Marraskuussa 2010 syntyneet <3

Marraskuun muruset 2010

11.10
Terese - poika - 2885g - 48cm - pipo - rv 35+6

12.10
Tanya - poika - 2650g - 46cm - pipo 35cm - rv 37+4

18.10
Nallu - tyttö - 4260g - 52cm - pipo 36cm - rv 39+2

26.10
Zaijuska - poika - 3400g - 51cm - pipo 35,5cm - rv 38+3

28.10
M4ri4-90 - poika - 3530g - 50cm - pipo 37cm - rv 38+4

29.10
Silent whisper - tyttö - 2610g - 47cm - pipo 31cm - rv 37+4

30.10
Pirtsi - tyttö - 3060g - 48cm - pipo - rv 40+0

1.11
JanJade - poika - 4044g - 52cm - pipo 37cm - rv 39+2

2.11
Josefiina84 - tyttö - 3140g - 51.5cm - pipo 34cm- rv 38+2
Bigwish - tyttö - 3300g - 50cm - pipo - rv 40+0

3.11
liirah - poika - g - cm - pipo - rv 36+6
HattiVatti1986 - poika - 3715g - 53,5cm - pipo - rv

4.11
piprane ema - tyttö - 3550g - 51,5cm - pipo - rv

5.11
suhveli - poika - 3440g - 50cm - pipo 36,5cm - rv 39+3
aletheia - tyttö - 2885g - 46cm - pipo 34cm - rv 37+4
Pikku-Katti - tyttö - 3440g - 50cm - pipo 35,5cm - rv
Birre86 - poika - 3840g - 51cm - pipo 37cm - rv

6.11
MoonVaan - tyttö - 3140g - 50cm - pipo 35cm - rv 41+2

7.11
kurpitsa - poika - 3510g - 51cm - pipo 36,5cm - rv 39+5
Eveny - poika - 3510g - 51cm - pipo 34,5cm - rv 40+4
hipsu86 - poika - 3900g - 52cm - pipo 35cm - rv 40+3
H3idi - poika - 3750g - 52cm - pipo 33,9cm- rv
mibetsy - poika - 3820g - 52cm - pipo 36cm - rv 40+2

8.11
MusuMuru - poika - 3950g - 51cm - pipo - rv 41+4
shihtzu - poika - 3845g - 53cm - pipo - rv 39+4
Saana07 - poika - 3370g - 50,5cm - pipo 36cm - rv 38+5

10.11
OP-81 - poika - 3440g - 50cm - pipo 36,5cm - rv

16.11
Katja-75 - tyttö - 3230g - 49cm - pipo 35 cm - rv 39+6
Annsku - tyttö - 3790g - 52cm - pipo 34,5cm - rv 39+6
Marmus - poika - 4400g - 53cm - pipo - rv 40+4

17.11
RiikkaVaan - poika

18.11
fruitdrops - tyttö - 3850g - 52cm - pipo 36,5cm - rv
Maija ja poijjaat - tyttö - 3714g - 50cm - pipo 35cm - rv 38+1

19.11
Soikku-83 - poika - 4500g - 54cm - pipo - rv 40+0

20.11
elina-87 - tyttö - 3630g - 52cm - pipo 34cm - rv 41+3
marsu 81 - poika - 3380g - 50cm - pipo 33,5cm - rv

22.11
ziziz - tyttö - 3355g - 51cm - pipo 35,6cm - rv 40+2

24.11
Crocus76 - tyttö - 4070g - 50cm - pipo 37cm - rv 40+2

25.11
Pikkukirppu - tyttö - 3650g - 50,5cm - pipo 32,7 cm - rv 40+6

26.11
Siilinlapsi - poika - 3515g - 51,5cm - pipo 34,2cm - rv 40+1

27.11
Sokeripala - tyttö - 3246g - 48 cm - pipo 35 cm - rv 40+0
SaZa84 - tyttö - 2970g - 49cm - pipo 35cm - rv 40+0

29.11
AaVee - poika - 3230g - 50cm - pipo 33,5cm - rv
Madicken04 - tyttö - 3980g - 51cm - pipo 35cm - rv 39+0
petite - poika - 4150g - 52,5cm - pipo 37cm - rv 41+3

