*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

Heipsan :)

Lääkärineuvola takana ja kyllä huomaa että sf-mittaan vaikuttaa mittaaja :) Omille käyrille palattiin, eroa VIIKON TAKAISESTA mittauksesta 3 cm kun eri mittaaja. Paikat kiinni ja 3 cm kohdunkaulaa(ko?) jäljellä, uida saa siis niin paljon kuin huvittaa. Lääkäri löysi sykkeen heti, ei tarttennu yhtään etsiä kun just hetki ennen sisäänkutsua oli hirvee myllerrys masussa niin varmaan päiväuniaika veturilla just silloin. Sokerit ok, otti aterianjälkeisen eli 1½ tuntia edellisestä ateriasta ja arvo 5,5. Seuraavan kerran sit paastosokeri kun nla-aika on jo aamu-8. Mut sinne on aikaa, 4.9. on se sit vuorossa.

Joku kysyi rintojen vuotamisesta, miulla ei vielä vuoda, mutta esim. pestessä jos puristaa niin sillloin tulee tippoja ja koira on alkanu haistelemaan sylissä maatessaan tuota rintamusta ihan eri tavalla kuin ennen. Haistaneeko sit jotain vai mistä johtunee, en tiiä.

Aah, vielä tää+2 päivää töitä, sit 2 vko lomaa ja 5 päivää töitä ja that¨s it. Sit pari pv työttömänä ja 5.9. äitiyslomalle :) Sopivaan aikaan loma kun tälläsiä helteitä vissiin - ikävä kyllä - lupaillu jatkossakin. Mut nyt töiden pariin...

HT ja veturi 27+5
 
Helteistä..... mä niin tykkään :D B) , kaikki päivittelee että eikös olekin inhottavaa olla raskaana helteillä, mutta mun mielestä se on ihanaa, nyt ainoastaan harmittaa kun ei pääse rannalle lasten kanssa kun on tullu sinilevää. Kaks aikasempaa lasta syntyny elokuussa ja musta se on ollu ihanaa ;)

Hiukan taas on supistellu, mutta ylihuomenna onneks on lääkärineuvola ja saa kuulla taas kohdunsuun tilanteen.

Kaveri toi tänään kassillisen vauvanvaatteita ja kun niitä tossa lajittelin niin samalla vähän katsastelin ettäpaljonkonoita vaatteita on kertyny.....no löytyi 26kpl 60 senttisiä bodeja :eek: ja potkareita liki samanverran....no ei ainakaan tarvitse noita pieniä kokoja enää hommata yhtään lisää. Yhden ainoan bodyn olen uutena ostanu, kaikki muut olen saanu tai on meidän lasten vanhoja.

sf-mitoistakin joku kyseli, mulla se on mitattu kolme kertaa,

rv17+6 14cm
rv19+0 15cm
rv24+0 20cm
Aikalailla keskikäyrällä taitaa mennä.

Huomenna nautitaan taas auringonpaisteesta :D ;)
 
Tänään tuli käytyä 4D-ultrassa ja pienen pieni tyttö asuu masussa :heart: Ei jääny epäselväks kumpaa sukupuolta oli, oli niin selvästi esillä alapään alue =) Eli mulle saa sit laittaa punaisen sydämen..
Tänään tasan 25vkoa ja painoarvio vaaville oli 800g ja perätilassa prinsessa. Ja pituutta oli 20.32 cm, reisiluu oli 4,72cm.

Mun leikattu navanseutu aiheutti vähän ongelmaa välillä 4d:n kanssa, ku se heitti varjoa siihen vaavin päänviereen, mut saatiin hyviä kuvia ja DVD niin voi ite sitte ottaa sieltä kuvia.. Kaikki oli hyvin, mitään ylimääräistä ei löytynyt eikä mitään puuttunut. Lääkäri oli tosi mukava ja selitti kokoajan kovin..

