiin synnytyksessä ja jos vedet menee niin sairaalaan menon kanssa ei ihan hirveän pitkään saa odotella.

Ostin vadelmanlehtiteetä, jonka pitäisi autaa synnytyksen käynnistymisessä, mutta en vielä ole uskaltanut alkaa juomaan. :D Onko jollain kokemuksia? Paketissa ainakin on varoitus.

nopnop ja sammakko 36+4
 
Jihaa vihdoin on meidän kuukausi! on tätä kyllä odotettu ja mulla valitettavasti vielä odotettavaa piisaa ko LA on vasta loppukuusta. Noh toivottavasti tämä päättäs vähän aikasemmin syntyä tai käynnistettäs vähän aikasemmin.

Nuista kolmesta S:tä ei mulla ainakaan toiminu ykskään esikoisen kohdalla. Ja tuota vyöhyketerapiaakin kokeilin, mutta eipä toiminu sekään. Joten olen aika skeptinen nuiden suhteen. Vauva syntyy sillon ko on syntyäkseen, siihen ei ite oikein pysty vaikuttaan.

Mulla ois torstaina ultra eessä ja sinne meen vähän epäilevin mielin. Pari mun kaveria käyny samalla gynellä ja saanu ihan liian pienen painoarvion. Toisella ois vauva kasvanu viikossa puoli kiloa muka ja toinen synnytti 4,5kg vauvan vaikka painoarvio oli ollu 3,6kg.... joten vähän epäilyttää. Ja ko mulla esikoinen käynnistettiin just isokokoisuuden takia niin haluttas että ois osaava gyne joka koon osais arvioida. Mitään nelikilosta ko ei pienikokosena kiinnostas alkaa synnyttelemään. Mut sempä näkee nyt torstaina mikä arvio saadaan.

Supisteluja tulee päivittäin ja osa on aika kivuliaitakin. Vauvan liikkeet tuntuu ikävästi alapäässä, joten on tainnu jo aika alas valahtaa. Mahan muodosta kyllä huomaan kans että aika alhaalla ollaan. Mut tsemppiä kaikille viimisiin viikkoihin. Jännityksellä odottelen niitä ensimmäisiä synnyttäjiä täälläkin.

peikko+pikkunen 36+2
 
Mistäs tota vadelmalehti teetä saa? Huomenna menossa kylillä käymään et jospa semmosen nappais mukaan :ROFLMAO: mä en oo kokeillu koskaan mitään mut ehkä vähän voisin koittaa jotakin jossakin vaiheessa,eikai siitä haittaakaan voi olla?

mulla ollu jalka särkyä tänään,kai toi säteilee selästä. Tuntuu ihan kasvukivuilta mitä oli joskus lapsi ja murros iässä! :D . Lisäks eilisest asti vähä väliä sitä sukkapuikko kipua (?) Semmost tuikkivaa pistelyä alapäässä.
 
Täytyy tota teetä kans hakea jos menee pitkäksi.

Mua on tänään pelottanu synnytys. Niin se on aikasemminki. Oon yrittäny valaa sellasta positiivista kuvaa siitä. Että luottais. Ekassa raskaudessa tällästä ei ollu. Kyllä mä odotan että mä hänet tapaan ja tiiän mitä sitä ennen täytyy tehdä. Ja tiedän että se kaikki unohtuu heti kun saa sen tyypin syliin. On vaan yllättänyt tää olo välillä
Varsinkin kun se mun synnytys oli helppo ja nopea.

En tiiä.. tuli vaan olo et puran tänki tänne.

Öitä vaan kaikille (y)
 
Marraskuu vaihtui ja me saimme eilen pojan. Painoa 3975g ja pituus 51,7. :love:Synnytys sujui ihan hyvin vaikkakin oli pitkä ja tilannetta hidastutti vauvan avosuu tarjonta. Eli syntyi kasvot edellä kun taas normaali/ihanne olis syntyä takaraivo ylöspäin.