30.11
Juon Kahvini Miten Sattuu - tyttö - 3710g - 51cm - pipo - rv 42+0

6.12
Jan-na - poika - 3895g - 53cm - pipo 37cm - rv 41+5
Daewen - tyttö - 3390g - 50cm - pipo 35,5cm - rv 42+1

7.12
LilliMenninkäinen - tyttö - 4480g - 52cm - pipo 37,5cm - rv 41+2
 
Viimeksi muokattu:
Liitynpä tähän pinoon :wave:
Meillä poika syntyi 8.11, painoa oli 3950 ja pituus 51cm. Poika syntyi rv 41+4 samana päivänä kun oli aika äippäpolille mahdollista käynnistystä varten. Onneksi ei tarvinnut ruveta käynnistelemään...
Nyt tässä kotosalla muitutellaan mieleen vauva-arkea. Meillä on jo ennestään lapset 9v ja 5v joten toimintaa riittää silloinkin kuin pienin nukkuu..

Yöt on tähän asti menneet ihan kivasti 1-3 syötöllä mutta varautunut olen siihen että tilane tästä muuttuu vielä. Mitenkäs muiden yöt?

Onko muilla pienokaisilla ilmennyt vatsanväänteitä? Meidän pienellä miehellä jonkinverran on mutta ei mitään maratoni-itkuja onneksi kuiteskaan....

Jos jollain on kokemusta rela-tipoista niin kuulisin mielelläni oliko apua??
 
kiitos eveny pinosta!

liityn joukkoon...meidän poika syntyi 7.11.10 painaen 3510g 51cm ja pipo 36,5cm raskausviikolla 39+5
poika on aika rauhallinen eikä turhia ( ainakaan vielä ) itkeskele, nälän ilmoittaa mauskuttelemalla sormia ja jos maitoa ei kuulu niin sit alkaa itkuhuuto. itse heräilee syömään, nyt on ollut noin 3h välein syöttö.

yöt on menneet hyvin, on toistaiseksi nukkunut meidän vanhempien välissä mutta nyt olis ens yönä tarkoitus siirtää omaan sänkyyn. yöt on mennyt toistaiseksi kahdella syötöllä.

jaahas, poika heräs ja vaatii maitoa..
 
Liityn mukaan myös :wave:

Meidän poika syntyi 1.11.10 RV 39+2.
Painoa 4044g ja Pituutta 52cm, pipo 37cm.Käynnistyksellä syntyi, 2h44min oli synnytyksen kesto.

Rauhallinen poika,ei turhia itke. Nälkäisenä ja vaippaa/vaatteita vaihtaessa lähinnä kitisee.Syömään heräilee 3-4 tunnin välein.Yöllä syö miten milloinkin,välillä tunnin välein välillä nukkuu tuon 3-4tuntia.

Masuvaivoihin ollaan annettu cuplatonia,hyvin on auttanut. Onneksi ei pojalla kuitenkaan jatkuvia tai päivittäisiä masu vaivoja ole..silloin tällöin vähän kipristää mahaa.

Maanataina oli 2vko neuvola ja paino oli noussut yli syntymäpainon ja pituuttakin oli tullut 2cm. Meillä poika tosin painoi jo laitokselta lähtiessä enemmän kuin syntyessään,kun mentiin lisämaidolla. Tippui sit kotiin tullessa vähän alle syntymäpainon mut nyt sit oli jo lähtenyt uudelleen nousuun.
 
Jospa minäkin liityn tänne mukaan..

Meidän neiti syntyi siis rv 40+0 (käynnistetty) 30.10. ja mitat oli 3060g ja 48 cm. Viime perjantaina oli neuvolan kotikäynti ja silloin painoa oli 3370g eli ihan mukavasti oli jo paino noussut kun kotiutuessa se oli vielä alle syntymäpainon lukemissa.

Meillä on masuvaivat kyllä jo alkaneet ihan kunnolla. Cuplatonia ja disflatyliä on molempia jo kokeiltu eikä selkeää apua oo ollut kummistakaan. Vyöhyketerapiaa pitänee kokeilla seuraavaksi..

Yöt meillä menee hyvin vaihtelevasti, pääsääntöisesti heräilee syömään noin 3h välein ja yleensä johonkin aikaan yöstä sitten vaan kattelee pirteänä ympärilleen :( Tänä iltana neiti sitten otti ja valvoi osittain masuvaivojensakin takia 5,5h putkeen ennenku vihdoin sammahti unille.. saas nähdä millainen yö on tiedossa - sekä syöntitiheyden että mahavaivojensa suhteen!