Sf-mitoista:

14+2 12cm
18+6 19cm
22+1 22cm

Mua ei kyl kans helle haittaa ei sit yhtään. Tänäänki taas olin aurinkoa ottamassa ja la-ti vaan kokoajan ulkona, kun kerran loma on, seki on ihanaa =)

Huomenna pakko mennä ostaa jotai vaaleenpunaista ja pe pitäs mennä ne vaunut tilaamaan ja nyt houkuttais niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon ottaa ne pinkit, mut jos sit taas ajattelee tulevaa, kun 2 lasta haluaisin, tosin mun taudeilla ei ole varmuutta toisesta, niin pitäs ehkä kuitenki ottaa ne turkoosit niin menee sitte myöhemminkin kummalle tahansa.. Enpä tiedä, pitää miettiä, et onko järkevä vai ei :LOL:

Mutta nyt :wave:

Sanna ja Nipsu 25+0 :heart:
 
Heipsan!

Mä kävin eilen neuvolalääkärissä ja oli sitä mieltä, että kattellaan mun työntekoa 2 vko:a kerrallaan eteenpäin eli seuraava lääkäriaika taas kahden viikon päästä.
Hb oli 100, tippunut rautalääkityksestä huolimatta ja nyt kehottivat syömään obsidania.. kävin niitä tänään ostamassa, joten toivottavasti nyt tehois. Olo ei oo mikään kovin mahtava. :( Sf 26 ja RR 106/65 ja painoa tullut nyt 11kg! :ashamed: Oi ei!

Tänään oli taas niin tukala olo töissä, hiki vaan virtas ja työvaatteet ei hengitä sit ei yhtään. Mä en nyt välittäis enää näistä älämpimistä ilmoista.. Onko teillä tullut turvotusta? Huomasin tossa äsken, kun tulin töistä, et nilkat on turvoksissa. Mulla ei oo aikasemmissa raskauksissa ollut lainkaan turvotusta, mut nyt näköjään sit alkaa.

Mulla rinnat vuosi muutama viikko sitten, mut nyt on kyl jo vuodot loppunut.

Ruokahimoista.. Mulla on ollut jo jonkin aikaa himo 1% viiliin. Tomaattihimo alkaa laantumaan (meillä on kasvihuone täynnä tomaatteja ja kurkkuja) :D Viinirypäleet taas on noussut kovaan kulutukseen.

Okei.. Täällä jännäillään.. Veljen tyttöystävällä oli la 4.8 ja nyt vaan vauvauutisia odotellaan..Ei oo vielä mitään kuulunut.

Ellu 27+2
 
Me asutaan Nokialla, kommunistien kehdossa. :eek: Eipä taida varoja täällä pahemmin tähän äippäpuoleen olla. No ei sen puolen lasten neuvolaankaan kun niitäkin käyntejä on karsittu kun vertaa esim Tampereen käynteihin. Ja vielä kun odottaa toista ja eka raskaus ollut normaali niin ei niitä kiinosta mua siellä pitää. Naurettavaa kyllä, kun luulis et juuri sikiön/odottavan äidin ja pienten lasten terveys olis nro 1!!

Helteistä sen verran et mulle tuli päivässä kilo nesteitä, eikä auta poppaskonstit. Sukan resorikin on uppoutunu jonnekin näkymättömiin...

Hillalle tsemppejä! Mä varmaan murhaisin tollasen ihmisen, mut en neuvo niin kuitenkaan tekemään. Ärsyttää tollaset itserakkaat megaelvikset.

rv 26+5, uskomatonta...
 
Emmamma Nyt vasta huomasin että oon ain kirjottanut sun nikin vähän pidemmän kaavan kautta B) , Emmammamma ;). No, onneks vaan pieni moka. :)
Juu, no sanoin lasten isälle, ettei se sitä isyyslomaa saa otettua kun ei asuta samassa taloudessa, mutta se sanoi että "eihän se sun päätettävissä ole". No, eiköhän ne Kelalla selvitä sille mikä se isyysloma on ;)

PikkuM ja Emmamma Juu toi lasten isä on vähän outo tapaus :headwall: .välillä oikeen odottaa että mikähän sen seuraava tempaus on :whistle:

Helmentyttö Alkaako sulla äippäloma jo syyskuussa? Mulla vasta 11.10. Niin sulla taitaa siis olla se 50päivää ennen? :whistle:

Rintojen vuotamisesta Täällä aamusin herään siihen et sänky märkänä ja tänään uimarannalla pukkas rintsikoiden läpi ihan kunnolla :D . Mut tosiaan, voi sitä kun maito nousee rintoihin muutaman päivän synnytyksen jälkeen, aikamoiset hinkit sitä voikin tulla. Itellä oli niin kipeet ja kivikovat että.. Sitä sit vaan haudottiin kaalinlehdillä ja vedettiin verkko päälle laitoksella kun rintsikoista ei mitkään sopinut :LOL:

Ellu24 Mulla kans matala hb ja verenpaine, välillä olo väsynyt ja vissisti siit johtuu. Ja kiloista ei kannata niin murehtia. Mulla tuli esikoisen aikana 30kg ja hyvin ne lähti imetyksen ja liikunnan avulla :) . Ja turvotustahan osa siit on..

