Marraskuun mussukat ♥ *Elokuusta marraskuuhun *

Ei ole mullakaan ollut mitään vuotoja tän tai edellisenkään raskauden aikana. En muista myöskään että olisi limatulppaa viimeksikään näkynyt, saa nähdä tuleeko tälläkään kertaa. Tuntuu ettei täällä muutenkaan kyllä mitään ole nyt tapahtumassa, alkaa jo asennoitumaan että yliajalle varmaan mennään taas :unsure:
Mua alkoi nyt taas häiritsee tuo etten ole saanut minkäänlaista kunnollista kokoarviota vauvasta, kun ei se lääkäri osannut mittoja katsoa. Entä jos mulla tuolla joku jättivauva majailee, kiva puskea ulos jos johonkin 4 kiloon menee.. maha kun on isompi kun viime raskaudessa. Pitää varmaan ottaa tuo huoli esille kun ensi viikolla olis neuvola.
 
Mulle tehtiin viikolla 36 ultralla kokoarvio minkä piti olla ylimääränen. Nyt neuvolantäti eilen sit päätti perua sen mun neuvolalääkärin, joka olis ollu ens viikolla. Sano et kun yks onnistunut alatiesynnytys jo on ja vaikka paikoille olis tapahtunu mitä ni tää on täysiaikainen. Siis et jos nyt alkais syntyy.

Mulla myös hormoonit alkanu jotenki sekoilee. Oon ollu jotenki omasta mielestä ainakin tosi tasapainonen tän raskauden. Nyt viime päivinä oon just sellane ku itkettää kaikki asiat. Tänää mulla lähti jääkaapin ovi irti. Itkin silmät irti päästäni ja soitin miehelle ja olin jo synnyttämässä tätä yksin johonki ojaan ku ei sekään täällä oo:oops:

Ehkä se vaan on niin iso stressi nyt kun se on pois ni ei kestä tollasia vastoinkäymisiä :LOL:

On sellanen olo et ois jo valmis synnyttää. Toisaalta se tuntuu niin kaukaselta ja epätodelliselta?(n) ihan ku ei tajuaisi et.meillä on täällä pian vauva:love: no kyllä sen sitten tajuaa ku hänet saa syliin:)

Jenanie ja tyyppi 37+0
 
Mä bongasin limatulpan kyllä esikoista oottaessa, mutta meni joitakin päiviä kunnes synnytys alkoi.

Tänä aamuma mulla tullu herensekasta lima vuotoa,en hirveesti "jaksa" innostua vielä ,kun ne mun efellisetkin vuodot meinannu mitään. Toki joillakin se on merkki synnärille lähöstä ,noh katsellaan iltaakohti miten käy...
Ite tosiaan oon alust asti veikannu et syntyis 7-11 päivinä :D

@-mirot jos pyydät uuden koko arvion? Ymmärrän kyllä ton pelon et jos tuleekin iso vauva ja luulis että synnärilläkin ymmärrettäs! :O
 
Nessu87, joo täytyy varmaan pyytää neuvolasta oikeaa kokoarviota jos vielä keskiviikkona kaikki samalla mallilla.
Luulenpa vaan että sanovat ettei sitä enää kannata tehdä kun la jo ihan käsillä. Saattaahan tämä kaikki vaan olla mun omaa päänsisäistä spekulointia..alkaa vaan miettiä liikaa kaikkea kun tässä ajatukset pyörii (n)

Mullakaan ei kyllä ole kunnon supisteluja ollut, vain harjoitussuppareita ja niitä sukkapuikkokipuja tuolla alapäässä. En tiedä tekeekö ne mitään vai johtuuko vaan vauvan pyörimisestä siellä. Tavallaan sitä toivoo niitä oikeita supisteluja koska silloin ainakin tietää olevansa askelta lähempänä mutta toisaalta vähän pelottaa koska ne alkaa ja kun sekin vaihe käytävä läpi. :eek:
 
Toki aika usein noi arviot näyttää liikaa ,tai niin mun tuttuva piiris on käyny monen monelle :D mut kyllähän se varmasti silti säikäyttää!

Mäkin toivon niit kunnon supistuksia , no kai tää verinenlima vuotokin sit edes jotain muutosta tietää ...
 
Sisätutkimus tehty, ja kyllä alko ärsyttään kun kätilö/hoitsu sanoo: "kyllä täälä on vielä kohdunkaulaa reippaasti jäljellä. Ei oo kyllä vähään aikaan syntymässä! No sä voitkin sitten jatkaa lisää odottelua!"