Pirtsi ja pikku myy, ikää reilu 2vk
 
Huomenta kaikille!

Tänä aamuna juur mietin tuota vyöhyketerapiaa mikäli pojalle kovat vatsavaivat tulee. Onko kella tietoa mitä mahtaa noin suunnilleen maksaa? Lukenut olen että jo parista hoitokerrasta vois olla apua...mutta siis joo, katsotaan nyt tuleeko tarvetta :)

Viime yö meni kohtalaisen hyvin, parilla syötöllä. 4 aikaan poikaa vähän kitisytti, kiemurtelusta päätellen oli ilmaa masussa mutta meni melko nopiaa ohi..Ekaa kertaa vauva halusi syödä molemmista rinnoista! Tähän astion syönyt kerralla vaan toisesta, mitenkä muilla?

Nyt pitäs vähän yrittää kotia siistiä mut niin mukava olisi tässä koneella vaan ihmetellä...
 
Jee, kiitoksia uudesta ketjusta! :)

Tietoja: - tyttö - 3140g - 51.5cm - pipo 34cm- rv 38+2

Meillä tyttö nukkuu noin kolmen tunnin pätkiä, jotenka yöllä on kyllä sitten 2-3 syöttöä.. haaveilen niin jostain neljän tunnin unipätkistä..:) onko tietoa kellään missä vaiheessa, ainakin noin teoriassa, saattaa unet alkaa piteneen..? vaikka johonkin 4-5 tuntiin, se olis niin luksusta! :)

Meiän tyttö oli yksviikkosneuvolaan mennessä ylittänyt syntymäpainonsa, tänään oli kaksviikkosneuvola ja painoa oli tullut viikossa lisää 370 g :)
 
Saisinkos minäkin kirjoitella tänne vaikka muksu syntyi jo 11.10.? Tuntuisi jotenkin luontevammalta, kun olette tuttuja odotusajalta.

Eli meidän poitsu syntyi 11.10.2010, paino 2885g ja pituus 48cm. Niin ja la olisi ollut 9.11. eli poitsu syntyi 35+6 päivänä.

Täällä kaikki siis hyvin ja arki pikkuhiljaa alkaa rullaamaan. Yövalvomiset hieman väsyttävät äitiä, mutta kai tämä tästä. Täällä nukutaan aika lailla vuorokaudesta riippumatta 2-3 h tuntia putkeen, joten pari yösyöttöä täällä on edelleen kuukauden jälkeen syntymästä. Josefiinalle siis myös tiedoksi, ettei ole ainakaan täällä vielä tilanne sen suhteen paljon parantunut. Poitsu on niin ihana ja kiltti, että oksat pois. Pieniä masuvaivoja hällä on, mutta ei mitään isompaa silläkään saralla.

Mitenkäs teidän vauvelit kakkaavat? Meillä siis ekat pari viikkoa kakkaa tuli päivittäin monta kertaa, mutta nyt parin viikon ajan saattaa olla pari päivää niin, että kakkaa ei tule ollenkaan.

Kropan palautumisesta oli puhetta tuolla odotuspuolella. Itsellä painoa tuli raskausaikana sellainen 15 kg, josta kaikki jäi synnärille, mutta nyt kotona ollessa painoa tullut takaisin pari kiloa ;) Johtunee siitä, että vieraita on käynyt aika lailla ja koko ajan on pullaa ja keksejä tarjolla ja suklaakin on on maistunut. Pitänee nyt pikkuhiljaa kiinnittää huomiota noihin syömisiin, ettei lähde kunnolla nousuun. Vaikka paino on aikaslailla sama kun ihan alkuraskaudessa, on kroppa kyllä hieman muuttunut. Vyötäröllä ja mahassa on "löysää" raskausmahaa sen verran ettei suurin osa farkuista mene jalkaan. Haaveina olisi noiden vatsalihasten treenaamisen aloitus, mutta en tiedä koska niitä nyt sitten oikeasti saisi lähteä treenaamaan. Itsellä on ainakin se tieto, että pitäisi odottaa siihen asti, että masu palautuu normitilaan, jollei halua että maha jää sellaiseksi "löysäksi".