Viljonkka Arvaa onko käynyt mielessä? ;) Mut ei kannattais, tuon takia ei kannata linnaan joutua :LOL: Onpa kyllä harmi kun noita käyntejä niin vähän :(

Sanna-78 :wave: oi, pinkit vaunut :heart: , varmasti ihanat :) . Meille tulee ihan perus mustat brio kombit.. Onnea prinsessa uutisista :heart: Ihanaa :)

Katjuza Mä kävin läpi tuossa tytön vaatteita ja 3 bodya oli sellasia jotka käy pojallekin. Sulla kyllä riittämiin noita :) . Onhan tää kiva että lämmintä riittää, vaikka vähempikin riittäis, mutta kuivuupa ainakin pyykit nopeesti :)

(.) Mulla tuli tänään yhtäkkiä sellanen ihana onnellisuuden tunne kun noita pikkuvaatteita katselin. Tytön vauva-aika vielä niin hyvässä muistissa ja niin kovasti täällä odotellaan uutta tulokasta :heart: . Ja vaikka tilanne on mikä on, niin mun äiti, se on niin onnellinen uudesta lapsenlapsestaan, auttaa niin paljon kun jaksaa Violan hoidossa ja muutenkin kiikuttaa meille kaikenlaista kivaa kotiin. Onneks näin. Yksinodottajalle kun on niin tärkeä tää tukiverkosto :heart:

Voikaahan kaikki hyvin =)

:) : Hilla ja masukki 25+5
 
Iltoja kaikille marrasmasuille!!!

Tänään mulla oli neuvola aika, sf-mitta oli 17cm. Viikkoja mulla on nyt ultran lasketun ajan 22+1, eli laskettu aika siis joulukuun puolella.
Hb oli 88, eli tosi matala, käskivät aloittaa heti rautalääkityksen täysillä. Obsidania meinasin nyt kokeilla, sitä edellis raskauksissakin käyttänyt.
Ihme kun mulla ei ole edes väsyttänyt, vaikka hb on noin matala.
Mulla alkoi eilen supistella yhden aikoihin päivällä, ja se oli niin tasaista, että tuumasin miehellekin, et tää syntyy nyt. (oltiin tulossa reissusta kotia, niin paluu matka oli aivan kauhea. :$ , Siis olin tosin kipeä, ja supistuksia kesti yö myöhään asti) Sit helpotti hetkeks mut tänään taas alkoi:( Saas nähä kuinka kauan pystyn oleen töissä, vaik pakko kai se on kun ei ole tuuraajaa, kun olen yrittäjä. Tarkoitus on kyllä nyt lähiaikoina hommata siihen työntekijä.

Sain tänään ne kelan paperit, ja äippäpakkauksen meinasin ottaa, kun mitään ei ole enää jäljellä. Ehdin myydä kaiken.
Vauvalle olen ostanut ensimmäisen potkarin tos viikko sitten.
On niin ihanaa päästä penkomaan sitä äippäpakkausta. Millaisia vaatteita siinä on nyt?

Painoa mulle ei ole tullut vielä paljon mitään, kun se tippui alussa -6kg, tänään sit vaakalla piipahdin, niin se näytti et oli noussu kuukaudessa 350 grammaa. Eli aikas vähän, mutta vauva kllä kasvaa ihan kiitettävästi:)

Meille on tulossa tyttö, joten Emmamma, laitatko punaisen sydämen mun nimen perään? Kiitos:)

Sellasia kuulumisia täältä pohjoisesta.