"No seuraavaks varaatkin varmaan yliaikasuus kontrollia!"

...joo kiva! :cautious::devil:

Mä oon ollu niin varma ettei mee yli ... äääh, mä en jaksais oottaa yliaikoja vaik tottakai se on sen arvosta mut...mut te kyl ymmärrätte :LOL:
No ,kai mä sit kirjottelen täälä vielä rv 47....

39+2
 
No mistä nekään mitään tietää:LOL: voihan se.synnytys käynnistyä silti ennen. Ei voi tietää(y)
Jokatapauksessa enää vähän jäljellä odotusta ja sit se on ohi.

Mulla tänään ollu aikasemmin menkkamaista jomotusta. Ja nivusiin ja alapäähän sattui. Sit alko supistukset. Kesti ehkä puolituntia. Niitä tuli muutama
Ja oli kivuliaita. Siis ihan siedettäviä mut selkeästi erilaisia kun vaan harjoitussupparit ollu. Vähän jo aloin miettii et.nytkö alkaa. No ei alkanu ku ne sitte loppu.
Mut eikö tollaset voi jotain jo paikoille tehdä?:rolleyes:

Jenanie ja tyyppi 37+2
 
No selvästi se tutkimus sai jotain aikaseks,nimittäin ku tulin kotiin niin aika pian alkanu kipeitä suppareita tuleen,ei niitä jotka pahimmast päästä että ei tässä vielä mihinkään mennä, (onneks ei koska kohta tulee walkin dead jonka haluun nähä! :cool::ROFLMAO:) mutta edes jotain muutosta tilanteeseen:LOL: sanoin lapsen isälle että en kohta synnytä ollenkaan jos menee liian yliaikaseks :D:LOL:

Mulla tullu nyt abaut 4stä asti niitä vähä väliä mut siedettäviä vaik inhottavia,mut ne kestää tosi pienen hetken ... jos huomenna jatkuu niin käyn näytillä tos naikkarilla ,et onko mitään tapahtunu,mulla kuitenkin 45km synnytys sairaalaan että en ihan sinne asti haluis turhaa mennä ja sit vielä takas ...
 
Mulla on nyt välillä iltasin tullut semmosia suppareita, jotka pikkusen tuntuu alavatsalla muttei sillälailla satu kuitenkaan. :D Lieköhän ne edistää asiaa yhtään.
Lisäksi eilen säikähin jo että lapsivedet meni. :D Mulla on ollu ihan vetistä valkovuoto jo pitemmän aikaa ja illalla kun kävin suihkussa sekä pissalla ja aloin pelkkä pyyhe päällä hampaita pesemään niin yhtäkkiä lorahti pieni määrä kintuille. Ei kuitenkaan tullut enää tuon jälkeen että valkovuotoa oli kuitenkin. Toisaalta olisin ihan valmis synnyttään, muttei yhtään jaksais yöllä alkaa tyttöä kuskaileen hoitoon. Jos yöllä arkena joudutaan lähteen niin ainoa paikka tytölle on isomummula.

Esikoisen aikaan limatulppa irtosi vasta synnytyksen ollessa käynnissä. Just kun käskivät mut pois altaasta, niin vessassa tipahti pönttöön. Tässä raskaudessa oli pientä veristä vuotoa..öö.. pari viikkoa sitten.

Tänään oli neuvola ja piti olla isyyden tunnustus, mutta thl:n nettisivut lakkas kesken kaiken toimimasta niin jäi seki ensviikolle. influenssarokotteet otettiin samalla miehen kanssa. Kyllä nyt loppuraskaudesta tuntuu että saa jatkuvasti rampata jossain.

Ostin käytettynä sähköisen aventin rintapumpun, että jos taas luovutan maitoa, niin ei mee ranteet, kun joka päivä joutuu pumppaileen.