Ristiäisiä täällä vietetään puolentoista viikon päästä ja nimi on jo päätetty. Ko nimeä ei oltu ennen syntymää ennen edes ajateltu, mutta hihkaisin miehelle sairaalassa, että poitsu näytää ihan kyseiseltä nimeltä.

Terese ja poitsu 5 viikkoa ja rapiat päälle
 
Terese: Toki saat täällä kirjoitella.

Yövalvomiset: Meillä nukutaan 3-4h unia, eilen päivällä meni yli 5h. Sitten toki välillä poika valvoo 1-3h putkeen. Ihan ihme vauva :D Onneksi yöllä vielä pysynyt valvomiset melko lyhyinä. Jos tänään taas olisi kylpy päivä niin nukkuisi pitkän pätkän alku yöstä.

Kakkaamisesta: Meidän poika kakkaa varmaan 10 kertaa päivässä. Joka vaipassa on kakat ja yleensä aika isotki. Pissa vaippoja ollaan saatu vasta 2 kpl. Odotan sitä et poika ei haise koko ajan kakalta :)

Palautuminen: Itsellä on lähtenyt 7 kiloa painoa mutta vielä olisi melkein 10 kiloa lähtöpainoon ja siihen päälle toiset 20 kiloa et olis oikein kunnon painossa. Pitkä on matka ja pihalla pakkaset kovenee niin ei pääse ees lenkille. HUOH!
Mahan ympärys on kaventunut hurjaa vauhtia. 23cm jo lähtenyt. Oli ihanaa kun eilen toppatakki oli tosi tiukka ja taskuun sai just ja just puhelimen ja nyt tänään taskuun mahtui jo iso lompakko ja takki tosiaan löysä jo. Ihanaa. Löysä vanne tuossa kyllä on :D

Ristiäiset: Meillä pidetään varmaan uutena vuotena. Eli 31.12. Nimi on jo valmiina ja sillä poikaa jo kutsutaan. Nimi ollut meillä valmiina jo 5 vuotta. Aluksi laitoksella katselin vähän et ei nimi sovi mut kuitenkin kun poikaa muutaman päivän ihaili niin nyt hän on jo täysin nimensä näköinen. <3

Miten kun meillä on makuuhuoneessa vauvan korisänky ja siellä päivisinkin nukkunut mutta tänään poika on nukkunut mun vieressä sohvalla. Täällä olohuoneessa kun on valot ja ääntä, niin onko vauvan hyvä nukkua sohvalla kun ainakin tää elämän ääni ja kirkkaus olis päivällä varmaan hyvä...?

Eveny ja poju 1 vk ja 3 päivää
 
ihanaa vauvatuneiden pino löytyi! :) hyvä eveny!:flower:

Minä jo kerkesin ootella että kuka alottaa pinon :) mukaan tahdon siis het!
poika syntyi siis 7.11.10 3900g ja 52cm pipo 35cm ja rv 40+3

Pikku prinssi on tosi rauhallinen tapaus ja kova syömään kellon ympäri:p eli imetys käynnissä yötä-päivää, vaihtelevia tunti määriä nukkuu öisin ja mä olen jo kerinny tottuu täs 10 päiväs tähän krooniseen väsymykseen :) aikas rankkaa kyllä tää parin tunnin yö unilla pärjääminen on, joten koskakohan vois odottaa et yöunet pitenis?

kakkaa tulee tääläkin joka vaippaan ja useesti just syödessä kuuluu aina rutinaa :D pissaa tulee samalla mitalla ja oon jo kahdesti saanu kunnon suihkun päälleni pyllypesulla :D

missäs vaiheessa ootte uskaltanu/ajatellu uskaltaa lähtee vauvan kans ulos? mun teiks kauheesti mieli lähtee vaunulenkille mut en oo viel uskaltanu. ja mites pitkäks aikaa sitä vois sit ekoil kerroil mennä? pitääköhän sitä tehä ekaks vaan pieniä 10min pyrähdyksiä vai voiskohan ihan reippasti heittää kunnon lenkin?

Ristiäisiin pitäis huomenissa varata pappi ja kysellä josko ne sais järkättyä sinne joulukuun 11-12-päiville.

neuvolan punnituksessa tänään oli painoa tullu 5-päivässä 300g lisää eli ainakin maito tuntuu riittävän :) pituutta tullut 1,5cm ja pää kasvanu 2,5cm syntymästä. kaikki siis ainakin nyt hyvin tähti taivaan alla. mutta nyt paluu imetyspuuhiin.
vauvan tuoksuja kaikille!
 