Ripsatti ja masuvaavi 22+1
Ps. Pinoa en vaihda kun tähän silloin alunperin ilmottauduin:)
 
Ripsatti Onnittelut tytöstä :heart: :)

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument

Siinä äitiyspakkauksesta kuvia =)

Nää on mun ehdottomat suosikit :) ------------>

http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/alias/12038_18i/$File/12038.18i.jpg?OpenElement

http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/alias/12038_19i/$File/12038.19i.jpg?OpenElement

http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/alias/12038_09i/$File/12038.09i.jpg?OpenElement

-Hilla-
 
Mä meen tänään hakee äitiyspakkauksen. Postista tuli eilen se pakettikortti, mut eilen ei ehtinyt hakee niin tänään sitte...

Ja sellanen pikku korjaus tonne mun 4D-juttuun, että pää-perämitta on ton reilu 20cm, ei koko pituus vaavilla..

Mut aamupalan tekoon ja kaupungille kattelee kaikkii prinsessajuttuja vauvalle =) Siskoki oli ihan innoissaan, ku hänel on 3 poikaa ja vihdoinki saa jollei ostaa prinsessamekkoja jne =) Heillä ku kavereillaki kaikilla on vaan poikia.

hilla83 Näyttää kivoilta, pääsen ite tänään ihan livenä kattelee sitte omat suosikit.

Sanna ja Nipsu 25+1
 
hilla83 Syyskuulle se menis joka tapauksessa, 28. syyskuuta alkais viimeistään. Ja joo, aloitan siis sen 50 päivää ennen, että jää liiton työttömyyspäivät sit sinne loppupäähän jos tuntuu ettei kht pärjää eikä vielä töihin tahtois palata. Tosin mummo (miun äiti) on lapsenvahdiksi lupautunut jos hinku töihin käy ylivoimaiseksi ja jotain löytyisi :)

HT ja veturi 27+6
 
HelmenTyttö Just :) . Ajattelinkin näin.

Sanna-78 Voi, sulleko tulee tänään pakkaus? Täällä odoteltiin, mutta ei vaan ollut tullut :/. No huomenna, toivottavasti, ei malttais odottaa :).

Emmamma No hyvä :). niin monelle on kommentoitavaa että varmasti useamminkin muistaa väärin nikit ;)

Onko muilla ollut vauva rauhallisempi näinä hellepäivinä? Musta tuntuu että liikkuu vähemmän, mutta liikkuu kuitenkin ihan ok..

Nyt syömään ja ulkoilemaan, ei niin kova helle ole tänään B) :wave:

-Hilla rv 25+6-
 
hilla83 Joko siule on pakkaus tilattu? Mie vein n. kk sitten paperit ja tänään näköjään tilattu eli jospa ens viikolla tai viimeistään sit seuraavalla tulis. Sopivasti oisin kesälomalla niin vois penkoa rauhassa :) Vauvan rauhallisuudesta en kyllä osaa sanoa, sillä miusta tuntuu että tällä on koko ajan ollu sellasia hiljaisempia päiviä välillä..tosin tää ei kuulu niihin.. :D

HT ja veturi 27+6
 
Moips!
Mulla oli eilen taas yli aktiivinen päivä,tuli taas mattoja pestyä,nurtsia leikattua,puita pinottua...Yöllä sit taas en osannu oikein nukkua,heräsin viideltä,pirteenä ku peipponen,valvoin seittemään ja sit iski väsy!Pikku herra tuli äipät herättelemään ysiltä!Tänään sit tuskin saan oikein mitään aikaseks,imuroin jo kyllä...Illalla varmaan lähetään käymään radalla kilpuria kokeilemassa,viikonloppuna ois kisat...Jätkä intoutu tosta jokkiksesta nii paljo,et nyt leikeissäki on aina lähdössä vähintään se viis autoo rinnan :p Hupaisan näköstä,sil o siinä täys työ et saa linjassaan työnnettyä kaikki!

Noista liikkeistä,ite oon huomannu,et mahassa alkaa bileet siinä vaiheessa,ku esikoinen alottaa riehumisen,heti ekasta kiljasusta täys vauhti päällä.Ei varmaan tarvii kummosta liikepäiväkirjaa pitää.En pitäny esikoisestakaan,sanoin neuvolassa,et huolestun sitte ku on liikkumatta pidempään.Molemmat tuntuu olevan aika aktiivisia!

Multa tota sf-mittaa ei oo ees otettu ku kerran ja seki oli vk 22+5 20cm.Ens viikolla sais päivityksen siihenki.