Täällä ollaan Onnesta sekaisin. :love: hanri ja poika joka syntyi 39+3 viikoilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Ihanaa! Lämpimät onnittelut Hanri! <3

Mää sain piiitkästä aikaa nukuttua kunnon yöunet, aika mahtavaa. :) Jaksoinki eilen siivota ja touhuta, joten ehkä se auttoi asiaa.
Vadelmanlehtiteen ostin ruohonjuuresta, mutta oon kyllä nähny myös ihan prismassa/cittarissa myynnissä. :)
 
Onnea ekasta marraskuu vauvasta! oonkin jännittäny kuka poksahtaa ekana! :LOL: ♥ noh,kohta alkaakin mammat paukkua tällä palstalla sit urakalla :D

Mä löysin cittaris sitä teetä makso jotain 3-4e. Aattelin kokeilla ens viikon puolella ku tulee sillä viikol la ;)

Mullakin oli hyvät yö unet,heräsin toki 4 aikaan mut sain unest kiinni. Illal oli vaikee saada nukuttua mulla vasenta jalkaa särkeny eilen ja tänään. Se ei oo koko aika se kipu mut tulee välillä.
Tänään ollu kyl yht sun toista kipua mutta kipeitä suppareita ei...

Mä en oo kauheesti ite synnytystä jännittäny,mut enemmän jännittää ku pitää esikoisest olla erossa pidempään. Ei oo yhtä yötä pidempään ollu poissa kotoa,sit ku oon hirvee ressaan ja huolehtiin ja tytöllä semmonen vaihe nyt että keksii koko aika jotain ...
 
Onnea Hanri pojasta!
Voi että, olisi kyllä kiva jos itsekin pääsisi kohta synnyttämään niin ei odotus tuntuisi niin pitkältä enää. Toivon että ei kovat supistelut vaan alkaisi yöllä, olisi mukavempi jos päiväsaikaan pääsisi lähtemään.
 
Mä just eilen tota mietin, ku ihan silmät ristissä menin sänkyyn et kamalaa, jos synnytys käynnistyis keskellä yötä. Eka Alko aikasin aamulla supistuksilla, toki huonosti nukutun yön jälkeen. Mut sentään aamulla :)

No muutama viikko ku tässä menee eteenpäin ni alkaa kelpaa mikä aika tahansa :D

Ja sehän on osa suurta jännitystä. Ei voi tietää koska tai miten.

Huomenna neuvola.

Jenni ja tyyppi 36+5
 
Muistaakseni yöllä ja etenkin aamuyöstä on yleisimmät ajankohdat kun synnytys käynnistyy :D esikoisen kans oli ihan kamala yö kun kunnon kivuliaat supparit alko tuleen tiheemmäks,paljoo ei saanu nukuttua.

Eikös uudelleen synnyttäjillä mene yleensä vähemmän aikaa synnytyksessä? Jostain luin että ensimäisillä ois keskimäärin 12-16h ja uudelleen synnyttäjillä 8-10. Tietysti ihmis kohtasta kaikki mut silleen yleensä ottaen :)

Mua taas vsivaa toi outo jalka särky. Johtuukohan nivelsiteistä? Ihan polven yläpuolella mut toinen jalka ihan kunnos
 
Lämpimät onnittelut Hanrille! Nauttikaa vauvan tuoksusta!

ON: Ihan kypsä olisin jo itsekin saamaan vauvan syliin. Olo on "raskas", esikoisen kanssa ei millään enää jaksaisi ulkoilla, kun itseltä vaatteet tippuu päältä. Jostain syystä äitiyshousut, jotka esikoisen aikaan toimivat todella hyvin, eivät nyt pysy millään päällä vaan koko ajan tippuvat, varsinkin jos vähänkin liikkuu. Siinä sitten niitä saa ulkona koko ajan olla niitä kiskomassa ylös tai mahaan alkaa tuntua veto. No, ei tätä enää paljoa pitäisi olla jäljellä.
 
Neuvolas oli kaikki kunnos. On nyt napero ihan niin alhaalla kun voi päästä,enkä ihmettele kun tota paineen tunnetta tuola on ollutkin... hirveesti närästys taas vaivannut,yökin oli kamala joko kauhee vessahätä tai sit kipuja tai muuta epämukavuutta! Koko aika heräilin ja oon ollu 4stä asti tänään hereillä,ihme kyllä ei kyl väsytä oikeestaan yhtään (*koputtaa puuta)

Luin siit teestä enempi,kuulemma sitä ihan hyvä juoda muutenkin kun vaan synnytyksen käynnistämisen yritykses. Että joku vanhanliiton lääke joka vaikuttaa kohtulihaksiin ennen ja jälkeen synnytyksen :) mä maistoin eilen tota ja oli jopa hyvää! Olin valmistautunu kamalaan makuun mihin joutus sokeria lisätä ties kuinka paljon,mut ihan juotavaahan tuo!

Pientä menkka jomotusta tuli hetken päästä,sitä en osaa sanoa aiheuttiko tee sen vai sattumaa.
 