Kiitos paljon Eveny vauvautuneiden pinosta :) Tahtoo myös mukaan!

Tyttö, 29.10.10, 2 610 g, 47 cm, pipo 31 cm ja rv 37+4

Ristiäiset on meillä 18.12. jolloin neiti on vähän alle 2 kk ikäinen.

Kakkaa tulee noin kerran päivässä.

Ulkoilusta - Käytiin eilen ensimmäisellä vaunulenkillä =) Meillä rajana oli 3 kg:n painon saavuttaminen, joka tuli täyteen eilen!

Meillä vauva nukkuu päivällä sohvalla ja yöllä omassa sängyssä :)

Miten teillä sujuu imettäminen? Mä yritän imettää, mutta maitoa ei tule tarpeeksi eli joudutaan joka kerralla antamaan pullosta lisää : /

SW ja neiti 2 vk ja 5 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Sw: imetys ei suju ilman rintakumia ei sitten millään. Poika ei meinaa huolia koko rintaa ja sit jos huolii niin ote ei onnistu. Tällähetkellä tissit on kyl niin kipeet et ei tee mieli imettää ollenkaa. Nyt eilisestä asti on jo pärjätty ilman lisämaitojakin. Lypsämällä on pärjätty lisämaidon tarpeessa mut kyllä nanniakin on välillä mennyt. Esim jos lähdetään autolla johonkin niin lämmitän nannin ettei mee kallisarvoinen oma maito hukkaan jos vauva ei sitä juokaan.

Tulipas sekava selitys mut siis lyhyesti imetys ahdistaa varsinkin kun kaikki läheiset jankuttaa koko ajan et ei saa antaa korviketta vaan pitää imettää. Miehelle sanoin jo et mä pian lopetan imetyksen ihan periaatteessa kun en jaksa "ethän oo antanu pullosta" "eihän tavi tuttelia" "oothan nyt imettäny" "tissiä vaan joka välissä suuhun" jankutusta.
 
hipsu: mä uskaltauduin vaunulenkille pojan ollessa viikon vanha ja tehtiin ihan pidempi lenkki tai puolen tunnin lenkkiin vierähti 1h kun oli nuo isommatkin lapset mukana ja vauhti ei päätä huimannut ;) tarkoitus olis tuota ½h lenkkiä vaunutella nyt alkuunsa ja sit oman kunnon kasvaessa pidentää lenkkiä

nukkuminen: päivisin poika tykkää nukkua sitterissä

imetys: sujuu edelleen hyvin ( uskomatonta kyllä ) kahden korvikelapsen jälkeen on hienoa että imetys on lähtenyt näin hyvin käyntiin ja omaa intoa riittää imettämiseen. poika osaa ottaa heti oikean imuotteen ja nännit säästyy pahemmalta kipuilulta

huomenna ajattelin soitella noista ristiäis asioista niin sais niitäkin asioita hoidettua etiäppäin. pojalla on nimi ollut jo pitkään valmiina.
 
Ulkoilusta Hipsulle (ja muillekin). Kyllä meillekin neuvolasta sanottiin, että heti kun 3kg tulee täyteen, niin ei kun ulos. Eka 15 min, seuraavana päivän 30 min, sitten 45min ja jne. Täällä ollaan tehty jo yli 1,5h vaunulenkkejä yhdessä miehen ja koirien kanssa. Jopa muutama kunnon hikilenkki mäkisellä harjulla. Eli ulos vaan ennen kuin pakkaset alkaa ja sittenhän ei voi enää ulkoilla vauvan kanssa (pakkasraja 10 astetta).

Imetyksestä: Lyhyesti sen verran, kun olen asiasta jo tilittänyt aiemminkin. Meillä mennään pääosin tuttelilla. Poitsu siis syntyi kuukauden ennakkoon ja pulloruokinta tuli eka päivästä lähtien tarpeeseen tämän takia. Oma maidontuotanto ei ole lähtenyt käyntiin kunnolla, joten imetän mitä irtoaa ja loput (about 70%) tulee sitten pullosta. Henkisesti rankka tilanne, kun olin ajatellut imettää lastani, mutta aina asiat ei mene suunnitelmien mukaan. Pääasia on, että poitsu saa ruokaa.