Vimpula ja hormoonihiiri 25+6
 

Paino oli vähentynyt 500g, (tosin pari viikkoa sitten kävin viimeks neuvolassa) hempaa ei otettu ollenkaan tällä kertaa, verenpaine ja pissa ok.
Sf-mitta oli 25cm ja tarjontaan laittoi poikkitila?, ei ollut iha varma, mut sydänäänet kuului(kun en lopulta saatiin kuulumaan) silleen että vois olla poikittain. Ja liikkeitäkään ei oo tuntunut nyt pariin päivään kuin ihan alhaalta taas, nii oisko hän sit selkä ylöspäin poikittain ja kädet ja jalat sit räpeltää sinne alaspäin?
Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, 3cm.

Kumpikin (terkka ja lääkäri) kyseli että onko supistuksia ollu..mut ku en tunnista niitä vieläkään :eek:
Siis yhen jo synnyttänyt enkä tunnista suppareita..sillonkin ne supparit tuntui vain menkkakipuna(kovempana tosin) kun synnytys oli jo käynnissä, eikä kyl sillon tullut mieleen kokeilla et minkätuntuinen maha sillon oli..(kova vai ei)
Voi apua..no sanoin että pari kertaa on maha kovettunut, mut ilman mitään kipua tms. liekkö se sit suppari ollu vai mikä lie..
-M ja Onni 26+5-
 
Neuvolassa tuli pyörähdettyä tänään, kaikki hyvin. Vauvoilla on ollut tänään tosi vilkas päivä, koko ajan joku muksimassa :heart: Eilen tuli jo supistuksiakin reippaanlaisesti, varmaan tekee tuo kuumuus sen, täti käski juomaan paljon..

Meinasin etten edes viitsi laittaa noita sf-mittoja mitä te muut olette listailleet, mutta huvitetaan nyt sitten porukkaa tällä tavalla kuitenkin

rv 18+2 25cm
rv 22+0 29cm
rv 26+3 31cm :D

Vilkaisin tuossa esikoisen äippäkortista milloin mun masu on ollut tuossa 31 sentissä, ja mentiin niinkin kauas kuin viikolle 33+6! Hieman on eri meininki nyt kun matkustajia onkin kaksi :LOL:
Ei kai se ihmekään kun tätöset kyselee tietävä ilme naamallaan että joko se on laitokselle lähtö pian edessä, kyllä niiden naama sit aina venähtää kun kuulevat että laskettu aika on vasta marraskuussa..

Liituraita ja tyttöset 26+3
 
Huh hellettä B) Ihan kivahan se on kun on lämmintä. Voipi järvessä lillua ja arskaa ottaa.

Viikko sitten oli lääkärineuvola, kaikki muuten OK, mut hemppa ei ollu noussu yhtään, edelleen 110, pitää nyt ottaa kaks tablettii retaferii päivässä. Ja sit se lääkäri suosittelí semmosta lääkettä kun Vita Calsor kun valitin suonen vetoa. Siinä on magnesiumia, kalsiumia, D-vitamiinia ja jotai muitaki vitamiineja.
Painoa on tullu tähän saakka 10kg :whistle:

Sf-mitat:

rv17+4 16cm
rv21+4 22cm
rv25+6 26cm

Niin ja sit se lääkäri pisti lähetteen keskus-sairaalaan synnytystapa-arviointiin, koska esikoinen on syntyny sektiolla ja ennenaikaisesti.

Tämmöstä täällä.

Hemski ja Santruska 26+5
 
Ja galluppiin eli sf mittoihin: vk17+1 14, vk22 17 ja vk26 22 ja tarjonnan kohdalla näytti olevan rt. Alkupainoon nähden viime neuvolassa painoa oli tullut +1kg (mutta siinä alussa laski kyllä huikeesti alaspäin). Nyt tuntuu että olisi tullut lisää ainakin kilo vielä. Mutta eipähän tuo haittaa kun lueskelin että normaalipainoisella saapi nousta tuonne +16 kg saakka.

Eto-olo senkun jatkuu :x Nyt on suosikki ruuaksi noussut perunapiirakat ja mehukeitto. Ja geishapatukka.