Täällä kans jo ootan et pääsis synnyttämään.. Vaikka se kipu jännittääkin niin tuntuu että kun vaan sais pois alta sen! :D limatulppa bongattu tänä aamuna, supistelee aina välillä ja suoli on alkanu tyhjentyä selvästi, jospa tämä tästä..
 
Heippa. Täällä ihan ok ainakin odotuksen saralla asiat. Niskat meinaa mennä jumiin, ja selkäsärky jäätävää öisin, mutta muuten on laantunut ns. Muut Oireet. Nyt tosiaan vasta 37+4. Veikkaan että täällä mennään yli la, kuten meni esikoinenkin kanssa, koska tosiaan mitään erityisiä ei ole ollut. Saisi edes limatulppa irrota, mut ei :X3: no, maha ja vauvakin ovat vielä pieniä että toisaalta se kun kasvavat vielä. Päivät matelee hitaasti, ja aika ei tunnu menevän nyt millään eteenpäin. :cautious: en tiedä onko nyt kyse näistä raskaushormoneista vai mistä, vai onko pikkupakkanen tehnyt tehtävänsä, mutta huuleen meinaa iskeä herpes! :censored: perhana! Poika lähti koululle iltaa viettämään diskon ja Halloweenin merkeissä ja ukko illan töissä, joten käperryn viltin alle, laitan teetä ja parit leivät, sekä takkatulen päälle ja sitten onkin valmis katsomaan vain elämää. Ihanaa iltaa kaikille.
 
Mäki ootellu limatulpan irtoomista et tapahtuis edes jotakin jännää :D mulla pakkaset saa naaman kuivuun,atooppinen iho niin herkästi kylmenee. Tykkään kyl sykdyst ja talvest että ei muuten mitään,rasvaa vaan menee tolkuttomasti :D

Tyttökin nukahti just ,aattelin itekin vetäytyy soffalle peiton alle ja katella hetken tvtä ja sit nukkumaan. Pakko ottaa univelkoja kiinni ku heräsin niin aikasin tänään...

Rv 38+6
 
Tänään on tullu aamusta asti rusehtavaa vuotoa, onko teillä, jotka olette aiemmin synnyttäneet, ollut tällaista oiretta ennen synnytystä? En oo synnärille soitellu, kun vauva liikkuu normaalisti enkä usko tulehdukseenkaan kun ei haise millekään.
 
Meninkin eilen jo 9ltä nukkuun ja hyvä niin,sain kuitattuu univelkoja . Aamulla heräsin ihan tukkosena muuten oli.ok olo ,mut myöhemmin päivällä alko kurkku kivut,hirvee väsymys,kylmä ja kuuma ja tässä sitä nyt ollaan flunssassa! Nyt ei tosiaan jaksas tällästä ollenkaan tähän väliin...

Btw nyt tasan viikko laskettuun aikaan!
 
Onnea hirveesti Hanrille täältäki!!! Tääl viime viikolla sielä ultrassa käyty ja painoarvio saatu, eli vauva oli torstaina jo 3,5kg!!! arvatkaapa olinko tippua siitä tuolista! Ja ko vielä tiiän että sillä gynellä on ollu tapana tehä vähän pieniä kokoarvioita niin pelottaa kyllä nyt aikalailla kuinka hiton iso vauva tuol oleilee. Se laitto kyl heti lähetteen sairaalaan uuteen ultraan ja sano että varautukaa että ne sen käynnistää heti. Perjantaina sinne sit heti jo soittelin ja yritin aikaa saaha mut ei ollu lääkäri vielä ehtiny sitä lähetettä kattoa. Joten ensviikosta sit heti maanantaina yritän sinne sit aikaa soitella ja oon ite mielessäni kyllä päättääny että ensviikolla kyllä saavat käynnistää tämän. Yhtään isommaksi en tätä halua kasvatella.

En oikein ymmärrä miten mulla nää babyt niin isoks kasvavat ko ite oon olly syntyessäni vaan 2,3kg ja mieski ollu kuulema 3,5kg. Mut vissiin sitä sit on syöny vähän liikaa ja toisaalta mulle sanottu kummassaki raskaudessa että istukka toimii hyvin, joten siitä sitten johtunee. Mut siis laskettuun aikaan ois vielä kolme viikkoa ja kauhulla ajattelin että kuinkakohan iso se ois jos sinne asti päästettäs....!! Esikoisen aikana sanoivat että minun lantiosta ei kovin paljon yli 3,5kg ulos pusketa, niin senki takia on nyt sit vähän paniikki mieliala. Mut siis ensviikkoa odotellessa ja toivoessa että tämä ois sit ohi tämä raskaus!
 

Yhteistyössä