Terese ja poitsu 5 viikkoa ja rapiat päälle
 
Huomenia vaan kaikille. :)

Täällä menee muuten mainiosti, ainoa vaan että itse kärsin rintatulehduksesta. Eilen, juuri ennen kuin neuvolantäti tuli käymään kotikäynnillä, niin lämpö lähes 38asteeseen ja olin ihan horkassa koko vierailun ajan. Neuvolantäti totesi että mulla on rintatulehdus, tod.näköisesti sairaalassa ollessa alkuimetyksessä tulleet haavat on syynä tähän, kylmä kun on lähinnä altistava tekijä ja ulkona ei ole tullut edes käytyä kun pakkasta ollut vähintään -15... jääkaapillakin on käyty tyyliin villapaita päällä ettei vaan saa kylmää.

No, ei siinä, eilen sitten imettämällä tyhjensin rintaa ja kävin vielä suihkussa ja hauduttelin rintaa lämpimällä vedellä, kipu on nyt melkein poissa, mutta tänä aamuna huomasin että toinenkin rinta on punoittava ja kipeä.. eli tulehdus sitten eteni myös toisessa rinnassa. Yöllä imetys oli yhtä tuskaa kummankin rinnan kanssa, mutta tottakai se helpottaa.. silti olo oli kuin hämärän rajamailla kivun ja kuumeen kanssa. Yöllä kuume oli vielä melkein 39astetta, vaikka oli useat särkylääkkeet otettu ja antibiootti(jonka sain samantien puh.reseptillä neuvolantätin ansiosta) myös.

Ehkä tää tästä. Ei siis ihme että imetys on käynyt kipeää. Eilen tarkistettiin imuotteet ym. eikä niissä vikaa ole, että joko syynä on tuo tulehdus tai sitten mun rinnat ei vaan kestä.. aivan niinkuin joku neulalla tuikkisi nännin päähän.. huh... ja auts. :/

Onneksi poika on varsinainen ilopilleri ja tuo kyllä paljon iloa elämään. Kova ruokahalu sillä on, syö 100-120ml satseja n. 4 tunnin välein.. yöunet on jätkällä kauhean pitkiä, nukkuu jopa 6tuntia, mutta ei tuosta näemmä haittaa ole ollut vaikka osa sanookin että pitäisi herättää välillä, se "rytmi" mikä vauvalla on, on paljon parempi kuin että joutuu aina herättämään..

Eilen neuvolantätin käydessä poika oli ehtinyt nukkua vain 2h unet, ja sen huomasi kyllä illalla.. neuvolantäti kun lähti, poika killisteli hereillä tunteroisen, nukkui sitten 2h ja nälkä oli hirveä, ja yöunille sain sen vasta 1 aikaan yöllä.. eli 4h halusi vaan seurustella .. että ehkä parempi antaa sen nukkua hieman pitempään ja sitten syöttää kunnolla ja seurustella sen vakio 1-2h.. poikakin tuntuu paljon virkeämmältä hereillä ollessaan silloin.. päiväsaikaan unet on jotain 3 tuntia, mutta yöunet sitten pitkiä.

Vauvan painonnousu: Poika on saanut 200g lisää painoa 5 päivässä ! Hyvää vauhtia kasvaa ja tasapainoisesti.

Oma paino: itse en ole edes puntarille halunnut nousta.. katsotaan joulun jälkeen :D
 
nyt on kastepäivä sovittuna. 2.1 olis juhlat =) ens viikolla pitänee soitella kirkkoherralle tuosta kummiasiasta kun meillä ei olisi pojalle kuin yksi kummi... toivotaan että se sitten riittää..

heidi: paranemisia rintatulehduksen kourista, onneksi sait nopeasti lääkkeet ja olo helpottuu
 
Meillä on kans ristiäispäivä sovittuna, su 19.12. ois juhlat ja yhteensä 4 kummia on tulossa tälle neidille, kuten isosiskollaankin on.