Mutta eipäs tähän napaan muuta tällä kertaa. Lähden neitiä hakemaan tarhasta ja sitten rantsulle uimaan.

viivin + kaveri
rv28
 
Mulle nämä ilmat on jotenkin ihan kamalia,en ole ikinä ollut mikään auringonpalvoja ja nyt vielä vähemmän. Tänään ollut onneksi vähän sateinen ja ukkosilma,mutta todella painostavaa silti.

Onnea Sannalle tytöstä :heart: On varmasti ihanaa ostella tulokkaalle vaatteita kun tietää varmaksi kumpi tulossa. Mulla on edelleen jotenkin epävarma olo suokupuolen suhteen :ashamed: Toki olen sinisiä vaatteita muutamia hankkinut,mutta silti jotenkin epäilyttää...

Meillä on ollut ongelmia tuon nuorimmaisen kanssa tai siis herran nukahtamisten kanssa illalla :kieh: Poika on ihan rättipoikkiväsynyt iltaisin kun en todellakaan laita sitä päikkäreille,mutta silti taistelee unta vastaan. Hölöttää vaan koko ajan niin ettei vanhin poitsu saa nukahdettua ollenkaan. Eilenkin otin pojan olkkariin kun ei suostunut nukahtamaan. Pian simahti lattialle kun oli kuitenkin niin väsynyt,mutta havahtui kun kuskasin sitä sänkyyn. Sitten hirveet raivarit kun ei halunnutkaan kerrossänkyyn nukkumaan vaan halusi vanhaan pikkusänkyynsä :kieh: :headwall: Oli sitten pakko tänään järjestää uudelleen tota meidän makuuhuonetta niin,että sinne mahtuu vielä pinnis ja hoitopöytä :eek: Mä en jaksa ottaa nyt stressiä siitä,että nukkuuko tuo nuorin kerrossängyssä vai missä ja että sillä on paikka mihin tulla jos hepuli iskee |O Rasittava selostus,mutta mua ahdistaa tässä pienessä luukussa asuminen kun ei ole kellään ns.omaa rauhaa missään nurkassa :/

Niin joo mun eka lapseni aloitti sitten koulun tänään :'( Oli vähän suru puserossa aamulla kun saateltiin poitsua koulutielle. Tielle oli ilmaantunut ne kyltiti missä autoilijoita kehoitetaan varomaan koululaisia niin nyt nekin varoitukset ottaa ihan tosissaan kun ne koskevat omaa lasta ja toivon todella,että mitään vaaratilanteita ei tulisi :/ Onneksi esikoinen on todella reipas tapaus ja ei jännittänyt juurikaan kouluun menoa =)

Mulla ei ole neuvolakuulumisia kerrottavana kun multa jää nyt pois se lääkärineuvola. Seuraava neuvolakin on vasta 22.pv. Mutta uskon kaiken olevan ok,koska vauva liikkuu säännöllisesti ja supistuksia ei ole.

Kaippa täsät täytyy mennä kahvia keittämään vaikka hikeä pukkaa ihan muutenkin :p

Maitoa mulla ei vielä tissit vuoda,mutta kuppikoko on varmana kasvanut,koska kaikki liivit kiristää mukavasti ;) Toivon todella,että onnistuisin imetyksessä ja että sitä maitoa alkaisi herumaan sitten kun sen aika on =)

Ai niin,mä hain tänään apteekista Omega3 kalaöljytabuja. Olen lukenut,että niiden pitäisi ehkäistä atopiaa ja lieventää allergioita. Meillä kun tuo kuopus oli pahasti atooppinen/ruoka-allerginen niin kannanpa nyt korteni kekoon ja yritän ainakin lieventää mahdollista atopiaa uudella vauvalla!

LilliM+isäntä 24+1
 
Huomenna sitten kesälomareissulle. Vaavikin saa ottaa kunnon autokyytiä, kun on 700km matkaa yhteen suuntaan tuonne kotipuoleen. Ajateltiin startata yöllä noin kello 4, jotta ollaan jo pitkällä, kun se helle taas iskee. Viikon verran on aikaa juosta kyläpaikkoja läpi mahaa esittelemässä sukulaisille ja ystäville.