nopnop ja sammakko 37+3
 
Hellou! Niin ne supistukset vaan ylty ajankaa. Soitin synnärillekkin että.voiko jo tulla kun kipeet supistukset 10mim välein? "Odota kunnes on 5min välein,turha tulla aikasemmin"
Mä aikani kärvistelin kunnes päätin etten oota siihen 5minsaan vaan tuun NYT! Iskä meijät haki ja ajettiin kohti kokkolaa klo 1 aikoihi ,n puoles väliä matkaa auto meinas sanoo ittensä irti ja mä olin tuskissani ja kerkesin jo kuvitella synnyttäväni marraskuisena yönä tien pientareelle o_O:LOL: perille kuitenkin päästiin nippa nappa. Ihan hirveet kivut paikanpäällä!!! Sanoin ekana että heti epiduraalia mutta mutta sisätutkimukses selvis ettei spinaali puudutusta saati epiduraalia keretä antaan ku synnytys kovasti käynnis :eek: siinä vaihees teki mieli itkeä... se etten kerkee saada noita puudutuksia oli yks mun pahin pelko! Olin 6senttii aiki ekalla tarkistuksella ja melko pian muuttu 8-9ksään ,sain kyl jonkun puudutteen emättimeen tai jonnekkin tonne (en muista toimenpiteen nimeä) ja ilokaasua vefin reippaasti.

Tyttö synty 03:17 . Laittelen lisää infoa jahka jaksan oon ihan loppu nyt...
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut vauvansa saanneille :love:

Itse tässä vielä yhtenä kappaleena kärvistellään :p tänään keskipvän aikaan neuvola, vauva tosi korkeella melkein tulee rinnan alle asti vaikka pari viikkoa sitten oli matalalla niin että lääkäri tunsi pään alakautta kohdunsuun tilannetta kokeiltaessa. Mutta mitä oon ymmärtäny niin meillä uudelleen synnyttäneillä vauva voi laskeutua jopa vasta sitten kun itse synnytys alkaa tjtn :ROFLMAO: Supistaa jonain päivinä hyvinki tiheesti ja toisina päivinä kerran tai kaks koko pvän aikana, niin ei sitä nyt tässä kauheen korkeita toiveita ylläpidetä :LOL:


Laiskis & pikkukaveri rv38+4 :love:
 
Mä tosiaan uskon että se sisätutkimus käynnisti tän synnytyksen .näin käy kuulemma useinkin ,(mitä netist luin) Vähä vaan huvittaa ku just yks sano että yliaikaseks menee ja sit oonkin jo pian synnyttämäs :ROFLMAO:

Eipä me muuten keretty oleen ku abaut 2h sairaalas niin tyttö oli pihalla! Sillä tosiaan oli kiirus...

Mut oli kyl pelottavaa ku kuulin etten saa puudutuksia enään siinä vaihees:unsure: sanoinkin että "en sitten pysty synnyttää ollenkaan!" :LOL: no onneks oli mukava kätilö joka jakso tsempata loppuun asti ja vielä sen jälkeen.

Tytöllä oli pituutta 49,4cm ja painoa 3320g. Pipo 33,5cm

Tsemppiä teille h hetkeen ja menkää tosiaan heti synnärille jos itestä vähänkin tuntuu et mentävä! :)
 
Onnea nessu!nyt se on sinunkin osalta ohi. :love: ja tsemppiä kaikille muille jotka vielä odottaa sitä h hetkeä. Voi muistan vielä hyvin miten se oli pitkästyttävää ja hermoja raastavaa aikaa. :mad: mut nyt aika taas juoksee ihan käsittämätöntä vauhtia.

Me kotiuduttiin perjantaina ja nyt alkaa olla jo vähän tottunut tähän kotielämään tuon pienen ja muiden kanssa. :) tänään siis tasan viikko synnytyksestä. Maidon tulo alkanut tasaantua eikä enää oo koko ajan ihan kivikovat ja ihan hervottoman kokoiset tissit. :ROFLMAO: :censored: vauva on kyllä tyytyväinen tapaus ainaki vielä. Syö ja nukkuu ja yölläki syö 2-3 kertaa että ihan hyvin kyllä iteki kerkiää nukkua.

Hanri ja viikon ikäinen poika
 
Onnea nessulle!
Ihana lukea, että vauvoja alkaa syntyä. Vaikka täytyy myöntää, että myös ärsyttää lukea kertomuksia nopeista synnytyksistä! Mulla on perjantai-illasta asti supistellut koko ajan kipeytyen, paikat auenneet vasta hieman ja voi kuvitella mitä jatkuvat säännölliset sekä epäsäännölliset supistukset tekevät yöunille. Olenkin nyt sairaalassa ollut pian vuorokauden ja minuun pumpataan lääkkeitä niin että saisin edes yhden yön nukuttua. Ehkä kroppa sitten ymmärtäisi myös käynnistää kunnolla synnytyksen.
 