Tilasin tänään ajan vyöhyketerapiaan. Se tuleekin käymään jo tänään meillä kotona kotikäynnillä :) Eikä maksa kuin 20 egeä/kerta. Mä kun jotenkin oletin et se varmasti maksaa ihan hunajaa eli tyyliin 60 egeä kerralta.. Tää terapeutti suositteli 3 hoidon sarjaa ja sit tarvittaessa antaa 4. ja 5. kerran omaan piikkiinsä - et melko varmuus tuntuu olevan hänellä hoidon tehoon! No, saas nähdä onko siitä apua - sais kyl luvan olla kun masuvaivat tuntuvat pahenevan koko ajan.. neidin nukkuminenkin on mennyt tosi katkonaiseksi sekä päivällä että yöllä kun masuväänteet haittaa unia :(

omasta painosta sen verran, et mulle ei tullut raskausaikana painoa lainkaan lisää ja viimeks vaaka näytti 6 kiloa vähemmän eli sen verran tämä raskaus mua hoikisti :D mut totuuden nimessä toi ei näy kyl missään :(
 
olipas ihana käydä vaunuttelemassa kun maa oli valkea lumesta :)

mitäs jokos te olette nukuttaneet vauvan ulkona? mä ajattelin alkaa ulkonukutukset sitten kun ollaan saatu tuo syntymäpaino ylitettyä siihen asti käydään vaan vaunuttelemassa ja tuon vaunut sisään missä poju jatkaa uniaan jotenkin ei vielä raaskis jättää toista moneksi tunniksi ulos unille..

pirtsi: toivotaan että vyöhyketerapia auttaa masuvaivoihin

kummit: ehkäpä mä voisin pyytää mun veljeä toiseksi kummiksi vaikka hän on jo meidän esikoiselle jo kummina mut jos vaikka suostuis niin ei tarvis sitten pähkäillä enempää tätä kummiasiaa..

nyt laittaan pyykit kuivumaan ennen kuin poika herää
 
Terese - Meillä on ihan sama juttu imetyksen kanssa! Neiti painoi syntyessään 2 610 g eikä jaksanut vielä imeä kunnolla vaan nukahti aina tissille. Jouduttiin siis heti ensimmäisestä päivästä lähtien antamaan lisämaitoa ja luulisin että sen takia mulla ei missään vaiheessa maidot noussut kunnolla. Monet morkkikset olen minäkin ottanut asiasta (tyyliin: "mikä äiti mäkin oon kun en edes saa ruokittua omaa lastani") mutta täytyy tosiaan yrittää ajatella niin että pääasia että saa ruokaa, vaikka sitten pullosta! Kiva kuulla että joku painii saman ongelman kanssa, vaikka en sitä kenellekään toivokaan!
 
Täällä on ollut parinkympin pakkasia niin ei olla ees totuteltu ulkoilmaan vielä :/ nyt onneksi lauhtu melkeen nollaan, että josko huomenna päästäis käväseen pihalla se ensimmäiset 5minuuttia :)

Meillä tosissaan meni nyt se rytmi sekasin.. tänään poika on nukkunut enää 2h päikkäreitä ja sen jälkeen seurustellut tunnin kaks, syö hyvin mutta syö nyt sitten erilailla kuin aiemmin :/ määrät on suht samoja hieman vähemmän, mutta liikaa tuntuu olevan kuitenkin kun pulauttelee niitä reilusti ulos. Yleensä tulee vaan röyhtäyksiä .. jospa se tästä.. katsotaan kauanko nyt nukkuu.

Onneksi mulla on toi miehen retale kotona, en tiedä miten pärjäisin ilman, varsinkin nyt kipeänä ollessani. :heart:

Tosiaan, meillä käännytään jo itse makuulta selälleen ja päätä kannatellaan, minkä ikäisenä tän oikeasti pitäis tapahtua? pojalla ei ole ikää kun 11 pvä vasta ja tuntuu hurjalta tuo kehitysvauhti. Kovasti yrittää punnertaa itseään ylös ja eteenpäin.. =)
 
Me käytiin tänään ensimmäisellä vaunuttelu lenkillä. tosin vaan
lyhyellä.

Neuvolatätikin kävi tänään ja pojalla painoa 3770g ikää siis 11 pv (syntymäpaino 3510g ja kotiutuspaino 3550g) Saapi nähdä saanko synnytys tarinaa kun pyysin. Jäi niin epäselväksi moni asia synnytyksessä.

Kokeilin tänään myös kantoliinaa. Poika tykkäsi kovasti siinä nukkua mutta mun selkä vähän väsyi ja poika heräsi kun siitä poikaa otin pois. :(

Nyt pitäis mennä tekemään kakkua minkä mies vie töihin.
 

Yhteistyössä