T: Manta ja Vaavi 27+4
 
moikkelis vaan marrasmasut
huh hellettä täytyy vaan olla iloinen kun on vihdoikin kesä. tänään kävin työpaikalla luovuttamassa avaimet niin olin enempi kun tyytyväinen etten tartte mennä sinne keittiöön enää hikoilee kotona sentään pääsee suihkuun kun haluaa. onko teillä muilla ollut kun lueskelin et tissit vuotaa niin se vuoto sellaista kirkasta. mulla nyt tän viikkoo ollut ja ihmettelen et voiko se olla sitä maitoa vai mitä se sit on. vai hikooko mun tissit tällä helteellä B) tälläistä se on kun ekaa odottaa niin tulee tyhmiä kysymyksiä mieleen.mut voiton puolella ollaan jotain 11rv vielä lienee jäljellä. apua jännittää päivä päivältä enempi.
petriina ja nasu rv 27+6???en jaksa tarkistaa
 
Kotiuduin just kaverilta, joka sai 2 viikkoa sitten tyttövauvan. Oli kyllä niin söpö ja suloinen, etten nyt millään malttais enää odotella että sais oman käärön kainaloon! :heart:

Sf-mitasta...mulla on mitattu se vaan kerran, sillon oli 22+6 ja 20 cm.

Mulla ei tissit vuoda vielä, onneks. Näillä helteillä ei kauheesti kiinnostais mitään suojia vielä käyttääkään :whistle:

Mahassa on kova melske koko ajan taas. Ei tunnu kaveri olevan paikallaan sitten yhtään. Hyvä tietysti niin, ettei tarvii olla huolissaan tai laskea liikkeitä, kun tietää että siellä se mellestää. =)

Selkä mulla on ihan jumalattoman kipeä taas, nyt vaan on pahempaa kun viimeksi. Tää taitaa olla iskias-kipua, säteilee vasempaan pakaraan ja siitä jalkaan. Istumasta nouseminen, kävelemään lähteminen ja kaikki vähänkin väärässä asennossa olemiset on yhtä tuskaa! |O Viime yönä en juurikaan nukkunut, koska kun yritti asentoa vaihtaa, niin kipu oli sanoin kuvaamatonta. :kieh: Onneks huomenna on vapaapäivä ja tiistaina lääkärineuvola, joten saa nyt sitten nähdä että mitä sanoo. Onko teillä muilla ollut tällasta vaivaa? Tosi inhottavaa :eek:

H82 25+2
 
HE82-ensimäisillä viikoilla oli niin kova iskias kipu et meinasi jalat mennä alta. nyt ei oo vaivannut mut ennen raskautta useastikin ja se ei oo yhtään kivaa kun ei voi istua ei kävellä eikä maata kun särkee. aika auttaa ja varovainen venyttely+ särkylääke joka rentouttaa kipeää kohtaa
 
Äippäpakkaus haettu ja katottu läpi. Ihania vaatteita, mut siihen toppapukuunhan hukkuu, ihan hirveen ison oloinen. Noh, saan siskolta sellasen pikkasen toppapuvun niin toi menee sit vähän myöhemmin. Musta noi Hillan laittamat vaatteet oli ihania ja sit ne vihreet pallokuosiset, tuli ihan 70-luku mieleen ja jotai kuvia missä itellä ollu vauvana jotai pallokuosipotkaria päällä =)

http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/alias/12038_10i/$File/12038.10i.jpg?OpenElement

Kävin sitte hirveen läjän ostaa vaaleenpunaisia vaatteita, mielestäni ostin ihan vaan parit vaatteet, mut sit ku kotona alko kattoo niin johan tuli ostettua kaikkee =)

Äiti tulee huomenna nin voipi olla että vaatevarasto kasvaa =)

Profiiliin vaihdoin eilen otetun kuvan, mun maha näyttää hirveen isolta, mun mielestä..

Sanna ja Nipsu 25+1
 
heipä hei!

ei oo tullu nyt paljoa kirjoteltua,mutta lukemassa oon kyllä käyny melkei joka päivä.

täällä on turvotus kyllä pahentunu helteiden aikaan, ihan vaikea olla välillä.
käytiin ukon kans rannalla,nii tää oli kyllä nii sulonen ku jemmas mun paidan lähtiessä,kun halusi kaiken kansan varmasti näkevän mun masun :LOL:

istuminen alkanu tuntuu epämukavalta,tuntuu ettei missää asennossa oo hyvä olla,mieluiten melkeinpä makais.

mä taas unohin mitä mun piti kirjottaa... :whistle:

miiku 25+2
 

Yhteistyössä