Kuulostaa Eeema kurjalta, voivatko sairaalassa auttaa synnytystä nopeutumaan? Oksitosiinitipalla tms. Toivottavasti on sinullakin kohta nyytti sylissä. :)

Mää oon nukkunu nyt muutaman yön tosi hyvin ja oon jaksanu puuhaillakkin kaikkea. Tytön kanssa leivottiin eilen pipareita. Tyttökin niin innoissaan kun äiti jaksaa touhuta. <3
Vauvaa varten on nyt kaikki muu valmiina, paitsi pinnasänky. Sen saavat kyllä tuotua vaikka mun ollessa sairaalassa, mutta oishan se kiva pedata ja laittaa valmiiksi. :D

Etunimi taitaa meillä olla nyt selvä. Haluaisin lyhyemmän nimen, mutta kaikki mahdolliset nimipäiväkalenterit yms. on käyty läpi ja vaikuttaa että muuta ei vaan ole. :D Katotaan nyt kuitenkin vielä minkä näköinen poika sieltä tulee. :)

nopnop ja sammakko 37+5
 
Tuolt netist mä selasin myös semmost ku lapselle nimi.com tais olla samas paikkaa myös vaihto ehtoja erikoisille nimille tai erimaidenki nimiä ym. Meilläkin etunimi on valittu,ja taitaa olla että toinen nimikin jää mitä suuniteltu ellei sit keksitä uutta :)

Toivotavasti pääset eema pian jakautuun! Toi on kyl kurjaa jos menee yö unetkin piloille ... :( mut luulis et tossa vaihees ois lapsen ja äidinkin etu että käynnistettäis kunnolla. Kaverilla oli kans sama homma että synnytys ei meinannu lähtee kunnolla käyntiin sitten millään,kipuja kyllä oli.

Me päästään todenäkösesti huomenna pois ellei sit tuu jotain probleemaa ,mitä tuskin tulee :) imetyksenkaa ollu lähinnä ongelmaa ku tuntuu ettei tota maitoo oikeen meinaa tulla hyvin,että sitä nousua ootellessa. Mä ajoin kyllä siirtyä korvikkeisiin jossain vaihees mut näin alkuun imetän.
 
Nessulle hirveesti onnea!!! Kateellisena täällä kans luen ko muut saa jo vauvoja syliin ja mulla ei mitään tapahdu ;)

Mut siis soitin sinne sairaalaan alkuviikosta ja sain sit semmosen vastauksen että eivät käynnistä ennen 38 viikkoa ellei ole jotain lääketieteellistä syytä. Joten vaikka tämä vauveli oli viime viikolla jo 3,5kg niin todennäkösesti se käynnistys menee vasta ensviikolle. Ultra-ajan sain kyllä nyt torstaille ja saa nähä sit mitä siellä käy ilmi. Ärsytys ja malttamattomuus on kyllä huipussaan täällä ja mies saa kärsiä ko sille vaan täälä äksyilen... Mutko olisin niin toivonu että olisivat jo tällä viikolla käynnistäneet tämän. Tietenki myös tiedostan sen että käynnistyksessä on riskinsä ja varsinki jos kovin paljon ennen LA:ta käynnistetään.

Nyt vaan sit pelkään hirveesti että tämä vauveli ehtii kasvaa kauheen isoksi!! Mun pahin pelko tuon lisäksi että ei kerkeäis mitään puudutusta saada on se että vauva ois yli nelikilonen. Mulle ko esikoisesta ainaki sanottiin että kovin paljon eli 3,5kg ei minun lantiosta ulos mahdu. Joten aika paniikissa ensviikkoa oottelen. Ja toivon että nuo kokoarviot ois ollu yläkanttiin. Valitettavasti sekään ei kyllä oo todennäköstä ko sama gyne on monelle kaverille tehny liian pienen kokoarvion.... Plääh! Mut siis näin täällä, mitään synnytyksen käynnistymiseen viittaavaa ei oo ollu. Mitä nyt kipeitä supistuksia, mutta niitä on nyt ollu jo jonkuaikaa.

Tsemit kaikille lopuille viime metreille ja tulkaahan sit kirjottelemaan synnytyskertomuksia! niitä on aina mukava lukea ja ite muistan ainaki esikoisen kohdalla kuinka tarpeellisia ne oli.

peikko+pikkunen 37+4

(p.s Ajattelin että kertoisin tässä myös siitä synnytyksen jälkeisestä ajasta josta minun mielestä puhutaan aivan liian vähän! Monet tarinat kun päättyvät siihen "ja sitten sain ihanan vauvan rinnalleni ja kaikki oli täydellistä..." Eli mulla esikoisen synnytyksen jälkeen iski kauhea kuume ja tärinä horkka, en pystyny siitä synnytyssalin sängyltä nousemaan ollenkaan ylös. Lisäksi mun hemoklobiini laski 86 jonka takia meinasin pyörtyä joka kerta ko sitä ylös nousua yritin. Joten yö synnytyksen jälkeen makasin salissa tärisevänä kuumeen kourissa. Ja vauva oli hoidossa kansliassa ko en olisi mitenkään voinu sitä hoitaa. Vasta seuraavana aamuna pystyin huterin jaloin nousemaan ylös ja pääsin omaan huoneeseen.

Koska mulle oli tehty välilihan leikkaus niin istuminen oli täysin mahotonta seuraavat kaks viikkoa ja ensimmäiset päivät vessassa käynti yhtä tuskaa. Joten pyytäkää ulostuslääkkeitä kätilöiltä ettei vain ole ainakaan ummetusta koska se lisää tuskaa vielä enemmän. Muutenkin pidätyskyky on vähän niin ja näin synytyksen jälkeen, vessaan on aika kiire ko on hätä... En nyt halua kertoa tätä mun kokemusta synnytyksen jälkeisestä ajasta pelotellakseni vaan ihan siksi että mulla itellä ärsytti hirveästi ko kukaan ei ollu puhunu mitään mulle sillon.Ja minun rajuihin oireisiin tuona eka yönä olivat varmaan osasyyllisenä käynnistetty synnytys loppuvaiheessa täysille pantu oksitosiinitippa, koska supparit meinas hiipua ja muutenkin aika pitkä synnytys. Mielelläni kyllä muuten kuulisin onko muilla ollu samanlaista synnytyksen jälkeen? Toivon tietenki helpompia palautumisia muille! )
 
Onpa kurjaa Eema etteivät käynnistä jos kerta jo olet siellä sairaalassa ja supisteluja monta päivää, vaikka eihän se käynnistäminen mikään ideaali ole, mutta ainakin asiat etenisi.

Peikko86, toivotaan ettei vauva kasva enää paljoa tai että käynnnistävät ennen la. Pääset sentään sinne ultraan pian niin selviää vähän enempi tilanne.
Totta muuten tuo ettei synnytyksen jälkeisestä ajasta juuri puhuta, olisi kiva lukea niitäkin tarinoita enemmän. Sulla oli kyllä aika kova aloitus edellisellä kerralla, toivotaan että tällä kertaa menisi helpommin.
Kun ei voi etukäteen tietää miten sitten omalla kohdalla menee eikä synnytyksen kulkuun lopulta voi juurikaan vaikuttaa.
Uudesti synnyttävillä kun ei siihen edelliseen kokemukseen voi oikein peilata liikaa kun jokainen raskaus ja synnytys on kuitenkin oma tarinansa.
Mulla oli viimeksi myös jotain pientä jälkivaivaa ja moni noista mainitsemistasi jutuista oli tuttuja mullakin, en nyt jaksa koko tarinaa kertoa mutta sain myös oksitosiinia supistusten jouduttmiseksi, ja epparin takia istuminen oli jonkin aikaa vaikeaa, vessakäynnit hankalia ym.
Mutta uskon että pikkuhiljaa liikkuminen, ulkoilu ja sellainen pieni aktiivisuus auttoi, ja se että ajatteli kaiken olevan vaan väliaikaista. Mutta kai siihen meni kaikkineen jokunen kuukausi että tunsi itsensä taas ihmiseksi.:)

Mä kävin tänään neuvolassa eikä mitään uutta. Vauva on tosi alhaalla mutta niinhän se on ollut jo kauan. Kaikki kun on päällisin puolin normaalisti ja hyvin niin eipä mua minnekään jatkotutkimuksiin vielä passitettu joten odottelen sitten varmaan sen pari viikkoa tässä jos menee kun viimeksi :confused:.
Ilmeisesti täälläpäin pitää tekaista vaivoja että pääsee "ronklattavaksi" tai ultraan. Ensi viikolla vielä neuvolaan jos sama meininki..(y) jaksaa,jaksaa..

Mirot 39+6
 

Yhteistyössä